Naamiot kasvoille.

arvo.e

Virallinen suositus kasvonaamioiden käytölle annettu. Joukkoliikenteen tungoksessa lienee paras suojaus koronalta.

21

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu roikkuu aivan vaan siitä, missä päin suomea sattuu asumaan. Itäraja kaikkein puhtain. Suositukset voi ohittaa tarvittaessa, harkinnan mukaan. Kun ei ne muutkaan pidä maskia, miksi minä yksinäisenä mohikaanina erottuisin sakeista?

      • Nuorena asuin Ilomantsin itärajalla (rajavyöhykkeellä). Postiljoonina käytin kovilla talvipakkasilla suojamaskia prätkällä postia ajaessani.


    • Anonyymi

      Joukkoliikennettä en aio käyttää kuin pakottavassa tarpeessa, en maskisuosituksen takia, vaan en halua mennä nyt niin lähelle toisia ihmisiä. Viime viikolla oli pakko mennä bussilla ja bussi oli niin täynnä että jokaistuimella istui joku, pikkasen alkoi hirvittämään, mutta pakko oli matkustaa. En oikein jaksa uskoa maskin suojaukseen bussissa jossa istutaan vierekkäin, siis tosi lähellä, ja myös edessä ja takana on ihmisiä

      • Helsingin Konalassa eläkeläisenä ei tule liikuttua ruuhkissa. Baarissa kävin yhdellä viim mmeksi tammikuun puolivälissä.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Helsingin Konalassa eläkeläisenä ei tule liikuttua ruuhkissa. Baarissa kävin yhdellä viim mmeksi tammikuun puolivälissä.

        En ole julkisilla liikkunut. Autoahsn minulla ei ole. Lapseni kyydillä menty.
        Maskinkäyttö ei ole minulle mikään ongelma ja ihmettelen, jos jollekin on.
        Kaipaan normaalia aikaa, saada mennä ja tehdä ilman mahdollista tartuntaa.
        Siispä, ryhdistäydytään ja nitistetään tuo pahuksen kotona.
        Valitettavasti kaikilta ei käy.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole julkisilla liikkunut. Autoahsn minulla ei ole. Lapseni kyydillä menty.
        Maskinkäyttö ei ole minulle mikään ongelma ja ihmettelen, jos jollekin on.
        Kaipaan normaalia aikaa, saada mennä ja tehdä ilman mahdollista tartuntaa.
        Siispä, ryhdistäydytään ja nitistetään tuo pahuksen kotona.
        Valitettavasti kaikilta ei käy.
        Beng

        Liikun ihan normaalisti, niin kuin aina.


      • Anonyymi

        Sama homma, julkisiin vain kun on pakko, mutta autottomalla tulee aina välillä pakko halusi tai ei. Maski kasvoille on ihan hyvä juttu, kunhan sitä sitten kaikki käyttäisi, mutta kun on kysymyksessä suositus löytyy varmasti niitä jänkeröitä jotka eivät käytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama homma, julkisiin vain kun on pakko, mutta autottomalla tulee aina välillä pakko halusi tai ei. Maski kasvoille on ihan hyvä juttu, kunhan sitä sitten kaikki käyttäisi, mutta kun on kysymyksessä suositus löytyy varmasti niitä jänkeröitä jotka eivät käytä.

        Julkisia käytän ihan kuten aina. Ratikalla on kiva reissata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liikun ihan normaalisti, niin kuin aina.

        Onhan kaunis naamio koriste vanhassa ruppuisessa ihmisessä.


    • Anonyymi

      Täällä Suomen puhtaimmalla korona-alueella tänään (alle 15 tartuntaa koko läänissä koko korona-aikana), kävin lähikaupungissa bussilla kulkien. En matkalla, en perillä, enkä täällä nähnyt ensimmäistäkään suojamaskia, paitsi apteekin mainoskyltissä.

    • Anonyymi

      Eipä juuri julkisia tuu käytettyä. Sitte näkee nuoriakin maski naamalla.
      Pitäisköhän hankkia? Kuitenkin pihiys iski vielä tänään ainakin.
      Kuulostaa edulliselta n. 1 euro/kappale.
      Oli kertakäyttöisiä 50 kpl pakkaus vajaa 40 €, mihkä ne kaikki saa käytettyä, loppuko kaupoillta kesken, josko siksi pitäis hankkia.
      Help!)

      • Anonyymi

        En pidä euron kappale hintaa halpana, yksi maski kun ei pitkälle riitä, jos esim. joukkoliikennettä joutuu käyttämään. Eikä maski edes suojaa minua itseäni niinkään vaan se suojaa muita minun mahdollisilta pärskeiltäni. Rahaa maskeihin saa kyllä uppoamaan.
        Parasta suojaa on pysytellä mahdollisimman paljon pois väentungoksesta ja busseista.
        Ja mitä auttaa maski, jos sitä välillä hiplaillaan ja vedetään kaulalle? Sellaistakin näkee.


      • Anonyymi

        Tuon hintaisia minullakin on. Seuraava rasia täytyy avata ensi viikolla siis 50 kpl on käytetty kohta.
        Beng


    • Anonyymi

      Joukkoliikenteen tungoksessa se on lähinnä tuurista eli onnesta tai epäonnesta kiinni. Maskin käyttö ei estä viruksenkantajaa käyttämästä joukkoliikennettä, hän voi sen tehdä ihan tietämättäänkin. Sitten siinä loppujen lopuksi ainakin vähänkin tiiviimmin ja pitempään oltaessa kierrätetään samaa hengitysilmaa, jotainhan ilmaa jokaisen on nimittäin hengitettävä.
      Vain kaasunaamarista tai esim. hajusteyliherkkien käyttämistä hengityslaitteista on todellista apua myös viruksen suhteen kun se päälle uhkaa kaatua.

    • Anonyymi

      Jos tulisi maskipakko, niin monet ostaisivat kertakäyttömaskin, ja ... käyttäisivät sitä samaa kertakäyttömaskia monta kuukautta...
      J.S.V.

      • Anonyymi

        Näin se menisi. Silloin ei enää riittäisi plusmiinusnolla tilannetta kuvaamaan, silloin mentäisiin pitkälle miinukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se menisi. Silloin ei enää riittäisi plusmiinusnolla tilannetta kuvaamaan, silloin mentäisiin pitkälle miinukselle.

        Entä, jos ne heittäisi 100 asteiseen uuniin ja pikapaahtai siis desinfioisi.
        Olen aiemmin kirjoittanut, miten turvallista on hääriä keittiössä kestomaskin kanssa ja keitellä koronakattilassa. Hmmm.
        Beng


      • Anonyymi

        Erehdyt. Ei kaikki ole niin pöljiä kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä, jos ne heittäisi 100 asteiseen uuniin ja pikapaahtai siis desinfioisi.
        Olen aiemmin kirjoittanut, miten turvallista on hääriä keittiössä kestomaskin kanssa ja keitellä koronakattilassa. Hmmm.
        Beng

        Hahhah, kas ei sauna päälle ja sinne. Saunakin paloi ja maattiin vaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erehdyt. Ei kaikki ole niin pöljiä kuin sinä.

        Otatko kaiken kirjaimellisesti?

        Kolmas rasia on ostettu. Halvin. Alle 20 kybää.
        Maskinkäyttäjiä on nyt enemmän ainakin meidän ikäisissä.
        Nuorisolleen vanhemmat eivät raaski ostaa. Eikö heitä huoleta?
        Tarvittaisiin esikuvia.
        Beng


    • Anonyymi

      Ei tulis mieleenkään käyttää samaa maskia toiste.
      Paitsi jos itsemurhaa aikoisin. En aio.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe