Naamiot kasvoille.

Virallinen suositus kasvonaamioiden käytölle annettu. Joukkoliikenteen tungoksessa lienee paras suojaus koronalta.

21

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu roikkuu aivan vaan siitä, missä päin suomea sattuu asumaan. Itäraja kaikkein puhtain. Suositukset voi ohittaa tarvittaessa, harkinnan mukaan. Kun ei ne muutkaan pidä maskia, miksi minä yksinäisenä mohikaanina erottuisin sakeista?

      • Nuorena asuin Ilomantsin itärajalla (rajavyöhykkeellä). Postiljoonina käytin kovilla talvipakkasilla suojamaskia prätkällä postia ajaessani.


    • Anonyymi

      Joukkoliikennettä en aio käyttää kuin pakottavassa tarpeessa, en maskisuosituksen takia, vaan en halua mennä nyt niin lähelle toisia ihmisiä. Viime viikolla oli pakko mennä bussilla ja bussi oli niin täynnä että jokaistuimella istui joku, pikkasen alkoi hirvittämään, mutta pakko oli matkustaa. En oikein jaksa uskoa maskin suojaukseen bussissa jossa istutaan vierekkäin, siis tosi lähellä, ja myös edessä ja takana on ihmisiä

      • Helsingin Konalassa eläkeläisenä ei tule liikuttua ruuhkissa. Baarissa kävin yhdellä viim mmeksi tammikuun puolivälissä.


      • Anonyymi
        arvo.e kirjoitti:

        Helsingin Konalassa eläkeläisenä ei tule liikuttua ruuhkissa. Baarissa kävin yhdellä viim mmeksi tammikuun puolivälissä.

        En ole julkisilla liikkunut. Autoahsn minulla ei ole. Lapseni kyydillä menty.
        Maskinkäyttö ei ole minulle mikään ongelma ja ihmettelen, jos jollekin on.
        Kaipaan normaalia aikaa, saada mennä ja tehdä ilman mahdollista tartuntaa.
        Siispä, ryhdistäydytään ja nitistetään tuo pahuksen kotona.
        Valitettavasti kaikilta ei käy.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole julkisilla liikkunut. Autoahsn minulla ei ole. Lapseni kyydillä menty.
        Maskinkäyttö ei ole minulle mikään ongelma ja ihmettelen, jos jollekin on.
        Kaipaan normaalia aikaa, saada mennä ja tehdä ilman mahdollista tartuntaa.
        Siispä, ryhdistäydytään ja nitistetään tuo pahuksen kotona.
        Valitettavasti kaikilta ei käy.
        Beng

        Liikun ihan normaalisti, niin kuin aina.


      • Anonyymi

        Sama homma, julkisiin vain kun on pakko, mutta autottomalla tulee aina välillä pakko halusi tai ei. Maski kasvoille on ihan hyvä juttu, kunhan sitä sitten kaikki käyttäisi, mutta kun on kysymyksessä suositus löytyy varmasti niitä jänkeröitä jotka eivät käytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama homma, julkisiin vain kun on pakko, mutta autottomalla tulee aina välillä pakko halusi tai ei. Maski kasvoille on ihan hyvä juttu, kunhan sitä sitten kaikki käyttäisi, mutta kun on kysymyksessä suositus löytyy varmasti niitä jänkeröitä jotka eivät käytä.

        Julkisia käytän ihan kuten aina. Ratikalla on kiva reissata.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liikun ihan normaalisti, niin kuin aina.

        Onhan kaunis naamio koriste vanhassa ruppuisessa ihmisessä.


    • Anonyymi

      Täällä Suomen puhtaimmalla korona-alueella tänään (alle 15 tartuntaa koko läänissä koko korona-aikana), kävin lähikaupungissa bussilla kulkien. En matkalla, en perillä, enkä täällä nähnyt ensimmäistäkään suojamaskia, paitsi apteekin mainoskyltissä.

    • Anonyymi

      Eipä juuri julkisia tuu käytettyä. Sitte näkee nuoriakin maski naamalla.
      Pitäisköhän hankkia? Kuitenkin pihiys iski vielä tänään ainakin.
      Kuulostaa edulliselta n. 1 euro/kappale.
      Oli kertakäyttöisiä 50 kpl pakkaus vajaa 40 €, mihkä ne kaikki saa käytettyä, loppuko kaupoillta kesken, josko siksi pitäis hankkia.
      Help!)

      • Anonyymi

        En pidä euron kappale hintaa halpana, yksi maski kun ei pitkälle riitä, jos esim. joukkoliikennettä joutuu käyttämään. Eikä maski edes suojaa minua itseäni niinkään vaan se suojaa muita minun mahdollisilta pärskeiltäni. Rahaa maskeihin saa kyllä uppoamaan.
        Parasta suojaa on pysytellä mahdollisimman paljon pois väentungoksesta ja busseista.
        Ja mitä auttaa maski, jos sitä välillä hiplaillaan ja vedetään kaulalle? Sellaistakin näkee.


      • Anonyymi

        Tuon hintaisia minullakin on. Seuraava rasia täytyy avata ensi viikolla siis 50 kpl on käytetty kohta.
        Beng


    • Anonyymi

      Joukkoliikenteen tungoksessa se on lähinnä tuurista eli onnesta tai epäonnesta kiinni. Maskin käyttö ei estä viruksenkantajaa käyttämästä joukkoliikennettä, hän voi sen tehdä ihan tietämättäänkin. Sitten siinä loppujen lopuksi ainakin vähänkin tiiviimmin ja pitempään oltaessa kierrätetään samaa hengitysilmaa, jotainhan ilmaa jokaisen on nimittäin hengitettävä.
      Vain kaasunaamarista tai esim. hajusteyliherkkien käyttämistä hengityslaitteista on todellista apua myös viruksen suhteen kun se päälle uhkaa kaatua.

    • Anonyymi

      Jos tulisi maskipakko, niin monet ostaisivat kertakäyttömaskin, ja ... käyttäisivät sitä samaa kertakäyttömaskia monta kuukautta...
      J.S.V.

      • Anonyymi

        Näin se menisi. Silloin ei enää riittäisi plusmiinusnolla tilannetta kuvaamaan, silloin mentäisiin pitkälle miinukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se menisi. Silloin ei enää riittäisi plusmiinusnolla tilannetta kuvaamaan, silloin mentäisiin pitkälle miinukselle.

        Entä, jos ne heittäisi 100 asteiseen uuniin ja pikapaahtai siis desinfioisi.
        Olen aiemmin kirjoittanut, miten turvallista on hääriä keittiössä kestomaskin kanssa ja keitellä koronakattilassa. Hmmm.
        Beng


      • Anonyymi

        Erehdyt. Ei kaikki ole niin pöljiä kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä, jos ne heittäisi 100 asteiseen uuniin ja pikapaahtai siis desinfioisi.
        Olen aiemmin kirjoittanut, miten turvallista on hääriä keittiössä kestomaskin kanssa ja keitellä koronakattilassa. Hmmm.
        Beng

        Hahhah, kas ei sauna päälle ja sinne. Saunakin paloi ja maattiin vaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erehdyt. Ei kaikki ole niin pöljiä kuin sinä.

        Otatko kaiken kirjaimellisesti?

        Kolmas rasia on ostettu. Halvin. Alle 20 kybää.
        Maskinkäyttäjiä on nyt enemmän ainakin meidän ikäisissä.
        Nuorisolleen vanhemmat eivät raaski ostaa. Eikö heitä huoleta?
        Tarvittaisiin esikuvia.
        Beng


    • Anonyymi

      Ei tulis mieleenkään käyttää samaa maskia toiste.
      Paitsi jos itsemurhaa aikoisin. En aio.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe