Muutos työttömyysturvaan. Uusi valvonta- ja sanktiojärjestelmä. Palkkatukea työlle yrityksissä. Vastuu työkyvyttömyydestä. Muutoksia opintoetuuksiin.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b19e8e27-f0a9-4f47-9334-446f82f1eb76
Eläkeputki pois
128
4132
Vastaukset
- Anonyymi
Ehdotan, henkilöauton kokoinen Pentium valvomaan että sanktiojärjestelmä on täysin automaattinen , vailla tunteita, patologista valehtelua, empatiaa jne..
- Anonyymi
siis ehdotat, että pysyy ennallaan?
ei mitään uutta auringon alla.
- Anonyymi
Missä vasemmistovetoinen hallitus, siellä leikkaukset ja kurjistaminen.
- Anonyymi
En sanoisi perskekohallitusta kovin vasemmistolaiseksi?
- Anonyymi
Mihin menevät ne valtavat yritystuet joita valtio maksaa? Menevätkö suoraan veroparatiisiin? Mihinkään ei investoida eikä niillä luoda uusia työpaikkoja. Silti jokainen hallitus rankaisee työttömiä kovin kourin. silläkö ne työpaikat lisääntyy.
Työtttömyys tietenkin laskee kun poistuvat tilastoista.
Yritystuet saatava vastikkeellisiksi ja joskus voisi nipistää niistä maataloustuistakin.
Ei joka talollisella tarvitse olla kolmea uutta traktoria. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin menevät ne valtavat yritystuet joita valtio maksaa? Menevätkö suoraan veroparatiisiin? Mihinkään ei investoida eikä niillä luoda uusia työpaikkoja. Silti jokainen hallitus rankaisee työttömiä kovin kourin. silläkö ne työpaikat lisääntyy.
Yritystuet saatava vastikkeellisiksi ja joskus voisi nipistää niistä maataloustuistakin.
Ei joka talollisella tarvitse olla kolmea uutta traktoria.esim ne sipilän miljoonat on suurelta osin yritystukia.. Siis sipilä on oligarkki joka ryösti yhteiskunnan varoja....... ja piilotti ne veroparatiisi, vakuutuskirjekuoreen.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei joka talollisella tarvitse olla kolmea uutta traktoria.Tulonsiirtoja rikkaille on jo nähty tarpeeksi.On aika ryhtyä huulehtimaan tavallisten kansalaisten toimeentulo mahdollisuuksista ,eikä syöstä heitä eläkeläis köyhyyteen. Työttömyyys eläke takaisin .
- Anonyymi
Tässä olikin se paljon puhuttu hallituksen työllisyysasteen nostaminen...
Yhtää työpaikaa tämä ei tuo, harva on valmis palkkaamaan yli 55-vuotiaita... Ja jos palkkaa, niin se työpaikka on pois joltain nuoremmalta...- Anonyymi
Tuo se ainakin kurjuutta lisää. Saa kituutella vuosia/vuosikymmenen pelkällä työmarkkinatuella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo se ainakin kurjuutta lisää. Saa kituutella vuosia/vuosikymmenen pelkällä työmarkkinatuella.
tulevassa tulo-ja menoarviossa 2021 karsitaa menoja rajusti päihdeongelmaisilta ja pitkäaikaistyöttömiltä. eläkeputki pitää lakkauttaa yli 50 vuotiasta ei voida työllistää niiden paikka on sosiaalitoimistossa kuntouttava työtoiminta tulona toimeentulotuki
- Anonyymi
Kyllä on erikoista järjenjuoksua valtiovarainministeriössä,eikö siellä ole yhtään normijärjellä varustettua virkamiestä vai onko pakotettu hiljaiseksi?Meidän verovaroista maksetaan vielä näitten korkeat palkat.
- Anonyymi
Eppilen ei taida olla omia ajatuksia vaan Ek:n
- Anonyymi
Kukaan ns. rivikansalainen ei usko, että eläkeputken poisto toisi yhtään uutta työpaikkaa. Piruuttaanko näitä ehdotuksia tehtailevat, vai onko virkamiehet ja eliitti näin vieraantunut todellisuudesta.
- Anonyymi
Näillä hyvintoimeentulevilla ihmisillä on lähtenyt realiteetit täysin lapasesta.
Jokainen hyvintienaava kansanedustajasta lähtien olisi laitettava VUODEKSI työmarkkinatuelle niin eiköhän aivot alkaisi heräilemään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näillä hyvintoimeentulevilla ihmisillä on lähtenyt realiteetit täysin lapasesta.
Jokainen hyvintienaava kansanedustajasta lähtien olisi laitettava VUODEKSI työmarkkinatuelle niin eiköhän aivot alkaisi heräilemään?Pikku Beniä ette ainakaan tule laittamaan työmarkkinatuetuksi, siitä me kokkarit pidämme huolen!
- Anonyymi
Suosittelen tilalle "eläkeputkaa".
- Anonyymi
Minä en mihinkään putkeen mene paitsi ryyppyputkeen. Perkele!
- Anonyymi
Kaiken on mentävä...ryyppyputkeen...
- Anonyymi
jännä kun edellleen puhutaan jostain putkesta,,, kun sellaista kunnollista putkea ei ole ollut pitkään aikaan....
- taisi olla vielä 1990 L putki jossa 55v täyttänyt pääsi työttömyysputkeen ?? tms.
- nykyään ei ole kuin se että, 61v voi pysyä eläkeikään asti ansiosidonnaisell ?? tms ??...
mutta työmarkkinatuki ihminen ei pääse ,minnekkään, putkiin vaan vain alennetulle eläkkeelle eläke-iässä...
itte olen 60v, ja typ kyykytys palveluissa, ja olen pyytänyt typ asiantumtijaa siirtämään minut eläkkeelle,,, mutta eihän se onnistu!! ei siis ole putkia...
roikun työmarkkinatuella.- Anonyymi
Työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu
Monialainen yhteispalvelu – kun tarvitset viranomaisten palvelujen yhteensovittamista
Työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu (TYP) on TE-toimiston, kunnan ja Kelan yhteinen toimintamalli, joka palvelee pidempään työttömänä olleita työnhakijoita.
Monialainen yhteispalvelu tarjoaa työnhakijalle eri viranomaisten palveluja yhden luukun periaatteella. Palvelu on tarjolla jokaisen TE-toimiston alueella ja kaikissa Manner-Suomen kunnissa.
Monialaisessa yhteispalvelussa selvitetään, mitä palveluja tarvitset työllistymisesi edistämiseksi ja kanssasi laaditaan monialainen työllistymissuunnitelma. Suunnitelma voi sisältää julkisia työvoimapalveluja, sosiaali- ja terveyspalveluja sekä kuntoutuspalveluja.
TE-toimisto, kunta tai Kela ohjaa sinut yhteispalvelun asiakkaaksi. Voit tiedustella palveluun pääsyn kriteerejä omavirkailijaltasi ja tehdä aloitteen monialaiseen yhteispalveluun ohjaamisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monialainen yhteispalvelu – kun tarvitset viranomaisten palvelujen yhteensovittamista
Työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu (TYP) on TE-toimiston, kunnan ja Kelan yhteinen toimintamalli, joka palvelee pidempään työttömänä olleita työnhakijoita.
Monialainen yhteispalvelu tarjoaa työnhakijalle eri viranomaisten palveluja yhden luukun periaatteella. Palvelu on tarjolla jokaisen TE-toimiston alueella ja kaikissa Manner-Suomen kunnissa.
Monialaisessa yhteispalvelussa selvitetään, mitä palveluja tarvitset työllistymisesi edistämiseksi ja kanssasi laaditaan monialainen työllistymissuunnitelma. Suunnitelma voi sisältää julkisia työvoimapalveluja, sosiaali- ja terveyspalveluja sekä kuntoutuspalveluja.
TE-toimisto, kunta tai Kela ohjaa sinut yhteispalvelun asiakkaaksi. Voit tiedustella palveluun pääsyn kriteerejä omavirkailijaltasi ja tehdä aloitteen monialaiseen yhteispalveluun ohjaamisesta.Mutta kun ei kiinnosta ns palvelu, heilahtaako karenssikirves>leikattu toimeentulotuki?
Vaikka ns palvelusta ei ole (eikä tule) omakohtaista kokemusta vaikuttaa koko systeemi räätälöoity sosiaali/kela/te-tanttojen työllistämiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TE-toimisto, kunta tai Kela ohjaa sinut yhteispalvelun asiakkaaksi. Voit tiedustella palveluun pääsyn kriteerejä omavirkailijaltasi ja tehdä aloitteen monialaiseen yhteispalveluun ohjaamisesta.ei sinne typ päästä vaan joudutaan... -se on jonkinlainen perälauta,, tms.loppusijoitus.
Itte olen tehny jo kymmeniä typ suunnitelmia ja silti en pääse eläkkeelle tai palkka-töihin.....
Pelkkää ajanpeluuta se on.. ja selvästi asennevammaista touhua.
Kun keinoja ei ole päästä eläkkeelle, tai palkka-töihin.
Työtöntä pompotellaan.
Olen 60v. ja olen yhä vain täs typ kapojen uhrina.
Ei ole palkkatöitä tarjolla, ei eläkettä...
Huvittaa todella suuresti,, kun suomen budgettia yritetään nyt pelastaa työttömien etuja heikentämällä,, --kun niitä etuja ei oikein enää ole..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei sinne typ päästä vaan joudutaan... -se on jonkinlainen perälauta,, tms.loppusijoitus.
Itte olen tehny jo kymmeniä typ suunnitelmia ja silti en pääse eläkkeelle tai palkka-töihin.....
Pelkkää ajanpeluuta se on.. ja selvästi asennevammaista touhua.
Kun keinoja ei ole päästä eläkkeelle, tai palkka-töihin.
Työtöntä pompotellaan.
Olen 60v. ja olen yhä vain täs typ kapojen uhrina.
Ei ole palkkatöitä tarjolla, ei eläkettä...
Huvittaa todella suuresti,, kun suomen budgettia yritetään nyt pelastaa työttömien etuja heikentämällä,, --kun niitä etuja ei oikein enää ole.....Sama juttu, minut siirrettiin te palveluista typ palveluihin. Ja siellä on tehty useita merkityksettömiä typ-suunnitelmia.
Ja En minäkään pääse eläkeelle, en pääse palkka-töihin.
Olen vaan typ toiminnassa asiakkaana.
Ja työllistän typ virkailijoita.
EI tässä mitään järkeä ole.
Missä on ne putket, tms??? Mistä puhutaan suu vaahdossa... - Anonyymi
Työmarkkinatuelta pääsee 65 vuotiaana kansaneläke, takuueläke eläkkeensaajan asumistuki minä putosin ansiosidonnaiselta vuonna 1995. Olen 65 vuotias eli Kelan maksamilla eläkkeillä. työeläke alle 100 euroa kuukaudessa. mahdollisuus oli hakea eläketukea
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu, minut siirrettiin te palveluista typ palveluihin. Ja siellä on tehty useita merkityksettömiä typ-suunnitelmia.
Missä on ne putket, tms??? Mistä puhutaan suu vaahdossa...en ole putkia näjny tai tavoittamut ! olen 60v. ja jumissa työttömänä. ja minäkin typ asiakkaana.
Ei ole mitään väylää palkkatöihim tai eläkkeelle. köyhyys vaan jatkuu työmarkkinatuella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu, minut siirrettiin te palveluista typ palveluihin. Ja siellä on tehty useita merkityksettömiä typ-suunnitelmia.
Missä on ne putket, tms??? Mistä puhutaan suu vaahdossa...Joutuuko käymään kuntouttavassa työtoiminnassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joutuuko käymään kuntouttavassa työtoiminnassa?
-terve. - en ole joutunut pakko-kuntouttavaan, on ollut vain typ suunnitelemia... jotka ei johda mihinkään. Siis pelkkää ilmaa. Ja silti on minut aina karenssilla uhaten käskytetty uudelleeen ja uudelleen tekemään turhia typ-suunnitelmia.
Tietenkin tässä näin työllistyy ne typ-henkilöt.
Pelleilyä tämä on. Edellisen hallituksen aikaan tein kukausittain työkyvyttömyyseläke hakemuksia, kun meinasivat sillä aktivii-kyykytys mallilla heikentää toimeentuloa.
Kun en ole jonkun hoivan ms. tarpeessa, niin ei noita pakko-kuntoutuksia yms. Vain palkka-työ tai eläke sopii minulle.
Mutta ei typ-asiantijat minua eällkeelle saa,,,,,,,, eikä palkka töitä ole tässä iässä tarjolla. Olen 60v. ja köyhänä työmarkkinatuella.
Kulutus on seis... Vain ruokaan raha riittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-terve. - en ole joutunut pakko-kuntouttavaan, on ollut vain typ suunnitelemia... jotka ei johda mihinkään. Siis pelkkää ilmaa. Ja silti on minut aina karenssilla uhaten käskytetty uudelleeen ja uudelleen tekemään turhia typ-suunnitelmia.
Tietenkin tässä näin työllistyy ne typ-henkilöt.
Pelleilyä tämä on. Edellisen hallituksen aikaan tein kukausittain työkyvyttömyyseläke hakemuksia, kun meinasivat sillä aktivii-kyykytys mallilla heikentää toimeentuloa.
Kun en ole jonkun hoivan ms. tarpeessa, niin ei noita pakko-kuntoutuksia yms. Vain palkka-työ tai eläke sopii minulle.
Mutta ei typ-asiantijat minua eällkeelle saa,,,,,,,, eikä palkka töitä ole tässä iässä tarjolla. Olen 60v. ja köyhänä työmarkkinatuella.
Kulutus on seis... Vain ruokaan raha riittää.Täysin samoja asioita olen käynyt läpi. ja töitä palkalla ei löydy, ja eläkkeelle ei pääse, Niinpä missä ihmeessä on ne eläkeputket,,, yms, mistä tärkeinä keskustellaan !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun ei kiinnosta ns palvelu, heilahtaako karenssikirves>leikattu toimeentulotuki?
Vaikka ns palvelusta ei ole (eikä tule) omakohtaista kokemusta vaikuttaa koko systeemi räätälöoity sosiaali/kela/te-tanttojen työllistämiseksi.Sosiaalitantat työllistyy hyvin kun vaikeasti työllistyvät työttömät ohjataa sosiaalihuollon alaisuuteen räätälöityä systeemiä kehitetää että työttömän elämähallintaa hoidetaa tehostetusti. Kelan tantta virkanilkit hoitaa ikääntyneiden eläkeasiat te-toimiston tehostetut karenssipäätökset monta virkanilkkiä työllistyy hyvällä palkalla. työttömälle on lopullinen elämänhallinta paikka kuntouttava työtoiminta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työmarkkinatuelta pääsee 65 vuotiaana kansaneläke, takuueläke eläkkeensaajan asumistuki minä putosin ansiosidonnaiselta vuonna 1995. Olen 65 vuotias eli Kelan maksamilla eläkkeillä. työeläke alle 100 euroa kuukaudessa. mahdollisuus oli hakea eläketukea
Miksi et hakenut eläketukea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saan saman paskan työeläkkee kansaneläke takuueläke =834 euroa sama paska eläketuessa ei rikastu millä vitulla eipä työmarkkinatuesta paranne netto noin 80-100 euroa lisäystä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisit hakenut lex Lindströmille, pari vuotta sitten, olisit saanut takuueläkkeen ennen omaa eläkeikää, tai 65v asti, eikä sua olis hätistelty työhön.
Mun serkku joka oli pitkäaikaistyötön jä nyt vasta oikealle eläkkeelle , kun täytti 65 v oli tuolla lindströmillä nyt saa työeläkkeen ja kansaneläkettä., työelämää hänellä vain 25 v . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sosiaalitantat työllistyy hyvin kun vaikeasti työllistyvät työttömät ohjataa sosiaalihuollon alaisuuteen räätälöityä systeemiä kehitetää että työttömän elämähallintaa hoidetaa tehostetusti. Kelan tantta virkanilkit hoitaa ikääntyneiden eläkeasiat te-toimiston tehostetut karenssipäätökset monta virkanilkkiä työllistyy hyvällä palkalla. työttömälle on lopullinen elämänhallinta paikka kuntouttava työtoiminta
Työttömistä välitetää tiedonsiirtoja luukulta toiselle esim, Kela lähettää tiedot sosiaalitoimistoon (sossukyrville) ja sossuakka lähettää te-toimistoon esim. eläkkeelle jäämisestä
- Anonyymi
tavoitteena on siis palkaton työ, joka syötetään työssäkäyvälle kansalle kivoilla nimillä yms ja kiihottamalla työssä olevia jotta he itse vaatisivat työttömille ja siten myös itselleen rajoituksia ja rangaistuksia ;)
- Anonyymi
Palkaton työ lisääntyy yhdistykset eivät saa tulevaisuudessa palkkatukea vaan työllistetää työmarkkinatuella. vaikeasti työllistyvät ikääntyneet heikossa työmarkkina asemassa päihdeongelmaiset ja heikkoälyiset kuuluvat tähän ryhmää ainoa oljenkorsi on kuntouttava työtoiminta. eipä ole merkitystä palkatuellakaa yrityksiin palkattavasta työvoimasta työssäoloehtoa ei kerry ja mahdollinen eläkekertymä jää saamatta lomarahat/korvaukset voidaa lakkauttaa eihän verorahoilla eläkekertymiä lomien pitämistä hyväksytä
- Anonyymi
”Erikoista, että VM esittää vain toimia, joilla heikennetään työttömien asemaa"
- Anonyymi
Jospa nuo rupiaa kohta jakamaan revolverejä ja luodin .Saa valita kurjuude ja kuolema väliltä enne eläkeikää.
- Anonyymi
Ovat elinkeino elämän asialla ,eivät Suomen kansan .
- Anonyymi
Ei voi muuta ajatella kuin ,että nuoria kloppelja tekemässä päätöksiä oman asemansa hurmiossa Ek:n asialla ja täysin ymmärtämättömiä tekojensa seuraamuksita.
- Anonyymi
Kaikkein heikommassa asemassa olevat työttömät kärsivät pinnalle ei työtön nouse tekemälläkää pysyy sossun holhouksessa työmarkkinatuella kuntouttava työtoiminta sitä näpertelyä toimeentulotuella loppurutistus kansaneläke 65 täyttäneelle sama kurjuus jatkuu hauta arkkuun saakka
- Anonyymi
Huomatkaa että tuo on yhden ex nordea ekonomistin laatima muistio, joka ei todellakaan vastaa koko valtionvarain ministerion linjaa, eikä sen sisältö ole millään tavoin lainvoimainen.
- Anonyymi
Onneksi tuossa esityksessä ei kajota isopalkkaisten johtajien eläkepaketteihin eikä vm virkamiesten isoihin etuhin,eikä maassamme loisivien siirtolaisten etuihin.
- Anonyymi
Se on noissa työllisyys ratkaisuissa näkynyt ,että kun tehostetaan ikä päähän toimia ,jää nuoret ulos työmarkkinoilta ja päinvastoin. En sitten tiedä mitä sillä saavutetaan jos ihmisiä ei päästetä eläkkeelle kun on aika tullut ,jolloin he eivät enää kelpaa työmarkkinoille.
Ehkä nuoresta ja kokemattomasta päättäjästä saattaa tuntua että ikä on pelkkä numero .Se ei kuitenkaan ole sitä .
Iän mukana näkyy eletty elämä .Tulee kokemusta ,tulee vaivoja . Joillekin nivel tai muisti ,sydän /verisuoni tauteja yms .Myös jaksamis vaikeudet lisääntyvät,eikä ihminen välttämättä suoriudu kaikista fyysisimmitä töitä lainkaan.
Koulutuspohjat vanhenee ja alusta alkaminen ei ole enää realinen vaihtoehto. Missään tapauksessa ei tule sulkea inhimillitä toimintaa toimintojen ulkopuolelle,jollainen on varhempi eläköitymisen mahdollisuus silloin kun ei enää työllity .Tuo kyllä tulee esiin kun työttömyys aika venyy vuosiksi .Tällöin pitäisi jo olla ikä ihmisillä mahdollisuus eläköitymiseen tuon ajan pidetessä kohtuuttomasti . - Anonyymi
"Maailma sellaisena, kuin sen tunnemme, tulee loppumaan, uskoo romahdusteoreetikko Miika Vanhapiha. Hän varautuu järjestäytyneen yhteiskunnan loppuun kunnostamalla mökkiä keskellä metsää."
Perjantai-dokkari: Romahdusheimon soturi
YLE TV1 Ti 18.08.2020 klo 21.30
Jos ikäihmisten simputus ei lopu, kaivavat omaa hautaansa. - Anonyymi
Kykenemättömille maksetaan, kun ei kykene työllistää. Loisiahenki paljastuu.
Suoranaista sosiaalitukea. Maailmankirjat sekaisin, sahanpurut vaihtoon, vois tulla vaikka hymyä huuleen. - Anonyymi
On noilta politikoilta unohtunut, ettei enää ole mitään eläkeputkia, yms. etuja.
- Vaan me, n. 60v työttömät roikutaan työmarkkinatuella syvässä köyhyydessä.
Palkka-töitä ei ole, ja eläkkeelle ei pääse !!
Siis aitoa kehityusmaa köyhyyttä ja meininkiä tämä on.- Anonyymi
Minä olen elänyt köyhyydessä koko elämän pesen pyykit käsin muoviastioissa ei ole polkupyörää, autoa tellevisiota puhelinta olen kansaneläkkeellä 65 vuotiaana odotan kuolemaa joutaisi hautaa ihmisarvoa alentavasta kansaneläkkeestä. te-toimisto piti huolen etten työllistynyt perhekin jäi perustamatta 70-luvulla oli ilmaiset piikahommat (kotiapulaisen työt) kuntouttava työtoiminta ja työelämävalmennus työllisti hyvin yli 10 vuotta ilman eläkekertymiä näin kurjistetaa työttömiä entistä ehommin. työsuhteita en saannut vaikka kauppakoulu oli käyty 70-luvulla
- Anonyymi
En ole löytänyt ns. eläkeputkea. Tarve sellaiselle olisi.
Olen työttömänä, töihin en kelpaa, eläkkeelle en pääse. 60v. ikää,
- joku putki tässä olisi tarpeen,,, mutta kun ei ole.
kuspäistä valehtelua, mielikuva valehtelu politiikkaa tämä huutelu tuolla mediassa eläkeputkista on.- Anonyymi
Onko sulla kuitenkin putkiaivot?
Putkiaivot ovat kuulemma monella alalla kysytympiä kuin tippaleipäaivot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putkiaivot ovat kuulemma monella alalla kysytympiä kuin tippaleipäaivot.Onko sulla kuitenkin vain ilkeät putkiaivot?
Putkiaivot ovat kuulemma monella alalla kysytympiä kuin tippaleipäaivot.
Ja etenkin psykopaateille on kysyntää hallinnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla kuitenkin vain ilkeät putkiaivot?
Putkiaivot ovat kuulemma monella alalla kysytympiä kuin tippaleipäaivot.
Ja etenkin psykopaateille on kysyntää hallinnossa.hallinto on niin moneen kertaan ristinaineet, että luonneviat lisääntyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putkiaivot ovat kuulemma monella alalla kysytympiä kuin tippaleipäaivot.katto peiliin ! siellä näät sen....
- Anonyymi
Nuo psykopaatit jotka vuodesta toiseen suunnittelevat kansan toimeentulon kustannuksella säätötoimia joilla tehdään tulon siirtoja rikkaille kulluisiva ennemikin suljetulle osastolle ,sillä he ovat vaaraksi muille suuremmmassa määrin kuin itselleen. Aiheuttaen toimeentulovaikeksia ihmisille ja ajaen heidät taloudellisiin vaikeuksiin ,vaikka minkään laista omaatuntoa tekojensa seuraamuksista .Ainoana oikeutettuna motivaationa toimii heillä raha joka menee kaiken ihmisyyden ja inhimillisyyden edelle. Eikä näille toimille saada millään keinoin loppua ja yhteikuntaan politiikkaan sitä terkoitusperää istutetuksi minkä vuoksi näille valta on annettu. Tarkoitan kansalaisten edun ajamista /valvontaa ja sen toimeentulon sekä hyvinvoinnin vaalimista .
- Anonyymi
Mikä kumma juttu on tämä eläkeputki ?
Kun käytännössä mahdollisuutta sellaiseen armahtavaan eläkeputkeen, tms. ei ole.
Esim. Itte olen 60v. työtön , työmarkkinatuella. Ja ei ole mitään putkia, tms tarjolla.
On vain työttömyys ja työmarkkinatuki.
Töihin palkalla en tunnu enää kelpaavan.
Meitä tällaisessa, työttömyys- jumissa olevia on paljon. Tunnen itse kymmeniä samassa jamassa olevia.
Tämä on syvää köyhyyttä, tulot noin 500e /kk. Kun verot otetaan työmarkkinatuesta.
Ja se tuleva eläkekin tässä romahtaa.
Tässä tilanteessa tuntuu nämä vastuuttomien politikkojen puheet sairailta.- Anonyymi
Puheet ovat pelkkiä PÖLINÖITÄ.
Puheesta tosiaan puuttui työmarkkinatuella olevat ikääntyneet työnhakijat. - Anonyymi
Kyllä eläkeputki on vielä olemassa.. Olen 60 täyttänyt. Pääsin vuoden kestävään tuki työhön, töitä 4h/ pv. Palkka tietysti minimi, noin 1000e/kk.. Saan ytk kassalta lisäksi hieman soviteltua päivärahaa.. Kun tukityö päättyy, saan ansiopäivärahaa 65 vuotiaaksi saakka, eli pääsin eläkeputkeen.. Sen jälkeen eläkkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä eläkeputki on vielä olemassa.. Olen 60 täyttänyt. Pääsin vuoden kestävään tuki työhön, töitä 4h/ pv. Palkka tietysti minimi, noin 1000e/kk.. Saan ytk kassalta lisäksi hieman soviteltua päivärahaa.. Kun tukityö päättyy, saan ansiopäivärahaa 65 vuotiaaksi saakka, eli pääsin eläkeputkeen.. Sen jälkeen eläkkeelle.
EläkeputkI on olemassa ANSIOSIDONNAISELLA OLEVALLE ei työmarkkinatuella olevalle, ellei työmarkkinatuella oleva sitten jostain ihmeestä saa sitä TYÖPAIKKAA, jotta pääsee ansidonnaiselle takaisin, joka edellyttää kassaan kuulumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EläkeputkI on olemassa ANSIOSIDONNAISELLA OLEVALLE ei työmarkkinatuella olevalle, ellei työmarkkinatuella oleva sitten jostain ihmeestä saa sitä TYÖPAIKKAA, jotta pääsee ansidonnaiselle takaisin, joka edellyttää kassaan kuulumista.
Nimenomaan... Minä olin työmarkkinatuella ennen tukityön alkamista.. Heti kun tukityö alkoi, liityin ytk:n työttömyyskassaan, aluksi sain soiteltua työmarkkinatukea Kelasta siihen saakka, kun työssäoloehto täyttyi. Koronan vuoksi työssäoloehto täyttyi lyhyemmältä ajanjaksolta.. Olisin myös saanut Kelasta peruspäivärahan, mutta halusin kelan päivörahoilta kokonaan pois, siksi liityin ytk: n kassaan, josta päiväraha nyt maksetaan ja eläkeikään saakka, ellen hae jo aiemmin vanhuuseläkettä lisäpäiviltä, johon ei tule mitään vähennyksiä.. Eläkkeen lisäpäiviltä saa, kun ansio tai peruspäivärahan on maksettu päivänkin yli 500 päivältä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puheet ovat pelkkiä PÖLINÖITÄ.
Puheesta tosiaan puuttui työmarkkinatuella olevat ikääntyneet työnhakijat.työmarkkinatuella olevat vanhat ovat täysin heitteillä... köyhyydessä.
ja tämä ryhmä on iso ! kun moni on tippunut jo pois ansiosidonnaiselta......
- Anonyymi
Jos työttömät laitettaisiin suoraan linnaan, koneisto voisi keskittyä olennaiseen.
- Anonyymi
Muutos tehtiin jo vuosia sitten. Jos ei ole vihreä tai vasemmistolainen, oli turha haaveilla siitä kaupungin tarjoamasta lyhyestä työsuhteesta, jotta pääsee takaisin ansiosidonnaillle ennen 60 ikävuotta. Kun otin asian puheeksi, näytettiin vain paksua paperinippua ja väitettiin ettei ole määrärahoja. Niin sain kitkutella työmarkkinatuella ja käydä kuntouttavassa päivähoidossa vuosikausia.
Voisko joku selventää mitä mahdollinen eläkeputken poisto merktsee. Olen 61 v ja saan jo ennakkoon 1/2 vanhuuseläkkeestä. Täytän ensi vuoden kesäkuussa 62v ja pääseen nykylain mukaan eläkkeelle. Mites jos tämä laki muuttuu niin kauanko sen täytäntöönpano kestää ? Meniskö siinä senverran kauan että ehtisin saada oikean eläkkeen
- Anonyymi
Ei tule koskemaan sinua, lain saaminen voimaan menee ainakin vuoden 2022 alkuun, ensi vuoden alkuun sitä ei saada - näin Vanhanen on "vannonut".
Eikä kyllä koskisikaan sinua. Eläkeputki tarkoittaa sitä, että olet ansiosidonnaisella esim. 500 pv ja olet täyttänyt 61 vuotta ennen 500 päivän täyttymistä.
Jos oikea vanhuuseläkeikäsi olisi esim. 64, voisit olla putkessa (sama tulo kuin ansiosidonnaisella ja tästäkin tulosta kertyisi eläkettä) 64:een saakka.
Voisit olla ns. lisäpäivillä jopa 65 vuoteen saakka, mutta eläkettä kertyy vain siihen saakka, mikä on sinulle alimmaksi eläkeiäksi ilmoitettu. Joskus ansiosidonnainen on isompi kuin lopullinen eläke -silloin kannattaa olla 65:een saakka lisäpäivillä.
Toivottavasti selvensi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tule koskemaan sinua, lain saaminen voimaan menee ainakin vuoden 2022 alkuun, ensi vuoden alkuun sitä ei saada - näin Vanhanen on "vannonut".
Eikä kyllä koskisikaan sinua. Eläkeputki tarkoittaa sitä, että olet ansiosidonnaisella esim. 500 pv ja olet täyttänyt 61 vuotta ennen 500 päivän täyttymistä.
Jos oikea vanhuuseläkeikäsi olisi esim. 64, voisit olla putkessa (sama tulo kuin ansiosidonnaisella ja tästäkin tulosta kertyisi eläkettä) 64:een saakka.
Voisit olla ns. lisäpäivillä jopa 65 vuoteen saakka, mutta eläkettä kertyy vain siihen saakka, mikä on sinulle alimmaksi eläkeiäksi ilmoitettu. Joskus ansiosidonnainen on isompi kuin lopullinen eläke -silloin kannattaa olla 65:een saakka lisäpäivillä.
Toivottavasti selvensi.Minkä nykylain mukaan 62 v pääsee eläkkeelle? Ei tälläistä lakia enää ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä nykylain mukaan 62 v pääsee eläkkeelle? Ei tälläistä lakia enää ole.
Ainakin tämä laki poistui jo 1958 syntyneiltä sitä ennen syntyneet pääsivät ansiosidonnaisen lisäpäiviltä 62v eläkkeelle.
Sanna jo rupesi ilmoittelemaan että eläkeputki voidaan poistaa eihän sdp.tä kiinnosta enää muu kuin ulkomaalaisten siirtolaisten hyysäys ja rahan jakaminen ympäri maailmaa
http://www.statia.fi/fi/tyottomyyskassa/tiedotteet/50-tyottomalle-oikeus-vanhuuselakkeeseen-jo-62-vuotiaana-lisapaivien-perusteella-helmikuun-2012-alusta-alkaen Anonyymi kirjoitti:
Ainakin tämä laki poistui jo 1958 syntyneiltä sitä ennen syntyneet pääsivät ansiosidonnaisen lisäpäiviltä 62v eläkkeelle.
Sanna jo rupesi ilmoittelemaan että eläkeputki voidaan poistaa eihän sdp.tä kiinnosta enää muu kuin ulkomaalaisten siirtolaisten hyysäys ja rahan jakaminen ympäri maailmaa
http://www.statia.fi/fi/tyottomyyskassa/tiedotteet/50-tyottomalle-oikeus-vanhuuselakkeeseen-jo-62-vuotiaana-lisapaivien-perusteella-helmikuun-2012-alusta-alkaenTuo linkki sisältää vanentunutta tietoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
http://www.statia.fi/fi/tyottomyyskassa/tiedotteet/50-tyottomalle-oikeus-vanhuuselakkeeseen-jo-62-vuotiaana-lisapaivien-perusteella-helmikuun-2012-alusta-alkaenSe on tuo eläköitymis mahdollisuus suljettu työttömyyteen perutuen ja nyt sitten roikutaan eläkeikään asti työtömänä .Siinä on suora käytännön esimerkki kuinka on käynyt. Eläköitymis mahdollisuuksilla huolehditaan siitä että ,ihmisillä on mahdollisuus realisiin toimiin ja ennekaikkea toimeentuloon. Se että tuo mahdollisuus olisi joillain toimin korvattavissa on poliittista liirum laarumia.Ei ole.
Jos tuo poituuu kaikin puolin tulee eläkeikää lähentyvät ihmiset jäämään työttömyystoimien piiriin ,piiri pieni pyöri leikkeihin joissa aktiivimallit paukkuvat ja lompakot tyhjenevät ja eläkeläis köyhyys odoittaa työurien päätteeksi. Tuolle toimelle on vain yksi vastaus kun pidetään työntekijöiden asioista huolta ja se on ei käy.
Nykyisellään on painetta työttömyys eläkeputken palautamiselle ,sillä ikä ihmiset eivät enää työllity.
https://www.salkunrakentaja.fi/2019/10/tyollisyys-55-vuotiaat/
https://www.hs.fi/ura/art-2000002797242.html
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/4418737/SAK selvitti Aktiivimalli kiusaa erityisesti yli 55vuotiaita tyottomia
https://www.ts.fi/uutiset/talous/1073973282/Viimeinen ikaluokka tyottomyyselakeputkeen Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti selvensi.Tämä kuulostaa hyvältä. Kiitos tiedosta. Täytyy seurata mitä tapahtuu :-)
- Anonyymi
Korpiroju kirjoitti:
Tuo linkki sisältää vanentunutta tietoa
Niin mutta mitä se uusi teto on? Minun käsittääkseni eläkeikä 61 vuotiaalla on nyt 64 vuotta ja 3 kuukautta.
Anonyymi kirjoitti:
Minkä nykylain mukaan 62 v pääsee eläkkeelle? Ei tälläistä lakia enää ole.
Olet oikeassa. En pääse eläkkeelle 62v
- Anonyymi
Korpiroju kirjoitti:
Olet oikeassa. En pääse eläkkeelle 62v
Niin se valitettavsti on, saatko tuon puolen eläkkeen päälle ansiosidonnaista? Sinulla on siis 500 päivän jälkeen oikeus lisäpäiville mikäli ehdot täyttyvät!
Ei ne heti voi sitä pois ottaa vaikka isopalkkaiset herrat ja mm Vihreä puolue Ohisalo ja RKP sitä vaativat, heitähän ei suomalaisen köyhän asiat kiinnosta kun ulkomailta on tuotavissa parempaa porukkaa ain al holia myöten. Anonyymi kirjoitti:
Niin se valitettavsti on, saatko tuon puolen eläkkeen päälle ansiosidonnaista? Sinulla on siis 500 päivän jälkeen oikeus lisäpäiville mikäli ehdot täyttyvät!
Ei ne heti voi sitä pois ottaa vaikka isopalkkaiset herrat ja mm Vihreä puolue Ohisalo ja RKP sitä vaativat, heitähän ei suomalaisen köyhän asiat kiinnosta kun ulkomailta on tuotavissa parempaa porukkaa ain al holia myöten.Kyllä saan ansiosidonnaista ja 500 päivää tulee täyteen ensi vuoden alussa. Ymmärrään tastä keskustelusta että nykylain mukaan minulla on oikeus lisäpäiviin. Huoleni on se että putoanko pois putkesta. jos lakia muutetaan ennenkuin lisäpäivät alkaa ? Vai olenko jo "putkessa", näin haluaisin uskoa
- Anonyymi
Korpiroju kirjoitti:
Kyllä saan ansiosidonnaista ja 500 päivää tulee täyteen ensi vuoden alussa. Ymmärrään tastä keskustelusta että nykylain mukaan minulla on oikeus lisäpäiviin. Huoleni on se että putoanko pois putkesta. jos lakia muutetaan ennenkuin lisäpäivät alkaa ? Vai olenko jo "putkessa", näin haluaisin uskoa
Sinulla on oikeus lisäpäiviin jos työhistoriaa takana 5 vuotta viimeisen 20 vuoden aikana.
Ei ne heikemnykset heti voi astua voimaan vaikka tämä hullu hallitus onkin. - Anonyymi
Korpiroju kirjoitti:
Kyllä saan ansiosidonnaista ja 500 päivää tulee täyteen ensi vuoden alussa. Ymmärrään tastä keskustelusta että nykylain mukaan minulla on oikeus lisäpäiviin. Huoleni on se että putoanko pois putkesta. jos lakia muutetaan ennenkuin lisäpäivät alkaa ? Vai olenko jo "putkessa", näin haluaisin uskoa
Olethan huomioinut, että ansiosidonnaisen laskuri on nollassa 1.7.-31.12.2020, päivät ei siis kulu em. aikana. Kiitos koronan - jotakin hyvääkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olethan huomioinut, että ansiosidonnaisen laskuri on nollassa 1.7.-31.12.2020, päivät ei siis kulu em. aikana. Kiitos koronan - jotakin hyvääkin.
Mistä tuon otit? en ole msitään lukenut moista että ansiosidonnaisen laskuri nollassa koronan takia, ei pidä paikkaansa!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tuon otit? en ole msitään lukenut moista että ansiosidonnaisen laskuri nollassa koronan takia, ei pidä paikkaansa!!!!
Ihan YTK:sta tuli viesti asiasta sähköpostiin.
Tässä vielä linkki: Enimmäismaksuaika ei kulu
Heinäkuusta alkaen ansiopäivärahan enimmäismaksuaika ei kulu ollenkaan. Poikkeus on voimassa vuoden loppuun saakka ja se koskee työttömiä, lomautettuja, osa-aikatyöntekijöitä sekä sivutoimisia yrittäjiä.
https://ytk.fi/ohjeet-ja-tuki/tietopankki/ansiosidonnainen-paivaraha/kuinka-pitkaan-ansiopaivarahaa-voi-saada-
Tiedän, ettei ole kovasti kuulutettu. Tarkista omasta liitosta omat päiväsi - ovat nollilla 1.7. alkaen. Totta on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heinäkuusta alkaen ansiopäivärahan enimmäismaksuaika ei kulu ollenkaan. Poikkeus on voimassa vuoden loppuun saakka ja se koskee työttömiä, lomautettuja, osa-aikatyöntekijöitä sekä sivutoimisia yrittäjiä.
https://ytk.fi/ohjeet-ja-tuki/tietopankki/ansiosidonnainen-paivaraha/kuinka-pitkaan-ansiopaivarahaa-voi-saada-
Tiedän, ettei ole kovasti kuulutettu. Tarkista omasta liitosta omat päiväsi - ovat nollilla 1.7. alkaen. Totta on.Löysin nyt liitosta siis LIITOSTA tiedon, ansiopäivärahan enimmäispäivät eivät kulu Lomatuksessa 1.7-31.12. 2020 koskee lomatuksia jotka alkneet 16.3. 2020 jälkeen!!!
Siis asia koksee vain lomatuksia ei normaalia työttömän päivärahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän, ettei ole kovasti kuulutettu. Tarkista omasta liitosta omat päiväsi - ovat nollilla 1.7. alkaen. Totta on.Olet oikeassa löysin nyt kertymän ja tiedon, tosin lisäpäiville pääsevälle tuo vain siirtää lisäpäiville pääsyä puolella vuodella eteenpäin, mutta näin se menee päivärahalaskuri on nollassa 1.7-31.12. 2020.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löysin nyt liitosta siis LIITOSTA tiedon, ansiopäivärahan enimmäispäivät eivät kulu Lomatuksessa 1.7-31.12. 2020 koskee lomatuksia jotka alkneet 16.3. 2020 jälkeen!!!
Siis asia koksee vain lomatuksia ei normaalia työttömän päivärahaa.Lisäksi enimmäismaksuajan jäädyttäminen laajennetaan myös muihin kokonaan tai osittain työttömiin ajalle 1.7.-31.12.2020.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi enimmäismaksuajan jäädyttäminen laajennetaan myös muihin kokonaan tai osittain työttömiin ajalle 1.7.-31.12.2020.
Ansiopäivärahan 300-500 päivän enimmäismaksuaika ei ole kulunut lomautuksen aikana, jos lomautus on alkanut 16.3.2020 tai sen jälkeen. Lakimuutosehdotuksen mukaan enimmäismaksuaika ei kuluisi lomautetuilla 31.12.2020 asti. Lisäksi enimmäismaksuajan jäädyttäminen laajennetaan myös muihin kokonaan tai osittain työttömiin ajalle 1.7.-31.12.2020.
- Anonyymi
Ainakin mun tuttu pääsi johonkin eläke systeemiin vaikka ollut työmarkkinatuella useita vuosia ikää jtn 60v oliko niin että ennen 1961 syntyneet pääsi siihen.
- Anonyymi
Tässä vielä tietoa, kuka voi päästä 62 -vuotiaana eläkkeelle, täytyy olla siis pitkäaikaistyötön:
Jos olet syntynyt vuonna 1957 tai aiemmin ja saanut työttömyyspäivärahaa 500 päivän jälkeen myös lisäpäiviltä, voit halutessasi hakea vanhuuseläkkeesi jo 62 vuoden iässä. Voit itse valita, haetko vanhuuseläkettä vai jatkatko työttömyyspäivärahalla 65-vuotiaaksi asti. - Anonyymi
Se oli ennen mahdollista,, ja ei ole enää..... Nyt roikutaan työttöminä ja köyhinä.
Vain ansiosidonnaisella oleville on mahdollisuus pysyä ansiosidonnaisella eläkkeelle asti.
Työmarkkintuella olevat ovat syvässä köyhyydessä, eläkeikään asti! Ja heitä on paljon! tosi paljon !!
Ja työmarkkinatuella olevat on jätetty heitteille.
Syvä köyhyys vallitsee ! Olen yksi heistä..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli ennen mahdollista,, ja ei ole enää..... Nyt roikutaan työttöminä ja köyhinä.
Vain ansiosidonnaisella oleville on mahdollisuus pysyä ansiosidonnaisella eläkkeelle asti.
Työmarkkintuella olevat ovat syvässä köyhyydessä, eläkeikään asti! Ja heitä on paljon! tosi paljon !!
Ja työmarkkinatuella olevat on jätetty heitteille.
Syvä köyhyys vallitsee ! Olen yksi heistä.....Ei tosiaan pääse putkeen, ei pääse eläkkeelle, ei pääse palkka töihin.
Minäkin olen yli 60v. ja typ asiakkaana.
Vain karenssilla uhkailevat ja kutsuvat tekemään eir ryp suunnitelmia.
Tai kutsuivat ennen koronaa, nyt koronan aikaan on ollut hiljaista.
Mutta mitään elintasoa kohottavaa ei ole tarjolla. Olen vain edelleen työmarkkinatuella köyhyydessä. Siksi En usko eläkeputkiin, tms. kun niitä ei tunnu löytyvän.
Samoin rehellisiä töitä työsuhteita palkalla ei löydy.
- Anonyymi
”Parempi viedä köyhältä, se on jo tottunut olemaan ilman”.
- Anonyymi
Olen tottunut olemaa ilman yli 40 vuotta nyt kansaneläkkeellä. ei televisiota, pyykinpesukonetta, polkupyörää tietokoneita lehtitilauksia ja harrastuksia ei le ollut koskaa. ei tarvitse ostaa vaatteita ja kohentaa ulkonäköä diabes on ei jalkahoitoihin rahaa hampaat mädäntyneet pyykit pesen muoviastioissa käsin, te-toimisto ajoi koko elämän köyhyyteen
- Anonyymi
italiassa alennetaan eläke-ikää, kun nyt rahaa tulee !! ja espanjassa on jo tuo kansalaispalkka.
Milloin Suomessa alennetaan eläke-ikää?
Milloin Suomessa aletaan maksaa kansalaispalkkaa?
Ja milloin Suomessa poistetaan Trafi-maksut verot, yms elämää hankaloittavat sähkönsiirtomaksut. `?
Kun ei niitä ole välimerelläkään, eikä siellä ole liian korkeita verojakaan !- Anonyymi
Aivan, kun meitä on 5 000 000 ja yli ei osata järjestää no ottaisivat epsanjasta mallia miten kansalaispalkka toimii siellä lössiä vaikka kuinka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, kun meitä on 5 000 000 ja yli ei osata järjestää no ottaisivat epsanjasta mallia miten kansalaispalkka toimii siellä lössiä vaikka kuinka.
me maksamme espanjan kansalaispalkan !
suomessa verot ja maksut nousee !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
me maksamme espanjan kansalaispalkan !
suomessa verot ja maksut nousee !!espanja laski eläkeiän 62 ikävuoteen.
media ei tästä paljon uutisoi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
espanja laski eläkeiän 62 ikävuoteen.
media ei tästä paljon uutisoi.italiakin aikoo alentaa jo nyt alhaista eläkeikää,,, kreikassa on kanssa alhainen,, ja espanjassa nyt lisänä kansalais-PALKKA!
HYVÄ ON ALENTAA ELÄKEIKÄÄ KUN EU RAHAA TULEE SELVINÄ MILJARDEINA JA myös ILMAISENA LAINANA !
NYT SUOMESSAKIN ELÄKE-IKÄ ALAS JA KANSALAISPALkKA HETI .
Turha muuten on maksaa veroja ja maksuja välimerellekin.
Ja myös sähkönsiirto vero-maksu pois, sekä trafi maksut pois.
Energia verot pois.
Työn sivukulut alas.
Niin kas kummaa,,,, suomessa kannattaa jälleen työn tekeminen ja työn teettäminen !! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
italiakin aikoo alentaa jo nyt alhaista eläkeikää,,, kreikassa on kanssa alhainen,, ja espanjassa nyt lisänä kansalais-PALKKA!
HYVÄ ON ALENTAA ELÄKEIKÄÄ KUN EU RAHAA TULEE SELVINÄ MILJARDEINA JA myös ILMAISENA LAINANA !
NYT SUOMESSAKIN ELÄKE-IKÄ ALAS JA KANSALAISPALkKA HETI .
Turha muuten on maksaa veroja ja maksuja välimerellekin.
Ja myös sähkönsiirto vero-maksu pois, sekä trafi maksut pois.
Energia verot pois.
Työn sivukulut alas.
Niin kas kummaa,,,, suomessa kannattaa jälleen työn tekeminen ja työn teettäminen !!meillä o harhautetut päättäjät ! ne uskoo eu-joulupukkiin.
ajatelkaa tosiasioiden ymmärätmättömyyttä,, esim.. -tapauksissa, kreikka, italia , espanja.....
- Anonyymi
Yksikään työtätekevä ei tule äänestämään sellaita puoluetta joka koskee eläkeputkeen. Tuon poistaminen on poliittinen itsemurha.
Toki puolueet ovat selkeästi nyt näyttäneet kantansa,siitä ketkä seisovat työntekijöiden turvana ja ketkä kannattaen työnantaja puolen kantaa eläkeputken poistostamiseksi. Nyt siten äänetäjätkin tuon tietävät äänestäessään ja hyvä niin.
https://yle.fi/uutiset/3-11514561- Anonyymi
Vihreät rkp ja kokoomus etunenässä vaatimassa työttömyysputken poistamista.heitä kiinnoostaa oma etu ison rahan etu ja ulkomaalaisten siirtolaisten etu ei suomalaisen ikänsä töitä tehneen ja työttömäksi potkitun kohtalo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihreät rkp ja kokoomus etunenässä vaatimassa työttömyysputken poistamista.heitä kiinnoostaa oma etu ison rahan etu ja ulkomaalaisten siirtolaisten etu ei suomalaisen ikänsä töitä tehneen ja työttömäksi potkitun kohtalo.
Näinpä,ketään ei kiinnosta työttömän osa ja tulee vielä huononemaan sillä sellaista hallitusta ei ole joka auttaa puheet on puheita.Köyhyys on varmaa.Huvittaa muuten tuo työttömien houkutus yrittäjäksi hah yrittäjäksi tosta vaan ilman liikeideaa juu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinpä,ketään ei kiinnosta työttömän osa ja tulee vielä huononemaan sillä sellaista hallitusta ei ole joka auttaa puheet on puheita.Köyhyys on varmaa.Huvittaa muuten tuo työttömien houkutus yrittäjäksi hah yrittäjäksi tosta vaan ilman liikeideaa juu.
Ei tuollaisia ihmisiä ketään äänestä jotka eivät kunniota toisia ihmisiä ja heidän toimeentulomahdollisuuttaan millään lailla . Nuo tunteettomat rahan vallan kivettämät äänestetään kyllä pois tuolta ja peli muuttuu. Ei heillä ole tulevaisuutta ,sen enempää kuin niilläkään joilta he ovat sen valmiita viemään eläkeputken sulkemalla.
https://yle.fi/uutiset/3-11514561 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuollaisia ihmisiä ketään äänestä jotka eivät kunniota toisia ihmisiä ja heidän toimeentulomahdollisuuttaan millään lailla . Nuo tunteettomat rahan vallan kivettämät äänestetään kyllä pois tuolta ja peli muuttuu. Ei heillä ole tulevaisuutta ,sen enempää kuin niilläkään joilta he ovat sen valmiita viemään eläkeputken sulkemalla.
https://yle.fi/uutiset/3-11514561Eläkeputki pitää lakkauttaa kokonaa. ansiosidonnaiselta päivärahalla eläkekertymä lakkautettava. palkkatukityöstä ei kerry työssäoloehtoa. eli työtön pysyy työmarkkinatuella ja kuntouttavassa työtoiminassa. 50 vuotta täyttänyt työtön ei työllisty miksi rumiluksen pitäisi olla riskien nuorten työtekijöiden kanssa tekemässä työtä. Ulkonäkövaatimukset ovat koventuneet työpaikkaa haettaessa ja osaaminen. ruma ei pärjää työelämässä oikea paikka olisi toimeentulotuki turhaa kiusataa ikääntyneitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkeputki pitää lakkauttaa kokonaa. ansiosidonnaiselta päivärahalla eläkekertymä lakkautettava. palkkatukityöstä ei kerry työssäoloehtoa. eli työtön pysyy työmarkkinatuella ja kuntouttavassa työtoiminassa. 50 vuotta täyttänyt työtön ei työllisty miksi rumiluksen pitäisi olla riskien nuorten työtekijöiden kanssa tekemässä työtä. Ulkonäkövaatimukset ovat koventuneet työpaikkaa haettaessa ja osaaminen. ruma ei pärjää työelämässä oikea paikka olisi toimeentulotuki turhaa kiusataa ikääntyneitä
dannykin panee vaan , vaikka ikää on. ja nyt on 19v. kotiapulainen .
Siinä vanhakin virkistyy kun on panokohteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
dannykin panee vaan , vaikka ikää on. ja nyt on 19v. kotiapulainen .
Siinä vanhakin virkistyy kun on panokohteita.Toi danny varmaan ostaa rahalla,, mutta miten köyhä työmarkkinatuki vanhus , kun ei raha nääs riitä ollenkaan panoihin yms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi danny varmaan ostaa rahalla,, mutta miten köyhä työmarkkinatuki vanhus , kun ei raha nääs riitä ollenkaan panoihin yms.
Tässä on selvää kohtaanto-ongelmaa, kun vanahat joutuu työmarkkinatuki köyhyyteen, ja siitä enne kuolemaa siirtyy minimi eläkkeelle.
Meille tulee köyhien vanhusten ongelma. Ja ei ne kapinaan enää jaksa ryhtyä. Niin kukaan ei aja niiden asiaa ja poista vanhojen köyhyysongelmaa.
Täytyisi olla terrorivanhuksia jotka olisi uhka yhteiskunnalle , ja terrori anarkia kiihoke vihreille huume kaadereille, niin ehkä silloin päättäjät peloissaan hoitaisi tämänkin työmarkkinatuki-köyhyys loukun kuntoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on selvää kohtaanto-ongelmaa, kun vanahat joutuu työmarkkinatuki köyhyyteen, ja siitä enne kuolemaa siirtyy minimi eläkkeelle.
Meille tulee köyhien vanhusten ongelma. Ja ei ne kapinaan enää jaksa ryhtyä. Niin kukaan ei aja niiden asiaa ja poista vanhojen köyhyysongelmaa.
Täytyisi olla terrorivanhuksia jotka olisi uhka yhteiskunnalle , ja terrori anarkia kiihoke vihreille huume kaadereille, niin ehkä silloin päättäjät peloissaan hoitaisi tämänkin työmarkkinatuki-köyhyys loukun kuntoon.Miksi tämä hallitus, sdp-vihreä-kepu-rkp,, on unohtanut sen Lex Lindströmin ( edellien hallitus)., joka armahti vanhat työttömät eläkkeelle !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tämä hallitus, sdp-vihreä-kepu-rkp,, on unohtanut sen Lex Lindströmin ( edellien hallitus)., joka armahti vanhat työttömät eläkkeelle !?
Viherpunaa ei kiinnosta kun ulkomaalisten etu menee kaikessa edelle, heitetään ikänsä suomessa työtä tehneet ja työttömäksi potkitut kuoppaan, kiitos, vihreät, sdp. vasemmisto, rkp.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viherpunaa ei kiinnosta kun ulkomaalisten etu menee kaikessa edelle, heitetään ikänsä suomessa työtä tehneet ja työttömäksi potkitut kuoppaan, kiitos, vihreät, sdp. vasemmisto, rkp.....
etenkin vihreät ovat uhka suomelle ja suomalaisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
etenkin vihreät ovat uhka suomelle ja suomalaisille.
vihreät on saasta puolue
- Anonyymi
Reippahasti käypi askelet,
äidin hommat on niin kiireiset.
Lahjat peittyi kääröihin,
ukset kiinni pantihin,
vaan on hauska sentään!
Taatto, taatto läksi innoissaan,
joulukuusen, kuusen
hankintaan;
latva saapi tähtösen,
oksat kaikki, tiedät sen,
paljon kynttilöitä!
Kun on valmis kuusi kultainen,
rynnistääpi lapset huoneeseen
ken on tuonne tullutkaan
joululahjat pussissaan?
Vanha kapitalisti-pukki!
Lapset kaikki huutaa: oi, oi, oi!
Kohta kiitos riemuin soi, soi, soi.
Sievä vauva Maijan on,
Annin kelkka verraton,
orhi oiva veikon!
Päättyy joulu, vaik ei
kenkään sois,
joulukuusi viedään
pois, pois, pois.
Mutta ensi vuonna hän
saapuu lailla ystävän –
mutta voi toivo pettää!
Vanha kapitalisti-ukko. - Anonyymi
Joku iltasanomien toimittaja oli kirjoittanut että oikeus lisäpäiviin 500 päivän jälkeen vaatii että on ollut korkeintaan 2 vuotta työttömänä?
Mistä on moisen keksinyt,missään liiton sivuilla ei tuota lue.
Nimittäin 500 päivää on 1 vuosi ja 11 kuukautta ja nyt koronan takia puoli vuotta ei päivälaskuri toimi eli memee vähintään 2 vuotta 5 kk se 500 päivää.
Mistä ihmeestä tuo 2 vuotta kun ei missään laissa näin lue!! - Anonyymi
Rahaa riittää moneen muuhun asiaan,( vaikka terrori-ämmiä haalitaan ulkomailta asti,,, tänne elätykseen,,,jne..)
Mutta vanhojen suomalaisten työttömien asiaa ei paranneta tai kehitetä.
Nytkin iso joukko on työmarkkinatuella syvässä köyhyydessä !! vaikka aiemmin ovat veroa suomeen maksaneet.
Vihreät ja kokoomus erityisesti vihaa omaa kansaa, - miksi ? - Anonyymi
eläke sivuilta huomasin juuri, että erityistä huomiota on kiinnitetty maahanmuuttaja turistien hyvinvointii n.
Mm. niille on järjestetty takuu-eläke !!
Rahaa siis on, mutta se hukataan.- Anonyymi
Marinin vihrepunahallitus on nyt puuttumassa työttömyysputkeen, vaalilupaukset menivät lukumääräisten avustajien palkkaamiseen, afrikkaan, siirtolaisten hyysäämiseen ja terroristien tuomiseen ja espanjaan ja italiaan, siksi otetaan suomalaiislta ikääntyneiltä työttömiltä pois.
Meillä on duunarihallitus nyt, suorastaan irvikuja kun kyseessä on vain ulkomaalisten asiaa ajava hallitus.
- Anonyymi
Nämä edustajat jotka ovat työttömyysputken poistamisen kannalla ovat tekemässä poliittista itsemurhaa.Nyt riittää työntekijöitten kyykytys .Minä ainakin löin kulutuksen minimiin,ei mitään ylimääräistä kulutukseen nyt on säästettävä joka sentti kun köyhyys uhkaa,töitä ei anneta ikärasismin takia ja eläkeaika valovuosien päässä.
- Anonyymi
Käytänössä tarve on päinvastaisille toimille. Ihmiset roikkuvat kortistossa vajaan toimeentulon varassa vuosikausia kun työttömyys eläke putki on poistettu. Ikääntyvät eivät kelpaa työmarkkinoille ja heidän eläkkeensäkin pienenee nykyisellä käytänöllä, ennen eläkkeelle siitymistä,joka lisää eläkeläisköyhyyttä ja sosiaalisia menoja jatkossa.
Tuossa suhteessa nuo VM:n ehdotukset on kuin suoraan elinkeinoelämän edutajien suusta. Kuka voi sille jotakin jos työkyvyn vie sairaus?Sairatako täällöä pitäisi nyt ruveta kiusaamaan? - Anonyymi
n 6 v eläkkeeseen tai mikä sen nimi sitten onkaan, olen varma että pompottavat siihen asti , mihinkäänhän töihin ei enää pääse, kuntouttavaa tuputtuvat alituiseen, joka ikisessä soitossa,yhteyden otossa jne.. alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää saman jauhaminen, sinne mennään jos ei yksin pärjää ei muuten, aina vetoavat että syrjäytyy, no sen verran kokemusta on että olen nähnyt muutaman kerran ihmiset hakee masennuksen takia sairaslomaa kun ovat kuntouttavassa, eikö nyt oo jotain pielessä, siellä pitäisi kuntoutua, eikä sairastua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
n 6 v eläkkeeseen tai mikä sen nimi sitten onkaan, olen varma että pompottavat siihen asti , mihinkäänhän töihin ei enää pääse, kuntouttavaa tuputtuvat alituiseen, joka ikisessä soitossa,yhteyden otossa jne.. alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää saman jauhaminen, sinne mennään jos ei yksin pärjää ei muuten, aina vetoavat että syrjäytyy, no sen verran kokemusta on että olen nähnyt muutaman kerran ihmiset hakee masennuksen takia sairaslomaa kun ovat kuntouttavassa, eikö nyt oo jotain pielessä, siellä pitäisi kuntoutua, eikä sairastua.
Joo ..Toiminta on sairasta ja jos ei mene huonosti ennen,niin kun nuo iskevät kiinni alkaa mennä.
Eivät kykene ratkaisemaan työttömyyttä ja sen syyt yritetään kaataa siitä kärsivien niskaan .Järjetöntä touhua ,josta jotkut saavat pakkansa .
- Anonyymi
nyt vanhat työttömät aiotaan raiskata köyhyyteen.
-- asialla vihreät sdp kepu rkp.- Anonyymi
Sihen en ota kantaa kuka tulee tekemään ja mitä tulee tekemään,se jää nähtäväksi,mutta kyllä noilla toimilla joku perälauta tulee olla . Ei niitä tule tarjota kuin kyrvän vartta jotta on saatu aikaiseksi joku viiva ja tehjty jotain . Jos nähdään, että ihminen ei vai enää työllisty on ihminen laitettava eläkkeelle. Kyllä 5 vuottakin on jo semmone kynnys ,että ei pidempään ole kohtuullista katsoa sattuisiko työllitymää johonki viikoks tai kahdeks joskus hamassa tulevaisuudessa.
Nykyisitä toimista puuttuu inhimillisyys ja työttömyyden keston valvonta.Työttömyyden kestoa pitäisi valvoa ja ohjata että kukaan ei roiku 10:tä vuotta olemattoman toivon varassa köyhyydessää odoittaen työhönpääsyä kuin lottovoittoa.Siksi työttömyys eläke putki on palautettava ,jotta toimissa on inhimillisyys ja ihmisarvoinen kohtelu ,huomioiden ihmisten todellisuus toimissa. Pitkäaikaistyöttömyyteen ja sen poistoon vaikeina aikoina tulee myös panostaa ja tuossa suhteessa kuntasektorin töitä kierättämällä tilannetta voidaan osin hallita ja tuossa suhteessa on kaikki olemassa olevat keinot joilla voidaan tarjota ihmisille parempi toimeentulo ja elämä edes hetkeksi on käytettävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sihen en ota kantaa kuka tulee tekemään ja mitä tulee tekemään,se jää nähtäväksi,mutta kyllä noilla toimilla joku perälauta tulee olla . Ei niitä tule tarjota kuin kyrvän vartta jotta on saatu aikaiseksi joku viiva ja tehjty jotain . Jos nähdään, että ihminen ei vai enää työllisty on ihminen laitettava eläkkeelle. Kyllä 5 vuottakin on jo semmone kynnys ,että ei pidempään ole kohtuullista katsoa sattuisiko työllitymää johonki viikoks tai kahdeks joskus hamassa tulevaisuudessa.
Nykyisitä toimista puuttuu inhimillisyys ja työttömyyden keston valvonta.Työttömyyden kestoa pitäisi valvoa ja ohjata että kukaan ei roiku 10:tä vuotta olemattoman toivon varassa köyhyydessää odoittaen työhönpääsyä kuin lottovoittoa.Siksi työttömyys eläke putki on palautettava ,jotta toimissa on inhimillisyys ja ihmisarvoinen kohtelu ,huomioiden ihmisten todellisuus toimissa. Pitkäaikaistyöttömyyteen ja sen poistoon vaikeina aikoina tulee myös panostaa ja tuossa suhteessa kuntasektorin töitä kierättämällä tilannetta voidaan osin hallita ja tuossa suhteessa on kaikki olemassa olevat keinot joilla voidaan tarjota ihmisille parempi toimeentulo ja elämä edes hetkeksi on käytettävä.Tyydyn työmarkkinatukeen 538/kk mutta kun se te keskuksen urputus tulee nonstoppina.......... 2 akkaa paasaa valeita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyydyn työmarkkinatukeen 538/kk mutta kun se te keskuksen urputus tulee nonstoppina.......... 2 akkaa paasaa valeita
työmarkkinatuki ja siitä menee verot,,, 20 %,,,niin aika vähällä on elettävä !!
Työmarkkinatuki-köyhyys loukussa on paljo vanhoja.
Me ei pästä eläkkelle, eikä kelvata palkka-töihin.
Ja tästä ongelmasta ei kekskustella.
- Puhuvat vain jostain elkeputketsdta, jota meillä ei ole....
- vain etu-oikeutetuilla, ansiosidonnaisella on se siirtymien ansiosid. rahalla eläkkeelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
työmarkkinatuki ja siitä menee verot,,, 20 %,,,niin aika vähällä on elettävä !!
Työmarkkinatuki-köyhyys loukussa on paljo vanhoja.
Me ei pästä eläkkelle, eikä kelvata palkka-töihin.
Ja tästä ongelmasta ei kekskustella.
- Puhuvat vain jostain elkeputketsdta, jota meillä ei ole....
- vain etu-oikeutetuilla, ansiosidonnaisella on se siirtymien ansiosid. rahalla eläkkeelle.tulee halvaksi pitää ihmisiä työmarkkinatuella köyhyydessä.
- Anonyymi
Tuossa näkyy mitkä on ikä ihmisten mahdollisuudet työmarkkinoilla:
https://yle.fi/uutiset/3-11541412 - Anonyymi
Nyt näyttää siltä että vihreät sdp keskusta ja rkp ovat poistamassa työttömyysputkea ei koske vanhempien kansanedustajien erikois elökeputkea siuhen ei kosketa.
Marin ja Ohisalo tuovat suomeen koko ajan lisää siirtolaisia mm itse leirinsä polttaneita alaikäisiä partamiehiä.
Vaaleisss kannattaa miettiö ketä äänestää ei ainakaan näitä suomen ja suomalaisten vihaajapuolueita. - Anonyymi
ELÄKEIKÄÄKIN OVAT NOSTAMASSA 70 ETTÄ SE SIITÄ
- Anonyymi
ansiosidonnaisella on etuja mutta työmarkkintuella ei
- tämä pitäisi muistaa.
Noi ansiosidonnaisilla palloilevat voisi kyllä tiputtaa heti työmarkkinatuelle, niin saisivat maistaa köyhyyttä.
Työttömät vanhat on siis nyt jaettu 2 ryhmään,, köyhiin ja etua saaviin...- Anonyymi
Ei sitä työväestön pidä keskenään kavattaa eripuraa vaan pitäisi keskittyä pitämään puoliaan ja eduistaan kiinni. Työvoiman vihaajia on jo tarpeeksi, jotka haluavat pidentää päivää ,leikata työttömyysturvaa ja sosiaalista turvaa jne jne...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä työväestön pidä keskenään kavattaa eripuraa vaan pitäisi keskittyä pitämään puoliaan ja eduistaan kiinni. Työvoiman vihaajia on jo tarpeeksi, jotka haluavat pidentää päivää ,leikata työttömyysturvaa ja sosiaalista turvaa jne jne...
niin ei pitäisi..... mutta miksi toisllla on edut paremmat?
Onko duunarienkin välillä tarkoituksella tehty eriarvoisuutta?? sak? puolueet?
- Anonyymi
Eläkeputken poisto vaikuttaa kaikiiin samoin.
Jos tai kun yli 55 vuotiaita ei käytänössä palkata on asia kiinni työnantajista ei tekijöistä .Siihen ei auta näiden työllistymättömien rankaisu kasvattamalla toimeentulovaikeuksia. Tuo on aktiivimalliin verrttava ,kohtuuton toimi.
Eläke putkeen pääsyn ikärajaa on koetettu nostaa jo aiemin .Tuon nostamisella ei ole ollut vaikutusta näiden ikäluokkien työllitymiseen,se tiedetään jo. Eli tarve on palauttaa toimeentulo mahdollisuus takaisin ja peruttaa noita toimia ei jatkaa .
Tuollaisia toimia voi hatrkita kun työnantaja puoli osoittaa että näitä ikäluokkia työllitetään .Ei ennen. Jos tuota työlistamista halutaan edistaa on ehkä syytä perehtyä niihin käytännön seikkoihin ,kuten palkkauksen sivukulut joilla editettäisiin tämän tietyn ikäluokan palkkaamista . - Anonyymi
Julkisuudessa EK on olevinaan sitä mieltä, että lisäpäiväputken poistaminen lisäisi ikääntyvien työllisyyttä. Todellisuudessa heidän tavoitteensa on se, että kun se putki poistetaan, suurtyönantajien ns. lisäpäiväkustannukset Työllisyysrahastolle loppuvat.
Ek:ta pyörittää nimeenomaan ns. suurtyönantajat, jotka ovat lain mukaan velvolliset maksaan jokaisesta lisäpäivästä oman erillisen maksun Työllisyysrahastolle. 2010 luvulla nuo kustannukset ovat olleet n. 40-70 miljoonaa vuosittain. Ek:n firmat mielellään pitäisivät rahat itsellään. Ja kun putki poistetaan alkaa todellinen vanhonen poispotkintaviikot.- Anonyymi
Niihä ne on ku itte piruja .Tulta persauksen alle ja hiilihangolal pitäs päästä tökkimään persauksii.Tehdä olo mahdollisimamn vaikeaksi työtätekeville .Mistä moinen viha oikein työtäisiä vastaan kumpuaa?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2205726SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p784629Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.803408SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2432852Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1462639Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur1642046Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2481555Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo491105Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?
Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall281018- 621016