Hei kysyisin sellaistan asiaa, että miksiköhän minun netti ei suostu toimimaan tuolla ethernet -kaapelilla suoraan, vaan tuo kaapeli tarvitsee tuollaisen usb-kaapelin jolla työnnän sen usb reikään. Vain siten suostuu toimimaan tuo netti. Jos laitan nettikaapelin suoraan ethernet reikään koneeseen, se toimii kyllä jonkun aikaan jonka jälkeen katkeaa.
Internetyhteysongelma
21
131
Vastaukset
Millainen netti sinulla on? Mikä laite tuo on johon laitat joko ethernet tai USB -kaapelin?
- Anonyymi
Ei toiminut eilen eikä tänään mutta nyt alkoi toimimaan. Myöskin ehterkaapeli koneen sisässä.
- Anonyymi
Onko ukkosta ilmassa?
- Anonyymi
Täällä on joku muu kommntoinut. Niin minä olen aloittaja. Tämä on DNA:n Welho. Talonetti.
- Anonyymi
Tuossa on samanlainen mikä mull aon ... Eli ottaa nettiyhteyden vain tuon kautta.
https://estore.nu/fi/sovittimet-ja-signaalimuuntimet/215-usb---micro-usb-kaapeli---otg-adapteriin---musta-0614405241359.html?SubmitCurrency=1&id_currency=4&gclid=Cj0KCQjw4f35BRDBARIsAPePBHxeBm09lNiVwCXiYmbAEx8-dhnB5jF6PNHaprM5t6xrSc-OrjwWozUaAiNdEALw_wcB - Anonyymi
Vääränalienn kuva... sorry
- Anonyymi
Tuollainen se on ... vähän vastaava...
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/25991/fvgdj/Lenovo-ThinkPad-Ethernet-adapteri?list=OZCYkRMvWmEiaQ1vVMaCKVMSZ1CwbLyVzC7bVMainCSMVnVMaZ5itKb2MW08OKzbzJP
Vain tuon avulla pääsen nettiin... Outoa kun ei ala toimimaan siten että laittaisin ethernet kaapelin suoraan tietkoneeseen. - Anonyymi
eihän se sinänsä haittaa vaikka teen noin, mutta ihmettlen sitä miksi ei toimi siten että netti toimisi suoraan ethernet kaapelin avulla. vaan tarvitsee tuon adapterin avuksi.
Yksi mahdollisuus voisi olla että ethernet-portti on viallinen?
- Anonyymi
auttaisikohan siihen siis uuden modeemin hankinta. Tietty voin hankkia kyllä sellaisen usb-hubin. Mutta kyllä sen kuuluisi toimia ihan suoraan ethernet-kaapelilla netin. Kun tietokoneeseen sellainen paikka on laitettu sitä kaapelia varten...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
auttaisikohan siihen siis uuden modeemin hankinta. Tietty voin hankkia kyllä sellaisen usb-hubin. Mutta kyllä sen kuuluisi toimia ihan suoraan ethernet-kaapelilla netin. Kun tietokoneeseen sellainen paikka on laitettu sitä kaapelia varten...
Niin siksi tuollaisen Hubin kun nyt ei ole sitten tulostimelle usb-reikää kun tuo adapteri pitää tukkia sen usb paikkaan.
- Anonyymi
Onko siiänä netti auki?
- Anonyymi
Sehän riippuu siitä mihin sen toisen pään työntää
- Anonyymi
Mistä tuo liitäntälaite on tullut sinulle?
- Anonyymi
Ei voi vastata, liian paljastava tietoa, arvuuttelu menee piloille.
- Anonyymi
Oletko katsonut, ettei asetuksissa ole mitään ethernetin sulkua? Eth/USB.
Ethernethän toimii yleensä suoraan, USB vaatii usein temppuilua. - Anonyymi
Niin sen pitäisikin siksi se ihmetyttää kun minä tarvin tuon adapterin tuohon... Toimii sillä kaapelillakin suoraan jonkin aikaa kunnes katkaisee yhteyden... Outoa on...
- Anonyymi
Nyt tämä näköjään taas toimii tuolla ethernet-kaapelilla suoraan... Siis että ei ttarvi tuota usb-adapteria väliin... Mutta niin se on ennenkin tehnyt. Päivän toiminut ja sitten ei taas toimi... saa nähdä mitä asialle pitäis tehdä...
- Anonyymi
siis jos tekee taas saman tempun että lakkaa toimimasta. on kyllä tuulella käyvä nettiyhteys vai moodemissako vika.. no ei kai se siinä voi olla vika.. en kyllä enää ymmärrä yhtään.
- Anonyymi
DNA:lla ei ole Talonettiä. Se on ihan oma yhtiönsä Nettiplaza.
https://www.netplaza.fi/palvelut/talonetti/
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952063
- 1331149
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34731ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46547- 9532