Hei kysyisin sellaistan asiaa, että miksiköhän minun netti ei suostu toimimaan tuolla ethernet -kaapelilla suoraan, vaan tuo kaapeli tarvitsee tuollaisen usb-kaapelin jolla työnnän sen usb reikään. Vain siten suostuu toimimaan tuo netti. Jos laitan nettikaapelin suoraan ethernet reikään koneeseen, se toimii kyllä jonkun aikaan jonka jälkeen katkeaa.
Internetyhteysongelma
21
90
Vastaukset
Millainen netti sinulla on? Mikä laite tuo on johon laitat joko ethernet tai USB -kaapelin?
- Anonyymi
Ei toiminut eilen eikä tänään mutta nyt alkoi toimimaan. Myöskin ehterkaapeli koneen sisässä.
- Anonyymi
Onko ukkosta ilmassa?
- Anonyymi
Täällä on joku muu kommntoinut. Niin minä olen aloittaja. Tämä on DNA:n Welho. Talonetti.
- Anonyymi
Tuossa on samanlainen mikä mull aon ... Eli ottaa nettiyhteyden vain tuon kautta.
https://estore.nu/fi/sovittimet-ja-signaalimuuntimet/215-usb---micro-usb-kaapeli---otg-adapteriin---musta-0614405241359.html?SubmitCurrency=1&id_currency=4&gclid=Cj0KCQjw4f35BRDBARIsAPePBHxeBm09lNiVwCXiYmbAEx8-dhnB5jF6PNHaprM5t6xrSc-OrjwWozUaAiNdEALw_wcB - Anonyymi
Vääränalienn kuva... sorry
- Anonyymi
Tuollainen se on ... vähän vastaava...
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/25991/fvgdj/Lenovo-ThinkPad-Ethernet-adapteri?list=OZCYkRMvWmEiaQ1vVMaCKVMSZ1CwbLyVzC7bVMainCSMVnVMaZ5itKb2MW08OKzbzJP
Vain tuon avulla pääsen nettiin... Outoa kun ei ala toimimaan siten että laittaisin ethernet kaapelin suoraan tietkoneeseen. - Anonyymi
eihän se sinänsä haittaa vaikka teen noin, mutta ihmettlen sitä miksi ei toimi siten että netti toimisi suoraan ethernet kaapelin avulla. vaan tarvitsee tuon adapterin avuksi.
Yksi mahdollisuus voisi olla että ethernet-portti on viallinen?
- Anonyymi
auttaisikohan siihen siis uuden modeemin hankinta. Tietty voin hankkia kyllä sellaisen usb-hubin. Mutta kyllä sen kuuluisi toimia ihan suoraan ethernet-kaapelilla netin. Kun tietokoneeseen sellainen paikka on laitettu sitä kaapelia varten...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
auttaisikohan siihen siis uuden modeemin hankinta. Tietty voin hankkia kyllä sellaisen usb-hubin. Mutta kyllä sen kuuluisi toimia ihan suoraan ethernet-kaapelilla netin. Kun tietokoneeseen sellainen paikka on laitettu sitä kaapelia varten...
Niin siksi tuollaisen Hubin kun nyt ei ole sitten tulostimelle usb-reikää kun tuo adapteri pitää tukkia sen usb paikkaan.
- Anonyymi
Onko siiänä netti auki?
- Anonyymi
Sehän riippuu siitä mihin sen toisen pään työntää
- Anonyymi
Mistä tuo liitäntälaite on tullut sinulle?
- Anonyymi
Ei voi vastata, liian paljastava tietoa, arvuuttelu menee piloille.
- Anonyymi
Oletko katsonut, ettei asetuksissa ole mitään ethernetin sulkua? Eth/USB.
Ethernethän toimii yleensä suoraan, USB vaatii usein temppuilua. - Anonyymi
Niin sen pitäisikin siksi se ihmetyttää kun minä tarvin tuon adapterin tuohon... Toimii sillä kaapelillakin suoraan jonkin aikaa kunnes katkaisee yhteyden... Outoa on...
- Anonyymi
Nyt tämä näköjään taas toimii tuolla ethernet-kaapelilla suoraan... Siis että ei ttarvi tuota usb-adapteria väliin... Mutta niin se on ennenkin tehnyt. Päivän toiminut ja sitten ei taas toimi... saa nähdä mitä asialle pitäis tehdä...
- Anonyymi
siis jos tekee taas saman tempun että lakkaa toimimasta. on kyllä tuulella käyvä nettiyhteys vai moodemissako vika.. no ei kai se siinä voi olla vika.. en kyllä enää ymmärrä yhtään.
- Anonyymi
DNA:lla ei ole Talonettiä. Se on ihan oma yhtiönsä Nettiplaza.
https://www.netplaza.fi/palvelut/talonetti/
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1742143- 1211931
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill581602Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1791482- 1611409
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1781401- 521238
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761193- 591178
- 1191085