Mistä rohkeutta eroamiseen?

Anonyymi

Olen vakavissani haaveillut avioerosta nyt reilun puoli vuotta, mutta pelkään että kestääkö oma psyyke eroa. Meillä on yksi yli 10v lapsi ja yhteiseloa hyvän matkaa yli 20v. Mitään yksittäistä tai dramattista syytä ei eroonpäätökseen ole. Pelkään myös, että joudun joksikin viikoloppuisäksi. Millä perusteilla lapsen asumisjärjestely päätetään? Viikko-viikko järjestelyyn voisi jotenkin ehkä tottua. Toki pelkään myös vaimon reaktiota ja en häntä haluaisi satuttaa, vaikka tässä hommassa väkisin sattuu kaikkiin. Ja jos saan asian kerrottua, niin miten sitä voi olla samassa asunnossa siihen asti, että uuteen pääsee. Joka päivä tuntuu tuskalle olla tässä tilanteessa, mutta ei ole munaa tehdä asialle mitään 🥺 Ja tähän ei liity kolmatta pyörää eikä sellaista. Rakkaus on vaan loppuun kulutettu ja toisen läheisyys inhottaa.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puhu akallesi siitä ja ole rehellinen. Kokeilkaa vaikka asumuseroa ensin ja kuunnelkaa lapsen toiveita asumisen suhteen.

      • Anonyymi

        Ei me puhuta ikinä meidän suhteesta. Siinä se ongelma on, kun ei uskalla ottaa puheeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei me puhuta ikinä meidän suhteesta. Siinä se ongelma on, kun ei uskalla ottaa puheeksi.

        Tuskin kuitenkaan vihaatte toisianne? Ei eron tarvitse kuitenkaan pilata välejänne ja tukena voi pysyä erosta huolimatta.


    • Anonyymi

      Hanki esin itsellesi asunto ja jos vaimosi on valmis häätämään sinut ulos kodistanne heti kerrottuasi avioerosta, sinulla ainakin on katto pääsi päällä.
      Mutta ensin, olisitko valmis vielä yrittämään kolmannen neutraalin osapuolen osallistuessa yhteiseen keskustelutuokioonne?
      Oletko aivan varma ettei yhteistä lankaa enää loydy vaimosi ja sinun välille?
      Uskotko että hän on tietoinen aikeistasi, aavistaa että loppua kohti olette menossa?
      Vai tuleeko avioeroehdotus kuin salama kirkkaalta taivaalta hänelle?

      • Anonyymi

        Ei tartte hankkia etukäteen mitään asuntoa, sehän on varmaan teidän yhteinen? Mutta tuo suoraan puhuminen on hyvästä, saattaa rouvakin herätä tähän päivään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tartte hankkia etukäteen mitään asuntoa, sehän on varmaan teidän yhteinen? Mutta tuo suoraan puhuminen on hyvästä, saattaa rouvakin herätä tähän päivään

        Emme mekään koskaan erosta puhuneet. Panin vain monisteet nenän alle ja käskin allekirjoittaa. Kirjoitti.


    • Anonyymi

      Harmittava tilanne.

      Antaisin äidille lapsesta vastuun kokonaan vaikka sinulla olisikin varmoon hirveä ikävä poikoosi .

      Mutta huomoot että se on paras ratkaisu tilanteessasi koska se on viärin yrittee pitee poikoo jos rakkaus on jo lopussa ja tiedän itsekkin tuon inhotuksen.,,

      Vaikka ikävöin tunteitamme mutta tiedän etten kauvoo viihtyisi hänen kanssaan jos olisikin jokin toinen mahdollisuus.

      Enkä sillälailla ennee pystyisi enkä edes haluaisi sitoutua entiseen.

      Ikävä on mutta toisaalta tiesin että näin tulloo käymöön.

      En tiedä mitä olisin tehnyt jos en olisi häntä koskoon kohdannut.

      Sairastuin siinä samassa .


      Välillä oli erilaista mutta monesti olimme tosi lähellä toisiamme.

      Kunnes kaikki loppui minun menetettyä poikani.

      Ehkä meillä olisi jotain yhteistä nuiden asioiden pohjalta??

      Eihän vika meissä ole että moni asia mäni vikkoon..???

      Me olemme hyviä .

      Jaksan uskoa siihen..

      Minä ja sinä.

      Miltähän tuntuisi jakoo jonkinlaista epäonnistumista kuten minulla on nyt vain semmoista.

      En kyllä tiedä .

      Saattaisi olla hyvä puhua näistä kahdestaan.

      Ikävöinnistä.

      Ei se helpota että haemme sitä tunteen vastinetta jatkuvasti joltain/jostain muusta.

      Muþ se vois olla hyvää puhua kahdestuaan näitä..,,,??

      Tunteita.

      • Anonyymi

        Lapsesta en missään nimessä luovu. Ja miksi pitäisi, koska lasta toki rakastan mutta vaimoa en. Syyllistä on tosiaan turha etsiä. Tilanne on vaam kehittyny tämmöiseksi pikkuhiljaa.


    • Anonyymi

      Samanlainen tilanne itsellä. On raskasta veivata eroajatuksia päivästä toiseen. Jokatoinen päivä olen varma päätösestä ja että nyt nostan asian kunnolla esille ja joka toinen päivä jänistän.

      Eroasia on ollut tapetilla jo kolme vuotta ja kaksi kertaa ollaan erosta juteltu. Puoliso ei halua erota, mutta itsellä ei enää rakastavia tunteita ja riitely väsyttää. Ongelmaksi koen sen, että puoliso osaa olla tosi hankala ja pelottaa lasten takia kuinka ikäväksi ero sen myötä menee. Itse haaveilen ”hyvästä” erosta ja sen vuoksi ehkä tässä vielä notkun, että myös puolisokin olisi valmis eropäätöksen tekemään.

      Terapiassa käytiin vuosia sitten muutaman kerran, mutta ei koettu siitä olevan hyötyä.

      Eli eipä ole viisaita sanoja sulle sanoa.Kannustan kuitenkin siihen, että kävisit rohkeasti vaimon kanssa aiheesta keskustelua ja koitat itse pysyä rauhallisena. Ylättäen tuleva ero ei ole mukava ja rakentava.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista. Tämä on vähänkuin omaa tarinaa lukisi. Riidellä en haluaisi itsekkään. Ehkä sitä jonakin päivänä saa asiansa kerrottua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1619
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1341
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1089
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1061
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      2
      953
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      932
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    Aihe