Miksi ikinä mies

Zandalee

Niin, miksi ylipäätään nainen ja mies? (Älkää kiltit älähtäkö että nyt kirjoitan lesbot-palstalle, kyllä tästä edetään.. )

Kun tuossa tilitin miessuhdettani naisystävälleni, ja hän kertoi puolestaan omista ongelmistaan avomiehensä kanssa,

ajattelin kyllä vakavasti että miksi naisen ja miehen on tarkoitus (valtamedioissa)ylipäätään elää yhdessä? Suvunjatkamisen vuoksi?

Mikä ihme meitä naisia yhdistää miehiin?

Ajatukset rullaa ihan eri tavalla. Miehiset tavat raivostuttaa minua joskus kyyneliin, aina on jotain törmäyskurssilla, tunnetasolla tuntuu ettei ikinä kohdata.

Ikinä en ole saanut sellaista henkistä yhteyttä keneenkään mieheen tässä 26 ikävuoteni aikana, mitä olen voinut luoda naisystävieni kanssa.

Kyllä sellainen arkielämä miehen kanssa sujuu (jos miehessä vain on potentiaalia), mutta enpä tiedä olenko oikeaa rakkautta vielä koskaan kokenut. Seksi sujuu, mutta jotenkin kylmäksi sekin jättää vaikka fyysisen tyydytyksen saankin.

Aina heteronaiset puhuvat keskenään etteivät he ymmärrä miehiään. No, ehkä yleistän, mutta eikös näin ole? Eikö naisilla olisi paljon enemmän yhteistä toistensa kanssa, eikö olisi paljon paremmat edellytykset luoda hyvä suhde (jos ulkomaailman paineita ei oteta lukuun)?

Miessuhteissa olen tuntenut olevani aina jotenkin ulkopuolinen, vaikka voin mielestäni luoda toimivan parisuhteen.

Voisin ihan hyvin kuvitella suhdetta naisen kanssa. Nyt kun olen yksin, pettynyt tavallani siihen miten hankalaa on elää miehen kanssa, olen tosissani ajatellut, että mitä jospa sittenkin löydän elämänkumppanin naisesta.

Tämä mietintäni ei ole katkeruutta miessukupuolta kohtaan.. tämä on vain ajatus, että jos olenkin väärillä poluilla ollut kaiken aikaa?

Tälläinen ulkopuolisuuden tunne, jolle ei ole selitystä. Yksinäisyyden tunne parisuhteessa miehiin, jolle ei ole selitystä vaikka kaikki on periaatteessa kunnossa.

Olen kokonainen, itseeni luottava, itsenäinen nainen ja tiedän missä on mun vahvuuteni ja heikkouteni. Jokin silti nakertaa minussa että kaikki ei ole kohdallaan.

Tämä viesti päätyikin sitten henkilökohtaiseen pohdintaan joita tällä palstalla on varmasti kymmeniä. Tunnistaako joku itsensä tästä pohdinnasta, että tuollainen minäkin olin?

13

2786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BLM

En ole kokenut vastaavaa, joten en voi vastata varsinaisiin kysymyksiini. Tuntuu kuitenkin vähän oudolta ajatus, että voisit tietoisesti "ryhtyä" lesboksi/biseksuaaliksi/naissuhteeseen, jos et ole koskaan edes ihastunut naiseen. Parisuhteen lähtökohtanahan on alunperin kuitenkin seksuaalinen kiinnostus, eikä esim. samankaltainen ajatusmaailma. En usko että hetero (?) voi pakottaa itseään lesboksi...? (Jos siis tarkoitat elämänkumppanilla puolisoa/rakastettua eikä "samalla tavoin ajattelevaa kämppistä" ;)

• Miksi ei nainen?

Kyllä kuulostaa tutulta. Varsinaisen seksuaalisen heräämisen sekä henkisesti, että fyysisesti koin itse vasta kun rohkenin lähteä rajojani rikkomaan, kapinoimaan toivottomia normeja ja vääriä valintoja vastaan. Onnekseni löysin silloin ihmisen, naisen, joka vastasi kaikkea sitä mitä en ollut uskaltanut edes uneksia. Siltä tieltä ei ollut enää paluuta. Se oli minulle oikea valinta.

• ei-kiihota

kyllä sä kumminkin taas joku kerta sorrut miehiin,joten mitäs sä tänne oikeestaan sit kirjoittelitkaan tuollaista?! ellet sitten kiihoitu siitä että lesbot lukee kirjoittamiasi juttuja heterosuhteista. *REPS*

• Catsy_666

"Niin, miksi ylipäätään nainen ja mies?"

Jotkut tykkäävät painaa poskensa karheaa parransänkeä vasten. Jotkut kiihottuvat peniksestä. Sen taikominen pystyyn on tietysti jännityksen aihe molemmille osapuolille. Ajattele vaikka homoparia jolla molemmilla on erektio-ongelma!
      Sitten on sellaisia miehiä joilla on rättikyrpä. Hirveästi nahkaa. Se on kuin tunkisi tiskirätin suuhunsa.

"mutta enpä tiedä olenko oikeaa rakkautta vielä koskaan kokenut. Seksi sujuu, mutta jotenkin kylmäksi sekin jättää"

Tuota minäkin pelkäsin. Minä en ymmärtänyt miksi seksistä pidetään niin isoa haloota, koska minulle se oli yhtä eroottista kuin roskien vieminen ulos. Vasta naisen kanssa minunkin tarpeeni tulivat huomioiduksi ja huomasin olevani aidosti seksuaalinen.

"Tunnistaako joku itsensä tästä pohdinnasta, että tuollainen minäkin olin? "

Minä tunnistan.

• BLM

"Sitten on sellaisia miehiä joilla on rättikyrpä. Hirveästi nahkaa. Se on kuin tunkisi tiskirätin suuhunsa."

Voisit(te)ko jatkossa pidättäytyä kirjoittamassa yksityiskohtaisia selostuksia suuseksistä miesten kanssa?!? Niihin ei tahtoisi törmätä lesbojen keskustelupalstalla. Anteeksi jos rajoitan virtuaalista sananvapauttasi, mutta YÖK!

• BLM kirjoitti:

"Sitten on sellaisia miehiä joilla on rättikyrpä. Hirveästi nahkaa. Se on kuin tunkisi tiskirätin suuhunsa."

Voisit(te)ko jatkossa pidättäytyä kirjoittamassa yksityiskohtaisia selostuksia suuseksistä miesten kanssa?!? Niihin ei tahtoisi törmätä lesbojen keskustelupalstalla. Anteeksi jos rajoitan virtuaalista sananvapauttasi, mutta YÖK!

Joo, taisi vääntyä muidenkin kuin vain mun kasvoni irvistykseen tuota lukiessa.. ;)
        huh huh..

• Lumikki
        chippie kirjoitti:

Joo, taisi vääntyä muidenkin kuin vain mun kasvoni irvistykseen tuota lukiessa.. ;)
        huh huh..

jotain itsestäni kirjoituksessasi. Olen ajatellut ihan samaa kuin sinä, että miksi ihmeessä naisen ylipäätään tarvitsee olla miesten kanssa, kun se tuntuu usein olevan niin vaikeaa. Noh, miehiä on joka lähtöön, kuten meitä naisiakin ja eikö se tietty "kinastelu" toisaalta kuulu heterosuhteeseen. Toinen asia on pitääkö siitä ja jaksaako sellaista tyypillistä heteroasetelmaa, sopiiko se itselle ja omille syvimmille tarpeille ja tunteille.

Ei kai lesboksi tai biseksuaaliksi muututa päättämällä. Kyllä siihen tosiaan tarvitaan seksuaalinen ja emotionaalinen lataus. Jotkut tietävät jo hyvin varhain seksuaalisen suuntautumisensa ja sen eri variaatiot. Toisilla voi viedä kymmeniä vuosia ennen kuin oman seksuaalisuuden koko kirjo avautuu.

Mielestäni on ihan sama miksi itseään nimittää. Pääasia on että tiedostaa ja tunnistaa omat syvimmät tarpeensa ja tunteensa ja oppii rakastamaan itseään, niin että tajuaa milloin on hyvä olla. Jos ihastut naiseen ja sinulla on hyvä olla suhteessa häneen, niin silloin kaikki on hyvin. Tämä on oikeastaan aika yksinkertainen yhtälö.

• Catsy_666
        BLM kirjoitti:

"Anteeksi jos rajoitan virtuaalista sananvapauttasi, mutta YÖK! "

Olisiko pitänyt kirjoittaa kaunis kuvaus suuseksistä miehen kanssa? Niitä minulla ei ole varastossa yhtään.

Netissä on eräs kypsymätön heteromies jolla on ongelma homojen anaaliseksin kanssa. Minä satuin mainitsemaan että eipä se hetero-oraaliseksikään kaikkine eritteineen noin intiiminhygienianäkökulmasta katsottuna kovin ihanaa ole.

Kaikkeenpa olen joutunut.

Viime kerralla kun harjotin oraaliseksiä sain karvan kurkkuuni, mutta se ei ollutkaan heteroseksiä.

• BLM
        Catsy_666 kirjoitti:

"Anteeksi jos rajoitan virtuaalista sananvapauttasi, mutta YÖK! "

Olisiko pitänyt kirjoittaa kaunis kuvaus suuseksistä miehen kanssa? Niitä minulla ei ole varastossa yhtään.

Netissä on eräs kypsymätön heteromies jolla on ongelma homojen anaaliseksin kanssa. Minä satuin mainitsemaan että eipä se hetero-oraaliseksikään kaikkine eritteineen noin intiiminhygienianäkökulmasta katsottuna kovin ihanaa ole.

Kaikkeenpa olen joutunut.

Viime kerralla kun harjotin oraaliseksiä sain karvan kurkkuuni, mutta se ei ollutkaan heteroseksiä.

Kirjoitin näin:
        "Voisit(te)ko jatkossa pidättäytyä kirjoittamassa yksityiskohtaisia selostuksia suuseksistä miesten kanssa?!? Niihin ei tahtoisi törmätä lesbojen keskustelupalstalla."

Missään en maininnut kauneudesta tai sen puutteesta. En tahtoisi törmätä _minkäänlaisiin_ kuvauksiin miehiin liittyvästä seksistä tällä palstalla! Varsinkin "elävät" kuvaukset elinten anatomisista yksityiskohdista voisi jättää pois, kiitos! Jos niitä on tänne pakko laittaa niin voin tietysti jättää järjestään ainakin kaikki sinun kirjoittamasi viestit lukematta.

• Ei niin hienohelma leppis
        BLM kirjoitti:

Kirjoitin näin:
        "Voisit(te)ko jatkossa pidättäytyä kirjoittamassa yksityiskohtaisia selostuksia suuseksistä miesten kanssa?!? Niihin ei tahtoisi törmätä lesbojen keskustelupalstalla."

Missään en maininnut kauneudesta tai sen puutteesta. En tahtoisi törmätä _minkäänlaisiin_ kuvauksiin miehiin liittyvästä seksistä tällä palstalla! Varsinkin "elävät" kuvaukset elinten anatomisista yksityiskohdista voisi jättää pois, kiitos! Jos niitä on tänne pakko laittaa niin voin tietysti jättää järjestään ainakin kaikki sinun kirjoittamasi viestit lukematta.

Minä ihmettelen enemmin sinun suhtautumista kuin Catsy 666:sen. Eikö jokainen lesbo saa ilmaista itseään täällä juuri niillä sanoin kuin haluaa?
        Kiellätkö sinä miehet? Kiellätkö heidän elimistä puhumisen? Hei, se on vain anatomiaa, mennyttä huonommin tai paremmin koettua seksiä. Kai jokainen saa kokemuksistaan kirjoittaa. Ihan pistää vihaksi tommoset lesbot jotka kävelevät kuin olisi ravihevosten silmälaput päässä nähden vain naisten ja pimperoitten olemassa olon!
        Jos kertoisin sinulle miten minä olen peniksen kokenut niin hakeutuisit varmasti psykologille, joten jätän kertomatta ettet vain järkyty.

• BLM
        Ei niin hienohelma leppis kirjoitti:

Minä ihmettelen enemmin sinun suhtautumista kuin Catsy 666:sen. Eikö jokainen lesbo saa ilmaista itseään täällä juuri niillä sanoin kuin haluaa?
        Kiellätkö sinä miehet? Kiellätkö heidän elimistä puhumisen? Hei, se on vain anatomiaa, mennyttä huonommin tai paremmin koettua seksiä. Kai jokainen saa kokemuksistaan kirjoittaa. Ihan pistää vihaksi tommoset lesbot jotka kävelevät kuin olisi ravihevosten silmälaput päässä nähden vain naisten ja pimperoitten olemassa olon!
        Jos kertoisin sinulle miten minä olen peniksen kokenut niin hakeutuisit varmasti psykologille, joten jätän kertomatta ettet vain järkyty.

Tunnustan rajoittuneisuuteni tässä aihepiirissä. (Taitaa tosiaan olla parempi että jätät kertomatta miten "olet peniksen kokenut", kun on meitäkin jotka emme ole sitä kokeneet, eikä ole tarvetta kokeillakaan.)
        Olin varmasti naiivi luullessani, ettei lesbopalstalla keskusteltaisi miesten elimistä ja niiden "tiskirättimäisyydestä". En tietenkään kiellä moista keskustelua (millä valtuuksilla voisinkaan?), en vain näe sen tarpeellisuutta tällä foorumilla. Onhan bissepalstat erikseen. Jatkossa varaudun paremmin mieskeskeisiin teemoihin. Rauhaa.

• maija

minä ihastun miehiin, mutta fyysinen vetovoima on ehkä naisiin? Olen ihan ehdottomasti hetero. En voisi ajatella elämää naisen kanssa. Sinun puheitasi kyllä ymmärrän, mutta naisten keskustelunaiheet kulkevat henkilökohtaisissa suhteissa, joita en halua penkoa. Lisäksi en ymmärrä miksi pahaa mieltä pitää vatvoa ja kyynelehtiä, jos asiat ovat niin kuin ovat. Etsin ratkaisun ongelmiin. Ehkä minä olen jotain siltä väliltä ja saattaa olla, että olet eksynyt ja oletkin lesbo.

• LaikaQ

Mietin pitkään kirjoitanko tähän ketjuun mitään. Mutta kirjoitan nyt kuitenkin, kun asiasta oli äskettäin puhetta ystävän kanssa.

Kun minusta välillä vaikuttaa siltä, että naiset joutuvat törmäyskurssille miesten kanssa siksi, että odottavat heiltä asioita, joita voisi odottaa vain naiselta. Ystäväni kohdalla tämä asia joskus ihan naurattaa.

Miehet OVAT erilaisia. Kiinnostuneet erilaisista asioista ja ajattelevat monesta jutusta toisin, asennoituvat monesti naisen näkökulmasta katsottuna aivan käsittämättömin tavoin asioihin. En tiedä, johtuuko se kasvatuksesta vai mieheksi syntymisestä vaiko ehkä molemmista mutta toisenlaisia he ovat. Ja se heille suotakoon. Se ei tee miehestä huonompaa, mäntimpää, vaikeampaa kuin nainen on. Nuo jutut ovat puhtaasti luonnekysymyksiä molemmilla sukupuolilla. Mies on vain toisenlainen kuin nainen. Piste.

Tulen miesten kanssa hyvin toimeen ja luulen sen johtuvan siitä vapaudesta, joka minulla on, kun en ole heistä miehinä pisaran vertaa kiinnostunut. Voin suhtautua lempeän huvittuneesti heidän kotkotuksiinsa ja ottaa rennosti. Minun ei tarvitse välittää tuosta erilaisuudesta. Voin ottaa miehet puhtaasti persoonina ja se tuntuu sopivan heille mainiosti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      346
      2369
    2. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      420
      2351
    3. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      112
      1361
    4. Mitkä eleet

Kaivatullasi viehättävimmät?
      Ikävä
      41
      1062
    5. Kaipaan sinua ja

Pelkään etten merkitse mitään
      Ikävä
      56
      803
    6. Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan

En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo
      Alkoholi
      61
      788
    7. Etkö sinä ymmärrä että minähän

Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s
      Ikävä
      26
      781
    8. Olet vain todella

Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.
      Ikävä
      39
      775
    9. Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?

Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi
      Pyhäjärvi
      116
      721
    10. En vaan jaksa

Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä
      Ikävä
      30
      679
    Aihe