Tieliikennelaki on viitekehys toiminnalle - liikkuja pitää ymmärtää oma vastuu

Anonyymi

Tieliikennelaki ei ole ihan kaikkea mahdollista huomioon ottava ja asioita millimetrin tarkkuudella määrittelevä, vaan sen tarkoituksena on antaa viitekehys toiminnalle liikenteessä ja myös niin että heikompien osapuolen turvallisuus tulee huomioiduksi.

Yllättävän moni ei tajua tätä, vaan ajavat omaa etuaan liikkua kuten haluaa. Olisi paljon turvallisempaa, jos ymmärrettäisiin että kaikki tekeminen vaikuttaa myös muihin siinä ympärillä.

53

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä esimerkki tästä vain omaan napaan tuijottelijoista ovat pyöräilijät.

      • Anonyymi

        Mätiä munia löytyy valitettavasti jokaisesta ryhmästä joita liikenteessä liikkuu.


      • Anonyymi

        Ikävä ja vaarallinen esimerkki taas on kevyen liikenteen huomioimatta jättävät autoilijat. Nämä aiheuttavat turhan paljon kuolemia vuosittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä ja vaarallinen esimerkki taas on kevyen liikenteen huomioimatta jättävät autoilijat. Nämä aiheuttavat turhan paljon kuolemia vuosittain.

        poliisi.fi/sisa-suomi/tiedotteet/1/0/jarjeton_liikennekayttaytyminen_jatkuu_-_tilastoja_ja_poliisin_kommenttia_93796?language=fi

        Niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä ja vaarallinen esimerkki taas on kevyen liikenteen huomioimatta jättävät autoilijat. Nämä aiheuttavat turhan paljon kuolemia vuosittain.

        Jalankulkijan ja pyöräilijän kannattaa olla senkin taika varovainen kun siinä useimmiten sattuu eikä useimmiten saada täysin terveeksi enää koskaan.
        -ottakaa selvää kuinka paljon on uhreilla erilaisia vaivoja,


    • Anonyymi

      Myös se, että moottoriajoneuvot isompina ovat potentiaalisesti varallisempia suojaamattomia ihmisiä kohtaan. Koska ne ovat potentiaalisesti vaarallisempia massansa ja nopeutensa vuoksi, niin näiden kuskeilla on suuri vastuu tilanteissa. Tämä on se asia, joka tuppaa unohtumaan useimmilta autoilijoilta.

      • Anonyymi

        Liian moni jalankulkija ja pyöräilijä luottaa tähän ja sitten tulee vahinkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian moni jalankulkija ja pyöräilijä luottaa tähän ja sitten tulee vahinkoja.

        Niin luottaakin kun autoilijoiden piti päästä testeistä läpi, että saivat ajoluvan. On kai pakko alkaa testata joka vuosi säännöllisesti heistä jokainen uudestaan, että saavat pitää sen ajoluvan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian moni jalankulkija ja pyöräilijä luottaa tähän ja sitten tulee vahinkoja.

        Itse en luota, koska tiedän miten paljon kädettömiä talipäitä istuu ajoneuvoen ratin takana. Varon aina muita liikenteessä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aloittaja on aivan oikeassa ja onnettomuuksissa ei ole kuin häviäjiä.

      kaikki kolarit aiheuttaa paljon menoja ja asioiden hoitamisia.
      joskus voi hävinneestä saada ikuisen vihamiehen, joka esim. raavituttaa auton , näin mun työkaverin kävi.  joku maksoi raapijalle , nimettömästi, sitä ei saatu todistettua.

      tai niin, vaimoni oli pienessä kolarissa 20v,  vai pieni murtuma niskaan, ei toimenpiteitä.  ei mitään ongelmia 30 vuoteen.
      se alkoi vaivaamaan 60v ja nyt 75 on aivan jäykistynyt ja kävely raskatsa. 

      vielä voi käydä niin että tulee toinenkin kolari, sitten alkaa jo pelkäämään kolaria.

      voi tietysti käydä niinkin, ajoin uuden auton lunastuskuntoon 20 vuotiaana, tosin en saanut korvausta, ei ollut kaskoa kuin 1 vuosi.
      auto oli täysin kasassa, lensin ulos, ja kävelin kuin mitää ei olisi tapahtunut. nyt 76v, ei mitään vammoja.

    • Anonyymi

      1.6.2020 voimaan tulleessa uudessa tieliikennelaissa onkin nykyään tällainen pykälä.

      "4 §
      Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

      Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."

      Jokaisen tienkäyttäjän pitää ennakoida mitä muut ympärillä tekevät. Tiekäyttäjiä ovat kaikki jotka käyttävät tietä, ei pelkästään ajoneuvot.

      • Anonyymi

        Koskee myös pyöräilijää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskee myös pyöräilijää.

        Kukaan muuta ole väittänytkään.


      • Anonyymi

        Juuri näin toimimme me viisaat autoilijat, elikkä ennakoimme tilanteita, mikä ei ole samaa kuin telepaattiset kyvyt. Lukemalla alan tietokirjoja ja lehtiä voi oppia ymmärtämään miten moninaista on liikenne tilanteet. Ensimäinen asia, mikä pitää oppia, on maltillinen ajotapa, eli ajoneuvon vauhti on osattava valita keliolosuhtietten mukaiseksi. Yksi esim. ajotie on urainen ja jäinen. Lähestyt vasemmalle kääntyvää mutkaa, jossa tie lisäksi kaareutuu 10 asteen kulmaan. Miten toimit? Alat hiljentää löysäämällä kaasun kokonaan pois ja höyhenrajjutuksella vähennät nopeutta. Samalla huomaat, että mutkan takaa porhaltaa tukkirekka. Ennakointisi oli oikeaan osunut, sillä mutkassa auto vähän heilahtaa, joka täydessä vauhdissa olisi lähtenyt luisumaan ties minne. Lisäksi säikähdät tukkirekan äkillistä ilmestymistä ja sinut pelasti tällä kertaa ennakointi eli vauhdin sovittaminen tilanteen mukaiseksi.


    • Anonyymi

      Tässäpä hyvä avaus. Me viisaat autoilijat yritämme parastamme valistaa ja neuvoa, että miten selvitä omasta ajourastaan ilman, että omalle tunnolle jäisi kalvamaan liikennetappo. Olemme melko varmoja siitä, että jos ja kun kaikki mieltäisivät tämän kaikki tekijät huomiion ottavat seikat liikenteessä, säästyisimme paljolta pahalta ja murheilta sekä tietysti taloudellisilta meneteyksiltä. Mutta ihmishenki on se tärkein, sitä kun ei voi korvat niinkuin taloudellisia menetyksiä.
      On vaan vallalla sellainen asenne, että lujaa pitää päästä ja ei mitään rajoituksia nopeuden eikä huonon ajokelin suhteen.
      Liikennesääntöjen tinkimätön noudattaminen on se avainsana, joka kaikkien pitää ymmärtää, mutta valitettavasti joukossa on aina puupäitä, joille säännöt ovat yhdentekeviä ja joille vauhti ons e tärkein pointti liikenteessä.

      • Anonyymi

        Mikähän mahtaa olla tuo valistajien koulutus ko tehtävään?
        Pitäisikö tavallisen matti meikäläisen kuitenkin epäillä näiden valistajien pätevyyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla tuo valistajien koulutus ko tehtävään?
        Pitäisikö tavallisen matti meikäläisen kuitenkin epäillä näiden valistajien pätevyyttä?

        Mistään pätevyydestä ei ole tarvis kailottaa, koska kaikki me olemme läpäisseet autokoulun ja siten tiedämme tasan tarkkaan, millä tavalla sitä turvallisesti ajetaan tai miten välttyä joutumasta onnettomuuksiin. Kysymys on vain siitä, kuka noudattaa ja onko asenne kohdallaan vai onko se asennevamma. Sinä epäilyksien mestari voit pysyä omanlaisenasi mestarina, koska et pysty uskomaan etkä luottamaan viisauden sanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistään pätevyydestä ei ole tarvis kailottaa, koska kaikki me olemme läpäisseet autokoulun ja siten tiedämme tasan tarkkaan, millä tavalla sitä turvallisesti ajetaan tai miten välttyä joutumasta onnettomuuksiin. Kysymys on vain siitä, kuka noudattaa ja onko asenne kohdallaan vai onko se asennevamma. Sinä epäilyksien mestari voit pysyä omanlaisenasi mestarina, koska et pysty uskomaan etkä luottamaan viisauden sanaan.

        Minä kun oon luullut ainiaan, että muita opettamaan pystyvällä/kykenevällä pitäisi olla joku asiaan kuuluva tutkinto jota joka tyypillä ei ole.
        Ajokortti ja sen saamisen edellyttämät tiedot ja taidot varsin monella on, joten miksi kuitenkin katsot, että sinulla olisi jotain sellaista tietoa/osaamista jota muilla saman opin saaneilla ei olisi, jolla perusteella katsot olevasi pätevä muita jotenkin opettamaan?
        Viisaiden sanaan toki luotan, sinun "humeetiltasi" vahvasti taantuneen, en kuitenkaa ole missään nähnyt mitään edes lievästi viisauteen viittaavaa esittäneen, joten vahvasti epäillen hölynpölyysi suhtaudun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kun oon luullut ainiaan, että muita opettamaan pystyvällä/kykenevällä pitäisi olla joku asiaan kuuluva tutkinto jota joka tyypillä ei ole.
        Ajokortti ja sen saamisen edellyttämät tiedot ja taidot varsin monella on, joten miksi kuitenkin katsot, että sinulla olisi jotain sellaista tietoa/osaamista jota muilla saman opin saaneilla ei olisi, jolla perusteella katsot olevasi pätevä muita jotenkin opettamaan?
        Viisaiden sanaan toki luotan, sinun "humeetiltasi" vahvasti taantuneen, en kuitenkaa ole missään nähnyt mitään edes lievästi viisauteen viittaavaa esittäneen, joten vahvasti epäillen hölynpölyysi suhtaudun.

        Sinäkin pystyisit opettamaan täällä ja antamaan neuvoja, miten esim. varovasti ajetaan ja miten välttyä onnettomuuksilta. Yhtään sellaista neuvoa et ole koskaan antanu. Mikään tyhjentävä neuvo ei ole liikennesääntöjen mukaan ajaminen. Mepä vihjaisemme sinulle, mistä olemme oppimme onkineet ? Luemme ja otamme vaarin kaikesta julkisesta Mediasta, painetusta sanasta sekä kuulemastamme. Ei se sen kummempaa oppimäärää vaadi. Kun kävit ainakaan sen vähimmäisoppimäärän, siellä sait tiedot ja taidot elämääsi varten. Riippuu ihan itsestäsi, oletko kykenevä tai halukas ottamaan neuvot vastaan, vai pullikoitko . Sellaiset elämän tavat, kuten tupakointi, viina, kalja, huumeet, kaahailu, varastaminen, röyhkeys, itsekkyys, rikollisuus jne. niitä ei tarvitse opettaa, ne oppii opettamattakin. Huono seura tekee kaltaisekseen, se nähdään kouriintuntuvalla tavalla jokapäiväisissä rikosuutissa, jossa näitä elämäntapoja pitää kauniisti nimittää epäillyiksi ja luvatta käyttöön ottaviksi, jne.
        Selitäppä taas, mitä viisauden sanalla ymmärretään ? Jos ei osaa perustella sitä käytännön tasolla, niin oikeasti ei sitä silloin ymmärrä.
        Paljonko sinulla kuluu tuota alkoa päivittäin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin pystyisit opettamaan täällä ja antamaan neuvoja, miten esim. varovasti ajetaan ja miten välttyä onnettomuuksilta. Yhtään sellaista neuvoa et ole koskaan antanu. Mikään tyhjentävä neuvo ei ole liikennesääntöjen mukaan ajaminen. Mepä vihjaisemme sinulle, mistä olemme oppimme onkineet ? Luemme ja otamme vaarin kaikesta julkisesta Mediasta, painetusta sanasta sekä kuulemastamme. Ei se sen kummempaa oppimäärää vaadi. Kun kävit ainakaan sen vähimmäisoppimäärän, siellä sait tiedot ja taidot elämääsi varten. Riippuu ihan itsestäsi, oletko kykenevä tai halukas ottamaan neuvot vastaan, vai pullikoitko . Sellaiset elämän tavat, kuten tupakointi, viina, kalja, huumeet, kaahailu, varastaminen, röyhkeys, itsekkyys, rikollisuus jne. niitä ei tarvitse opettaa, ne oppii opettamattakin. Huono seura tekee kaltaisekseen, se nähdään kouriintuntuvalla tavalla jokapäiväisissä rikosuutissa, jossa näitä elämäntapoja pitää kauniisti nimittää epäillyiksi ja luvatta käyttöön ottaviksi, jne.
        Selitäppä taas, mitä viisauden sanalla ymmärretään ? Jos ei osaa perustella sitä käytännön tasolla, niin oikeasti ei sitä silloin ymmärrä.
        Paljonko sinulla kuluu tuota alkoa päivittäin ?

        En pysty, koska on täyspäiselle itsestään selvyys, että ajetaan liikennesääntöjen mukaan. Kyllä se liikennesääntöjen mukaan ajaminen on täysin tyhjentävä ohje, ei siihen keltään "humetiltaan" sivupersoonallisuuksia kehittelevän höpsähtäneen ikämiehen ohjeita kukaan tarvitse.

        "Sellaiset elämän tavat, "
        Olet siis oppinut nuo mainitsemasi ja noudattamasi elämäntavat ihan lukemalla ja ottamalla opia median kirjoituksista. Tämä selvä.

        "Selitäppä taas, mitä viisauden sanalla ymmärretään ? "
        En koskaan tuota sanaa, sinusta poiketen ole käyttänyt, joten sanan selittäminen kuuluu sen käyttäjälle.

        "Paljonko sinulla kuluu tuota alkoa päivittäin ?"
        100% vähemmän kuin sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pysty, koska on täyspäiselle itsestään selvyys, että ajetaan liikennesääntöjen mukaan. Kyllä se liikennesääntöjen mukaan ajaminen on täysin tyhjentävä ohje, ei siihen keltään "humetiltaan" sivupersoonallisuuksia kehittelevän höpsähtäneen ikämiehen ohjeita kukaan tarvitse.

        "Sellaiset elämän tavat, "
        Olet siis oppinut nuo mainitsemasi ja noudattamasi elämäntavat ihan lukemalla ja ottamalla opia median kirjoituksista. Tämä selvä.

        "Selitäppä taas, mitä viisauden sanalla ymmärretään ? "
        En koskaan tuota sanaa, sinusta poiketen ole käyttänyt, joten sanan selittäminen kuuluu sen käyttäjälle.

        "Paljonko sinulla kuluu tuota alkoa päivittäin ?"
        100% vähemmän kuin sinulla.

        Et edelleenkään halua tai pysty perustelemaan sitä, miten esim. huonolla tai jopa erittäin huonolla ajokelillä ajetaan ? Siihen ei riitä liikennesääntöjen mukaan ajaminen, vaan täytyy ymmärtää asiaa paljon symemmältä. Niinku olet nähnyt, jatkuvasti sattuu ja tapahtuu liikenneonnettomuuksia siitä huolimatta, että siellä ajetaan sinun liikennesääntöjen mukaan. Se ei todella riitä, vaan täytyy ymmärtää paljone enmmän. Ymmärrämme toki, miksi et halua perustella, koska muutenhan joutuisit altavastaajaksi ja naurun alaiseksi.
        Viisauden sana: Siihen kätkeytyy paljon asioita. Jos joku ihminen on viisas, niin ymmärrätköhän, millä tavalla se käytännössä näkyy ?
        Jos taas joku haluaa olla viisas autoilija, niin ei se ole pelkästään sitä, että tuntee liikennesäännöt. Niitä pitää osata soveltaa ja niistä kyllä annetaan ohjeita ja neuvoja varsinkin talvi aikaan, miten tulee ajaa pimeässä, liukkaassa ja lumipöllyssä ?
        Tässä tuli nyt jonkin verran viisauden sanoja, joten voit itsekin jatkaa luetteloa.
        Oikein myönnät itsekkin, ettet pysty neuvoja antamaan. Tämä selvä ollut kyllä alusta asti.
        Neuvosi ovat vain ylimalkaisia, eli niillä ei pitkälle pötkitä.
        Sitä varten on koulut, kirjastot, yliopistot, kansalaisopistot ja mitä kaikkea niitä nyt onkaan, joista saa oppia ja neuvoja ja joita voi sitten jakaa muille.
        Ja meillä kuluu tuota alkoa 110 % vähemmän kuin sinulla, joten voiton puolella ollaan.

        Meidän neuvomme ja ohjeemme sekä valistuksemme ei ole meistä itsestämme lähtenyttä eikä ole meidän kehittämäämme, mutta me sovellamme näitä hyviä asioita liikenteessä liikkuessamme, koska näemme ne hyviksi ja meillä pelaa tuo itsesuojeluvaisto. Jos tahtoo selvitä elämästä hengissä, niin liikenteessä pitää liikkua kaikki aistit valppaina ja ennakoida tulevia tilanteita, mikä ei tarikoita, että olisimme kaikki tietäviä tai ennustajia.
        Lukemalla esim. MOOTTORI lehden kuukausittaista onnettomuuspalstaa, oppii aika paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistään pätevyydestä ei ole tarvis kailottaa, koska kaikki me olemme läpäisseet autokoulun ja siten tiedämme tasan tarkkaan, millä tavalla sitä turvallisesti ajetaan tai miten välttyä joutumasta onnettomuuksiin. Kysymys on vain siitä, kuka noudattaa ja onko asenne kohdallaan vai onko se asennevamma. Sinä epäilyksien mestari voit pysyä omanlaisenasi mestarina, koska et pysty uskomaan etkä luottamaan viisauden sanaan.

        Autokoulun läpäisy ei takaa turvallista liikennettä, kuten ei takaa myöskään maailman parhaimmatkaan säännöt tai lait. Maailman parhaat säännöt eivät vaikuta jos niitä ei noudateta. Aloituksessa mainittu pätee täysin. On otettava oma vastuu tekemisistään. Uuteen tieliikennelakiin on lisäytty uusi pykälä joka velvoittaa tähän.

        4 §
        Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et edelleenkään halua tai pysty perustelemaan sitä, miten esim. huonolla tai jopa erittäin huonolla ajokelillä ajetaan ? Siihen ei riitä liikennesääntöjen mukaan ajaminen, vaan täytyy ymmärtää asiaa paljon symemmältä. Niinku olet nähnyt, jatkuvasti sattuu ja tapahtuu liikenneonnettomuuksia siitä huolimatta, että siellä ajetaan sinun liikennesääntöjen mukaan. Se ei todella riitä, vaan täytyy ymmärtää paljone enmmän. Ymmärrämme toki, miksi et halua perustella, koska muutenhan joutuisit altavastaajaksi ja naurun alaiseksi.
        Viisauden sana: Siihen kätkeytyy paljon asioita. Jos joku ihminen on viisas, niin ymmärrätköhän, millä tavalla se käytännössä näkyy ?
        Jos taas joku haluaa olla viisas autoilija, niin ei se ole pelkästään sitä, että tuntee liikennesäännöt. Niitä pitää osata soveltaa ja niistä kyllä annetaan ohjeita ja neuvoja varsinkin talvi aikaan, miten tulee ajaa pimeässä, liukkaassa ja lumipöllyssä ?
        Tässä tuli nyt jonkin verran viisauden sanoja, joten voit itsekin jatkaa luetteloa.
        Oikein myönnät itsekkin, ettet pysty neuvoja antamaan. Tämä selvä ollut kyllä alusta asti.
        Neuvosi ovat vain ylimalkaisia, eli niillä ei pitkälle pötkitä.
        Sitä varten on koulut, kirjastot, yliopistot, kansalaisopistot ja mitä kaikkea niitä nyt onkaan, joista saa oppia ja neuvoja ja joita voi sitten jakaa muille.
        Ja meillä kuluu tuota alkoa 110 % vähemmän kuin sinulla, joten voiton puolella ollaan.

        Meidän neuvomme ja ohjeemme sekä valistuksemme ei ole meistä itsestämme lähtenyttä eikä ole meidän kehittämäämme, mutta me sovellamme näitä hyviä asioita liikenteessä liikkuessamme, koska näemme ne hyviksi ja meillä pelaa tuo itsesuojeluvaisto. Jos tahtoo selvitä elämästä hengissä, niin liikenteessä pitää liikkua kaikki aistit valppaina ja ennakoida tulevia tilanteita, mikä ei tarikoita, että olisimme kaikki tietäviä tai ennustajia.
        Lukemalla esim. MOOTTORI lehden kuukausittaista onnettomuuspalstaa, oppii aika paljon.

        Haasteellisella kelillä ajetaan kuten liikennesäännöissä määrätään ajamaan. Siihen ei kukaan täyspäinen tarvitse moneen persoonallisuuteen jakautuneen valehtelevan ja "humeetiltaan" omissa maailmoissa olevan ikäpapan itsekehuisia "viisaita" ohjeita.
        Juuri tuossa liikennesääntöjen soveltamisessa se suurin virheesi on. Säännöt on sen verran yksityiskohtaisesti kirjoitettu että jonkin valehtelevan, sanaansa pitämättömän, rattijuopon tasolle taantuneen liikennettä vaarantavan ikäkuskin "syvempi ymmärtäminen" on epäitävissä olevan lähinnä huuhaa tasoista horinaa.
        "Jos joku ihminen on viisas, niin ymmärrätköhän, millä tavalla se käytännössä näkyy ?"
        Voi perustellusti epäillä, että se näkyy järjellisenä toimintana kaikissa tilanteissa, eli monessa tapauksessa päinvastaisena sinun hölmöilyyn verraten.
        Kouluja toki on mutta, kerrohan minkä oppi arvon ja minkä oppilaitoksen antamana olet sen hankkinut/saavuttanut jonka perusteella katsot olevasi pätevä ja pystyvä antamaan kaikenkattavaa valistusta muille autoilijoille?
        Tuosta alkosta, tuon jakaituneen persoonasi yhteenlaskettu käyttö voidaan epäillä olevan jopa kohtuullista.

        Siinähän se villakoiran ydin juuri on, että tuo valistuksesi ja ohjeistuksesi on juurikin vain oman tyhjän pääsi tuotosta ja omaa kehitelmääsi. samoin tuo soveltamisesi liikenteessä joka on vahvasti epäiltävissä vakavaan liikenteen vaarantamiseen.
        Jos et kerran ole kaikki tietävä ja muita halventava ennustaja niin miksi kirjoituksissasi painokkaasti annat ymmärtää sellainen olevasi?

        Sulta on edelleen vastaamatta, että miksi teilläpäin nimitetään valehtelevaa ja sanansa pitämätöntä henkilöä?
        Samoin mitä asustetta ko. henkilölle teillä päin suositellaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haasteellisella kelillä ajetaan kuten liikennesäännöissä määrätään ajamaan. Siihen ei kukaan täyspäinen tarvitse moneen persoonallisuuteen jakautuneen valehtelevan ja "humeetiltaan" omissa maailmoissa olevan ikäpapan itsekehuisia "viisaita" ohjeita.
        Juuri tuossa liikennesääntöjen soveltamisessa se suurin virheesi on. Säännöt on sen verran yksityiskohtaisesti kirjoitettu että jonkin valehtelevan, sanaansa pitämättömän, rattijuopon tasolle taantuneen liikennettä vaarantavan ikäkuskin "syvempi ymmärtäminen" on epäitävissä olevan lähinnä huuhaa tasoista horinaa.
        "Jos joku ihminen on viisas, niin ymmärrätköhän, millä tavalla se käytännössä näkyy ?"
        Voi perustellusti epäillä, että se näkyy järjellisenä toimintana kaikissa tilanteissa, eli monessa tapauksessa päinvastaisena sinun hölmöilyyn verraten.
        Kouluja toki on mutta, kerrohan minkä oppi arvon ja minkä oppilaitoksen antamana olet sen hankkinut/saavuttanut jonka perusteella katsot olevasi pätevä ja pystyvä antamaan kaikenkattavaa valistusta muille autoilijoille?
        Tuosta alkosta, tuon jakaituneen persoonasi yhteenlaskettu käyttö voidaan epäillä olevan jopa kohtuullista.

        Siinähän se villakoiran ydin juuri on, että tuo valistuksesi ja ohjeistuksesi on juurikin vain oman tyhjän pääsi tuotosta ja omaa kehitelmääsi. samoin tuo soveltamisesi liikenteessä joka on vahvasti epäiltävissä vakavaan liikenteen vaarantamiseen.
        Jos et kerran ole kaikki tietävä ja muita halventava ennustaja niin miksi kirjoituksissasi painokkaasti annat ymmärtää sellainen olevasi?

        Sulta on edelleen vastaamatta, että miksi teilläpäin nimitetään valehtelevaa ja sanansa pitämätöntä henkilöä?
        Samoin mitä asustetta ko. henkilölle teillä päin suositellaan?

        Ja taas tuota samaa mitäänsanomatonta vuodatusta, jossa vain haukut toiset kirjoittajat maan rakoon älyämättä antaa perusteltua selvitystä liikenteestä.
        Sinullahan on jo tuo skotti hame, niin hypi ja tanssi sen kanssa ja puhalla säkkipilliin, kun et kerran pysty ollenkaan liikenneasiosita keskustelemaan rauhaisaan sävyyn vaan huudat hävyttömyyksiä tajuamatta itsekkään mitä milloinkin peräpäästään päästelee.
        Kun kerromme juurta jaksaen jonkin liikenteeseen liittyvän seikan, niin se ei sinun järkeesi mahdu, eikö niin.
        Olemme esim. kerranneet kerta toisensa jälkeen suojatie sääntöjen noudattamisen periaatteet autoilijan kantilta katsoen, mutta sinulle kaikki on hebreaa ja käsittämätöntä.
        Et ole halunnut kertoa koskaan, miten vältytään esim. suojatiellä siellä kulkevan päälle ajamiselta., Kun nyt taas kerta kiellon pääle tämän asian kerromme, niin sekö sinua ottaa hirveästi kupoliin, ettet meinaa hameessasi pysyä.
        Niin, lähestyttäessä suojatietä vauhtia vähennetään niin paljon, ettei pääleajon vaaraa ole. Jätetään pysähdyttäessä suojatien ja oman auton keulan eteen vähintään 2-3 metriä suojavyöhykettä. Ei missään nimessä ohiteta suojatien eteen pysähtynyttä autoa. Ollaan kohteliaista jalankulkijoille ja miksei myös pyöräilijöille eli annetaan heille vapaa kulkuoikeus. Varoitetaan äänimerkillä, jos se sivulta porhaltava asennevammainen kuski ei aijokkaan pysähtyä sinuna autosi rinnalle. Näin siis toimii viisas autoilija risteyksessä ja kaikkialla muuallakin eli nopeutta vähentäen.
        Et sitten osannut vastata, miten sitä vaikealla kelillä ajetaan ? 😂
        Ei ne liikennesäännöt auta, ellei niitä tunne tai halua noudattaa. Ja vissi on niin, ettei niitä ymmärretä, sillä miksipä muuten ei tavan takaa ajeta jalankulkijoiden ylitse suoajteillä. Enempää emme viitsi tähän sepustaa, kun tietää vanhastaan, ettei sinulla ole kykyä perusteellisiin vastauksiin. Soopaa osaa kaikki suoltaa, mutta kohteliasta ja asiallista asiaa harvempi osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autokoulun läpäisy ei takaa turvallista liikennettä, kuten ei takaa myöskään maailman parhaimmatkaan säännöt tai lait. Maailman parhaat säännöt eivät vaikuta jos niitä ei noudateta. Aloituksessa mainittu pätee täysin. On otettava oma vastuu tekemisistään. Uuteen tieliikennelakiin on lisäytty uusi pykälä joka velvoittaa tähän.

        4 §
        Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi.

        Mukavaa lukea näin viisasta tekstiä. Onhan se sanottua, ettei amiksesta tai mistään muustakaan opinahjosta valmistunut ole valmis ammattimies tai nainen. Ei myöskään autokoulun läpäissyt ole alkuunkaan taitava ammattikuksi. Aikoinansa näille senioreille määrättiin 80 km lätkä auton takaikkunaan, jota piti pitää siinä vuoden ajan. Tällä haluttiin ehkäistä hurjasteleminen ja päätön kaahaaminen.
        Siitä luovuttiin ja se oli iso töppäys. Onhan se nähty, kuinka paljon liikennekuolemia nämä seniorit aiheuttaa ymmärtämättämyydellään ja itsesuojeluvaiston puuttumisella.
        Ennakointi on yksi erittäin tärkeä pointti liikenteessä liikkuville, myös jalankulkijoille sekä pyöräilijöille. Mutta miten saataisiin tämäkin ennakointi iskettyä kaikkien kovaan kalloon. Erityisesti jalankulku risteystä lähestyttäeesä ennakointi on kullan arvoinen asia. Kun tämä ennakointi on takaraivon vasemmassa lohkossa, ei päälleajon mahdollisuutta suojatiellä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavaa lukea näin viisasta tekstiä. Onhan se sanottua, ettei amiksesta tai mistään muustakaan opinahjosta valmistunut ole valmis ammattimies tai nainen. Ei myöskään autokoulun läpäissyt ole alkuunkaan taitava ammattikuksi. Aikoinansa näille senioreille määrättiin 80 km lätkä auton takaikkunaan, jota piti pitää siinä vuoden ajan. Tällä haluttiin ehkäistä hurjasteleminen ja päätön kaahaaminen.
        Siitä luovuttiin ja se oli iso töppäys. Onhan se nähty, kuinka paljon liikennekuolemia nämä seniorit aiheuttaa ymmärtämättämyydellään ja itsesuojeluvaiston puuttumisella.
        Ennakointi on yksi erittäin tärkeä pointti liikenteessä liikkuville, myös jalankulkijoille sekä pyöräilijöille. Mutta miten saataisiin tämäkin ennakointi iskettyä kaikkien kovaan kalloon. Erityisesti jalankulku risteystä lähestyttäeesä ennakointi on kullan arvoinen asia. Kun tämä ennakointi on takaraivon vasemmassa lohkossa, ei päälleajon mahdollisuutta suojatiellä ole.

        Tarkoitit varmaankin "junioreita" eikä "senioreita". Ennen tosiaan tuore ajokortin omistaja joutui odottamaan kokonaisen vuoden ennen kuin sai ajaa yli kahdeksaakymppiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitit varmaankin "junioreita" eikä "senioreita". Ennen tosiaan tuore ajokortin omistaja joutui odottamaan kokonaisen vuoden ennen kuin sai ajaa yli kahdeksaakymppiä.

        Se näillä "viisailla" jotka on "humeetiltaan" taantuneet sille määrätylle tasolle, ei nuo ilmaisut ole hallussa , joten heille juniori tai seniori ei kerro oikeastaan mitään.
        Kunhan omaa agentaansa, asioita sen paremmin ymmärtämättä, haluavat ilmoille suoltaa.


      • Anonyymi

        Älkää vängätkö tätäkin ketjua pillalle. Hankkikaa se huone ja olkaa ihan keskenänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää vängätkö tätäkin ketjua pillalle. Hankkikaa se huone ja olkaa ihan keskenänne.

        Ei nuo mahda itselleen mitään. Toinen on krooninen solvaaja ja narsisti, toinen niin jääräpää ettei anna periksi. Kummallakaan tuskin ketään, kuka kuuntelisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nuo mahda itselleen mitään. Toinen on krooninen solvaaja ja narsisti, toinen niin jääräpää ettei anna periksi. Kummallakaan tuskin ketään, kuka kuuntelisi.

        Minusta osuit naulan kantaan arviossasi, että tuo vahvasti höpsähtänyt. jo ajokyvyltään vakavasti taantunut ikäkuski täyttää kaikki nuo esittämäsi kriteerit aivan yksinään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta osuit naulan kantaan arviossasi, että tuo vahvasti höpsähtänyt. jo ajokyvyltään vakavasti taantunut ikäkuski täyttää kaikki nuo esittämäsi kriteerit aivan yksinään.

        Sinä tuskin tulet koskaan ymmärtämään, miten lohduttoman säälittävää tuo käytöksesi on.


      • Anonyymi

        > Sulta on edelleen vastaamatta, että miksi teilläpäin nimitetään valehtelevaa ja sanansa pitämätöntä henkilöä?
        Samoin mitä asustetta ko. henkilölle teillä päin suositellaan? <

        Vastaan kysymyksiisi: meilläpäin kun ei ole valehtelevia eikä sanansa syöviä henkilöitä.
        Samoin meilläpäin suositellaan vain viisasta ja ennakoivaa ajotapaa

        Se itä on sinulle yhtä kaukana kuin itä lännestä, mutta meille asiallinen vastaaminen on aina lähietäisyydellä.
        Me nimenomaan noudatamme liikennesääntöjä, joten sinun ei tarvitse enää arvella lainkaan, ettemmekö noudattaisi.
        Kolaritilastot nimenomaan osoittaa, ettei liikennesääntöjä tunneta, kun niitä ei osata soveltaa ja senpä vuoksi on paikallaan, että täsmennämme mitä mikin liikennesääntö oikein konkreettisesti tarkoittaa.
        Me nimenomaan osaamme tämän vaikean kelin ajamisen ja uskallamme nimittää sitä vaikeaksi, eikä niinkuin sinun muotitermisi kuuluu haasteellinen. Moni ei osaa ottaa vaikeaa keliä ajaessaan huomioon, niinkuin saamme joka talvi ja miksei kesälläkin lööpeistä nähdä.
        Suojatiesäännöt eivät ole laisinkaan monille päälle ajajille olleet selviä, joten mitä hölmöä näet siinä, että me täsmennämme liikennesääntöjen tuntemusta. Jokainen päälle ajaja ei ole tuntenut niitä sinun liikennesääntöjäsi, koska niistä puuttuu se surullisen kuuluisa täsmennys, jota me annamme ja jota sinä et sulata periaatteen vuoksi.
        Sinulla ei ole täällä muuta mahdollisuutta kuin vaan uskoa, mitä kerromme osaavamme tai pysyä epäilyksien suossa hamaan maailman tappiin.

        > Mitä muuta perustellista selvitysta liikenteestä kaipaat kuin liikennesääntöjen mukaan toimimista?
        Ei minulla mitään skottihametta ole, enkä niin jaloa asustetta edes sinulle ole tarjoamassa. Ihan vaan tavallisen hamekankaan aisaitset tuolla valehtelevalla ja sanaasi pitämättömällä mölinälläsi. Joten missä oikea osoiteesi?<

        Vastauksia:

        Me emme kaipaa sinulta mitään selvityksiä, koska mehän niitä lisäselvityksiä olemme antaneet ja annamme edelleenkin sinunlaisillesi tietämättömille, joka et osaa vastata edes ainokaiseen kysymykseen, miten sitä varovasti ajetaan huonossa kelissä. ???
        Hanki vaan se skotti hame, sinä sitä tarvitse, emme me. Me emme valehtele ja siksi kysymmekin,missä asiassa me olemme valehdelleet ? Mitä sanaa emme ole pitäneet. Jos osoitetta kaipaat, niin ei se ole miksikään muuttunut eli se oli: Oskari Olematon Nollakatu 0, jos et löydä, niin anna olla. Läskisen portaat ja luurankohissi. Oven päällä lukee; Oskarin hissi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitit varmaankin "junioreita" eikä "senioreita". Ennen tosiaan tuore ajokortin omistaja joutui odottamaan kokonaisen vuoden ennen kuin sai ajaa yli kahdeksaakymppiä.

        Junioreita tietenkin ovat vasta ajokortin saaneet. Ainahan sitä paljon kirjoittaville sattuu lipsahduksia niin sanojen kuin myös välimerkkien suhteen


      • Anonyymi

        Koskahan JOPI mahdat tukehtua tuohon sappeesi. Aika pahalta kyllä tilanteesi vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavaa lukea näin viisasta tekstiä. Onhan se sanottua, ettei amiksesta tai mistään muustakaan opinahjosta valmistunut ole valmis ammattimies tai nainen. Ei myöskään autokoulun läpäissyt ole alkuunkaan taitava ammattikuksi. Aikoinansa näille senioreille määrättiin 80 km lätkä auton takaikkunaan, jota piti pitää siinä vuoden ajan. Tällä haluttiin ehkäistä hurjasteleminen ja päätön kaahaaminen.
        Siitä luovuttiin ja se oli iso töppäys. Onhan se nähty, kuinka paljon liikennekuolemia nämä seniorit aiheuttaa ymmärtämättämyydellään ja itsesuojeluvaiston puuttumisella.
        Ennakointi on yksi erittäin tärkeä pointti liikenteessä liikkuville, myös jalankulkijoille sekä pyöräilijöille. Mutta miten saataisiin tämäkin ennakointi iskettyä kaikkien kovaan kalloon. Erityisesti jalankulku risteystä lähestyttäeesä ennakointi on kullan arvoinen asia. Kun tämä ennakointi on takaraivon vasemmassa lohkossa, ei päälleajon mahdollisuutta suojatiellä ole.

        "ennakointi on kullan arvoinen asia. Kun tämä ennakointi on takaraivon vasemmassa lohkossa, ei päälleajon mahdollisuutta suojatiellä ole."
        Miksi sitten ketjussa monessa paikassa ilmoitat "surutta" ajavasi ajotapaasi arvostelevan henkilön päälle?
        Suojatiellä se arvostelija usein on.
        Että sellaista ennakointia sinulta!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ennakointi on kullan arvoinen asia. Kun tämä ennakointi on takaraivon vasemmassa lohkossa, ei päälleajon mahdollisuutta suojatiellä ole."
        Miksi sitten ketjussa monessa paikassa ilmoitat "surutta" ajavasi ajotapaasi arvostelevan henkilön päälle?
        Suojatiellä se arvostelija usein on.
        Että sellaista ennakointia sinulta!!!!

        Ei tähän voi vastata sen paremmin kuin vain, että miksi silti liikennesäännöt tuntevat syyllistyvät jatkuvasti suoajteillä päälle ajoihin. Me tiedämme vastauksen, mutta JOPI ei sitä tiedä tai peremminkaan ei halua sanoa, koska silloin hän joutuisi altavastaajaksi.
        Suojatietä pitää lähestyä vauhtia hidastaen ja niin paljon, ettei enää vahingossakaan voi ajaa siellä liikkuvien päälle. Ja kertauksien kertauksen vuoksi vielä, että pitää aina pysähtyä sen viereisen ajoneuvon sivuun, eikä saa missään nimessä aja vaan kylmän rauhallisesti ohi ajatellen, et minä ole Audi King & JOPI ja muut väistelkööt isompia.


      • Anonyymi

        Jokos olet käynyt tutkituttamassa sappesi kunnon, sekun tuntuu ulostavan niin pahan veristä katkeruuden kalkkia, et hengenmeno voi olla milloin vain edessä.
        Emme jaksa aina vastata samoihin tyhmiin kysymyksiin hameista ja osoitteista eikä kaikkitietävyyksistä. Ethän itsekkään vastaa konkreettisesti yhteenkään meidän kysymyksiin, niin älä sitten vaadi meiltäkään tyhjentäviä liikenteen ulkopulisia kysymyksiä. Tässä foorumissa keskustellaan liikenneonnettomuuksien sysitä ja ennakoinnista, joten pysy asiassa, äläkä koko ajan kuljeksi asioiden vierellä. Tämä ei ole mikään toisia kirjoittajia mollaava ja haukkuva palsta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tähän voi vastata sen paremmin kuin vain, että miksi silti liikennesäännöt tuntevat syyllistyvät jatkuvasti suoajteillä päälle ajoihin. Me tiedämme vastauksen, mutta JOPI ei sitä tiedä tai peremminkaan ei halua sanoa, koska silloin hän joutuisi altavastaajaksi.
        Suojatietä pitää lähestyä vauhtia hidastaen ja niin paljon, ettei enää vahingossakaan voi ajaa siellä liikkuvien päälle. Ja kertauksien kertauksen vuoksi vielä, että pitää aina pysähtyä sen viereisen ajoneuvon sivuun, eikä saa missään nimessä aja vaan kylmän rauhallisesti ohi ajatellen, et minä ole Audi King & JOPI ja muut väistelkööt isompia.

        Miksi sitten ketjussa monessa paikassa ilmoitat "surutta" ajavasi ajotapaasi arvostelevan henkilön päälle? siellä suojatiellä se henkilö todennäköisimmin seisoo.


      • Anonyymi

        Ei tänne kannata kirjoittaa, ylläpito poistaa järjestäin kaikki muut viestit, mutta rattiraivon viestit saa olla. Rattiraivo pää on tämä mielipuoli JOPI
        Me jatkamme omaa hyväksi katsomaamme ajotapaa, ja ei siihen JOPI voi puuttua mitenkään. Emme myöskään epäile mitään, varsinkaan rattijuopumus tapauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tänne kannata kirjoittaa, ylläpito poistaa järjestäin kaikki muut viestit, mutta rattiraivon viestit saa olla. Rattiraivo pää on tämä mielipuoli JOPI
        Me jatkamme omaa hyväksi katsomaamme ajotapaa, ja ei siihen JOPI voi puuttua mitenkään. Emme myöskään epäile mitään, varsinkaan rattijuopumus tapauksia.

        Kun se "hyväksi katsomasi "ajotapa on liikenneturvallisuutta vakavasti vaarantava niin eikö siihen kuitenkin olisi syytä jotenkin puuttua?
        Se on toki selvää ettet rattijuopumis tapauksissa mitään epäile, onhan enemmän kuin mahdollista, että se poliisin epäilemä olisit itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun se "hyväksi katsomasi "ajotapa on liikenneturvallisuutta vakavasti vaarantava niin eikö siihen kuitenkin olisi syytä jotenkin puuttua?
        Se on toki selvää ettet rattijuopumis tapauksissa mitään epäile, onhan enemmän kuin mahdollista, että se poliisin epäilemä olisit itse.

        13 viestiä poistanut ylläpidon haukat ja niiden joukossa on meidänkin viestejä. Ei ole sananvapautta olemassa ja se on ikävä asia.
        Olet epäilyksien mestarin lisäksi myöskin parjauksien mestari. Kuvitelkaa veljet ja veikkoset tuo JOPI.n parjaamista. Kehtaa nimittää kaikkea liikennesääntöjä tinkimättömästi noudattavia kuskeja pahimmiksi liikenteen vaarantajiski, mutta ei mainitse sanallakaan sitä, miten pahoja vaarantajia rattijuopot ovat. Näin ollen voimme todeta ykskanttan, että JOPI on rattiraivo. Ja eikun paranee, nimittelee meitä rattijuopoiksi ja poliiseja epäilijöiksi, vaikka ne eivät oikeasti mitään epäile ja miksi epäilisivätkään, koska kun alkometri värähtää punaisena, niin ei siinä ole mitään epäuskottavaa. Mistä kummasta tuomari voisi tietää, että oli päissään, koska vain poliisi yksin asian selvittää. Se, että media ja lehdistö asiaa sievistelee epäillään ja epäilty sanoilla, johtuu siitä, kun ovat pelkuriraukkoja luullen asemansa olevan uhattuna, jos eivät lepertelisi kauniilla sanoilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten ketjussa monessa paikassa ilmoitat "surutta" ajavasi ajotapaasi arvostelevan henkilön päälle? siellä suojatiellä se henkilö todennäköisimmin seisoo.

        Itsesuojeluvaisto sen sanoo ja panee toimimaan, mutta huomaa, nämä ovat vain ääripään tapauksia ja sattuu tuskin koskaan kohdallemme, mutta vara ei venettä kaada. On kuitenkin sattunut uutisten mukaan tapauksia, missä rattiraivo on käynyt toisen autoilijan kimppuun. Ollaan kuultu tapauksesta, jonka kertoja toi kuulolle. Hänen perässään oli ajanut pitkään se roikkuja, joka ei päässyt liikenteen vilkkauden takia ohitse ja poltti päreensä kun ei päässyt ohin. Tultiin sitten valoristeykseen, jolloin rattiraivo jätti autonsa ja tuli edellä ajavan kimppuun. Venäjällä rattiraivoja on paljon ja siellä liikennekulttuuri on suoraan sanoen perseestä. Mitä sinä osaat kertoa liikennekulttuurista ?


      • Anonyymi

        Sultahan kysyttiin, mitä ajatuksia liikennekulttuuri sinussa herättää, mutta pelkäsit vastata siihen, koska silloin kalikka taas kalahtaisi älähtävään koi...n.

        ..Ja taas tätä sinun sekoamista ja luetun ymmärtämisen kankeutta...
        > Tahattomasti ko. onnettomuuteen joutuville katsot auton takavarikoinnin ja usean vuoden vankilarangaistuksen olevan oikea seuraamus.<
        -- ei keneltäkään ilman omaa syytään kolariin joutuneelta ole kukaan ollut mitään takavarikoimassa eikä vankilaan panemassa, sinun omia houreita vaan.
        Olkoonn päälleajaja kuka tahansa, hän selviää erittäin vähäisillä seuraamuksilla, niinkuin hyvin tiedät. Olemme täysin varmoja, että jos seuraamukset olisivat kovempia, sillä olisi suora vaikutus päälle ajoihin. Tämä varma, että kun sinä ja kumppanisi ajatte suojatiellä ihmisen päälle, niin se on tahallinen teko ja siksi ansaitsisi julman tuomion. Sinun liikenne sääntösi kun eivät auta tai estä näitä jatkuvia suojatiellä päälle ajoja, niin jossainhan se mättää ja pahasti.
        Kaikille rattiraivoille tiedoksi, että teitä ei säästellä, jos tulette autoilijan kimppuun. Siinä ei pysty silkkihansikkailla vastustamaan, kun rattiraivo alkaa mätkimään. Pakoon ja lujaa ja jos r.r meinaa estellä hyppäämällä auton eteen, niin omapahan on häpiänsä.
        Mitä ihmeen väärää näet itsesuojelu vaistossa, jota kaikki tiellä liikkujat tarvitsisivat. Se muuten puuttuu melko monelta. Se puuttui mm. äsken jyväskylässä niiltä kahdelta pojan koltiaiselta, jotka varomattomuudellaan tapattivat itsenä äskettäin törmäämällä valottomalla grossipyörällä päin autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sultahan kysyttiin, mitä ajatuksia liikennekulttuuri sinussa herättää, mutta pelkäsit vastata siihen, koska silloin kalikka taas kalahtaisi älähtävään koi...n.

        ..Ja taas tätä sinun sekoamista ja luetun ymmärtämisen kankeutta...
        > Tahattomasti ko. onnettomuuteen joutuville katsot auton takavarikoinnin ja usean vuoden vankilarangaistuksen olevan oikea seuraamus.<
        -- ei keneltäkään ilman omaa syytään kolariin joutuneelta ole kukaan ollut mitään takavarikoimassa eikä vankilaan panemassa, sinun omia houreita vaan.
        Olkoonn päälleajaja kuka tahansa, hän selviää erittäin vähäisillä seuraamuksilla, niinkuin hyvin tiedät. Olemme täysin varmoja, että jos seuraamukset olisivat kovempia, sillä olisi suora vaikutus päälle ajoihin. Tämä varma, että kun sinä ja kumppanisi ajatte suojatiellä ihmisen päälle, niin se on tahallinen teko ja siksi ansaitsisi julman tuomion. Sinun liikenne sääntösi kun eivät auta tai estä näitä jatkuvia suojatiellä päälle ajoja, niin jossainhan se mättää ja pahasti.
        Kaikille rattiraivoille tiedoksi, että teitä ei säästellä, jos tulette autoilijan kimppuun. Siinä ei pysty silkkihansikkailla vastustamaan, kun rattiraivo alkaa mätkimään. Pakoon ja lujaa ja jos r.r meinaa estellä hyppäämällä auton eteen, niin omapahan on häpiänsä.
        Mitä ihmeen väärää näet itsesuojelu vaistossa, jota kaikki tiellä liikkujat tarvitsisivat. Se muuten puuttuu melko monelta. Se puuttui mm. äsken jyväskylässä niiltä kahdelta pojan koltiaiselta, jotka varomattomuudellaan tapattivat itsenä äskettäin törmäämällä valottomalla grossipyörällä päin autoa.

        Vastasin tuohon jo palstalla jonka itse aloitit, siellä se on .
        "- ei keneltäkään ilman omaa syytään kolariin joutuneelta ole kukaan ollut mitään takavarikoimassa eikä vankilaan panemassa,"
        Älä valehtele. Juuri tuota olet vaatinut liikenneonnetomuuteen esim suojatiellä joutuneelle kuskille. Oletko äskettäin ajanut ajotapaasi arvostelevan ihmisen päälle suojatiellä kun noin kelkkasi käännät?
        Tahallisia pääleajoja ei näkemyksistäsi huolimatta ole olemassa,joten nuo valitettavat onnettomuudet on tahattomia onnettomuuksia.Niistä langetittavien tuomioiden huomattavalla kiristämisellä tuskin merkittää osuutta olisi niiden tapahtumien esiintymiseen.
        Tahallisesti vaikka sitten suojatiellä ihmisen ajat vain sinä. kuten tässäkin 25.03.2021 19:16 kommentisasi annat ymmärtää.
        Itsesujeluvaisto jokaisella toki on, minkälainen kullakin, sitä en lähde arvioimaan. Eikä sinunkaan pitäisi, kun et siitä mitään ymmärrä, tiedä/tajua.
        Vai luuletko tietäväsi mitä noiden motoristin päässä lliikui? Oletko jo kuolleilta ja haudatuilta käynyt kyselemässä? Vai onko sittenkin kysymys vain ja ainoastaan mihinkään perustumattomista omista täydellisen tietämättömyyden varmuudella antamistasi kuvitelmista?
        On vakava epäilys, että kyse on jälkimmäisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin tuohon jo palstalla jonka itse aloitit, siellä se on .
        "- ei keneltäkään ilman omaa syytään kolariin joutuneelta ole kukaan ollut mitään takavarikoimassa eikä vankilaan panemassa,"
        Älä valehtele. Juuri tuota olet vaatinut liikenneonnetomuuteen esim suojatiellä joutuneelle kuskille. Oletko äskettäin ajanut ajotapaasi arvostelevan ihmisen päälle suojatiellä kun noin kelkkasi käännät?
        Tahallisia pääleajoja ei näkemyksistäsi huolimatta ole olemassa,joten nuo valitettavat onnettomuudet on tahattomia onnettomuuksia.Niistä langetittavien tuomioiden huomattavalla kiristämisellä tuskin merkittää osuutta olisi niiden tapahtumien esiintymiseen.
        Tahallisesti vaikka sitten suojatiellä ihmisen ajat vain sinä. kuten tässäkin 25.03.2021 19:16 kommentisasi annat ymmärtää.
        Itsesujeluvaisto jokaisella toki on, minkälainen kullakin, sitä en lähde arvioimaan. Eikä sinunkaan pitäisi, kun et siitä mitään ymmärrä, tiedä/tajua.
        Vai luuletko tietäväsi mitä noiden motoristin päässä lliikui? Oletko jo kuolleilta ja haudatuilta käynyt kyselemässä? Vai onko sittenkin kysymys vain ja ainoastaan mihinkään perustumattomista omista täydellisen tietämättömyyden varmuudella antamistasi kuvitelmista?
        On vakava epäilys, että kyse on jälkimmäisistä.

        Ja taas sekosit sanoissasi kuin käkikello. Kaikille paitsi ei sinulle, on selvää, ettei syytöntä osapuolta tuomita, mutta syyllinen tuomitaan. Miten voit noin sekaisin olla väittäissäsi meikäläisiä päälle ajamisista ? Kukaan ei ole ajotapojamme arvostellut, kuin sinä yksinäinen sieluparka. Emme voi tietää ajotapojemme arvostuksia kuin muutamasta seikasta ja ne ovat. Perässä roikkuja, valoja räpsyttävä, tööttiä huudattava ja ohittaessa suoraan eteen ja jarrua, jotta saisi meidät peräänajajina syntipukeiksi. Onneksi tällaisia rattiraivo Eemeleitä ei ole enempää. Jalankulkijat ei varmasti arvostele meikäläisten ajotapoja, koska mehän kunnioitamme suojateillä kulkijoita ja saamme heiltä iloisen käden heilautuksen. Lisäksi keväällä rapakoitten aikaan hiljennämme vauhtiamme niin, ettei rapavesi roiskahda tien vierustaa kulkijoiden päälle. Meillä näitä hyviä tapoja riittää, mutta teillä ei, koska emme ole lukenett ainuttakaan kohtaa, jossa realisoisitte liikenne sääntöjen noudatttamisen. Haeppa meille niistä sinun pyhistä liikennesääntö parakrafeista kohtia, joissa kerrotaan täsmällisesti, miten suojatiellä kulkijoiden päälle vältytään ajamasta tai rapaa tien laidass kulkijoiden päälle roiskimista.
        On lukemattomia liikennetilanteita, joita ei liikennesäännöistä löydy. Etpäs ole tuonut tänne niitä pykäliä yhtään nähtäväksi.
        Kyllä me tiedämme, mitä sellaisten päissä liikkuu, jotka aiheuttavat itselleen tai muille kolareita. Vastaus tähän on: Niiden päissä ei liiku mitään! 😁
        Kuinka voitkin noin tyhmiä kysellä, kuin että mennä kuolleilta ja haudatuilta kyselemään. Kuolleet kun eivät tiedä mitään, mutta toisten tulkinnan mukaan he muka olisisvat tietoisessa tilassa. Tätä me ei kuitenkaan uskota. Sinä uskot, miksi muuten kyselisitkään.

        Mehän ei mitään kuvitella eikä epäillä. me joko arvellaan tai uskotaan, mutta mitään faktaahan nämäkään eivät ole ja vielä vähemmän ne sinun turhat epäilyksesi. Tiedämme, myös, etteivät poliisit epäile mitään, se on vain sanan helinää ja sellaista lapsellista höpinää.
        > Juuri tuota olet vaatinut liikenneonnetomuuteen esim suojatiellä joutuneelle kuskille. <

        Totta Mooses vaadimmme tuomiota suojatiellä jalankulkijan päälle ajajalle, sillä ajajahan siinä syyllinen on, ei jalankulkija. Taas sekosit kuin seinäkello.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas sekosit sanoissasi kuin käkikello. Kaikille paitsi ei sinulle, on selvää, ettei syytöntä osapuolta tuomita, mutta syyllinen tuomitaan. Miten voit noin sekaisin olla väittäissäsi meikäläisiä päälle ajamisista ? Kukaan ei ole ajotapojamme arvostellut, kuin sinä yksinäinen sieluparka. Emme voi tietää ajotapojemme arvostuksia kuin muutamasta seikasta ja ne ovat. Perässä roikkuja, valoja räpsyttävä, tööttiä huudattava ja ohittaessa suoraan eteen ja jarrua, jotta saisi meidät peräänajajina syntipukeiksi. Onneksi tällaisia rattiraivo Eemeleitä ei ole enempää. Jalankulkijat ei varmasti arvostele meikäläisten ajotapoja, koska mehän kunnioitamme suojateillä kulkijoita ja saamme heiltä iloisen käden heilautuksen. Lisäksi keväällä rapakoitten aikaan hiljennämme vauhtiamme niin, ettei rapavesi roiskahda tien vierustaa kulkijoiden päälle. Meillä näitä hyviä tapoja riittää, mutta teillä ei, koska emme ole lukenett ainuttakaan kohtaa, jossa realisoisitte liikenne sääntöjen noudatttamisen. Haeppa meille niistä sinun pyhistä liikennesääntö parakrafeista kohtia, joissa kerrotaan täsmällisesti, miten suojatiellä kulkijoiden päälle vältytään ajamasta tai rapaa tien laidass kulkijoiden päälle roiskimista.
        On lukemattomia liikennetilanteita, joita ei liikennesäännöistä löydy. Etpäs ole tuonut tänne niitä pykäliä yhtään nähtäväksi.
        Kyllä me tiedämme, mitä sellaisten päissä liikkuu, jotka aiheuttavat itselleen tai muille kolareita. Vastaus tähän on: Niiden päissä ei liiku mitään! 😁
        Kuinka voitkin noin tyhmiä kysellä, kuin että mennä kuolleilta ja haudatuilta kyselemään. Kuolleet kun eivät tiedä mitään, mutta toisten tulkinnan mukaan he muka olisisvat tietoisessa tilassa. Tätä me ei kuitenkaan uskota. Sinä uskot, miksi muuten kyselisitkään.

        Mehän ei mitään kuvitella eikä epäillä. me joko arvellaan tai uskotaan, mutta mitään faktaahan nämäkään eivät ole ja vielä vähemmän ne sinun turhat epäilyksesi. Tiedämme, myös, etteivät poliisit epäile mitään, se on vain sanan helinää ja sellaista lapsellista höpinää.
        > Juuri tuota olet vaatinut liikenneonnetomuuteen esim suojatiellä joutuneelle kuskille. <

        Totta Mooses vaadimmme tuomiota suojatiellä jalankulkijan päälle ajajalle, sillä ajajahan siinä syyllinen on, ei jalankulkija. Taas sekosit kuin seinäkello.

        " Kaikille paitsi ei sinulle, on selvää, ettei syytöntä osapuolta tuomita, mutta syyllinen tuomitaan."
        Sinä kuitenkin olet tuomitsemassa jo kuolutta onnettomuuden osapuolta.
        " Onneksi tällaisia rattiraivo Eemeleitä ei ole enempää."
        Ymmärrät kuitenkin , että ajotapasi aiheuttavat ongelmia liikenteessä.
        " Jalankulkijat ei varmasti arvostele meikäläisten ajotapoja, koska mehän kunnioitamme suojateillä kulkijoita ja saamme heiltä iloisen käden heilautuksen."
        Onko myös iloisia ne, ajotapaasi arvostelevat joiden päälle "surutta" myös suojatiellä kerrot ajavasi? Sopinee epäillä.
        " Lisäksi keväällä rapakoitten aikaan hiljennämme vauhtiamme niin, ettei rapavesi roiskahda tien vierustaa kulkijoiden päälle."
        Tuon valehtelet koska varmuudella et siihen pysty. Toki ne vihaamasi liikennesäännöt tuohonkin kuskin velvoittaa.
        "On lukemattomia liikennetilanteita, joita ei liikennesäännöistä löydy."
        Tuskin on ettei löytyisi. Se taas on eri asia, kuten kohdallasi on, jos oma ymmärrys ei riitä niitä sääntöjä noudattamaan vaan katsoo omien "soveltamisien" menevävän sääntöjen edelle.
        "Kuinka voitkin noin tyhmiä kysellä, kuin että mennä kuolleilta ja haudatuilta kyselemään."
        Sinähän tuota tulkutat että vain he tietävät mitä päänsä sisällä liikkui. Ja tottahan tuo on. Joten miksi sinä, heiltä kysymättä menet julistamaan omia mihinkään perustumattomia arvailujasi?
        "Mehän ei mitään kuvitella eikä epäillä."
        Totta. Täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella ainoastaan julistat asian olevan kertomallasi/kuvittelemallasi tavalla.
        "Totta Mooses vaadimmme tuomiota suojatiellä jalankulkijan päälle ajajalle,"
        Aivanko tosissasi vaadit esittämääsi tuomiota myös itsellesi, kun ajat vaikka suojatiellä sen ajotapaasi arvstelleen päälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kaikille paitsi ei sinulle, on selvää, ettei syytöntä osapuolta tuomita, mutta syyllinen tuomitaan."
        Sinä kuitenkin olet tuomitsemassa jo kuolutta onnettomuuden osapuolta.
        " Onneksi tällaisia rattiraivo Eemeleitä ei ole enempää."
        Ymmärrät kuitenkin , että ajotapasi aiheuttavat ongelmia liikenteessä.
        " Jalankulkijat ei varmasti arvostele meikäläisten ajotapoja, koska mehän kunnioitamme suojateillä kulkijoita ja saamme heiltä iloisen käden heilautuksen."
        Onko myös iloisia ne, ajotapaasi arvostelevat joiden päälle "surutta" myös suojatiellä kerrot ajavasi? Sopinee epäillä.
        " Lisäksi keväällä rapakoitten aikaan hiljennämme vauhtiamme niin, ettei rapavesi roiskahda tien vierustaa kulkijoiden päälle."
        Tuon valehtelet koska varmuudella et siihen pysty. Toki ne vihaamasi liikennesäännöt tuohonkin kuskin velvoittaa.
        "On lukemattomia liikennetilanteita, joita ei liikennesäännöistä löydy."
        Tuskin on ettei löytyisi. Se taas on eri asia, kuten kohdallasi on, jos oma ymmärrys ei riitä niitä sääntöjä noudattamaan vaan katsoo omien "soveltamisien" menevävän sääntöjen edelle.
        "Kuinka voitkin noin tyhmiä kysellä, kuin että mennä kuolleilta ja haudatuilta kyselemään."
        Sinähän tuota tulkutat että vain he tietävät mitä päänsä sisällä liikkui. Ja tottahan tuo on. Joten miksi sinä, heiltä kysymättä menet julistamaan omia mihinkään perustumattomia arvailujasi?
        "Mehän ei mitään kuvitella eikä epäillä."
        Totta. Täydellisen tietämättömyyden antamalla varmuudella ainoastaan julistat asian olevan kertomallasi/kuvittelemallasi tavalla.
        "Totta Mooses vaadimmme tuomiota suojatiellä jalankulkijan päälle ajajalle,"
        Aivanko tosissasi vaadit esittämääsi tuomiota myös itsellesi, kun ajat vaikka suojatiellä sen ajotapaasi arvstelleen päälle?

        Sarkasmia, sarkasmia ja vielä kerran sarkasmia. Saat kommentistasi arvosanaksi pyöreän nollan , koska toistat vaan samoja iskulauseita ja epäilyksiä epäilyksien perään.
        Mikä vaikeus siinä muka on, ettei roiskuta kuraa näin keväällä tien vierustaa kulkevien päälle. Sinulta puuttuu konkretia näistä jutuista eli kykyä kansantajuisesti perustella jotain asiaa. Olet jo monessa avauksessa toistanut tuotakin samaa typerää mantraa, että me muka ajaisimme suojateillä tahallamme jonkun päälle. Ei sellaista vipausta tule viisaille autoilijoille, koska mehän ajamme maltilla ja ennakoivasti.
        Kukaan suojatiellä kulkija ei näytä keskisormea tai pitkää nenää sellaisille autoilijoille, kuten meille, jotka kohteliaasti annamme tietä. Mutta sellainen tonttu tohelo, joka röyhkeästi ajaa suojatien eteen pysähtyneen auton ohi pysähtymättä, niin hän saa jalankulkijoilta nyrkin puistatuksen.
        Me ollaan niin paljon seurattu tätä liikennettä koskevaa kerrontaa monista eri foorumeista, että on suorastaan loukkaavaa, että joku mäntti kehtaa nimitellä meitä täydellisen tietämättömiksi liikenneasioista. Liikenne onnettomuuksien syihin ja tutkimuksiin pääsee kuka vain tutustumaan esim. moottori lehden sivuilta. Myös alan kirjallisuutta on olemassa. Kun on tutustunut noihin lähteisiin, on tullut vakuuttuneeksi siitä, että mitä me on täällä tuotu esiin, niin ne ovat sopusoinnussa niiden tietojen ja käytännön tason mukaisia. Otamme viimeiseksi käsitteen itsesuojeluvaisto, jota olemme paljon ennenkin tuoneet esiin. Sinulle riittää vain käsite vahingossa tapahtuu, vaikka tietänet senkin käsitteen, että vahinkoja voi välttää ja vahingoista viisastuu, mutta se ei päde liikenteessä, jossa sorrutaan jatkuvasti ylilyönteihin ja muiden "vahingoist" ei ole otettu oppia.


    • Anonyymi

      Kuinka keskustelu liikennesäännöistä kääntyy aina nykyisin ennakointivelvollisuuteen? Ja vielä aina samalla painotuksella: Alle jääjän pitäisi pysyä poissa alta, kun kerran tietää päälleajajan olevan tulossa.

      Mitä te opetatte lapsillenne liikennesäännöistä?

      Mitä autokoulussa opetetaan ajoneuvojen kuljettajille?

      Ennakointivelvollisuus ei muuta yhtään ainoaa muuta tieliikennelain pykälää. Laki on edelleen olemassa säätelemään niiden toimintaa, joiden oma pää ei riittävästi ohjaa. Pääperiaate ei ole muuttunut mihinkään: Kenenkään päälle ei saa ajaa. Millään syyllä. Milloinkaan.

      • Anonyymi

        Joku tai jotkut on tehnyt asiasta tahallisen väärintulkinnan, ja hokee sitä nyt innolla. Taustalla on tietoisuus omista heikoista ajotaidoista ja pyrkimys selittää jo etukäteen, että joo, joku jäi alle kun en osannut noudattaa väistämisvelvollisuuutta, mutta mitäs ei ennakoinnut vaan jäi alle.


      • Anonyymi

        Vaikuttaa siltä, että auto on nykyään joillekin enemmänkin ase kuin ajoneuvo. Ainakin kun seuraa miten he haluavat autoaan käyttää muita ihmisiä kohtaan.


      • Anonyymi

        Ennakointivelvollisuus on hyvin yksinkertainen asia. Sehän tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että jokaisen on oltava "hereillä" mitä sinä ympärillä tapahuu ja ottaa se huomioon. Jos väitetään pykälään liittyen jotakin muuta, niin sitten ei olla ymmärretty asiaa laisinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennakointivelvollisuus on hyvin yksinkertainen asia. Sehän tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että jokaisen on oltava "hereillä" mitä sinä ympärillä tapahuu ja ottaa se huomioon. Jos väitetään pykälään liittyen jotakin muuta, niin sitten ei olla ymmärretty asiaa laisinkaan.

        Jep. Ei voi ennakoida toisten tekemisiä jos ei tiedä mitä ne toiset tekevät.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe