Räp mielipiteitä?

Moi!
Täällä on kai joku joka osais arvostella räppiä niin sanosko joku ihan REHELLISESTI mitä on mieltä. Palautetta kaivataan mun uusista räpeistä.

Meitsi tuli teille näyttää miten räpätään,
näytin jo kerran tääl miten däpätään.
Ette te oppinu sitte millään,
mut hei, nyt mennään!
Tää on tyyliin aika huono räppi,
sanoo jonne jollon päässä cäppi.

Juodaan limua, vähän imua joo!
Juodaan limua, vähän imua joo!

En mä tiiä mitä muut on tästä mieltä,
luulen tulee negatiivistä palautetta sieltä.
Mut ihan sama sainpas ees räpin julkiseks,
kohta tätä laulaa ainaki kuusvuotiset.

Juodaan limua, vähän imua joo!
Juodaan limua, vähän imua joo!

Meitsi tulee vaik kotiovelle räppää,
just ku teikä yrittää opetella däppää.
Viimevuotisil opeil ei kyl nykyään pärjää,
pitäs olla nykymaailmasta jotain käsitystä.
Mut kerkiit sä tän tänä vuonnaki opetella,
ettet ois ihan pelkkä nolla- jou!

26

1257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rap (suom. Räppi) on lähtökohtaisesti ääliömäistä. Ugalabugalaa lausuvia ilmeisen kuulovammaisia viittojia kaikki tyynni. Ei mitään tekemistä musiikin kanssa.

      • En anna mielipiteesi pilata elämääni, joten jätän sen omaan arvoonsa.


      • Anonyymi
        Bunnysnen kirjoitti:

        En anna mielipiteesi pilata elämääni, joten jätän sen omaan arvoonsa.

        Hyvä asenne. Tänne eksyy välillä porukkaa joiden pohjalla on vanhoolliset ja rasistiset ajattelu tavat. Ei heistä kannata välittää.

        Mie en räpistä tiedä mitään ja en liiemmin siitä välitä, mutta niin kauan kun ei sillä aiheuta harmia omaan tai muiden elämään niin se on hyvä harrastus. Ja totta kai kun Weird Al Yankovic räppää niin se on vaikuttavaa, vaikka hän ei perjaatteessa ole räppäri.

        Aina ajatellut räpin modernina runoutena ja minusta se on yhtä valid taiteen muoto kuin muukin runous ja lyrikointi. En vain osaa mitään fiksua itse siitä sanoa tai tiedä mitään, joten en pyöri missään räp piireissä mukana.

        Hyvä, että on niitä jotka osaa räppiä. Mie pysyn kiltisti tuon klassisen laulun, elokuva säveltäjien ja A.W. Yrjänän puolella, kun sinne minun tietotaitoni rajaantuu.


      • Anonyymi

        Ollanpas sitä nyt herkkähipiäistä. Ilmaisin vain mitä mieltä olen kyseisestä "musiikista".
        Halutaan olla niiin gangsta-niggaa, mut ei oikein vakuuta pellavapäät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ollanpas sitä nyt herkkähipiäistä. Ilmaisin vain mitä mieltä olen kyseisestä "musiikista".
        Halutaan olla niiin gangsta-niggaa, mut ei oikein vakuuta pellavapäät.

        Ilmotellaan...


      • Hei lopeta toi ihmisten mielipiteet on erilaisia!!!


      • Anonyymi

        Et sinäkään tekstinkirjoitustaidoiltasi hääppönen ole. Ja mie olin se joka arvostaa räppiä runoutena.
        Sen verran tiedän, että tämä ei ole kunnollista räppiä tai runoutta nähnytkään. On vain yhden henkilön kiusaamista. Siitä huolimatta vaikka tämä henkilö käyttääkin rasistisia termejä mielipiteissään, niin on se aika noloa itse vajota siitä vielä huonomalle tasolle vastauksessaan.


    • Anonyymi

      No siis en saanu ihan käsitystä siitä minkälainen biitti tossa on, mutta eipähän ollu sanat mitään 6ix9inen autotune strippi paskaa ; )

    • Anonyymi

      No ainakin saat sanat rimmaamaan, mutta muuten ei ollu omasta mielestä mikään paras. Suomirap on yleensä aika kantaaottavaa tai jotain muuta merkittävää, mutta tuossa ei omasta mielestä ainakaan ollut järkeä... Sinulla kuitenkin saattaisi olla lahjoja jos saisit jotain sanoihin jolla on merkitystä tai jotain mikä kertoo sun omasta elämästä. Tää oli vaan mun mielipide ja yritys on kuitenkin kohdallaan joten jatka sitä.

      • Anonyymi

        Itekkin oon tosiaan joskus keksiny riimejä, kun on ollu tylsää ja omastakin mielestä se on ihan kivaa.


    • Anonyymi

      En tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa noiden sun lyriikoiden takia. Jos haluat jotain viitettä siitä minkälaista suomiräpin pitäisi olla, niin kuuntele MKDMSK:n Edelleen edellä.

    • Anonyymi

      Jos nyt totta puhutaan niin nykyinen suomi räppi on karseeta kuunnella. Eikä tuossakaan sun lyrikois oo oikeen mitään ihmeellistä. Niin perinteistä teini räppii...
      Se että suomalaine räp musiikki on 80-90luvul ollut jopati hyvää ja kuunneteltavaa mutta nykyään se on vaan sitä että yritetään saada mahdollisimman paljon riimejä...

    • Oon kirjotellu alkuu uudelle biisille.

      Pakko mennä

      Ei jaksa, mut on pakko,
      Ei jaksa, mut on tyhjä lompakko.
      Milläs sitten ostat ne ruuat,
      Ei oo rahaa, stadissako huuat.
      Kadun kulmas nään kerjäläisen,
      Huudan: massit loppu joskus toiste!

      Pakko mennä, ihan pakko.
      Vaikkei jaksais silti on tyhjä lompakko.
      Ei rahaa taskuun noin vain tuu,
      Töitä pitää tehdä sen eteen juu!

    • Oon kirjotellu vähän uutta settii, pientä alkuu vaan.


      Jaksetaan jatkaa/
      Yhä uudestaan/
      Tehdään duunii/
      Koko ajan/
      Kuus tuntii työtä ei kyl maistus/
      Menisin vaikka pubiin vetää kunnon haisut/
      Duunis keskel päivää/
      Työtä kyllä riittää/
      Saaha ees sanat rimmaamaan/
      Sitä vaikempaa ne biittiin sovittaa/
      Liian vaikeltaa vaikuttaa tää homma/
      Ei tää oo jos tää on päähomma/
      Rahaaki sais käyttää mut koneita ei/
      Botit laitettas räppää ite ihan kanttuvei/
      Rahat vähis saan räppäämäl lisää/
      Mut jos en nii pitää huutaa isää/
      Biittiin vaikee sovittaa/
      Sanat Karjalan murteella/
      Tunnetut räppärit tilalta poistuu/
      Tilalle tulee vaikka XWU/

      • Anonyymi

        Huonompaa suuntaan vaan menee... Alas nyt jo bistää biitin kanssa tubeen näitä äläkä vaan kirjota. Paperilla kuulostaa ihan P....... biittin kans tubes vois olla jopati hyvääkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huonompaa suuntaan vaan menee... Alas nyt jo bistää biitin kanssa tubeen näitä äläkä vaan kirjota. Paperilla kuulostaa ihan P....... biittin kans tubes vois olla jopati hyvääkin.

        Kiitti vitusti


      • Anonyymi

        Ei pidetä ennen kuin alkaa näitä tulee tänne biitin kera. Pelkkinä lyricoina aika puuduttavaa "settii".

        Ite sanoit "Palautetta kaivataan mun uusista räpeistä." ja sitten et kestä kun saat sitä palautetta...

        Tähän mennessä tullut "räppistäs" puuttuu sanoma. Monesti räpissä on joku syvällisempi sanoma mut nois ei khyl oikeen oo mitään syvällistä sanomaa vaan sanoja lätkitty. Eli aikas paskaa.


      • Anonyymi

        Minne sinun käytöstavat hävisi? Ihan oikeassa tuo tyyppi oli joka sanoi, että räppiin kuuluu vähintään biitti ja vaikea sanoa minkälainen on ilman sitä jos muuten ei vaikuta olevan mitään vahvempaa sanomaa. Sillä biitillä ja musiikilla pystyy lisäämään sanoihin. Hän sanoikin, että voisi siten kuulostaa paremmalta kun lisää biittiä.. Setkä teksti muuttuu usein musiikin kanssa, rakentuen erilaiseksi.

        Tietenkin jos runoja haluat kirjoitella, niin sitten täytyy 30 kertaa ainakin uudelleen työstää sitä runoa ja mennä sitä kirjailijan reittiä.. Vain harvalla runot tai kappaleet saman tien tulee hyvinä vaan vuosiakin pitänyt paljo sieltä täältä kerätä tekstiin, sitten kun on kokemusta enemmän niin voi mennä joillain vähemmän aikaa.


      • Anonyymi

        Laitoit otsikkoon että Räp mielipiteitä ja kyseessähän ei ole räppiä ennen kuin siinä on biitti ja sitten räpätty AKA puhelaulettu biitin tahtiin. Nytten vain lätkit pöytään pelkkää tekstiä mitkä voidaan luetella kategoriaan lyriikat. Lyriikkoina ei ole mitään hääppöistä tarvis biitin mukaan niin saattas jopati upota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minne sinun käytöstavat hävisi? Ihan oikeassa tuo tyyppi oli joka sanoi, että räppiin kuuluu vähintään biitti ja vaikea sanoa minkälainen on ilman sitä jos muuten ei vaikuta olevan mitään vahvempaa sanomaa. Sillä biitillä ja musiikilla pystyy lisäämään sanoihin. Hän sanoikin, että voisi siten kuulostaa paremmalta kun lisää biittiä.. Setkä teksti muuttuu usein musiikin kanssa, rakentuen erilaiseksi.

        Tietenkin jos runoja haluat kirjoitella, niin sitten täytyy 30 kertaa ainakin uudelleen työstää sitä runoa ja mennä sitä kirjailijan reittiä.. Vain harvalla runot tai kappaleet saman tien tulee hyvinä vaan vuosiakin pitänyt paljo sieltä täältä kerätä tekstiin, sitten kun on kokemusta enemmän niin voi mennä joillain vähemmän aikaa.

        Vittu nää on sitä varten et joku voi nää ottaa nää on vapaasti käytettävissä???? Herää


      • Anonyymi
        Bunnysnen kirjoitti:

        Vittu nää on sitä varten et joku voi nää ottaa nää on vapaasti käytettävissä???? Herää

        Sanoit aloituksessa Palautetta kaivataan _mun_ uusista _räpeistä_.
        Tällä ei ihmiset osaa lukea ajatuksia vaan vastaa rehellisesti siihen mitä pyydetään.
        Aika moni räppäri kirjoittaa itse oman materiaalinsa anyway..
        Muut laulajat käyttää enemmän muiden kirjoittamaa materiaalia.

        Jos et ole musiikkia tekemässä ja kuvittelemmassa räppeihisi niin silloin kannattaa tähdätä sinne runojen puolelle. Ei ne räppejä ole jos et yhtään tiedä kirjoittaessa, että mihin biittiin tai muuhun musiikkiin ne sopii.

        Runoja ei tarvitse hävetä ja piiloutua jonkin räpin taakse. Runoilijat on suomessa hyvinkin arvostettua porukkaa vielä nykypäivänäkin. Runoilijoiden runoista myös tehdään edelleen esim. klassisia lauluja tai jopa hevimpää materiaalia. Keskity runojen kirjoittamiseen jos joskus haluat, että niistä tehdään ehkä laulu.


      • Anonyymi

        Täh? Sinä olet 5vuotias? Itse sinä 5vuotias olet tänne nämä kirjoituksesi kirjoittanut.
        Missä sun vanhemmat on kun 5 vuotiaan lapsen ovat antaneet oman nickin tänne tehdä ilman mitään valvontaa? Pitääkö lastensuojeluun ilmoittaa?
        Tarviitko apua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täh? Sinä olet 5vuotias? Itse sinä 5vuotias olet tänne nämä kirjoituksesi kirjoittanut.
        Missä sun vanhemmat on kun 5 vuotiaan lapsen ovat antaneet oman nickin tänne tehdä ilman mitään valvontaa? Pitääkö lastensuojeluun ilmoittaa?
        Tarviitko apua?

        Nyt se on kyl niin et lopetan räppihommat kokonaa ja otan ohjeet tuolta. Kiitos vastanneille!


    • Anonyymi

      Vanha keskustelu, ihsm koska tiedän että tämä kyseinen Bunnysnen on vielä täällä, joskin anonyyminä.

      Kommaan aikaisempaa kommentoijaa, et sanoituksiin pitäs saada jotain "tarinaa". Et ei pelkkää sanoja silleen "vittu tää on ihan kauhee vaikeeta, sanopa muuta tää on iha kuralammikosta".

    • Anonyymi

      Sanoituksissa pitää olla jotain, mikä vetoaa kuuntelijaan, ei pelkät irralliset lauseet riitä. Itse en ole räpistä liiemmin pidä, mutta tuostakin genrestä löytyy ihan hyviä. Vaikka nämä sanoitukset eivät räppiä olekkaan niin todella hyvä biisi https://genius.com/Edu-kettunen-69-scania-lyrics

    • Anonyymi

      Elastinen, pikku g täyttä paskaa ja nykypäivän råppi kans mut niin sanottu "old school" on vieläkin hyvää

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1948
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      415
      1514
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1283
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1069
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      1009
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      976
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      939
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      906
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe