itse asiassa siltä putiikilta saa olla varsin rauhassa jos ei itse kontaktoi sinne mitään
Te toimisto ei ole ottanut yhteyttä vuosikausiin
12
128
Vastaukset
- Anonyymi
No, vuosikaudethan sinä oletkin ollut varhaiseläkkeellä pääkopan ongelmien vuoksi, siinä syy miksi työkkäri ei häiritse.
Sama oli minullakin viimeisimmän pätkätyön jälkeen, olin tuolloin 55-vuotias ja yritin ilmottautua työkkäriin. En päässyt tiskiä pidemmälle ja kun näytin sitä korttia niin kehottivat heittämään sillä vesilintua mikä oli metsästysrikokeen yllyttämistä varsinkin kun oli toukokuu. Sitten meni vuosi tai kaksi ja tuli sähköposti jossa kysyttiin työnhakutilannetta, vastasin viestiin kertomalla sen olevan enallaan.
Sitten kun muutin toiseen maakuntaan niin täällä sitten kutsuivat käymään jo alle 2 kuukauden kuluttua muutosta. Kautta rantain kyselivät jos menisin kuntouttavaan työtoimintaan, olin tuolloin lähes 60-vuotias. Sanoin etten suostu vapaaehtoisesti moiseen pelleilyyn mutta lähden jos lain voimalla pakotatte ja sitten aina tavoite siellä on laittomuuksien tonkiminen tuosta toiminnasta. TE-tädin naama meni norsunvitulle ja väitti että kaikki siellä kuntouttavassa työtoiminnassa ovat vaapaehtoisesti. Kun rohkenin epäillä tuota vapaaehttoisuutta niin käytännössä täti heitti minut ulos sieltä toimistosta vaikka olin kyllä lähtöä jo tekemässä ihan oma-alotteisesti. Mitään ei sen jälkeen kuulunut koko puljusta pariin vuoteen eikä karenssia tietenkään tullut eikä sitä pakotusta jota oikeastaan odottelin, aktivointisuunnitelmaakaan ei tehty vaikka oli siinä vaiheessa ollut työttömänä yhtäjaksoisesti lähes 5 vuotta. Sitten viime vuoden alkupuolella soittivat ja kun kerroin jääväni syksyllä eläketuelle niin sen jälkeen ei taas kuulunut mitään. Viime vuoden lokakuussa jäin sitten eläketuelle ja tuli TE-toimistosta vielä kirje jossa kysyivät haluanko olla vielä työnhakijana. En vastannut kirjeeseen kun päätin etten kusekkaan siihen suuntaan enää eikä tarvitsekkaan koska asuntoni vessan sijaiti on sellainen että selkä on työkkäriin päin.
Katsoin tuossa viikolla tietojani niin sieltä kävi ilmi ettei työnhakuni ole voimassa mutta tietoja siellä vielä oli, jossain vaiheessa sitten kun kerkeän ja viitsin vaadin poistamaan tiedot.
EU:n yleinen tietosuoja-asetus GDPR artikla 17 antaa oikeuden "tulla unohdetuksi".
https://www.privacy-regulation.eu/fi/index.htm- Anonyymi
Ei taida sinulta jalkakyykky enää onnistua mutta olethan kaikkien tukiviidakkolaisten sankarina sentään kyykyttänyt virkanilkkejä. Ei elämä hukkaan ole mennyt.
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida sinulta jalkakyykky enää onnistua mutta olethan kaikkien tukiviidakkolaisten sankarina sentään kyykyttänyt virkanilkkejä. Ei elämä hukkaan ole mennyt.
Työkkärin kanssa pärjäsin suht hyvin, vain pari hankalaa tyyppiä oli mutta ihan suomenkielistä selvää puhetta uskoivat, ei edes yhtään kantelua heistä. Minulla oli tapana johtaa puhetta noissa tapaamisissa ja aina aluksi haukuin koko työvoimahallinnon pystyyn etsimällä tuoreita kantalutapauksia netistä joita siellä kyllä riittää. Alakynteen lähes aina virkanilkkiparat jäivät heti aluksi.
Muidenkin viranomaisten kanssa hyvin pärjännyt mutta joitain hankalia tapauksia on sossussa ja Kelassa ollut, "pataan" ovat saaneet hallinto-oikeudessa monta kertaa ja moitteilta laillisuusvalvojilta. Nyt on vieläkin 2 kantelua Kelan virkanilkeistä oikeuskanlerin virastossa, kauan kestää ja saattaa tulla paljon moitteita kun niin härskejä ja selkeästi lain vastaisia heidän temppunsa olivat, tutkittavana on mm. se valehteliko Kelan oikaisuvaatimuskeskus hallinto-oikeudelle ja siitä on kyllä mustaa valkoisella että näin teki ja vielä monta kertaa. Voi olla oikeuskanslerillakin miettimistä miten päästää Kelan virkanilkit pälkähästä.
Poliisin kanssa ei ole ollut ongelmia, joskus jopa ryypättykin tutun poliisn kanssa samassa ravintolapöydässä jossa oli muitakin poliiseja ja naapurikunnan nimismies. Vaikuttivat kännissä ihan ihmisiltä😁 Viimeksi, vuonna 2016, soittivat Kuopion poliisista että onko kipuja kun olin ollut bussikolarissa matkustajana muutamaa viikkoa aikaisemmin, ei ollut.
Omista kyykytysonnistmisista en kerro muuta kun äsken kyllä onnistui varpaiden kynsien leikkaaminen ihan hyvin. Mutta ei ole ollut tapana kyykistellä muutenkaan.
- Anonyymi
Jeps.
Olin työtön marraskuun alusta 2014 toukokuun alkuun 2019. Koko tuona 4,5 vuoden aikana TE-toimisto otti yhteyttä tasan 3 kertaa: Alkuhaastattelu n. viikko työttömäksi jäämisen jälkeen, yksi ainoa "määräaikaishaastattelu" helmikuussa 2017 ja yhteydentotto tekstiviestillä maaliskuussa 2019 (pyyntö päivittää työnhakusuunnitelma Oma Asiointi-palvelussa).
Tuona aikana TE-toimistosta tuli tasan yksi työtarjous paikkaan, johon kokemukseni ja osaamiseni oli kaikkea muuta kuin sopivaa, mutta tein jo etukäteen turhaksi tietämäni hakemuksen, jotta ei tule turhaa selvittelyrumbaa.
Oman alan töitä löysin keväällä 2019, täysin ilman TE-toimiston osallisuutta asiassa. - Anonyymi
Juu, aika rauhassa saa olla. Joskus aikojen päästä aina soittelevat ja naureskelevat avoimesti tilanteelleni.
- Anonyymi
Minäkin sain olla vuosikausia aika rauhassa, mutta sitten alkoi jatkuvasti sadella työtarjouksia kun virkailija vaihtui. Korona taisi pelastaa, kun tänä vuonna ei ole tullut yhtään. Työnhakusuunnitelman päivitys tuli oma-asiointiin kuitattavaksi, siinä kaikki tältä vuodelta.
- Anonyymi
Entäs jos on niin paskat papertit ettei voida tarjota mitään ?
- Anonyymi
Saa vapautuksen palvelusta, kaiketi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa vapautuksen palvelusta, kaiketi.
Niin kai..eivät minun pätkätyö tiedoilla ole liikoja enää tarjoilleet.
- Anonyymi
Minulla kävi hyvä tuuri kun tein määräaikaisen 0 - tuntisopimuksen seitsemäksi kuukaudeksi. Yhtään tuntia en tehnyt, mutta työkkäri merkkasi minut työlliseksi. Ei tietenkään tullut lippusia, eikä lappusia sinä aikana kun olin "töissä". Ensin kiroilin itsekseni, että meninpä senkin sopimuksen tekemään, mutta sehän olikin erittäin hyvä minun kannaltani.
- Anonyymi
Minä minä minun mie mä betaalast!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172