Nasan tutkijat ovat varmoja että 4000 vuotta sitten Kuolleenmeren yllä räjähti asteroidi

Anonyymi

Vaikka Raamatun kertomus Sodomasta ja Gomorrasta ei sellaisenaan olisikaan totta kuin se Raamatussa kerrotaan niin tämän asteroidi räjähdyksen taustalla. Vaikutus on Nasan tietokoneiden laskelmien ja analyysien mukaan oli sama kuin tunguskan räjähdyksessä 1908. Tämän jälkeen asteroidin jäänteet iskeytyivät lentoradan perusteella Itävaltoihin, mistä tutkijat etsivät niitä edelleen sepeliksi sortuneen vuoren jäänteiden joukosta.

27

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maanjäristykset ovat jumalan vihaa, nyt tarvitsee uhrata ankarammin 🤣

      • Anonyymi

        No salettiin. Mutta odottaisin lähdeviitteitä aloituksen väitteelle. Tämä osuus viestistä ei siis ole sinulle osoitettu, vaan röyhkeästi hyödynnän ketjun alkua, joskin täysin asiallisesta syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No salettiin. Mutta odottaisin lähdeviitteitä aloituksen väitteelle. Tämä osuus viestistä ei siis ole sinulle osoitettu, vaan röyhkeästi hyödynnän ketjun alkua, joskin täysin asiallisesta syystä.

        Jos lähdettä kaipaat niin Kuutosella tuli tästä Nasan tutkimuksesta tänään dokumentti sarjan jakso. Tuli katsottua se kanssa sekä sen jälkeen tullut virtahepo-ohjelma.


    • Anonyymi

      "Vaikka Raamatun kertomus Sodomasta ja Gomorrasta ei sellaisenaan olisikaan totta kuin se Raamatussa kerrotaan niin tämän asteroidi räjähdyksen taustalla."

      No tämä on todistettu jo aikoja sitten maastoa ja määperänäytteitä tutkittua.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuossa artikkelissa mainitut tutkijat eivät ainakaan ole NASA:n tutkijoita vaan Amerikkalaisen Trinity Southwest University yliopiston arkeologeja.

        Asiaa on tutkittu monien arkeologisten ym tutkijoiden toimesta.

        Myös Raamattu tukee sitä että Kuolleen meren yllä räjähti iso meteori suhteellisen alhaalla ja aiheutti laajaa tuhoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa on tutkittu monien arkeologisten ym tutkijoiden toimesta.

        Myös Raamattu tukee sitä että Kuolleen meren yllä räjähti iso meteori suhteellisen alhaalla ja aiheutti laajaa tuhoa.

        Miksi valehtelet? Raamatussa ei mainita sanaa "meteori" kertaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet? Raamatussa ei mainita sanaa "meteori" kertaakaan.

        Ei niin mutta Sodoman ja Gomorran tuhon aiheutti mitä todennäköisimmin ison meteorin räjähdys Kuolleen meren yllä. Näin sitten satoi tulta ja tulikivieä eli räjähtäneet meteorin tulikuumia sirpaleita ja tuhosi kaiken kun ensin paineaalto oli jo tappanut kaikki ihmiset tyyliin ydinräjähdys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin mutta Sodoman ja Gomorran tuhon aiheutti mitä todennäköisimmin ison meteorin räjähdys Kuolleen meren yllä. Näin sitten satoi tulta ja tulikivieä eli räjähtäneet meteorin tulikuumia sirpaleita ja tuhosi kaiken kun ensin paineaalto oli jo tappanut kaikki ihmiset tyyliin ydinräjähdys.

        Miten olematon voi tuhoutua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten olematon voi tuhoutua?

        Sodoman ja Gomorran kaupungit mainitaan myös Eblan kirjastossamme. Siis se paljonko näissä kaupungeissa perittiin tullia viljasadosta
        Miten jokin olemassa ollut voi olla olematon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodoman ja Gomorran kaupungit mainitaan myös Eblan kirjastossamme. Siis se paljonko näissä kaupungeissa perittiin tullia viljasadosta
        Miten jokin olemassa ollut voi olla olematon?

        Eblan kirjasto? Ainut mitä löytyi että tuo on paikka tietokonepelissä. Joten miten olematon voi tuhoutua?


    • Anonyymi

      Kuinka se asteroidi muutti Lootin vaimon suolapatsaaksi?

      • Anonyymi

        Etkö osaat lukea?

        "Vaikka Raamatun kertomus Sodomasta ja Gomorrasta ei sellaisenaan olisikaan totta kuin se Raamatussa kerrotaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaat lukea?

        "Vaikka Raamatun kertomus Sodomasta ja Gomorrasta ei sellaisenaan olisikaan totta kuin se Raamatussa kerrotaan"

        On se totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se totta.

        Minä näin kanssa kiven, joka muistutti ihmistä, noita oli muuttanut ihmisen kiveksi.🤣


      • Anonyymi

        Asteroidi räjähti erittäin suolaisen Kuolleen meren yllä ja samalla haihtui valtavasti vettä jossa oli suuri suolapitoisuus ja matkalla ilmakehän halki tästä vesimäärästä haihtui lisää vettä pois ja jäljelle jäi erittäin suolapitoinen vesimäärä mistä laskeutui iso määrä juuri Lootin vaimon kohdalle jonkinlaisena vesipallona ja näin vaimo jäi kiinteytyneen suolan sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asteroidi räjähti erittäin suolaisen Kuolleen meren yllä ja samalla haihtui valtavasti vettä jossa oli suuri suolapitoisuus ja matkalla ilmakehän halki tästä vesimäärästä haihtui lisää vettä pois ja jäljelle jäi erittäin suolapitoinen vesimäärä mistä laskeutui iso määrä juuri Lootin vaimon kohdalle jonkinlaisena vesipallona ja näin vaimo jäi kiinteytyneen suolan sisään.

        Yhtä uskottava kuin raamatun tarinat, eli ei ole. :D


    • Anonyymi

      Kyllä maailmaan onnettomuuksia mahtuu, ihan ilman jumalaakin. Tuokin osoittaa että raamatun sepustajat joutuivat kyhäämään opuksen aika hajanaisista ja vähistä tarpeista.

    • Anonyymi

      Niin mitä ihmeellistä tässä nyt on? Totta kai maailmanhistoriassa on tapahtunut erilaisia onnettomuuksia. Ennen niitä ei vain osattu selostaa vaan ne "laitettiin" jumalan aihauttamien piikkiin. Mutta nyt kun tiede on kehittynyt, niin pystytään antamaan todelliset syyt tapahtumille.

      Tilanne on sama, jos nykyaikainen auto siirrettäisiin aikakoneella vuoteen nolla. Silloin sen aikaiset ihmiset pitäisivät varmana että auto kulkee jonkin jumalallisen voiman seurauksena. Näin siksi että heillä ei olisi riittävästi tietoa siitä kuinka polttomoottoriauto oikein toimii.

    • Anonyymi

      Atlantiksen tuhosta saattoi lähteä raamatun kertoma vedenpaisumustaru. Nooa oli tulvaevakko ja arkki täynnä myös evakkoja joista tuli sitten Egyptiläisiä. He veivät ihmeellisen rakennustaidon ja kulttuurin muinaiseen Egyptiin.

      • Anonyymi

        "Atlantiksen tuhosta saattoi lähteä raamatun kertoma vedenpaisumustaru. "

        Atlantiksen tuhoon liittyen on myös arveltu, että kyseessä oli ennen nykyihmisen luomista ollut valtakunta omanlaisina persoonallisuuksineen. Ja tässä teoriassa vedotaan Raamatun alkuun, että "Alussa Jumala loi taivaan ja maan" ja sitten "maa TULI autioksi ja tyhjäksi" eli maa = atlantis tuhottiin ja luotiin ihminen nykyisessä muodossaan.


    • Anonyymi

      Neljätuhatta vuotta sitten ei ollut mitään juutalaista uskontoa. Se on paljon myöhäisempi tuotos. Tarinat tietenkin kulkee ja kopioituvat myöhepiin uskontoihin.

      Kalevalan tarina auringon ryöstön ("Tulikipuna-kertomus") uskotaan liittyvän pronssikaudella Viron Kaalijärven synnyttäneeseen meteori-iskuun. Meteori näkyi suurella alueella aurinkoa kirkkaampana ja törmäyksen aiheuttama pölypilvi peitti auringon ehkä useiksi päiviksi joten tulkinta että aurinko oli syöksynyt maahan oli uskottava.

      • Anonyymi

        Nyky tutkimus ei tue pronssikautta. Kaalin kraaterijärvestä ja muista Saarenmaan kraatereista otetut näytteet kertovat meteori-iskun tapahtumeen joskus 12 000 - 8 000 vuotta sitten ennen kuin täällä edes oli ihmisiä koko tapahtumaa näkemässä. Aiemmin iskun pronssikaudella ajoittanut teoria oli hätäinen päättely, joka tehtiin arvioimalla koska metsä oli mahdollisesti palanut ja järven ympärille rakennettu kiviaita. Nykyään järveä ympäröivä "kiviaita" kuitenkin tiedetään varmuudella luonnon muodostelmaksi eikä ihmisten rakentamaksi. Eli Kalevalan kertomus auringon ryöstöstä ja tulikipunasta on yhtä satua ja ihmisten sepitettä kuin Raamattu ja muut muinaismyytit.


    • Anonyymi

      Asteroidista tulee meteoriitti kun se tulee ilmakehän läpi maahan asti. Jos se hajoaa ja palaa kokonaan ilmakehässä se on meteoroidi. Ja jos se on peräisin Jupiterin takaa se on kentauri eikä asteroidi.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoista.

      • Anonyymi

        Ei usko ole joka miehen, jos uskot, että olet, niin onhan raamattu sitten totta. Sillä sanoohan Raamattu, että "maasta olet sinä tullut ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman." Onhan raamattu totta siinäkin asiassa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe