Oikea sakramentti

Meidän seurakunnassa suoritetaan oikea ehtoollinen. On leipä viini ja niistä saa Jeesuksen ruumiin ja veren ja syntien anteeksisaamisen.. Mormonit ei tunne oikeata ehtoollista.


https://www.facebook.com/photo?fbid=2033042020165270&set=pcb.2033042056831933

https://www.facebook.com/photo?fbid=2033041856831953&set=pcb.2033042056831933

https://www.facebook.com/photo?fbid=2033041796831959&set=pcb.2033042056831933

22

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä on ihan oikea ehtoollinen.

      • Kerro miksi.


      • Arto777 kirjoitti:

        Kerro miksi.

        Ei teillä juoda viiniä maljasta vaan vettä mukista


      • "Meillä on ihan oikea ehtoollinen."

        Ei voi olla, koska teillä ei edes ole ehtoollista.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Meillä on ihan oikea ehtoollinen."

        Ei voi olla, koska teillä ei edes ole ehtoollista.

        Symboleja ne ovat, vesi ja leipä, viini ja öylätti. Meillä on oikea leipä. Kun ne siunataan pappeuden valtuudella, se on ehtoollisen sakramentti. Pyhä toimitus. Kasteen uudistus. Jeesuksen sovitustyön muistoateria.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Symboleja ne ovat, vesi ja leipä, viini ja öylätti. Meillä on oikea leipä. Kun ne siunataan pappeuden valtuudella, se on ehtoollisen sakramentti. Pyhä toimitus. Kasteen uudistus. Jeesuksen sovitustyön muistoateria.

        No missäs se viininne on? Onko kyseessä yhtä pyhä toimitus kuin pikkutyttöjen moninainti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No missäs se viininne on? Onko kyseessä yhtä pyhä toimitus kuin pikkutyttöjen moninainti?

        Kyllä se viiniä muuten voisi olla, mutta se pitäisi itse tehdä opin mukaan, eikä me juoda viiniä Viisauden sanan ilmoituksen mukaan. Vapaakirkossa on alkoholitonta rypälemehua. Se sopisi meillekin. Vesi on helpoin. Symboolistahan se vaan on. Pääasia on se ehtoollinen, sakramentti kokonaisuudessaan, sen hengellinen merkitys.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kyllä se viiniä muuten voisi olla, mutta se pitäisi itse tehdä opin mukaan, eikä me juoda viiniä Viisauden sanan ilmoituksen mukaan. Vapaakirkossa on alkoholitonta rypälemehua. Se sopisi meillekin. Vesi on helpoin. Symboolistahan se vaan on. Pääasia on se ehtoollinen, sakramentti kokonaisuudessaan, sen hengellinen merkitys.

        Ja kasteeseen riittä valelukaste. Symbolistahan se vain on. Alusasuiksi riittävät tavalliset kaupan alusasut. Symbolistahan se vain on.


      • Olli.S kirjoitti:

        Symboleja ne ovat, vesi ja leipä, viini ja öylätti. Meillä on oikea leipä. Kun ne siunataan pappeuden valtuudella, se on ehtoollisen sakramentti. Pyhä toimitus. Kasteen uudistus. Jeesuksen sovitustyön muistoateria.

        "Symboleja ne ovat, vesi ja leipä, viini ja öylätti."

        Ei ole symbooleja. Vaan Leipä on Jeesuksen ruumis ja viini Jeesuksen veri ja tässä on syntien anteeksi saaminen.

        "Kun ne siunataan pappeuden valtuudella,"

        Mikä tekee oikean pappeuden valtuuden???? Mielestäni teiltä puuttuu papit kokonaan.

        "Pyhä toimitus. Kasteen uudistus"

        Ei kastetta voida uusia. Uudesti ei saa kasteelle mennä?


        "Jeesuksen sovitustyön muistoateria."

        Onko ehtoollinen teillä vain muistoateria???

        Hävetkää!!! Tämä on loukkaus Jeesuksen Kristuksen sovitustyölle ristillä. Sinun pitäisi lukea Raamatusta mikä on ehtoollinen eikä vaan mormonien kirjoja.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kyllä se viiniä muuten voisi olla, mutta se pitäisi itse tehdä opin mukaan, eikä me juoda viiniä Viisauden sanan ilmoituksen mukaan. Vapaakirkossa on alkoholitonta rypälemehua. Se sopisi meillekin. Vesi on helpoin. Symboolistahan se vaan on. Pääasia on se ehtoollinen, sakramentti kokonaisuudessaan, sen hengellinen merkitys.

        Ehtoollisella pitää olla viiniä.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Symboleja ne ovat, vesi ja leipä, viini ja öylätti."

        Ei ole symbooleja. Vaan Leipä on Jeesuksen ruumis ja viini Jeesuksen veri ja tässä on syntien anteeksi saaminen.

        "Kun ne siunataan pappeuden valtuudella,"

        Mikä tekee oikean pappeuden valtuuden???? Mielestäni teiltä puuttuu papit kokonaan.

        "Pyhä toimitus. Kasteen uudistus"

        Ei kastetta voida uusia. Uudesti ei saa kasteelle mennä?


        "Jeesuksen sovitustyön muistoateria."

        Onko ehtoollinen teillä vain muistoateria???

        Hävetkää!!! Tämä on loukkaus Jeesuksen Kristuksen sovitustyölle ristillä. Sinun pitäisi lukea Raamatusta mikä on ehtoollinen eikä vaan mormonien kirjoja.

        En minä sanonut "vain" yhtään missään. Ehtoollisen sakramentti on kaikki mitä se on, samoin kaste.


      • Olli.S kirjoitti:

        Symboleja ne ovat, vesi ja leipä, viini ja öylätti. Meillä on oikea leipä. Kun ne siunataan pappeuden valtuudella, se on ehtoollisen sakramentti. Pyhä toimitus. Kasteen uudistus. Jeesuksen sovitustyön muistoateria.

        Eivät ole symboleja. Kyllä ehtoollinen on Jeesuksen Kristuksen asettama.

        1KOR. 11: 23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.


      • Arto777 kirjoitti:

        Eivät ole symboleja. Kyllä ehtoollinen on Jeesuksen Kristuksen asettama.

        1KOR. 11: 23. Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
        24. kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
        25. Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        26. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
        27. Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
        28. Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
        29. sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.

        Ei se muutu oikeaksi vereksi ja lihaksi kuten katoliset sanoo. Se vaan on Jeesuksen ruumis ja veri, ja sitä symboloi leipä ja viini.

        Kyllähän siinä voi olla vaikka korppua ja olutta, jos muuta ei ole saatavilla. Tai tyhjä kuppi ja lautanen, jos on äärimmäinen nälänhätä.

        Makkara olisi vähän makaaberiä.

        Se on hengellisesti Jeesuksen ruumis ja veri, heti kun se on siunattu. Ei riipu ollenkaan siitä, mitä aineita siinä on. Punaviiniä, ruokaviiniä se tietysti apostoleilla oli. Saa se meilläkin viiniä olla, mutta kuka sitä vaivautuisi tekemään kun kukaan ei juo alkoholia? Tuhatvuotisessa Valtakunnassa juomme taas viiniä kuten muutkin.

        Se viini pitää olla itse tehtyä ilmoituksen mukaan.

        Jos sanoo, ettei se saa olla vettä, niin kieltää siunauksen merkityksen tässä toimituksessa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Ei se muutu oikeaksi vereksi ja lihaksi kuten katoliset sanoo. Se vaan on Jeesuksen ruumis ja veri, ja sitä symboloi leipä ja viini.

        Kyllähän siinä voi olla vaikka korppua ja olutta, jos muuta ei ole saatavilla. Tai tyhjä kuppi ja lautanen, jos on äärimmäinen nälänhätä.

        Makkara olisi vähän makaaberiä.

        Se on hengellisesti Jeesuksen ruumis ja veri, heti kun se on siunattu. Ei riipu ollenkaan siitä, mitä aineita siinä on. Punaviiniä, ruokaviiniä se tietysti apostoleilla oli. Saa se meilläkin viiniä olla, mutta kuka sitä vaivautuisi tekemään kun kukaan ei juo alkoholia? Tuhatvuotisessa Valtakunnassa juomme taas viiniä kuten muutkin.

        Se viini pitää olla itse tehtyä ilmoituksen mukaan.

        Jos sanoo, ettei se saa olla vettä, niin kieltää siunauksen merkityksen tässä toimituksessa.

        Niin, ja jos joku kieltää valelukasteen, silloin kieltää siunauksen merkityksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja jos joku kieltää valelukasteen, silloin kieltää siunauksen merkityksen.

        Kaste on eri asia, sen täytyisi olla mieluummin upotuskaste. Siinä sen merkityksen kieltää se, ettei lapsella ole syntejä, eikä hän voi mennä tietoisena teostaan kasteelle kuten pitäisi.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kaste on eri asia, sen täytyisi olla mieluummin upotuskaste. Siinä sen merkityksen kieltää se, ettei lapsella ole syntejä, eikä hän voi mennä tietoisena teostaan kasteelle kuten pitäisi.

        Ei ole eri asia. Eikä 8-vuotiaskaan voi mennä tietoisena kasteelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole eri asia. Eikä 8-vuotiaskaan voi mennä tietoisena kasteelle.

        Kyllä kasteessa täytyy tietää mitä tekee. Vauvojen kastaminen on Jumalan pilkkaa, jos sen ajattelee kasteeksi. Se muuttuu kasteeksi vasta ripillä luterilaisten omankin opin mukaan. Niin se kannattaa ajatella.


      • Olli.S kirjoitti:

        Symboleja ne ovat, vesi ja leipä, viini ja öylätti. Meillä on oikea leipä. Kun ne siunataan pappeuden valtuudella, se on ehtoollisen sakramentti. Pyhä toimitus. Kasteen uudistus. Jeesuksen sovitustyön muistoateria.

        Ei ehtoollinen ole mikään symbooli. Jeesus asetti ehtoollisen. Ehtoollisella saadaan Jeesuksen ruumis ja veri. Näin ei ole mormoneilla. Ehtoollisella saadaan synnit anteeksi, mitä ei ole mormoneilla. Ehtoollisella pitää olla leipä ja viini. Mormoneilla pulla ja vesi.


        Mormoneilla ei ole ehtoollista eikä sakramenttia.


      • Olli.S kirjoitti:

        Ei se muutu oikeaksi vereksi ja lihaksi kuten katoliset sanoo. Se vaan on Jeesuksen ruumis ja veri, ja sitä symboloi leipä ja viini.

        Kyllähän siinä voi olla vaikka korppua ja olutta, jos muuta ei ole saatavilla. Tai tyhjä kuppi ja lautanen, jos on äärimmäinen nälänhätä.

        Makkara olisi vähän makaaberiä.

        Se on hengellisesti Jeesuksen ruumis ja veri, heti kun se on siunattu. Ei riipu ollenkaan siitä, mitä aineita siinä on. Punaviiniä, ruokaviiniä se tietysti apostoleilla oli. Saa se meilläkin viiniä olla, mutta kuka sitä vaivautuisi tekemään kun kukaan ei juo alkoholia? Tuhatvuotisessa Valtakunnassa juomme taas viiniä kuten muutkin.

        Se viini pitää olla itse tehtyä ilmoituksen mukaan.

        Jos sanoo, ettei se saa olla vettä, niin kieltää siunauksen merkityksen tässä toimituksessa.

        "Ei se muutu oikeaksi vereksi ja lihaksi kuten katoliset sanoo. Se vaan on Jeesuksen ruumis ja veri, ja sitä symboloi leipä ja viini."

        Ja varmasti muuttuu. Myös Luterilaisilla.

        JOH. 6: 53. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.



        Ollilta puuttuu usko.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kaste on eri asia, sen täytyisi olla mieluummin upotuskaste. Siinä sen merkityksen kieltää se, ettei lapsella ole syntejä, eikä hän voi mennä tietoisena teostaan kasteelle kuten pitäisi.

        Missä kohtaa Raamattua suoritettiin upotuskaste????


      • Olli.S kirjoitti:

        Kyllä kasteessa täytyy tietää mitä tekee. Vauvojen kastaminen on Jumalan pilkkaa, jos sen ajattelee kasteeksi. Se muuttuu kasteeksi vasta ripillä luterilaisten omankin opin mukaan. Niin se kannattaa ajatella.

        " Vauvojen kastaminen on Jumalan pilkkaa, jos sen ajattelee kasteeksi."

        Ei ole vaan Jumalan työ. Uudestikastaminen on Jumalan pilkkaa samoin kuolleiden puolesta kastaminen.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kyllä kasteessa täytyy tietää mitä tekee. Vauvojen kastaminen on Jumalan pilkkaa, jos sen ajattelee kasteeksi. Se muuttuu kasteeksi vasta ripillä luterilaisten omankin opin mukaan. Niin se kannattaa ajatella.

        8-vuotiaiden kastaminen on Jumalanpilkkaa, koska mormonit väittävät 8-vuotiasta vastuulliSEKSI valitsemaan mormonimin. Todellisuudessa tuon ikäiselle ei ole edes opetettu mormonimin tärkeimpiä periaatteita kuten esim. moninaintia, joka on IKUINEN PERIAATE.

        Voiko 8-vuotiaana Smithin kirkkoon kastettu erota vapaasti rippikouluikäisenä? Vai syyllistyykö hän anteeksiantamattomaan syntiin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe