Mitä sanot tälle vanhalle miehelle?

Anonyymi

11

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mieti mies tai nainen, ennenkuin lähdet tuolle tielle!

    • Anonyymi

      Nämä tuomarin neuvot koskevat mitä suurimmassa äärin niitä ajattelemattomia sanoja, joita yhä useammin saa lukea somessa. Moni nuori on menettänyt mielenrauhansa lopuksi ikäänsä jouduttuaan törkeilyn kohteeksi. Kirjoitettua ei voi peruuttaa.

      • Anonyymi

        Kirjoitetun voi peruuttaa, poistaa tai tuhota varsin vähäisellä


    • Anonyymi

      Sanoisin : Kyllä maailmaan sanoja mahtuu.

    • Hyvä muistutus.
      Sanoisin niin tälle miehelle kuin muillekin, että kirjoitettu herja on vielä pahempi kuin juoruna sanottu. Kirjoitus säilyy kirjoissa ja kansissa, vaikka sen repisikin palasiksi, niin jossakin se kuitenkin on. Somessa esimerkiksi. Kirjoitettua tekstiä ei voi poistaa, se leviää ja on kaikkien luettavissa.
      Tämän palstan kirjoittajat sen hyvin tietävät
      Lapsien ja nuorten parissa somessa leviävät kirjoitukset saattavat pilata nuoren ihmisen elämän. Me ikääntyneet emme ole niin helposti tuhottavissa kuin elämäänsä aloittelevat teinit, joilla saattaa olla raskaita kokemuksia nettikirjoittelusta.

      • Anonyymi

        Kiitos taas, Makriina, viisaus puhuu viestiesi sanojen takana.


    • Anonyymi

      Yksinkertaista ON muistaa raamatun 10 käskyä,

      yksi niistä on " Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi "

      sopii hyvin alotuksen tekijän kysymykseen,


      ---
      kumpa ihmiset tajuaisivat ja muistaisivat 10 käskyä ja niitten selitykset
      ja p y r k i s i v ä t noudattamaan niitä mahdollisimman hyvin
      maailma olisi paljon parempi kaikkien elää

      ihminen tietenkin on aina ja ikuisesti vajaa,
      ei koskaan täydellinen,
      mutta senhän on raamattu ja jumalan sana jo kertonu tuhansia vuosia sitten ihmiskunnalle,
      --
      ihmisen tarvitsee vain pyytää jumalta armoa anteeksiantoa ja ohjausta elämänsä varrelle, kyllä sen jälkeen ihminenkin vajavuudessaan pyrkii noudattamaan hyviä asioita,

      10 käskyä, se on ainoa oikea hyvä elämän polku,
      --
      joka ymmärtää jumalna sanan merkityksen
      niitten ihmisten elämä on hyvä
      ja paljon hyvää tuottavaa yhteiskuntaamme,
      ja koko maailmaan kaikeuteen,
      ihmiskunnalle,

    • Anonyymi

      Sanoisin ettei toista kertaa olisi noin tosikko.

    • Sanojen mahti on suuri, niin ääneen lausuttujen kuin kirjoitettujenkin. Oikein valitut , oikeamielisetsanat rakentavat, eheyttävät, kehittävät ja parantavat;
      ilkeät, tarkoituksella loukkaavat sanat repivät, syövyttävät, hajoittavat ja haurastuttavat, varsinkin jos minuus ja itsetunto eivät ole kovin vahvat ja minäkuva ja identiteetti vasta kehittymässä. Ikä ja elämänkokemus luovat panssaria ja suojaa, mutta sen paksuudessa on suuria yksilöllisiä eroja.
      ***
      Siksi jokaisen pitäisi kyetä seisomaan sanojensa takana. Anonyymit "keskustelupalstat" kumartavat muita jumalia, vasttuunottaminen ei ole yksi niistä. Sananvapauden banderollin alla sallitaan lähes kuinka pitkälle menevä, anonyymi, vastuuton nettiviha, vainoaminen yritys murentaa toisen ihmisen itsetunto.
      ***
      Sanan säilä on ihmiskunnan suurin ja tärkein ase, sekä rakentamiseen että repimiseen.

      • Anonyymi

        Anonyymiydellä ei ole tekemistä vihaviestien kanssa, sillä jokainen,
        joka on rekisteröitynyt,
        pystyy kirjoittamaan myöskin ilman omaa nimimerkkiään, anonyyminä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymiydellä ei ole tekemistä vihaviestien kanssa, sillä jokainen,
        joka on rekisteröitynyt,
        pystyy kirjoittamaan myöskin ilman omaa nimimerkkiään, anonyyminä.

        Kyllähän Paloma itsekin välillä "unohtaa" kirjautua...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe