Tunnustusta suomalaiselle ufotutkimukselle-2

Tunnutusta suomalaiselle ufotutkimukselle-2
MUFONin kansainvälisen tutkimuksen johtaja ( International director of -investigations) Steve Hudgeons on eilen julkaissut tilaston siitä kuinka monta prosenttia MUFONille saapuneista ufoilmoituksista on tutkittu valmiiksi (concluded ) ajalla 2000-2020.
Luettelossa on mainittu 26 valtiota ja sen huipulla on mainittu Suomi (100%).
Viimeisellä sijalla on Norja (23%). Ruotsin osuus 0n 90%.

13

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli Suomessa esiintyneet raportit selvitetty ja todettu luonnollisiksi ilmiöiksi jne.
      Ruotsissa jotain selvittämätöntä humpuukia ja norjalaiset viitanneet kintaalla lähes koko tutkimukseen täytenä humpuukina.
      Näin ymmärrän tutkimuksen tulokset.
      Oliko mitään tietoa tapauksien lukumääristä?

      • Vetäisit sitten mutkat suoriksi ja ikioman johtopäätöksen siitä mitä tarkoittaa "tutkittu valmiiksi". 8)

        Tutkimus kun voi johtaa myös johtopäätökseen kuten esimerkiksi "tuntematon" tai "esimerkiksi luultavasti jokin".

        Varmaa selvitystä harvemmin saa juuri mistään tapauksesta ja paras teoria useimmiten on "luultavasti", kuten on nähtävissä esimerkiksi NSA:n raporttisivuilta.

        Selvitysprosentti vaihtelee. Jotkut puhuu 95 prosentista, jotkut 78 prosentista ja lahkopellet sadasta prosentista.


      • Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

        Vetäisit sitten mutkat suoriksi ja ikioman johtopäätöksen siitä mitä tarkoittaa "tutkittu valmiiksi". 8)

        Tutkimus kun voi johtaa myös johtopäätökseen kuten esimerkiksi "tuntematon" tai "esimerkiksi luultavasti jokin".

        Varmaa selvitystä harvemmin saa juuri mistään tapauksesta ja paras teoria useimmiten on "luultavasti", kuten on nähtävissä esimerkiksi NSA:n raporttisivuilta.

        Selvitysprosentti vaihtelee. Jotkut puhuu 95 prosentista, jotkut 78 prosentista ja lahkopellet sadasta prosentista.

        Mitähän tuo hörhökoukku yrittää sanoa ? Voisiko joku suomentaa ? Jätä edes Borg rauhaan! Se myös kunkku kuten kalibrointimies........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tuo hörhökoukku yrittää sanoa ? Voisiko joku suomentaa ? Jätä edes Borg rauhaan! Se myös kunkku kuten kalibrointimies........

        Kalibrointimies on vajaa amis :)


    • Anonyymi

      Oikein hyvä että kaikki ilmoitetut tutkitaan.

      Sitten on myös se juttu että miten tutkitaan, eli onko MUFON verrannut koskaan eri maiden harrastaman UFO tutkimuksen tasoa?

      • MUFONilla on käsikirja jonka nimi on "Field Investigator's Manual ".Se on paksu rengaskansio jossa on 265 sivua ja vielä lisäksi 32 sivua liitteitä.Jokaisen kenttätutkijan pitää hankkia se ja läpäistä koe jossa näyttää että on tutustunut siihen ja hallitsee sitä.
        Tätä käsikirjaa ja sen ohjeita pitää noudattaa huolimatta siitä missä maassa tutkija asuu.


      • Olen huomannut kaikilla aloilla että on olemassa monenlaista ammattilaista, joilla on periaatteessa sama koulutus. Esimerkiksi on olemassa lääkäreitä ja "lääkäreitä".

        Joillakin on vaan parempi logiikka kuin toisilla. Niin sanottu tatsi tulee vain kokemuksesta ja kaikille sitä ei tule koskaan. Koulukirjoista ei löydy sitä tatsia ja opinnot on vasta ensiaskeleet.

        Joillakin ufotutkijoilla on pakkomielle löytää se lähin luonnollinen selitys, vaikka se poikkeaisi kuinka rajusti hyvänsä faktoista ja itse havainnosta. Jotkut taasen näkevät ufoja kaikkialla.

        On pystyttävä myöntämään myös se ettei tiedä vastausta, jos ei tiedä vastausta. Arvailu ei ole vahvistettu totuus ja teoria on vain teoria ja mielipide on mielipide.

        Kaikkein naurettavimpia "tutkijoita" on nämä debunkkaavat uskovaiset ja "kalibrointimies", joka nakkelee ihan mitä sattuu ilmoille totaalisen ontosta päästään vailla järjen häivää puhumattakaan lähdetiedoista.

        Debunkkareilla on pari vakiovastausta kaikkeen valmiina ja se on päätetty jo etukäteen ennen tapaukseen perehtymistä kumpaa selitystä käytetään.

        Kun se vakioselitys ei sitten tapaukseen sovi eikä keneenkään uppoa, niin he kaivavat jonkin vanhan tapauksen vertailupohjaksi tai aloittavat herjakampanjansa. Heidän höpinänsä tulisi jättää omaan arvoonsa.


      • Anonyymi
        HeIIäkoukku kirjoitti:

        Olen huomannut kaikilla aloilla että on olemassa monenlaista ammattilaista, joilla on periaatteessa sama koulutus. Esimerkiksi on olemassa lääkäreitä ja "lääkäreitä".

        Joillakin on vaan parempi logiikka kuin toisilla. Niin sanottu tatsi tulee vain kokemuksesta ja kaikille sitä ei tule koskaan. Koulukirjoista ei löydy sitä tatsia ja opinnot on vasta ensiaskeleet.

        Joillakin ufotutkijoilla on pakkomielle löytää se lähin luonnollinen selitys, vaikka se poikkeaisi kuinka rajusti hyvänsä faktoista ja itse havainnosta. Jotkut taasen näkevät ufoja kaikkialla.

        On pystyttävä myöntämään myös se ettei tiedä vastausta, jos ei tiedä vastausta. Arvailu ei ole vahvistettu totuus ja teoria on vain teoria ja mielipide on mielipide.

        Kaikkein naurettavimpia "tutkijoita" on nämä debunkkaavat uskovaiset ja "kalibrointimies", joka nakkelee ihan mitä sattuu ilmoille totaalisen ontosta päästään vailla järjen häivää puhumattakaan lähdetiedoista.

        Debunkkareilla on pari vakiovastausta kaikkeen valmiina ja se on päätetty jo etukäteen ennen tapaukseen perehtymistä kumpaa selitystä käytetään.

        Kun se vakioselitys ei sitten tapaukseen sovi eikä keneenkään uppoa, niin he kaivavat jonkin vanhan tapauksen vertailupohjaksi tai aloittavat herjakampanjansa. Heidän höpinänsä tulisi jättää omaan arvoonsa.

        Jossain ketjussa annetaan ymmärtää että kaikkia ilmoitettuja ufo tapauksia ei oteta vastaan, ilmeisesti siis ei panna kirjoihin ja kansiin. Suomen 100% on laskettu kirjatuista tapauksista, ja 100% on helpompi saavuttaa jos käytössä on pika-arvioon perustuva esikarsinta.


    • Anonyymi

      juu..kyllä ihmiskunnalle on annettu todellakin viesti että olemme olleet
      riippuvaisia heistä..maailma on täynnä arvoituksia joita ei edes nykytiede
      pysty selittämään. evoluutio menee kokoajan eteenpäin ,ihmisaivon
      käytettävä kapasiteetti kasvaa kokoajan ,,esm..syntyy lapsia jotka ovat
      älyn tasolla jo 10v versus prof 70v ,kaiken huippu on se miten entiset
      ihmiset pystyivät tekemään ja laskemaan maailmankaikkeuden tarkalleen,
      egypti,irak,syyria.turkki, sitten uusi manner amerikka ja muut...uskomattomia
      löytöjä ,,mun mielipiteeni ja näiden uskomattomien ufo kokemuksien ja kuvien
      tapauksien jo aikojen alusta..on todella vaarallista ja tyhmää että se alepan
      köyhä kassa tosin söpö tyttö on universumin ainut elävä ok

      • Anonyymi

        Nyt saatiin maanisdepikon kulminaatiovaihe ihan kirjallisena todisteena esiin. Saattoi tulla jopa muutamaa kuukautta ennakoitua aiemmin.
        Nyt onkin mielekiintoista seurata kuinka nopeasti depis alkaa näkymään.
        Kaikki tietysti arvaavatkin kenestä puhutaan.


    • Anonyymi

      Pitäisi myös selittää miten tutkimustulokset jakautuu. Suomessa on myös tutkittu 100% vakavista rikoksista mutta läheskään kaikki tekijät ja motiivit eivät ole selvillä.

    • Anonyymi

      Väittäisin lonkalta että ufotutkijoiden kesken on selviä eroja siinä kuinka suuri on ufoksi luokiteltujen tapausten osuus.

      • Anonyymi

        Niin.. tulkinnasta, havainnon laadusta, kuva tms materiaalista ja uskottavuudesta paljon tietenkin kiinni. Ennakkoasenteellisiakin tutkijoita on aloilla kuin aloilla. Täällä palstalla on myös sellaisia henkilöitä jotka haluaa kieltää koko ufotutkimuksen koska heidän pyhä kirjansa kieltää ufot eikä tunne elämää maan ulkopuolella. Tulkinta se on sekin mutta siltä pohjalta ei kannattaisi hirveästi ottaa kantaa tähän koko asiaan jos on päättänyt jo etukäteen että ufoja ei ole eikä tule.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe