käytetyt kasvonmaskit uudelleen käyttöö'

Anonyymi

Käytettyjä kasvonmaskeja näkee nykyään teiden varsilla , metsissä ja roskakoreissa. Yleensä ne ovat siistin näköisiä.
Olen välistä ottanut niitä talteen, pannut ne lähes kiehuvaan veteen ja pannut ne kuivumaan. Muutaman tunnin kuluttua jälkeen käytetyt kasvonmaskit ovat kuin uudet ja valmiit käytettäviksi.

Vahinko että monet eivät huomaa maskien uudelleenkäytön mahdollisuutta.

72

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ikinä alkaisi keräämään toisten käyttämiä maskeja. Nehän on keränneet ihmisiltä kaikenlaisia bakteereja viruksia itseensä. Niistä voi saada koronartartunnan ennen pesua.

      • Anonyymi

        Omia käytettyjä maskeja olen muutamia pessyt uudelleen, mutta en ottaisi muiden käyttämiä.


    • Anonyymi

      Keräilen roskia tienvarrelta kauppaan mennessäni ja laitan sitten pussin tienvarren roskikseen. Iloinenhyväntekijäkylähullusiis. Se on jumppaa kun koukistelee itseään poimiessaan. Kasvomaskit olen jättänyt kokematta kun en tiedä ovatko olleet korona-naamalla.
      Jos voisin olla varma että tauti ei tartu siinä vaihessaa kun otan maskin ja kuljetan kattilaan, niin idea ei ole huono. Äkkiäkös ne keittää.

      • Anonyymi

        Mitä niin paljolla suojuksia kukaan ? Kankaisiako sitä kerätään, ei kai nuo ohuet vaalean siniset keittämistä kestä,..
        kaikenlaista

        Lähinnä uskomatonta vastuuttomuutta, on viskata tarpeeton roska yleensäkään maahan ! Karmean piittaamattomia, eihän edes tuuli lennättäisi kuin kerran, kyllä sen muistaisi seuraavalla irroituksella!


    • Anonyymi

      Olen pessy omani jo pari kertaa pesukoneessa muun pyykin mukana,
      hyvin ovat kestäneet konepesua,
      saap nähdä kestääkö komatta pesukertaa, jää nähtäväksi,

      --
      en kelpuutaisi löydettyjä maskeja omaan käyttöön hyiiiiiiiiii,,

    • Anonyymi

      Tuollainen kertakäyttömaski ei maksa juuri mitään, vähävarainen saa ne jopa kunnalta. Kertakäyttöistä ei ole tarkoitettu pestäväksi ja uudelleen käytettäväksi. Minulla on aina pieni muovipussi mukana, laitan siihen maskin käytön jälkeen ja laitan omaan sekaroskikseen. Yleisiin roskiksiin on liian moni koskenut.

      • Anonyymi

        Olen lukenut lehdestä, että kertakäyttömaskeja voi todellakin pestä ja toki se olisi järkevääkin.

        Itse en pese.


      • Anonyymi

        Täällä kuitenkin eräät ovat niitä uudelleen käyttäneet eivätkä ole sairastuneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kuitenkin eräät ovat niitä uudelleen käyttäneet eivätkä ole sairastuneet.

        Ovat onnistuneet käyttämään uudelleen sellaisia maskeja, joiden läpi ei ole aivastettu. Jotkut suosittelevat jopa roskiksista kaivettuja maskeja uusiokäyttöön. Siinä sitä ollaan kuin venäläisessä ruletissa.


    • Anonyymi

      En uhraisi kattilaa viruksia ja bakteereja täynnä olevien maksien pesuun.
      Ei siinä kattilassa keitettyä ruokaa pystyisi syömään.

      • Anonyymi

        Kyllä itse pesen ns. kertakäyttömaskeja tai oikeammin liotan ne kiehuvaan veteen. Sitten kuivaan ne ja käytän uudelleen. Kyllä ka siinä kaikki entiset taudin aiheuttajat kuolevat, oli sitten entinen maskin kantaja kuka tahansa,
        Tuo on luonnonvarojenkin säästämistä.


    • Anonyymi

      No joooo taas sarjassamme uskomattomia juttuja YÖKK

      • Anonyymi

        Kun syöt tai juot vieraassa paikassa, ravintolasta puhumattakaan,, käytät samoja astioita ja ruokailuvälineitä, joita muutkin ovat käyttäneet. Nekin on vain pesty.
        Vai kuljetatko aina mukana omia ruokailuvälineitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun syöt tai juot vieraassa paikassa, ravintolasta puhumattakaan,, käytät samoja astioita ja ruokailuvälineitä, joita muutkin ovat käyttäneet. Nekin on vain pesty.
        Vai kuljetatko aina mukana omia ruokailuvälineitä?

        Tuskin kuitenkaan kulkutautisairaalan ruokailuvälineitä?
        Minun mielestäni voisi mieluummin olla ilman maskia kuin käyttää kierrätysmaskeja, joiden edellinen käyttäjä voi olla vaikka millaisen taudin kantaja.

        Ei korona ole ainoa tauti nykyisinkään, vaikka jokainen muuta tautia sairastava saakin hoitaa itsehoidolla tautinsa pois, Hoitoonhan ei pääse.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Tuskin kuitenkaan kulkutautisairaalan ruokailuvälineitä?
        Minun mielestäni voisi mieluummin olla ilman maskia kuin käyttää kierrätysmaskeja, joiden edellinen käyttäjä voi olla vaikka millaisen taudin kantaja.

        Ei korona ole ainoa tauti nykyisinkään, vaikka jokainen muuta tautia sairastava saakin hoitaa itsehoidolla tautinsa pois, Hoitoonhan ei pääse.

        Kyllä hoitoon pääsee Makriina, kuulopuheita
        vanhusväellä ovat nuo. minulla tapaaminen 30.12


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun syöt tai juot vieraassa paikassa, ravintolasta puhumattakaan,, käytät samoja astioita ja ruokailuvälineitä, joita muutkin ovat käyttäneet. Nekin on vain pesty.
        Vai kuljetatko aina mukana omia ruokailuvälineitä?

        Maskit ovat keinokuitua, lieko paperia vai mitä. Käytätkö poisheitettyjä paperinenäliinojakin?
        Kyllä minä syön käytetyltä ja pestyltä lautaselta, mutta toisen käyttämää suu-nenä-suojusta en suostu käyttämään, vaikka olisi kuinka pesty.


      • sinisiru kirjoitti:

        Kyllä hoitoon pääsee Makriina, kuulopuheita
        vanhusväellä ovat nuo. minulla tapaaminen 30.12

        Täytyypä yrittää uudelleen. Edellisellä soittokerralla olin 2,5 tuntia jonossa, ja panin sitten puhelimen kiinni.
        Ehkä onnistaa ensi kerralla paremmin.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Täytyypä yrittää uudelleen. Edellisellä soittokerralla olin 2,5 tuntia jonossa, ja panin sitten puhelimen kiinni.
        Ehkä onnistaa ensi kerralla paremmin.

        Ehkä makriina asuu Vantaalla. Siellä on paha tilanne ja terveydenhoito ja muutkin palvelut erittäin kuormitettuja.


    • On käsittämätöntä, että käytettyjä maskeja heitellään pitkin pientareita.
      Mihin on järki kadonnut.
      En oikein usko, että aloittaja ihan oikeasti kerää käytettyjä maskeja.
      Jos niin on, en todellakaan ymmärrä.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä pesun tai oikeammin kuumassa huuhtelun jälkeen pitäisi voida käyttää.
        Luontoa ja ympäristöä säästävä ihminen tekee niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä pesun tai oikeammin kuumassa huuhtelun jälkeen pitäisi voida käyttää.
        Luontoa ja ympäristöä säästävä ihminen tekee niin.

        Pöpöt kuolee 60 asteessa, ihan sama oli omia vai vieraiden;)
        Ennen pesua kannattaa löytö maskeja käsitellä erittäin varovaisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä pesun tai oikeammin kuumassa huuhtelun jälkeen pitäisi voida käyttää.
        Luontoa ja ympäristöä säästävä ihminen tekee niin.

        Luontoa ja ympäristöä säästävä ihminen ei heittele maskeja, eikä mitään muutakaan luontoon, mikä ei sinne kuulu.
        Kyllä niitä voi muutaman kerran oikein tehtyjen pesujen jälkeen käyttää, siitä ei ole kysekään, vaan siitä, että ei voi tietää mitä viruksia ja bakteereja niissä käytetyissä luontoon heitellyissä on.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Luontoa ja ympäristöä säästävä ihminen ei heittele maskeja, eikä mitään muutakaan luontoon, mikä ei sinne kuulu.
        Kyllä niitä voi muutaman kerran oikein tehtyjen pesujen jälkeen käyttää, siitä ei ole kysekään, vaan siitä, että ei voi tietää mitä viruksia ja bakteereja niissä käytetyissä luontoon heitellyissä on.

        Äsken kävelyllä lintu tonki roskista ja lähti maski suussa lentoon. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äsken kävelyllä lintu tonki roskista ja lähti maski suussa lentoon. :)

        Tänään näin pöllön lentävän maski nokkansa päällä, ja kuminauhat olivat siististi korvien takana, ovat ne aika viisaita!


      • Anonyymi

        Soopaa, niinkuin tuo mainos jossa keltapaitaisen mummon ryhti on korjaantunut. Toisaalla mainos jossa kupeissa jotain moskaa, kun niitä pidetään polvilumpion päällä, kas pääset kävelemään.
        Täälläkin on kyttääjiä, ettekö voi pyyhkiä noita tyhmiä mainoksia heti pois. Käytte kiinni jos kirjoitan n tai m sanan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa, niinkuin tuo mainos jossa keltapaitaisen mummon ryhti on korjaantunut. Toisaalla mainos jossa kupeissa jotain moskaa, kun niitä pidetään polvilumpion päällä, kas pääset kävelemään.
        Täälläkin on kyttääjiä, ettekö voi pyyhkiä noita tyhmiä mainoksia heti pois. Käytte kiinni jos kirjoitan n tai m sanan.

        Ei vain ryhti, vaan viilatakkikin on kirkastunut!
        Hienoa.

        Mkr.


    • Anonyymi

      alotukseen :
      nyt olen pessy omia käytettyjä maskeja jo kolmannen kerran pesukoneessa
      muun pyykin joukossa,
      ihme-kyllä kestivät vielä senki,
      aion käyttää niitä niinkauan kuin ovat käyttökelpoisia,
      värikää niistä sinissistä ei juurikaan lähteny,

      olipa mukava yllätys,

    • Anonyymi

      Minäkin kerään kaikki puistosta löytämäni kondomit ja pesen ne sitten kotona.

      • Anonyymi

        heh heh hee, jaa sitten käytät ne uudelleen,, juuuu,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh heh hee, jaa sitten käytät ne uudelleen,, juuuu,

        Ei nyt ihan sillä tavalla kuten, kuten oletat minun niitä käyttävän, vaan kerään niitä seuraavaa vappua varten ja puhaltelen niistä ilmapalloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ihan sillä tavalla kuten, kuten oletat minun niitä käyttävän, vaan kerään niitä seuraavaa vappua varten ja puhaltelen niistä ilmapalloja.

        ai jaa heh, meni täydestä kuin väärä raha,,,
        hyvää vappua sitten ku se tulee,j
        os tulee meidän elinaikana,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai jaa heh, meni täydestä kuin väärä raha,,,
        hyvää vappua sitten ku se tulee,j
        os tulee meidän elinaikana,,,

        Uudet kondomit ovat kyllä kalliita ilmapalloiksi. .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudet kondomit ovat kyllä kalliita ilmapalloiksi. .

        oi niitä aikoja oi niitä aikoja

        kun puolisoni kävi ostamassa kondoomeja
        ettei pirttiviljely enään lisääntyisi,,,,,

        se oli aikaa se,,,, nuoruutta terveyttä ,,, työtä,,, täyttä elämää,,

        se on muisto vain,,,,,,,,

        kaikki ohi on,,,,,,,,,,,,,


    • Anonyymi

      Pesuaineet saastuttaa yhtä paljon kun uudet maskit.

    • Anonyymi

      En ole vielä alkanut pesemään maskeja, mutta onhan se melkoista tuhkaamista itsellänikin maskien suhteen.

      Pidän maskia n 15 min ja sitten roskiin. Tosin tämä toistuu 1-2 kertaa viikossa.

      • Anonyymi

        Ei mielellään roskiin, koska 10 vanhaa maskia päällekkäin vastaa yhtä tenaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mielellään roskiin, koska 10 vanhaa maskia päällekkäin vastaa yhtä tenaa.

        Mutta ne on vääränvärisiä, pitää olla mustat eräälle.


    • Anonyymi

      nyt mä kuolen nauruun ,.. 😂))

      On ne Suomimummukat vaan kaiken oppineet sota-aikaan hyödyntämään !

      Tuolla ne pärjääkin pitkälle, sano
      Siirakki

    • Anonyymi

      Mitä ihmeen ongelmia siitä syntyy, jos maassa lojuvan maskin ottaa varovasti talteen ja panee itse ostamiensa maskien kanssa kiehuvaan veteen`?
      Kyllä siinä niin omat kuin vieraatkin pöpöt menehtyvät ja maski, kenen naamalla se on aiemmin ollutkaan, on jälleen valmis käytettäväksi.
      En pane käyttämääni maskia roskiin, ellei se ole revennyt.
      Köyhällä on varaa tuhlata. Ilmankos se onkin aina köyhä.

      • Anonyymi

        Saunasaippualla pesin oman maskin, kesti pesun.


      • Anonyymi

        Maassa lojuvaan maskiin on voinut koira kusta ja ohikulkija räkäistä. Tienposkessa lojuu myös huumepiikkejä, poimiessasi voit saada piston käteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maassa lojuvaan maskiin on voinut koira kusta ja ohikulkija räkäistä. Tienposkessa lojuu myös huumepiikkejä, poimiessasi voit saada piston käteen.

        Minulla on kokemusta näistä poiminnoista, joten voin suositella aloittelevalle poimijalle hyväksi havaitsemaani Picguarg pistosuoja käsinettä, joka on toiminut aivan loistavasti pahemmissakin piikiköissä, jopa Jakomäen perukoillakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kokemusta näistä poiminnoista, joten voin suositella aloittelevalle poimijalle hyväksi havaitsemaani Picguarg pistosuoja käsinettä, joka on toiminut aivan loistavasti pahemmissakin piikiköissä, jopa Jakomäen perukoillakin!

        Edellisessä pieni vihre, kun piti olla Picguard.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisessä pieni vihre, kun piti olla Picguard.

        Noo, eipä me pienistä! Tosi hyvä että kerätään maasta kasvosuojukset tuulen pyöritettävinä,..aikaa myöten kumminkin on meressä, jonkun kalan otsaan kiedottuna höh, nauhoistaan!

        Tuo viruksenkin mokoma saa tosi vaffan käsittelyn, kun Suomi femina pissii lorautta oikein kunnon Louhen kusen läpi suojusnipun.
        Jopas oikenee koivet Kiinan lepakonsinteiltä

        ja viimeinen lähti henkihieverissään atlannin yli suihkuna, säikäyttäen loput sekasiliöt ohikiitävään Perseijan komeettaan.

        Sinne menivät jälleen 845 maan vuodeksi, ja rauha palasi yhdyskuntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noo, eipä me pienistä! Tosi hyvä että kerätään maasta kasvosuojukset tuulen pyöritettävinä,..aikaa myöten kumminkin on meressä, jonkun kalan otsaan kiedottuna höh, nauhoistaan!

        Tuo viruksenkin mokoma saa tosi vaffan käsittelyn, kun Suomi femina pissii lorautta oikein kunnon Louhen kusen läpi suojusnipun.
        Jopas oikenee koivet Kiinan lepakonsinteiltä

        ja viimeinen lähti henkihieverissään atlannin yli suihkuna, säikäyttäen loput sekasiliöt ohikiitävään Perseijan komeettaan.

        Sinne menivät jälleen 845 maan vuodeksi, ja rauha palasi yhdyskuntiin.

        Varsinkin kaloille nämä maskit sopivat vallan mainiosti, ei muuta kuin maski päähän ja kuminauhat rintaevien taakse ja sitten vain menoksi, kiduskannet viuhtoen.


    • Anonyymi

      Uusintakäyttöön keräämäni maskit ovat usein olleet kalliimpia kuin itse hankkimani.
      Ne kestävät paremmin pesua, ovat tiiviimpiä, vahvempia ja siten tehokkaampiakin. Eipä tarvitse maskeja mennä ostamaan

      • Anonyymi

        Minä aina kerätessäni hylättyjä maskeja, kääntelen niitä tikulla ennen poimintaa, löytääkseni niistä tämän CE FFP3 merkinnän, koska minulle kelpaavat ainoastaan parempilaatuisimmat suojaimet, koska haluan pitää huolta terveydestäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä aina kerätessäni hylättyjä maskeja, kääntelen niitä tikulla ennen poimintaa, löytääkseni niistä tämän CE FFP3 merkinnän, koska minulle kelpaavat ainoastaan parempilaatuisimmat suojaimet, koska haluan pitää huolta terveydestäni.

        :)) , terveys ennenkaikkea...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä aina kerätessäni hylättyjä maskeja, kääntelen niitä tikulla ennen poimintaa, löytääkseni niistä tämän CE FFP3 merkinnän, koska minulle kelpaavat ainoastaan parempilaatuisimmat suojaimet, koska haluan pitää huolta terveydestäni.

        Joskus on tullut poimituksi sellaisiakin, joista puuttuu tuoo FFP-3-merkintä. Hyviä kokemuksia on: en ole koronaan sairastunut niin kuin monet muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus on tullut poimituksi sellaisiakin, joista puuttuu tuoo FFP-3-merkintä. Hyviä kokemuksia on: en ole koronaan sairastunut niin kuin monet muut.

        Järkevästi toimit. Hyvää Joulua Sinulle.


    • Anonyymi

      Kun niitä poimii, joutuu vähän väliä kumartumaan. Tekee hyvää vartalolle.
      Suosittelen tällaista ekotekoa kaikille.

    • Anonyymi

      Jostakin syystä ylläpito ei hyväksy ohjetta, keittää kerätyt maskit saunan muuripadassa?

      • Anonyymi

        Ei ihmekään poistot! Mitä sellaisellä määrällä teet keräilijä oikein? Älyttömältähän tuo vaikuttaa, lukuunottamatta katujen siisteys.


      • Anonyymi

        On ihan hyvä menetelmä niiden puhdistamiseksi.
        Eihän ruokailussa käytettyjä astioitakaan panna roskiin. Kertakäyttöastiatkin voi pestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihan hyvä menetelmä niiden puhdistamiseksi.
        Eihän ruokailussa käytettyjä astioitakaan panna roskiin. Kertakäyttöastiatkin voi pestä.

        Ei pestä saisi kovin montaa kertaa!
        Hötönen pahvi imee kuuman ruuan avulla ravinteita, ja
        lämpimissä huoneissa saattaa
        kehittyä suotuisa elinympäristö muhiville bakteereille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihan hyvä menetelmä niiden puhdistamiseksi.
        Eihän ruokailussa käytettyjä astioitakaan panna roskiin. Kertakäyttöastiatkin voi pestä.

        Voihan ne pestä, mutta ei missään tapauksessa käyttää uudelleen! Se pahvin pinta rikkoontuu ja kerää mikrobeja. Ja kamalan näköisiksikin menee. Hukkaan menee myös pesuvesi ja pesuaine. Mikset käytä kestoastioita, jos kerran peset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan ne pestä, mutta ei missään tapauksessa käyttää uudelleen! Se pahvin pinta rikkoontuu ja kerää mikrobeja. Ja kamalan näköisiksikin menee. Hukkaan menee myös pesuvesi ja pesuaine. Mikset käytä kestoastioita, jos kerran peset?

        Kuka pesuvesi laittaisi ?
        Nopea huuhtelu kraanan alla, ja sillä siisti! Kuivatarvikkeillehan nuo leipälautaset on ajateltu, niitä huuhtoa tarvitse,

        keittolautanen,
        kuumat ateriat STOP uusiokäyttöön


    • Anonyymi

      Toiste n hylkäämä maskeja on kertynyt jo viikon tarve. Niitä vain pestään ja kuivataan ja pannaan naamaa peittämään. Ei tule koronaa.

      • Anonyymi

        Niin pestään, ja toisinaan niihin joutuu vaihtamaan kuminauhatkin, jotka eivät yleensä kestä kahtakymmentä keittämistä enempää.


    • Voisi kyllä miettiä, eikö talouksissa todellakaan ole mitään muuta asiaa, josta voi tinkiä, kuin kasvomaskit..
      Luin tuolta toiselta palstalta tarkan markan muorista, joka pesi vessapaperitkin. Voisi miettiä, kummat ovat epähygienisemmät pesun jälkeen.

      • Anonyymi

        Kaikki kakkajutut sinäkin uskot!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kakkajutut sinäkin uskot!

        En tiedä, uskoako vai ei. Epäily on olemassa jo tässä kasvomaskien uusiokäytössä.
        Itara mikä itara.


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        En tiedä, uskoako vai ei. Epäily on olemassa jo tässä kasvomaskien uusiokäytössä.
        Itara mikä itara.

        Eihän köyhä osaa rahaa säästää. Ilmankos se pysyy köyhänä.
        Itara ei ole köyhä.

        Onko joku kuullut tai lukenut jostakin, että korona olisi välittynyt uudelleen käytetyn maskin avulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän köyhä osaa rahaa säästää. Ilmankos se pysyy köyhänä.
        Itara ei ole köyhä.

        Onko joku kuullut tai lukenut jostakin, että korona olisi välittynyt uudelleen käytetyn maskin avulla?

        Nyt kun ne vihreät ollaan turve ajettu alas lämmityksessä, on kehitetty turpeelle uutta käyttöä. Vanhusten vaipoiksi kahden käytetyn maskin väliin turvetta kunnon kerros. Turpeen voi sitten kompostoida ja kasvattaa itse omat potut ja salaatit.


      • Anonyymi

        Kun nyt jotkut palstalaiset jopa pesevät vessapaperinsakin, niin suosittelisin parempana ratkaisuna hankkia esim. kolmikerroksista halvinta paperia. Näppäräsorminen säästäväinen henkilö voi helposti eroittaa kerrokset toisistaan, ja kietoa ne vanhojen tyhjien hylsyjen päälle, ja kas kummaa, hänellä onkin pienen vaivannäön jälkeen kolme rullaa yhden sijasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nyt jotkut palstalaiset jopa pesevät vessapaperinsakin, niin suosittelisin parempana ratkaisuna hankkia esim. kolmikerroksista halvinta paperia. Näppäräsorminen säästäväinen henkilö voi helposti eroittaa kerrokset toisistaan, ja kietoa ne vanhojen tyhjien hylsyjen päälle, ja kas kummaa, hänellä onkin pienen vaivannäön jälkeen kolme rullaa yhden sijasta.

        Yksinkertaista WC-paperia voi kyllä käyttää, mutta silloin ovat sormet cacassa. Sitt en voi puhdistaa peräpään kaapaisemalla pelkällä koiralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinkertaista WC-paperia voi kyllä käyttää, mutta silloin ovat sormet cacassa. Sitt en voi puhdistaa peräpään kaapaisemalla pelkällä koiralla.

        Viimeinen sana pitää olla: kouralla


    • Anonyymi

      Muistan kun nuoruudessa oli maamiesseuralla yksi yhteinen kondomi. Käytön jälkeen vaan pestiin ja kuivattiin niin tuon jälkeen saattoi antaa sen toiselle käyttöön

      • Anonyymi

        Lieneekö sama, joka on Eurajoen maatalousmuseon vitriinissä näytillä?


      • Anonyymi

        Voi harmi, kun kukaan ei enää tilaa paperilehteä, ei saa pyllynpyyhkimiä. Minä otankin kaikki mainoslehdet talteen kaupoissakin jos ei postiluukusta tulleet riitä. Leikkelen saksilla sopivia palasia ja pehmitän käsillä ruttailemalla. Paperin kastelukin auttaa.Ei saa liikaa kerralla käyttää, ettei pönttö tukkiudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi harmi, kun kukaan ei enää tilaa paperilehteä, ei saa pyllynpyyhkimiä. Minä otankin kaikki mainoslehdet talteen kaupoissakin jos ei postiluukusta tulleet riitä. Leikkelen saksilla sopivia palasia ja pehmitän käsillä ruttailemalla. Paperin kastelukin auttaa.Ei saa liikaa kerralla käyttää, ettei pönttö tukkiudu.

        Ei pyllyhommiin paperia tarvita. Kyllä etusormi riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieneekö sama, joka on Eurajoen maatalousmuseon vitriinissä näytillä?

        Voi ryökäle. Sinnekkö se sitte unohtu. Harjavaltaan se mun muistaakseni viimeksi lainattiin. Ja sitte se katosi


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe