Rikosoikeudellinen vastuu alle 18 vuotiaille eli vastuu 15 vuotiaille !

Lakia täytyy muuttaa siten, että nämä alle 18-vuotiaat gansterit täytyy saada rikosoikeudelliseen vastuuseen !
15-vuotiaat käyttävät hyväksi yhteiskunnan lapsellisuutta.
Nämä 15v lapset tulevat olemaan loppuelämänsä yhteiskunnan ulkopuolella.
Nämä "lapset" eivät tarvitse sääliä, koska tällainen käyttätyminen alkaa jo äidin kohdussa !

7

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yllätytkö hirveästi, jos kerron sinulle, että rikosoikeudellisen vastuun ikäraja Suomessa on ollut 15 vuotta suunnilleen viimeisen 100 vuotta.

      • Joo, oli yllätys, koska mediasta olen saanut ymmärryksen 18 v ! En tarkistanut asiaa !
        Kiitos oikaisusta !
        Siellä onki aloite 15 v poistamisesta.
        Hyvä, koska raakuudet tulee lisääntymään kaikenlaisten pelien ja muiden sairauksien myötä.
        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/7560


    • Anonyymi

      Verovaroin elätettävät viranomaiset ovat esittämässä ettei alle 20-vuotiaita laitettaisi ollenkaan linnaan vaan yhteiskunta pelkästään silittelisi noiden pikkurikollisten päätä.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007687496.html

      Suomessa on perinteisesti laitettu itseään puolustaneet linnaan. Tuo on seikka joka täytyy muuttaa. Kun poliisi eikä muu yhteiskunta suojaa kansalaisia niin kansalaisten on tehtävä se itse ilman pelkoa joutua itse syytetyksi..

      • Täytyy muistaa oikeuslaitoksen päätökset virkamiehiä ja rikollisia suojelevana !
        No, täytyyhän heitä suojella, koska ovat joutuneet kärsimään elämässä.


      • Anonyymi
        irekki kirjoitti:

        Täytyy muistaa oikeuslaitoksen päätökset virkamiehiä ja rikollisia suojelevana !
        No, täytyyhän heitä suojella, koska ovat joutuneet kärsimään elämässä.

        Näin meille irekki, joka ei tiennyt viimeisen 100 vuotta vallinneesta, kutakuinkin yleissivistykseen kuuluvasta asiasta rikosoikeudellisen vastuuikärajan suhteen, ja on sitä mieltä, että täysin epärealistinen ajatus rikosoikeudellisen vastuuikärajan täydellisestä poistamisesta on hyvä, koska "raakuudet tulee lisääntymään kaikenlaisten pelien ja muiden sairauksien myötä".

        Ja keskustelua hän käy anonyymin kanssa, joka kertoo jostain vireillä olevasta hankkeesta poistaa vankeusrangaistukset kokonaan valikoimasta alle 20-vuotiailta, ja viitteeksi on uutinen, jossa ei käsitellä sanallakaan tällaista asiaa.

        Ah, Suoli24 parhaimmillaan. Valtakunnan parhaat kaikkien alojen erityisasiantuntijat taas koolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin meille irekki, joka ei tiennyt viimeisen 100 vuotta vallinneesta, kutakuinkin yleissivistykseen kuuluvasta asiasta rikosoikeudellisen vastuuikärajan suhteen, ja on sitä mieltä, että täysin epärealistinen ajatus rikosoikeudellisen vastuuikärajan täydellisestä poistamisesta on hyvä, koska "raakuudet tulee lisääntymään kaikenlaisten pelien ja muiden sairauksien myötä".

        Ja keskustelua hän käy anonyymin kanssa, joka kertoo jostain vireillä olevasta hankkeesta poistaa vankeusrangaistukset kokonaan valikoimasta alle 20-vuotiailta, ja viitteeksi on uutinen, jossa ei käsitellä sanallakaan tällaista asiaa.

        Ah, Suoli24 parhaimmillaan. Valtakunnan parhaat kaikkien alojen erityisasiantuntijat taas koolla.

        Ah, ah sinullekin narsisti !
        Taidatkin olla älykkö, joka hyökkää kaikkien kimppuun täällä.
        Sinulle on toinenkin nimike; narsistinen Site-Poliisi.
        Teitäkin, onnellisia tarvitaan.


      • Anonyymi
        irekki kirjoitti:

        Ah, ah sinullekin narsisti !
        Taidatkin olla älykkö, joka hyökkää kaikkien kimppuun täällä.
        Sinulle on toinenkin nimike; narsistinen Site-Poliisi.
        Teitäkin, onnellisia tarvitaan.

        Kyllä sain piiskaa n. 5- vuotiaana kiukuttelusta, josta olin vastuussa.
        "Nuorna vitsa väännettävä." ja "Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee." sanottiin 1940- luvulla.
        Nykyinen yhteiskunta kasvattaa rikolliset ihan tieten tahtoen ja hyvin onnistuen.

        Teineilläkin on niin vaikeaa, kun raha ei riitä kunnolla iltarientoihin kavereiden kanssa. Velkarahoilla opiskelin "väkisin" vanhempieni vastustaessa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe