Jotkut väittävät, että elämä tylsää

Olen aina ihmetellyt henkilöitä, jotka väittävät, että "elämä on tylsää" ja että "aika ei meinaa kulua". Kun minä taas olen sitä mieltä, että elämä on mielenkiintoista ja monipuolista. Ja ajan kuluminen: Aika kuluu aivan liian nopeasti.

101

730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tässä meinaa ehtiä elämä tylsäksi käydä, kun tekemistä olisi enempi, kuin mihin aika riittää. Kesken loppuu päivät jatkuvasti. Ja ihan jo hirvittää ajan kulumisen nopeus. Tuntuu, että mitä enempi ikää tulee, niin sitä nopeammin aika etenee.

      • Anonyymi

        Yes, kun on ikää tullut meikäläiselle, niin aika menee aina nopeammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yes, kun on ikää tullut meikäläiselle, niin aika menee aina nopeammin.

        Sama juttu, aika kuluu niin nopeasti, että yleensä ehdin nukkumaan vasta noin 1.30-2.00


      • Anonyymi

        Tunne ajan riittämättömyydestä johtuu omien elintoimintojen hidastumisesta!

        Eräs selitys on se, että ikääntyessä ihminen suhteuttaa lähimenneisyyden ajan kulumisen tunteen aikaisempaan elämäänsä jolloin vertailujakso pitenee jokainen päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunne ajan riittämättömyydestä johtuu omien elintoimintojen hidastumisesta!

        Eräs selitys on se, että ikääntyessä ihminen suhteuttaa lähimenneisyyden ajan kulumisen tunteen aikaisempaan elämäänsä jolloin vertailujakso pitenee jokainen päivä.

        Onneksi eläkkeellä on vapaa-aikaa, mutta silti aika menee ihmeen äkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi eläkkeellä on vapaa-aikaa, mutta silti aika menee ihmeen äkkiä.

        Normaaliin elämään ei ole tullut pitkästymistä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaaliin elämään ei ole tullut pitkästymistä niin.

        Niinpä. En edes muista, että olisin joskus pitkästynyt.


      • On joitain ihmisiä joita ei mikään kiinnosta, onhan se tylsää.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        On joitain ihmisiä joita ei mikään kiinnosta, onhan se tylsää.

        Ja harmi, kun jotkut ihmiset, joita ei mikään kiinnosta, odottavat, että toiset keksivät heille ohjelmaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja harmi, kun jotkut ihmiset, joita ei mikään kiinnosta, odottavat, että toiset keksivät heille ohjelmaa.

        No aika mahdoton yhtälö sekin. Toisaalta mahdotonta saada yhteiseen toimintaan mukaan sellaista jota ei kiinnosta mikään yhteinen.


    • Anonyymi

      Jap jep kyllä perkutta päivät menee sellaisilla vauhdeilla, tänäänkin jouduin priorisoimaan eräitä paperi juttuja, että tein alustavan lohkon tänään, skannasinkin, ja huomenna sitten hoidan postitukset lisäliitteinä.
      Se oli vain yksi osa päivän tapahtumista, ehdin hoitaa asioita tekstiviestein ja multimedia tiedostoina-kin. Ja paljon muuta. Nukuin kuitenkin 3 tuntia tänä aamuna noin 5 destä 8 saan.
      Mutta huomenna kaikki asiat rauhoittuu. Voin alkaa vaikka joulusaunan odotukseen.

      • Anonyymi

        Eniten ihmettelen, miksi ei väsytä? Ei ole tullut edes raukeuden tunnetta koko päivänä. Liikaa energiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eniten ihmettelen, miksi ei väsytä? Ei ole tullut edes raukeuden tunnetta koko päivänä. Liikaa energiaa.

        Väsymys ei tule niinkään helposti, jos kokee toimintansa mielekkääksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väsymys ei tule niinkään helposti, jos kokee toimintansa mielekkääksi.

        Aivan totta, mielenkiinto pitää hereillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan totta, mielenkiinto pitää hereillä.

        Minulla nettimielenkiinto näin iltamyöhällä :D


    • Anonyymi

      Seitsemän vuotta jo vierähtänyt kestojoutilaana enkä ole vielä kertaakaan päässyt pitkästymään, välillä tuntuu että aika rientää liiankin nopeaan. Joka päivälle on löytynyt tekemistä eikä ole tarvinnut kädet ristissä istua ja ihmetellä mitä tekis. Ihanaa on ollut kun mihinkään ei ole pakko vaan saa tehdä just niinkuin itse haluaa, poikkeuksena ne päivät kun mummon muruset on yökylässä :)

      vn

    • Anonyymi

      Oma asenne ratkaisee.
      Terveisin: Puolireuho

    • Anonyymi

      Jotkut jopa odottavat, että toiset keksivät ohjelmaa, jotta itsellä ei olisi tylsää.

      • Anonyymi

        Odottakoot rauhassa vaikka 50 vuotta. Minä keksin ohjelmaa itselleni aivan mainiosti. En yritäkään keksiä ohjelmaa toisille.
        =Etelä-Suomen mies


    • Anonyymi

      Menen mielelläni ohjattuihin, toisten keksimiin ohjelmiin. Järjestäjät tykkää että osallistuu, niinpä ohjelmasta nautin minä ja hän.
      Aina en keksi riittävästi, joskus tuijottelen liikaa tvtä, pers puutuu.
      Tarkoituksettomuutta ja tarpeellisuuden puutetta poden joskus. Vaikka teen hyväntekeväisyyttä. On virtuaalikokokouksia. Miten töissä olikaan illalla kotiin tullessa se ihana tunne: sainpa valmiiksi, palkkatyö on tarpeellisempaa kuin eläkkeellä tehty hyväntekeväisyys.
      En kerro tätä valittaakseni, tunteilleen vain en voi mitään. Kestän tilanteen.
      Sanon vaan että tuhoon joutuu yhteiskunta. Eläkeläisiä tulee aina vaan enemmän, koululaiset ovat koulussa kaksi vuotta pidempään. Ei peruskoulu voi mitään enemmän opettaa kuin nyt oppivelvollisuuden työstäneet ovat oppineet, maleksimista on osa aikaa. Aina vaan pienenee joukko, joka maksaa veroja ja yrityksiä tuetaan ja toisaalta kiristetään. Velkaa velan päälle.
      Mutta olen iloinen teidän muiden puolesta että keksitte mielenkiintoista hommaa kaikelle ajalle. Itse en keksi mutta kuten sanoin, totean tilanteen - pärjään valittamatta.

    • Anonyymi

      Aloittajan eli Jälkkäri-istujan elämässäkö ei ole yhtään tylsää hetkeä ?

      • On kivaa elämänsisältöä, joten ei ole edes aikaa miettiä mitään tylsyyttä, koska muutakin ajattelemista on riittävästi.


    • Anonyymi

      5:n vuoden "harjoittelun" jälkeen nyt täysjoutilaana 20 vuotta niin tämä vuosi on muuttanut elämäämme melkoisesti.
      Kotoiset harrastukset ovat olleet ennallaan mutta vaimoni harmaahapsiklubin riennot ovat olleet jäissä.
      Suurin muutos on tapahtunut liikkumisessamme tai oikeastaan sen estymisessä.
      Liikehtiminen muissa ympyröissä piristi kummasti hauraiden vanhusten aikaa mutta nyt se on ollut estyneenä.
      Siihen liittyy toinen, radikaali muutos. Tämä vuosi on minulle pisin täysin raitis jakso 60:een vuoteen!
      Olen ollut ilmeisen huono juoppo koska vaimoni ei ole aplodeerannut tälle luonnottomalle olotilalle.

    • Anonyymi

      Aika kuluu kyllä yhtä nopeasti olipa tylsää tai viihtyisää. Eikä kaikki elämää pidä tylsänä, vaikka pitäisi sitä ihan turhana ajanhukkana ja turhuutena. Syödään ja nukutaan kuluttaen maapallon varoja, vaikka olisi paljon viisaampaa niiden elää, jotka eivät tuhoaisi tätä maapalloa.

    • Anonyymi

      Ja elämä on...vieraiden pilkkaa sinullekin
      levoton tuhkarokko tekee itsestään marttyyrin - lauloi dingo

    • Anonyymi

      En ihmettele. Iänaikaa ja aina-aina mun tuttavapiirissä on ollut joku tai jotkut, jotka ovat luonteeltaan olleet kovin negatiivisia. Elämä on heillä ollut "tylsää" enimmäkseen kakskymppisenä ja kolmekymppisenä ja siitä eteenpäin.
      En pahemmin ole kaveerannut, suuremmasti, sellaisten kanssa, koska olen katsonut sen saavan aikaan itsessäni negatiivisia ajatteluita. Mikään ei ole heitä auttanut, vaikka olen yrittänyt piristellä heitä. Kunnes olen luovuttanut.
      On ikävää todeta, että jotkut ovat vain syntyneet tuollaisiksi.
      Mutta ne muut tyypit, mun ystäväpiirin melkein kaikki ihmiset ovat sen tyyppisiä, että monasti ihmettelen, että miten pirussa ne ehtiikään tuon kaiken. Ovat toimeliaita ja ehtiviä ja niin inspiroituneita, että vähä pistää vihaksi, kun en itse ehi tolleen. Vuodenajoista riippumatta huh huh.
      Elämän pituisen, tähän astisen siis, tietämyksen mukaan on enemmän niitä, jotka sekä ehtivät että nauttivat elämästään.
      Toki olen vuosien saatossa osannut valikoida miun maun mukkaisia tyyppejä kaverikseni, mut kuitenkin päätelmäni on, että on enemmän tyytyväisiä kuin ei-tyytyväisiä tyyppejä.
      Aina on ollut niitä poikkeavia valittavia ja negatiivisia ihmisiä, iästä riippumatta.

      Itse olen vaihteleva tyyppi. Vuodenajoista riippuen. Tänä pimeänä aikana en ole parhaimmillani. Paskapäivien monilukuisuus on riippuvainen "tänästä ajasta".
      Kevään puhjetessa kukkaansa, alan oleen niin kovin ihanainen tyyppi:)
      Nyt talven synkkyydessä voisin saada hepulikohtauksia ja känkkäränkkäisyyttä, vain äärimmäinen sivistyneisyyteni estää pahat puuskahdukseni:) Jep, näin se menee. Talvella pidätellään sanoja ja keväällä alkaa ihanainen pulputus. Ku kaik´on niin hyvin. Ja ihanaa. Ja sen sanon, että keväisin on askeleeni kevyt ja ehtivyyteni huippuluokkaa.

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        On kokemusta sellaisesta ihmisestä, joka on aina valittanut elämän tylsyyttä, ja joka on yrittänyt päästä tylsyydestä eroon ylenpalttisella syömisellä, juomisella, ja ainaisella rahan tuhlaamisella. Kaiken huippu on ollut, kun hänen mielestään runsas syöminen, juominen ja tuhlailu ovat toisten ihmisten syytä.
        Terveisin: Puolireuho


    • Anonyymi

      Elämä on joskus tylsää, mutta välillä ihan kivaa. Aika vaan menee todella näin vanhana kovin nopeasti. Liian nopeasti. Haluaisin vielä elää ja nähdä, mitä maailmassa tapahtuu.
      Eläkkeelläollessa on niin kiva, kun voi rytmittää päivänsä ja välillä valvoskella tosi pitkään, ihan aamuvarhaiseen asti kuten nyt teen.

    • Anonyymi

      Ei niinkään tylsää, ostin uuden kirjan kuukausi sitten ja ajattelin lukea kun kerkiän.
      Kerkiäisin mutta mukavuuden haluisena jostain syystä en ole aloittanut lukemaan sitä, tiedän että se on mielenkiintoinen, aihe ja kirjailija sen takia.
      Laiskuus on mukavaa, kiirehtimällä hitaasti jää vähemmän aikaa tylsistyä.

      • Anonyymi

        Minulle käy usein samalla tavalla. Olisi luettavana mielenkiintoinen kirja ( tai useampia ), mutta en viitsi alkaa lukemaan. Meikäläisen lukemiskauhu juontaa juurensa opiskeluajalta, kun tuli vastenmielinen asenne tenttilukemisiin.
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle käy usein samalla tavalla. Olisi luettavana mielenkiintoinen kirja ( tai useampia ), mutta en viitsi alkaa lukemaan. Meikäläisen lukemiskauhu juontaa juurensa opiskeluajalta, kun tuli vastenmielinen asenne tenttilukemisiin.
        Terveisin: Puolireuho

        Minä kans tykkäsin käydä luennolla, ja nähdä muita ihmisiä, mutta ... tentteihin lukeminen... en tykännyt olla nenä kirjassa, koska olen mieluummin maisemienkatselutyyppi.
        =Etelä-Suomen tyyppi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kans tykkäsin käydä luennolla, ja nähdä muita ihmisiä, mutta ... tentteihin lukeminen... en tykännyt olla nenä kirjassa, koska olen mieluummin maisemienkatselutyyppi.
        =Etelä-Suomen tyyppi

        Maisemienkatselutyypit pärjäävät auton ajossa ehkä paremmin kuin nenä-kirjassa -tyypit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maisemienkatselutyypit pärjäävät auton ajossa ehkä paremmin kuin nenä-kirjassa -tyypit.

        Miten autoa ajaessa voi katsella maisemia, kun pitää seurata tietä ja liikennettä? - Nm. Tuskin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten autoa ajaessa voi katsella maisemia, kun pitää seurata tietä ja liikennettä? - Nm. Tuskin

        Hö, tosi helposti. Eihän tietä ja liikennettä vilkaista kuin ohimennen samalla kun katsoo maisemia. Ei kai autoa ajeta hampaat irvessä kurttu otsassa molemmat kädet ratissa rystyset valkoisena, hö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hö, tosi helposti. Eihän tietä ja liikennettä vilkaista kuin ohimennen samalla kun katsoo maisemia. Ei kai autoa ajeta hampaat irvessä kurttu otsassa molemmat kädet ratissa rystyset valkoisena, hö.

        Niin, totta kai tietä ja liikennettä seurataan, ja siinä samalla näkyy maisemia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hö, tosi helposti. Eihän tietä ja liikennettä vilkaista kuin ohimennen samalla kun katsoo maisemia. Ei kai autoa ajeta hampaat irvessä kurttu otsassa molemmat kädet ratissa rystyset valkoisena, hö.

        Toivottavasti et ajele koskaan meitsiä vastaan. - Nm. Tosi "hö"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, totta kai tietä ja liikennettä seurataan, ja siinä samalla näkyy maisemia.

        Ajaessa ei katsella maisemia. Niitä pysähdytään katsomaan, jos jotain katsomista on. - Nm. Autokoulu uusiksi heti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajaessa ei katsella maisemia. Niitä pysähdytään katsomaan, jos jotain katsomista on. - Nm. Autokoulu uusiksi heti

        Asiallinen neuvo, siis maisemia voi katsella, kun auto on pysähdyksissä.


    • Anonyymi

      Eikö joku edesmennyt sanonot, että elämä on laiffii. - Nm. Ajoittain tylsää

      • Anonyymi

        Ajoittain tylsää, mutta usein mielenkiintoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoittain tylsää, mutta usein mielenkiintoista.

        Eikö se mennyt niin, että "ajoittain tylsää" pitää olla. Aivot saavat rentoutua ja rentoutuneet aivot alkavat tuottaa uusia ajatuksia. - Nm. Mahdollisesti


    • Anonyymi

      alotkseen :
      On se vanhana tylsää,
      varsinki jos puoliso on jo tuonpuoleisessa,

      • Anonyymi

        Päinvastoin, eikö itselle ole vihdoinkin aikaa kun puolisoa ei ole? Voihan silti puolisoa kunnioittaa, vähän kaivata, tuntea haikeuttakin ajoittain.
        Mutta oma elämä on tärkein. Ellei sitä huomioi, on pian haudassa itsekin tai masennuksesta maan tasalla, ei hyvä.


      • Anonyymi

        Eikö maailmassasi ole ketään muita ihmisiä kuin tuonpuoleiseen muuttanut puoliso? - Nm. Maapallolla on ylikansoitusta


    • Anonyymi

      Onhan tässä tullut asuttua noin 10 paikkalunnalla ja ammattejakin on tullut

      Elämä ei ole tylsää, kunhan saa rauhassa mörköillä ja puuhailla kotona ja katsoa ylen dokkareita. Toki taidettakin tulee tehtyä, kunhan pysyy erossa joutavista ihmistä. Ei ole yhdentekevää, kenen seurassa aikaansa viettää. Joskus TVkin on parempi vaihtoehto kuin tyhjä ihminen.

      • Anonyymi

        Tämä on sinulle, joka oot asustellut kymmenellä paikkakunnalla.

        Joo, elämä ei ole tylsää, kunhan saa rauhassa mörköillä...
        Kivasti kirjoitettu. Ole hyvä kehuistani:)
        Mut parasta kirjoituksessasi oli toi, että "Joskus TVkin on parempi vaihtoehto kuin tyhjä ihminen."
        Vaikken TV:tä pahemmin katsele, niin toden totta se voittaa "tyhjät ihmiset".
        Voi olla, että on vähän kurja sanonta tuo tyhjät ihmiset, mutta heitäkin on ja en itse ainakaan voi sille mitään, kun ajattelen etten heidän kanssaan jaksa kauheesti kaveerata.

        Mutta. Herttileijaa. Huomenna on aatto. Sukkelaan se putkahti esiin.
        Ihan kiva. Siis hyvä kun äkkiä esiin tulevi, niin sukkelammin ohitte on. Nykyään se näin menee tuo ajatteluni joulusta:)

        Minä odotan päivien pidennyksiä nääs ihan satasella.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi

        Onko tyhjä ihminen sama kuin tylsä ihminen? Sellainen, joka istuu, katsoo maahan, eikä puhu oma-aloitteisesti.


    • Anonyymi

      alotukseen :
      onhan se tylsää, kun on tylsä ihminen itsekki,

      • Anonyymi

        Ma arvelen, että kaikki osaavat olla ajoittain tylsiä. Kuten myös.
        Tyhjiä ihmisiä? Minä häiriinnyn pikkasen, jos täytyy vallan pinnallisia jutella.
        Erilaisuuden sieto?
        Tykkään syväluotaamisesta.
        Tai joskus lyödä ihan läskiksi.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ma arvelen, että kaikki osaavat olla ajoittain tylsiä. Kuten myös.
        Tyhjiä ihmisiä? Minä häiriinnyn pikkasen, jos täytyy vallan pinnallisia jutella.
        Erilaisuuden sieto?
        Tykkään syväluotaamisesta.
        Tai joskus lyödä ihan läskiksi.
        Beng

        Niin, pikku hassuttelu joskus ihan hyvä idea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, pikku hassuttelu joskus ihan hyvä idea.

        Nimenomaan pikku hassuttelu silloin tällöin, mutta ei kokoaikainen pelleily.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan pikku hassuttelu silloin tällöin, mutta ei kokoaikainen pelleily.

        Pienen pieni huvihurvittelu pitää otsarypyt loitolla.
        Tänään 27.12. aion leipoa kolmea sorttia pipareita. Nähkääs minulla on huomenna jouluaatto.
        Menikö niin, että joulu yksillä, kesä kaikilla.
        Koronauhan takia pysyimme kulpissamme varuulta. Tietenkin oli kenkkua.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienen pieni huvihurvittelu pitää otsarypyt loitolla.
        Tänään 27.12. aion leipoa kolmea sorttia pipareita. Nähkääs minulla on huomenna jouluaatto.
        Menikö niin, että joulu yksillä, kesä kaikilla.
        Koronauhan takia pysyimme kulpissamme varuulta. Tietenkin oli kenkkua.
        Beng

        Eräässä autoharrastusporukassa aikoinaan pidettiin aina ns. jälkijoulu, tammikuun puolivälissä.
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräässä autoharrastusporukassa aikoinaan pidettiin aina ns. jälkijoulu, tammikuun puolivälissä.
        Terveisin: Puolireuho

        Olen ollut myös sellaisessa duunissa, jossa sesonkiaikana ei voinut työporukalla juhlia. Parhaat pikkujoulut olivat kerran helmi-maaliskuussa. - Nm. Ikimuistoiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräässä autoharrastusporukassa aikoinaan pidettiin aina ns. jälkijoulu, tammikuun puolivälissä.
        Terveisin: Puolireuho

        Voisi kuvitella, että jälkijoulun viettäminen on edukkaampaa kuin sesonkiaikaan.
        Kaikenlaiset joulujuhlapaketit yrityksillekin sesonkiaikaan ei ole ilmaista.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi kuvitella, että jälkijoulun viettäminen on edukkaampaa kuin sesonkiaikaan.
        Kaikenlaiset joulujuhlapaketit yrityksillekin sesonkiaikaan ei ole ilmaista.
        Beng

        Jälkijoulu tammikuussa myös siinä mielessä hyvä idea, koska silloin ei ihmisillä ole joulukiireet, eikä hiihtolomatouhut vielä ole alkamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräässä autoharrastusporukassa aikoinaan pidettiin aina ns. jälkijoulu, tammikuun puolivälissä.
        Terveisin: Puolireuho

        Meillä kaveriporukalla pidetty kuusenkaatajaisia joskus jopa helmikuulla, yleensä kylläkin tammikuun puolivälissä tai loppukuulla, riippuen miten on saatu porukka kasaan :)


    • Anonyymi

      Aikaa on kaikilla saman verran ja se kuluu kaikilla samalla lailla. Elämänasenne ratkaisee. Joku näkee kiinnostavaa vaikka syksyisessä sateessa ja nauttii, toinen taas haluaa elämäänsä kaikenkarvaisia extreme- elämyksiä, jotta tuntisi elävänsä. Minkäpä tuolle voi,

      Ei kai kenenkään elämän faktojen perusteella ole tylsää, pitäisi vain huomioida mitä ympärillä tapahtuu ja mitä voi itse tehdä esim. ajatusmaailmalleen.

      Oma elämäni on luultavasti aika tavallista mutta nautin siitä; on ihanaa juoda aamukahvi puolison kanssa, mennä töihin, tehdä iltaruoka yhdessä, ehkä käydä kävelyllä, ehkä elokuvissa. Iltalukemiseksi hyvä kirja jne.jne. Viikonloput ovat oma lukunsa, silloin tapaan ystäviä ja vietetään myös hauskoja illanistujaisia, tykkään olla emäntänä.

      • Anonyymi

        Aivan tavallinen elämä onkin parasta elämää.
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan tavallinen elämä onkin parasta elämää.
        Terveisin: Puolireuho

        Yes, juhlia en juurikaan minäkään halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan tavallinen elämä onkin parasta elämää.
        Terveisin: Puolireuho

        Sinulla Puolireuho varmaan on harrastuksia, jotka pitävät sinut elämänmyönteisenä.


    • Meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Jokainen elämme omaa elämäämme ja koemme sen myös sen mukaisesti. Koemme asioista eri tavoin. Minä en jaksa ihmetellä toisten elämää ja siihen suhtautumista. Kukin kukee tavallaan. Omassakin elämässä ja olemisessa riittä ihmettelemistä :). Ja ympäröivän maailman tapahtumissa.

      • Anonyymi

        Kun menin opettajaksi Etelä-Satakuntaan 1980-luvulla, siellä ihmettelivät minun elämääni enemmän kuin omaa (alkeellista) elämäänsä. Suurin ihmettelyn aihe oli, kun olin "jo" 28-vuotias, ja olin vielä poikamies. Voi kauheeta sentään... Hihhihhii.... No, muutaman vuoden päästä menin naimisiin. Tosin naimisiin meno ei ole mielestäni mikään mainostamisen arvoinen asia.
        =Tavallinen tyyppi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun menin opettajaksi Etelä-Satakuntaan 1980-luvulla, siellä ihmettelivät minun elämääni enemmän kuin omaa (alkeellista) elämäänsä. Suurin ihmettelyn aihe oli, kun olin "jo" 28-vuotias, ja olin vielä poikamies. Voi kauheeta sentään... Hihhihhii.... No, muutaman vuoden päästä menin naimisiin. Tosin naimisiin meno ei ole mielestäni mikään mainostamisen arvoinen asia.
        =Tavallinen tyyppi

        Onpas siellä ollut outoa porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun menin opettajaksi Etelä-Satakuntaan 1980-luvulla, siellä ihmettelivät minun elämääni enemmän kuin omaa (alkeellista) elämäänsä. Suurin ihmettelyn aihe oli, kun olin "jo" 28-vuotias, ja olin vielä poikamies. Voi kauheeta sentään... Hihhihhii.... No, muutaman vuoden päästä menin naimisiin. Tosin naimisiin meno ei ole mielestäni mikään mainostamisen arvoinen asia.
        =Tavallinen tyyppi

        Keikun kanssasi samoilla aalloilla: hyvää parisuhetta ei kannata pilata papin amenella. - Nm. Mikä siinä mättää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keikun kanssasi samoilla aalloilla: hyvää parisuhetta ei kannata pilata papin amenella. - Nm. Mikä siinä mättää

        Papin aamen on vanha perinne heillekin jotka eivät Jumalaan usko. Jumalan kasvojen edessä vannotaan ikuista rakkautta ja uskollisuutta kunnes kuolema erottaa.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Papin aamen on vanha perinne heillekin jotka eivät Jumalaan usko. Jumalan kasvojen edessä vannotaan ikuista rakkautta ja uskollisuutta kunnes kuolema erottaa.

        Nii-in, mutku se "perinne" näyttää / tuntuu tekevän siitä ikuisesta rakkaudesta ja uskollisuudesta maanpäällisen helwetin ja kalterein kahlitun sellin. - Nm. Kalteritango


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nii-in, mutku se "perinne" näyttää / tuntuu tekevän siitä ikuisesta rakkaudesta ja uskollisuudesta maanpäällisen helwetin ja kalterein kahlitun sellin. - Nm. Kalteritango

        Ei kai se perinne tee vaan ihmiset ihan ite.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ei kai se perinne tee vaan ihmiset ihan ite.

        No niiin-niiin; miksi ne "ihmiset ihan ite" rupeavat sen perinteen jälkeen omimaan toisen elämää ja kaikkea? - Nm. Ihmisiä ei omisteta


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niiin-niiin; miksi ne "ihmiset ihan ite" rupeavat sen perinteen jälkeen omimaan toisen elämää ja kaikkea? - Nm. Ihmisiä ei omisteta

        Mitä tarkoitat tuolla "alkavat omimaan"?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tuolla "alkavat omimaan"?

        Jos ikäisesi ihminen ei tiedä, millaisia entisaikain perinteiset avioliitot olivat, niin en usko, että mun selittelyt auttavat aihetta pätkääkään. - Nm. En jaksa enää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ikäisesi ihminen ei tiedä, millaisia entisaikain perinteiset avioliitot olivat, niin en usko, että mun selittelyt auttavat aihetta pätkääkään. - Nm. En jaksa enää

        Minä en yleistäisi. Ei kaikki olleet samanlaisia.....


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Minä en yleistäisi. Ei kaikki olleet samanlaisia.....

        No ei tietenkään eikä onneksi. Mutta poikkeukset vahvistivat / vahvistavat vieläkin, säännön. - Nm. Yksikin alistaminen on liikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tietenkään eikä onneksi. Mutta poikkeukset vahvistivat / vahvistavat vieläkin, säännön. - Nm. Yksikin alistaminen on liikaa

        Tiedän joitakin onnellisia avioliittoja, tai ... oletan tietäväni. Ei tosin ole varmaa todistetta kyseisten onnellisten avioliittojen onnellisuudesta...
        J.S.V.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei tietenkään eikä onneksi. Mutta poikkeukset vahvistivat / vahvistavat vieläkin, säännön. - Nm. Yksikin alistaminen on liikaa

        Siis yhdistätkö papin aamenen ja alistamisen? Kai sitä alistamista on kaikenlaisissa ihmissuhteissa, niin vihityissä kuinvihkimättömissä. Ja muissakin ihmissuhteissa kuin parisuhteissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän joitakin onnellisia avioliittoja, tai ... oletan tietäväni. Ei tosin ole varmaa todistetta kyseisten onnellisten avioliittojen onnellisuudesta...
        J.S.V.

        Arki tulee joka parisuhteeseen ja alkhuuman jälkeen kyse lienee tahtotilasta pysyä yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niiin-niiin; miksi ne "ihmiset ihan ite" rupeavat sen perinteen jälkeen omimaan toisen elämää ja kaikkea? - Nm. Ihmisiä ei omisteta

        Minusta tuossa on ajatusta, mitä voisi toisessa ketjussa pohtia. Omiminen.
        Beng
        Jotenkin asiaa pohtii, kun läheinen kuolee yks kaks. Pohtii, mikä on osuuteni hänen elämässään ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta tuossa on ajatusta, mitä voisi toisessa ketjussa pohtia. Omiminen.
        Beng
        Jotenkin asiaa pohtii, kun läheinen kuolee yks kaks. Pohtii, mikä on osuuteni hänen elämässään ollut.

        Teeppä Beng aiheesta aloitus.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Siis yhdistätkö papin aamenen ja alistamisen? Kai sitä alistamista on kaikenlaisissa ihmissuhteissa, niin vihityissä kuinvihkimättömissä. Ja muissakin ihmissuhteissa kuin parisuhteissa.

        En. Juu-u, kaikissa suhteissa sitä varmasti on, mutta papin siunaamassa sitä ei saisi olla. Tai jotenkin toivoisi, ettei siunatussa olisi mitään väärää. - Nm. Rakastaa on teonsana


      • Anonyymi kirjoitti:

        En. Juu-u, kaikissa suhteissa sitä varmasti on, mutta papin siunaamassa sitä ei saisi olla. Tai jotenkin toivoisi, ettei siunatussa olisi mitään väärää. - Nm. Rakastaa on teonsana

        Ihminen on vajavainen papin aamenella tai ilman.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ihminen on vajavainen papin aamenella tai ilman.

        Niiih, onneksi on lupa olla "vajavainen", ei tarvitse olla eikä kukaan olekaan täydellinen. Mutta sitä on hyvä tavoitella edes vähäisessä määrin. - Nm. Tärkeissä aiheissa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niiih, onneksi on lupa olla "vajavainen", ei tarvitse olla eikä kukaan olekaan täydellinen. Mutta sitä on hyvä tavoitella edes vähäisessä määrin. - Nm. Tärkeissä aiheissa

        Joo mut mites se tavoittelu liittyy omimiseen. Minusta hänellä jolla on taipumusta omimiseen ei kykene ajattelemaan et ois väärässä ja pyrkis tavoittelemaan ei-omimista :).


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Joo mut mites se tavoittelu liittyy omimiseen. Minusta hänellä jolla on taipumusta omimiseen ei kykene ajattelemaan et ois väärässä ja pyrkis tavoittelemaan ei-omimista :).

        No niinpä, vaikea aihe ja kysymys eikä tämän luonteisia juttuja opeteta ikinä missään eikä kenellekään. Omien, itse- ja kotoa opittujen käsitysten, ajatusten ja asenteiden varassa moni elelee ikänsä eikä koskaan edes kyseenalaista ... Nm. Onneksi omani hoksasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä, vaikea aihe ja kysymys eikä tämän luonteisia juttuja opeteta ikinä missään eikä kenellekään. Omien, itse- ja kotoa opittujen käsitysten, ajatusten ja asenteiden varassa moni elelee ikänsä eikä koskaan edes kyseenalaista ... Nm. Onneksi omani hoksasi

        Siis 'omani', vihitty, virallinen, papin siunaama, tms., ei omistamani ... - Nm. Hups


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis 'omani', vihitty, virallinen, papin siunaama, tms., ei omistamani ... - Nm. Hups

        Onnea teille. Kaikk7 eivät hoksaa😃👍


    • Anonyymi

      Tuli aika pyhinä pitkäksi eikä oikein viitsinyt tehdä kotona mitään.
      Mutta eilen, pomppasin sohvalta, kävin lenkillä, vaihdoin lakanat, jumppasin, kävin suihkussa ja järjestin kodin. Ja kaikki johtui siitä että ystävä pyysi tänään kanssaan syömään, lähden tunnin päästä. Kuin taikaiskusta tylsyys muuttui tapahtumarikkaaksi. Ei se paljoa tartte.

    • Anonyymi

      Elämä on hieno juttu. Minä yritän elää ainakin 90-vuotiaaksi.
      Terveisin: Puolireuho

    • Anonyymi

      Jos ja kun tätä koronaa pitää pelätä
      elämä muuttuu entistäkin tylsemmäksi,


      yksinään höpöttää neljänseinen sisällä sitä mitä sylki suuhun tuo,

      • Anonyymi

        Kuka on käskenyt "pelätä"? - Nm. Pelko kangistaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on käskenyt "pelätä"? - Nm. Pelko kangistaa

        Aivan, minä en edes osaa pelätä koronaa. Varsinkin, kun se pelkääminen ei auta tilannetta yhtään. Turhanpäiväinen pelkääminen vain sekoittaa pään.
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, minä en edes osaa pelätä koronaa. Varsinkin, kun se pelkääminen ei auta tilannetta yhtään. Turhanpäiväinen pelkääminen vain sekoittaa pään.
        Terveisin: Puolireuho

        Pelko myös estää suhtautumast asioihin järkevästi, jotta kykenee ottamaan selvää ja löytämään selviytymiskeinot. - Nm. Paniikki on paha


    • Anonyymi

      Mulle ei elämä ole hyvin tylsää. Valvon kun ei nukuta ja katson ohjelmia telkkarista ja tallenteita, niissä riittää kaikkea.
      Olen jo vanha ja nähnyt kaikenlaista, se riittää tällä erää. Jos korona hellittää ja voi vielä matkustaa jonnekin lämpimään, mikä sen parempaa. Toivossa on hyvä elää .....

    • Anonyymi

      Kouluaikaisen luokan luokkatapaamiset on ollut hieno juttu.

      • Anonyymi

        ... luokkatapaamiset ovat olleet ... ! - Nm. Mikä koulu


      • Anonyymi

        Luokkatapaaminen joka 5. vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luokkatapaaminen joka 5. vuosi.

        Oli meilläkin luokkatapaaminen 45 vuotta ylioppilaskirjoitusten jälkeen. Kiva tunnelma siellä oli.


      • Anonyymi

        Luokkatapaamiset mainio asia, mutta niiden järjestely on melkoinen urakka.


    • Minustakin aika kuluu liian nopeasti. Vuosikymmenetkin vain hurahtaa ohi niin että ei meinaa mukana pysyä.
      Harvoin, tuskin koskaan tulee tunne että ei saa aikaansa kulumaan.

    • Anonyymi

      alottajalle :
      ai jaaa,
      mä kun luulin
      ettt miulki oo enemmän terävä pää ,
      ku pipoonki tulee jatkuvasti reikiä,

    • Anonyymi

      Elämässä on kivoja hetkiä paljon enemmän kuin tylsiä hetkiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2453
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1115
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1004
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      883
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      40
      790
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe