lomapäivät

jossu

miksi ihmeessä te maanviljeliöitä morkkaatte???
olkaa tyytyväisiä kun saatte suomalaista maitoa yms.
viljelijällä on vuodessa n 28 vapaapäivää. eli ei siinä kannata marista mistään tukirahoista...
laske omat lomapäivät ja vittuile sitten.

ja jos lomaa tarviit lisää niin maksa sitten omasta pussista. sairaslomatkin pitää tietää etukäteen että saat lomittajan...

Jos tuntuu että helppoa hommaa on niin passaa mennä ite kokeilemaan. voi kunto loppua kesken.

eikä työpäivä siihen lopu kun lehmät on lypsetty.

15

1741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotieläintilalla niistä 3 saa olla sunnuntaita ,tämä vaan korjauksena ,olishan se kiva pitää ne 28 pv joskus ja terveenä vielä.

      • todellista lomapäivää

        niistä 24:tä kukin sitten pystyy tai yleensä voi käyttämään.


      • minä vaan
        todellista lomapäivää kirjoitti:

        niistä 24:tä kukin sitten pystyy tai yleensä voi käyttämään.

        Yrittäjät itse määrittelevät milloin ovat työssään ja milloin lomalla. Ei se ole naapureiden asia. Oikein hyvää lomaa sinulle!


      • minä
        todellista lomapäivää kirjoitti:

        niistä 24:tä kukin sitten pystyy tai yleensä voi käyttämään.

        Yrittäjät itse määrittelevät milloin ja minkäverran he lomia pitävät. Ei se missään määrin naapurinasia. Yrittäjät itse myös vastaavat itse toiminnastaa. Hyvää lomaa!


    • vaari

      Maanviljelijät ovat kuulemma yrittäjiä? Montakos lomapäivää luulet yhteiskunnan = veronmaksajien maksavan kadunkulman vaatekauppiaalle?

      Mikään ei estä sinua ottamasta lomaa ja palkkaamasta lomittajaa omasta pussista. Niin tekevät ihan oikeat yrittäjät.

      • viljelijä 27vuotias

        Muut yrittäjät pistävät puljunsa kiinni vapaapäivien ajaksi. Maanviljelijällä on 24 vapaapäivää vuodessa. Eli 1 vapaapäivä melkein joka toinen viikko. Niistäkin maksamme. MYEL-Vakuutuksen hintaan sis. lomapäivät ja se MYEL-vakuutus on pakollinen.


      • Veijo
        viljelijä 27vuotias kirjoitti:

        Muut yrittäjät pistävät puljunsa kiinni vapaapäivien ajaksi. Maanviljelijällä on 24 vapaapäivää vuodessa. Eli 1 vapaapäivä melkein joka toinen viikko. Niistäkin maksamme. MYEL-Vakuutuksen hintaan sis. lomapäivät ja se MYEL-vakuutus on pakollinen.

        Oikeilla yrittäjillä:

        "Vakuutusmaksut määräytyvät vuosityötulon perusteella. Alle 53-vuotiaan yrittäjän YEL-vakuutusmaksu on 21,4 % työtulosta."

        Maatalous-"yrittäjillä":

        "Vuonna 2005 alle 53-vuotiaiden vakuutusmaksu työtulosta on 10,48 prosenttia."


      • Orwell
        Veijo kirjoitti:

        Oikeilla yrittäjillä:

        "Vakuutusmaksut määräytyvät vuosityötulon perusteella. Alle 53-vuotiaan yrittäjän YEL-vakuutusmaksu on 21,4 % työtulosta."

        Maatalous-"yrittäjillä":

        "Vuonna 2005 alle 53-vuotiaiden vakuutusmaksu työtulosta on 10,48 prosenttia."

        vai se osa asiakirjoista joka tukee hänen käsitystään.
        samoin siihen olisi voinut lisätä palkasaajalta perittävän eläkemaksu % 4.6%.
        Ei taida olla tosiaankaan tasapuolista.


      • EU-avustaja
        Veijo kirjoitti:

        Oikeilla yrittäjillä:

        "Vakuutusmaksut määräytyvät vuosityötulon perusteella. Alle 53-vuotiaan yrittäjän YEL-vakuutusmaksu on 21,4 % työtulosta."

        Maatalous-"yrittäjillä":

        "Vuonna 2005 alle 53-vuotiaiden vakuutusmaksu työtulosta on 10,48 prosenttia."

        Veijo "unohti" kopioida kokonaan tuon kohdan:

        MYEL-maksu
        Maksu, jonka maatalousyrittäjä maksaa. Vuonna 2005 maksu alle 19 822,14 euron työtulosta on alle 53-vuotiailla 10,48 % ja sitä vanhemmilla 11,07 %. Kun työtulo on 19 822,14 - 31 149,13 euroa, vakuutusmaksu on porrastettu 10,48 - 21,4 %. Yli 31 149,13 euron menevästä työtulon osasta maksu on alle 53-vuotiailla 21,4 % ja sitä vanhemmilla 22,6 %.

        Työntekijän OMA osuus TEL:stä tai LEL:stä : "Työntekijän eläkemaksu"
        Työntekijän eläkemaksu alle 53-vuotiaasta työntekijästä on 4,6 % ja 53 vuotta täyttäneestä 5,8 % palkasta."

        Tasapuolista olisi varmaan nostaa työntekijöidenkin ITSENSÄ maksama vakuutumaksu tuonne 21.4 %:iin yli 31 000 euron tuloissa??

        Pidetään asiat asioina...


    • Oikea yrittäjä

      Meillä oikeilla yrittäjillä ei ole lomapäiviä lainkaan.Ei mahdollisuutta saada tuettuja lomituspalveluita eikä sairasytaa saa vaikka etukäteenkin tietäisi.
      Siksipä en pidä teitä yrittäjinä kun muutakaan yrittäjäriskiä teillä ole.

      • Orwell

        miten sinun myymäsi tuoteen/palvelun hinta määräytyy teetkö sen sinä itse vai tekevätkö sen poliitikot.

        Yrittäjäriski, no eihän viljelijöitä rinnasteta yrittäjiin edes sähköverossa, vaan maksavat sitä koekeampaa veroa mitä viereinen toisen alan "yrittäjä" maksaa.

        Toisaalta olisi kiva tietää mitä Suomen taloudessa tapahtuisi jos 16000 maitotilaa menisi vasaran alle samana vuonna, taitaisi valio kaatua samoin kuin moni muu oikea yritys.

        Yrittäjät eivät saa tuettujua lomia,
        niinpä niin
        kts. esim. seuraavaa
        http://www.yrittajat.fi/sy/home.nsf/pages/C2256DB30028DDCFC2256ABF00242720


      • Haastaja

        Montako päivää pidät kuitenkin vuodessa vapaata ?

        Ja jos pyörität esim. joka päivä auki olevaa huoltoasemaa tai vastaavaa , olet voinut hinnoitella vapaapäivät tuotteiden hintoihin , koska kilpailijasi tien toisella puolella pyörittää vastaavaa toimintaa palkkatyöllä , josta joutuu maksamaan työn sivukulut ja pyhälisät .

        Kotieläintuottajilla ei ole mahdollisuutta lisätä lomakustannuksiaan tuotteiden hintoihin ja lomapäiviä on maksimissaan 24 , joista 3 voi olla sunnuntaina .

        Yrittäjäriskistäkin vielä , mistä luulet johtuvan , että suomessa keskimäärin yksi maatila päivässä lopettaa maataloustuotannon ?

        Jos vielä v*ttuilet , se on vain omaa mielenköyhyyttäsi , en ihmettele jos yrityksesi ei menesty .


      • nimetön
        Haastaja kirjoitti:

        Montako päivää pidät kuitenkin vuodessa vapaata ?

        Ja jos pyörität esim. joka päivä auki olevaa huoltoasemaa tai vastaavaa , olet voinut hinnoitella vapaapäivät tuotteiden hintoihin , koska kilpailijasi tien toisella puolella pyörittää vastaavaa toimintaa palkkatyöllä , josta joutuu maksamaan työn sivukulut ja pyhälisät .

        Kotieläintuottajilla ei ole mahdollisuutta lisätä lomakustannuksiaan tuotteiden hintoihin ja lomapäiviä on maksimissaan 24 , joista 3 voi olla sunnuntaina .

        Yrittäjäriskistäkin vielä , mistä luulet johtuvan , että suomessa keskimäärin yksi maatila päivässä lopettaa maataloustuotannon ?

        Jos vielä v*ttuilet , se on vain omaa mielenköyhyyttäsi , en ihmettele jos yrityksesi ei menesty .

        "oikea yrittäjä "miettii vain toisten yrityksiä, mutta unohtaa omansa:D


      • Haastaja
        nimetön kirjoitti:

        "oikea yrittäjä "miettii vain toisten yrityksiä, mutta unohtaa omansa:D

        Sitä minäkin epäilen :D


      • marika
        Haastaja kirjoitti:

        Sitä minäkin epäilen :D

        Niin ja lehmiä ei voi jättää oman onnensa nojaan silloin kun sattuu huvittamaan.Toista se on esim.jonkun vaateliikkeen rättien kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1336
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1023
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      937
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      303
      824
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      793
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      633
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe