Mitä on rakkaus?

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En oo koskaan rakastunut...
      Vaikka hyvin vahvasti ihastunut sekoamispisteeseen asti.

      • Anonyymi

        Mikä on niiden raja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on niiden raja?

        Niin en tiedä...
        Yhtenä hetkenä vain näin hänet, ketään muuta sen jälkeen nähnytkään enkä tule näkemään.
        Mut hän ei tiedä minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en tiedä...
        Yhtenä hetkenä vain näin hänet, ketään muuta sen jälkeen nähnytkään enkä tule näkemään.
        Mut hän ei tiedä minusta.

        Sama tilanne minulla, mutta hän tietää.. Vain hänet näen❤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tilanne minulla, mutta hän tietää.. Vain hänet näen❤

        Öh, väärään kohtaan vastasin, sillä olen siis rakastunut. Ihastus on paljon kevyempi tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öh, väärään kohtaan vastasin, sillä olen siis rakastunut. Ihastus on paljon kevyempi tunne.

        Itseasiassa kaikilla se ei mene niin. Riippuu tilanteesta.


    • Anonyymi

      Olet jokaikinen yön ääni
      Kukkamerestä poimin sut
      Hyvä ajatus sisällä mun pääni
      Kun elämä on suuttunut

      Oot valona mun tiellä
      Silloin kun on vaikeaa
      Hullummaksi olisin tullut vielä
      Jos sua ei ois ollutkaan
      Ei sua minusta voi erottaa
      Jäät osaksi mieleni maisemaa

      Kiitos, kun olit totta hetken
      Nyt mun täytyy tästä jatkaa
      Vierelläni teet loppuretken
      Vaikka se olis kuvitelmaa

      💔

      • Anonyymi

        Ihana 😊


      • Anonyymi

        Mua et ainoastaan, itseäkin kiittää saat

        Nosta, nosta vielä ylemmäs
        Noin hyvä! Pääsit, sillan, aidan kuvien
        Yli kuvitelmien, talven lumien.

        Tie on todellisuutta jalkasi alla, tätä unta ei vie halla.


      • Anonyymi

        Et jatkais yksin matkaa
        Eihän yhteinen tiemme vielä
        ehtinyt alkaakaan
        Malta hetki
        niin yhteinen retki
        pääsee yhdessä alkamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et jatkais yksin matkaa
        Eihän yhteinen tiemme vielä
        ehtinyt alkaakaan
        Malta hetki
        niin yhteinen retki
        pääsee yhdessä alkamaan.

        Tää on mun unelma, haave ja tavoite elämässä ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on mun unelma, haave ja tavoite elämässä ❤️

        Ihanaa, että haluat myös näin. Sydän.


    • Nättejä riimejä on ketjuun lennellyt 👍Vaan eipä ole kukaan lähtenyt rakkauksia (kysymysten kautta) pohtimaan. No toisaalta, mitäpä tuota miettimään, enkä itekään nyt jaksa. Mieli on hieman apea. Ehkä pulkkamäkihommat piristää... Mukavaa päivää!

      • Anonyymi

        Vautsin vauhteja pulkkamäkkeen, eläkä kauemmas laske ;) Haleja, suukkoja mukkaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vautsin vauhteja pulkkamäkkeen, eläkä kauemmas laske ;) Haleja, suukkoja mukkaan!

        Hyvä oli mäki ja vauhit sopivat. Kyllähän tuo ulkoilu aina piristää ja nyt kun kerkisi vielä valosan aikaan, niin 👍On kyllä nastaa kun on nyt kunnolla lunta.


    • Anonyymi

      Ihastuminen on tunne, jolloin ei vielä välttämättä toisen teoilla ja sanoilla ole merkitystä.
      Se on omaa ja sisäistä.
      Rakkaus,
      Kun toisen teot ja sanat ovat omia
      Sinulle osoitettuja.
      Itse
      olisit valmis uhraaman omasta hyvästä toisen hyväksi,
      et millyttääksesi,
      Vaan koska sisin ohjaa sellaiseen toimintaan.
      Rakkauden tähden
      Vaistolla

      • Anonyymi

        Olet tehnyt näin
        rakkauden tekoja
        Yhdessä ollaksemme
        tulevaisuutta luodaksemme.


    • Anonyymi

      Ihastuminen jännittää, hikoiluttaa, mietityttää ja punastuttaa. Kiinnostaa ja kiihottaa.

      Rakastuminen rauhoittaa, lämmittää. Vie kivut mukanaan ja tuntuu, kuin olisi löytänyt kotiin toisen läheisyydessä. Menettämisen pelko vaivaa, mutta luottamus lohduttaa.

      Näin minun historiassa.

      • Kiitos tästä kuvauksesta 👍 Mie mietin just tuota loppuosaa. Muutaman rakkauden olen "läpikäynyt" ja sydänsurujakin potenut monneen kertaan. Yhdestäkään vakavammasta suhteesta en ole tullut itse sillä tavalla jätetyksi, vaan jättäjä olen ollut ite tai sitten suhteen päättäminen on tapahtunut yhessä tuumin. Huovannut ja soutanut olen, erityisesti edellisen suhteeni kanssa ja vielä useamman vuoden. Mutta silti on siis tuo pelko persiissä, vaikka ei semmosta järisyttävää kokemusta jätetyksi tulemisesta vielä olekaan. Uskallanko rakastua vielä ihan täysillä.


    • Ihastuminen on kuin keväinen puro, joka solisee ja pirskahtelee. Rakkaus on vahvempi, kuin syvä joki, joka turvallisesti kantaa eteenpäin.

      Rakkautta ei voi valita. Se ottaa valtaansa ja vie mukanaan. Jos pitää miettiä, onko tämä rakkautta, niin ei se ole, ja jos luulet, että rakkaus on ikuista, niin harvoin se on sitäkään.

      Jos kuuntelee sydäntään, kun tekee valintoja, rakkaus ohjaa niitä oikeaan suuntaan. Kaikki muut tunteet voivat viedä harhaan, mutta rakkaus ei.

      • Hienosti kuvattu! Juuri tuolla tavalla sitä ihastuneena mennee ja mie ainakin tykkään siitä tunteesta. Mä oon nähnyt tuon ikuisen rakkauden, en omalla kohdalla, mutta hyvin läheltä. Ja eihän se toisen kuolemaankaan pääty jos on ikuiseksi tehty.
        Tuota "Jos pitää miettiä, onko tämä rakkautta, niin ei se ole" olen monet kerrat pohtinut ja siitä aika paljolti myös tämä aloitus...


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Hienosti kuvattu! Juuri tuolla tavalla sitä ihastuneena mennee ja mie ainakin tykkään siitä tunteesta. Mä oon nähnyt tuon ikuisen rakkauden, en omalla kohdalla, mutta hyvin läheltä. Ja eihän se toisen kuolemaankaan pääty jos on ikuiseksi tehty.
        Tuota "Jos pitää miettiä, onko tämä rakkautta, niin ei se ole" olen monet kerrat pohtinut ja siitä aika paljolti myös tämä aloitus...

        Ei se silti tarkoita, etteikö se rakkaudeksi voisi muuttua.


      • Anonyymi
        Amicitia_Pura kirjoitti:

        Ei se silti tarkoita, etteikö se rakkaudeksi voisi muuttua.

        Kyllä se rakkauskin on valinta... Se että valitsee joka päivä sen toisen jota rakastaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se rakkauskin on valinta... Se että valitsee joka päivä sen toisen jota rakastaa.

        Siinä mielessä kyllä, pitää tehdä joka päivä valintoja rakkautensa eteen, ja mainitsinkin edellä, että rakkaudella tehdyt valinnat eivät voi mennä vikaan. Mutta silloin rakkaus on jo valinnut sinut, ymmärrätkö eron?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se rakkauskin on valinta... Se että valitsee joka päivä sen toisen jota rakastaa.

        Näin miekin ajattelen ja toivosin, että viä tämän elämän aikana tuommosen rakkauden voisi kokea.


      • Anonyymi
        Amicitia_Pura kirjoitti:

        Siinä mielessä kyllä, pitää tehdä joka päivä valintoja rakkautensa eteen, ja mainitsinkin edellä, että rakkaudella tehdyt valinnat eivät voi mennä vikaan. Mutta silloin rakkaus on jo valinnut sinut, ymmärrätkö eron?

        Ihanasti kirjoitettu nämä, haluan uskoa, että näin todella on, sillä aina ratkaisut eivät ole yksinkertaisia tai näytä suoraviivaisilta rakkauden teoilta ❤


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihanasti kirjoitettu nämä, haluan uskoa, että näin todella on, sillä aina ratkaisut eivät ole yksinkertaisia tai näytä suoraviivaisilta rakkauden teoilta ❤

        Ei ole aina selkeää ei, elämme monimutkaisessa maailmassa. Joskus tulee tehtyä huonoja valintoja, vaikka kuinka rakastaisi. Olen silti parantumaton idealisti, uskon hyvään, annan anteeksi ja anteeksi olen saanutkin. Sillä olen päässyt jo aika pitkälle.


    • Anonyymi

      Niin... mitä on RAKKAUS ☺. Kuka keksi sen ? Kaija koo 😁😁

    • Anonyymi

      Olen monta hetkeä hänen tunteitaan ajatellut. Että se, että saisin hänelle rakkauttani osoittaa, olisi jotenkin merkityksellistä hänelle. Että saisin vain häntä hellästi koskettaa ja palvoen katsoa, kuunnella ja kohdella. Ajatellut, että rakkauteni olisi hänelle erityisen merkityksellistä. En ole itseäni siinä ajatellut. Hänelle vain, ainoalle erityiselle ihmiselle, olen halunnut ilolla rakkauteni antaa. Ajattelipa tai tunsipa hän, miten tahansa minusta ja minua kohtaan. Koen rakkauteni olevan siinä epäitsekästä. Ja pyyteetöntä.

      • Rakkaus on taitolaji ja että erottaa kiintymyksen ja rakkauden toisistaan. Rakastumisen huuruissa ajatellaan läpi vaaleanpunaisten linssien läpi, ettei kohteen kanssa tule mitään ongelmia ja kaikki on ihanaa.
        Rakkaus on sitä, kun arki astuu kuvioihin ja tulee vastoinkäymisiä niin toinen on silloinkin ihana.


    • Anonyymi

      Rakastunut rakastaa ilman ehtoja toista, kaikkine vikoineen ja miinuksineen. Vaikka toinen olisi kuinka likainen ja epätäydellinen niin rakastunut näkee hänet täydellisenä. Myös valtava magneettinen vetovoima kuuluu kuvioon. Himo kuuluu myös, jos rakastaa toista niin myös himoitsee. Ainakin meillä näin. Tunne ettei voisi elää ilman toista. Halu suojella toista tapahtuipa mitä hyvänsä. Ja tulipa eteen mikä tahansa ongelma tai vääryys, siitä selvitään. Jos toinen osapuoli suhteesta mokaa, se annetaan anteeksi. Rakastunut ei vaadi toiselta mitään. Rakastumisen tunne on yhtä aikaa valtava, polttava ja sydäntä raastava. Sydämeen sattuu jos joutuu hetkeksikään erilleen rakkaastaan. Rakastumisen tunne on suurempi kuin ihastumisen tunne. Minulla on omakohtainen kokemus. Ja kyllä edelleen ollaan yhdessä tämän naisen kanssa.

      • Anonyymi

        Voin kyllä sanoa että ei se yleensä vuosikymmeniä jatku aina yhtä ruusuisena. Kyllä se toinenkin joskus voi ärsyttää ja tulee riitoja. Mut se on valitsemista ja oppimista. Ei ole täydellisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin kyllä sanoa että ei se yleensä vuosikymmeniä jatku aina yhtä ruusuisena. Kyllä se toinenkin joskus voi ärsyttää ja tulee riitoja. Mut se on valitsemista ja oppimista. Ei ole täydellisyyttä.

        No meillä se on mennyt näin. Olemme olleet yhdessä pari vuosikymmentä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No meillä se on mennyt näin. Olemme olleet yhdessä pari vuosikymmentä.

        Niin että teillä menee aina täydellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että teillä menee aina täydellisesti.

        Sellaisiakin pareja on. Osaamme käsitellä ongelmat viisaasti ja rakkaudellisesti. Rakastamme toisiamme ihan yhtä paljon kuin silloin nuorempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisiakin pareja on. Osaamme käsitellä ongelmat viisaasti ja rakkaudellisesti. Rakastamme toisiamme ihan yhtä paljon kuin silloin nuorempana.

        Niin mutta ei ole täydellisyyttä. Ei se oo elämää. Silloin ei oo elämää elänytkään.
        Ei meilläkään toista olla koskaan loukattu. Ongelmia on tullut mutta missään vaiheessa usko rakkauteemme ei ole horjunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta ei ole täydellisyyttä. Ei se oo elämää. Silloin ei oo elämää elänytkään.
        Ei meilläkään toista olla koskaan loukattu. Ongelmia on tullut mutta missään vaiheessa usko rakkauteemme ei ole horjunut.

        Missä vaiheessa olen väittänyt elämää täydelliseksi?


    • Anonyymi

      Kai se oli syvää ihastumista minun puoleltani. Mustasukkaisuutta, ikävöintiä, voimakasta himoa... Ei meistä mitään paria ole tulossa niin en oikeastaan välitä enää, mitä se oli.

      • Anonyymi

        Jaa 😔


      • Anonyymi

        Etkö, minä välitän edelleen hänestä. Sillä se on suurempaa, kuin elämä..🔥🔥


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe