Jimm's express takuu

Anonyymi

Onko kellään kokemusta Jimm'sin express takuupalvelusta? Minulla viallinen emolevy, ja ideana tuossa on, että minulle lähetetään uusi emolevy, ja palautan vanhan, kun uusi tullut tilalle. Jimm's asiakaspalvelu kuitenkin ohjeissa kehottaa minua tilaamaan sen uuden emolevyn normaalisti heidän verkkokaupasta, sekä maksamaan siitä Express-lähetyksestä. Eli siis maksan uudesta emolevystä ihan normaalisti täyden hinnan ja ylimäärästä tosta express-takuusta? Foorumien perusteella Jimm's muutenkin niukasti takuita korvaa, tässä haiskahtaa jo hieman kusetus. Onko kellään siis tästä kokemusta, ja minkälaisia? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

12

1398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Normaalisti takuupalautus ja -vaihto toimii niin että viallinen lähetetään ensin takaisin, ja sitten saa uuden tilalle, edellyttäen että kyseessä on takuunalainen vika, ja minulla on JIMMsin kanssa toiminut juuri näin, eli viallinen laite vikaselosteen ja RMA koodin kanssa JIMMsiin ensin, ja vaihtolaite tulee perässä. Ei ongelmia.

      Jos ymmärsin oikein niin olet tässä itse alkanut säätämään jotain niin että vaaditkin korvaavan tuotteen heitä välittömästi itsellesi ennen kuin ne voi edes tutkia sitä emolevyä jossa väität olevan vikaa, niin tottakai joudut maksamaan uuden hinnan ja vielä pikatoimituskulut jos haluat sen heti välittömästi.

      Varmaan palauttavat sitten rahaa kun ovat ensin tutkineet sen vialliseksi väittämäsi emolevyn...

      • Anonyymi

        M-Kar olet väärässä.


      • Anonyymi

        Niin, usko tai elä, tekstiä oli riittävästi, rofilointi, ohjelman mukaan 100% tunnistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M-Kar olet väärässä.

        Sitten varmaan selität että kuinka asia on...

        Eli AP ostaa emolevyn ja väittää sitä vialliseksi mutta ei suostu lähettämään sitä takuuvaihtoon ennen kuin saa uuden pikapostina, joka siis pitäisi saada ilmaiseksi? Eli 2 emolevyä yhden hinnalla? Mikä tässä muka on väärin?


    • Anonyymi

      Ei se takuu toimi sillä tavalla, että etukäteen lähetetään korvaava tuote. Ensin joutuu palauttamaan rikkinäiseksi epäilemänsä tuotteen. Näin tämä toimii kaikilla.

      • Anonyymi

        Eikä toimi. Eräs kotimainen firma lähetti minulle rikkoutuneen kovalevytelakan tilalle uuden pelkän sähköpostiyhteydenoton perusteella ilman että laite piti lähettää heille takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä toimi. Eräs kotimainen firma lähetti minulle rikkoutuneen kovalevytelakan tilalle uuden pelkän sähköpostiyhteydenoton perusteella ilman että laite piti lähettää heille takaisin.

        On tietty mahdollista, että jotkut toimivat noin. Itse olen ainakin joutunut lähettämään rikkoontuneista kotelotuulettimista lähtien huoltoon tarkistettavaksi.


    • Anonyymi

      Jimm's etsii palautetuista tuotteista suurennuslasin kanssa naarmuja ja käytönjälkiä. Jos pieniäkin jälkiä löytyy kieltäytyvät he täysin asiakaspalautus- ja takuuasioista, vaikka sillä ei olisi vaikutusta tuotteen toimintaan. Lisäksi he vaativat lisää rahaa viallisen tuotteen palautuksesta. Itselläni on tästä kokemusta ja lisäksi netistä löytyy lukuisia muita vastaavia tapauksia (ks trustpilot.com, puskaradio.net, google maps arvostelut yms). Ei kannata antaa heille yhtään rahaa ennekuin ovat takuuasiat hoitaneet kuntoon.

      • Anonyymi

        Sen jälkeen niillä muuttui käytännöt, kun tuo pulju vaihtoi omistajaa.


      • Anonyymi

        trustpilot.comia jaksoin vähän aikaa lukea, jossa yleisarvosana oli 4.4 lähes 750 vastaajan arvosteluilla.

        Niillä harvoilla ja muutamilla negatiivista palautetta antaneilla olikin sitten homma k*t senkin edestä, että olikin syytä antaa 'palautetta'.

        Olen itse tehnyt sinne aika paljonkin kinkkisiä teknisiä kysymyksiä, joihin vastaus ei todellakaan tule muutamassa päivässä, van ehkä 10-20 päivän kuluessa, mutta vastaus kuitenkin AINA tulee, ja on sekä asiantunteva että täydellinen, mikä tarkoittaa sitä että siellä ne kysymykset todellakin LUETAAN kokonaisuudessaan, eikä arvailla tai mutuilla.


      • Anonyymi

        Tähän törmäsin myös tuotetta palauttaessa! Vetosivat osassa olevaan naarmuun, eivätkä joutuneet näin palauttamaan mitään rahoja. Olisi pitänyt jopa maksaa n. 50 euroa siitä, että tuotteen olisi saanut takaisin itselle.

        KUVAA SIIS TUOTE TARKASTI ENNEN PALAUTUKSEEN LÄHETTÄMISTÄ!!

        Jotta voit todistaa sen olleen naarmuton sinulta lähtiessä. Heidän on helppo väittää tuotetta naarmuuntuneeksi, kun asiakkaan on melko mahdoton todistaa, ettei naarmua ole, kun tuote on jo heillä. Lupaavat kyllä lähettää kuvan naarmusta, mutta mitäpä se siinä vaiheessa hyödyttää, kun voivat tarvittaessa naarmuttaa tuotteen itse ja näin säästää sen mitä joutuisivat palautetusta tuotteesta korvaamaan.


    • Anonyymi

      Jos on takuuasioita Jimm'sin kanssa menossa niin kannattaa hoitaa ne mahd. pian.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe