Aikuisena yökastelija

Anonyymi

Virtsankarkailu on ikävä vaiva ja yökastelu etenkin aikuisena nolottaa. Itse olin yökastelija lapsuudesta 12 vuotiaaksi, sen jälkeen on vuosittain pissa päässyt housuun joitakin kertoja.
Nyt 38 vuotiaana kello soittaa klo 01 ja 05 varmuudeksi vessareissulle ja tämän lisäksi jos on tullut nautituksi muutama olut tai viinilasillinen niin inkohousut jalkaan
yöksi sillä housujen/pedin kastuminen on silloin todennäköistä.
Olenko poikkeus vaiko onko vaiva aikuisena miten yleinen? Työterveydessä olen
yrittänyt puhua asiasta mutta suhtautuminen on ollut mitä on, lähinnä veriarvoja, ja
tulehdusepäilyjä.
Onko kokemuksia ja mistä olette saanut apuja?

24

9976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa hankkia joku muu fetissi ja kiihottumisen lähde.

    • Anonyymi

      Itsekin pedinkastelija, nolo vaiva josta ei kehtaa oikein puhua. Olen ratkaissut ongelman käyttämällä öisin Tenan inkohousuja.

    • Anonyymi

      Satunnaisesti. Vältän iltasyömistä ja -juomista. Normaalilla ihmisellä enemmän kuin yksi vessassa käynti yöllä on liikaa - se häiritsee unia.

      Itse en voi nukkua selälläni. Siinä asennossa hallitsen rakon huonoiten.

      Kannattaa kysyä lääkäriltä pakkoinkontinenssiin käytettävistä lääkkeistä. Ehkä saattaisit hyötyä sellaisesta?

    • Hei
      Et ole yksin vaivasi kanssa. Itselläni myös päiväkasteluu

    • Anonyymi

      Moi,
      itsekin lapsena yökastelija. Varmuudeksi oli nukuttava vaipoissa myöskin 12
      vuotiaaksi, vaikka kastelu loppui jo 11 vuotiaana. Nyt aikuisena on muutamia
      kertoja peti kastunut lähinnä juopottelun seurauksena.

      Jälkensä kuitenkin homma on jättänyt, ei tule lähdettyä ns. yökylään, ja aina
      matkatavaroissa tuplakalsarit, ja farkut tai verkkarit. Samoin hotellissa aina
      omahuone. Siihen on alitajuntaisesti aina varautunut, että kastelee.

    • Anonyymi

      Yökastelu vielä aikuisenakin, eipä siitä viitsisi kertoa kellekään. Vaiva on kuitenkin
      aina mielessä, vaikka vahinkoja tapahtuisi vaikka vain kerran vuodessa. Varustaudut
      kuitenkin niin kuin kastelisit joka yö, ainakin itsellä näin se menee.
      Jos lähdet lomalle tai työreissulle pariksikin päiväksi, pakkaat viidet kalsarit, varaulkohousut, paketin inkohousuja sekä saippuat ja shampoon. Ja matkakumppanit
      ihmettelee isoa matkakassia parin päivän reissulle.

    • Anonyymi

      On helpompi pitää asia omana tietona kun selitellä sitä. Olen itse jo neljäkymmentä
      täyttänyt ja silti yökastelia. Vaippahousuja kastuu mutta saanhan nukuttua yöni.

    • Anonyymi

      Kello soittaa puolilta öin ja aamu neljältä että käyn yökusella, jos kello ei soi ja herätä
      housuun menee. Ei sitä vain herää ennenkuin on liian myöhäistä housut ja sänky
      märkänä. Vaikka nukunkin vaippahousuissa niin on helpompi herätä vessaan kuin
      pelätä että pääsee patjan ostoon ja lakana ja peittopyykille.

    • Anonyymi

      Itse toisen polven yökastelija ja oma poika jo kolmannen polven yökastelija. Kai se
      on jokin geeni aivoissa joka aiheuttaa vaivan. Itsellä kastelu loppui 10 vuotiaana ja
      sen jälkeen vuosittain kerran kaksi. Poika on nyt 9 vuotias ja kastelee kerran kaksi
      viikossa, mutta vähenemään päin kuitenkin ollaan menossa. Ja vaippahousut jalassa on arkipäivää.


      Mutta tosiasia on että niinkuin muutkin on kirjoittanut jäljen se jättää loppuiäksi.
      Aina mielessä jos menet kodin ulkopuolelle yöpymään, sitä pelkää noloja tilanteita
      vaikka on jo kaiken kokenut, vaipat, märän pedin ja petivaatteet muiden ilkkumisen.

      • Itse myös olin toisen polven kastelija mutta nykyään inkontinenssi vaivana.
        Vaipat käytössä24/7
        Onneksi omat lapset vältyivät kastelulta.


    • Anonyymi

      Voisiko se johtua liiasta stressistä mitä keho yrittää unessa laukaista? Auttaisivatkohan esim. Mindfullness tai rentoutumisharjoitukset? Ainakaan mitään ei menetä kokeilemalla eri keinoja jos terveydenhuolto ei ota asiaa vakavemmin

    • Anonyymi

      Kastelisin pedin kerran kaksi viikossa jos en käyttäisi öisin inkohousuja, kun päästö
      tapahtuu ja ennenkuin siihen havahtuu olisi peti kastunut. Inkohousut on helppo
      vaihtaa ja patja ja petivaatteet säilyy puhtaina niin se siitä.

      Mutta mikä yöllisen virtsankarkailun aiheuttaa, kun hereillä ollessani tunnen pissahädän tunteen ja kerkiän hyvin vessaan asioilleni.

      • Anonyymi

        Kyse on aivolisäkkeen vajaatoiminnasta eli hypopituitarismista. Eli aivolisäke ei tuota riittävästi hormonia, jonka puutteesta tilanne aiheutuu. Ei tarvitse hävetä, et itse voi asialle mitään. Se on perinnöllistä. Se on aivolisäkkeen takalohkon hormoni ns. vesihormoni. Hormonien puute todetaan määrittämällä verinäytteistä hormonien perusarvot ja tarvittaessa tehdään hormonien erityksen stimulaatiokokeita. Syyn selvittämiseksi kuvataan aivolisäkkeen magneettikuvauksella. Hoitona synteettinen vesihormoni (Minirin).


    • Anonyymi

      Kyllä on tutkittu, mutta fysiologista vikaa ei ole löydetty, silti pissa karkaa öisin.
      Inkohousuja on käytetty jo kohta 20 vuotta, vuodesta 2001 kun silloinen lääkäri
      kertoi uutuustuotteesta.

      Se on metka juttu että jos nukut huonosti niin ei edes pissata, mutta kun nukut
      hyvin niin kroppa rentoutuu liiaksi ja pissakin karkaa.

    • Anonyymi

      Ongelmani on sulkijalihaksen arpikudos/kovettuma, eli kun painenousee, alkaa
      vuotamaan ja valuu housuun. Inkosuojat näinollen kokoajan käytössä ja käyttöön
      tottunut. Homma toimii kun vain psyyke kestää ainaisen vaipparallin. Käy suihkussa
      aamulla ja laita kuiva vaippa ja illalla sama juttu yötä vasten, ja päivisin tarkkaile
      ettei vaippa ole jo liiaksi kastunut.

    • Anonyymi

      Inkohousut tekee virtsankarkailusta siedettävää, mutta ainainen vaipparalli kyllä
      kypsyttää. Olen yökastellut kohta 40 vuotta, ja loppuikä taitaa kulua vaipoissa.

      On se merkillinen vaiva, aina se yllättää, jos olet vaikka viikon kastelematta niin
      sitten kasteletkin viikon joka yö. Stressi vai stressittömyys sen laukaisee, tiedä sitä.

      Mutta kaikkeenhan tottuu.

    • Anonyymi

      Yökastelu on yllättävän yleistä vielä aikuisenakin. Itse olen yökastelia ja ystäväpiirissäni on puolenkymmentä joskus samasta vaivasta kärsivää. Jokaisella
      on oma selviytymis stratekija, itse nukun inkohousuissa varmuudeksi.

    • Anonyymi

      Olen 19v tyttö ja pissaan housuun aika usein yleensä päivisin kavereiden kanssa ollessa harvoin yöllä viimeksi yöllä on tullut housuun 8 luokalla ja päivällä viimeksi viime viikolla.

    • Anonyymi

      Olen myös yökastelija mutta joskus kastuu housu myös päivisin hädän yllättäessä
      yli pidätyskyvyn. Olen nyt käyttänyt inkohousuja alushousuina jo kymmenisen vuotta
      ja käyttöön kyllä tottuu. Sosiaaliset rajoitteet ovat kuitenkin paljon suuremmat kuin
      kuvittelisi. Vieläkin käyn kuin salaa ostamassa inkohousuja sekä käytöstä en ole
      kertonut kuin parille samasta vaivasta kärsivälle kaverille. Ja nolottaa edelleen
      tulla kotiin kastuneissa inkohousuissa tai herätä siihen kun on inkohousut kastellut.

    • Itse tilaan vaippani postitoimituksella . Ei tarvii kaupoissa nolostella.
      Sosiaalinen elämä kyllä rajoittunut ja sinkkuna ollut jo pitkään.
      Mutta elän kuintenkin.

    • Anonyymi

      Kastelen itsekin, mutta inkohousut antaa mielenrauhaa, on stressitöntä olla kun
      tietää että vaippa imee jos päästö tapahtuu. On se kuitenkin pieni hinta siitä, ettei
      kukaan huomaa ja voi elää muutoin normaalisti.

    • Anonyymi

      Muistan kun lapsena alakouluikäisenä nolotti kun äiti oli ostanut suorakaiteen muotoisia vaippoja ja niitä piti käyttää öisin ettei peti kastunut. Sama nolous iski
      armeijassa kun metsäharjoituksessa ollessa kastelin housuni nukkuessani. Ja sama
      jatkuu vaikka armeijastakin on jo parisenkymmentä vuotta ja inkohousut ovat
      arkipäivää itselle niin edelleen nolottaa että on yökastelija.

      Onneksi sopivia huomaamattomia suojia on tarjolla päivä ja yökäyttöön ja niitä
      on helppo hankkia huomaamattomasti.

    • Anonyymi

      Täälläkin aikuinen yökastelija. Yöt menevät vaipoissa ja toivon, että pääsisi niistä vielä joskus eroon, mutta taitaa olla toiveajattelua. Stressaavina aikoina saattaa pissa tulla housuun myös päivisin, jos olen nukkunut ekstra huonosti, enkä mene tarpeeksi ajoissa vessaan. Vaippoja käytän kuitenkin vain öisin. Lääkärissä olen ravannut vuosien saatossa, mutta muuta ratkaisua ei ole löytynyt.

      • Anonyymi

        Kuulostaa hyvin tutulta. Yöllä vaipat käytössä aina ja välillä myös päivällä, jos tuntuu ettei pysty pidättelemään. Välillä housut kastuu päivällä ihan yllätten eikä vessaan aina ehdi ajoissa :/.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3360
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2750
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2658
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2554
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2375
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1853
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1787
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1664
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      150
      1510
    Aihe