Äiti vertailee minua ja isää koko ajan.

Anonyymi

Äitini vertailee minua ja isääni koko ajan, mutta niin ettei olla kummatkin paikalla. Minulle hän esim puhuu lähes joka päivä kuinka taas tein jotain samoin kuin isäni tai kuinka muistutan häntä. Aluksi hän vain vertaili mun ja isän käyttäytymistä, mutta sitten kun äiti ja mä saunottiin keskenämme niin mulle tuli tässä iässä hyvinkin yleinen tahaton stondis. Siihen äitini reagoi tokaisemalla näin. Sulla on isompi ku isälläs. En tiedä mitä pitäis ajatella tästä. Ei äitini normaali oo!? Ja kun joku kuitenkin kysyy niin ei äiti ottanut suihin tai tehnyt mitään muutakaan pervoa. Tuntuu myös kuin äiti pitäisi isää huonompana kuin mä. Esim ruokapöydässä hän antoi mulle kaksinkertaisen määrän pihvejä ja sanoi minun olevan liian laiha ja, että kasvavan nuoren pitää syödä. Tämän jälkeen parin sekunnin hiljaisuus ja äiti vilkaisi olohuoneen sohvalla nukkuvaa isääni ja sanoi älä kuitenkaan tuollaista l*skimahaa kasvata. Tää vertailu harmittaa mua todella paljon ja äidille olen usein sanonut että voisitko sä lopettaa tän ja hän on sanonut että joo mutta heti seuraavana päivänä jatkanut. Tuskin isäkään tykkää tästä vertailusta. Mulla on koko ajan sellainen olo kuin kilpailisin isäni kanssa ja että äiti on tuomarina. Kuten jo sanoin niin hän vertailee kaikkia tekemisiämme ja usein kehuen kuinka mä muka olen tehnyt jonkin asian paremmin. Olen myös oven suusta kuullut kun hän on ystävättäriään kahvittaessaan ylistänyt minua maasta taivaaseen samalla siinä sivussa lytännyt isäni täysin.

14

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oo iloinen, että äitisi pitää sinusta huolta ja ilmeisesti rakastaa hyvin paljon. Tilanne on ehkä ikävä isäsi kannalta, mutta ei sun siitä pitäisi huolta kantaa. Jos mun äiti sanoisi mulle päivän aikana enemmän kuin muutaman sanan niin olisin iloinen.Sinun äitisi vaikuttaa normaalia paremmalta ja huolehtivaisemmalta. Itselläkin alkanut kerran seisoo sohvalla äitini nähden niin hän vain tokaisi että etkö sinäkään ikinä muuta mieti ku sitä yhtä. Tarkoitti varmaankin seksiä. Yritän vaan tässä saada sua ymmärtämään kuinka paljon paskempii äitei suomest löytyy ku sun äiti on! Tuu takas valittaa sit ku on kunnon aihe!

      • Anonyymi

        Ymmärrän, että sinun äitisi saattaa olla jopa pahempi kuin minun ja totta kai se on ikävää jos äiti ei paljoo puhu tai huomioi. Mutta tuskin sinäkään siitä tykkäisit, että äitisi vertailisi sua ja isääsi koko ajan ja arvostelisi. Itse ainakin toivoisin, että oma äitini olisi edes sen yhden päivän hiljaa tai puhuisi jotain normaalia.


      • Ei ongelma katoa, kutistu, pienene jos jolla kulla on asiat vielä enemmän vitullaan, kyllä pitää aikuisen ihmisen, tässä tap.äidin, tajuta ja ymmärtää miltä henkinen dissaus jatkuvana tuntuu, ja että se ahdistaa. Joten suu auki ja painavaa sanottavaa. Joskus pitää heittää draamaa, varsinkin naisille, oikein kunnon tunnepläjäys niin että sydän läpättää viikollakin. Molemmilla;D


    • Anonyymi

      Koska täällä on näitä stondis juttuja ihan vain, että saa reaktioita niin on tosi vaikea uskoa, että on oikea ongelma.
      Jos on oikea asia niin sitten asiasta täytyy mennä puhumaan koulupsykologille, koska ei tuo ole tervettä perhe käytöstä. Mene ammatti henkilölle keskustelemaan jos on todellinen ongelma, eikä taas näitä jotain seisokki/sukupuolielin yms. tarinoita mitä tänne satelee yleensä aikuisilta.

      • Ei ole niin iso ongelma, selviää helposti kevyellä huudolla. Jos siihen sotketaanpsy, koulu, sosiaali niin kohta on ero ja pentu oikeasti koulukodissa. On teillä neuvoja, yks vinkuu että mulla on huonompi mutsi ja toinen suosittelee viranomaista, kai nyt ihan tavan tolkun ihminen osaa neuvon antaa tässä asiassa kunhan miettii. sinähän se tässä trollaat!!


      • Anonyymi
        elvistellen kirjoitti:

        Ei ole niin iso ongelma, selviää helposti kevyellä huudolla. Jos siihen sotketaanpsy, koulu, sosiaali niin kohta on ero ja pentu oikeasti koulukodissa. On teillä neuvoja, yks vinkuu että mulla on huonompi mutsi ja toinen suosittelee viranomaista, kai nyt ihan tavan tolkun ihminen osaa neuvon antaa tässä asiassa kunhan miettii. sinähän se tässä trollaat!!

        Taas joku s*ksi-pappa täällä muka pätemässä ja "auttamassa" nuoria? Eikö nämä lopu ikinä?


    • Anonyymi

      Ala sä vertailemaan äitiäsi ja isääsi niin et äiti ei voita. Eiköhän se sitten tajuu miltä isästäsikin on tuntunut.

      • Mutsi voitti meillä aina, siis lasten äänillä, faija oli onneton alkoholistin paska joka oli sopivasti poissa ne veljen ja omat teinivuodet, silloin olisi isälle ollut käytöä.


    • Anonyymi

      Äitisi tuntuu käyttävän sinua välineenä isääsi vastaan, se on tosi epäreilua käytöstä häneltä. Yhdyn siihen vastaajaan, joka neuvoi keskustelemaan asiasta ammatti-ihmisen kanssa jotta tilannetta saisi parannettua.

    • Anonyymi

      Heh. Oma serkkupoikani olisi ollut aivan onnessaan jos äiti olisi kehunut häntä koko ajan. Hän ei ikinä välittänyt muista joten tuskin olisi haitannut vaikka isä oltaisiinkin lytätty siinä samalla.

    • Anonyymi

      Lähtekää iskäs kans toiselle puolelle suomee ja jättäkää se äiti kotiin itkee.

    • Sano niin että tuntuu, huuda helvetisti: lopeta saatana tuo paskavertailu!!!! Lopeta isän dissaaminen!! jos ei lopu niin lähden perkele koulukotiin!!! siihen sopiv esineen rikkominen ja oven kolahdus kun menet huoneeseesi/ulos. vähn, päivä kaksi, mykkäkoulua ja kyräilyä niin jo vain pitäisi äidinmuistaa. Ja aina kun aloittaa niin heti Stop! Mutsi perkele, lupasit , PIDÄ SANASI!!!!

    • Anonyymi

      Kerro isälles jos se ei tiedä nii eiköhän se saa äidin ojennukseen.

      • Anonyymi

        Ei välttämättä saa. Nykyään monet suhteet ovat sellaisia, että mies on tossun alla eikä uskalla edes sanoa mitään. Aloittajan kirjoituksesta päätellen hänen isällään on myös mahaa joten aloittajan isä ei välttämättä halua suututtaa äitiä joka tuo mahdollisesti ruoan naaman eteen. Jos äiti toimii palvelijana niin sitä ei kannata suututtaa vaikka sen käytös olisikin ärsyttävää. Aloittajan itse kannattaa ottaa asia kunnolla puheeksi äidin kanssa tai kertoa siitä jollekin joka voi auttaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe