Kannattaako otta mies jolla lapsia

Anonyymi

Ei ole kivaa perustaa perheitä jossa molemmilla on lapsia. Siitä ei tule mitään, aina on se meihen exä kiusaamassa ja vaatimassa.
Mun miehellä on lapsia ja teidän miten hankalaa se voi olla, aina on jokin vialla ja väärin. Itellä on myös muttei mitään hankaluuksia meidän puolelta. me ollaan asiallisia mutta miehen exä ja lapet aiheuttaa aina kitkaa ja riitaa.
Huonostikun lapset kasvattaa niin eivät osaa ottaa muita huomioon. Raopastaa mutta sekin on väärin. olen ihana ihminen ja kunis mutta eivät arvosta sitäkään.aa pyytävät se on tärkeinasia.
Meitä ei oteta huomioon ja mies tekee hullut päätöksett exänsä kanssa, muttei kerro mulle. En saa olla osallisena hänen lasten päätöksiin enkä saa komentaa enkä mitään muuta kun olla kpalvelija hänen kakaroilleen. omani katsovat vähän pitään tätä touhua. Jos nyt lähdemme miehenlapet jäävät ilman meitä ja siihen ei ole kiva lähtä, en halua jättää heitä ongelmien kanssa kesken, yritänparhaani mukaan ohjata ja

62

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lapset ovat heidän lapsia tietysti tekevät päätöksen niistä yhdessä. Ja sehän on ihan omasta asenteesta kiinni kuinka suhtautuu exään. Tiedän perheen missä exä ja nykyinen ovat ihan kavereita. Jos ero ollut siisti ja molemmat sitä halunneet niin mitään syytä vihanpitoon lastenkin kannalta parempi että kaikki ovat sovussa. Sehän on sinun miehesi asia kuinka ottaa sinut huomioon lasten kanssa ja päästääkö mukaan lapsia koskevien päätösten tekoon turha siitä exää syyttää. Ja jos asutte yhdessä niin ei se side ja luottamus heti lapsiin kasva sinun on ansaittava se. Otettava vanhemmanrooli tosissaan ja aikuismaisesti eikä leikkiä martyyria et voi lapsia pakottaa pitämään sinusta. Se tulee ajan kanssa jos tulee.

• Anonyymi

Älä unta näe en ikinä halua edes nähdä sun exää ni ei mitään mahdollisuutta olla mun kanssa mikää ystävä sun exän kanssa kun se ei sanele mitää toiveita edes lasten suhteen

• Anonyymi

Kyllä mies jos on ottanut uuden naisen itselleen ja äidin lapsilleen pitää ensisijaisesti ottaa huomioon se nainen ja hänenlapset, Ne ovat häen peperhettään, miehenlapset ei asu siellä joten niistä viis.
        Kukaan äitipuoli ei halua olla äitipuoli omasta halusataan, kyllä se mies pon pimittänyt lapset ensin ja sitten kun ollaan asumisyhdessä niin sanonut et unohdin et mulla on lapsia.
        Äitipuoli määrää ja piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä mies jos on ottanut uuden naisen itselleen ja äidin lapsilleen pitää ensisijaisesti ottaa huomioon se nainen ja hänenlapset, Ne ovat häen peperhettään, miehenlapset ei asu siellä joten niistä viis.
        Kukaan äitipuoli ei halua olla äitipuoli omasta halusataan, kyllä se mies pon pimittänyt lapset ensin ja sitten kun ollaan asumisyhdessä niin sanonut et unohdin et mulla on lapsia.

Jokainen lapsi pitää olla samanarvoisia oli sitten samassa talossa joka päivä tai sillon tällöin nii aina kun ottaa puolison jolla on lapsia nii pitää myös olla puolison lapsille yhtä hyvä kuin omille lapsille eikä kohdella eri arvossa. Ja jos mulla on puoliso nii ei missään nimessä puolison ex hypi mun silmille eikä sanele mitää ehtoja mun puolisolle edes lasten asioissa ja vielä vähemmän on tervetullut mun kotiin mitkään puolison exät kun puolison sisko voi aivan hyvin tuoda lapset kylään mutta ei mitkään exät

• Anonyymi

Alottajalla on omassa viestissään muutama validi pointti ja niin on sinullakin.

Niinhän se menee, että noissa uusperhe kuvioissa suurimman ongelman muodostavat usein ne exät ja mahdollisesti myös exän puolen suku. Vaikka lapset itsessäänkin voivat olla hankalia, niin kyllä lasten kanssa yleensä aina lopulta toimeen tulee, kun vaan saa rauhassa rakentaa jonkinlaisen suhteen siihen lapseen.

On ihan luonnollista siltä ulkopuoliselta vanhemmalta suojella omaa lastaan ja sitä omaa tapaansa kasvattaa omaa lastaan. Itselläni ei (onneksi) ole tässä kuviossa exää pyörimässä. Minun ei siis tarvitse ottaa huomioon hänen mielipiteitään omien ihmissuhdekuvioideni kanssa. Siltikin olen varovainen siinä ketä päästän lapsen elämään ja millää tavoin annan "kasvattaa" lasta. Jos ei sitä uutta ihmistä pääse itse lainkaan valikoimaan, vaan täytyy yrittää luottaa exän arvostelukykyyn, niin ei se varmasti aina helppoa ole.

Mitä tulee tuohon, että suhde siihen kumppanin exään olisi omissa käsissä. No se on ja se ei ole. Siihen suhteen luomiseen tarvitaan aina kaksi. Yksinään sitä on mahdoton tehdä. Ikävä kyllä siihen suhteen luomiseen tuppaa yleensä vaikittamaan myös sen kumppanin välit siihen omaan exäänsä. Paha veri siinä välissä, vaikuttaa usein myös siihen uuden kumppanin yritykseen luoda suhdetta siihen exään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälainen ihminen riistää lapsiltaan oman isän . Onhan sinunkin lapsilla isä miksi hän ei osallistu niiden elämään? Koskaan ymmärtänyt tuollaista asennetta lapset tärkeintä ja niiden hyvinvointi ei se kuka määrää ja ketä. Olisitte sopineet asiat ennen kuin menette yhteen jos et itse saa auktoriteettia niin turha siitä muita syyttää. Saman katon alla kun asutaan niin perheen asioista päätetään yhdessä mutta lapsia koskee muutkin asiat kuin kotona tehtävät asiat ja niistä kuuluu vanhempien päättää yhdessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se menee, että noissa uusperhe kuvioissa suurimman ongelman muodostavat usein ne exät ja mahdollisesti myös exän puolen suku. Vaikka lapset itsessäänkin voivat olla hankalia, niin kyllä lasten kanssa yleensä aina lopulta toimeen tulee, kun vaan saa rauhassa rakentaa jonkinlaisen suhteen siihen lapseen.

On ihan luonnollista siltä ulkopuoliselta vanhemmalta suojella omaa lastaan ja sitä omaa tapaansa kasvattaa omaa lastaan. Itselläni ei (onneksi) ole tässä kuviossa exää pyörimässä. Minun ei siis tarvitse ottaa huomioon hänen mielipiteitään omien ihmissuhdekuvioideni kanssa. Siltikin olen varovainen siinä ketä päästän lapsen elämään ja millää tavoin annan "kasvattaa" lasta. Jos ei sitä uutta ihmistä pääse itse lainkaan valikoimaan, vaan täytyy yrittää luottaa exän arvostelukykyyn, niin ei se varmasti aina helppoa ole.

Mitä tulee tuohon, että suhde siihen kumppanin exään olisi omissa käsissä. No se on ja se ei ole. Siihen suhteen luomiseen tarvitaan aina kaksi. Yksinään sitä on mahdoton tehdä. Ikävä kyllä siihen suhteen luomiseen tuppaa yleensä vaikittamaan myös sen kumppanin välit siihen omaan exäänsä. Paha veri siinä välissä, vaikuttaa usein myös siihen uuden kumppanin yritykseen luoda suhdetta siihen exään.

"suurimman ongelman muodostavat usein ne exät ja mahdollisesti myös exän puolen suku"

Täytyy sen verran selventää tätä kohtaa, että en tarkoita noiden tahojen jotenkin aina tarkoituksellisesti vaikeuttavan asioita. Ne suurimmat todelliset ongelmat vaan tuppaavat yleensä muodostumaan noiden tahojen ympärille. Ihan täysin ottamatta kantaa kenestä tai mistä ne ongelmat lopulta johtuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin viestissä lukee että jos erottu sovussa ja kitkaa ei ole. Monetkaan eivät siihen kykene. Ja exiä haukutaan ja mollataan. Vaatii paljon työtä ja molemmilta puolilta. Ja tietysti sellaisen kuviot että lähtökohtaisesti on ollu ns. terveparisuhde eikä mitään väkivaltaa jne. Se onkin ihanne tilanne että pystytään pysymään väleissä ei se varmaan ole helppoa mutta jotkut kykenee siihenkin. Mieheni vanhemmat hoitivat lapset yhdessä aikuisuuteen asti ja senkin jälkeen olivat ystäviä vaikka erosivat. Ja toinen elää parisuhteessa . Olivat oikeastaan paremmissa väleissä sen jälkeen kun erosivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin viestissä lukee että jos erottu sovussa ja kitkaa ei ole. Monetkaan eivät siihen kykene. Ja exiä haukutaan ja mollataan. Vaatii paljon työtä ja molemmilta puolilta. Ja tietysti sellaisen kuviot että lähtökohtaisesti on ollu ns. terveparisuhde eikä mitään väkivaltaa jne. Se onkin ihanne tilanne että pystytään pysymään väleissä ei se varmaan ole helppoa mutta jotkut kykenee siihenkin. Mieheni vanhemmat hoitivat lapset yhdessä aikuisuuteen asti ja senkin jälkeen olivat ystäviä vaikka erosivat. Ja toinen elää parisuhteessa . Olivat oikeastaan paremmissa väleissä sen jälkeen kun erosivat.

Siis hoitivat lapset yhdessä aikuisuuteen asti eronkin jälkeen. Tarkennan vielä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis hoitivat lapset yhdessä aikuisuuteen asti eronkin jälkeen. Tarkennan vielä.

Eron taustalla oli alkoholismia sekä pettämisestä. Mutta toinen sai ongelmansa kuntoon ja toinen meni yhteen ihmisen kanssa jonka kanssa oli suhde. Moni olisi jäänyt pitämään vihaa ja katkeruutta mutta lasten takia selvittivät välit ja hoitivat asiat niinkuin vanhempien kuuluu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edes se eroaminen ilman kitkaa ei välttämättä riitä. Kitkaa voi syntyä myös jälkikäteen. Kaikki ihmiset eivät myöskään vaan yksinkertaisesti kykene tulemaan toimeen keskenään. Myös ajatukset vaikkapa kasvatuksesta voivat olla kovin kaukana toisistaan. Silloin voi tulla eteen kysymyksiä, että mikä sitten lopulta onkaan lapsen edun mukaista. Onko vaikkapa lapsen edun mukaista antaa sen "uusiokodin" kasvatustyylin vain olla kuin pellossa kasvaisi. Vai onko lapsen edun mukaista sittenkin yrittää vähentää sitä pellossa kasvamiseen käytettyä aikaa. Tasapainoiluahan nämä jutut monesti vaativat.

Aika paljon on tullut seurattua sivusta näitä hankalia uusperhekuvioita, joissa osassa jopa kaikki osapuolet ovat pohjommiltaan aivan täyspäisiä ihmisiä. Silti se vaikuttaa välillä aika hankalalta. Itse olen hyvin arka lähtemään mukaan tuollaiseen. Mahdollisen uuden kumppanin lapset eivät hirvittäisi itseäni yhtään. Päinvastoin omani kanssa suht saman ikäinen voisi olla jopa ihan plussaa. Nuo kuviot exien kanssa kuitenkin hirvittävät. Tosiaan on tullut näitä niin paljon sivusta katseltua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edes se eroaminen ilman kitkaa ei välttämättä riitä. Kitkaa voi syntyä myös jälkikäteen. Kaikki ihmiset eivät myöskään vaan yksinkertaisesti kykene tulemaan toimeen keskenään. Myös ajatukset vaikkapa kasvatuksesta voivat olla kovin kaukana toisistaan. Silloin voi tulla eteen kysymyksiä, että mikä sitten lopulta onkaan lapsen edun mukaista. Onko vaikkapa lapsen edun mukaista antaa sen "uusiokodin" kasvatustyylin vain olla kuin pellossa kasvaisi. Vai onko lapsen edun mukaista sittenkin yrittää vähentää sitä pellossa kasvamiseen käytettyä aikaa. Tasapainoiluahan nämä jutut monesti vaativat.

Aika paljon on tullut seurattua sivusta näitä hankalia uusperhekuvioita, joissa osassa jopa kaikki osapuolet ovat pohjommiltaan aivan täyspäisiä ihmisiä. Silti se vaikuttaa välillä aika hankalalta. Itse olen hyvin arka lähtemään mukaan tuollaiseen. Mahdollisen uuden kumppanin lapset eivät hirvittäisi itseäni yhtään. Päinvastoin omani kanssa suht saman ikäinen voisi olla jopa ihan plussaa. Nuo kuviot exien kanssa kuitenkin hirvittävät. Tosiaan on tullut näitä niin paljon sivusta katseltua.

Niin eivät kaikki siihen kykene. Mutta olisi edes toivottavaa että vanhemmat ajattelisivat enemmän lapsia ja niiden hyvinvointia . Se olisi kaikkien tulevaisuuden kannalta parasta . Lapset tuntevat turvattomuutta jos perheissä hirveästi kitkaa ja voivat oireilla vaikka miten. Mutta kuvioita ja ihmisiä monenlaisia olisi naivia kuvitella että kaikki saisivat hoidettua asiat siististi. Tuntuu vain että niin paljon ajatellaan vain itseä ja omaa parisuhdetta että lapset jäävät jalkoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mä halua että olet missään tekemisissä sun exän kanssa edes lasten asioissa tai muutenkaan kuuntele sun exän mielipiteitä kun olethan sä jo huomannu minkälainen se on ollut ja sai paljon pahaa aikaan nii minkä takia haluat olla tekemisissä sen sian kanssa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin eivät kaikki siihen kykene. Mutta olisi edes toivottavaa että vanhemmat ajattelisivat enemmän lapsia ja niiden hyvinvointia . Se olisi kaikkien tulevaisuuden kannalta parasta . Lapset tuntevat turvattomuutta jos perheissä hirveästi kitkaa ja voivat oireilla vaikka miten. Mutta kuvioita ja ihmisiä monenlaisia olisi naivia kuvitella että kaikki saisivat hoidettua asiat siististi. Tuntuu vain että niin paljon ajatellaan vain itseä ja omaa parisuhdetta että lapset jäävät jalkoihin.

Niin ja vaikka kaikki ajattelisivat ajattelevansa lapsen parasta, niin silti se lopputulos voi olla hankala. Ihmisillä kun välillä on hyvin erilaiset käsitykset siitä, mikä olisi lapselle parasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En mä halua että olet missään tekemisissä sun exän kanssa edes lasten asioissa tai muutenkaan kuuntele sun exän mielipiteitä kun olethan sä jo huomannu minkälainen se on ollut ja sai paljon pahaa aikaan nii minkä takia haluat olla tekemisissä sen sian kanssa

Onnea vaan yritykseesi. Minuahan tämä ei kosketa, mutta jos koskettaisi niin mulle olisi aivan se ja sama mitä tähän asiaan sanoisit. Sitä joko sopeutuu siihen kuvioon mikä toisen elämässä on tai sitten jatketaan eri suuntiin. Lapsi ei minulle olisi ikinä pelinappula.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja vaikka kaikki ajattelisivat ajattelevansa lapsen parasta, niin silti se lopputulos voi olla hankala. Ihmisillä kun välillä on hyvin erilaiset käsitykset siitä, mikä olisi lapselle parasta.

Jos tuollaista kuvioita miettii niin lapsille on parasta ettei kukaan heidän " vanhemmistaan" puhu pahaa toisistaan. Ainakaan lasten kuullen. Ja selvittävät välinsä ilman että lapset ovat pelinappuloina. Mutta tietysti ihanne tilanne ja sivusta helppo huudella nimettömänä. Erossa kun aina katkeruutta ja pettymyksiä eihän siitä mihinkään pääse mutta on olemassa niitäkin joilla tunteet olleet jo kuolleet ennen eroa. Silloin varmaan helpompi suhtautua eri tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tuollaista kuvioita miettii niin lapsille on parasta ettei kukaan heidän " vanhemmistaan" puhu pahaa toisistaan. Ainakaan lasten kuullen. Ja selvittävät välinsä ilman että lapset ovat pelinappuloina. Mutta tietysti ihanne tilanne ja sivusta helppo huudella nimettömänä. Erossa kun aina katkeruutta ja pettymyksiä eihän siitä mihinkään pääse mutta on olemassa niitäkin joilla tunteet olleet jo kuolleet ennen eroa. Silloin varmaan helpompi suhtautua eri tavalla.

Ihmissuhteet ovat parhaimmillaankin vähän hankalia. Jos pieni liiottelu sallitaan. Tosiaan pahaa ei pitäisi koskaan puhua. Lapsi vielä vetää niin helposti johtopäätöksiä ihan vaan tavoista, joilla asioita ilmaistaan. Joku harmistuneena sanottu tokaisu, voi lapsen päässä olla iso juttu. Lapsi on myös niin lojaali, että saattaa ihan syyttä suotta "valita puolensa" jos kokee sen toisen oman vanhempansa olevan jotenkin kaltoinkohdeltu.

Sitten vielä nuo isovanhemmat ja mahdolliset sedät/enot ja tädit ja serkut, mahdollisista perhetutuista puhumattakaan. Noita on välillä vaikea sovittaa yhteen ydinperheessäkään, saati sitten uusiokuviossa. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmissuhteet ovat parhaimmillaankin vähän hankalia. Jos pieni liiottelu sallitaan. Tosiaan pahaa ei pitäisi koskaan puhua. Lapsi vielä vetää niin helposti johtopäätöksiä ihan vaan tavoista, joilla asioita ilmaistaan. Joku harmistuneena sanottu tokaisu, voi lapsen päässä olla iso juttu. Lapsi on myös niin lojaali, että saattaa ihan syyttä suotta "valita puolensa" jos kokee sen toisen oman vanhempansa olevan jotenkin kaltoinkohdeltu.

Sitten vielä nuo isovanhemmat ja mahdolliset sedät/enot ja tädit ja serkut, mahdollisista perhetutuista puhumattakaan. Noita on välillä vaikea sovittaa yhteen ydinperheessäkään, saati sitten uusiokuviossa. 😁

Juu kyllä siitä saa olla onnellinen että ei sukulaiset työnnä nenäänsä asioihin jotka eivät heille kuulu. Eikä myöskään miehen suku. Mielipiteitä voi sanoa mutta kyllä minut on ainakin kasvatettu niin että omat virheet ja päätökset täytyy tehdä . Kenenkään puolesta et voi elää. Tietysti jos ihan tuuliajolle menee silloin pitää puuttua asioihin. Mutta muuten täytyy perheiden hoitaa omat asiat ja suhteensa ilman että kaikki mummot ja mammat soveltaa välissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnea vaan yritykseesi. Minuahan tämä ei kosketa, mutta jos koskettaisi niin mulle olisi aivan se ja sama mitä tähän asiaan sanoisit. Sitä joko sopeutuu siihen kuvioon mikä toisen elämässä on tai sitten jatketaan eri suuntiin. Lapsi ei minulle olisi ikinä pelinappula.

Joo mutta pitääkö sen sun exän olla kuvioissa mukana. Ei tarvitse olla eikä saa olla sun kanssa tekemisissä ja ne eivät päätä mistään lasten asioista vaan sinä päätät

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo mutta pitääkö sen sun exän olla kuvioissa mukana. Ei tarvitse olla eikä saa olla sun kanssa tekemisissä ja ne eivät päätä mistään lasten asioista vaan sinä päätät

En tiedä kelle näitä kirjoitat. Ei kuulu minulle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä minäkään kelle kuvittelet puhuvas. Sun ja puolisos ongelmat ei kosketa mua.

Oman elämäni osalta sanon, että juu kyllä hänen pitää olla. Lasten asioista päättävät he, jotka ovat lasten huoltajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä kelle näitä kirjoitat. Ei kuulu minulle!

Miks haluat olla sen sian kanssa tekemisissä kun ymmärrän toki että lasten aikana ei voi moittia muita mutta ei tarvitse olla tekemisissä sun sen sian kanssa eikä leikkiä niin tyhmää ettet tiedä että just pelinappuloita ne lapset niille on että ne pääsee vaikuttaa lasten kautta sinuun ja tietenkin kaikki mikä vaikuttaa sinuun niin myös vaikuttaa minuun ja kuten joku niin fiksusti kirjoitti että jokaisella ihan eri käsitys mikä on lasten parasta niin voin sanoa että koskaan ei ole lasten edun mukaista jättää omia lapsia vaikka olisi kuinka vaikea tilanne kyseessä ja vaikka olisi mitä tahansa vastoinkäymisiä nii omien lasten edelle ei saa mennä mikää eikä kukaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miks haluat olla sen sian kanssa tekemisissä kun ymmärrän toki että lasten aikana ei voi moittia muita mutta ei tarvitse olla tekemisissä sun sen sian kanssa eikä leikkiä niin tyhmää ettet tiedä että just pelinappuloita ne lapset niille on että ne pääsee vaikuttaa lasten kautta sinuun ja tietenkin kaikki mikä vaikuttaa sinuun niin myös vaikuttaa minuun ja kuten joku niin fiksusti kirjoitti että jokaisella ihan eri käsitys mikä on lasten parasta niin voin sanoa että koskaan ei ole lasten edun mukaista jättää omia lapsia vaikka olisi kuinka vaikea tilanne kyseessä ja vaikka olisi mitä tahansa vastoinkäymisiä nii omien lasten edelle ei saa mennä mikää eikä kukaan

En ole sun harhojojesi kohde

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän, että tätä on turha sulle selittää, mutta selitän nyt kuitenkin.

Noinhan se välillä menee ja toinen pompottaa minkä pystyy. Lapsilla nyt kuitenkin on oikeus molempiin vanhempiinsa ja laki on laki. Ne pompotteluyritykset jokainen hoitakoon miten parhaaksi katsoo. Lapsille tekee kyllä ihan hyvääkin nähdä suoraan mitä se toinen osapuoli tekee. Pahaa ei tarvitse puhua, mutta ei noita juttuja silti kannata lapselta piilotella. Ei lasta kannata kääriä pumpuliin ja antaa hänen luoda jotain ihannoitua kuvaa siitä toisesta vanhemmasta, jos ei tämä ihanteellinen ole. Siinä sahaa vain oksaa itsensä alta ja pahimmillaan saa itsensä näyttämään lapsen silmissä siltä k.päältä. Elämä on välillä raadollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä minäkään kelle kuvittelet puhuvas. Sun ja puolisos ongelmat ei kosketa mua.

Oman elämäni osalta sanon, että juu kyllä hänen pitää olla. Lasten asioista päättävät he, jotka ovat lasten huoltajia.

No mutta ota ihmeessä hänet myös suhteeseen kun hän on sulle niin tärkeä osa elämässä ja sydämessä että kun hän vielä on huoltaja nii tietenkin olet hänen vietävissä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noinhan se välillä menee ja toinen pompottaa minkä pystyy. Lapsilla nyt kuitenkin on oikeus molempiin vanhempiinsa ja laki on laki. Ne pompotteluyritykset jokainen hoitakoon miten parhaaksi katsoo. Lapsille tekee kyllä ihan hyvääkin nähdä suoraan mitä se toinen osapuoli tekee. Pahaa ei tarvitse puhua, mutta ei noita juttuja silti kannata lapselta piilotella. Ei lasta kannata kääriä pumpuliin ja antaa hänen luoda jotain ihannoitua kuvaa siitä toisesta vanhemmasta, jos ei tämä ihanteellinen ole. Siinä sahaa vain oksaa itsensä alta ja pahimmillaan saa itsensä näyttämään lapsen silmissä siltä k.päältä. Elämä on välillä raadollista.

Niin mutta sä oot niin rakastunut ettet sä edes huomaa että ne puhuu susta paskaa niille lapsille kun he ovat kieroja ja sikoja ja lapset ovat niitä pelinappuloita heille että jos et tienny niin älä sitten myöhemmin sano mulle että miksi en yhtää varoittanut sinua että ne siat ovat kieroja sinua kohtaan ja todellakin ihan on valehdellut sulle että kaikki on ajateltu lasten parhaaksi mutta usko toki heitä niin he eivät mitenkään voi sinulle valehdella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo elämä raadollista. Riippuu lasten iästä ja kyvystä käsitellä asioita. Ei pienet lapset osaa jäsentää asioita eikä lapsia tarvitse kuormittaa aikuisten ongelmilla. Itse en puolisoni kanssa koskaan edes riitele lasten nähden tai puhu vaikkapa raha asioista yms. Mitkään mistä lasten ei tarvitse kantaa huolta. Lapset aikuistuvat kyllä ja ymmärtävät enemmän kuin aikuiset ymmärtää. Kyllä ne tajuaa että asiat pielessä jos niin on. Älä koskaan aliarvioi lapsia. Aikuisten kuuluu hoitaa ne asiat eikä kuormittaa niillä ja omilla ongelmille lapsia. Varsinkin erojen kohdalla lapsia täytyy tukea ja ottaa lasten tunteet erityisesti huomioon eikö siinä auta jos isää tai äitiä haukutaan oli kuinka pyllystä tahansa. Kyllä se lapsi jossain vaiheessa ymmärtää asian. Mutta se että omat ongelmansa kaataa lapsen niskaan ei ole koskaan oikein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo elämä raadollista. Riippuu lasten iästä ja kyvystä käsitellä asioita. Ei pienet lapset osaa jäsentää asioita eikä lapsia tarvitse kuormittaa aikuisten ongelmilla. Itse en puolisoni kanssa koskaan edes riitele lasten nähden tai puhu vaikkapa raha asioista yms. Mitkään mistä lasten ei tarvitse kantaa huolta. Lapset aikuistuvat kyllä ja ymmärtävät enemmän kuin aikuiset ymmärtää. Kyllä ne tajuaa että asiat pielessä jos niin on. Älä koskaan aliarvioi lapsia. Aikuisten kuuluu hoitaa ne asiat eikä kuormittaa niillä ja omilla ongelmille lapsia. Varsinkin erojen kohdalla lapsia täytyy tukea ja ottaa lasten tunteet erityisesti huomioon eikö siinä auta jos isää tai äitiä haukutaan oli kuinka pyllystä tahansa. Kyllä se lapsi jossain vaiheessa ymmärtää asian. Mutta se että omat ongelmansa kaataa lapsen niskaan ei ole koskaan oikein.

Nimenomaan juuri tuo, että älä aliarvioi lapsia. Pienikin lapsi tajuaa paljon ja se tajuaa sen jo puolesta sanasta. Yleensä lapsilta on ihan turha yrittää piilottaa asioita. Paljon järkevämpää oikeasti olla suora näissä asioissa. Pahaa ei tarvitse puhua, riidellä ei tarvitse niin lasten näkyvillä kuin näkymättömissäkään. Ei sen toisen puolesta kuitenkaan kannata alkaa peittelemään, eikä varsinkaan valehtelemaan. On täysin eri asia kuormittaa jutuilla, kuin olla rehellinen niistä. Lapsi tajuaa ne jutut kuitenkin ja jos ei niistä puhuta suoraan, niin sitten lapsi kuvittelee ne osat mitä hän ei tajua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mutta sä oot niin rakastunut ettet sä edes huomaa että ne puhuu susta paskaa niille lapsille kun he ovat kieroja ja sikoja ja lapset ovat niitä pelinappuloita heille että jos et tienny niin älä sitten myöhemmin sano mulle että miksi en yhtää varoittanut sinua että ne siat ovat kieroja sinua kohtaan ja todellakin ihan on valehdellut sulle että kaikki on ajateltu lasten parhaaksi mutta usko toki heitä niin he eivät mitenkään voi sinulle valehdella

Sun kannattaa puhua tuo sille asianosaselle. Sikäli mikäli tuo koko juttu edes millään tasolla sulle kuuluu. Usein uuden kumppanin kannattaa ihan oikeasti vain pitää suunsa kiinni ja olla puuttumatta asiaan. Harvemmin se sillä puuttumisella paremmaksi ainakaan muuttu. Jos oikeasti haluat auttaa, niin oletihan vasn tukena, mutta et tuputa mielipiteitäs.

Anyway ... jos teidän kommunikaatio on Suomi24 tasolla, niin heikosti menee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan juuri tuo, että älä aliarvioi lapsia. Pienikin lapsi tajuaa paljon ja se tajuaa sen jo puolesta sanasta. Yleensä lapsilta on ihan turha yrittää piilottaa asioita. Paljon järkevämpää oikeasti olla suora näissä asioissa. Pahaa ei tarvitse puhua, riidellä ei tarvitse niin lasten näkyvillä kuin näkymättömissäkään. Ei sen toisen puolesta kuitenkaan kannata alkaa peittelemään, eikä varsinkaan valehtelemaan. On täysin eri asia kuormittaa jutuilla, kuin olla rehellinen niistä. Lapsi tajuaa ne jutut kuitenkin ja jos ei niistä puhuta suoraan, niin sitten lapsi kuvittelee ne osat mitä hän ei tajua.

Vanhempi itse päättää ja tuntee lapsensa parhaiten mitä kestää ja mitä ei. Kenenkään on turha kertoa toiselle kuinka toimia. Kuitenkin sen elämän raadollisuuden jokainen joutuu kohtaamaan joskus ja jos mahdollisuus suojella lasta siltä niin että saa edes nauttia lapsuudesta niin en ymmärrä että oma sädekehän kiillotus voi olla niin tärkeämpää kuin lapsen onni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhempi itse päättää ja tuntee lapsensa parhaiten mitä kestää ja mitä ei. Kenenkään on turha kertoa toiselle kuinka toimia. Kuitenkin sen elämän raadollisuuden jokainen joutuu kohtaamaan joskus ja jos mahdollisuus suojella lasta siltä niin että saa edes nauttia lapsuudesta niin en ymmärrä että oma sädekehän kiillotus voi olla niin tärkeämpää kuin lapsen onni.

Teepä sitten itse ihan sama äläkä yritä kertoa muille miten toimia. Kannattaa tehdä itse sama mitä saarnaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rehellisyys paras juttu taatusti. Jokainen lapsi tajuaa noi jutut kuitenki. Paljon parempi sanoa suoraan, että kyllä äitiä vituttaa tämä isin uusperhekuvio. Äiti ei jaksaisi tätä aikuisten typerää säätöä. Mutta tämä asia ei sinua kultaseni kosketa. Sinulla on täysi lupa ja oikeus tykätä olla siellä ja tykätä isin uudesta perheestä ja olla siellä onnellinen ja tyytyväinen. Paljon parempi sanoa suoraan ja antaa lapselle vapaasti lupa viihtyä, vaikka äitiä selvästi vituttaa. Tajuaa lapsi aivan varmasti kuitenkin sen, että äitiä vituttaa ihan joka kerta kun aihe edes mainitaan. Ei kannata valehdella itselleen ja kuvitella muka pystyvänsä sen piilottaan, jos se vituttaa. Käsittelemätön ristiriita on lapselle kaikkein pahin mahdollinen juttu. Lapsi yrittää olla lojaali molemmille vanhemmille ja sitten pitää vielä vihata äidin takia sitä uutta perhettäkin.

Tai voihan tuo kuvio tietysti mennä toisinki päin. Isiäkin voi vituttaa ja saa vituttaa. Aikuisiakin harmittaa välillä. Lapsi oppii siinä senkin, että aikuisia todellaki myös välillä harmittaa, mutta sen tunteen kanssa pitää osata elää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teepä sitten itse ihan sama äläkä yritä kertoa muille miten toimia. Kannattaa tehdä itse sama mitä saarnaa

Ei minulla ole mitään tämmöistä tilannetta päällä.miksi otat nämä näin henkilökohtaisesti. Tämä on yleinen keskustelu palsta jossa vaihdetaan mielipiteitä. Jokainen toimii niinkuin parhaaksi näkee. Eihän kukaan voi toisen elämäntilanteesta tietää. En ihmettele yhtään että on hankaluuksia hoitaa eroja siististi jos menee hermot sen takia joku on eri mieltä keskustelu palstalla. Siihen jokaisella oikeus jokainen tekee sitten päätökset omista lähtökohdista. Kommunikaatio kaiken a ja o.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minulla ole mitään tämmöistä tilannetta päällä.miksi otat nämä näin henkilökohtaisesti. Tämä on yleinen keskustelu palsta jossa vaihdetaan mielipiteitä. Jokainen toimii niinkuin parhaaksi näkee. Eihän kukaan voi toisen elämäntilanteesta tietää. En ihmettele yhtään että on hankaluuksia hoitaa eroja siististi jos menee hermot sen takia joku on eri mieltä keskustelu palstalla. Siihen jokaisella oikeus jokainen tekee sitten päätökset omista lähtökohdista. Kommunikaatio kaiken a ja o.

Vielä sekin on oma päätös jos tänne ongelmia tuo muiden kommetoivaksi on tajutata että silloin ihmisillä oikeus kommentoida mielipiteensä. En ole omia ongelmia tänne vuodattanut enkä siis ole niihin myöskään muiden mielipiteitä vailla. Ja kenenkään turha lähteä mitään niitä arvailemaan ja yrittää siirtää omia ongelmia minuun kun eivät liity elämääni mitenkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samat sanat. Ei kannata tuoda omia ongelmiaan muiden kommentoitaviksi, jos kommentit häiritsevät. Sinähän se sanoit, että "Kenenkään on turha kertoa toiselle kuinka toimia". Minulla ei edes ole sellaista exää, jonka sanomisista ja tekemisistä tarvisi piitata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rehellisyys paras juttu taatusti. Jokainen lapsi tajuaa noi jutut kuitenki. Paljon parempi sanoa suoraan, että kyllä äitiä vituttaa tämä isin uusperhekuvio. Äiti ei jaksaisi tätä aikuisten typerää säätöä. Mutta tämä asia ei sinua kultaseni kosketa. Sinulla on täysi lupa ja oikeus tykätä olla siellä ja tykätä isin uudesta perheestä ja olla siellä onnellinen ja tyytyväinen. Paljon parempi sanoa suoraan ja antaa lapselle vapaasti lupa viihtyä, vaikka äitiä selvästi vituttaa. Tajuaa lapsi aivan varmasti kuitenkin sen, että äitiä vituttaa ihan joka kerta kun aihe edes mainitaan. Ei kannata valehdella itselleen ja kuvitella muka pystyvänsä sen piilottaan, jos se vituttaa. Käsittelemätön ristiriita on lapselle kaikkein pahin mahdollinen juttu. Lapsi yrittää olla lojaali molemmille vanhemmille ja sitten pitää vielä vihata äidin takia sitä uutta perhettäkin.

Tai voihan tuo kuvio tietysti mennä toisinki päin. Isiäkin voi vituttaa ja saa vituttaa. Aikuisiakin harmittaa välillä. Lapsi oppii siinä senkin, että aikuisia todellaki myös välillä harmittaa, mutta sen tunteen kanssa pitää osata elää.

Eri asia puhua totta kuin haukkua ketään. Ja kyllä se lapsi sen tietää että äiti varmasti harmittaa tuossa tilanteessa ja tuntee todennäköisesti jo muutenkin siitä painetta. Eli tarvitaanko se vielä teroittaa lapselle että äitiä harmittaa. Lapsi voi kokea sen niin että hänkään ei saa tykätä uudesta perheestä kun äiti ei tykkää. Vaikka kuinka vanhemmat sanoo että sinä saat tykätä lapset ovat lojaaleja vanhemmille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samat sanat. Ei kannata tuoda omia ongelmiaan muiden kommentoitaviksi, jos kommentit häiritsevät. Sinähän se sanoit, että "Kenenkään on turha kertoa toiselle kuinka toimia". Minulla ei edes ole sellaista exää, jonka sanomisista ja tekemisistä tarvisi piitata.

Ei minullakaan. Eli turhaan purat kiukkua minuun tai minun mielipiteiseeni. Ne ovat minun mielipiteeni muiden ei tarvitse olla samaa mieltä kanssani. Olen toki seurannut vieressä monenlaisia perhekuvioita ja huomannut ja kuulut asioita miten toimitaan ja tehdään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eri asia puhua totta kuin haukkua ketään. Ja kyllä se lapsi sen tietää että äiti varmasti harmittaa tuossa tilanteessa ja tuntee todennäköisesti jo muutenkin siitä painetta. Eli tarvitaanko se vielä teroittaa lapselle että äitiä harmittaa. Lapsi voi kokea sen niin että hänkään ei saa tykätä uudesta perheestä kun äiti ei tykkää. Vaikka kuinka vanhemmat sanoo että sinä saat tykätä lapset ovat lojaaleja vanhemmille.

Asian myöntäminenkö on asian terottamista? Hieman erikoinen näkemys. Niin kauan, kun lapsi ei tiedä, hän arvailee. Niin kauan, kun asiaa ei ole sanottu, asiaa ei voi tietää. Arvailu ja epävarmuus ei ole kenellekään hyväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asian myöntäminenkö on asian terottamista? Hieman erikoinen näkemys. Niin kauan, kun lapsi ei tiedä, hän arvailee. Niin kauan, kun asiaa ei ole sanottu, asiaa ei voi tietää. Arvailu ja epävarmuus ei ole kenellekään hyväksi.

Ja jos ei sille lapselle edes sano, että on ok tykätä heistä, vaikka öiti ilmiselväati ei tykkää, niin silloin lapsi ei taatusti tykkää. Kyllä se selvästi täytyy ilmaista, että on ihan ok tykätä, jotta lapsen ei tarvi kokea tekevänsä väärin, jos kuitenkin tykkää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minullakaan. Eli turhaan purat kiukkua minuun tai minun mielipiteiseeni. Ne ovat minun mielipiteeni muiden ei tarvitse olla samaa mieltä kanssani. Olen toki seurannut vieressä monenlaisia perhekuvioita ja huomannut ja kuulut asioita miten toimitaan ja tehdään.

En minä sinun kiukullesi mitään mahda. Sinuahan se alkoi harmittaa, kun aloit toisten neuvomisesta moittimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on lapsen aliarviomista jos luulet ettei lapsi ymmärrä että vanhempi on surullinen niin jätetään ja erotaan. Voihan sen toki kertoa että tuntuu pahalta jos lapsi sitä kysyy. Mutta olen myös nähnyt perheitä joissa lapselle sanottu että kaikki ok. Että lapsen olisi helpompaa hyväksyä tilanne. Ja käsitelty itse ne ongelmat ja opeteltu tulemaan myös toimeen sen isän tai äidin uuden perheen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sun kannattaa puhua tuo sille asianosaselle. Sikäli mikäli tuo koko juttu edes millään tasolla sulle kuuluu. Usein uuden kumppanin kannattaa ihan oikeasti vain pitää suunsa kiinni ja olla puuttumatta asiaan. Harvemmin se sillä puuttumisella paremmaksi ainakaan muuttu. Jos oikeasti haluat auttaa, niin oletihan vasn tukena, mutta et tuputa mielipiteitäs.

Anyway ... jos teidän kommunikaatio on Suomi24 tasolla, niin heikosti menee.

Voihan dilleä kun on noin koppava kommenteista, no kyllähän mä olen tukena ja valmis auttamaan ja aivan vasta kohta sinusta joka on vaan kattonu vierestä vuosien ajan ja nyt ei kannata myöskään arvostella tilannetta jos kerran olet ollu vieressä monet vuodet tekemättä yhtään mitään auttamista niin ei myöskään sun mielipide ole mulle minkään arvoinen kun olet samanlainen kuin se siskosi joka myös kääntyi omaa siskoaan vastaan noin tärkeällä tavalla mutta et ole sen parempi itsekään kun et ole yhtään mitään tehnyt asioiden eteen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä sinun kiukullesi mitään mahda. Sinuahan se alkoi harmittaa, kun aloit toisten neuvomisesta moittimaan.

Ketä olen moittinut? En tunne tiedä kenenkään tilannetta. Yleistä kommenttia vain. Opettele sisälukutaitoa ja erottamaan oikea elämä ja tämän sivun mielipiteet. Tämäkin koko juttu voi olla keksitty vailla totuus pohjaa. Minun mielipiteeni voivat olla tahallisesti provosoivia tai oikeita et voi koskaan tietää. Jos ihminen on niin yksinkertainen että täällä lukemista teksteistä tekee omat päätöksensä elämässä. Niin parempi ettei ole mitään ihmissuhde kuvioita. Voin olla vaikka 65 vuotias poikamies joka ei ole koskaan ollut suhteessa tai 13 vuotias tyttö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on lapsen aliarviomista jos luulet ettei lapsi ymmärrä että vanhempi on surullinen niin jätetään ja erotaan. Voihan sen toki kertoa että tuntuu pahalta jos lapsi sitä kysyy. Mutta olen myös nähnyt perheitä joissa lapselle sanottu että kaikki ok. Että lapsen olisi helpompaa hyväksyä tilanne. Ja käsitelty itse ne ongelmat ja opeteltu tulemaan myös toimeen sen isän tai äidin uuden perheen kanssa.

Se, ettäettä lapsi tunnistaa tunteen ei tarkoita, että ymmärtäisi tilanteen. Juuri tilanteen ymmärtäminen on se ollennaisempi tekijä turvallisuudentunteen kannalta. Se on myös olennaista lapsen omien tunteiden käsittelyn kannalta. Myös lapsi on erotilanteessa surullinen ja häntä harmittaa. Tunteille pitää olla tilaa, niitä täytyy ymmärtää ja niitä täytyy opetella käsittelemään. Tunteiden piilottaminen ei ole niiden käsittelemistä, ei vaikka se onkin se "perinteinen" suomalainen tapa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan dilleä kun on noin koppava kommenteista, no kyllähän mä olen tukena ja valmis auttamaan ja aivan vasta kohta sinusta joka on vaan kattonu vierestä vuosien ajan ja nyt ei kannata myöskään arvostella tilannetta jos kerran olet ollu vieressä monet vuodet tekemättä yhtään mitään auttamista niin ei myöskään sun mielipide ole mulle minkään arvoinen kun olet samanlainen kuin se siskosi joka myös kääntyi omaa siskoaan vastaan noin tärkeällä tavalla mutta et ole sen parempi itsekään kun et ole yhtään mitään tehnyt asioiden eteen

Edelleen suosittelen puhumaan itse asianosaisten kanssa ja silloikin jotenkin muuten, kuin keskustelupalstan kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just noin 👍

Parempi käsitellä suoraan ja rehellisesti, turvallisessa tilanteessa, turvallisen aikuisen kanssa. Ei jää epäselvyyksiä, eikä epävarmuuksia. Silloin ei ainakaan tarvii jälkikäteen teininä tai aikuisena olla terapiassa availemassa lukkojansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just noin 👍

Parempi käsitellä suoraan ja rehellisesti, turvallisessa tilanteessa, turvallisen aikuisen kanssa. Ei jää epäselvyyksiä, eikä epävarmuuksia. Silloin ei ainakaan tarvii jälkikäteen teininä tai aikuisena olla terapiassa availemassa lukkojansa.

Mielestäni moni lapsi tarvisi terapiaa erotilanteissa niinkuin myös vanhemmat. Eivät lapset välttämättä pysty vanhempien kanssa käsittelemään niitä asioita vaan ottavat vanhempien murheet kantaakseen. Se ehkä asia mitä ajan takaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se, ettäettä lapsi tunnistaa tunteen ei tarkoita, että ymmärtäisi tilanteen. Juuri tilanteen ymmärtäminen on se ollennaisempi tekijä turvallisuudentunteen kannalta. Se on myös olennaista lapsen omien tunteiden käsittelyn kannalta. Myös lapsi on erotilanteessa surullinen ja häntä harmittaa. Tunteille pitää olla tilaa, niitä täytyy ymmärtää ja niitä täytyy opetella käsittelemään. Tunteiden piilottaminen ei ole niiden käsittelemistä, ei vaikka se onkin se "perinteinen" suomalainen tapa.

Sekä onhan se eriä asia puhua tilanteesta kuin antaa lapselle aikaa käsitellä omat tunteet ja puhua niistä . Mennä lapset ehdoilla siivet tilanteeseen. Kun kertoa lapselle kuinka pahalta itsestään tuntuu ja sinun nyt täytyy käsitellä vielä tätäkin . Mennä vaikka sitten sinne terapiaan puhumaan niistä ja jäsentää ne omat tunteet. Myöskin lapsen voi olla helpompaa puhua ulkopuoliselle ilman että tarvitsee valita puolia.

• Anonyymi

Ei. Eikä naista.

• Anonyymi

Ota ero

• Anonyymi

Suhde exään ja kyky hoitaa asiallisesti lapsiin liittyviä juttuja, kertoo paljon ihmisestä. Ite en ikinä lähtis sellasen mukaan, joka ei osaa noita asiallisesti hoitaa. Niin vittumaista exää ei olekaan, etteikö niihin ongelmiin olis itselläkin ollut vaikutusta. Jos taas on oikeasti niin vittumaisen valinnut, niin arvostelukyvyssä on selvästi vikaa.

Muutenkin musta suhde exiin ja se miten ero(t) on hoidettu, kertoo paljon ihmisestä. Tärkeintä on, että ero on ollut asiallinen. Onpa sitten jääty ystäviksi tai lähdetty kokonaan omille teilleen, niin molemmat voi tehdä asiallisesti ja välwissö. Katkeria erotarinoita vuodattavat ja kaunaa kantavat tyypit kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi

Riippuu lasten äidistä. Voi halutessaan tehdä lasten isän uudesta parisuhteesta helvettiä.

• Anonyymi

Tai sitten ei. Jos isällä on pallit tallella niin ei mahdollista moista.

• Anonyymi

Myös isän uusi vaimo voi tehdä lasten elämästä helvettiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös isän uusi vaimo voi tehdä lasten elämästä helvettiä.

Ei voi, jos isällä on pallit tallella.

• Anonyymi

Meillä oli mieheni kanssa yhteen mennessämme molemmilla poika, hänellä 7-vuotias minulla 5.
      Mieheni oli pojan yksinhuoltaja, äidillä tapaamisoikeus jota käytti jos käytti. Usein ei viitsinyt kun oli muuta menoa. Ja tämän he olivat keskenään sopineet, äiti ei huoltajuutta ollut halunnut. Hänelle on myös yks ja sama olenko olemassa vai ei, Joskus humalapäissään miehelle yrittää soittaa ja v-tuilla mutta mies tekee siitä heti lopun. On erittäin tarkka siitä että kännissä on turha yrittää yhteyttä ottaa.
      Miehelläni oli oma kerrostalokolmio kun tavattiin ja siinä ensin asuttiin, myöhemmin ostimme omakotitalon. Pojat tuli heti toimeen keskenään eikä meillä aikuisillakaan mitään ongelmia ollut eikä ole. Johtuneeko siitä että oman poikani isä ei koskaan kuviossa mukana ole ollut, teki heti selväksi ettei kiinnosta mikä sopi minulle hyvin.
      Mieheni pojalla ei myöskään mitään ihmeellistä äiti-suhdetta biologiseen äitiinsä ole, tämä kun ei ole ollut kiinnostunut pojasta. Kuitenkin siitä on pidetty huoli että biologinen äiti on äiti ja minua puhuttelee etunimeltä.
      Pojat alkaa olla teini-iässä nyt molemmat, ja olen todella iloinen ja kiitollinen että mieheni jaksaa ja osaa olla miehen malli molemmille. Ehkä olemme harvinainen perhe, mutta meillä asiat on soviteltu ja sopeuduttu, muutenhan ei yhteiselosta mitään tulisikaan, edes ilman lapsia.
      Mitä molempien sukuun tulee he saavat olla sitä mieltä mitä haluavat eikä sieltä mitään negatiivista ole kuulunutkaan. Isovanhemmille pojat on tärkeitä molemmat ja muu suku neutraalia ja ainakin pysyvät hiljaa.
      Olen sitä mieltä että paljon vaatii tietysti molemmilta tälaisen suhteen aloitus, ja ihmisenä on oltava aikas kypsä ja aikuinen että kykenee tämän läpi viedä. Sisareni miehellä on kaksi lasta ja heistä toinen muutti 11-vuotiaana heidän luokseen. Sisareni poika oli silloin 12 ja tytär 15. Siskon miehen poika halusi itse muuttaa heidän luokseen ja sai luvan. Kyllä nämä voi onnistua kun vain tahtoa ja ymmärrystä on.

• Anonyymi

joo meil sama juttu et miehen uudet sutturat soittelee meille jatkuvasti, ja mies tekee lopun siitä puhelusta heti alkuunsa. En ymmärrämitehn kehtaavat kun tietää että mies on onnellisesti naismisissa ja lasten isä. Sutturat ne tekee kaikkensa jotta kännissä siasivat meihen kuin miehen. Hävettää heidän puolestaan.

Joskus kun vastaan mieheni puhelimeen niin kiroovat minut ja lapset tähysin ja haukkuu, me vaan nauramme kun laitamme kovaääniselle, niin voi luoja millasta potaskaa ne sutturat huutelee. Mieheni on todella komee mies, ja rikas et siksi ne yrittää viendä häet. Ei onistu. Minäkin olen kauni joten mies ei jätä ja rikas oon.

Sutturoilla kun ei ole omaa elämää niin haluavat rikkoa toisten onnelliset liitot. Mies on monesti vaihtanut numeronkin mutta aina ne etsii sen käsiin ja taas puheli soi, kerran vaihdettiin uhelimia meiehn kanssa ja kun vastasin niin ei meinannu saaha sanoista selvää kun oli niin kännissä,, olis pitäny mennä diskoilee... kauheeta, kuka diskoille?? hupat on eidän juttu ny ei pääse edes humpalle, mut sutturat menis vaikka mikä olis. Meidän meistä ei saa.

• Anonyymi

Jos sitä täältä täytyy kysyä niin ei kannata, oli lapsia tai ei.

• Anonyymi

Riippuu lasten iästä?

Sama koskee naista!

• Anonyymi

Ottaisin kyllä tuon miehen lapsineen päivineen jos vain haluaisi.

• Oloittaja on siis tilanteessa, jossa on kaksi ongelmanaiheuttajaa ja molemmat niistä ovat naisia: oloittaja itse ja miehen exä.

• Anonyymi

No ainkinjos on ite työtön niin kantsii ottaa mies, kersat tulee sitten kupan päälle. Paras on jos ovat jo isoja ettei tarvi hoitaa, vaan voi käskyttää tekemään kotityöt ja käymään kaupassa. Ite en talvella liiku niin laitan meihen kakarat asialle. Ollaan omien kanssa täällä sisällä lämpimässä. Kauhee riita siitä tulee mutta mitä väliä.

Ei kaikki halua tehdäm itään, niin äitipuolena voin käskyttää miehen lapsia, siksi ovat täällä että avustaa mua.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe