kauanko luulette vielä elävänne? Milloin arvioitte kuolevanne? miehillä taitaa keskimääräinen elinikä olla jotain 73 ja naisilla kait päälle 80:n. Eli jäljellä miehillä tällä palstalla parikymmentä, naisilla noin kolmekymmentä vuotta keskimäärin.
Onks kuolema pelottavaa? vai oletteko sen kanssa sinut.
peruskysymyksiä
44
1503
Vastaukset
- Jermu
niin silloin olis kaikki velvoitteet lapsille ainakin hoidettu, koulut asunnot ja sen sellaiset.Epäilen, että ei sinne asti paikat kestä. 55???
Ei oikeastaan tunnu missään. Ei tollaset asiat peloita. Toiveena on tietty nopee lähtö ja mun tapauksessa se olis melkeinpä selviökin. Helppoa, vai mitä?- Karju50
olen ymmärtänyt että mitä vanhemmaksi tulee sen vanhemmaksi yleensä haluaa elää ellei sitten ole elämä kovin kivuliasta fyysisesti tai henkisesti. Silloin kun ei kuolema ole vielä henkisesti ihmisessä mukana, kirjoittelee sinun tyyppisiä vastauksia. Silloin on kuolemaan helppo suhtautua siten kuin suhtaudut, se on niin kaukainen asia.
- Jermu
Karju50 kirjoitti:
olen ymmärtänyt että mitä vanhemmaksi tulee sen vanhemmaksi yleensä haluaa elää ellei sitten ole elämä kovin kivuliasta fyysisesti tai henkisesti. Silloin kun ei kuolema ole vielä henkisesti ihmisessä mukana, kirjoittelee sinun tyyppisiä vastauksia. Silloin on kuolemaan helppo suhtautua siten kuin suhtaudut, se on niin kaukainen asia.
johtuu mun duuneista yms. En halua sulle olla ivallinen tms. Se oli rehellisesti mun mielipide.
- nauta-45
äärellä olet.Tavoitteena olisi edes seuraavat 5vuotta, joka sekään ei ole varmaa. (Sairastan syöpää)En ole varma kuinka sinut olen kuolemani kanssa, sitten kun osuu kohdalle, nyt LUULEN olevani hyvinkin sinut, voin tulla vielä toisiin aatoksiin. Pakoon en sitä kuitenkaan lähde, hihii
*varovaisesti hihitellen* - Nauta-45
kun keksit tämmöistä kysellä
- Karju50
ei vielä mutta asia ei ole kait minullakaan vielä aktivoitunut. Koskaahan ei tietenkään tiedä milloin kuolee. Vanheneminen fyysisesti joskus harmittaa...
- Nauta-45
Karju50 kirjoitti:
ei vielä mutta asia ei ole kait minullakaan vielä aktivoitunut. Koskaahan ei tietenkään tiedä milloin kuolee. Vanheneminen fyysisesti joskus harmittaa...
onkin elettävä täysillä sen loppuun asti, oli pituus sillä sitten lyhyt tai pitkä. Tuskin vanhuus niin kovin pelottavaa on, jos saa olla jonkinlaisessa kondiksessa.
- Elämänhalu
Jos tulen sukuuni niin 40v.
Naiset elävät suvussani vanhaksi.
En kyllä välittäisi elää niin kauan.
Kuolema ei peloita yhtään, joskus nuorempana pelotti.
Kun on terve ja kaikenmaailman asiat vielä kiinnostaa, niin mikäpä on eläessä.- Karju50
elämänhalu säilyy jos on tulevaisuudessa vielä jotain, mitä haluaa tehdä tai kehittää, tai kenties on luontaisesti utelias asioille... hassua että sanot ettet välittäisi elää niin kauaa, vanhenemisen vuoksi vai sen vuoksi että oma ikäpolvesi katoaa ympäriltäsi?
- Nauta-45
Karju50 kirjoitti:
elämänhalu säilyy jos on tulevaisuudessa vielä jotain, mitä haluaa tehdä tai kehittää, tai kenties on luontaisesti utelias asioille... hassua että sanot ettet välittäisi elää niin kauaa, vanhenemisen vuoksi vai sen vuoksi että oma ikäpolvesi katoaa ympäriltäsi?
vanhuus katsotaan alkaneeksi?
- Karju50
Nauta-45 kirjoitti:
vanhuus katsotaan alkaneeksi?
joskus kun olin nuori niin kait 60:stä pidettiin vanhana, itseasiassa se on yksilökohtainen juttu. Olisko 70? jos kysyy joltain lapselta niin 21??? :-D
- yopollo
kymppi menossa jos vanhempiini olen tullut. kuolivat aika nuorina kuten sisarensa ja veljensäkin. Olen ikäjärjestyksessä sukuni seuraava haudan partaalla.
Älkääkä yrittäkökään potkia siellä persuksiin....- Karju50
olet kaukana tuolla elämänasenteella, jos ei sitten sama elämänasenne ole sulla nautintoja kohtaan :-O
Vanhempanne olivat rakennetut eri aineista... - yopollo
Karju50 kirjoitti:
olet kaukana tuolla elämänasenteella, jos ei sitten sama elämänasenne ole sulla nautintoja kohtaan :-O
Vanhempanne olivat rakennetut eri aineista...sitä vielä vähän pidemmälle yrittää kun tämä kuluva kymppi on kuitenkin tarkoitus vielä töitäkin tehdä.
- plunger
Luulen? Voin elää monta vuotta, tuskin miesten keskiarvoon 73 v. Olen polttanut kynttilää molemmista päistä ja vielä keskeltä taivuttanut.
Elämänhalusta riippuu, kuolenko jo ensi vuonna, vai jaksanko pienessä maaseutumökissä enemmän.
Tuskin 5 vuotta!
Ei pelota kuolla. Olen valmis jo nyt, olen joka päivä valmis lähtemään. Ei ole kukaan kaipaava. - n52
olenko sinut vai enkö yksinkertaisesti halua ajatella asiaa.
En ainakaa tiedosta pelkääväni kuolemaa,mutta toivon tietysti nopeaa lähtöä ja etten olisi silloin yksin,ehkä se pelko on?- Karju50
todella... onko silloin yksin. Jollakin tavalla yksin ja unohdettuna olisi ikävä kuolla, vaikka kukapa meistä tänkään palstan kirjoittajista on kenenkään muistissa sanotaanko sadan vuoden kuluttua. Kaikki me ollaan tuomittu unohduksiin... ikuisesti!
- n52
Karju50 kirjoitti:
todella... onko silloin yksin. Jollakin tavalla yksin ja unohdettuna olisi ikävä kuolla, vaikka kukapa meistä tänkään palstan kirjoittajista on kenenkään muistissa sanotaanko sadan vuoden kuluttua. Kaikki me ollaan tuomittu unohduksiin... ikuisesti!
vaikka tämäkin sivu tallennettaisiin tuleville sukupolville ohjeeksi kuinka elää ja kuolla oikei tuntematta pelkoa kumpaakaan kohtaan.
Ei vannota. - Karju50
n52 kirjoitti:
vaikka tämäkin sivu tallennettaisiin tuleville sukupolville ohjeeksi kuinka elää ja kuolla oikei tuntematta pelkoa kumpaakaan kohtaan.
Ei vannota.juu... tämä sivu olisi sitten se ihmiskunnan henkisen kehityksen huippukohta, joka talletettaisiin tuleville sukupolville...
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDD
Upeita ajatuksia ja keskusteluja ;-O - n52
Karju50 kirjoitti:
juu... tämä sivu olisi sitten se ihmiskunnan henkisen kehityksen huippukohta, joka talletettaisiin tuleville sukupolville...
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDD
Upeita ajatuksia ja keskusteluja ;-Oettä ei ollut mustan huumorin hetki.
Anteeksi. - Karju50
n52 kirjoitti:
että ei ollut mustan huumorin hetki.
Anteeksi.????? ai ketä loukattu? vakava aihe mutta kyllä siinä voi huumoria olla. Go on...
- n52
Karju50 kirjoitti:
????? ai ketä loukattu? vakava aihe mutta kyllä siinä voi huumoria olla. Go on...
kun kaikki aina hokee ettei nykynuorisosta ole mihinkään niin jospa se paras tulos on nyt näillä palstoilla ja siitä syystä olemme sitten siellä parhaiden saavutusten oppikirjoissa?
- Nauta-45
Karju50 kirjoitti:
????? ai ketä loukattu? vakava aihe mutta kyllä siinä voi huumoria olla. Go on...
hyssyttely elämää pidennä, lasken itse ainakin omastani mustaa huumoria, ehkei sitä kaikki ymmärrä, ja tarvitseekokaan? En itse kestä sellasta, että mistä ei puhuta, sitä ei ole elämää.
- n52
Nauta-45 kirjoitti:
hyssyttely elämää pidennä, lasken itse ainakin omastani mustaa huumoria, ehkei sitä kaikki ymmärrä, ja tarvitseekokaan? En itse kestä sellasta, että mistä ei puhuta, sitä ei ole elämää.
oppia tuonne 80-palstalle kovasta vauhdista siellä on käynnissä vissiin tappelu ja tuttu merkki on taas liikkeelä....=)
- n52
Karju50 kirjoitti:
juttu enää uppoa minuunkaan kun rupesin nauramaan todella sille ajatukselle,että nytkö on huippu saavutettu,mutta minä olen senverran kyllä seko,että tykkäisin jos osaisin sitten nauraa viimeiseksi!
- Kakku
Tänään luulin hetkeni tulleen. Karmeet rytmihäiriöt kesken työpäivän, jotta kahteen kertaan mentiin renkaat soikeina sairaalaan. Vaan ei saanut kylmäkalle mukaansa vielä.(oikeasti: nyt pelottaa)
- Karju50
tuollaiset rytmihäiriöt eivät ole yleensä vaarallisia, vaaralliset rytmihäiriöt iskee arvaamatta ja vie kerralla mukaansa. On meinaan aika paljon kokemuksia, nyt lääkkeellä kurissa ... tuntuu tietty pelottavalta ja inhottavalta.
- Nauta-45
pelottais, silti, pumppu kun pettää, niin useinmiten lähtö on nopee, ei tarttis kitua pitkään jossain terveyskeskuksen kroonikko-osastolla
- Kakku
Karju50 kirjoitti:
tuollaiset rytmihäiriöt eivät ole yleensä vaarallisia, vaaralliset rytmihäiriöt iskee arvaamatta ja vie kerralla mukaansa. On meinaan aika paljon kokemuksia, nyt lääkkeellä kurissa ... tuntuu tietty pelottavalta ja inhottavalta.
Millä lääkkeellä sun pysyy kurissa? Nää on inhottavia, kun ei oikein mikään auta. Olen koko ikäni tapellut niitten kanssa ja nyt iän myötä aina vaan enemmän. Hyvälaatuisiksi ne 3 vuotta sitten todettiin, mutta silti, jos "molkotuksia" tulee tommonen puoli tuntia niin, ettei normaalilyöntiä juuri välissä ole, niin pistäähän se naaman vakavaksi.
- Karju50
Kakku kirjoitti:
Millä lääkkeellä sun pysyy kurissa? Nää on inhottavia, kun ei oikein mikään auta. Olen koko ikäni tapellut niitten kanssa ja nyt iän myötä aina vaan enemmän. Hyvälaatuisiksi ne 3 vuotta sitten todettiin, mutta silti, jos "molkotuksia" tulee tommonen puoli tuntia niin, ettei normaalilyöntiä juuri välissä ole, niin pistäähän se naaman vakavaksi.
kärsin useita vuosia ja usein olin letkuissa sairaalassa rytmihäiriökohtauksissa ja tutkittiin, sitten yksi fiksu tohtorisetä antoi verenpainetabletin, puolikaskin riittää. Goodbye rytmihäiriöt...
- AINA!!!
Nauta-45 kirjoitti:
pelottais, silti, pumppu kun pettää, niin useinmiten lähtö on nopee, ei tarttis kitua pitkään jossain terveyskeskuksen kroonikko-osastolla
ovat aina meitä vanhempia!
- Nauta-45
AINA!!! kirjoitti:
ovat aina meitä vanhempia!
kroonikko-osastoilla yksistään vanhoja ole kuolemassa, kaikki eivät saa maksusitoumusta Terhokotiin, siis ikään katsomatta siellä kuollaan syöpiin ja muihin sairauksiin,kotona kuoleminen onkin jo ylellisyyttä
- Pirre*
työt jättää...?
- monityydytetty
Kakku kirjoitti:
Niin...aluksi; paluujunassahan sitä jo ollaan tässä iässä kaikki. Mutta se mikä eletään, on kaikki kotiin päin, tapasi vanha äitini tuumailla. (Vaihtoi hiippakuntaa 82-vuotiaana).
Mutta ne rytmilliset häiriötekijät sydämessä. Olen omalla kohdallani hyväksi havainnut lääkkeen nimeltä Spesicor, kerta-annos 95 mg. Hyvin pysyy rytmit kohdallaan, vaikka joskus takavuosina tykytykset säikyttivät vähän helevetisti.
Kysypä lääkäriltäsi mitä hän on tästä mieltä.
- MsMedium
Lause alkaa olla keskivälin paremmalla puolella. Isä, äiti ja sisko kuolleet syöpään ja meitä on neljä jäljellä.
Kuulin äitini viimeisen henkäyksen, lausuin sattumalta siskolleni "levolle laske Luojani..." hänen viimeisenä iltanaan, eli kuolema ei pelota, ajattelen elämän rajallisuutta usein.
Toki toivon isäni ikää ja asennetta, 79 vuotta ja "kyllä voisin jo lähteä", mutta oma tuntemus on että vielä on vuosia jäljellä, ja toivottavasti niistä mahdollisimman monta terveenä.
Kirjat/novellit/runot palstalla, otsikolla Runo Rakkaudesta oli jokunen päivä sitten Toivo Pekkasen runo, jossa on mielestäni sanottu se oleellinen, aika hyvin.- Karju50
Se oli selkeä runo ja selkeästi sanottu. Itse olen havannoinut tuon asian onneksi jo muutama vuosi sitten ja pystynyt muuttamaan elämääni joltain osin onnellisemmaksi.
Niin mikä on tärkeää, meistähän ei mitään jää jäljelle, ei edes muistoa.
Olemme hetki loputtomassa ikuisuudessa, kohta nukahtamassa loputtomuuden ikiuneen, vielä kuitenkin valveilla. Hienoa kuitenkin, että on tunteita, aisteja ja kyky ajatella, muovata ajatuksista uutta ennen ajattelematonta.
Ketä ikävöit? lopulta vain entistä vai odotatko tulevaa viimeisellä hetkellä? - MsMedium
Karju50 kirjoitti:
Se oli selkeä runo ja selkeästi sanottu. Itse olen havannoinut tuon asian onneksi jo muutama vuosi sitten ja pystynyt muuttamaan elämääni joltain osin onnellisemmaksi.
Niin mikä on tärkeää, meistähän ei mitään jää jäljelle, ei edes muistoa.
Olemme hetki loputtomassa ikuisuudessa, kohta nukahtamassa loputtomuuden ikiuneen, vielä kuitenkin valveilla. Hienoa kuitenkin, että on tunteita, aisteja ja kyky ajatella, muovata ajatuksista uutta ennen ajattelematonta.
Ketä ikävöit? lopulta vain entistä vai odotatko tulevaa viimeisellä hetkellä?Isäni kuoleman jälkeen olin näkevinäni hänet useasti, milloin missäkin, jopa lintuna ikkunalaudalla, hän kun oli pikkulintujen suuri fani, syötti ja jutteli niille. Nyt hänen kuolemastaan on yli kymmenen vuotta ja lämmin häivähdys käy mielessäni, kun häntä muistelen.
Näin tulee olemaan minullakin, viimeisen henkäyksen jälkeen minua ei enään ole muuta kuin lasteni ja muutaman ihmisen mielissä ajatuksina.
Millaisia ne ajatukset ovat, riippuu nyt minusta.
Yritän elää niin, että antaisin varsinkin lapsilleni hyvän perinnön, ei rahallisen, vaan rikkauksia muunlaisia, omaksuttavaksi ja mahdollisesti eteenpäin vietäväksi. Ja rakkautta,
paljon.
Jos kuolemani tulee yht´äkkiä, se on minulle hyvä juttu, mutta läheisille antaa aikaa sopeutua ajatukseen jonkunlainen odotusaika.
Saapas nähdä...
Nyt kuitenkin vapaapäivä ja paljon tehtävää, mutta ei kiirettä. Eikun maitokaffelle ja koiraa moikkaamaan.. Hyvää päivänjatkoa.
enemmän, jos tietäisin joutuvani ikuisesti elämään.
En ole sen syvemmin pysähtynyt pohtimaan elämäni mahdollista pituutta. Toivon vaan, että saisin elää sen loppuun asti ja että varsinainen kuolemanodotusvaihe jäisi mahdollisimman lyhyeksi. Sekin vaihe olisi omaisten kannalta tietysti ihan suotava.
Jokin aika sitten teholla herättyäni luulin lääkäreiden söhlineen ja uskoin olevani tekemässä kuolemaa. Se oli ihan mielenkiintoinen kokemus. Jälkikäteen olin varsin hämmästynyt, etten ollut mistään huolestunut, totesin vain ihmetellen, että tässäkö se nyt sitten olikin.
Nyttemmin olen huomannut, että jos aikaa riittää, joudun luultavasti päättämään millaiset ajatukset kuolemasta ja sen jälkeisestä aion omaksua. Päättyykö kaikki, uskoisinko sielun vaellukseen, kohtaanko edesmenneitä läheisiäni, kaikki ovat varsin mielenkiintoisia mahdollisuuksia. Huvittelin äskettäin itsekseni pohtimalla, keitä kohtaisin ja mitä siitä seuraisi: Mitä sanoisivat vanhempani, entä aviomieheni tai isoisäni, joka oli todella kiinnostava persoona ja mitä haluaisin heiltä kysyä. Lisäksi mietiskelin, keitä omasta historiastani haluaisin vielä kohdata. Tämän suuntaisilla ajatuksilla aion luultavasti vielä pitkään herkutella, ennenkuin annan järjen voittaa. - Ellen sitten satu hurahtamaan... ;) tai ellei se sitten yhtäkkiä ala pelottaa, jos aikataulu selviää ja osoittautuu kovin kiireiseksi ja lyhyeksi.
Olen aina ollut sitä mieltä, ettei määrä ole tärkeätä vaan laatu. Se pätee tässäkin asiassa.- suihkunraikas
kuolemaa, olen monta läheistä saattanut rajan taakse.
Vanhempani elävät vielä (83 ja 88) joten koska oma elämäni on ollut paljon helpompaa ja pidän terveydestäni huolta, ennustaisin ikäni johonkin 90 kieppeille.
Reilut 30 vuotta täällä olis tarkoitus vielä nauttia elämästä.
Isälläni on vielä ajokortti, mutta mahdanko itse uskaltaa niin vanhaksi ajaa.- MsMedium
aivan kamalasti, en suosittele. Sain jopa estettyä kolarin, jossa olisi saattanut lähteä henki kolmelta, itseni mukaanlukien.
Ymmärrän että se ajaminen on varsinkin miehille jonkinlainen selviytymisen mittari, mutta kolaroidessa kun saattaa lähteä muitakin, valitettavasti. MsMedium kirjoitti:
aivan kamalasti, en suosittele. Sain jopa estettyä kolarin, jossa olisi saattanut lähteä henki kolmelta, itseni mukaanlukien.
Ymmärrän että se ajaminen on varsinkin miehille jonkinlainen selviytymisen mittari, mutta kolaroidessa kun saattaa lähteä muitakin, valitettavasti.Kyky on mielestäni tässäkin asiassa tärkeämpi kuin ikä.
Itse olen pelännyt vauhdikkaasti ajavien toisten perässä roikkuvien ja riskiohituksia tekevien "taitavien" aikuisten miesten kyydissä, kun autossa istuminenkin on käynyt äkillisten ohjausliikkeiden vuoksi jumpasta.
On myös ihmisiä, joiden ei yksinkertaisesti pitäisi ollenkaan saada ajokorttia. Syynä joko asennevammat tai todellinen kyvyttömyys hallita autoa liikenteessä. - Oletteko nähneet Britannian huonoin kuljettaja -sarjaa tv:ssä.
Jotkut vanhukset säilyttävät vireytensä ja aistinsa toimivina, niin että he voivat ajaa monia nuorempia paremminkin.
Vanhuuttaan kyvyttömät pitäisi tietysti saada lopettamaan ajaminen tai ehkä asettaa ajokorttiin aika- ja matkarajoitukset. Esim. niin että maaseudulla pappa saisi valoisana ja hiljaisen liikenteen aikana ajella tuttuja reittejä kaupalle tai vanhainkotiin vaimoa katsomaan yms.
Iän perusteella ei mielestäni pitäisi kuitenkaan päättää mistään asioista, eikä varsinkaan asettaa ihmisille epäoikeudenmukaisia rajoituksia.- MsMedium
optimisti-orvokki kirjoitti:
Kyky on mielestäni tässäkin asiassa tärkeämpi kuin ikä.
Itse olen pelännyt vauhdikkaasti ajavien toisten perässä roikkuvien ja riskiohituksia tekevien "taitavien" aikuisten miesten kyydissä, kun autossa istuminenkin on käynyt äkillisten ohjausliikkeiden vuoksi jumpasta.
On myös ihmisiä, joiden ei yksinkertaisesti pitäisi ollenkaan saada ajokorttia. Syynä joko asennevammat tai todellinen kyvyttömyys hallita autoa liikenteessä. - Oletteko nähneet Britannian huonoin kuljettaja -sarjaa tv:ssä.
Jotkut vanhukset säilyttävät vireytensä ja aistinsa toimivina, niin että he voivat ajaa monia nuorempia paremminkin.
Vanhuuttaan kyvyttömät pitäisi tietysti saada lopettamaan ajaminen tai ehkä asettaa ajokorttiin aika- ja matkarajoitukset. Esim. niin että maaseudulla pappa saisi valoisana ja hiljaisen liikenteen aikana ajella tuttuja reittejä kaupalle tai vanhainkotiin vaimoa katsomaan yms.
Iän perusteella ei mielestäni pitäisi kuitenkaan päättää mistään asioista, eikä varsinkaan asettaa ihmisille epäoikeudenmukaisia rajoituksia.mutta noin yleisesti ottaen vanhemmiten vaan käy niin ettei niskat käänny, reagointikyky hidastuu, kuulo heikkenee jne. On varmaan vanhemmissa autoilijoissa helmiä ja herkkoja, jotka päihittävät monen nuoren auton ratissa, mutta itse en ole koskaan pelännyt niin paljon kuin tämän 83 vuotiaan kuskin kyydissä.
Kyseinen henkilö oli ensin yrittänyt terveyskeskuksessa käydä tarkastuksessa ajokorttia varten ja kun kyseinen lääkäri olisi tutkinut häntä (näön kuulon) poistunut ja varannut omalle henkilääkärilleen ajan... sieltähän sitten tuli ilman tutkimuksia jatkoa ajokorttiin. Hän itse kertoi tämän ylpeänä.
- Pirre*
perimässäni, lähisuvussa on joitain jotka ovat eläneet hyvin vanhaksi, mutta sitten taas niitä jotka ovat lähteneet jo meikäläisen ijissä, oisko keskiarvona minulla sitten joku 70 luulisin tai vähempi, itse olen ajatellut elää n. 100 vuotiaaksi.
Olin joskus leikkauksessa ja ajattelin silloin nukutuksesta herättyäni, että miten mukavaa olisi kuolla nukutuksen aikana.
Onneksi en tiedä kuolinhetkeäni, jos tietäisin voisin pelätäkin.
Joskus minussa vieraileva lapsi ajattelee, että tapaan kuoltuani isovanhempani, joita en ole tavannut ja tietysti kaikki muut sukuni jäsenet, voipi olla muuten sekalainen seurakunta minua vastassa, joten mielenkiinnolla jään odottamaan tuota hetkeä! - pikkusieppo
enpä tiedä! Kuolema on kuitenkin vieraillut lähipiirissä viime vuosina niin usein, että ... luulen, että ei enää pelota. Välillä jopa tuntuu siltä, että haluaisin jo mennä minäkin. Toisaalta taas tuntuu siltä, että ei vielä, että pitäisi edelleenkin vaan yrittää löytää ilo elämästä, omasta ja toistenkin sydämestä, eli pitäisi osata ilahtua tästä jäljellä olevasta, kaikesta. Helppoa ... ja vaikeata ... aina ei meinaa osata !:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a718416Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1354768Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K1123876Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut773417Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii743006Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1412730SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt112424SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het392167Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan631983Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä561968