Toivottavasti EU laajenee pian

MöttönenCCCCC

Saamme uusia isoja maatalousmaita eun piiriin.
Silloin saisimme aitoa kilpailua ja poistettua turhat maataloustuet.

Samalla uusista maista tulevat vilja ja maitovuoret olisivat tervetullut piriste markkinoille.

12

1187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haastaja

      ..ja saisimme maksaa maatalous ja muita tukia näille maille .

      • Jope

        Halpaa työvoimaa tekemään suomiduunarin työt puolella palkalla.


      • vanhanen (kesk)
        Jope kirjoitti:

        Halpaa työvoimaa tekemään suomiduunarin työt puolella palkalla.

        Ainakin jos Vanhanen (kesk) saa tahtonsa läpi.
        Sehä ihan telkussa sanoi että palvelut on vapautettava jotta saataisiin eu:sta usa kaltainen.

        HERÄTYS!

        Kyllä heinäkenkien luulisi tekevän kepulle/vanhaselle jotain edes noottia ?


      • mennä
        vanhanen (kesk) kirjoitti:

        Ainakin jos Vanhanen (kesk) saa tahtonsa läpi.
        Sehä ihan telkussa sanoi että palvelut on vapautettava jotta saataisiin eu:sta usa kaltainen.

        HERÄTYS!

        Kyllä heinäkenkien luulisi tekevän kepulle/vanhaselle jotain edes noottia ?

        kunnon oikeistolainen politiikka suomeenkin, duunarit ja niiden ahneet liitot vaan kyykkyyn. me kepussa ja kokoomuksessa tulemme tekemään kaikkemme oikeistolaisemman suomen puolesta.


    • nimetön

      Taas näitä sunnuntai kirjoittajia. Aivot narikassa vai?

      Eipä taida Möttönen tietää miten EU toimii!

      • SÄ olet

        Ja sinä persepummi et tiedä mistään mitään, tottakai palvelut pitää vapauttaa jotta saadaan halpaa työvoimaa suomeenkin, lannoiteetkin sais halvemmalla jos niitä olis tekemässä romanialaiset duunarit, sama juttu muissakin duuneissa, maatalousen kustannukset alenisivat jos suomalaiset työntekijät korvattaisiin halvemilla itä-eurooppalaisilla.


      • Nimetön
        SÄ olet kirjoitti:

        Ja sinä persepummi et tiedä mistään mitään, tottakai palvelut pitää vapauttaa jotta saadaan halpaa työvoimaa suomeenkin, lannoiteetkin sais halvemmalla jos niitä olis tekemässä romanialaiset duunarit, sama juttu muissakin duuneissa, maatalousen kustannukset alenisivat jos suomalaiset työntekijät korvattaisiin halvemilla itä-eurooppalaisilla.

        Aivot yhä narikassa?
        Mutta ei se muuta EU:n maatalouspolitiikkaa vieläkää vaikka koko mailma liittyisi.
        Mutta sinä voisit valaista kun tiedät miten tämä EEEEEEEEEEEUUUUUUUUUUUU toimii.

        Eikä mitään mutu tietoa ?


      • Hampun viljelijä
        SÄ olet kirjoitti:

        Ja sinä persepummi et tiedä mistään mitään, tottakai palvelut pitää vapauttaa jotta saadaan halpaa työvoimaa suomeenkin, lannoiteetkin sais halvemmalla jos niitä olis tekemässä romanialaiset duunarit, sama juttu muissakin duuneissa, maatalousen kustannukset alenisivat jos suomalaiset työntekijät korvattaisiin halvemilla itä-eurooppalaisilla.

        Jos muut tekee meidän työt, mikä sinänsä ei ole huono idea, mistä me saamme palkkaa?
        Vaikka vihaan edelleenkin Eu: ta edeltävän ajan maataloustukipolitiikkaa, muuten asiat olivat paremmin, kuin nyt, olen silti sitä mieltä, että ruoan suhteen meidän on oltava omavaraisia. En luota Eu: hun yhtään ja kriisin sattuessa vielä vähemmän.


      • entistä
        Hampun viljelijä kirjoitti:

        Jos muut tekee meidän työt, mikä sinänsä ei ole huono idea, mistä me saamme palkkaa?
        Vaikka vihaan edelleenkin Eu: ta edeltävän ajan maataloustukipolitiikkaa, muuten asiat olivat paremmin, kuin nyt, olen silti sitä mieltä, että ruoan suhteen meidän on oltava omavaraisia. En luota Eu: hun yhtään ja kriisin sattuessa vielä vähemmän.

        Tämä EU-maatalouspolitiikka on veronmaksajille kalliinpaa.Se tuhoaa pitkäjänteisen turvallisen elintarviketuotannon.Luo muutamia suurtiloja,joiden kasvu rahoitetaan veroilla.Hävittää talonpojat,joita kohta tarvittaisiin tuottamaan ruokaa.Tappaa meidät nälkään.Jotta mikä on se asia,joka maamme maatalouspolitiikassa oli ennen päin mäntyä?


      • entistä kirjoitti:

        Tämä EU-maatalouspolitiikka on veronmaksajille kalliinpaa.Se tuhoaa pitkäjänteisen turvallisen elintarviketuotannon.Luo muutamia suurtiloja,joiden kasvu rahoitetaan veroilla.Hävittää talonpojat,joita kohta tarvittaisiin tuottamaan ruokaa.Tappaa meidät nälkään.Jotta mikä on se asia,joka maamme maatalouspolitiikassa oli ennen päin mäntyä?

        kysymyksen!!!


      • Järjen käyttö ei ole kielletty
        kawasaki250 kirjoitti:

        kysymyksen!!!

        EU:ta edeltäneen ajan suurin virhe ja epäoikeudenmukaisuus maatalouspolitiikassa olivat vientituet.

        Rajasuoja takasi kyllä nykyistä paremmat tuottajahinnat, mutta muuta hyvää ei ollutkaan, ylituotanto vietiin ulkomaille veronmaksajien kustantamana, ei ollut mitään väliä vaikka tuotettiin kuinka paljon liikaa tahansa, ylimääräinen vietiin aina verovaroilla subventoituna vientiin ja markkinat eivät näin mitenkään päässeet vaikuttamaan tuottajahintoihin.

        Veronmaksajan kannalta tämä oli epäoikeudenmukaista mutta parhaiten tässä systeemissä pärjäsi maatalouskauppa ja elintarviketeollisuus, mitään riskiä ei ollut kun aina veronmaksajat kustansivat viennin, siis todella sairasta ja talouden kannalta epätervettä tuo viennin tukeminen.
        Ja maatalouskauppa rahasti härskisti viljelijää tietäen että kohoavat kustannukset korvattiin viljelijöille veronmaksajan pussista.

        Missään oloissa ei ylituotanto ole kannattavaa, se pitäisi viljelijöiden ymmärtää, kun investoidaan ja yritetään kasvattaa huippusatoja,pieni puute pitää hinnat paremmin korkeampana, joskin ilman rajasuojaa tämäkään ei kansallisella tasolla oikein enää toimi.


      • Haastaja
        Järjen käyttö ei ole kielletty kirjoitti:

        EU:ta edeltäneen ajan suurin virhe ja epäoikeudenmukaisuus maatalouspolitiikassa olivat vientituet.

        Rajasuoja takasi kyllä nykyistä paremmat tuottajahinnat, mutta muuta hyvää ei ollutkaan, ylituotanto vietiin ulkomaille veronmaksajien kustantamana, ei ollut mitään väliä vaikka tuotettiin kuinka paljon liikaa tahansa, ylimääräinen vietiin aina verovaroilla subventoituna vientiin ja markkinat eivät näin mitenkään päässeet vaikuttamaan tuottajahintoihin.

        Veronmaksajan kannalta tämä oli epäoikeudenmukaista mutta parhaiten tässä systeemissä pärjäsi maatalouskauppa ja elintarviketeollisuus, mitään riskiä ei ollut kun aina veronmaksajat kustansivat viennin, siis todella sairasta ja talouden kannalta epätervettä tuo viennin tukeminen.
        Ja maatalouskauppa rahasti härskisti viljelijää tietäen että kohoavat kustannukset korvattiin viljelijöille veronmaksajan pussista.

        Missään oloissa ei ylituotanto ole kannattavaa, se pitäisi viljelijöiden ymmärtää, kun investoidaan ja yritetään kasvattaa huippusatoja,pieni puute pitää hinnat paremmin korkeampana, joskin ilman rajasuojaa tämäkään ei kansallisella tasolla oikein enää toimi.

        Järjen käyttö on sallittua , se ylituotanto on nykyisin eu;n laajuinen .

        Ylituotanto on poliittinen päätös , jotta maataloustuotteiden hinnat saadaan pysymään halutulla tasolla , eli alhaalla .

        Ylituotannosta voitaisiin luopua , mm. lisäämällä bioenergian käyttöä , kuten monissa maissa jo tehdäänkin .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe