Suomalaisia Virossa ?

Mike

Hojo hojo

Sellaista ajattelin kysyä, että onkos täällä virossa tällä hetkellä paljonkin suomalaisia vakituisesti asustelemassa?

Itse olen nyt asunut täällä kohta 4 kk ja reipas vuosi vielä olisi tarkoitus asutella.

Tuttuja ei kyllä liikaa ole ja haluaisinkin tutustua
suomalaisiin ihmisiin, jotka täällä asuvat.

Itse olen 27 vuotias kaveri ja töissä käyn Keilassa ja asustelen Laagrissa yksin.

Jos suomalaisia löytyisi tämän kautta vaikka oluelle seuraksi tai muuten vaan tutuksi niin laittakaa postia mulle.

osote on [email protected]

-Mike-

13

2181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymyksen

      Viron Suomalaiset yhdistystä ei ole vaikka paljon siellä meikäläisiä asustaa. Viroyhdistysten liitolle voisi heittää ko pallon. http://www.svyl.net/
      Tarttossa on paljon suomalaisia opiskelijoita mutta Tallinnasta en tiedä.
      Helsinki-Tallina Seura http://www.hetas.com/ voisi myös neuvoa.

    • Hojo Hojo

      Hyvä Hojo Hojo

      Tallinnassa asuu noin 500 suomalaista.

      En tunne Keilan tilannetta, mutta se taitaa olla jo liian kaukana ?

      Millaisia harrastuksia sinulla on ?

      • Mike

        Keilassa olen töissä, mutta Laagrissa asustelen.

        Harrastuksiin kuuluu kuntosali ja tällä hetkellä minulla on kotona punttipenkki ja muut systeemit kun ostin se eräältä suomaliselta, joka lähti tuossa muutama kuukausi sitten takaisin suomeen.

        Polkupyörän hankintaa oon miettinyt kun se voisi kesällä olla hyvä vaihtoehto.
        Täällä vaan hyvin vähän näkee pyöräiliöitä..mistä lie johtuu?

        Autotallissa tulee vietettyä myös aikaa autoa laitellessa, mut joka ikinen kerta tulee mieleen, että millonkahan ne sen auton varastaa.
        toivottavasti ei koskaan :)

        Satutko tietämään missä päin suomalaiset tuolla keskustassa pitää illanistujaisia...siis onko joku
        tietty paikka?

        Nyt kyllä kun kesäkin kovaa vauhtia on tulossa niin
        varmaan suomalaisia kaupungissa on liikkeellä, mutta useimmat vaan risteilyllä tai viikonloppumatkalla.

        Pitää varmaan tänään tai huomenna käydä taas katsastamassa kaupungin tilanne jos vaikka kävelis päin suomalaisia.

        hyvät viikonloput


      • Washington
        Mike kirjoitti:

        Keilassa olen töissä, mutta Laagrissa asustelen.

        Harrastuksiin kuuluu kuntosali ja tällä hetkellä minulla on kotona punttipenkki ja muut systeemit kun ostin se eräältä suomaliselta, joka lähti tuossa muutama kuukausi sitten takaisin suomeen.

        Polkupyörän hankintaa oon miettinyt kun se voisi kesällä olla hyvä vaihtoehto.
        Täällä vaan hyvin vähän näkee pyöräiliöitä..mistä lie johtuu?

        Autotallissa tulee vietettyä myös aikaa autoa laitellessa, mut joka ikinen kerta tulee mieleen, että millonkahan ne sen auton varastaa.
        toivottavasti ei koskaan :)

        Satutko tietämään missä päin suomalaiset tuolla keskustassa pitää illanistujaisia...siis onko joku
        tietty paikka?

        Nyt kyllä kun kesäkin kovaa vauhtia on tulossa niin
        varmaan suomalaisia kaupungissa on liikkeellä, mutta useimmat vaan risteilyllä tai viikonloppumatkalla.

        Pitää varmaan tänään tai huomenna käydä taas katsastamassa kaupungin tilanne jos vaikka kävelis päin suomalaisia.

        hyvät viikonloput

        Käy ja istu yksi ilta ravintola Wellingtonissa !


      • Marita
        Washington kirjoitti:

        Käy ja istu yksi ilta ravintola Wellingtonissa !

        ota yhteyttä www.seke.ee. Siihen voivat liittyä kaikki Virossa asuvat suomalaiset. Ei tarvitse olla yrittäjä. Olen asunut Virossa 13 vuotta. En ole halunnut olla missään tekemisissä suomalaisten kanssa... Täällä on myös suomalainen seurakunta (jäseninä enimmäkseen inkeriläisiä vanhempia ihmisiä), suomalaisten liikemiesten klubi, Suomen Viron instituutti (jossa joskus mielenkiintoista ohjelmaa). Jos olet urheilusta kiinnostunut, kannattaisi mennä jonnekin salille. Itse käyn mm Revalsportin salilla keskustassa. Se on kiva paikka - ei ole ainakaan kauniita ja rohkeita. Vaikka olenkin siellä vanhimmasta päästä, se ei menoa haittaa :-).
        Ja mikset tutustuisi paikallisiin - sen sijaan, että etsisit suomalaista seuraa ? Virolaisiin tutustuminen ei ole kyllä aina kovin helppoa, vaikka puhuisi kieltäkin. Mutta aina kannattaa yrittää ! Illanviettopaikoista- en tiedä, missä täällä asuvat suomalaiset käyvät. Luulen, että monet ovat perheellisiä ja eivät käy "kapakoissa".... ! Tsemppiä!


      • kaksoispassi
        Marita kirjoitti:

        ota yhteyttä www.seke.ee. Siihen voivat liittyä kaikki Virossa asuvat suomalaiset. Ei tarvitse olla yrittäjä. Olen asunut Virossa 13 vuotta. En ole halunnut olla missään tekemisissä suomalaisten kanssa... Täällä on myös suomalainen seurakunta (jäseninä enimmäkseen inkeriläisiä vanhempia ihmisiä), suomalaisten liikemiesten klubi, Suomen Viron instituutti (jossa joskus mielenkiintoista ohjelmaa). Jos olet urheilusta kiinnostunut, kannattaisi mennä jonnekin salille. Itse käyn mm Revalsportin salilla keskustassa. Se on kiva paikka - ei ole ainakaan kauniita ja rohkeita. Vaikka olenkin siellä vanhimmasta päästä, se ei menoa haittaa :-).
        Ja mikset tutustuisi paikallisiin - sen sijaan, että etsisit suomalaista seuraa ? Virolaisiin tutustuminen ei ole kyllä aina kovin helppoa, vaikka puhuisi kieltäkin. Mutta aina kannattaa yrittää ! Illanviettopaikoista- en tiedä, missä täällä asuvat suomalaiset käyvät. Luulen, että monet ovat perheellisiä ja eivät käy "kapakoissa".... ! Tsemppiä!

        Monet haluavat päästä pois Suomesta, kuten kirjoittaja. Viro on varteenotettava vaihtoehto, jos haluaa kuitenkin asua lähellä.

        Virolaisiin ja suomalaisiin on yhtä helppoa tutustua, jos vain on joku syy olla heidän kanssaan tekemisissä.


      • ihan kivalta
        Marita kirjoitti:

        ota yhteyttä www.seke.ee. Siihen voivat liittyä kaikki Virossa asuvat suomalaiset. Ei tarvitse olla yrittäjä. Olen asunut Virossa 13 vuotta. En ole halunnut olla missään tekemisissä suomalaisten kanssa... Täällä on myös suomalainen seurakunta (jäseninä enimmäkseen inkeriläisiä vanhempia ihmisiä), suomalaisten liikemiesten klubi, Suomen Viron instituutti (jossa joskus mielenkiintoista ohjelmaa). Jos olet urheilusta kiinnostunut, kannattaisi mennä jonnekin salille. Itse käyn mm Revalsportin salilla keskustassa. Se on kiva paikka - ei ole ainakaan kauniita ja rohkeita. Vaikka olenkin siellä vanhimmasta päästä, se ei menoa haittaa :-).
        Ja mikset tutustuisi paikallisiin - sen sijaan, että etsisit suomalaista seuraa ? Virolaisiin tutustuminen ei ole kyllä aina kovin helppoa, vaikka puhuisi kieltäkin. Mutta aina kannattaa yrittää ! Illanviettopaikoista- en tiedä, missä täällä asuvat suomalaiset käyvät. Luulen, että monet ovat perheellisiä ja eivät käy "kapakoissa".... ! Tsemppiä!

        Mottomme: Investoimme itseemme

        --------------------------------------------------------------------------------

        Käytännössä se tarkoittaa, että johtokunnan tulee kuluttaa vuoden aikana kertyvät varat mahdollisimman tarkasti.
        Varsinaisella toimintakaudella, syyskuusta toukokuuhun, kokoonnumme joka kuukauden 1. ja 3. keskiviikkona klo 19.00 Sokos Hotelli Virussa. Kokouksissa kuullaan erilaisia esityksiä ajankohtaisista aiheista, käsitellään klubin toimintaa, esitellään uudet jäsenet ja vaihdetaan kuulumisia.
        Kokouksien sijaan voidaan järjestetään yritysvierailuja, retkiä, grilli- ja saunailtoja tai muita tapahtumia.
        Vuosittain on ohjelmassa luonnollisesti Suomen Itsenäisyyspäiväjuhla sekä yhteinen jouluateria.
        Klubin yhteydessä toimii myös oma keilaseura FUN Bowling Club, joka harjoittelee yhdessä torstaisin klo 19 KuulSaalissa, osoite Mere pst 6, III kerros. Uusia lajista kiinnostuneita opastetaan lajin salaisuuksiin.
        Kesäisin pelataan petankkia ja golfia, järjestetään rapujuhlat (jos saadaan rapuja), käydään purjehtimassa tai seikkaillaan lähisaaristossa.
        Moniin juhliin, retkiin, matkoihin ja tapahtumiin ovat myös perheenjäsenet ja tuttavat tervetulleita. Pasi Helkala [email protected]
        mob: 372 53 411 325
        Reippaasti vaan mukaan !!!!!


      • big talk
        kaksoispassi kirjoitti:

        Monet haluavat päästä pois Suomesta, kuten kirjoittaja. Viro on varteenotettava vaihtoehto, jos haluaa kuitenkin asua lähellä.

        Virolaisiin ja suomalaisiin on yhtä helppoa tutustua, jos vain on joku syy olla heidän kanssaan tekemisissä.

        Minusta small talkissa on molemmilla parannettavaa.

        Joskus tuntuu että on enemmän ennakkoluuluja, kuin mitä yhdistäviä tekijöitä ?


      • kerros22pirkko
        big talk kirjoitti:

        Minusta small talkissa on molemmilla parannettavaa.

        Joskus tuntuu että on enemmän ennakkoluuluja, kuin mitä yhdistäviä tekijöitä ?

        Ennakkoluuluja on lähinnä niillä, jotka eivät koskaan ole olleet toistensa kanssa tekemisissä.

        Aikoinaan jopa koetettiin ettei suhteita solmittaisi, ja siten matkustettasi vapaasti maasta toiseen ?


    • asuu tässäkin kohtaa tallinnaa, 7v nykyisellä matkalla, oluellekin voin lähteä,ni ei tarvi sun yksinäs aloittaa,kül sitä sit seuraa löytyy kun alkuun pääset,tulee jopa kiireitä.

    • :p

      on see eesti hea maa :))))))))))))) ja soome ka 8))))))))))))))))))))))))))))))))))

    • susi kuopassa

      Tiistai 26.4.2011 klo 08.21

      Tallinnaan matkaavat alukset ovat vapunkin aikaan täynnä suomalaisia. Mutta osaavatko suomalaiset kanssakäymisen perussääntöä viron kielessä? Useimpien kohdalla vastaus lienee kielteinen.
      http://static.iltalehti.fi/matkajutut/viro_juttu_
      2604JID_ma.jpg
      Maassa maan tavalla. Älä sinuttele paikallisia Viron-lomalla. (ZUMAWIRE.COM)
      YLEISIÄ SUDENKUOPPIA KIELESSÄ
      Viron kielessä on runsaasti sanoja, jotka eivät merkitse sitä, mitä suomalaiset saattaisivat luulla.

      http://www.ulkosuomalainen.com/viro/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      184
      1392
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      80
      1070
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      876
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      855
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      82
      767
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      705
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      116
      618
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      587
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      548
    Aihe