Bi-naisten suosiminen

Anonyymi

Miksi osa bi-naisista etsii kumppania erityisesti toisesta bi-naisesta, eikä yhtälailla lesbosta. Keskimääräisiä eroja on bi- ja lesbonaisten välillä, mutta ihmisethän ovat yksilöitä. ?

29

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisiko syynä olla jaettu kokemuspohja? Joillain biseksuaalinaisilla on myös negatiivisia kokemuksia lesboista, suhteessa on arvaamaton ongelmakohta: entä jos toinen ihastuukin mieheen, jotkut lesbot voivat olla ”allergisia” tällaiselle.

    • Anonyymi

      Itselläni ei ole preferenssejä suuntautumisen suhteen. Rakastuminen ei ole muutenkaan suunnittelun tai etsinnän tulos mielestäni.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Olen vain ihastunut ja rakastunut samaan henkilöön monta kertaa elämässäni.


    • Anonyymi

      Enpä ole huomannut moista enkä ainakaan omalta osalta allekirjoita tätä. Itsehän tuppaan ihastumaan heteroihin, oiskin helppoa jos vois valita tunteidensa kohteen.

      • Sama vika. Naisten suhteen ihastun aina niihin joihin ei ole mitään mahkuja.


    • Anonyymi

      Samantapainen seksuaalisuus tuo turvaa ja yhteenkuuluvuutta. Ihastumista, tunteita ja vetovoimaa ei ikävä kyllä voi päättää itse, mutta parisuhteen voi valita.
      Tämä oli lesbon mielipide.

      • Anonyymi

        Onko se seksuaalisuus sitten niin ratkaisevasti erinlaista, jos molemmat tykkää tytöistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se seksuaalisuus sitten niin ratkaisevasti erinlaista, jos molemmat tykkää tytöistä?

        Mikä on kellekin ratkaisevaa ja tärkeää kumppanin valinnassa, päättäköön itse.
        Bisseillä on kuitenkin aina mahdollisuus heteroparisuhteeseen ja sen tuomiin etuoikeuksiin/helppouksiin. Tottakai tää asetelma voi aiheuttaa epävarmuutta meille lesboille.


      • Anonyymi

        Aloitus oli kohdistettu bi-naisille eikä sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on kellekin ratkaisevaa ja tärkeää kumppanin valinnassa, päättäköön itse.
        Bisseillä on kuitenkin aina mahdollisuus heteroparisuhteeseen ja sen tuomiin etuoikeuksiin/helppouksiin. Tottakai tää asetelma voi aiheuttaa epävarmuutta meille lesboille.

        Jokainen luonnollisesti päättää itse. Onneksi ei tarvitse olla parisuhteessa kaltaisesi asenteellisen naisen kanssa. Mitä jos siirtyisit kirjoittamaan sinne omalle huonotasoiselle palstallesi, täällä ei mielipiteitäsi kaivata eikä niitä kysytty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen luonnollisesti päättää itse. Onneksi ei tarvitse olla parisuhteessa kaltaisesi asenteellisen naisen kanssa. Mitä jos siirtyisit kirjoittamaan sinne omalle huonotasoiselle palstallesi, täällä ei mielipiteitäsi kaivata eikä niitä kysytty.

        No auts😂
        Kommenttini oli asiallisesti pohdiskeleva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No auts😂
        Kommenttini oli asiallisesti pohdiskeleva.

        Ihan hyvä ja asiallinen kommentti. Minusta tuntuu, että kaikki eivät vaan halua ymmärtää realiteetteja. Valitettavasti meillä biseksuaaleilla on huono maine juuri siksi, että joillain, en sano, että kaikilla, on vaikeuksia pysyä uskollisena parisuhteessa. Tämä koskee toki sekä hetero- että homoseksuaalista suhdetta.

        Tätä palstaa lukiessani törmään siihen, että yleisemmin heterosuhteessa olevat bi-naiset rakastuvat naiseen, kun taas miehet (äärimmäisen pienellä otannalla, tosin) enemmänkin haluavat heterosuhteen rinnalle homo(seksi)suhteen. Naiset ovat ilmeisesti keskimäärin valmiimpia lopettamaan (ehkä huonosti toimivan) heterosuhteen ja siirtymään lesbosuhteeseen, voisiko olla, että ainakin osa heistä on todellisuudessa lesboja?


      • Anonyymi
        Eri_mies kirjoitti:

        Ihan hyvä ja asiallinen kommentti. Minusta tuntuu, että kaikki eivät vaan halua ymmärtää realiteetteja. Valitettavasti meillä biseksuaaleilla on huono maine juuri siksi, että joillain, en sano, että kaikilla, on vaikeuksia pysyä uskollisena parisuhteessa. Tämä koskee toki sekä hetero- että homoseksuaalista suhdetta.

        Tätä palstaa lukiessani törmään siihen, että yleisemmin heterosuhteessa olevat bi-naiset rakastuvat naiseen, kun taas miehet (äärimmäisen pienellä otannalla, tosin) enemmänkin haluavat heterosuhteen rinnalle homo(seksi)suhteen. Naiset ovat ilmeisesti keskimäärin valmiimpia lopettamaan (ehkä huonosti toimivan) heterosuhteen ja siirtymään lesbosuhteeseen, voisiko olla, että ainakin osa heistä on todellisuudessa lesboja?

        Kyseinen kommentti ei suinkaan ollut asiallinen eikä pohdiskeleva. On vaikea ymmärtää mikä tarve lesboilla on vastailla aiheisiin, jotka on osoitettu bi-naisille. Sama koskee sinua, vaikea käsittää miksi vastaat naisille suunnattuun keskusteluun.

        Ehkä sinun on miehenä mahdoton käsittää, että bi-naisista suurin osa on monogaamisia eikä millään tasolla kiinnostuneita rakentamaan haaremia, vaikka monia miehiä sellainen jostain syystä viehättääkin. Se ei tee meistä lesboja, väitteesi on erittäin loukkaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseinen kommentti ei suinkaan ollut asiallinen eikä pohdiskeleva. On vaikea ymmärtää mikä tarve lesboilla on vastailla aiheisiin, jotka on osoitettu bi-naisille. Sama koskee sinua, vaikea käsittää miksi vastaat naisille suunnattuun keskusteluun.

        Ehkä sinun on miehenä mahdoton käsittää, että bi-naisista suurin osa on monogaamisia eikä millään tasolla kiinnostuneita rakentamaan haaremia, vaikka monia miehiä sellainen jostain syystä viehättääkin. Se ei tee meistä lesboja, väitteesi on erittäin loukkaava.

        Täysin samaa mieltä. Tympii pahasti joidenkin somelukutaidottomuus. Tullaan viisastelemaan ketjuihin, jotka on osoitettu muille ryhmille vaikka ei tiedetä aiheesta mitään. Jos aloituksessa lukee "miksi osa miehistä tekee x" tai "miksi osa muurareista tekee x", ei tulisi mieleenikään mennä vastaamaan ja esittämään ignorantteja ideoitani kun en kumpaankaan ryhmään kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Tympii pahasti joidenkin somelukutaidottomuus. Tullaan viisastelemaan ketjuihin, jotka on osoitettu muille ryhmille vaikka ei tiedetä aiheesta mitään. Jos aloituksessa lukee "miksi osa miehistä tekee x" tai "miksi osa muurareista tekee x", ei tulisi mieleenikään mennä vastaamaan ja esittämään ignorantteja ideoitani kun en kumpaankaan ryhmään kuulu.

        Samaa mieltä, suljetut foorumit on parempia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyseinen kommentti ei suinkaan ollut asiallinen eikä pohdiskeleva. On vaikea ymmärtää mikä tarve lesboilla on vastailla aiheisiin, jotka on osoitettu bi-naisille. Sama koskee sinua, vaikea käsittää miksi vastaat naisille suunnattuun keskusteluun.

        Ehkä sinun on miehenä mahdoton käsittää, että bi-naisista suurin osa on monogaamisia eikä millään tasolla kiinnostuneita rakentamaan haaremia, vaikka monia miehiä sellainen jostain syystä viehättääkin. Se ei tee meistä lesboja, väitteesi on erittäin loukkaava.

        Ikävää, että koit vastaukseni loukkaavaksi, pahoittelen sitä.

        Mielestäni kommentti oli asiallinen, toki se edusti vain kommentoijan itsensä näkökantaa asiaan. Mitä tulee minun vastaamiseeni asiaan, niin:
        - niin kauan, kun S24:ssä ei ole erillisiä palstoja bi-miehille ja -naisille, koen olevani oikeutettu osallistumaan keskusteluun - ja tulen näin myös tekemään
        - en esitä kommenttejani absoluuttisena totuutena, melkeinpä päinvastoin, olen aika epävarma mielipiteissäni, koska en koe olevani asiantuntija mies- tai naistutkimuksen saralla, olen toki jonkin verran lukenut kirjoja aiheesta ja seurannut keskustelua täällä ja esim. ranneliike.net:ssä
        - en tarkoittanut loukata lesbokysymykselläni, pohdin vain asiaa, onhan miehissäkin sellaisia yksilöitä, jotka ovat olleet heterosuhteessa, mutta siitä erottuaan ovat eläneet elämänsä loppuun asti homona. Tämän saan varmaankin sanoa, miehenä.


    • Anonyymi

      Itse koen, että kaikki lesbot eivät meitä biseksuaaleja kumppanikseen hyväksy, koska luulevat, että me kaikki vaan leikimme tai kokeilemme/ seikkailemme. Kurjaa, jos jotkut niin tekevät. Toki seikkailijoita on varmasti kaikissa ryhmissä, siis homo-, bi- ja heteroseksuaaleissa. Itse en suhteessa ollessa muita kaipaa. Jos suhde ei toimi, se päätetään ennen kuin aletaan muiden perään katsella.

      • Anonyymi

        Koen siis, että en suosi bi naisia, mutta osa lesboista ei minua kumppanikseen hyväksy vaikka muuten kemiaa löytyisi.


      • Aika outo katsontakanta, jos ajattelee että biseksuaali olisi jotenkin tuuliviiri suhteessaan sen enmpää, kun ehta lesbokaan. Ihmisestähän se jumalauta on kiinni, eikä mistään seksuaalisesta suuntautumisesta. Jos se oma kumppani on rakas ja tärkeä, ei kai sitä nyt muiden perään huohota sen enempää bisse kun lesbokaan? :D

        Ei helvetti, jos joku oikeasti ajattelee, että lebona on jotenkin paremmin kaidalla tiellä pysyvä niin pysykyyn uskomuksissaan ja kaukana sitten vaan.


      • SheHe kirjoitti:

        Aika outo katsontakanta, jos ajattelee että biseksuaali olisi jotenkin tuuliviiri suhteessaan sen enmpää, kun ehta lesbokaan. Ihmisestähän se jumalauta on kiinni, eikä mistään seksuaalisesta suuntautumisesta. Jos se oma kumppani on rakas ja tärkeä, ei kai sitä nyt muiden perään huohota sen enempää bisse kun lesbokaan? :D

        Ei helvetti, jos joku oikeasti ajattelee, että lebona on jotenkin paremmin kaidalla tiellä pysyvä niin pysykyyn uskomuksissaan ja kaukana sitten vaan.

        Ehkä ei niin nuivasti ja puusilmäisesti ajattelevaa kumppania ole muutenkaan kiva katsella? Vai?


      • Anonyymi
        SheHe kirjoitti:

        Ehkä ei niin nuivasti ja puusilmäisesti ajattelevaa kumppania ole muutenkaan kiva katsella? Vai?

        No ei. Mutta biseksuaalina saa kuulla / lukea, että älkää tulko lesbo ja vikittelemään, kun haette vasn vaihtelua jne. Mutta ei tuotakaan saa yleistää, ei kaikki lesbot niin ajattele.
        Enkä itse heitä sivuuta. Ihminen ja kemia se on se, mikä ratkaisee.
        En sitten tiedä jos kumppanilleni olisi ehdoton ei ajatus, työntää sormet tai jokin lelu sisääni seksissä. En sitä aina kaipaa, mutta välillä kyllä. Enkä tietenkään olettaisi, että hän sellaista kaipaa, mutta en ehkä itse tykkäisi, jos omat mieltymykseni sivutettaisiin tai mitätöitäisiin. Mutta näitä erilaisia tarpeita voi tulla missä vaan suhteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei. Mutta biseksuaalina saa kuulla / lukea, että älkää tulko lesbo ja vikittelemään, kun haette vasn vaihtelua jne. Mutta ei tuotakaan saa yleistää, ei kaikki lesbot niin ajattele.
        Enkä itse heitä sivuuta. Ihminen ja kemia se on se, mikä ratkaisee.
        En sitten tiedä jos kumppanilleni olisi ehdoton ei ajatus, työntää sormet tai jokin lelu sisääni seksissä. En sitä aina kaipaa, mutta välillä kyllä. Enkä tietenkään olettaisi, että hän sellaista kaipaa, mutta en ehkä itse tykkäisi, jos omat mieltymykseni sivutettaisiin tai mitätöitäisiin. Mutta näitä erilaisia tarpeita voi tulla missä vaan suhteessa.

        Joo. Yksilöitähän me jokainen ollaan. Minusta kaikessa pitäisi suhtautua niin, yksilölähtöisesti. Jos aletaan yleistää jonkun laumakäytöksen tai tietty ryhmä tekee aina näin mukaan, mennään äkkiä pitkälle harhaan ja pöpelikköön.


        Itse suhtaudun jokaiseen mieheen ja naiseen, lapseen ja vanhukseen yksilöinä ihan aina ja ihan kaikessa. Yksilän teot ja ajatukset määrittää hänet, ei se mikä on seksuaaliselta suuntautumiseltaan tai poliittiselta puoleltaan tms. Tietysti kauhean vahvat aate periaatteet on asioita joita karsastan todenteolla.

        Mä olen sitä mieltä, että jos tykkäät toisesta ihmisestä, kohtelet sen mukaan. Silloin ei pidä alkaa mussuttaa mistään lesbot sitä ja biseksuaalit tätä, vaan katsoa sitä rakasta silmiin ja todeta me ollaan tässä pari ja yhtä. Millään muulla ei ole väliä.


    • Anonyymi

      Kun on kaikkiruokainen, niin tarjonta on laajempaa.

      • Anonyymi

        Niinpä. Kaikkiruokaiselle on tarjontaa enemmän, ja näin ollen myös houkutuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Kaikkiruokaiselle on tarjontaa enemmän, ja näin ollen myös houkutuksia.

        Tämä ”enemmän houkutuksia” ei nyt niin välttämättä pidä paikkaansa. Kyllä niitä houkutuksia riittää lesbo (tai miksei myös hetero) suhteessakin. Eri asia miten houkutuksiin suhtautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ”enemmän houkutuksia” ei nyt niin välttämättä pidä paikkaansa. Kyllä niitä houkutuksia riittää lesbo (tai miksei myös hetero) suhteessakin. Eri asia miten houkutuksiin suhtautuu.

        Niinpä. Jos lähtökohtaisesti pitää muita ihmisiä houkutuksena, niin eipä tuo povaa parisuhteelle hyvää, oli se seksuaalinen suuntaus mikä hyvänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Jos lähtökohtaisesti pitää muita ihmisiä houkutuksena, niin eipä tuo povaa parisuhteelle hyvää, oli se seksuaalinen suuntaus mikä hyvänsä.

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi

        "Kun on kaikkiruokainen, niin tarjonta on laajempaa."

        Tätähän ne sexologit hehkuttaa kirjoituksissaan, tuolla perusteella bisset on heidän mielestään se onnekkain ryhmä. Tutkimukset kertoo kuitenkin toista; kun vietti repii kahteen suuntaa, on vaikeuksia luoda kestävää ihmissuhdetta. Ja se näkyy taas tilastoissa, mielenterveys- ja päihdeongelmat yleisempiä mitä muilla ryhmillä. Surullinen tilanne.


    • Anonyymi

      Hyvä pointti,en ole ajatellut noin, ja aina etsin bi Seuraa, koska olen itsekin,kyllä lesbokin on yhtä lailla✨🤩 ellei enemmänkin mieleinen sitä ei aina kehtaa sanoa.. Jännä juttu Olen 39 nainen joka on naisellinen ,ei ulos päin näe että tykkään tytöistä,luulin, mutta Nyt tässä iässä huomannut että naiset antautuu ja heittäytyy melkein aina syliin kun Ollut ulkona. mikä on mukavaa..ah naisia 😘

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe