Miten lasketaan ja vähennetään silloin tällöin tehty työpäivä ansiosidonnaisista päivärahoista?
Onko se niin, että tehty työpäivä vähentää yhden päivän ansiosidonnaisen riippumatta palkan määrästä.
Vai onko se niin, että 2*päivärahan päiväpalkka vähentää 2:n päivän pävärahat?
Vai lasketaanko kuukauden palkat yhteen ja vähennetään se kuukauden ansiosidonnaisista päivärahoista jolloin työnteon palkka olisi -0 koska kuukauden muutaman satasen palkka on pienempi kuin kuukauden päivärahat.
Eli voiko satunnaisista työpäivistä saada nettopalkkaa ollenkaan jos kuukauden palkkasumma on pienempi kuin päivärahat? Yksittäisen päivän palkka on isompi kuin 1:n päivän ansiosidonnainen päiväraha.
Työtön muutaman päivän töissä
7
271
Vastaukset
Kannattaako työ jos käteen jää vähemmän?
- Anonyymi
Mitä luulet
- Anonyymi
Itse sain viime vuonna palkkaa bruttona keskimäärin 2000e kuussa ja siihen päälle vielä lähes tonnin soviteltua, joten kyllä se työnteko kohdallani kannatti, kun bruttoansiosidonnainen on reilut 1800e. Laskurilla voit arvioida, paljonko saat päivärahaa palkan päälle: https://www.tyj.fi/jos-jaat-tyottomaksi/paivarahalaskuri/
- Anonyymi
Osa-aika- tai pätkätöitä tekevällä 50% suojaosan yli menevästä ansiotulosta vähennetään päivärahasta.
Tällä hetkellä suojaosa on 500€/kk, eli sen verran saat tienata kuukaudessa, ennen kuin päivärahasta vähennetään mitään. Ylimenevästä osasta sitten 50% leikataan päivärahasta.
Vain ansiotulot (palkka, sivutoiminen yritystoiminta...) huomioidaan, pääomatulot eivät vaikuta ansiopäivärahaan.- Anonyymi
Kiitos tästä. Tämä oli juuri se jota halusin tietää.
- Anonyymi
tee seuraavan kerran ns pimeenä, niin tekevät italiassakin. lisäksi eu antaa italialaisille miljardeja.
- Anonyymi
työn tekeminen on omavalintaista, eläkeläisen on nyt nöyristeltävä saatettuun kohtaloonsa, vankeudessansa, KÄKÄ
kjiähkjiäh
t.hähähähähähähähähä
:)
rauhallista illanjatkoa, turvallista
pusu
https://www.youtube.com/watch?v=nM__lPTWThU
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051170
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72483