Miksi kehitysvammaiset ovat väkivaltaisia?

Anonyymi

Tunnen muutaman keharin ja olen saanut molemmilta pataan vain sen takia, että olen huomauttanut heille jotain välinpitämättömästä käytöksestä.

Ei kuulu paljastella itseään ja piereskellä julkisella paikalla vaikka olisi invis tai kehari.

3

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itselläni on Lievä älyllinen kehitysvamma diagnoosi ja syy on se, koska meitä ahdistaa esimerkiksi kun meitä yli suojellaan ja jos meitä ei ymmärretä ja meidän mielipiteitä vaijenetaan siis väliinputoaja kehitysvamman saaneet tekevät noin tämän takia. Ja lisäksi jos on Lievä älyllinen kehitysvamma ja ADHD ja kehitysvamma puolella ei ole ADHD osaamista Etevassa ja lääkitys ei ole ADHD hoitoon se purkautuu esimerkiksi juuri näin meillä. Jos meitä ei vaijenneta ja meille puhutaan selkeillä sanoilla lyhentämällä eli selkeyttää puheen se Kehitysvamma ihminenkin ymmärtää eikä lyö ja voi hyvin osata sanoa onko syynä, kun meitä suojellaan.

    • Anonyymi

      Ei kaikki olle väkivaltaisia kuten
      Luulet ennakko luuloisia
      On enemmistö kuten varmaankkin

      Olet huomannut toivoo Hannele L
      Varpaisjärvi

    • Anonyymi

      Sanoisin että turhamaisuus siitä että meitä pidetään tyhminä koska olemme "syntyneet tyhminä". Ihan hyvä että huomautit jostain mitä ei sais tehdä, en itse rupea väittämään vastaan enkä todellakaan ryhdy fyysiseksi vaan otan selvää säännöistä ja myönnän jos oon jotain tehnyt mitä sääntö/säännöt kieltävät. En pidä itseäni kovin fiksuna ihmisenä mutta olen aina pysynyt nöyränä ja oppivaisena. Vielä sen lisäks että ne ei välttämättä ymmärrä tehneensä väärin. Minulla on lievä kehitysvamma mutten ole koskaan käynyt kehenkään käsiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe