Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin
Puolustusministeri Antti Häkkänen esitteli torstaina uutta puolustuspoliittista selontekoa.
– Uuden henkilöstöratkaisun on mahdollistettava riittävän koulutuksen saaneiden asevelvollisten käyttö joustavasti Nato-maiden välillä yli valtiorajojen Suomen puolustamiseksi.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3760bdf1-446f-4b20-96ee-acf2a52fcf94
En ole vannonut sotilasvalaani muun kuin Suomen puolustamiseen, pitäköön tunkkinsa!
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
289
807
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Tervemenoa Ukrainaan, Puolaan, Baltiaan sotimaan Venäjää vastaan, Suomen puolustamiseksi. Tai joskus tulevaisuudessa vaikka Taiwaniin.
T: Puolustusministeriö- AnonyymiUUSI
Suomalaisia ei tarvita ainoastaan Suomen, vaan myös muiden maiden väestönvaihdon suojelemiseen.
- AnonyymiUUSI
Höpsistä vaan. Ulkomaisiin operaatioihin voidaan lähettää vain ammattisotilaita ja vapaaehtoisisa reserviläisiä, ei varusmiehiä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä vaan. Ulkomaisiin operaatioihin voidaan lähettää vain ammattisotilaita ja vapaaehtoisisa reserviläisiä, ei varusmiehiä.
Niin, eli lähtökohtaisesti mutta tarvittaessa sinne lähetetään myös varusmiehiä!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi kun tarvitsee. Lainsäädäntö sorvataan jo sitä varten. Huomattavaa, kuinka Häkkänen jo puhuu ihmisten "käyttämisestä". Sotaresurssihan sitä tietysti sitten enää on. Raadollista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi kun tarvitsee. Lainsäädäntö sorvataan jo sitä varten. Huomattavaa, kuinka Häkkänen jo puhuu ihmisten "käyttämisestä". Sotaresurssihan sitä tietysti sitten enää on. Raadollista.
Minä en tule koskaan olemaan kenenkään sotaresurssi, vaikka ne pellet säätäisi mitä lakeja. Pellelauman keksimät säännöt kiinnostavat päivä päivältä vähemmän. Päätökseni on lopullinen ja siitä ei voi valittaa...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Selonteossa kerrotaan myös, että ”vapaaehtoisia asevelvollisia pyritään sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin”.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Selonteossa kerrotaan myös, että ”vapaaehtoisia asevelvollisia pyritään sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin”.
Entä jos sota syttyy ja nämä vapaaehtoiset on eliminoitu ja lisää vapaaehtoisia ei ole menossa, niin tällöin syntyy tilanne, jossa pitää miettiä kaikki keinot korvata menehtyneet sotilaat.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisia ei tarvita ainoastaan Suomen, vaan myös muiden maiden väestönvaihdon suojelemiseen.
Persut ovatkin tarpeeksi tyhmää sakkia lähetettäväksi noihin hommiin. Eli suojelemaan muita maita väestön vaihdolta. Tervemenoa !
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos sota syttyy ja nämä vapaaehtoiset on eliminoitu ja lisää vapaaehtoisia ei ole menossa, niin tällöin syntyy tilanne, jossa pitää miettiä kaikki keinot korvata menehtyneet sotilaat.
Pakottaminen on vähän huono keino, sillä aseenhan voi ottaa, ampua sillä kaikki "omat" ja loikata nk. "vihollisen" puolelle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä en tule koskaan olemaan kenenkään sotaresurssi, vaikka ne pellet säätäisi mitä lakeja. Pellelauman keksimät säännöt kiinnostavat päivä päivältä vähemmän. Päätökseni on lopullinen ja siitä ei voi valittaa...
Haluat nauttia vain yhteiskunnan hyvistä puolista etkä ole valmis tekemään mitään turvallisen yhteiskunnan hyväksi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Haluat nauttia vain yhteiskunnan hyvistä puolista etkä ole valmis tekemään mitään turvallisen yhteiskunnan hyväksi?
Joo, sillai meinaa tehdä 95 % kansasta.
- AnonyymiUUSI
Kyse on siis VAPAAEHTOISUUTEEN perustuvasta järjestelystä, jonka jokainen - paitsi ryssämielinen valehtelija - pystyy jutusta lukemaan.
Eikä Natolla tule ikinä olemaan Taiwanissa mitään operaatiota. Taiwan ei sijaitse lähelläkään Pohjois-Atlantia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis mitä suurimmassa määrin minä-minä-minä -tyyppi, jolla siis on vain oikeuksia, ei minkäänlaista vastuuta mistään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Häkkänen voi mennä itse nato joukkoihin puolustamaan ulkomaita, kun on noin innokas sotahullu.
Helppo sen on muita määrätä ja itse luikkia häntä koipien välissä bunkkeriin piilon. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Uhreiksi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ajat muuttuvat....
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ukrainassa tollaset raahataan väkisin eturintamaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Persut ovatkin tarpeeksi tyhmää sakkia lähetettäväksi noihin hommiin. Eli suojelemaan muita maita väestön vaihdolta. Tervemenoa !
Höpöjä. Ne kuuluu huoltojoukkohin. Etkö Sinä täällä uhonnu, et oot intinkäyny?
Meetkö puihin? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Uhrautuminen ei lisää yhteiskunnan turvallisuutta.
Katso Ukrainaan, paljon uhreja. Onko heidän uhriksi pakottamisens vuoksi Ukraina muka Turvallisempi??? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis mitä suurimmassa määrin minä-minä-minä -tyyppi, jolla siis on vain oikeuksia, ei minkäänlaista vastuuta mistään.
Sinä olet pelkkä pelle joka yrittää saada muut kuolemaan puolestaan. Mene pelle itse. Ja 95 % nk. kansasta ei ole menossa sotaan, joten enpä mene minäkään, vaikka armeijan pellet miten kerjäisivät.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sopii yrittää raahata, tulee suomalaisia ruumiita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pakottaminen on vähän huono keino, sillä aseenhan voi ottaa, ampua sillä kaikki "omat" ja loikata nk. "vihollisen" puolelle.
Muistelehan, miten loikkareille kävi Isä Aurinkoisen aikana ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletpa kyllä hölmö sössöttäjä. Melkein sata vuotta vanhoja juttuja muistelet. Ei mitään yhtymäkohtaa nykyaikaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tossa puhuttiin "riittävästi" koulutetuista varusmiehistä. Kun on kiire niin kuukausi, ta jopa kaksi viikkoakin on riittävän pitkä ja laajan osaamisen takaava "sotakoulutus".
Kun oikeasti viheltää, niin silloin opitaan kaikkein nopeiten. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tossa puhuttiin "riittävästi" koulutetuista varusmiehistä. Kun on kiire niin kuukausi, ta jopa kaksi viikkoakin on riittävän pitkä ja laajan osaamisen takaava "sotakoulutus".
Kun oikeasti viheltää, niin silloin opitaan kaikkein nopeiten.Ai että toimittaisiin samalla tavalla epämoraalisesti kuin mistä Venäjää on arvosteltu? No kannattaa siis vältellä sitä aseorjuutta ihan kuten venäläistenkin miesten kannattaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei vapaaehtoisia ole niin sitten määrätään reservistä lisää sotaresursseja Naton kulutussotaan. Ylimääräinen kertausharjoitus eii ole uusi keksintä. Se saattaa kestää 1 - 5 v. ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minä jatkan sotimista suomi24:lla. Muihin sotatoimiin en suostu sekaantumaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on siis VAPAAEHTOISUUTEEN perustuvasta järjestelystä, jonka jokainen - paitsi ryssämielinen valehtelija - pystyy jutusta lukemaan.
Eikä Natolla tule ikinä olemaan Taiwanissa mitään operaatiota. Taiwan ei sijaitse lähelläkään Pohjois-Atlantia.Tuo osa itä- ja eteläkiinan merestä jossa Taiwan sijaitsee, voidaan nimetä far-atlantiksi, jolloin se voidaan liittää Naton velvollisuuksien piiiriin ja jopa osaksi Euroooppaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täysin oikein. Raukat vain sotikoot Naton mertentakaisia sotia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se mitä ukrainassa tapahtuu, jääköön joukkohautoihin ukrainaan.
Ei kiinnosta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Katso Ukrainaan, paljon uhreja. Onko heidän uhriksi pakottamisens vuoksi Ukraina muka Turvallisempi???Nato-Tltut kun saadaan tapatettua Naton sodassa, niin se tietää meille Suomalaisille lisää LEBENSRAUMIA!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En muista kun en elänyt silloin. Mitä Georgian isäaurinkoinen sulle teki Nato-Tiltu? Raiskas?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo osa itä- ja eteläkiinan merestä jossa Taiwan sijaitsee, voidaan nimetä far-atlantiksi, jolloin se voidaan liittää Naton velvollisuuksien piiiriin ja jopa osaksi Euroooppaa.
Nato-johtajien valmisteilla oleva julkilausuma raivostutti Kiinan.
Julkilausumassa esitetään kovaa kritiikkiä Kiinaa kohtaan. Kiinaa esimerkiksi kutsutaan Venäjän sodan ”ratkaisevaksi mahdollistajaksi”.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3b678f8d-8f74-4941-b49c-10fcd6ad5278
Ensin soditaan Venäjän kanssa ja sitten vähän huilitaan, jonka jälkeen soditaan Kiinan kanssa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, eli lähtökohtaisesti mutta tarvittaessa sinne lähetetään myös varusmiehiä!
Se on ihan oikein, kun olet itseäsi antanut nöyryyttää ja häväistä intissä, sellaisen sietääkin joutua tapettavaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse edes omia käsiä lista, voi ilmoittaa joukkojen ja erityisesti komentokeskusten sijainnit venäläisille, saavat posauttaa sinne sitten muutaman ohjuksen.
Anonyymi kirjoitti:
Katso Ukrainaan, paljon uhreja. Onko heidän uhriksi pakottamisens vuoksi Ukraina muka Turvallisempi???Ehkäpä ei, mutta ilman näitä Ukrainalaisia uhreja olisi Ukraina tällähetkellä Venäjän miehittämänä. Eli se on se vaihtoehto,
- AnonyymiUUSI
santtu_1975X kirjoitti:
Ehkäpä ei, mutta ilman näitä Ukrainalaisia uhreja olisi Ukraina tällähetkellä Venäjän miehittämänä. Eli se on se vaihtoehto,
Ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos sinua kiinnostaa, niin mene tapattamaan itsesi aivan vapaasti.
Anonyymi kirjoitti:
Ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos sinua kiinnostaa, niin mene tapattamaan itsesi aivan vapaasti.
Eli sinua ei kiinnosta jos Venäjä miehittää naapurivaltioitaan. Noh, onneksi monia muita kiinnostaa.
No tämä tuli jo selväksi että SINUA ei kiinnosta.
Mutta miksi toisaalta muita kiinnostaisi mitä mieltä SINÄ olet. Taitaa vähissä olla tahot jotka sinulta kysyvät miten pitäisi tehdä.- AnonyymiUUSI
santtu_1975X kirjoitti:
No tämä tuli jo selväksi että SINUA ei kiinnosta.
Mutta miksi toisaalta muita kiinnostaisi mitä mieltä SINÄ olet. Taitaa vähissä olla tahot jotka sinulta kysyvät miten pitäisi tehdä.Minua ei kiinnosta mitä jotkut muut tekevät tai ajattelevat. Minua ei kiinnosta, mutta sinä voit toki halutessasi tapattaa itsesi sotabisneksen omistajatahojen puolesta, kuten moni muukin naurettava typerys tekee.
Anonyymi kirjoitti:
Minua ei kiinnosta mitä jotkut muut tekevät tai ajattelevat. Minua ei kiinnosta, mutta sinä voit toki halutessasi tapattaa itsesi sotabisneksen omistajatahojen puolesta, kuten moni muukin naurettava typerys tekee.
Aivan, sinua ei kiinnosta mitä muut tekevät tai ajattelevat, mutta pitää siltä vahvasti julistaa muille sitä mitä sinä ajattelet... tasapuolista...
- AnonyymiUUSI
santtu_1975X kirjoitti:
Aivan, sinua ei kiinnosta mitä muut tekevät tai ajattelevat, mutta pitää siltä vahvasti julistaa muille sitä mitä sinä ajattelet... tasapuolista...
Sinä saat tapattaa itsesi jos haluat, ei se minua kiinnosta. Venäjä saa valloittaa vaikka koko Ukrainan, ei se minua kiinnosta, eikä ole minun ongelmani. Minua ei todellakaan kiinnosta mitä sinä tai jotkut muut asiasta ajattelette.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä saat tapattaa itsesi jos haluat, ei se minua kiinnosta. Venäjä saa valloittaa vaikka koko Ukrainan, ei se minua kiinnosta, eikä ole minun ongelmani. Minua ei todellakaan kiinnosta mitä sinä tai jotkut muut asiasta ajattelette.
Varmasti asia tuli molemminpuolisesti hyvin selväksi, joten mitäpä asiasta enempää jankkaamaan.
- AnonyymiUUSI
santtu_1975X kirjoitti:
Varmasti asia tuli molemminpuolisesti hyvin selväksi, joten mitäpä asiasta enempää jankkaamaan.
Ei voisi vähempää kiinnostaa tuliko selväksi vai ei.
- AnonyymiUUSI
santtu_1975X kirjoitti:
Eli sinua ei kiinnosta jos Venäjä miehittää naapurivaltioitaan. Noh, onneksi monia muita kiinnostaa.
Uhrivalmiita idiootteja se Venäjäkin tarvitsee touhuihinsa, voitpa sinäkin mennä tapattamaan itsesi sotabisneksen omistajatahojen rikastumisen puolesta aivan vapaasti. Minua ei kiinnosta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Noin puhuu hyväksikäyttäjä, joka haluaa nukettaa muita sotaresursseikseen. Sinä olet siis se oikea minä-minä-tyyppi, joka haluaa käyttää muita hyväkseen omien voittojensa tähden, mutta jolla ei ole vastuuta ihmisoikeuksista. HYVÄKSIKÄYTTÄJÄ!
- AnonyymiUUSI
Ei ole mitään järkeä enää käydä armeijaa ja sitoutua sotimaan eliitin sotia herra ties missä maassa. Sivariin vaan!
- AnonyymiUUSI
Kävin armeijan, mutta en aio mennä enää mihinkään sotaan kenenkään muun puolesta. Jos joku haluaa tapella niin saa mennä, minä en enää koskaan mene mihinkään poteroon kyyrimään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kävin armeijan, mutta en aio mennä enää mihinkään sotaan kenenkään muun puolesta. Jos joku haluaa tapella niin saa mennä, minä en enää koskaan mene mihinkään poteroon kyyrimään.
Sinähän menet, kun käsketään
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän menet, kun käsketään
Enpä vaan menekään. Kukaan ei minua käske.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos et halua mennä sotimaan kenenkään toisen puolesta, niin oletatko, että joku haluaa auttaa sinua sotimalla kanssasi Suomen puolesta?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos et halua mennä sotimaan kenenkään toisen puolesta, niin oletatko, että joku haluaa auttaa sinua sotimalla kanssasi Suomen puolesta?
Kenenkään ei tarvitse sotia minun puolestani. Minun ei tarvitse sotia kenenkään puolesta.
- AnonyymiUUSI
Vain vapaaehtoiset lähtevät rajojen ulkopuolelle.
Ryssämieliset valehtelevat! - AnonyymiUUSI
Sotaherrat pitäs panna keksenään kehään tappalemaan, eikä niin että sotaherrat määrää rauhassa elää haluvat kansalaiset tappamaan toisiaan elitti sotaherrojen antamilla aseilla.
Ei tavallinen kansa lähde keskenään toiseen maahan hyökkäämään ja valloittamaan uusia alueita, niin tekevät sotaherrat laittaen kansansa sotimaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse sotia minun puolestani. Minun ei tarvitse sotia kenenkään puolesta.
Juu, sodat ei tule koskaan loppumaan, kun on tuollaisia sotahulluja, jotka ylimelisesti tumitsee ne, jotka ei halua sotia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eipä niin. Kyllä vihollinen sinut sitten "hoitelee" sopivaksi katsomallaan tavalla.
Kysy virolaisilta, että oliko kivaa 1945- 1990. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sotaherrat pitäs panna keksenään kehään tappalemaan, eikä niin että sotaherrat määrää rauhassa elää haluvat kansalaiset tappamaan toisiaan elitti sotaherrojen antamilla aseilla.
Ei tavallinen kansa lähde keskenään toiseen maahan hyökkäämään ja valloittamaan uusia alueita, niin tekevät sotaherrat laittaen kansansa sotimaan.Harvoin sotaherrat sotia aloittavat. Poliitikot kylläkin ja menevät sitten sotaherrojen selän taakse piiloon.
Putiinin ja Zelenskin tuo homma pitäisi ratkaista keskenään, vaikka nuijilla.
Joskus muinoin noin tehtiinkin, ja kansa sai olla rauhassa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse mennä.
Nato-tehtävät Suomen ullkopuolella perustuvat vapaaehtoisuuteen ihan niin kuin tuossa uutisessa kerrotaan.
”vapaaehtoisia asevelvollisia pyritään sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin”. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eipä niin. Kyllä vihollinen sinut sitten "hoitelee" sopivaksi katsomallaan tavalla.
Kysy virolaisilta, että oliko kivaa 1945- 1990.Sössön sössön. Lapsellista roskaa suollat.
- AnonyymiUUSI
Menkööt vaan mutta rikkiammuttuja ihmisraunioita ei tänne saa meidän vaivoiksi tuoda. Häkkänen saa itse lopettaa sellaiset vaikka vasaralla joukkosidontapaikalla.
- AnonyymiUUSI
Hakkanen vai Akkanen??
- AnonyymiUUSI
Lukutaito hoi: " Sotilaallisen maanpuolustuksen tehtäviin ulkomailla käytettäisiin jatkossakin lähtökohtaisesti vain Puolustusvoimien palkattua henkilöstöä ja sijoitettua reserviä. "
- AnonyymiUUSI
Juuri niin, eli LÄHTÖKOHTAISESTI. Eli tästä voidaan ja tullaan tarvittaessa joustamaan!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin, eli LÄHTÖKOHTAISESTI. Eli tästä voidaan ja tullaan tarvittaessa joustamaan!
Kyllä. Myös rajavartiolaitoksen palkattua henkilöstöä on mahdollista käyttää ulkomailla tietyissä tehtävissä. Esim tiedon analysoinnissa ja välittämisessä, tilannekuvan ylläpitämisessä ym.
On vain veteenpiirretty viiva mikä on sotilaallisen maanpuolustuksen tehtävä ja mikä ei ole. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Juuri niin, eli LÄHTÖKOHTAISESTI. Eli tästä voidaan ja tullaan tarvittaessa joustamaan!"
KYSE ON SUOMEN PUOLUSTAMISESTA, ei Nato-operaatioista Puolassa tai Turkissa. Suomen puolustaminen ole sitä, että nostetaan rajalla kädet pystyyn. Varusmiehet ovat osallistuneet Nato-harjoituksiin, joissa harjoitellaan yhteistyötä Suomenkin puolustamiseksi esim. Ruotsin ja Norjan kanssa.
Lue hitaasti:
"henkilöstöratkaisun on mahdollistettava riittävän koulutuksen saaneiden asevelvollisten käyttö joustavasti Nato-maiden välillä yli valtiorajojen SUOMEN PUOLUSTAMISEKSI." - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Juuri niin, eli LÄHTÖKOHTAISESTI. Eli tästä voidaan ja tullaan tarvittaessa joustamaan!"
KYSE ON SUOMEN PUOLUSTAMISESTA, ei Nato-operaatioista Puolassa tai Turkissa. Suomen puolustaminen ole sitä, että nostetaan rajalla kädet pystyyn. Varusmiehet ovat osallistuneet Nato-harjoituksiin, joissa harjoitellaan yhteistyötä Suomenkin puolustamiseksi esim. Ruotsin ja Norjan kanssa.
Lue hitaasti:
"henkilöstöratkaisun on mahdollistettava riittävän koulutuksen saaneiden asevelvollisten käyttö joustavasti Nato-maiden välillä yli valtiorajojen SUOMEN PUOLUSTAMISEKSI.""yli valtiorajojen SUOMEN PUOLUSTAMISEKSI."
Aivan kuten nytkin sanotaan että Ukraina taistelee koko Euroopan puolesta...eli Suomalaisia varusmiehiä voidaan tulevaisuudessa laittaa jonnekin Moldovaan sotimaan koska se PUOLUSTAA MYÖS SUOMEA. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"yli valtiorajojen SUOMEN PUOLUSTAMISEKSI."
Aivan kuten nytkin sanotaan että Ukraina taistelee koko Euroopan puolesta...eli Suomalaisia varusmiehiä voidaan tulevaisuudessa laittaa jonnekin Moldovaan sotimaan koska se PUOLUSTAA MYÖS SUOMEA.ryzzänazi tajuaa tahallaan väärin, koska eihän kukaan voi olla oikeasti noin tyhmä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lue hitaasti:
"henkilöstöratkaisun on mahdollistettava riittävän koulutuksen saaneiden asevelvollisten käyttö joustavasti Nato-maiden välillä yli valtiorajojen SUOMEN PUOLUSTAMISEKSI."Tuolla tavalla hölmöjä harhautetaan. Luulisi kyllä tyhmemmänkin ymmärtävän, että "Suomen puolustaminen" voi tuossa tarkoittaa ihan mitä vaan. USA on viimeiset vuosikymmenet paskonut pitkin poikin maapalloa "kansallisen turvallisuuden" nimissä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Myös rajavartiolaitoksen palkattua henkilöstöä on mahdollista käyttää ulkomailla tietyissä tehtävissä. Esim tiedon analysoinnissa ja välittämisessä, tilannekuvan ylläpitämisessä ym.
On vain veteenpiirretty viiva mikä on sotilaallisen maanpuolustuksen tehtävä ja mikä ei ole.Sinne vaan sotimaan Viron, Latvian tai Liettuan yms maiden puolesta suomi pojat ja tytöt. Häkkänen on suuri sotapäällikkö, kyllä hän teidät sinne lähettää, kun Nato pyytää / käskee.
On se ihanaa nähdä , miten tummaihoiset Nato sotilaat / johtajat tulevatSuomeenja komentavat peruspersu lökäpöksy löhömahat sotimaan Naton puolesta milloin minnekkin. Siinä sitä onkin persuille siedötyshoitoa tummaihoisia kohtaan. Kylläpä tuota hetkeä kannattaa odottaa . - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lue hitaasti:
"henkilöstöratkaisun on mahdollistettava riittävän koulutuksen saaneiden asevelvollisten käyttö joustavasti Nato-maiden välillä yli valtiorajojen SUOMEN PUOLUSTAMISEKSI."Niin niin, Suomen puolutamiseksi voidaan lähettää varusmiehiä vaikka indokiinaan, jos tämän toimenpiteen voidaan katsoa edistävän Suomen puolustamista. Tämä on se uusi linjaus.
Tosin, Indokiina ei ole NATOn jäsen, mutta Puola ja Baltia ovat. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanotaan se selvemminkin:
”vapaaehtoisia asevelvollisia pyritään sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin”.
VAPAAEHTOISIA asevelvollsia.
Maksaako ryssä sinulle valehtelusta, vai oletko niin tyhmä, että teet työtä heille ilmaiseksi? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinne vaan sotimaan Viron, Latvian tai Liettuan yms maiden puolesta suomi pojat ja tytöt. Häkkänen on suuri sotapäällikkö, kyllä hän teidät sinne lähettää, kun Nato pyytää / käskee.
On se ihanaa nähdä , miten tummaihoiset Nato sotilaat / johtajat tulevatSuomeenja komentavat peruspersu lökäpöksy löhömahat sotimaan Naton puolesta milloin minnekkin. Siinä sitä onkin persuille siedötyshoitoa tummaihoisia kohtaan. Kylläpä tuota hetkeä kannattaa odottaa .Koska Häkkänen on suuri sotapäällikkö, niin sotapäällikön tulee seistä etulinjassa ja osoittaa valtikallaan, että tuonne päin hyökätkää ja sotaherrankin pitää olla mukana sotimassa, kerta vaatii sinne niitä, jotka eivät halua koko sotaa, mutta Häkkänen pakottaa sotimaan vastoin omaa tahtoa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Koska Häkkänen on suuri sotapäällikkö, niin sotapäällikön tulee seistä etulinjassa ja osoittaa valtikallaan, että tuonne päin hyökätkää ja sotaherrankin pitää olla mukana sotimassa, kerta vaatii sinne niitä, jotka eivät halua koko sotaa, mutta Häkkänen pakottaa sotimaan vastoin omaa tahtoa.
Näin se on, poliitikot saa mennä ensin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On vain veteenpiirretty viiva mikä on sotilaallisen maanpuolustuksen tehtävä ja mikä ei ole.Eli tutummin sanottuna vakoojan hommia.
- AnonyymiUUSI
moniko todella hakee paikkaa, kun osa mene tai ovat vajaa kuntoisia,
- AnonyymiUUSI
***En ole vannonut sotilasvalaani muun kuin Suomen puolustamiseen, pitäköön tunkkinsa!*****
Niinpä, suomalaiset tajuavat vasta sen jälkeen mitä sopimuksia tuli tehtyä ja mihin liityttyä, kun ensimmäiset lentokone lastit tuovat kaatuneita kotimaahan.- AnonyymiUUSI
sotilasvala velvoittaa tottelemaan esivaltaa ja sinä teet kuten se käskee. PISTE
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
sotilasvala velvoittaa tottelemaan esivaltaa ja sinä teet kuten se käskee. PISTE
Juu ei. Piste.
- AnonyymiUUSI
Joo, mutta siinä vaiheessa Stubb ja Häkkänen seisovat sotilaspuvussa vakavina ja asennossa ottamassa kaatuneita vastaan, fanfaareja soitetaan, kunniaa tehdään, kättä lippaan ja kaikki on niin suureellista ja juhlavaa. Hidasta marssin tahtia ruumisauton perässä.
Lehdet täynnä kaatuneiden urheasti surevia omaisia, joilta julkaistaan sotaa ja uhrautumista puoltavia lausuntoja. Mitään muuta ei tietysti julkaistaisikaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mutta siinä vaiheessa Stubb ja Häkkänen seisovat sotilaspuvussa vakavina ja asennossa ottamassa kaatuneita vastaan, fanfaareja soitetaan, kunniaa tehdään, kättä lippaan ja kaikki on niin suureellista ja juhlavaa. Hidasta marssin tahtia ruumisauton perässä.
Lehdet täynnä kaatuneiden urheasti surevia omaisia, joilta julkaistaan sotaa ja uhrautumista puoltavia lausuntoja. Mitään muuta ei tietysti julkaistaisikaan.Häkkäseltä menee varmasti vähän aikaa opetellessa ja totutellessa. Ensimmäiset kaatuneet saateltuaan painelee suoraan kappelin taakse oksentamaan, ja miettii että "Tämmöistä näytelmääkö ne kaikki sotamaneerit ovatkin olleet, aina ? Yhtä kaunista ja kiiltävänappista näytelmää, kansan ohjailemiseksi, sitouttamiseksi ? Että kyllä kannattaa poikain kuolla kun noin komiasti otetaan vastaan"
Stubbi ei oksenna. Stubb on tuohon tehtävään jo treenattu. Ja osaa kieltäytyä ajattelemasta, kuin napista painaen.
Niimpä. Sitähän ne - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomi pojat sotimaan Naton käskystä . Kylläpä kuulostaa hyvältä. Persut, opetelkaahan huutamaan apua useammalla kielellä. Sille voi olla tarvetta piakkoin.
Ai , että tyhmiä taas kusetettiin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä yksi sotilasvala mitään vaikuttaa, EU:n perustuslakikin menee kansallisvaltioiden lakien edelle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä yksi sotilasvala mitään vaikuttaa, EU:n perustuslakikin menee kansallisvaltioiden lakien edelle.
Ei tuollaiset höpöhöpö-valat, joihin minutkin on aikoinaan manipuloitu ja painostettu, velvoita yhtään mihinkään. Aivan merkityksetön koko sotilasvala.
- AnonyymiUUSI
Sinä olet niin tyhmä että et tajua vieläkään.
Jutussahan sanotaan, että kyse on VAPAAEHTOISISTA asevelvollisista. Eli hyvin samaan tapaan kuin nykyiset rauhanturvaajat.
”vapaaehtoisia asevelvollisia pyritään sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin”.
Maksaako ryssä sinulle valehtelusta vai oletko niin tyhmä, että teet sitä ilmaiseksi?
- AnonyymiUUSI
Ei pidä paikkaansa, aloitus on typerää valehtelua.
"Sotilaallisen maanpuolustuksen tehtäviin ulkomailla käytettäisiin jatkossakin lähtökohtaisesti vain Puolustusvoimien palkattua henkilöstöä ja sijoitettua reserviä."
Kremlin kätyri on taas lukenut uutista kuin piru Raamattua.- AnonyymiUUSI
Lähtökohtaisesti tarkottaa sitä, että siitä voidaan neuvotella eli joustaa. IL käyttää myös termiä varusmies!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lähtökohtaisesti tarkottaa sitä, että siitä voidaan neuvotella eli joustaa. IL käyttää myös termiä varusmies!
Avainsana tuossa on sana "vapaaehtoisia". Ketään ei voida pakottaa eli määrätä ulkomaille, vain sellaisia voidaan lähettää jotka ovat itse vapaaehtoisesti solmineet sellaisen sopimuksen ja ilmaisseet halukkuutensa osallistua ulkomaisiin operaatioihin.
Käytännössä ei ole juurikaan eroa kansainväliseen kriisinhallintaan jota Suomi on harjoittanut jo vuosikymmeniä.
https://puolustusvoimat.fi/kansainvalinen-toiminta/kansainvalinen-kriisinhallinta - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Avainsana tuossa on sana "vapaaehtoisia". Ketään ei voida pakottaa eli määrätä ulkomaille, vain sellaisia voidaan lähettää jotka ovat itse vapaaehtoisesti solmineet sellaisen sopimuksen ja ilmaisseet halukkuutensa osallistua ulkomaisiin operaatioihin.
Käytännössä ei ole juurikaan eroa kansainväliseen kriisinhallintaan jota Suomi on harjoittanut jo vuosikymmeniä.
https://puolustusvoimat.fi/kansainvalinen-toiminta/kansainvalinen-kriisinhallintaIL:n uutisessa ei ollut mitään mainintaa vapaaehtoisuudesta varusmiesten kohdalla, siinä sanottiin että lähtökohtaisesti lähetetään ammattisotilaita eli kantahenkilökuntaa!
Voi olla, että varusmiesten lähettäminen NATO-sotiin/operaatiohin ulkomaille perustuu juurikin vapaaehtoisuuteen, mutta IL:n uutinen ei tätä tuo esiin millään muotoa.
Joten asia jää olettamuksen varaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://puolustusvoimat.fi/kansainvalinen-toiminta/kansainvalinen-kriisinhallinta"Käytännössä ei ole juurikaan eroa kansainväliseen kriisinhallintaan jota Suomi on harjoittanut jo vuosikymmeniä."
Siinä mielessä ei, että kyse on kv. yhteistyöstä. Varusmiehiä on kuitenkin tarkoitus käyttää rajat ylittävissä tehtävissä Suomen puolustamiseksi. Tarkoittanee Suomen puolustusvoimia tukevia yhteisoperaatiota lähialueilla. Pohjoismaista puolustusyhteistyötä on harjoiteltu Nato-harjoituksissa, joihin on osallistunut myös varusmiehiä. Kaikki eivät näissä hommissa pärjää, koska niissä tarvitaan hyvää kielitaitoa. Se rajaa tehtävät vapaaehtoisiin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://puolustusvoimat.fi/kansainvalinen-toiminta/kansainvalinen-kriisinhallinta"Ketään ei voida pakottaa eli määrätä ulkomaille,"
Minua ei voi pakottaa eikä määrätä mihinkään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
IL:n uutisessa ei ollut mitään mainintaa vapaaehtoisuudesta varusmiesten kohdalla, siinä sanottiin että lähtökohtaisesti lähetetään ammattisotilaita eli kantahenkilökuntaa!
Voi olla, että varusmiesten lähettäminen NATO-sotiin/operaatiohin ulkomaille perustuu juurikin vapaaehtoisuuteen, mutta IL:n uutinen ei tätä tuo esiin millään muotoa.
Joten asia jää olettamuksen varaan.Kaikilla varusmiehillä ei ole kv. tehtävien edellyttämiä taitoja. Pelkästään kielitaitovaatimukset rajaavat osallistujat vapaaehtoisiin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://puolustusvoimat.fi/kansainvalinen-toiminta/kansainvalinen-kriisinhallintaKyllä ne sota-aikana pakottaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne sota-aikana pakottaa.
Voi sitä yrittää pakottaa, tarvittaessa kyllä tapan vihollisia eli pakottajia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://puolustusvoimat.fi/kansainvalinen-toiminta/kansainvalinen-kriisinhallinta"Käytännössä ei ole juurikaan eroa kansainväliseen kriisinhallintaan jota Suomi on harjoittanut jo vuosikymmeniä."
No tuo on ainakin vale. Käytännössä näillä tulevilla operaatioilla on erittäinkin suuri ero aiempiin. Ennen suomalaiset sotilaat toimivat puolueettoman maan sotilaina, jatkossa Naton sotilaina.
Jo se että lähdet häivyttämään noin perustavan laatuista faktaa, kertoo ettet ole rehelliseklä asialla. Eli selvästi valheita ja manipulointia harrastava Nato trolli. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi sitä yrittää pakottaa, tarvittaessa kyllä tapan vihollisia eli pakottajia.
Juu, aseen, jos uskaltavat antaa, niin silloin voikin ammuskella ketä ja mitä lystää.
Voi vaikka todeta, että en kanna mitään vastuuta siitä mitä ammun. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juu, aseen, jos uskaltavat antaa, niin silloin voikin ammuskella ketä ja mitä lystää.
Voi vaikka todeta, että en kanna mitään vastuuta siitä mitä ammun.Teen vihollisanalyysit täysin itsenäisesti...
- AnonyymiUUSI
Kyse on vapaaehtoisista, ei yhtäkään varusmiestä tai reserviläisiä pakoteta ulkomaille.
- AnonyymiUUSI
Kyse on lähtökohtaisesti vapaaehtoisista, IL sanoo että varusmiehiä voidaan (tarvittaessa) myös lähettää ulkomaille! Tämä jää puolustusministeriön harkinnan varaan.
- AnonyymiUUSI
Ukrainan sota kun lähtee eskaloitumaan tai Venäjä päättää hyökätä Baltiaan, niin sitten voidaan harkita myös varusmiesten lähettämäistä NATO-tehtäviin ulkomaille. Lähtökohtaisesti käytetään kuitenkin vapaaehtoisia.
Näin tuossa sanotaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on lähtökohtaisesti vapaaehtoisista, IL sanoo että varusmiehiä voidaan (tarvittaessa) myös lähettää ulkomaille! Tämä jää puolustusministeriön harkinnan varaan.
Kyllä. Varusmiehiä voidaan kouluttaa myös jatkossa ulkomailla, aivan kuten aiemminkin on jo tehty.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei voida lähettää ketään ilman tämän omaa suostumusta, turha valehdella.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Häkkänen eikä IL puhunut mitään varusmiesten vapaaehtoisuudesta, kukaan ei ole valehdellut yhtään mitään tässä ketjussa.
- AnonyymiUUSI
Odota ja katso.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Häkkänen eikä IL puhunut mitään varusmiesten vapaaehtoisuudesta, kukaan ei ole valehdellut yhtään mitään tässä ketjussa.
Meinaatko, että joku kielitaidoton ja kommunikaatiokyvytön peräkammarin poika komennetaan kansainvälisiin tehtäviin? 😂😂
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko, että joku kielitaidoton ja kommunikaatiokyvytön peräkammarin poika komennetaan kansainvälisiin tehtäviin? 😂😂
Kyllä. Sellaisiahan jenkitkin lähettävät omistaan. vai meinaatko että USA:n pörssiyhtiöiden megarikkaat tai edes Suomen varakas eliitti tai Adlergreuzit lähettävät poikiaan silpoutumaa, kuolemaan ja mätänemään jonnekin Liettuan ojiin?
- AnonyymiUUSI
Ei pakoteta. Varmasti pakotetaan. Naton viides artikla kun astuu voimaan. Se silloin menoa se.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nato lähettää juuri sinne minne haluaa, varsinkin suomalaisia. Häkkänenhänkoko ajantoitottaa miten hyvin suomalaiset hallitsevat sotimisen. Kyllä suomalaisille sotilaille on kysyntää……sotimaan, sotimaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Sellaisiahan jenkitkin lähettävät omistaan. vai meinaatko että USA:n pörssiyhtiöiden megarikkaat tai edes Suomen varakas eliitti tai Adlergreuzit lähettävät poikiaan silpoutumaa, kuolemaan ja mätänemään jonnekin Liettuan ojiin?
USAssahan puhutaanjo, ettäPuola johtaa Venäjän rajanaapureiden liittoumaa ja puolustusta. USA ja Nato antavat vain aseita ja kalustoa. Joten kyllä, suomalaiset sotivat ja rajusti mm Liettuan tai Latvian puolesta. Ihanaa! Hyvä Nato.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nato lähettää juuri sinne minne haluaa, varsinkin suomalaisia. Häkkänenhänkoko ajantoitottaa miten hyvin suomalaiset hallitsevat sotimisen. Kyllä suomalaisille sotilaille on kysyntää……sotimaan, sotimaan.
No minua ne ei lähetä mihinkään, eikä kukaan muukaan yhtään minnekään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Työmisteri kannattaa ehdottomasti suomalaisten lähettämistä tapatettaviksi, niin samalla työttömyys tilastot kaunistuu kertaheitolla, ei olekaan enää suomalaisia työttömiä.
Tosin tilalle tulee sitten elintasotyöttömät ulkomailta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
USAssahan puhutaanjo, ettäPuola johtaa Venäjän rajanaapureiden liittoumaa ja puolustusta. USA ja Nato antavat vain aseita ja kalustoa. Joten kyllä, suomalaiset sotivat ja rajusti mm Liettuan tai Latvian puolesta. Ihanaa! Hyvä Nato.
Jos ei oltaisi natossa, niin ei jouduttaisi naton sotiin, eikä venäjäkään suomea uhkaisi,
Nythän venäjä uhkaa pelkästään nato maita.
Ukraina oli menossa natoon, jos ei olisi ollut menossa, niin tilanne voisi olla aivan toinen eli venäjä ei olisi hyökännyt Ukrainaan, että miettikääpä tätä!
- AnonyymiUUSI
Häkkänen teki sen taas, reservistä eroaminen taatusti lisääntyy kuten viimeksikin kun Häkkänen avasi suunsa.
- AnonyymiUUSI
Häkkänen puhuu Suomen puolustamisesta ja peräkammarin poika eroaa reservistä. Jep jep. Sitä lukutaidottomuus teettää. Tuskin suurikaan menetys.
- AnonyymiUUSI
Suomen reservi on noin 870 000 reserviläistä. Muutamalla eroajalla ei ole mitään vaikutusta kokonaismäärään, kun vuosittain yli 20 000 suomalaista suorittaa asepalveluksen ja siirtyy sen jälkeen täydentämään tuota reserviä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomen reservi on noin 870 000 reserviläistä. Muutamalla eroajalla ei ole mitään vaikutusta kokonaismäärään, kun vuosittain yli 20 000 suomalaista suorittaa asepalveluksen ja siirtyy sen jälkeen täydentämään tuota reserviä.
Millähän vuosikymmenellä sinä luulet eläväsi?!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko meitä monta tuossa luvussa, jotka emme sotaan lähde…
Sotikoot sotahullut itse sotansa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Häkkänen puhuu Suomen puolustamisesta ja peräkammarin poika eroaa reservistä. Jep jep. Sitä lukutaidottomuus teettää. Tuskin suurikaan menetys.
Häkkänen puhui Suomen puolustamisesta Suomen rajojen ulkopuolella! Siinä on vissi ero.
- AnonyymiUUSI
Reservistä eroajat ovat täysiä ääliöitä. Eivät ymmärrä, että Suomessa voi erota ainostaan rauhan ajan reservistä. Eli sillä välttyy kertausharjoituksilta armeijassa.
Jos sota syttyisi, niin nämä reservistä eronneet reservit otettaisiin silloin kyllä käyttöön sotilaallisessa tarkoituksessa. Sodan jälkeen jos Suomi pysyisi itsenäisinä, niin näitä eronneita kyllä kartettaisiin kuin ruttoa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Reservistä eroajat ovat täysiä ääliöitä. Eivät ymmärrä, että Suomessa voi erota ainostaan rauhan ajan reservistä. Eli sillä välttyy kertausharjoituksilta armeijassa.
Jos sota syttyisi, niin nämä reservistä eronneet reservit otettaisiin silloin kyllä käyttöön sotilaallisessa tarkoituksessa. Sodan jälkeen jos Suomi pysyisi itsenäisinä, niin näitä eronneita kyllä kartettaisiin kuin ruttoa.Jaa, ainakin ukrainalaisia sodanvälttelijäitä paapotaan Suomessa oikein urakalla, ei tietokaan mistään halveksunnasta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos sota syttyisi, niin nämä reservistä eronneet reservit otettaisiin silloin kyllä käyttöön sotilaallisessa tarkoituksessa. Sodan jälkeen jos Suomi pysyisi itsenäisinä, niin näitä eronneita kyllä kartettaisiin kuin ruttoa.Luuletko pelle että joku voi ottaa minut käyttöön vastoin tahtoani? Olet sinä kyllä typerä kumipää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, ainakin ukrainalaisia sodanvälttelijäitä paapotaan Suomessa oikein urakalla, ei tietokaan mistään halveksunnasta.
Ukrainasta on tietääkseni päässyt pois ainoastaan naiset ja lapset, ei ole mikään Somalia kyseessä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko pelle että joku voi ottaa minut käyttöön vastoin tahtoani? Olet sinä kyllä typerä kumipää.
Tottakai jos sotatila tulisi, niin silloin tulisi sotatilan mukaiset lait käyttöön. Tarvittaessa maanpetturit ammutaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos sota syttyisi, niin nämä reservistä eronneet reservit otettaisiin silloin kyllä käyttöön sotilaallisessa tarkoituksessa. Sodan jälkeen jos Suomi pysyisi itsenäisinä, niin näitä eronneita kyllä kartettaisiin kuin ruttoa.Menen vaikka vankilaan ennen kuin lähden sotimaan WEF-woke-globalistien sotien puolesta.
Puolustan vain ryssää vastaan, Suomen rajojen sisäpuolella. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai jos sotatila tulisi, niin silloin tulisi sotatilan mukaiset lait käyttöön. Tarvittaessa maanpetturit ammutaan.
Tarvittaessa ammun pakottajat. Ja sinut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ukrainasta on tietääkseni päässyt pois ainoastaan naiset ja lapset, ei ole mikään Somalia kyseessä.
Niinisalon kupeessakin on useampi sotakykyinen ukrainalainen mies.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa ehdottomasti kertoa tuo Natolle ja USalle,niin kylläpä sieltä tehtäviä löytyy kun Venäjä hyökkää esim Viroon tai Liettuaan. Suomi poika sotii !
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No vasta tänään esiteltiin Kauppalehdessä nuorta ukrainalaista miestä joka oli ostanut ihan talonkin Suomesta. Säkylästä.
Helposti näyttänyt päässeen kuitenkin pois Ukrainasta. Vai onko muuttanut sukupuolensa niin että naisena pääsi rajan yli. Nyt sitten taas mies. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö. Sinä sinun ampumisesi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarvittaessa ammun pakottajat. Ja sinut.
Heh, nyt sulla mopo keulii.
Ihmiset ovat niin vieraantuneita sota-ajasta, luulevat että sota on kuin jotakin videopeliä. Jos olet sodassa minun johdettavani, niin tottelet niin kuin muutkin käskyjäni. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No vasta tänään esiteltiin Kauppalehdessä nuorta ukrainalaista miestä joka oli ostanut ihan talonkin Suomesta. Säkylästä.
Helposti näyttänyt päässeen kuitenkin pois Ukrainasta. Vai onko muuttanut sukupuolensa niin että naisena pääsi rajan yli. Nyt sitten taas mies.Varmaan maksumuurin takana? Minkä ikäisistä miehistä tässä puhutaan?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset ovat niin vieraantuneita sota-ajasta, luulevat että sota on kuin jotakin videopeliä. Jos olet sodassa minun johdettavani, niin tottelet niin kuin muutkin käskyjäni.Jos yrität komennella niin listin sinut ihan ensimmäisenä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ottanut huomioon moniko tuosta 870 000 reserviläisestä on edes taistelukuntoinen.
Varsinkin yli 50 vuotiailla resrviläisillä alkaa olemaan kaikenlaisia vanhuuden vaivoja, kuten selkä paskana, jalat paskana ja muitakin vaivoja, eivät ole enää alle 30 vuotiaan kuntoisia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ottanut huomioon moniko tuosta 870 000 reserviläisestä on edes taistelukuntoinen.
Varsinkin yli 50 vuotiailla resrviläisillä alkaa olemaan kaikenlaisia vanhuuden vaivoja, kuten selkä paskana, jalat paskana ja muitakin vaivoja, eivät ole enää alle 30 vuotiaan kuntoisia.Mulla on ennen kaikkea sellainen kun EVVK.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan maksumuurin takana? Minkä ikäisistä miehistä tässä puhutaan?
Ukrainalaiset ostavat nyt omakotitaloja Länsi-Suomesta
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ukrainalaiset-ostavat-nyt-omakotitaloja-lansi-suomesta-siihen-on-selva-syy/be7ad1f4-590c-4426-8ff6-e3f081ef7f39
Kyllä tuonkin pitäisi olla rintamalla, mutta onko sillä sitten väliä, lähetetään suomalaisia sotilaita noiden tilalle. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ukrainalaiset ostavat nyt omakotitaloja Länsi-Suomesta
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ukrainalaiset-ostavat-nyt-omakotitaloja-lansi-suomesta-siihen-on-selva-syy/be7ad1f4-590c-4426-8ff6-e3f081ef7f39
Kyllä tuonkin pitäisi olla rintamalla, mutta onko sillä sitten väliä, lähetetään suomalaisia sotilaita noiden tilalle.Ai miksi sen pitäisi olla rintamalla? En minäkään mene mihinkään rintamalle. Sinunlaisesi typerät sotahullut saa mennä, muut ei sinne kuulu. Teistä onkin hyvä päästä eroon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset ovat niin vieraantuneita sota-ajasta, luulevat että sota on kuin jotakin videopeliä. Jos olet sodassa minun johdettavani, niin tottelet niin kuin muutkin käskyjäni.Olet aika vieraantunut todellisuudesta.
Itsenäisesti ajattelevat ihmiset ei ole sotahullujen pellejen johdettavissa.
- AnonyymiUUSI
Aiemmin on sanottu, että ulkomaille NATO-hommiin lähtee VAIN vapaaehtoisia ammattisotilaita. Nyt tämä on muuttunut niin, että ulkomaille NATO-operaatioihin lähtee lähtökohtaisesti vapaaehtoisia ammattisotilaita.
Eli tarvittaessa voidaan lähettää MYÖS muita, kuin ammattisotilaita jos tämä nähdään tarpeen Suomen puolustamiseksi.- AnonyymiUUSI
Niin ja avainsana on vapaaehtoisia. Ketään ei voida pakottaa eikä lähettää ilman tämän omaa suostumusta, vain vapaaehtoisia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja avainsana on vapaaehtoisia. Ketään ei voida pakottaa eikä lähettää ilman tämän omaa suostumusta, vain vapaaehtoisia.
Ei vaan avainsana on lähtökohtaisesti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä vaan. Vapaaehtoisuus ei ole kadonnut mihinkään, vaan se on edelleen olennaisin kriteeri. Ketään ei voida pakottaa eikä lähettää ilman tämän omaa suostumusta, vain vapaaehtoisia.
Valheesi ei muutu totuudeksi vaikka kuinka sitä inttäisi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä vaan. Vapaaehtoisuus ei ole kadonnut mihinkään, vaan se on edelleen olennaisin kriteeri. Ketään ei voida pakottaa eikä lähettää ilman tämän omaa suostumusta, vain vapaaehtoisia.
Valheesi ei muutu totuudeksi vaikka kuinka sitä inttäisi.Turha jankata noille vapaaehtoisuudesta vänkääville.
Ei Suomessakaan ketään voi pakottaa sotaan vastoin tahtoaan. - AnonyymiUUSI
"Eli tarvittaessa voidaan lähettää MYÖS muita, kuin ammattisotilaita jos tämä nähdään tarpeen Suomen puolustamiseksi."
Mitä uutta? Maanpuolustusvelvollisuus on jokaisella Suomen kansalaisella , ei vain ammattisotilailla. Nuoret kouluttamattomat pojat puolustivat Suomea sotien aikaan. Nyt puhutaan varusmiehistä, joilla on tehtävään koulutus. Suomea ei puolusteta Turkissa tai Kreikassa, vaan Suomen lähialueilla. Kyse olisi todennäköisesti puolustusvoimien tukitehtävistä esim. Norjassa, Ruotsissa tai Virossa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Avainsana on koulutus, osaaminen ja kielitaito.🙄 Kaikista varusmiehistä ei edes ole näihin tehtäviin. Mahdollisuus annetaan niille, joista on.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valheesi ei muutu totuudeksi vaikka kuinka sitä inttäisi.Tänään tuli uudet linjaukset, en tiedä onko lakia vielä muutettu, mutta se tullee seuraavaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
joo, vapaaehtoisuus on aina ollut ykkösasia Suomen armeijassa, minä kun olin intissä 1970 luvulla, niin esim verenluovutus oli vapaaehtoista, vaihtoehto oli 10 kilometrin lenkki talvipakkasessa. Aika paljon löytyi vapaaehtoisia verenluovutukseen..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valheesi ei muutu totuudeksi vaikka kuinka sitä inttäisi.Kuka varusmies lähtee vapaaehtoisesti Suomen rajojen ulkopuolelle puolustamaan Suomea??
- AnonyymiUUSI
Trollikommentoijat puolustaa Natoaan ja EU:taan vaikka millä verukkeella.
- AnonyymiUUSI
Taitaa lähetettävät pian loppua ja sitten on reservi vähissä kotirintamallakin.
- AnonyymiUUSI
Eurooppa on täynnä ukrainalaisia käpykaartilaisia, jostain pitää saada täydennystä mikäli tarve vaatii.
- AnonyymiUUSI
Sota jos syttyy, niin sotikoot muut.
Niin kauan kuin taloudellinen ja poliittinen eliitti ei aseta henkeään ja läheistensä henkeä varaan etulinjan taisteluissa, on turha kenenkään vaivautua.
Puolustakoot taloudellinen ja poliittinen eliitti omaisuuttaan ja valtaansa itse ensisijaisesti.- AnonyymiUUSI
En omista maata, enkä ryhdy muiden mantuja puolustamaan henkeni uhalla.
- AnonyymiUUSI
Vihollinen saa tulla luoteesta
tai sitten ihan mistä vaan
Sotavammasairaalan vuoteesta
ei Osku jaksa vastaamaan
On sissi tuo painettu pimeään
ei muisteta kohta ees nimeään
Raju ostovoima rintamaeläkkeen
sillä sämpylän saa, ja teen - AnonyymiUUSI
Siis hetkinen!?
- AnonyymiUUSI
Niin, tuli uudet linjaukset tänään ja samalla vanhat linjaukset heitettiin romukoppaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tuli uudet linjaukset tänään ja samalla vanhat linjaukset heitettiin romukoppaan.
Höpönlöpön. Samat vanhat linjaukset ja periaatteet, vain pieniä lisäyksiä ja tarkennuksia.
Naton operaatioihin ulkomailla osallistuvat ammattisotilaat ja vapaaehtoiset koulutetut reserviläiset.
Naton koulutuksiin ja harjoituksiin ulkomailla voivat osallistua myös halukkaat kielitaitoiset varusmiehet. Varusmiehiä ei lähetetä sotimaan ulkomaille. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Höpönlöpön. Samat vanhat linjaukset ja periaatteet, vain pieniä lisäyksiä ja tarkennuksia.
Naton operaatioihin ulkomailla osallistuvat ammattisotilaat ja vapaaehtoiset koulutetut reserviläiset.
Naton koulutuksiin ja harjoituksiin ulkomailla voivat osallistua myös halukkaat kielitaitoiset varusmiehet. Varusmiehiä ei lähetetä sotimaan ulkomaille.Niin, tämä oli vanha linjaus tämä vapaaehtoiset koulutetut reserviläiset.
Tänään puolustusministeri Häkkänen uudisti linjauksen, jonka mukaan myös varusmiehiä voidaan harkita lähetettäväksi NATO-operaatioon, mutta ensisijaisesti sinne lähetetään vapaaehtoisia koulutettuja reserviläisiä.
En voi mitään, jos et ymmärrä eroa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Naton koulutuksiin ja harjoituksiin ulkomailla voivat osallistua myös halukkaat kielitaitoiset varusmiehet. Varusmiehiä ei lähetetä sotimaan ulkomaille.Sinä et huomaa totuutta, vaikka päin kävelisit.
Ottawan sopimus on hyvä esimerkki.
Kaikki vakuuttelut on pelkkää sanahelinää. Etenemme tilanteen mukaisesti. Meidät on miehitetty ja nyt tehdään, mitä käsketään.
- AnonyymiUUSI
Https://www.eroa-armeijasta.fi
Vielä kun ehtii.- AnonyymiUUSI
Turha erota armeijasta.
Ei sotaan voi ketään pakottaa.
Eipä ne sotahullut mitään voi kun kieltäytyy. - AnonyymiUUSI
Pelaat Butlerin pussiin tuolla propagandallasi, yhteiskunnassa on oikeuksia ja myös velvollisuuksia et voi toimia rusinat pullasta periaatteella .
Tuohon nato hommaan kuuluu tuo yhteen pelaaminen ja joukkojen siirtely sinne missä liittolaista uhataan, ketkä , millä sopimuksella ja rahalla on toinen juttu. Mutta politiikka , diplomatia, järjki ja maltti edellä mennään oletan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pelaat Butlerin pussiin tuolla propagandallasi, yhteiskunnassa on oikeuksia ja myös velvollisuuksia et voi toimia rusinat pullasta periaatteella .
Tuohon nato hommaan kuuluu tuo yhteen pelaaminen ja joukkojen siirtely sinne missä liittolaista uhataan, ketkä , millä sopimuksella ja rahalla on toinen juttu. Mutta politiikka , diplomatia, järjki ja maltti edellä mennään oletan.Kumma homma että ne ns. velvollisuudet koskee vain osaa. Kun ne ei koske kaikkia täysin samalla tavoin, niin ne eivät koske sitten minuakaan. Voit itse mennä sitten tappelemaaan jos kiinnostaa, turha yrittää manipuloida muita menemään sinun puolestasi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kumma homma että ne ns. velvollisuudet koskee vain osaa. Kun ne ei koske kaikkia täysin samalla tavoin, niin ne eivät koske sitten minuakaan. Voit itse mennä sitten tappelemaaan jos kiinnostaa, turha yrittää manipuloida muita menemään sinun puolestasi.
Tuossa olen samaa mieltä että varushenkilöpalveun tulisi koskea samanlaisena koko ikäluokkaa poislukien vaikeasti henkisesti tai fyysisesti vajavaiset, kaikille muille löytyy kyllä tehtävää . Kieltäytyvät työpalveluun suljettuun laitokseen ja sivilissä lisäksi kovennettu veroposentti muutamiksi vuosiksi esim
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon nato hommaan kuuluu tuo yhteen pelaaminen ja joukkojen siirtely sinne missä liittolaista uhataan, ketkä , millä sopimuksella ja rahalla on toinen juttu. Mutta politiikka , diplomatia, järjki ja maltti edellä mennään oletan.Kyllä se on Häkkänen joka tässä pelaa jälleen kerran Putlerin pussiin, tuollaiset ulostulot saavat jengin eroamaan reservistä. Liekö kaksoisagentti vai mikä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa olen samaa mieltä että varushenkilöpalveun tulisi koskea samanlaisena koko ikäluokkaa poislukien vaikeasti henkisesti tai fyysisesti vajavaiset, kaikille muille löytyy kyllä tehtävää . Kieltäytyvät työpalveluun suljettuun laitokseen ja sivilissä lisäksi kovennettu veroposentti muutamiksi vuosiksi esim
Sinähän se oletkin melkoinen natsi. Tuollaisista pitää päästä eroon pysyvästi...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän se oletkin melkoinen natsi. Tuollaisista pitää päästä eroon pysyvästi...
Miten tuollaisia siivestäjiä pitäisi sitten kohdella, putte kiittää tuollaisia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Turha erota armeijasta.
Eipä ne sotahullut mitään voi kun kieltäytyy.Olen 53v ja silmissä voimakas likitaittoisuus, etten edes näe ampua ilman silmälaseja ja nykyiset silmälasit ovat niin naarmuilla, ettei niillä näe ampua ja voihan se silmälasit mennä rikki, jos määräävät sotimaan, kyllä on paljon hyötyä puolisokeasta siellä sodassa.
Talvella ei silmälaisella näe mitään, kun ne huurtuu ja kuurettuu pakkasessa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuollaisia siivestäjiä pitäisi sitten kohdella, putte kiittää tuollaisia.
Suurin osahan meinaa sinne rintamalle menon skipata, joten ihan turhaa tuo sössötyksesi taas.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon nato hommaan kuuluu tuo yhteen pelaaminen ja joukkojen siirtely sinne missä liittolaista uhataan, ketkä , millä sopimuksella ja rahalla on toinen juttu. Mutta politiikka , diplomatia, järjki ja maltti edellä mennään oletan.Velvollisuudet ei näytä koskevan poliittista ja taloudellista eliittiä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Turha erota armeijasta.
Eipä ne sotahullut mitään voi kun kieltäytyy.Sisällissota on kätevä ratkaisumalli tähän ongelmaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon nato hommaan kuuluu tuo yhteen pelaaminen ja joukkojen siirtely sinne missä liittolaista uhataan, ketkä , millä sopimuksella ja rahalla on toinen juttu. Mutta politiikka , diplomatia, järjki ja maltti edellä mennään oletan.Nykyisestä menosta on järki ja maltti kaukana.
- AnonyymiUUSI
Kuvitteliko Natoniilo
että Nato ” joku muu” tulee sotimaan teidän puolesta?
OLISIKO KANNATTANUT KANNATTAA
PUOLUEETTOMUUTTA JA ITSENÄISYYTTÄ?!- AnonyymiUUSI
Missä NATO äänestys on ollut, minulla on mennyt ohi. Kävitkö vaaliuurnilla itse.
Ehkä ei äänestetty, vai mitä - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Missä NATO äänestys on ollut, minulla on mennyt ohi. Kävitkö vaaliuurnilla itse.
Ehkä ei äänestetty, vai mitäKyllä siitä on taatusti ollut äänestys kun Niinistökin oli äänestyksen kannalla. Ilmeisesti posti on kadottanut ilmoituksen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ei äänestetty, vai mitäÄänestys oli Suomen eduskunnassa, jossa näistä asioista päätetään.
Naton puolesta äänesti 184 kansanedustajaa ja vastaan äänesti 7. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ei äänestetty, vai mitäKansalta EI KYSYTTY.
Kansanäänestystä ei pidetty.
”joku” kuulemma teki ”gallupin”
ja plops….. JOKU LIITTI SUOMEN NATON JÄSENEKSI.
koska štubin paskapää et co.
halusi luovuttaa Suomen jenkeille.
t. ßtubin heikkoakin heikompi itsetunto - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kansalta EI KYSYTTY.
Kansanäänestystä ei pidetty.
”joku” kuulemma teki ”gallupin”
ja plops….. JOKU LIITTI SUOMEN NATON JÄSENEKSI.
koska štubin paskapää et co.
halusi luovuttaa Suomen jenkeille.
t. ßtubin heikkoakin heikompi itsetuntoMikä olisi ollut mielestäsi parempi ratkaisu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä olisi ollut mielestäsi parempi ratkaisu.
Puolueettomuus.
- AnonyymiUUSI
Tulee mieleen tuo speden sketsi ENTÄS SITTEN 😂
https://youtu.be/5A2bl4hFcQc?feature=shared - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Puolueettomuus.
Kyllä nämä Butshan ihmisetkin olisivat ilmeisesti mielellään eläneet puolueettomina.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009184283.html - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ei äänestetty, vai mitäKansalta ei kyllä kysytty yhtään mitään natoon liittymisessä, kun ei kansanäänestystä järjestetty
Siitä päätti pieni eduskunnan eliitti, jotka voi nyt mennä natoon sotimaan, kun siihen halusivat.
EI se ole koko kanna mielipide, jos pääkaupungissa katugallupissa kysellään muutamalta kymmeneltä ihmiseltä pitäisikö suomen liittyä naton.
Pääkaupunkiseudulla suurimmat nato kannattajat ovat. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nämä Butshan ihmisetkin olisivat ilmeisesti mielellään eläneet puolueettomina.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009184283.htmlEi kannata jäädä sodan jalkoihin, kannattaa lähteä pois sotabisneksen tieltä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Äänestys oli Suomen eduskunnassa, jossa näistä asioista päätetään.
Naton puolesta äänesti 184 kansanedustajaa ja vastaan äänesti 7.Arkadianmäen loiset:
40 vuoden aikana väestö vaihdettu ja hyvinvointivaltio tuhottu.
Ei Arkadianmäeltä tule kuin suomalaisille tuhoisia päätöksiä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Puolueettomuus.
Ja itsenäisyys.
Parasta, mitä maalla voi olla.
- AnonyymiUUSI
Varusmiehet ON sotilaita.
- AnonyymiUUSI
Ei ole.
Sotilas on sellainen, joka tottelee käskyjä.
Osa varusmiehistä ajattelee itse. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole.
Sotilas on sellainen, joka tottelee käskyjä.
Osa varusmiehistä ajattelee itse.Koulutuksen tavoite on, että EI ajattele.
Siksi sodat aloitetaan, että saadat kansaa myllyyn. - AnonyymiUUSI
No amatöörisotilaita, ei oikeita sotilaita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No amatöörisotilaita, ei oikeita sotilaita.
Kelpaavat tykinruoaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kelpaavat tykinruoaksi.
Jep, sotabisnes vaatii tyhmää tykinruokaa.
- AnonyymiUUSI
Milloinkahan ottavat jätesäkkejä mukaan armeijan riveihin :D
Siinä näky, kun kaapuämmiä marssii!- AnonyymiUUSI
DEI ja Woke periaatteet vaatii ettei sotilaat enää voi olla valkoisia heteromiehiä.
- AnonyymiUUSI
Eikös tuo ole itsestäänselvyys että jos kerran kuulutaan Natoon niin tehdään oma osuus eikä vapaamatkusteta ja mennä piipittämään äidin luo "yhyy isot pojat pakottaa mut tekemään velvollisuuteni voitko piilottaa mut sun sängyn alle yhyy".
Taas saa hävetä suomalaisia "sotilaita".- AnonyymiUUSI
Hävetä saa lähinnä pönttöpäitä, jotka taloudellisen ja poliittisen eliitin käskyläisinä turvaa taloudellisen ja poliittisen eliitin omaisuutta ja valtaa.
- AnonyymiUUSI
Suomen mainiot naiset ja ihanat matut saavat hoitaa puolustusvelvollisuudet tällä kertaa, sitten kun niitä ei ole enää jäljellä niin sota loppuu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomen mainiot naiset ja ihanat matut saavat hoitaa puolustusvelvollisuudet tällä kertaa, sitten kun niitä ei ole enää jäljellä niin sota loppuu.
Ja jäljellä olevat miehet istuvat äidin sylissä ja katselevat tyytyväisinä kun itänaapuri vaihtaa oman lippunsa pihan lipputankoon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hävetä saa lähinnä pönttöpäitä, jotka taloudellisen ja poliittisen eliitin käskyläisinä turvaa taloudellisen ja poliittisen eliitin omaisuutta ja valtaa.
Sinä röyhkeä vaakku et ymmärrä mistään mitään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ja jäljellä olevat miehet istuvat äidin sylissä ja katselevat tyytyväisinä kun itänaapuri vaihtaa oman lippunsa pihan lipputankoon.
Ihan sama, ei ole minun ongelmani. Kun velvoitteet ei koske kaikkia yhtälaisesti, niin ei ne koske sitten minuakaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hävetä saa pönttöpäitä jotka eivät tajua että kyse on isänmaan puolustamisesta, eikä hallituksen tai pressan tai poliittisen eliitin puolustamisesta.
Hallitukset ja pressat tulevat ja menevät, vaihtuvat aina uusiin mutta isänmaa on ja pysyy. Paitsi tämänkin ketjun ryzzänkätyreillä, jotka haluaisivat tännekin isänmaaksi Venäjän. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jäljellä olevat miehet rakentaa paremman Suomen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hävetä saa pönttöpäitä jotka eivät tajua että kyse on isänmaan puolustamisesta, eikä hallituksen tai pressan tai poliittisen eliitin puolustamisesta.
Hallitukset ja pressat tulevat ja menevät, vaihtuvat aina uusiin mutta isänmaa on ja pysyy. Paitsi tämänkin ketjun ryzzänkätyreillä, jotka haluaisivat tännekin isänmaaksi Venäjän.Poliitikot, rikkaat, matut ja naiset saavat hoitaa puolustuksen. Mulla ei ole maatakaan mitä puolustaa, niin lähden sodan tullen tietysti jonnekin turvallisemmille vesille.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama, ei ole minun ongelmani. Kun velvoitteet ei koske kaikkia yhtälaisesti, niin ei ne koske sitten minuakaan.
Kannattaa alkaa sitten opettelemaan venäjää ja kumartamaan Putinia. Muuten löydät itsesi pian Siperiasta pienestä sellistä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomea ei ole siinä vaiheessa enää olemassa joten jäljellä olevat miehet osallistuvat kiltisti Venäjän laajentuneen imperiumin yhteiskunnalliseen toimintaan aktiivisesti tai päätyvät valtion hotelliin Siperiaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa alkaa sitten opettelemaan venäjää ja kumartamaan Putinia. Muuten löydät itsesi pian Siperiasta pienestä sellistä.
Poistun kyllä Suomesta, en jää kumartelemaan ketään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ai ne persuraakit. jotka sitä nytkin rakentaa, Halla-ahoilla, Tynkkysillä, Miko Christian Bergbomeilla, Peltokankaan Maureilla ? Ja heidän ehtoisilla emännillään ?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Poistun kyllä Suomesta, en jää kumartelemaan ketään.
Entä jos Venäjä jotenkin onnistuisi vuosien kuluessa valtaamaan koko maailman? Varsin epätodennäköistä mutta kuitenkin. Rakentaisitko avaruusaluksen ja matkaisit toiselle planeetalle vai jäisitkö kiltisti kumartamaan venäläistä isäntääsi vaikka hän ei olisi Putinia parempi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hallitukset ja pressat tulevat ja menevät, vaihtuvat aina uusiin mutta isänmaa on ja pysyy. Paitsi tämänkin ketjun ryzzänkätyreillä, jotka haluaisivat tännekin isänmaaksi Venäjän.Juurikin näin, tuo nato on lisäturva jossa olemme mukana ja tuomme myös oman osamme tuohon liittoon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin, tuo nato on lisäturva jossa olemme mukana ja tuomme myös oman osamme tuohon liittoon.
Ketkä me? Minä en ole mukana, enkä tuo siihen mitään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin kyllä minua itseäni kyllä häiritsee mm, takavuosien puolustusvoimien ylipäälikkö jonka poika laisti varusmiespalvelun.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos Venäjä jotenkin onnistuisi vuosien kuluessa valtaamaan koko maailman? Varsin epätodennäköistä mutta kuitenkin. Rakentaisitko avaruusaluksen ja matkaisit toiselle planeetalle vai jäisitkö kiltisti kumartamaan venäläistä isäntääsi vaikka hän ei olisi Putinia parempi?
Olipa typerää hölötystä. Olet mennyt sitten uskomaan Putinin ja Venäjän mahtavuudesta kertovaan propagandaan. Ja tuskinpa Putin koko maailman valloitusta harkitsee, paitsi natoniilojen propagandassa. Eipä sitä kovinkaan pitkälle tarvitsisi matkustaa että saa olla rauhassa. Eikä koko asia ole minun ongelmani muutenkaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olipa typerää hölötystä. Olet mennyt sitten uskomaan Putinin ja Venäjän mahtavuudesta kertovaan propagandaan. Ja tuskinpa Putin koko maailman valloitusta harkitsee, paitsi natoniilojen propagandassa. Eipä sitä kovinkaan pitkälle tarvitsisi matkustaa että saa olla rauhassa. Eikä koko asia ole minun ongelmani muutenkaan.
Sinulta puuttuu luetun ymmärtämisen taito kun et ymmärtänyt viestin pointtia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta puuttuu luetun ymmärtämisen taito kun et ymmärtänyt viestin pointtia.
Ei ollut mitään pointtia, lapsellista roskaa oli koko höpinäsi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hallitukset ja pressat tulevat ja menevät, vaihtuvat aina uusiin mutta isänmaa on ja pysyy. Paitsi tämänkin ketjun ryzzänkätyreillä, jotka haluaisivat tännekin isänmaaksi Venäjän.Joo, tuota sanaa isänmaa saakin varmasti taas kuulla Orpon ja Jani Mäkelän suusta vaalien lähestyessä ihan taukoamatta. Mitä irvokasta pelleilyä taas tullaankaan näkemään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut mitään pointtia, lapsellista roskaa oli koko höpinäsi.
Oli siinä mutta et vain tajunnut sitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oli siinä mutta et vain tajunnut sitä.
Ei lapsellisessa hölinässäsi ollut mitään järkeä, mutta et ole riittävän älykäs ymmärtämään sitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hallitukset ja pressat tulevat ja menevät, vaihtuvat aina uusiin mutta isänmaa on ja pysyy. Paitsi tämänkin ketjun ryzzänkätyreillä, jotka haluaisivat tännekin isänmaaksi Venäjän.isänmaan? Kyse on omaisuuden puolustamisesta, jos sitä ei ole, ei tarvitse puolustaa. Näin tänä päivänä, vain hölmöt on vedätettävissä rintamalle kuolemaan onkin "isänmaan" puolesta ja herrat nauraa palatseissaan, saattavat antaa jopa mitalin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ketkä me? Minä en ole mukana, enkä tuo siihen mitään.
Äläs nyt kyllä sulle jotain keksitään,mikä sopii sun tasoiselle.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Äläs nyt kyllä sulle jotain keksitään,mikä sopii sun tasoiselle.
Sinä keskinkertainen pelle voit suksia sinne ja syvälle. Kukaan ei keksi minulle yhtään mitään, tai keksijällä on pian henki höllässä.
- AnonyymiUUSI
Niinistön johdolla meidän huijattiin NATO:on, ei kansalta tällaisista asioista ole kysytty yhtään mitään.
- AnonyymiUUSI
En kuulu Natoon, enkä tee mitään missään Natoon liittyvässä asiassa.
- AnonyymiUUSI
Höpö höpö.
- AnonyymiUUSI
Ilmankos Niinistökin oli sitä mieltä, että 2025 kannattaa olla elämänsä kunnossa, pääsee sitten mahdollisesti rintamalle ottaa lyijyä vastaan treenatuilla vatsalihaksilla.
- AnonyymiUUSI
Niinistö voi sitten mennä ottamaan dronea otsaan. Minä en mene.
- AnonyymiUUSI
Ei kai ehdotus ole vain salajuoni, jonka turvin vierasrotuiset lähetetään pois Suomesta?
- AnonyymiUUSI
Lihamyllyyn vaan, Suomen rajojen ulkopuolelle. Tahdissa Mars!
- AnonyymiUUSI
En mene rajojen millään puolella mihinkään myllyyn muiden puolesta. Saavat itse ryömiä myllyynsä ketkä tahtovat.
- AnonyymiUUSI
Häkkänen epäonnistui jälleen viestinnässään, huh.
- AnonyymiUUSI
USAlainen professorilinjaa , että Puola, Ruotsi, Suomi, Norja, Latvia , Liettua ja Viro joutuvat muodostamaan Venäjän rajanaapureina vyöhykkee, joka suojaa muuta Eurooppaa. Puola toimii johtajana koska on sotilaallisesti voimakkain. Rahoitus hommaan siis kakista näistä maista.
Muut Euroopan Nato maat, mukaanlukien Saksa ja Ranska eivät ole velvollisia osallistumaan niin paljoa kuin Venäjän rajanaapurit. Lisäksi USA osallistuu toimittamalla modernia aseistusta yms , siis Venäjän rajanaapuri maiden on ostettava amerikkalaisilta näitä uusia aseita. Keski - Euroopan maat, kuten Itävalta, Belgia , Italia ja Espanja eivät asiaan juuri tarvitse puuttua. Joten eipä Natosta ole hyötyä Venäjän rajanaapureille , muuta kuin että isolla rahalla joutuvat / saavat ostaa aseita USAsta
Tämä proffa kuuluu trumppilaisiin . Tulossa on siis kovat ajat Venäjän naapurimaille kuin myös Ukrainalle.- AnonyymiUUSI
Sodan tullen siirrynkin sitten turvaan Länsi-Eurooppaan. Saavat itse tulla tänne puolustamaan jos haluavat.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sodan tullen siirrynkin sitten turvaan Länsi-Eurooppaan. Saavat itse tulla tänne puolustamaan jos haluavat.
Ajattelin ihan samaa mutta menen kauemmas eli haen Yhdysvalloista turvapaikkaa. Aloitan siellä oikein perusteellisen loisimisen jenkkien verorahoilla. Voisimme yhdessä vaihtaa toisinaan kuulumisia että kumpi meistä saa enemmän rahaa turvapaikan hakijana.
- AnonyymiUUSI
Suomea ei puolusteta vain Suomessa. Sota on muuttunut globaaliksi toiminnaksi, joten sotaa Suomen puolustamiseksi joudutaan käymään Suomen rajojen ulkopuolella.
Jos venäjä valloitta Viron, niin et tee mitään? Jos venäjä valloittaa Latvian ja Liettua, niin et tee mitään? Etkö vieläkään tee mitää, jos Ruotsi valloitetaan. Kun venäjä sitten hyökkää Suomeen niin on jo vähän myöhäistä.- AnonyymiUUSI
Ihan typerää höpinää taas sinulta. Paras kun kukaan ei tee mitään, niin kaltaisesi kusettajat eivät pysty keittämään kovinkaan suurta soppaa. Itse aion todellakin istua kädet sylissä vaikka mitä tapahtuisi, en ole tarpeeksi typerä osallistumaan sotabisnekseen henkeni kaupalla. Muut tekisivät voittoa, ja minä sitten ottaisin luotia nahkaan? Juu ei kiitos.
- AnonyymiUUSI
Kyllä jokaisella ihmisellä on mahdollisuus kieltäytyä sotimasta. Ei sotatantereille ole mitään järkeä lähettää ihmisiä pakolla. Pakottaa toki voidaan, mutta jos et vain marssi, et nosta sormeasikaan, edes asepukuun pukeutuaksesi niin mitähän hyötyä sellaisesta sotilaasta on ?
Ei. Kyllä Suomen nuorison ohjaaminen Molokin kitaan tapahtuu sotapropagandalla, kunniaan ja velvollisuuteen, sankaruuteen ja isänmaahan vetoamalla. Tunteellisilla sotaelokuvilla, paraateilla, vastapuolen demonisoinnilla, omien rehtiyttä ja rohkeutta ja omaa armeijaa ja aseylivoimaa korostamalla. Erkkojen Hesari panee taas parastaan. Sitten kun homma on saatu käyntiin, siirtyvät nämä sotanikkarit luonnollisesti turvaan vähän kauemmas, Sveitsiin ja noin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ihan typerää höpinää taas sinulta. Paras kun kukaan ei tee mitään, niin kaltaisesi kusettajat eivät pysty keittämään kovinkaan suurta soppaa. Itse aion todellakin istua kädet sylissä vaikka mitä tapahtuisi, en ole tarpeeksi typerä osallistumaan sotabisnekseen henkeni kaupalla. Muut tekisivät voittoa, ja minä sitten ottaisin luotia nahkaan? Juu ei kiitos.
Sinä nyt olet täysin hyödytön muutenkin. Venäjän miehitettyä Suomen sinutkin pakotetaan töihin tai saat kerjätä elantosi kaduilla. Jos käy hyvä tuuri niin pääset valtion hotelliin asumaan. Voittaahan sekin kaduills kerjäämisen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinä nyt olet täysin hyödytön muutenkin. Venäjän miehitettyä Suomen sinutkin pakotetaan töihin tai saat kerjätä elantosi kaduilla. Jos käy hyvä tuuri niin pääset valtion hotelliin asumaan. Voittaahan sekin kaduills kerjäämisen.
En tietenkään jää Suomeen jos Nato tännekin järkkää sodan.
- AnonyymiUUSI
Ryssän troilli unohtaa kertoa, että uutisessa puhutaan VAPAAEHTOISISTA asevelvollisista.
”VAPAAEHTOISIA asevelvollisia pyritään sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin”.- AnonyymiUUSI
Uutista on päivitetty, ilmankos olikin niin ihmeellinen otsikko ja jutun ydin.
- AnonyymiUUSI
Eli malli on ihan sama kuin nykyisin rauhanturvaajilla.
- AnonyymiUUSI
Ai se sana lähtökohtaisesti on nyt hävinnyt uutisista? Vai onko se kuitenkin siinä Häkkäsen et Co muotoilemassa tekstissä.
Sehän on koko ilmoituksen tärkein sana.
"Lähtökohtaisesti pyrin olemaan varastamatta.
Lähtökohtaisesti en varasta".
Eli miksi tuo hyvin häilyvä sanavalinta niin tärkeään paperiin ? Jollei se olisi merkityksellinen.
- AnonyymiUUSI
Uusi puolustusselonteko: Tavoitteena mahdollistaa asevelvollisten käyttö Nato-tehtävissä ulkomailla
Keskustelu nopeasta liikuteltavuudesta alkutekijöissään
Nato-jäsenyys edellyttää lainsäädännön päivittämistä. Keskeisenä tavoitteena on mahdollistaa asevelvollisten osallistuminen Nato-tehtäviin Suomen alueen ulkopuolella, selonteossa todetaan.
Sen mukaan on mahdollistettava riittävän koulutuksen saaneiden asevelvollisten käyttö joustavasti Nato-maiden välillä yli valtiorajojen Suomen puolustamiseksi. Sotilaallisen maanpuolustuksen tehtäviin ulkomailla käytettäisiin kuitenkin jatkossakin lähtökohtaisesti vain Puolustusvoimien palkattua henkilöstöä ja sijoitettua reserviä.
Vapaaehtoisia asevelvollisia pyritään joka tapauksessa sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin. Reserviläisille osallistuminen olisi vapaaehtoisen sitoutumisen jälkeen pakollista.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000010913878.html- AnonyymiUUSI
Mitäs jos muuttavatkin lakia niin, että Viroon on pakko lähteä, jos käsky käy, mutta että lähtökohtaisesti sinne lähetettäisiin kuitenkin kantahenkilökuntaa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs jos muuttavatkin lakia niin, että Viroon on pakko lähteä, jos käsky käy, mutta että lähtökohtaisesti sinne lähetettäisiin kuitenkin kantahenkilökuntaa?
Tälläinen?
Pykälän 21 momentin 9 mukaan:
"Mikäli kantahenkilökuntaa ei ole saatavilla tarpeeksi tappioiden suuruudesta johtuen, on tietyin ehdoin mahdollista velvoittaa asevelvollisten käyttö Suomen rajojen ulkuopuolella NATO-operaatioissa vastoin kuin laissa on aiemmin säädetty, kunhan tilanteen kokonaisymmärrys ja -harkinta osoittaa, että toimenpide on yksiselitteisesti tehty Suomen puolustamiseksi ja että blaa blaa blaa, sekä blaa blaa blaa, kuitenkin ottamatta huomioon pykälän 12 momentin 3 tarkoittamaa tapahtumaa." - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tälläinen?
"Mikäli kantahenkilökuntaa ei ole saatavilla tarpeeksi tappioiden suuruudesta johtuen, on tietyin ehdoin mahdollista velvoittaa asevelvollisten käyttö Suomen rajojen ulkuopuolella NATO-operaatioissa vastoin kuin laissa on aiemmin säädetty, kunhan tilanteen kokonaisymmärrys ja -harkinta osoittaa, että toimenpide on yksiselitteisesti tehty Suomen puolustamiseksi ja että blaa blaa blaa, sekä blaa blaa blaa, kuitenkin ottamatta huomioon pykälän 12 momentin 3 tarkoittamaa tapahtumaa."Jol.
"lähtökohtaisesti" ,
"on tietyin ehdoin mahdollista velvoittaa asevelvollisten käyttö Suomen rajojen ulkuopuolella NATO-operaatioissa vastoin kuin laissa on aiemmin säädetty "
Aika paha. Häkkänen ja Stubb eivät tajua miten Nato haukat vedättää.
Se on ollut samaa vedätystä ja petkutusta mitä on kohdistettu suuryrityksiinkin, aina Nokia ryöstöstä alkaen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jol.
"lähtökohtaisesti" ,
"on tietyin ehdoin mahdollista velvoittaa asevelvollisten käyttö Suomen rajojen ulkuopuolella NATO-operaatioissa vastoin kuin laissa on aiemmin säädetty "
Se on ollut samaa vedätystä ja petkutusta mitä on kohdistettu suuryrityksiinkin, aina Nokia ryöstöstä alkaen.Stubb tajuaa, mutta hyväksyy. Katsoo että hänellä on täysi oikeus ja moraalinen selkänoja puhtaalla omalla tunnolla lähettää Suomen nuoret miehet tapattaviksi ties vaikka mihin ja vaikka millä syyllä kunhan se on jonkun korkean sotaherran lausuma vaatimus. Joko kohta taas esitellään massatuhoaseiden pulverinäytteitä todisteina sodan aloittamisen välttämättömyydestä ? Jos kerta Lipponenkin, kokenut poliitikko häikäistyi Valkoiseen taloon päästyään ja meinasi liittää Suomen jenkkien laittomaan hyökkäyssotaan ja Irakin siviilien tappamiseen niin Häkkänen ja Stubb suorastaan ryömivät koko matkan ja pyyhkivät Valkoisen talon rappusetkin kielellään, jotta suomalaiset hyväksyttäisiin tykinruuaksi sinne missä suurvalloilla on vielä luonnonvaroja jäänyt ryöstämättä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jol.
"lähtökohtaisesti" ,
Se on ollut samaa vedätystä ja petkutusta mitä on kohdistettu suuryrityksiinkin, aina Nokia ryöstöstä alkaen.EU:n perustuslain mukaan yksilö voidaan tuomita kuolemaan silloin kun se on ehdottoman välttämätöntä.
1 ARTIKLA
Velvollisuus kunnioittaa ihmisoikeuksia
I OSA
OIKEUDET JA VAPAUDET
2 ARTIKLA
Oikeus elämään
1. Jokaisen oikeus elämään on suojattava laissa. Keneltäkään
ei saa riistää hänen elämäänsä tahallisesti, paitsi tuomioistuimen
päätöksen täytäntöön panemiseksi silloin, kun hänet on tuomittu
rikoksesta, josta laissa määrätään tällainen rangaistus.
2. Elämän riistämistä ei voida katsoa tämän artiklan vastaiseksi
teoksi silloin, kun se seuraa voimankäytöstä, joka on ehdottoman
välttämätöntä:
a. kenen hyvänsä puolustamiseksi laittomalta väkivallalta;
b. laillisen pidätyksen suorittamiseksi tai laillisen
vapaudenriiston kohteeksi joutuneen henkilön paon
estämiseksi;
c. mellakan tai kapinan kukistamiseksi laillisin toimin
https://www.echr.coe.int/documents/d/echr/convention_fin
Eiköhän nuo NATO-lait sorvata niin, että ne ovat alisteisia EU:n perustuslaille, joka siis mahdollista kuolemantuomion tietyissä tapauksissa.
Tätähän ei EU-kansalaiset tietenkään tiedä, koska media ei ole asiasta hiiskunut. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
EU:n perustuslain mukaan yksilö voidaan tuomita kuolemaan silloin kun se on ehdottoman välttämätöntä.
1 ARTIKLA
Velvollisuus kunnioittaa ihmisoikeuksia
I OSA
OIKEUDET JA VAPAUDET
2 ARTIKLA
Oikeus elämään
1. Jokaisen oikeus elämään on suojattava laissa. Keneltäkään
ei saa riistää hänen elämäänsä tahallisesti, paitsi tuomioistuimen
päätöksen täytäntöön panemiseksi silloin, kun hänet on tuomittu
rikoksesta, josta laissa määrätään tällainen rangaistus.
2. Elämän riistämistä ei voida katsoa tämän artiklan vastaiseksi
teoksi silloin, kun se seuraa voimankäytöstä, joka on ehdottoman
välttämätöntä:
a. kenen hyvänsä puolustamiseksi laittomalta väkivallalta;
b. laillisen pidätyksen suorittamiseksi tai laillisen
vapaudenriiston kohteeksi joutuneen henkilön paon
estämiseksi;
c. mellakan tai kapinan kukistamiseksi laillisin toimin
https://www.echr.coe.int/documents/d/echr/convention_fin
Eiköhän nuo NATO-lait sorvata niin, että ne ovat alisteisia EU:n perustuslaille, joka siis mahdollista kuolemantuomion tietyissä tapauksissa.
Tätähän ei EU-kansalaiset tietenkään tiedä, koska media ei ole asiasta hiiskunut.Kysykää huviksenne lähipiiriltänne, että moni heistä tietää EU:ssa olevasta kuolemantuomiosta, kun tietyt ehdot täyttyvät. Tuo teksti löytyy yllä olevan dokumentin sivulta 6.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tälläinen?
"Mikäli kantahenkilökuntaa ei ole saatavilla tarpeeksi tappioiden suuruudesta johtuen, on tietyin ehdoin mahdollista velvoittaa asevelvollisten käyttö Suomen rajojen ulkuopuolella NATO-operaatioissa vastoin kuin laissa on aiemmin säädetty, kunhan tilanteen kokonaisymmärrys ja -harkinta osoittaa, että toimenpide on yksiselitteisesti tehty Suomen puolustamiseksi ja että blaa blaa blaa, sekä blaa blaa blaa, kuitenkin ottamatta huomioon pykälän 12 momentin 3 tarkoittamaa tapahtumaa."Asevelvollista ei voida velvoittaa sotimaan Suomen ulkopuolella, sillä perustuslain mukaan jokainen Suomen kansalainen on velvollinen puolsutamaan isänmaata. Viro ei ole Suomen kansalaisen isänmaa, eikä mikään muukaan maa kuin Suomi.
Jos sellainen laki säädettäisiin, mikä olisi perustuslain vastainen, siihen tarvitaan perustuslainsäätämisjärjestys eduskunnassa. Sellaista enemmistöä eduskunnasta ei löydy. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Asevelvollista ei voida velvoittaa sotimaan Suomen ulkopuolella, sillä perustuslain mukaan jokainen Suomen kansalainen on velvollinen puolsutamaan isänmaata. Viro ei ole Suomen kansalaisen isänmaa, eikä mikään muukaan maa kuin Suomi.
Jos sellainen laki säädettäisiin, mikä olisi perustuslain vastainen, siihen tarvitaan perustuslainsäätämisjärjestys eduskunnassa. Sellaista enemmistöä eduskunnasta ei löydy.Totta kai löytyy, viimeksi kun peruslakia muutettiin niin läpi meni kevyesti, vieläpä kiireellisenä. Kun uhka tai uhkuva on tarpeeksi iso ja vakava, niin perustuslait nuijitaan uusiksi tarvittaessa hyvinkin nopeasti.
"Eduskunta hyväksyi perustuslain muutoksen kiireellisenä "
https://yle.fi/a/3-10436005 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Asevelvollista ei voida velvoittaa sotimaan Suomen ulkopuolella, sillä perustuslain mukaan jokainen Suomen kansalainen on velvollinen puolsutamaan isänmaata. Viro ei ole Suomen kansalaisen isänmaa, eikä mikään muukaan maa kuin Suomi.
Jos sellainen laki säädettäisiin, mikä olisi perustuslain vastainen, siihen tarvitaan perustuslainsäätämisjärjestys eduskunnassa. Sellaista enemmistöä eduskunnasta ei löydy.ÄLÄ PUHU PASKAA!
Oletko Putinin trolli vai ainoastaan tyhmä?
Uutisessa kerrotaan:
”VAPAAEHTOISIA asevelvollisia pyritään sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin”.
VAPAAEHTOISIA! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ÄLÄ PUHU PASKAA!
Oletko Putinin trolli vai ainoastaan tyhmä?
Uutisessa kerrotaan:
”VAPAAEHTOISIA asevelvollisia pyritään sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin”.
VAPAAEHTOISIA!Älä itse viitsi. Puhutaan mitä puhutaan ja tulkitset miten tulkitset, on aivan selvää, että vapaaehtoisuus ei voi olla voimassa silloin, kun joukkoja tarvitaan.
Luuletko oikeasti, että Suomi voi vastata avunpyyntöön, että meiltä tulee sen verran kuin keitä sattuu huvittamaan? Sitä luvataan määrä joka luvataan ja se täytetään siten kuin täytetään. Halusi tai ei, sinne on mentävä, kun käsky käy.
Idealistisetkin silmät pitäisi availla vähitellen kun maailma on tässä tilassa. Sotiin pakotetaan. On aina pakotettu, pakotetaan jatkossakin niin kauan kuin niitä sotia aina aletaan himoitsemaan.
- AnonyymiUUSI
Minä jo latailen haulikkoa valmiiksi ja kiikaroin ulos mahdollisen invaasion varalta.
Viel on Suomi voimissaan. Pojjaat kansan urhokkaan!- AnonyymiUUSI
No älä kurki sinne piippuun enää kun jo latasit.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No älä kurki sinne piippuun enää kun jo latasit.
Olisit voinut sanoa aiemmin.. 😵💫 Onneksi oli vain paukkupati.
- AnonyymiUUSI
heti alkoi Suomen hyväksikäyttö !!
- Meillä on täysin onnettomat poliitikot ja puolueet.
- ja missä se on se itsenäisyys ? - AnonyymiUUSI
Sinulla ei ole Valinnanvaraa, ei sananvapautta.
Uhreksi lähetyillä ei ole ihmisarvoa.
Tasa-arvokaan ei Toteudu. Koska kansaa pakotetään päättäjien taholta, se ei ole Ok!
Jokainen on yhtä Tärkeä!
Päättäjät sotikoon itse lännen kanssa provosoimaansa sotaa!- AnonyymiUUSI
Kun nimen omaan kyse on siitä, että VAPAAEHTOISET voivat lähteä.
Ihan kuten uutisessa kerrotaan:
”vapaaehtoisia asevelvollisia pyritään sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin”. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun nimen omaan kyse on siitä, että VAPAAEHTOISET voivat lähteä.
Ihan kuten uutisessa kerrotaan:
”vapaaehtoisia asevelvollisia pyritään sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin”.Kun luet kunnolla, huomaat, että mahdollisuus on muuhunkin. Koskaan sodassa ei muutoinkaan pelkkä vapaaehtoisuus riitä. Vapaaehtoiset loppuvat nopeasti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun luet kunnolla, huomaat, että mahdollisuus on muuhunkin. Koskaan sodassa ei muutoinkaan pelkkä vapaaehtoisuus riitä. Vapaaehtoiset loppuvat nopeasti.
Ei sotaan kannata lähettää muita kuin vapaaehtoisia.
Tutkimuksissa on selvitetty, että pakotetut lähinnä tuhlaa ammuksia ja ammuskelee tahallaan jorpakkoon. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei sotaan kannata lähettää muita kuin vapaaehtoisia.
Tutkimuksissa on selvitetty, että pakotetut lähinnä tuhlaa ammuksia ja ammuskelee tahallaan jorpakkoon.Mutta lähetetään, aina. Kuten sanottua, vapaaehtoisia on vähän ja ne kuolevat nopeampaa kuin sodat loppuvat.
- AnonyymiUUSI
Mikä on se kaatuneiden määrä, joka tyydyttää ylhäiset päättäjämme. Riittääkö 150 000 vainajaa per tampattu neliömetri.
- AnonyymiUUSI
Mikään ei riitä.
Suomessa on jo väestö vaihdettu ja hyvinvointivaltio tuhottu.
Brysselin ja Washingtonin takamusten nuoleskelusta Arkadianmäen "intellektuellit" elää.
- AnonyymiUUSI
Menkööt häkkäset , tovetit ja muut heidän kaverit ukrainaan. Vaikuttaa olevan kova hinku niillä.
Suomi tarvitsee Rauhan ja Sovun, ei sotaa!!! - AnonyymiUUSI
Mahtaneeko suomea puolustamaan tulla ainuttakaan toisen nato maan sotilasta, vaikka suomalaiset olisivat taistelleet ja kaatuneet nato maiden sodissa.
Voi kuulua, että hoitakaa maanne puolustus ihan itsenäisesti.
No mitenkä nämä palstan sotahullut, jota toteavat, että se on pakko osallistua suomalaisenkin nato maiden sotiin, niin mitenkäs te suhtaudutte, jos Viroon hyökätään, kun Viro aikoo evakuoida koko kansansa ulkomaille, niin kadulla tuleekin 20-40 vuotiaita raavaita sotaa pakenevia miehiä ja sinä suomalainen sintu määrätään nato joukkojen mukana Viroa puolustamaan ja virolaiset asevelvolliset on evakuoitu suomeen turvaan.
Kai menet ja sanot, maanpetturi, palaa puolustamaan maatasi. - AnonyymiUUSI
Suomen herrat täysin narrattavia kun isommat herrat taistelee VALLASTA ja me pienenä maana muiden venäjän rajoilla maat olemme tarpeellisia taistelijoita heidän VALLASTAAN ,pienen ihmisen henki kun ei ole minkään arvoinen kuten ei pohjoiskoreankaan sotilaat jossa yksi huuhaa jolle yksi sotilas on vain numero.
Menkööt suomen päätäjät itse rintamalle ,eikä bunkkeriin sodan syttyessä ohon suurella innolla on ärsytetty jo helvetin kauan
En halua omia lapsiani tykin ruuaksi ,kun herrat ta"taistelee" omasta vallastaan !- AnonyymiUUSI
Ei kai kukaan normaali ihminen halua sotaa, mutta diktaattoria ei pysäytetä kukkakimpulla vaan teräksellä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan normaali ihminen halua sotaa, mutta diktaattoria ei pysäytetä kukkakimpulla vaan teräksellä.
No voit mennä pysäyttämään ihan mitä lystäät ihan millä lystäät. Minä en osallistu. Ihan vaan koska ei satu kiinnostamaan.
- AnonyymiUUSI
Verusmiehille on ihan mielenkiintoisia keissejä tarjolla tulevaisuudessa. Muutaman vuoden kuluessa he vielä tulevat puolustamaan Taiwania Kiinan hyökkäykseltä.
- AnonyymiUUSI
Nato on POHJOIS-ATLANTIN liitto. Se tuskin tulee operoimaan Aasiassa.
Ja Nato-tehtäviä on nimen omaan TARJOLLA varusmiehille.
Lähteminen on vapaaehtoista, kuten jutussa kerrotaan.
Anonyymi kirjoitti:
”vapaaehtoisia asevelvollisia pyritään sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin”.USA kuuluu NATOon ja mitäs tapahtuu jos Kiina hyökkää Taiwaniin ja USA asettuu puolustamaan sitä, mietin että missä vaiheessa Trump muistaa että he ovat NATOssa ja voivat velvoittaa NATO-maat lunastamaan artikla 5. mukaiset turvatakuut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
”vapaaehtoisia asevelvollisia pyritään sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin”.Kiina raivostui Natolle
Kiina ärähti Nato-johtajien julkilausumasta ja lähetti sotakoneet taivaalle.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3b678f8d-8f74-4941-b49c-10fcd6ad5278
NATOlla on kova uho päästä sotimaan, vaikka sitten Kiinan kanssa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
”vapaaehtoisia asevelvollisia pyritään sitouttamaan sopimusperustaiseen osallistumiseen Naton pelotteen ja puolustuksen tehtäviin”.Ihan niinkuin EUssa yhteisvelka on kiellettyä.
Siksi yhteisvelkaa otetaan tulkitsemalla asioita "sopivasti"...
- AnonyymiUUSI
Häkkänen joutaa hyvin sinne.
- AnonyymiUUSI
🤭 Ehottomasti!
- AnonyymiUUSI
Ei sinne väkipakolla ketään laiteta,mutta jos vapaaehtoisesti haluaa mennä,niin mikä ettei.
- AnonyymiUUSI
Sotia ei käydä vapaaehtoisten voimin. Se on aina pakko.
- AnonyymiUUSI
KYLLÄ SE VAPAAEHTOISUUS loppuu siihen kun sota laajenee ja HÄKKÄNEN muiiden herrojen mukana ovat BUNKKEREISSA PASKAT HOUSUISSA !
- AnonyymiUUSI
Pudotan kranaatin sinne bunkkeriin ennen kuin lähden johonkin rauhallisempaan maahan turvaan.
- AnonyymiUUSI
Olen aina valmiina johtamaan joukkoni voittoon.
- AnonyymiUUSI
Onko Natto-Tilttu TÄITTÄ on niin montta että niisttä saa joukkoja?
Paljon TÄITTÄ on kuollut, mänkkä lopytkin! - AnonyymiUUSI
Olen aina valmiina olemaan sotahulluille hyödyllinen kunnon sotamies Sveijkin lailla.
- AnonyymiUUSI
Kannattaa erota reservistä ihan vaan varmuuden vuoksi. Nato-Tiltu saa mennä itse sotaan.
- Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto, joka perustuu mielipiteen- ja omantunnonvapauteen.
- Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi.
- Armeijasta erotaan ilmoitusluontoisella hakemuksella. Kieltäytymisen syitä ei tarvitse perustella.
https://eroa-armeijasta.fi/
Ja muista! "Reservinkieltäytyjiä ei voida missään tilanteessa asettaa sotilasviranomaisten määräysvallan alaisiksi." 😜👉👌✌- AnonyymiUUSI
Kukaan ei minua määräile missään tapauksessa kuitenkaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei minua määräile missään tapauksessa kuitenkaan.
Juuri niin.
Siksi on turha erota reservistä.
- AnonyymiUUSI
Jaa,arvelitko sohvalla makoomalla isänmaata puolustaa,jos oisin 40v nuorempi kyllä oisin jonossa.kontioranta 86 pioneeri
- AnonyymiUUSI
En ajatellu millään tavalla osallistua.
- AnonyymiUUSI
40 vuotta sitten ei Suomessa ollut vielä väestö vaihdettu ja hyvinvointivaltio tuhottu, kuten on nykyään.
Missä ihmeen pullossa olet elänyt vuosikymmenet?
"JUURI TÄSTÄ VAROITIN MONESTI ENNEN NATOON LIITTYMISTÄ"!!!
- AnonyymiUUSI
Mamut ei puolusta maata,
(Suomea eikä mitään muutakaan)
saattavat kyllä ryöstää sisältäkäsin.
ÄLKÄÄ ODOTTAKO MAMUJA
SOTILAIKSI
”puolustusvoimiin”.
**
t. ruotsalaiset huumekauppiaat - AnonyymiUUSI
Katso YouTubesta Adolf Ehrnrooth 6.12.1993
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12691Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1541290Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491145- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206979Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15939- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865