Latasin sims 3 liukusäätimiä ensinmäistä kertaa ja pelissä kävi ilmi ettei kaikki liukusäätimet toimi..
Lisäksi simeille ilmestyi epämääräistä tärinää ja hieman häiritsevää luontivaiheessa ja muutenkin.
Saisikohan sitä korjattua jotenkin..
Luontivaiheessa myös simien silmät tottakai muuttuivat etteivät enää näytä pelin oman version mukaisilta ja olennainen valopistekkin hävisi. Saisikohan jollain modilla realistisemman näköiset silmät, kun ei oikein minkäänlaista kontrastia nyt. Muuten silmät näyttävät ihan hyviltä, mutta elottomilta ilman varjostusta ja muuta efektiä.
Latasin liukusäädöt yhden opetusvideon kautta. Samassa pakkauksessa tuli monia erilaisia liukusäätimiä joiden kaikkien pitäisi toimia hyvin.
Tässä kohtaa olin hieman epävarma, mihin ne oli tarkalleen määrä laittaa.. Käsittääkseni sims 3 mod packages tiedosto kansioon..
Onkohan se varmasti oikea paikka, mietin johtuuko siitä minkä takia osa ei toimi ollenkaan..
Lisäksi pelini rupesi hirveästi hidastumaan luontivaiheessa.. Auttaako tiedostojen putsaaminen, eli löytyyköhän nämä slider ohjelmat, jotka voisi poistaa, kuten cashe files tiedostot ja niiden poistaminen. Käsittääkseni sen pitäisi nopeuttaa itse peliä.
Otin selvää erilaisista muistakin liukusäätimiä etukäteen ja sielä taas mainittiin hieman eri tavoilla miten pitää tehdä, kun ladataan niitä.. Pitää vaihtaa liukusäätimien oletusarvoja ja määrää etukäteen? mutten oikein saanut selvää mistä sen onnistuu tekemään..
Tiedän olen hieman kömpelö näiden suhteen ja toivoisinkin lisävarmistuksia ja apuja näiden asioiden osaavilta. Kiitos jo tuhannesti jos joku osaa neuvoa tämän asian suhteen!
Sims 3 slider, liukusäätimet
7
89
Vastaukset
Jokunen kommentti:
Muinaisen kokemuksen tuloksia:
Ilman lisäasetuksiaTS 3:ssa toimii vain melko pieni rajallinen lukumäärä slidereita kerrallaan. Lukumäärää on mahdollista - muttei keskimäärin välttämättä järkevää - kasvattaa "rajattomasti". Kannattanee tutustua huolellisesti siihen kuinka se yleensä tehdään - ja tutustumiseen netti tarjoaa edelleen erinomaiset edellytykset kunhan tuohon varaa itselleen riittävästi aikaa.
Arvaus:
Flutteri (vipatus) voisi johtua esimerkiksi siitä, että peli "yrittää" pitää yllä useampaa slideria kuin mihin sen säädöt antavat luvan, muttei siihen käytännössä pysty koska raja tulee yhä uudelleen vastaan. (Tämä oli puhdas arvaus, ei totuus, eikä teknisesti oikea selitys ilmiölle) Hidastelu saattaa johtua samasta seikasta, mutta muitakin syitä voi toki olla. Peli on laaja, monipuolinen ja mahdollisuuksia riittää.
Tiedon tynkää:
Liukusäätimesi OVAT oikeassa paikassa. Elleivät olisi, ei niistä toimisi ainutkaan. Pelin oma (muutettavissa oleva) rajoitin vain pakottaa algoritmin hylkäämään joitakin epämääräisessä järjestyksessä, mikä - minun arveluni mukaan - tuottaa pelikoneelle jonkin verran ongelmia havcaittavin seurauksin.
Selitystä:
Simien silmien sumenemiseen en ota suoraa kantaa. (Omatkaan veristäjäni kun eivät enää ole aivan kirkkaimmillaan. :) ) Pikkasen riippuu mitä CC:ä olet ripotellut peliin. Voi olla slidereista kiinni - varsinkin jos joku niistä vaikuttaa simin kasvonpiirteisiin - mutta kun kristallipalloni ei kerro mitä muuta olet lataillut peliisi, en osaa arvata puolestasi.- Anonyymi
Kiitos sinulle tosi paljon vastaamisesta! :)
Tästä on jo paljonkin apua!
Joo tosiaan olen katsonut hieman eri paikoista liukusäätimien rajoituksiin liittyviä ohjeita. Itselläni teettää vaan enemmänkin ongelmia siinä, kun ne on yleensä englanniksi ja itse olen suoraan sanottuna paska englannissa.. ;) sekin vielä, kun jossain neuvotaan hieman eri tavalla liukusäätimistä ja niiden säädöstä, niin en saa oikein kunnollista varmuutta niiden muuttamisesta oikeaoppimesti.
Olen kuitenkin perillä eri mastercontroller ohjelmista mitä täytyy olla, ladattuaan liukusäätimiä.
Tässä kohtaa teettää tosiaan vielä se pikku ongelma, miten saisin muunnettua liukusäätimien oletusarvot..
Eli, jos muutan jotenkin liukusäätimien määrää hieman suuremmaksi, ylimääräinen vipatus voisi lakata? Tämä helpottaisi itse pelaamista sekä näkökentän taustaa huomattavasti.. Hyppii melkein silmille asti vipattavat vibra koivet..
Tämä ilmenee varsinkin satunnaisia simejä luomalla ja pelkona onkin, että peli mahdollisesti pudottaa näitä vibra koipia kenttään joihin tulee myöhemmin törmättyä.
Ainiin ja huomasin toisenkin ongelman vielä. Simien ripsetkin ovat kadonneet olemattomiin.
Johtuukohan niistä slidereista..
Pelin oma ripsien säätöohjelma on edelleen paikoillaan, mutta lisättyjen liukusäätimien jälkeen käyttökelvoton. Ei tapahdu mitään ripsiä suurentamalla tai pienentämällä..
Ja joo tosin ne silmätkin mistä mainitsin niissäkin on se hieman häiritsevää ominaisuus.
Kuvaus: silmien rajaukset ovat hieman liian terävät makuuni ja tästä syystä pupiilit antavat tuijottavan vaikutelman. Lisäksi silmämunat ovat liian kirkkaat ilman varjostuksia mistä syystä katse näyttää tuijottavalta..
Onnistuin löytämään vertauksellisen kuvan silmistä, miltä näyttävät suuninpiirtein nyt pelissäni. Eli vasenman puoleisessa kuvassa vain.
https://modthesims.info/t/493017
Ja tosiaan tässä linkissä ovat kaikki liukusäätimet jotka latasin.
Shock & Shame — MASTER LIST: SLIDERS
https://shockshame.tumblr.com/post/38920827162/master-list-sliders
Kiitoksia sinulle vielä kerran vastaamisesta. Se antoi jo enemmän huomattavasti varmuutta asiaan. :))
Kristallipallosi voi hehkua nyt entistä kirkkaammin. ;) Anonyymi kirjoitti:
Kiitos sinulle tosi paljon vastaamisesta! :)
Tästä on jo paljonkin apua!
Joo tosiaan olen katsonut hieman eri paikoista liukusäätimien rajoituksiin liittyviä ohjeita. Itselläni teettää vaan enemmänkin ongelmia siinä, kun ne on yleensä englanniksi ja itse olen suoraan sanottuna paska englannissa.. ;) sekin vielä, kun jossain neuvotaan hieman eri tavalla liukusäätimistä ja niiden säädöstä, niin en saa oikein kunnollista varmuutta niiden muuttamisesta oikeaoppimesti.
Olen kuitenkin perillä eri mastercontroller ohjelmista mitä täytyy olla, ladattuaan liukusäätimiä.
Tässä kohtaa teettää tosiaan vielä se pikku ongelma, miten saisin muunnettua liukusäätimien oletusarvot..
Eli, jos muutan jotenkin liukusäätimien määrää hieman suuremmaksi, ylimääräinen vipatus voisi lakata? Tämä helpottaisi itse pelaamista sekä näkökentän taustaa huomattavasti.. Hyppii melkein silmille asti vipattavat vibra koivet..
Tämä ilmenee varsinkin satunnaisia simejä luomalla ja pelkona onkin, että peli mahdollisesti pudottaa näitä vibra koipia kenttään joihin tulee myöhemmin törmättyä.
Ainiin ja huomasin toisenkin ongelman vielä. Simien ripsetkin ovat kadonneet olemattomiin.
Johtuukohan niistä slidereista..
Pelin oma ripsien säätöohjelma on edelleen paikoillaan, mutta lisättyjen liukusäätimien jälkeen käyttökelvoton. Ei tapahdu mitään ripsiä suurentamalla tai pienentämällä..
Ja joo tosin ne silmätkin mistä mainitsin niissäkin on se hieman häiritsevää ominaisuus.
Kuvaus: silmien rajaukset ovat hieman liian terävät makuuni ja tästä syystä pupiilit antavat tuijottavan vaikutelman. Lisäksi silmämunat ovat liian kirkkaat ilman varjostuksia mistä syystä katse näyttää tuijottavalta..
Onnistuin löytämään vertauksellisen kuvan silmistä, miltä näyttävät suuninpiirtein nyt pelissäni. Eli vasenman puoleisessa kuvassa vain.
https://modthesims.info/t/493017
Ja tosiaan tässä linkissä ovat kaikki liukusäätimet jotka latasin.
Shock & Shame — MASTER LIST: SLIDERS
https://shockshame.tumblr.com/post/38920827162/master-list-sliders
Kiitoksia sinulle vielä kerran vastaamisesta. Se antoi jo enemmän huomattavasti varmuutta asiaan. :))
Kristallipallosi voi hehkua nyt entistä kirkkaammin. ;)Hm? Suora lainaus jälkimmäisestä linkistäsi: "Anderson.gsm - Body Shape Sliders
These will conflict with Jonha’s height sliders." // suora suomennos: "Nämä ovat ristiriidassa Jonhan pituussäätimien kanssa", ts. jos tai kun pelissä on sekä Jonhan, että Andersonin liukusäädöt, on odotettavissakin ongelmia.
Johtuisiko häiritsevä vipatus juuri tuosta tai vastaavasta saman kaltaisesta ristiriidasta (konfliktista)?
Helppo sivusta arvailla sitä sun tätä, mutta vain kokeilemalla asia varsinaisesti ratkeaa. Mahtava määrä slidereita tuossakin linkissä. Aikoinani TS 3:a pelatessani ei mulla ollut noin monia käytössä ainakaan kerrallaan. Jonhan sliderit vanhenivat kertaheitolla TS 3 Lemmikkien tultua (jos oikein muistan) ja kesti useamman vuoden ennen kuin hän ne uusi. Otin tämän esille lähinnä esimerkkinä siitä mitä linkissäsikin mainittiin, eli jotkin sliderit saattaisivat olla vanhentuneita ja siksi aiheuttaa jo yksinäänkin jotakin aisaankuulumatonta. Konfliktit muiden kanssa olisivat sellaisessa tapauksessa jokseenkin odotettavissa.
Twallanin modi (NRAAS) oli - ja käsittääkseni on edelleen - monipuolisin ja oikein säädettynä kerrassaan erinomainen pelin vakauttaja. Ei minun pelissäni riidellyt Pescadon modinkaan kanssa.
Mielipiteitä: 1)"Pois se mikä pahentaa" (Miksi pitää pelissä jotakin mikä ei selvästikään toimi tai auta pelin kulkua havaittavasti?)
2) KISS; "Keep It Simple, Stupid"; vanha amerikkalainen liikkeenjohtostrategia joka on ainakin minulle ollut varsin sopiva periaate. :) // Ellen ymmärrä, en asenna. Harmi kyllä ymmärtämättömyyteni on usein ilmennyt vasta asennettuani. :D
PS. Kiitos vastauksestasi. Mukavaa päivän jatkoa ja hienoja pelejä!Simahtanut kirjoitti:
Hm? Suora lainaus jälkimmäisestä linkistäsi: "Anderson.gsm - Body Shape Sliders
These will conflict with Jonha’s height sliders." // suora suomennos: "Nämä ovat ristiriidassa Jonhan pituussäätimien kanssa", ts. jos tai kun pelissä on sekä Jonhan, että Andersonin liukusäädöt, on odotettavissakin ongelmia.
Johtuisiko häiritsevä vipatus juuri tuosta tai vastaavasta saman kaltaisesta ristiriidasta (konfliktista)?
Helppo sivusta arvailla sitä sun tätä, mutta vain kokeilemalla asia varsinaisesti ratkeaa. Mahtava määrä slidereita tuossakin linkissä. Aikoinani TS 3:a pelatessani ei mulla ollut noin monia käytössä ainakaan kerrallaan. Jonhan sliderit vanhenivat kertaheitolla TS 3 Lemmikkien tultua (jos oikein muistan) ja kesti useamman vuoden ennen kuin hän ne uusi. Otin tämän esille lähinnä esimerkkinä siitä mitä linkissäsikin mainittiin, eli jotkin sliderit saattaisivat olla vanhentuneita ja siksi aiheuttaa jo yksinäänkin jotakin aisaankuulumatonta. Konfliktit muiden kanssa olisivat sellaisessa tapauksessa jokseenkin odotettavissa.
Twallanin modi (NRAAS) oli - ja käsittääkseni on edelleen - monipuolisin ja oikein säädettynä kerrassaan erinomainen pelin vakauttaja. Ei minun pelissäni riidellyt Pescadon modinkaan kanssa.
Mielipiteitä: 1)"Pois se mikä pahentaa" (Miksi pitää pelissä jotakin mikä ei selvästikään toimi tai auta pelin kulkua havaittavasti?)
2) KISS; "Keep It Simple, Stupid"; vanha amerikkalainen liikkeenjohtostrategia joka on ainakin minulle ollut varsin sopiva periaate. :) // Ellen ymmärrä, en asenna. Harmi kyllä ymmärtämättömyyteni on usein ilmennyt vasta asennettuani. :D
PS. Kiitos vastauksestasi. Mukavaa päivän jatkoa ja hienoja pelejä!"Kristallipallon" kertomaa: Jo yksi ainutkin jossain määrin epätäydellisesti toimiva slideri voi tietyillä säädöillä ja edellytyksillä riittää aiheuttamaan flutterin. Vipatus on olemassa "aina" (niin kauan kuin tuo slideri on modikansiossa), mutta vaikutus tulee vähitellen näkyviin ja muuttuu häiritseväksi tai peräti järkyttäväksi vasta kun pelaaja liu'uttaa säädön pitemmälle.
- Anonyymi
Simahtanut kirjoitti:
"Kristallipallon" kertomaa: Jo yksi ainutkin jossain määrin epätäydellisesti toimiva slideri voi tietyillä säädöillä ja edellytyksillä riittää aiheuttamaan flutterin. Vipatus on olemassa "aina" (niin kauan kuin tuo slideri on modikansiossa), mutta vaikutus tulee vähitellen näkyviin ja muuttuu häiritseväksi tai peräti järkyttäväksi vasta kun pelaaja liu'uttaa säädön pitemmälle.
Kiitos tosi paljon sinulle näistä ohjeista!
Tästä on todella paljon apua ja helpompi lähteä selvittämään, näin selkokielellä selitettynä!! ;))
Välillä käy se moka, että lähtee lataamaan ennen, kuin huomaa tarkistaa onko ristiriidassa olevia modeja tai muita seikkoja. ;) No virheistähän oppii niin sanotaan.. ;)
Lähden tarkistelemaan nyt huolella kaikki sliderit siinä toivossa, että vipatus häviäisi kokonaan. jospa se olisi osaksi syynä tähän.
Kiitos vielä tuhannesti! :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos tosi paljon sinulle näistä ohjeista!
Tästä on todella paljon apua ja helpompi lähteä selvittämään, näin selkokielellä selitettynä!! ;))
Välillä käy se moka, että lähtee lataamaan ennen, kuin huomaa tarkistaa onko ristiriidassa olevia modeja tai muita seikkoja. ;) No virheistähän oppii niin sanotaan.. ;)
Lähden tarkistelemaan nyt huolella kaikki sliderit siinä toivossa, että vipatus häviäisi kokonaan. jospa se olisi osaksi syynä tähän.
Kiitos vielä tuhannesti! :)Ainiin sellainen ongelma vielä, että simien hiukset ovat muuttuneet liian kiiltäviksi ja musta hiusten perusväri muistuttaa nyt enemmän harmaata, kuin mustaa..
pahoittelen vielä häiriöstä😅 mutta löytyyköhän tähänkin ongelmaan jostain ratkaisua..
Olen yrittänyt etsiä vastaavia ongelmia, miten saada korjattua ja jokunen tiedonlähde on löytynyt. Se voisi todennäköisesti johtua jostain cas tiedostoista ymmärtääkseni? En ole kuitenkaan aivan 100% varma tästä ja miten lähtisi ongelmaa parhaiten korjaamaan, ilman, että joutuisi poistamaan monia vaivalla ladattuja cas tiedostoja.
Tai auttaisiko jotenkin pelin grafiikka asetuksien säätäminen..
Mielipiteitä otetaan vastaan. :) Anonyymi kirjoitti:
Ainiin sellainen ongelma vielä, että simien hiukset ovat muuttuneet liian kiiltäviksi ja musta hiusten perusväri muistuttaa nyt enemmän harmaata, kuin mustaa..
pahoittelen vielä häiriöstä😅 mutta löytyyköhän tähänkin ongelmaan jostain ratkaisua..
Olen yrittänyt etsiä vastaavia ongelmia, miten saada korjattua ja jokunen tiedonlähde on löytynyt. Se voisi todennäköisesti johtua jostain cas tiedostoista ymmärtääkseni? En ole kuitenkaan aivan 100% varma tästä ja miten lähtisi ongelmaa parhaiten korjaamaan, ilman, että joutuisi poistamaan monia vaivalla ladattuja cas tiedostoja.
Tai auttaisiko jotenkin pelin grafiikka asetuksien säätäminen..
Mielipiteitä otetaan vastaan. :)" ... ja miten lähtisi ongelmaa parhaiten korjaamaan, ilman, että joutuisi poistamaan monia vaivalla ladattuja cas tiedostoja. "
Tuosta mulla ei ole havaintoa. // Sims 3 on suuri, vähin erin kasvanut ja monimutkaistunut kokonaisuus. Ohjelma, joka autonomisesti kertoisi pelaajalle mikä hänen mielivaltaisesti peliin liittämästään jonkin ulkopuolisen tahon laatimasta sisällöstä ei toimi pelissä juuri pelaajan edellyttämällä tavalla, on unelma jonka toteuttaminen fiksusti ja kustannustehokkaasti olisi (minun luullakseni) vaativampaa ja työläämpää kuin Sims 3:n kehittäminen ja korjaaminen kokonaisuudessaan.
Se mistä minulla on aikoinaan ollut jotain omakohtaista havaintoa, on "50/50 - menetelmä", joka on epäintuitiivinen, hidas, tylsä ja edellyttää siitä huolimatta jonkin verran huolellisuutta. (Menetelmää on vuosien mittaan kuvattu netissä lukemattomia kertoja vaihtelevalla menestyksellä, väliin todella perusteellisesti ja hyvin, väliin huonommin) Siitä ei kuitenkaan tarvitse maksaa rahallisesti mitään; se on ilmainen - ja oikein käytettynä niin systemaattisen varma kuin mikään ongelmien poistomenetelmä voi yleensä olla. Se mitä se vaatii pelaajalta on suhteellisen paljon aikaa, koska peliä pitää käynnistää useita kertoja ongelmien poistumisen havaitsemiseksi ja varmistamiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882