Koulu menee huonosti :(

Anonyymi

Olen melkein 13v ja kouluni menee huonosti melkein joka päivä. Saan kokeista huonoja numeroita esim 5,6 ja 7. Paras numero tällä vuonna enkun sanakokeesta 10. Oon aina haaveillut hyvästä ammatista ja että kaikki olis hyvin:( Myös hiihtolomalla äiti lähti pois kotoonta huumeiden takia joten varmaan aika huonosti menee. Mulla on tyttöystävä ja kavereita joilla menee kaikki todella hyvin ei mitään ongelmaa. Joskus tuntuu että vois ittensä tappaa:(

8

1206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko sulla sukulaisia jonka luo voisit muuttaa?
      Isä, mummo, serkku, täti?

    • Anonyymi

      Oo vaan oma ittes ja luota ittees. Kuvittele et oot maailman kunnollisin ja kiltein ihminen ja et saat kaikista kokeista hyvii numeroita. Älä tee kuitenkaa ittestäs ylimielistä. Ja jos kokeet menee huonosti nii oo aktiivinen tunneilla ja tee läksyt sit alkaa myös kaikki jutut jäämään paremmin päähän. Pyydä apua läheisiltäs ja kerro ongelmistas. Ne varmasti haluu auttaa!

    • Anonyymi

      Sulla on koko elämä edessä ja kaikki ovet auki.
      Itsemurha on itsekäs teko, jolla jätät syvät arvet monille läheisillesi.
      Varsinkin tuossa iässä kokeisiin lukeminen on todella helppoa. Oikeat menetelmät voit löytää netistä helposti, joten ole huoleti.

      Aina välillä masentaa ja tuntuu että kaikki menee päin prinkkalaa ja niistä kannattaa jutella jollekin läheiselle ihmiselle, psykiatrille tai kuraattorille.

      Susta voi tulla jotain tosi suurta ja sun on pakko luottaa siihen itsekin.

    • Anonyymi

      Ei kannata sossuille puhuu, niitä ei paskaakaan kiinnosta. Joudut vaan johonki poikakotiin jossa on pedofiilihomot ohjaajina.

    • Anonyymi

      Mene koulupsykologille tai terveydenhoitajalle keskustelemaan näistä.

    • Anonyymi

      Sun ikäsenä alkaa huomaamaan mitä ympärillä tapahtuu ja tuntuu että kaikilla muilla on asiat paremmin kuin itellä. Sä saat omasta mielestä huonoa numeroita, mutta se ei ole pakosti sun vika, vaan se on se sun lähtökohta minkä takia joudut pinnistää enemmän kuin muut ja muutenkin sun on varmasti mahdotonta edes päästä sellaisii koulutuloksiin kun muut, jos kerran kotiolot on huonot.
      Mulla on kanssa tuollain menny lapsuus ja nuoruus ja oon tehny tosi tosi huonoja valintoja sun ikäsenä ja siitä seuraavat 7 vuotta ja kun ne oli varmasti siitä johtuvaa kun oli alkoholiongelmia vanhemmalla (yh-äidillä).
      Mutta kun lapsuuden on kokenut vähän toisellalailla kun ne hikarit ja lukiolaiset ja rikkaat niin sitä taas ite on oppinut elämää toisellalailla ja varmasti sulla kovempi kokemus kuin muilla sun ikäsillä. Osaat varmasti vähän muunlaisia juttuja ja ett hetkahda ihan pikkuasioista, niinkuin joku toinen. Uskon että selviit elämässä paljon paremmin kun olet kovan lapsuuden kokenut. Ite olen pärjännyt myös !
      Mutta olisin voinut myös omilla valinnoilla tehdä toisinkin ja sitten ollu narkkaamassa jossain sillan alla.... joten älä sä tee tyhmii valintoja ja sullahan on vielä mimmikin ! joten kyllä sä pärjäät....

    • Anonyymi

      Olisinpa viel tuon ikäinen. Koko elämä edessä. Ota päivä kerrallaan ja pyri parhaaseesi. Hae tukea ja apua. Kyllå niitä aikuisia joihin voit luottaa. Jonain päivänä oot mun tapainen viisikymppinen, jolloin nuoruuden kurjuus on unohdettu ja monta uutta kokemusta tullut siihen väliin.

    • Olet rohkea kun uskallat kertoa tilanteestasi!

      Ensimmäinen askel on jo se, että sanot menevän huonosti ja että tilanne on vaikea. Se tekee tilanteestasi näkyvän.

      Avun hakeminen olisi tässä tärkeää. Koulussasi pitäisi olla kuraattori/koulupsykologi tai terveydenhoitaja, jolle voisit luottamuksella mennä kertomaan omista huolistasi. Kaupungissasi pitäisi olla nuorisotyöntekijä/nuoriso-ohjaaja jolle voi kertoa kotisi tilanteesta. Mahdollisesti pystyt ottamaan yhteyttä nuorisotyöhön myös esimerkiksi verkonvälityksellä. Kaikki aikuiset kenet tapaat ovat vaitiolovelvollisia ja sinua varten siellä.
      Mikään huoli ei ole liian pieni etteikö siitä kannattaisi kertoa.

      Se, että saat joistain aineista huonoja numeroita ei kerro kaikkea osaamisestasi, vaan näyttää siltä, että kuitenkin kielissä pärjäät ja on taito josta on paljon hyötyä tulevaisuudessa.

      Olet rohkea ja osaat kyllä ja apua on saatavissa.

      Sanna Joensuun NettiSaapas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1783
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1315
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1171
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe