Kysyisin ketä vastaan uskovainen tarvitsee tällaisen asianajajan ja miksi ?
Uskovainen kertoo että hänellä on puolustaja jeesus viimeisellä tuomiolla.
38
139
Vastaukset
- Anonyymi
Suomalaisen luulisi tuntevan edes uskontunnustuksen.
Uskon Jeesuksen Kristukseen, Jumalan ainoaa Poikaan .....
joka astui ylös taivaisiin, istuu Isän Jumalan oikealla puolella,
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
1.Johanneksen kirje:
2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. - Anonyymi
Mooseksen laki tuomitsee, jos Jeesus ei maksa meidän syntivelkoja. Jeesus on meidän puolustusasianajaja.
- Anonyymi
Oletteko te tehneet syntivelkaa pahoja tekoja ja muuta mooseksen juutalaisia lakeja vastaan .
Jeesus uhrattiin siis ihmiseläimenä jahvelle teidän vuoksenne sehän on kiva asia ja kiva uskonto ja nyt jeesus tuomitsee teidät synneistänne mooseksen juutalaista lakia kohtaan mutta sitten toimii myös puolustasianajajana itseään tuomitsijaa vastaan.
Teillä on ainakin selkeä uskonto...tai siis kuten sanotte ette voi ymmärtää jumalanne aivoituksia ja ei niitä varmaan ymmärrä kukaan muukaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletteko te tehneet syntivelkaa pahoja tekoja ja muuta mooseksen juutalaisia lakeja vastaan .
Jeesus uhrattiin siis ihmiseläimenä jahvelle teidän vuoksenne sehän on kiva asia ja kiva uskonto ja nyt jeesus tuomitsee teidät synneistänne mooseksen juutalaista lakia kohtaan mutta sitten toimii myös puolustasianajajana itseään tuomitsijaa vastaan.
Teillä on ainakin selkeä uskonto...tai siis kuten sanotte ette voi ymmärtää jumalanne aivoituksia ja ei niitä varmaan ymmärrä kukaan muukaanUskova ei tarvitse puolustajaa, koska hänellä ei ole mitään tuomiota. Hän menee suoraan lampaiden joukkoon, Jumalan oikealle puolelle, koska hänen nimensä on elämän kirjassa. On myös tekojen kirja, mutta kukaan ei ole kelvollinen sen perusteella, vain Jeesus yksin ihmisenä ollessaan, oli kelvollinen. Jeesus tuomitsee heidät, ehdottoman oikeuden mukaisesti. Hän näkee kaikkien perimmäiset vaikuttimet, tekoihin. puheisiin, ajatuksiin ja tekemättä jättämisiin. Emme tiedä kenet Hän tuomitsee mihinkin. Siksi on järkevää jo eläessään, varmistaa paikkansa Jumalan luona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teillä on ainakin selkeä uskonto...tai siis kuten sanotte ette voi ymmärtää jumalanne aivoituksia ja ei niitä varmaan ymmärrä kukaan muukaanHyvin kuvattu,. Ihme etteivät nämä Jessen morsiamet tajua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskova ei tarvitse puolustajaa, koska hänellä ei ole mitään tuomiota. Hän menee suoraan lampaiden joukkoon, Jumalan oikealle puolelle, koska hänen nimensä on elämän kirjassa. On myös tekojen kirja, mutta kukaan ei ole kelvollinen sen perusteella, vain Jeesus yksin ihmisenä ollessaan, oli kelvollinen. Jeesus tuomitsee heidät, ehdottoman oikeuden mukaisesti. Hän näkee kaikkien perimmäiset vaikuttimet, tekoihin. puheisiin, ajatuksiin ja tekemättä jättämisiin. Emme tiedä kenet Hän tuomitsee mihinkin. Siksi on järkevää jo eläessään, varmistaa paikkansa Jumalan luona.
" Emme tiedä kenet Hän tuomitsee mihinkin. Siksi on järkevää jo eläessään, varmistaa paikkansa Jumalan luona."
Kovaa laskelmointia vaatii tämä pelastus ei niinkään uskoa vaan järjen käyttöä tässä uskomuksessa mutta toisaalta arvailua ja päättelyä koska ei uskojalla ole mitään tietoa mistä edes tuomitaan ja mihin "
Varmuuden vuoksi uskojien uskonto . - Anonyymi
Koskas se Mooseksen laki on ruvennut tuomaroimaan?
Mielestäni Jumalan sormellaan kirjoittama laki on se tuomari!
Ja ilman Karitsan verta - ei ole sovitusta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teillä on ainakin selkeä uskonto...tai siis kuten sanotte ette voi ymmärtää jumalanne aivoituksia ja ei niitä varmaan ymmärrä kukaan muukaanOlet ateistisen tietämätön moukka, et muuta ja sen kautta olet ilman sijaista, eli menet Tuomarisi eteen elämäsi töistä ja lähimmäisesi tuomitsee sinun tekosi.
Eli elät ilman tervettä rakkautta, ja tuot oman saastaisen mielesi lähimmäisellesi, ja teet sen mukaisia tekoja. Siitähän sinä tuomitset itsesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Emme tiedä kenet Hän tuomitsee mihinkin. Siksi on järkevää jo eläessään, varmistaa paikkansa Jumalan luona."
Kovaa laskelmointia vaatii tämä pelastus ei niinkään uskoa vaan järjen käyttöä tässä uskomuksessa mutta toisaalta arvailua ja päättelyä koska ei uskojalla ole mitään tietoa mistä edes tuomitaan ja mihin "
Varmuuden vuoksi uskojien uskonto .Jeesuksen armo ratkaisee kohtalomme, me emme voi sitä tietää miten käy. Laskelmointi ei auta, koska Jeesus tietää kaiken. Hän näkee tekojemme laadun ehdottoman oikein. Jumala on viisas, siksi meidänkin pitäisi olla viisaita, ymmärtääksemme valita hyvän ja pahan välillä. Jos valitsemme hyvän Jeesuksen opetukset, siirrymme Jumalan siunauksen piiriin ja meistä tulee ikuisuusolentoja jo nyt, koska kuolemamme jälkeen siirrymme Taivaan Isän ja Jeesuksen luokse. Jos valitsemme saatanan seuraamisen ja Jeesuksen sovituksen hylkäämisen, niin hänelle kyllä sopii. Mutta Jeesuksen armo pitää taivas ovea teillekin avoinna, kun joskus käännytte vilpittömästi parannusta tehden Hänen puoleensa.
- Anonyymi
"joka astui ylös taivaisiin, istuu Isän Jumalan oikealla puolella,
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita."
Mikäli oikein ymmärsin uskovainen tarvitsee puolustajan jeesuksesta yllätys yllätys jeesusta vastaan .
Onko uskovaisella odotettavissa jonkinlainen skitsofreeninen oikeusistunto kuolemansa jälkeen taivaassaan missä jeesus toimii syyttäjänä ja tuomitsijana sekä myös puolustusasianajana .
Onko tuollaisella taivaan tuomioistuimella mitään virkaa kun sama hahmo hoitaa syyttämisen puolustamisen ja antaa vielä tuomionkin ?Sehän on silloin ajanhukkaa ja suuri vitsi.- Anonyymi
Jeesus on karitsa, uhri ja Jumalana uhrin vastaanottaja. Hän on samalla ylipappi. Uhrilla lepyytellään Jumalaa, joten Jeesus on lepyttelijä ja Jumalana lepytyksen vastaanottaja. Hän on tuomari ja samalla sovittaja. Hän on samalla Jumalana sovituksen vastaanottaja. Hän on temppeli. Hän on kuolevainen ihminen mutta samalla täysin kuolematon Jumala. Hän on orjien herra vaikka onkin samalla kaikkien palvelija.
Kuulostaako helpolta ymmärtää? Eikö? Ei ihme! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on karitsa, uhri ja Jumalana uhrin vastaanottaja. Hän on samalla ylipappi. Uhrilla lepyytellään Jumalaa, joten Jeesus on lepyttelijä ja Jumalana lepytyksen vastaanottaja. Hän on tuomari ja samalla sovittaja. Hän on samalla Jumalana sovituksen vastaanottaja. Hän on temppeli. Hän on kuolevainen ihminen mutta samalla täysin kuolematon Jumala. Hän on orjien herra vaikka onkin samalla kaikkien palvelija.
Kuulostaako helpolta ymmärtää? Eikö? Ei ihme!Sinä vain läpyttelet aivopierujasi, pilkka hengessä, etkä ymmärrä, mitä olet tekemässä tässä ajassa.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä vain läpyttelet aivopierujasi, pilkka hengessä, etkä ymmärrä, mitä olet tekemässä tässä ajassa.
Mikäs anonyymin viestissä oli aivopierua? Unohdit nyt kokonaan perustella väitteesi.
Sen olen toki havainnut, että uskovaiset tuppaavat pitämään pelastusopin loogista tarkastelua hirvättävänä pilkkana.
- Anonyymi
> Kysyisin ketä vastaan uskovainen tarvitsee tällaisen asianajajan ja miksi ?
Syyttäjänä on:
"Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa. Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos."
Ilm. 12:9-10
Kuka uskoo pärjäävän ilman Jeesusta?- Anonyymi
"joka astui ylös taivaisiin, istuu Isän Jumalan oikealla puolella,
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita"
Oliko ymmärtämisen vaikeutta?
Tässä selkeästi ilmoitetaan tuomari.
LippuHelvettiinKiitos - Anonyymi
Onko tämä perkele saatana sinun uskonnossasi ylin syyttäjä ja auktoriteetti mutta kun se on "jostain"heitetty ulos niin eihän se enään voi olla sinun syyttäjäsi ellei palaa takaisin auktoriteetiksi sinne mistä oli heitetty ulos .
Omituinen uskonto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämä perkele saatana sinun uskonnossasi ylin syyttäjä ja auktoriteetti mutta kun se on "jostain"heitetty ulos niin eihän se enään voi olla sinun syyttäjäsi ellei palaa takaisin auktoriteetiksi sinne mistä oli heitetty ulos .
Omituinen uskontoSilloinhan sillä on syytäntävalta sydämessäsi, kun sulla ei ole puolustajaa!
Etkö tajua, etkö hokaa?
Kuinka moni tulee viimeisellä tuomiolla ElämänHerran edessä kertomaan tekosi mitan ja siellä maksat jokaisen rovon tekemisistäsi.
Aivankuin Hitler - hän maksaa tekemisistään hinnan ja aikaa on - helvetin kauan.
Eli siinäpä on maksuaikaa - ja maksua riittää.
Ja kaikki on tavallaan samalla viivalla. Sanoittaisiinko niin, että isossa talossa on isommat velat ja pienitalo pääsee pienemmällä maksumäärällä tässä ajassakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloinhan sillä on syytäntävalta sydämessäsi, kun sulla ei ole puolustajaa!
Etkö tajua, etkö hokaa?
Kuinka moni tulee viimeisellä tuomiolla ElämänHerran edessä kertomaan tekosi mitan ja siellä maksat jokaisen rovon tekemisistäsi.
Aivankuin Hitler - hän maksaa tekemisistään hinnan ja aikaa on - helvetin kauan.
Eli siinäpä on maksuaikaa - ja maksua riittää.
Ja kaikki on tavallaan samalla viivalla. Sanoittaisiinko niin, että isossa talossa on isommat velat ja pienitalo pääsee pienemmällä maksumäärällä tässä ajassakin."Silloinhan sillä on syytäntävalta sydämessäsi, kun sulla ei ole puolustajaa!
Etkö tajua, etkö hokaa?"
Oikeamielinen sydän syyttäjänä on on valttikortti silloin mennään totuuden mukaan ja sitä vastaan ei kenelläkään pitäisi olla mitään .Viaton totuus ei tarvitse puolustajaa se puolustaa itse itseään aivan samoin kuin olematon jumala on todistanut olemattomuutensa kaikki muu on vain retoriikkaa turhaa löpinää
- Anonyymi
Missä niin lukee, että Jeesus on puolustaja tai asianajaja? Ei ainakaan Raamatussa.
- Anonyymi
lukee lukee paljonkin luke, lue sinäkin ettei tarvi kysellä !
- Anonyymi
> Missä niin lukee, että Jeesus on puolustaja tai asianajaja? Ei ainakaan Raamatussa.
"Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."
Ensimmäinen Johanneksen kirje 2:1
Ja on myös toinen puolustaja:
"Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva."
Joh. 14:16-17
"...kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."
Joh. 16:13 - Anonyymi
No, alkaa lukea - niin sitten tietää, tuttipullostako pitää vauvalle antaa maitua?=
- Anonyymi
Entä jos on menossa vain maitokauppaan, eikä tuomiolle?
- Anonyymi
Jes. 55: 1
https://m.youtube.com/watch?v=BMFuWNcjGk0 - Anonyymi
Joh.3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Joh.5:24 Totiseti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankakkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan siirtyy kuolemasta elämään. Room.14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. 2Kor.5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestyvän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa. Ps.62:13 Ja sinun, Herra, on armo; sillä sinä maksat kullekin hänen tekojensa mukaan. Job.34:11. Sananl.24:12. Jer.32:19. Matt.16:27. Room.2:6. 1Kor.3:8. 2Kor.5:10. Ilm.22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojesa mukaan. Ilm.3:11. 20:12
- Anonyymi
Jes.53:12 Sentähden minä jaan hänelle osan ruurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja rukolli pahantekijäin puolesta. Luuk.22:37 Sillä minä sanon teille, että minussa pitää käymän toteen tämän, mikä kirjoitettu on: Ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon. Sillä se, mikä minusta on sanottu, on täyttynyt.
- Anonyymi
"Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."
Jep jep jesse puolustaa sinua kun jahve himoitsee kidutella ja poltella sinua laavajärvessä .
mahtaa siinä isä ja poika olla monta kertaa tukkanuottasilla ja se siittä pyhästä kolmihirviöstä kun noin selkeästi toinen tykkää vähän kidutella ja toinen pelastelee tältä itsensä palvojia ja pyhähenki uhkuu ja puhkuu liekkejä laavajärvessä isommaksi.
Pölhöjen uskonto - Anonyymi
Viimeinen tuomio on oikeudenkäynti, jossa me kukin yksin seisomme Jumalan edessä.
Meidät/ minut/ sinut joko tuomitaan tai vapautetaan ja tämä päätös on iankaikkinen. Ei "5 vuotta vankeutta varastamisesta", vaan: otimmeko elämämme aikana vastaan pelastuksen Kadotuksesta.
Syyttäjänä toimii Saatana. Voimme olla varmoja, että hän kyllä on tonkinut esiin kaikki salaisimmat ja "vain ihan pikkuruiset syntimme" ja toitottaa niitä kylmä ja vahingoniloinen ilme naamallaan koko maailmankaikkeuden kuultavaksi.
Puolustusasianajanamme toimii Jeesus sekä Pyhä Henki. He tuovat asiassa julki oman kantansa.
Oleellisinta kunkin meidän kohdalla, koko tulevan rosiksen kannalta, ei ole niinkään syntiemme runsaus, vaan: otimmeko Jeesuksen tarjoaman syntiensovituksen vastaan tässä elämässämme. Vai emme.
Ja ikinä ei pidä yrittää tarjota Jumalalle näytiksi jotain omaa, nk. "hurskaudentekoamme". Suu visusti kiinni kaikista "hurskauksista, hyvistä teoista ja kuvitelluista uskon ansioista"! Sillä tarjoamalla Jumalalle omia "hyviä tekojaan", samalla kieltää Jeesuksen aikaansaaman ansion! Varma tie Helvettiin.
Taivaaseen mennään vain Kristuksen teoilla meissä, eli Jeesuksen viemänä, mennään tuomiolle ja Taivaaseen käsi kädessä. Tämä seikka on varmistettava jo täällä eläessämme, ettemme vain luule olevamme, vaan että todella olemme Jeesuksen kanssa.
Taivasten Hääjuhlaan ei myöskään mennä kaikenlaista rihkamaa koristeena olevassa "omassa puvussa", vaan Jeesuksen lahjoittamassa häävaatteessa: Kristuksen lahjavanhurskaudessa.
Hän on myös ikäänkuin laiva, jonka kyytiin nousemme. Ihan sama, minkälainen "matkustaja" olet, kunhan olet oikeassa laivassa ja kipparilla varmasti on päässään piikkikruunu. Ei pienet, tököt sarven alut."Syyttäjänä toimii Saatana. Voimme olla varmoja, että hän kyllä on tonkinut esiin kaikki salaisimmat ja "vain ihan pikkuruiset syntimme" ja toitottaa niitä kylmä ja vahingoniloinen ilme naamallaan koko maailmankaikkeuden kuultavaksi.
Puolustusasianajanamme toimii Jeesus sekä Pyhä Henki. He tuovat asiassa julki oman kantansa."
Mutta jos tuomarina toimii kaikkivaltias, kaikkitietävä ja oikeudenmukainen Jumala (joka vieläpä osittain kostuu puolustusasianajajasta), niin kaikki tuo on tarpeetonta näytelmää. Kaikkitietävänä hän tietää kaikki tuomioon vaikuttavat seikat ilman syyttäjiä ja puolustajia ja oikeudenmukaisena hän osaa antaa juuri oikean tuomion edelleen ilman syyttäjää tai puolustajaa. Millekään oikeudenkäynnille ei ole mitään tarvetta.
Sinänsä tietysti omalla laillaan johdonmukaista, että Jumala, joka uhrasi itse itsensä itselleen korjatakseen asian, jonka kaikkivaltiaana olisi voinut korjata silmää räpyttämättä, pitää näytösoikeudenkäynnin, jossa puolustelee itse itselleen ihmisiä, vaikka kaikkitietävänä ja oikeudenmukasena tietää jo valmiiksi, mikä on oikea rangaistus.- Anonyymi
Michelarkangelo kirjoitti:
"Syyttäjänä toimii Saatana. Voimme olla varmoja, että hän kyllä on tonkinut esiin kaikki salaisimmat ja "vain ihan pikkuruiset syntimme" ja toitottaa niitä kylmä ja vahingoniloinen ilme naamallaan koko maailmankaikkeuden kuultavaksi.
Puolustusasianajanamme toimii Jeesus sekä Pyhä Henki. He tuovat asiassa julki oman kantansa."
Mutta jos tuomarina toimii kaikkivaltias, kaikkitietävä ja oikeudenmukainen Jumala (joka vieläpä osittain kostuu puolustusasianajajasta), niin kaikki tuo on tarpeetonta näytelmää. Kaikkitietävänä hän tietää kaikki tuomioon vaikuttavat seikat ilman syyttäjiä ja puolustajia ja oikeudenmukaisena hän osaa antaa juuri oikean tuomion edelleen ilman syyttäjää tai puolustajaa. Millekään oikeudenkäynnille ei ole mitään tarvetta.
Sinänsä tietysti omalla laillaan johdonmukaista, että Jumala, joka uhrasi itse itsensä itselleen korjatakseen asian, jonka kaikkivaltiaana olisi voinut korjata silmää räpyttämättä, pitää näytösoikeudenkäynnin, jossa puolustelee itse itselleen ihmisiä, vaikka kaikkitietävänä ja oikeudenmukasena tietää jo valmiiksi, mikä on oikea rangaistus.Hmmm. Jos tuollaista "näytösoikeudenkäyntiä" ei olisi, jossa myös syytetty saa ilmaista näkemyksensä, eli myös häntä kuullaan, voi mikä meteli asiasta täälläkin silloin syntyisi!
Katos, kun tuolla tapahtumalla on myös koko asiaan liittyvä muukin maailmankaikkeus mukana seuraamassa.
Tässä kohdin Atte on nyt sitä mieltä, että ei mitään oikeudenkäyntejä, vaan suoraan "tutkimatta hirttäminen, mestaus...!" - Anonyymi
"Viimeinen tuomio on oikeudenkäynti, jossa me kukin yksin seisomme Jumalan edessä."
Te seisotte siellä sitten
"Meidät/ minut/ sinut joko tuomitaan tai vapautetaan ja tämä päätös on iankaikkinen. Ei "5 vuotta vankeutta varastamisesta", vaan: otimmeko elämämme aikana vastaan pelastuksen Kadotuksesta."
Tuota en ymmärrä mutta jatketaan
"Syyttäjänä toimii Saatana. Voimme olla varmoja, että hän kyllä on tonkinut esiin kaikki salaisimmat ja "vain ihan pikkuruiset syntimme" ja toitottaa niitä kylmä ja vahingoniloinen ilme naamallaan koko maailmankaikkeuden kuultavaksi."
Onko saatana niin kuin jumalalla taas töissä ja tekevät yhteistyötä ihmistä vastaan
"Puolustusasianajanamme toimii Jeesus sekä Pyhä Henki. He tuovat asiassa julki oman kantansa."
ups!Käsittääkseni oikeudenkäynnissä voi itse puolustaa itseään joten minä en edes tunne kyseisiä heppuja suorastaan vaadin hoitaa itse oma puolustukseni ja puolustusasianajana on minulla kylmä totuus
"Oleellisinta kunkin meidän kohdalla, koko tulevan rosiksen kannalta, ei ole niinkään syntiemme runsaus, vaan: otimmeko Jeesuksen tarjoaman syntiensovituksen vastaan tässä elämässämme. Vai emme."
Minulla ei moraali anna tuollaiseen vaihtoehtoa kunniallisena ja vastuullisena ihmisenä haluan vastata jokaisesta teostani itse ...olenhan ne itse tehnyt eikös se ole selviö silloin.
"Ja ikinä ei pidä yrittää tarjota Jumalalle näytiksi jotain omaa, nk. "hurskaudentekoamme". Suu visusti kiinni kaikista "hurskauksista, hyvistä teoista ja kuvitelluista uskon ansioista"! Sillä tarjoamalla Jumalalle omia "hyviä tekojaan", samalla kieltää Jeesuksen aikaansaaman ansion! Varma tie Helvettiin."
Minun asianajajani herra totuus kertoo kaiken ja jos jeesus haluaa hyvistä teoistani kunniaa voimme herra totuuden kanssa hieman huvittuneena sopia että kehutaan tätä jesseä hieman vaikka tämä ei kyllä ole ollut lähimaillakaan .
"Taivaaseen mennään vain Kristuksen teoilla meissä, eli Jeesuksen viemänä, mennään tuomiolle ja Taivaaseen käsi kädessä. Tämä seikka on varmistettava jo täällä eläessämme, ettemme vain luule olevamme, vaan että todella olemme Jeesuksen kanssa."
En luultavasti ole haluamassa taivaaseen joten kohdallani tuo kohta on turhaa sen vähäisen infon perusteella minkä olen uskovaisilta kuullut uskovaisten taivaasta olen aika vakuuttunut että suorastaan laitan vastaan jos saan tuomion sinne
"Taivasten Hääjuhlaan ei myöskään mennä kaikenlaista rihkamaa koristeena olevassa "omassa puvussa", vaan Jeesuksen lahjoittamassa häävaatteessa: Kristuksen lahjavanhurskaudessa."
Se on varmasti hieno asia uskovaiselle joka hinkuaa taivaita ja lahjoja minä kuitenkin kohteliaasti haluan kieltäytyä ei ole minun juttuni.
"Hän on myös ikäänkuin laiva, jonka kyytiin nousemme. Ihan sama, minkälainen "matkustaja" olet, kunhan olet oikeassa laivassa ja kipparilla varmasti on päässään piikkikruunu. Ei pienet, tököt sarven alut."
Hyvää matkaa sitten teille mitenkäs se joku ajattelija aikoinaan sanoikaan ns.viimeisinä sanoinaan "sulkekaa esirippu ilveily on päättynyt" Anonyymi kirjoitti:
Hmmm. Jos tuollaista "näytösoikeudenkäyntiä" ei olisi, jossa myös syytetty saa ilmaista näkemyksensä, eli myös häntä kuullaan, voi mikä meteli asiasta täälläkin silloin syntyisi!
Katos, kun tuolla tapahtumalla on myös koko asiaan liittyvä muukin maailmankaikkeus mukana seuraamassa.
Tässä kohdin Atte on nyt sitä mieltä, että ei mitään oikeudenkäyntejä, vaan suoraan "tutkimatta hirttäminen, mestaus...!""Hmmm. Jos tuollaista "näytösoikeudenkäyntiä" ei olisi, jossa myös syytetty saa ilmaista näkemyksensä, eli myös häntä kuullaan, voi mikä meteli asiasta täälläkin silloin syntyisi!"
Siis tarkoitatko, että Jumala järjestää tuon näytösoikeudenkäynnin siksi että Suomi24:ssa tulisi muuten ilkeitä kommentteja? Ilmeisesti et pidä Jumalaa kaikkitietävänä ja oikeudenmukaisena, kun kirjoitan "näytösoikeudenkäynti" lainausmerkeillä. Jos Jumala on kaikkitietävä, kaikki puolustelu ja syyttely on turhaa, koska tietää jo kaiken mitä niissä voidaan esittää. Samoin kaikki vetoomukseen puoleen ja toiseen ovat turhia, koska jos hän on myös oikeudenmukainen, hän kykenee kaiken tietämänsä tiedon perusteella tekemään täydellisen oikeudenmukaisen päätöksen ilman että syytetyn, Jeesuksen tai Saatanan tarvitsee kertoa mitään näkemyksiä asiasta.
Kummalista muuten, että pidät tärkeänä sitä, että syytetty saa kertoa asiansa. Minulle ovat lukemattomat uskovaiset kertoneet, että viimeisellä tuomioilla on sitten myöhäistä yrittää puolustella itseään. Jospa te uskovaiset sopisitte ensin keskenänne, mikä on oikea oppi, ja vasta sitten valittaisitte ateisteille vääristä näkemyksistä.
"Katos, kun tuolla tapahtumalla on myös koko asiaan liittyvä muukin maailmankaikkeus mukana seuraamassa."
Julkinen oikeudenkäynti, jonka lopputulos on jo tiedossa ennen sen aloittamista, niin ettei mikään oikeudenkäynnin aika esitetty seikka voi sitä muuttaa, on nimenomaan näytösoikeudenkäynti. Jumala siis haluaa antaa maailmankaikkeudelle valheellisen kuvan siitä, että kyseessä olisi oikea oikeusprosessi.
"Tässä kohdin Atte on nyt sitä mieltä, että ei mitään oikeudenkäyntejä, vaan suoraan "tutkimatta hirttäminen, mestaus...!""
Niin. Kun puhutaan väitetysti kaikkivaltiaan, kaikkitietävän ja oikeudenmukaisen jumaluuden tuomioista, niin ei siinä tosiaan tarvita yhtään mitään tutkimisia.
- Anonyymi
1Moos.3:9 Biblia (1776) Ja Herra kutsui Adamin, ja sanoi hänelle: Kussas olet? 1Sam.2:3 Älkää yhä ylpeitä puhuko, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja: sillä Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot. Job.37:16 Käsitätkö pilven punnituksen, hänen ihmeensä, joka on kaikkitietävä?
- Anonyymi
Job.22:13-14 Ja niin sinä sanot: Mitäpä Jumala tietää? Voiko hän tuomita sykkäin pilvien takaa? Pilvet ovat hänellä verhona, niin etei hän näe; ja taivaanrannalla hän käyskentelee. Ps.9:8-9. 50:4-6. Hes.34:17
- Anonyymi
Matt.19:28 Niin Jeesus sanoi heille: Totisesi min sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jollon Ihmisen Poika istuu kirkautensa valtaistuimella, saatte tekin jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa. Luuk.22:30 niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukunnaa. 1Kor.6:2. 2Tim.2:12. Ilm.3:21 Joka voittaa, sen minä annan istua kansanni valtaistuimellani, niinkuin mitäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellaan.
- Anonyymi
Lakimiesopinnoissa kyseisestä persoonasta ei juuri ollut asiaa lainkaan.
- Anonyymi
"Ja ikinä ei pidä yrittää tarjota Jumalalle näytiksi jotain omaa, nk. "hurskaudentekoamme". Suu visusti kiinni kaikista "hurskauksista, hyvistä teoista-------------------Varma tie Helvettiin."
Tässä oiva esimerkki lahkolaisten ajattelusta joka perustuu siihen että hyvät teot ovat merkityksettömiä heidän uskonharhoissaan ....syystä että jo olisi toisin ja hyvillä teoilla olisi joku merkitys nousisi kysymys esiin siitä että kun uskonnottomat tai muun uskoiset tekevät eittämättä maailmassa enemmän hyviä tekoja lähimmäisilleen kuin lahkolaiset ja ajavat kaikkien ihmisten arvostusta ja tasa-arvoa sekä suvaitsevaisuutta nämä noususisivat lahkolaisten yläpuolelle .
Siksi näinkin läpinäkyvä ja suorastaan hölmö uskomus on ajettu lahkoisin että hyvillä teoilla ei ole mitään merkitystä ja hyvien tekojen tekeminen lähimmäisille on itsensä ylentämistä väärää vanhurskautta ja lähes syntiin verrattava asia .
Olisi todellakin vaikea selittää yksinkertaiselle lahkolaisellekkin miksi kaikki muut joutuvat lahkon uskomushelvettiin jos hyvillä teoilla olisi joku merkitys siksi on parempi opettaa lahkoissa että hyvät teot vievät suorastaan helvettiin - Anonyymi
Viimeinen tuomio ei ole mikään näytös. Jumalan ei tarvitse näytellä kenellekään . Hän tekee, mitä viisaudessaan haluaa. Uuteen Jerusalemiin ei mikään saasta pääse, joten ulos jääneet jäävät porttien ulkopuolelle, tuliseen järveen. Sillä Jumala hävittää vanhan tulella. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä entinen on kadonnut. Uudeksi minä teen kaiken. Jumala pyyhkii pelastuneiden silmistä joka ainoan kyyneleen. Jumalan asuinsija on keskellämme, Hän asuu luonamme ja me olemme Hänen kansansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisit vihdoin ymmärtää
Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.162386- 1011364
- 121175
- 180938
Kannattaako omaan intuitioon luottaa
Kun minulla on tunne, että se mies tykkää minusta yhtä paljon kuin minä hänestä? Siksi olen näin kauan tätä kaipaamista67833Keskisarjan puheet olivat ihmisarvoa alentavia
Purra ilmoitti Lauantai-aamuohjelmassa hyväksyvänsä Keskisarjan puheet. Orpon ilmoitus tänään: "Yksikään hallituspuolue129833Olen niiiin vihainen sille naiselle...
Ymmärrän todellakin sua, jos koet joskus olevasi sodan keskellä. OMG. Anna sun kaikki kestää. Tsemppiä 🙏14704En tiedä sinusta
Mutta minä kaipaan sitä meidän välillä vuosia sitten käytyä "säpinää". Edellytykset oli vaikka mihin, varsinkin kun olet23700Ulkomaalainen yrittäjä
Minkäs alan yrittäjä tämä herrasmies on/oli? Poliisi epäilee varkautelaista 44-vuotiasta miestä entisen puolisonsa murh17699- 76672