Etupainoja MF:ään

hurr1

Tuli siis ostettua MF590/-77 takatuuppari. Tarkoitus on muun muassa kyntää pikkupeltoa sillä. Etupyöriksi on joskus vaihdettu perävaunun 14.0/65-16 ja totesin jo, että ne pellolla hieman puskevat suoraan. Edellinen omistaja kertoi kuitenkin kyntäneensä 3-siipisellä ja että se onnistuu. Mutta. Etupainoja pitäisi värkätä. Onko ehdotuksia miten tuon tekee halvemmalla kuin 330 euroa, jolla saisi virallisen MF:n painolaatikon 150 kg painoilla?

12

4606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Multiper.

      Ostin romuttamosta laivalevyä 60 mm paksua.
      Poltatin ammattilaisella oikean muotoisista kopioiden palikat, jotka istuvat etukehtoon.
      Etukehdon sivusyrjään tarvi tehdä pienet kolot, että palikat saa pujotettua sivulta etukehtoon. Näin sain 300 kg etupainoja alle torihinnan.

      • hurr1

        Puuttuu minulta se etukehtokin. Täytyy mennä jonnekin missä näkee sen mallin.


    • esko

      Olisiko betonista painoksi hinta ei varmaan huimaa päätä.

      • hurr1

        Njoo, mutta raudan ominaispaino on n. 8 ja betonin n. 2,5 eli betonipaino on kolme kertaa isompi. Voisihan siihen betoniin valaa rautapaloja. Tai lyijyä, mitä minulla on, monta litraa.


      • Betonit

        Tuli tehtyä muutama vuosi sitten betonista 4 kpl n. 40 kg painoja. Onhan sillä jotain merkitystä, mutta edelleen keula kevenee kylvökoneen kanssa. Täksi kevääksi laitan laatikon keulalle jossa on 4 kpl ketjuja siis näitä renkaisiin talveksi laitettavia. Tulee niillekin jotain käyttöä. Ja painoa n. 300kg.


    • Mafe

      Jos koneessasi on etukuormaaja!!

      • hurr1

        Tosiaan, jos etukuormaaja tuntuu heiluvan liikaa, niin voihan sen jotenkin kiinnittää edessä, jossa etupainot eivät vispaa eikä hydraulisylnterit rasitu pellolla.


    • tuolla aiemmin sellaisesta mainitsit,kauha täyteen tavaraa, jos painoa tarvii lisää ja viitsii sen kanssa muuten ajaa.Itse vaihtaisin ne eturenkaat oikeanlaisiin vähenis se puskeminenkin jonkinverran.Ja ei siinä kyntämisessä juuri sivupitoa tarvitakkaan.

      • hurr1

        Niinkuin myös Mafe kirjoitti, niin jos viitsii pitää kuormaajaa siinä, niin toki saa etupainon samalla. Menee kokeilemiseksi. Onneksi se on Pika-James, joten saa kuulemma helposti sinne ja pois. Kävin jo romuttamossa etsimässä oikeanlaisia eturenkaita vanteineen, mutta oli vain uusia kalliita...


      • jhm1
        hurr1 kirjoitti:

        Niinkuin myös Mafe kirjoitti, niin jos viitsii pitää kuormaajaa siinä, niin toki saa etupainon samalla. Menee kokeilemiseksi. Onneksi se on Pika-James, joten saa kuulemma helposti sinne ja pois. Kävin jo romuttamossa etsimässä oikeanlaisia eturenkaita vanteineen, mutta oli vain uusia kalliita...

        taitaa olla turhia ,ennen kyntelin mf 165 :lla 3*16
        tuuman auroilla eikä mitään tuskaa.Jos sulla on etukuormaaja niin painot on kyllä rahan haaskoota,vaihda ennenmin etupyörät vakioiksi.


      • hurr1
        jhm1 kirjoitti:

        taitaa olla turhia ,ennen kyntelin mf 165 :lla 3*16
        tuuman auroilla eikä mitään tuskaa.Jos sulla on etukuormaaja niin painot on kyllä rahan haaskoota,vaihda ennenmin etupyörät vakioiksi.

        Niin, aikanaan se nähdään. Muistan vain että JD2120 tapasi nostaa nokaansa taivaisiin ajoittain tuolla samalla auralla.
        Mutta pitää katsoa noita etupyöriä jostain.


    • Mafe

      Meillä oli 265:ssä sama kuormain aina kiinni ja voin sanoa että nokka pysyy massa ilman kauhaakin vaikka millä työ koneella mitä tuo jaksaa nostaa. Varmaan pysyy ilman Ek:takin noilla auroilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe