Tyrkyttäjä, narsisti?

Anonyymi

Tyrkyttää jatkuvasti jotain josta ei ole minulle hyötyä, on avulias kun ei mitään pyydä, mutta jos pyydät häntä sitten tekemään jotain ei hän tee sitä. Toisin sanoen en saa häneltä mitään apua kun sitä tarvitsisin, mutta sitten kohta alkaa tyrkyttäminen joka tarkoittaa että jos suostuu asiat menisivät hänen mukaansa ja ne olisivat aivan muuta kuin itse haluan.

Tekeekö hän tuota tyrkyttämistä siksi että pääsee hallitsemaan toista ja toisen asioita, hän meinaisi viedä kuin pässiä narussa jos hänen apuunsa suostuisi. Minä olen määrätietoinen ihminen joka tiedän mitä itselleni haluan, mutta tämä avulias auttaja saisi aikaan sen että minulla olisi sitä mitä hän haluaisi,,,

Onko tässä touhussa narsismia?

20

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuulostaa sellaiselta.

    • Anonyymi

      Minkä tyyppisestä avusta on kysymys ? Ehkä te molemmat vain olette joustamattomia ja itsekkäitä, eikä mitään yhteistä mielenkiinnon aihetta ole löytynyt.

    • Anonyymi

      Tyypillistä narsistin käytöstä. Kaikki käännetään aina toisin päin.

    • Anonyymi

      Luulee auttavansa eikä pysähdy kuuntelemaan. Mt-hoito pitäisi muuttaa perhe/ystävähoidoksi. Eli jos potilas kokee, että jossain suhteessa on ongelma, niin potilaan suostuessa tuotaisiin se henkilö, jonka kanssa ongelmia esiintyy yhteistapaamiseen, jossa avattaisiin yhdessä suhteen ongelmakohtia. Omaisilla on paljon syyllisyyttä ja avuttomuuden tunteita ja moni haluaisi auttaa, mutta ei oikein osaa. Ratkaisuna voisi koittaa omaisten osallistamista ja yhteistapaamisia hoitotiimin ja potilaan kanssa.
      Lisäksi sana omahoitaja on loukkaava —-pois. Mieluummin vastaava hoitaja tai jokin muu, josta ei tule heti mieleen loukkaavia asioita. Omahoitaja sekoittuu omaishoitajaan, koska ihmiset tuntuu olevan psykiatrian asioista fyysisen terveydenhoidon puolella ihan kuutamolla. Lisäksi sanasta tulee sellainen olo, että potilas tulee rollaattorilla paikalle ja siitä ei ymmärrä että omahoitaja on terveydenhuollon ammattilainen.

      • Anonyymi

        Hyvä pointti, läheiset pitäisi olla osa ratkaisua eikä osa ongelmaa. Valitettavasti tuntuu olevan helpommin sanottu kuin tehty. En tiedä mitä se konkretiassa vaatisi että siihen päästäisiin, kuinka paljon enemmän pitäisi olla tietoutta, tai avoimemmin puhua MT-asioista että siihen päästäisiin.

        Asia jota olen muutaman kaverini kanssa joskus pähkäillyt, on esimerkiksi se, että miten viime vuosikymmenenä on vaikkapa televisiosarjoihin tullut erilaisia seksuaali ja sukupuoli vähemmistöjä, joita esitetään realistisemmin, tai positiivisemmin, mutta mielestäni tätä samaa läpimurtoa ei ole tapahtunut mielenterveyden parissa.

        Auttaisiko tämäntyyliset asiat aloittamaan sen keskustelun, hyvissä ajoin, ennen kuin asiat eskaloituvat. Sellainen dialogi ei tule ikinään toimimaan että yksi iminen puhuu "psykoosissa" ja loput kuuntelee. Silloin ollaan jo aivan liian pitkällä.

        Mutta se isoin juttu on tietysti se monisukupolvisen ongelmaketjun katkaiseminen. Jos MT ongelmat ei ole geeneissä, niin kyllä niihin pitäisi silloin päästä käsiksi jo heti lapsuudesta lähtien.


    • Anonyymi

      Olen tutustunut erääseen naiseen, ja hän tyrkyttää minulle jatkuvasti kaikenlaista omaa ideaansa. Esimerkiksi hän usuttaa minua vähän väliä kauppaan, koska minulla ei ole tarpeeksi lautasia kaapissa, tarvitsen kuulemma myös uudet juomalasit, uusia mattoja, uuden telkkarin, uuden päällystakin, monia eri keittiövälineitä, jne jne.

      Ja hän suorastaan kiivastuu, jos sanon että mun tarvii hetken aikaa harkita, mitä oikeasti tarvitsen, ja mitä eri vaihtoehtoja mietin. On totta että tarvitsen ehkä uusia astioita ja ehkä sen takinkin, mutta en ymmärrä miksi ne pitäisi samalla sekunnilla hankkia. Katselisin mieluusti rauhassa.

      Hän myös järjesteli asuntoni uuteen järjestykseen, nyt en löydä mitään mistään. Kaikki tavarat on jossain ihme paikoissa, jatkuvasti saa etsiä missä on mikäkin tavara. Sitten kun sanoin etten tarvitse uutta hedelmäkulhoa, enkä sauvasekoitinta, niin hän sitten osti ne omilla rahoillaan, ja toi ne keittiööni. Ja sanoi vielä monta kertaa, että kyllä sä vaan tarviit näitä, ja että sun pitää vaan opetella käyttämään.

      Jännä kun olen tähän asti pärjännyt varsin hyvin ilman hilavitkuttimia, ja olen saanut ruokani aivan hyvin tehtyä. Ja nyt yhtäkkiä mä tarvin muka sitä tätä ja tuota, hänen mielestään. Eikä siinä, varmaan mun pitäisi olla kiitollinen näistä. Mutta jotenkin tulee sellainen olo, että miksi toisella on niin kova tarve määritellä miten mun tavarat pitää olla, ja mitä tarvitsen.

      Emme ole siis vielä muuttaneet yhteen, eikä sellaisesta edes puhuttu. Molemmilla lapsia, joten parempi että on omat kodit. Minua vaan jotenkin ahdistaa, ja tuntuu että tämä nainen on jollain tapaa painostava. Hän toki aina sanoo että "se on sinun päätös" mutta silti koko ajan painostaa minua ostamaan kaikkea itselleni, ja kiukustuu jos sanon etten tarvitse tuota tavaraa oikeasti.

      Kaiken pitäisi tapahtua nyt ja heti, mulle tuo nyt heti. Tai siis hän turhautuu, kun pohdin ja harkitsen ostoksia. Pitäisi kuulemma vain nauttia ja ostaa mitä päähän pälkähtää. Hän masentuu harkitsevaisuudesta, se on vissiin niin booring.

      Ei hän toki minulla itselleen mitään ostata. Päinvastoin jos en osta jotain hänen suosittelemaa tavaraa, niin hän näyttää pitkää nenää, ja ostaa sen omilla rahoillaan minulle lahjaksi, ja katsoo silmiään pyöritellen samalla. Jotenkin niin outoa ja erikoista, etten tiedä mitä sanoa, kiittää tietysti, ja samalla pyytää anteeksi omaa jahkailuaan varmaan. Mä en vaan halua polttaa rahojani kaikenmaailman tavaraan, jota en oikeasti tarvi. Toki jos kahvinkeitin menee vaikka rikki, niin toki ostan uuden. Mutta jos en ole tarvinnut sauvasekoitinta 39-vuoteen, niin miksi tarvitsisin sitä nyt, en keksi. En vaan tarvi, ei ole käyttöä, teen survokset muilla tavoin. Niin, ja on mulla jo blenderi, se ajaa saman asian.

      Vai oonko itse nuukapieru ja tylsimys, kun panttaan rahojani, ja käytän ne mieluummin johonkin järkevään, tai sellaiseen mitä meikäpoika tarvii oikeasti. Ja että tienaan ensin ja vasta sitten ostan, eikä toisinpäin. Tällä naisella on myös kulutusluottoa ja visa vinkuu jos ja kun tili on jo tyhjä. Hän ei kanna huolta huomisesta, polttaa rahansa jo ennen tilipäivää, ja välillä tulee vielä yllärilaskuja. Kavereiltaan vippaa välillä rahaa, maksaa toki aina takaisin, kaiketi, tai mistä sitäkään tietää.

      Naisen kanssa kun lähtee kauppaan, hän muuttuu täysin ostohulluksi, ja lappaa kärryn täyteen aivan kaikkea turhaa. Itse maksaa toki, mutta tekee jotenkin pahaa olla siinä, ja sanoa jatkuvasti että eiköhän jo mennä kassalle. Ja eikun lisää ja lisää vaan, ooh tuolla on oikein hieno matto, ostanpan senkin, ooh ja tuolla on noita kynttilöitä ja oo tuolla on hieno katosta roikkuva haarukkateline vai onko se lamppu, no aivan sama mä ostan senkin. Ja sitten kassalle, ja oho parisataa euroa, oo mä ostan vielä täänkin mun lapsille, ja sunkin lapsille samalla. Ja visalla tottakai, kun tili tuli ja meni jo.

      Että tämmöstä, mitä ajattelette, kannattaako jatkaa?

      • Anonyymi

        Mun on kauheen vaikee ymmärtää näitä suhteita joissa on niin dominoivia naisia.
        Mä en osaa kuvitellakaan, että alkaisin jotakuta miestä dominoimaan.
        Tuntuu mulle ihan oudolle miten semmosta edes voi olla.


        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun on kauheen vaikee ymmärtää näitä suhteita joissa on niin dominoivia naisia.
        Mä en osaa kuvitellakaan, että alkaisin jotakuta miestä dominoimaan.
        Tuntuu mulle ihan oudolle miten semmosta edes voi olla.


        ppoiiuuuu

        mutta siks varmaan oonkin sinkku koska en halua kärsiä liiallisesta dominoiduksi tulosta niin että alkaa tuntuu ettei mua oo olemassa...


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta siks varmaan oonkin sinkku koska en halua kärsiä liiallisesta dominoiduksi tulosta niin että alkaa tuntuu ettei mua oo olemassa...


        ppoiuuu

        Samahan ne oli ne auttavat puhelimet. Ihmiset on niin dominoivia niissä, että kadotin kaiken kosketuksen itseeni soittaessani sinne se oli aivan hirveää.


        popuuyyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samahan ne oli ne auttavat puhelimet. Ihmiset on niin dominoivia niissä, että kadotin kaiken kosketuksen itseeni soittaessani sinne se oli aivan hirveää.


        popuuyyyu

        oli mullakin tuttavia nuorena, jotka alkoi järjestellä asuntoani, ihan mukava nainen oli. Mutta silti en mä iki maailmassa uskaltais alkaa toisen asuntoa järjestellä ominpäin. En yhtäkään esinettä.


        popiuyuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oli mullakin tuttavia nuorena, jotka alkoi järjestellä asuntoani, ihan mukava nainen oli. Mutta silti en mä iki maailmassa uskaltais alkaa toisen asuntoa järjestellä ominpäin. En yhtäkään esinettä.


        popiuyuyy

        Mutta mitä mä olen jopa ihmetellyt jonkin verran on sellainen asia, että useimmiten jos mä vaikka puhun vaikka muslimimiehelle, henkilö puhuu minulle useimmiten vähemmä'n dominoivasti kuin toinen suomalainen nainen vaikkapa jossain auttavassa tehtävässä.


        ppoiuuyyyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mitä mä olen jopa ihmetellyt jonkin verran on sellainen asia, että useimmiten jos mä vaikka puhun vaikka muslimimiehelle, henkilö puhuu minulle useimmiten vähemmä'n dominoivasti kuin toinen suomalainen nainen vaikkapa jossain auttavassa tehtävässä.


        ppoiuuyyyuy

        Samoin ne mun intialaiset ja muut nettikosijat jne. Jos heille kertoo jonkun hädän, ei he mitään alaa kyseenalaistaa vaan pelkästään lohduttelevat että kyllä kaikki vielä tulee menemään paremmin.


        ppiiuuuiuuj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin ne mun intialaiset ja muut nettikosijat jne. Jos heille kertoo jonkun hädän, ei he mitään alaa kyseenalaistaa vaan pelkästään lohduttelevat että kyllä kaikki vielä tulee menemään paremmin.


        ppiiuuuiuuj

        Mä koen ymmärtäväni paremmin tuota toiskulttuuristen kommunikointitapaa.


        poiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä koen ymmärtäväni paremmin tuota toiskulttuuristen kommunikointitapaa.


        poiuyyy

        Mulla on netissä yks viesti jonka voisi tulkita ikäänkuin treffi-ilmoitukseksi, vaikkei se ole sellainen . Lähes ainoa tykkääjä viestille on vanhempi intialainen turbaanipäinen mies.
        Mä tuun ehkä jotenkin juttuun helposto tuontyyppisten ihmisten kanssa, koska he ovat tottuneet ei-dominoiviin naisiin. Niin sellaset henkllöt osaa aika luontevasti kommunikoidakin mun kanssa yleensä.

        poiuyyyyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samahan ne oli ne auttavat puhelimet. Ihmiset on niin dominoivia niissä, että kadotin kaiken kosketuksen itseeni soittaessani sinne se oli aivan hirveää.


        popuuyyyu

        Osaisitko sanoa mitä sen avun pitäisi konkreettisesti olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaisitko sanoa mitä sen avun pitäisi konkreettisesti olla?

        Jos ihmisellä on raha-ongelmia, niin keskustelua pankin ja sosiaalitoimen kanssa tai suoraan rahankäytön neuvontaa eli konkreettista apua konkreettiseen ongelmaan. Ei psykologikeskustelua, että mistäköhän lapsuudentapahtumasta johtuu, että tänään söit mieluummin suklaata ja jäätelöä kuin maksoit puhelinlaskusi. Ensin ihmiselle ratkaisuja ja ratkaisukeskeitä hoitoa, vasta myöhemmin analyyttisempää hoitoa. Ihminen, joka on irrallaan elämästä ei kaipaa sitä, että revitään rikki vielä koko turvaverkko ja läheisimmät ihmissuhteet miettimällä, mitkä kaikki asiat menivät aikoinaan pieleen.

        Vaikeasti sairaille ja päihdeongelmaisille taattava tarpeelliset palvelut ja järkevää kuntouttavaa ja työllistävää toimintaa. Autetaan ja tuetaan päihteetöntä elämää. Joka kerta, kun poliitikot toteaa, että mt-palvelut ovat asianmukaisesti järjestetty, jokainen psykiatrialla toimiva lääkäri puuttuu tähän puheeseen, sillä jokainen julkisella puolella työskentelevä tietää, että aivan minimillä mennään. Erilaisia väkivallantekoja tulee tapahtumaan jatkossa, ellei mt-puolen rahoitusta saada kuntoon ja suurin puute tai paras ratkaisu ei ole joka kansalaiselle subjektiivinen oikeus terapiaan, vaan huomiota pitäisi kiinnittää koko ajan kasvavaan puuliiin ihmisiä, jotka ovat kaiken tuen ja avun ulkopuolella. Joiden suhteet läheisiin on katkolla, koska läheiset ovat uupuneet hoitamaan potilaita. Joiden ongelmia valtavirta ihmisistä ei edes tunnusta vaan saatetaan jopa puhua, että tällaisia ihmisiä ei edes ole, sillä ne on sysätty jonnekin syrjään yhteiskunnasta. Tällä porukalla ei edes välttämättä ole vaikeita ongelmia, mutta nykyiset palvelut saattavat olla heille aivan vääränlaisia.

        Jokainen voi mielessään pohtia tilannetta, jos olet 10 vuotta ilman työtä sairaana, sinulla on pieni vuokrayksiö ja sinun pitäisi jollain tavalla kuntoutua, niin mitä lähtisit tekemään päivisin. Et saa mitään tukea työllistymiseesi työttömyyspqlveluista, koska et ole työtön. Et saa apua sosiaalitoimesta, sillä et ole heidän asiakas. Et ole ollut töissä 10 vuoteen ja sinulla on vanhentunutta osaamista. Et voi harrastaa mitään maksullista, kun ei ole rahaa (ei työväenopistoa, kansalaisopistoa, useimmiten ei edes mitään opiskelupaikkaa, sillä opiskelupaikka tarkoittaa tukien katkeamista. opintotukea et enää saa, kiitos 10 vuoden sairaushistorian, jonka aikana olit sairas, mutta nostit opintotukea, koska Kela), eli ainoastaan ilmaisliikuntaa, yksin, kuten viimeiset 10 vuotta. Aikaa olisi, mutta mihin sen käyttää? Sosiaalitoimisto mainostaa ryhmämuotoista pulkkaryhmää alkoholisteille joka keskiviikkoisin. Mietit käydäänkö ryhmässä pulkkamäessä. Menet ryhmään, huomaat, että kyllä, ensi viikolla mennään pulkkamäkeen, jokainen saa ottaa oman liukurin mukaan. Ohjaaja vielä muistuttaa, että muistakaa laittaa lämmintä päälle. Mietit onko tämä sittenkään sitä mitä halusit.

        Toisaalta mitä muutakaan tekisit. Teatterit, elokuvat jne ei mahdollisia, koska hinta. Vuosi sitten kävit kansalaisopiston englannin kurssilla lääkärin kehotuksesta. Se kirjoitettiin vahingossa lääkärinlausuntoon. Kela hylkäsi kuntoutustuen, koska nyt et enää olekaan työkyvytön. Mietit, kannattiko sekään kurssi, koska ensin piti säästää kurssimaksu ja lopulta se johti monen kuukauden tukien loppumiseen. Sait kuitenkin lopulta jatkoa eläkkeellesi, kolmen uuden lääkärinlausunnon jälkeen.

        Ylimääräiset rahat menee lääkkeisiin ja terapiaan. Toisaalta ehkä et terapiaa et enää saa, sillä sait sitä 7 vuotta sitten. keksivät subjektiivisen terapiaoikeuden, sanotaan, että nyt kaikki ihmiset saa apua. Mietit, missä kuplassa ne elää. Sinulla olisi enemmän rahaa, jos et hoitaisi itseäsi vaan käyttäisit ne rahat vaikka harrastuksiin. Kukaan ei edes arvostelisi siitä, sillä hoidossa oltaisiin tyytyväisiä, ettet tarvitse apua niin paljon, koska niitä avuntarvitsijoita on muutenkin liikaa. Sinulla Ei ole perhettä, ei välttämättä suhdetta muihin ihmisiIn. Terapiaa voi saada lisää vaikeavammaisuuden perusteella. Toteavat, että masennusdiagnoosilla ei sitä saa.

        Jokainen voi koittaa päästä töihin cv:llä, josta poistaa viimeiset 10 v työhistoriasta. Voi koittaa mennä haastatteluun ja puhua itselleen työpaikan. Seuraavan kerran, kun tapaa kaveria ja keskustelee kaverin kanssa, voi miettiä, miltä kaverin jutut tuntuu, jos olet elänyt tällaisessa ympäristössä vuosia. Kaveri on edennyt työuralla, perustanut perheen, hankkinut asunnon. Miltä esimerkiksi tuntuu, kun hän tai joku muu vastaavassa tilanteessa kertoo sinulle, että suomessa kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet ja kaikki on vaan itsestä kiinni. Tällaisia kirjoituksiahan on paljon. Fyysisen puolen lääkäriin sinua ei huolita, sillä kaikki johtuu päästä. Psyykkisen puolen hoitoa ei anna muu taho kuin poliklinikka, jonne pääset kaksi tai kolme kertaa vuodessa. Eläkettä ei myönnetä vaan kuntoutustukea vuosi kerrallaan. Samaa jatkettu jo yli 10 vuotta. Mitä se eläke edes auttaa?

        Miten täältä hypätään elämän kyytiin? Kaikille 3v terapiaa, entä sen jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaisitko sanoa mitä sen avun pitäisi konkreettisesti olla?

        osaan kyllä mutten sano täällä


        ppioiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        osaan kyllä mutten sano täällä


        ppioiuuuu

        mutta itsenseensä kosketusksen menettäminen toisten manipuloidessa ei todellakaan ole apua.


        poiuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta itsenseensä kosketusksen menettäminen toisten manipuloidessa ei todellakaan ole apua.


        poiuuyuy

        Jumala sen tietää ettei se ole apua


        ppuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala sen tietää ettei se ole apua


        ppuiuuu

        Mä voin kertoa että mun tunteet on tosi paljon muuttuneet koskien eri asioita ja ihmisiä.
        Mutta mä en kerro miten.


        ppiuuyyuy


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe