Tilasin netistä universaalin kostuttimen cpap-laitteeseen:
https://www.1800cpap.com/fisher-and-paykel-hc150-heated-humidifier?gclid=CjwKCAjwr_uCBhAFEiwAX8YJgWCEfAMPItijOEoMtzrcvO4vBkGZPOUKACYCUZSDaEa0g96YoOKVNBoCQ9MQAvD_BwE
Se toimii ainoastaan USA:n sähköllä: 115 V | 0.8 A | 60Hz
Nykyisessä cpap-laitteessa loppuu vesi kesken unien, mutta nettikeskusteluissa monet kehuivat, että tuossa riittää vettä. Ainoa ongelma on se, että sitä ei saa kuin USA-sähköisenä.
Minkälainen muuntaja kannattaa hankkia laitteen käyttöä varten ja mistä sellainen kannattaa ostaa? Tampereen seudulta olisi helpointa käydä ostamassa.
USA-sähkö Suomi-sähköksi?
5
647
Vastaukset
- Anonyymi
https://www.uraltone.com/elektroniikan-komponentit/muuntajat-ja-kuristimet/suomi-usa-muuntajat/200w-suomi-usa-230-115-autotransformer-pyorea-kotelo-maadoitettu.html
Käykö tuollainen? Riittääkö muuntajan teho? Taajuus on 50Hz, mutta sillä tuskin on suurta merkitystä, koska laite ei tee muuta kuin lämmittää vettä.- Anonyymi
Tuossa tuotteessa kannattaa huomata että kyseessä on "autotransformer" eli sen ensiö- ja toisiokäämit ovat yhdessä. Muuntajassa on vain yksi käämi, johon ajetaan 230V ja se 115V otetaan ulos muuntajan käämin keskiulostulosta.
Riippuen siitä miten päin laitteen verkkotöpseli on 230 V verkkoon kytketty löytyy jenkkilaitteessa toisessa virrallisessa johtimessa joko 230 V tai 115 V maata vasten. Asiallisesti rakennetuissa laitteissa suojavälit ja materiaalit on valittu niin ettei tuo jännitteen tuplautuminen ole ongelma mutta heiveröisempi kapistus voi muuttua vaaralliseksi. Huomaa muuntajan esittelytekstissä kohta "omalla vastuulla".
Itse suosittelisin galvaanisesti erottavan suojaerotusmuuntajan käyttämistä vaikka onkin kalliimpi kapistus. Esimerkiksi Partcolla 110V ja 140 VA muuntaja kustantaa 93.40€. Jos Uraltonelta ostaa niin sitten esimerkiksi tämä 85 euron laite https://www.uraltone.com/uraltone-suomi-usa-muuntaja-230v-115v-200va-maadoitettu-metallikotelossa-premium.html
- Anonyymi
Itse ostin tuolaisen. Ei vaadi mitään ylimmääräistä kukkailua eikä muuntajia.
Toimii suoraan seinästä.
http://www.au-pair-diary.de/kulz-kuwk30wh17-vedenkeitin-powerfi.html- Anonyymi
Tuohan vaatii sakasalaisen muuntajan suhteessa 1:1. Niitä saa Partcolta halvalla.
Fisher & Paykel on uusiseelantilainen tehdas. Olisit voinut tilata sen
suoraan Fisher & Paykel:in nettisivulta, se olisi ollut jo valmiiksi 230 voltin
laite. Tosin pistoke olisi ollut erinlainen, mutta sen olisi voinut helposti vaihtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371802
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33639Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453