Jos mä oisin ollu ees vähän vähemmän kritisoiva, solvaava ja oisin antanut olla rauhassa, ni ehkä mun kans ois voinut olla joskus ees hyvä olla. Nyt ei ollut niin.
Mun ei olisi pitänyt valittaa niin paljon. Ajoin hänet pois kun en osannut olla tyytyväinen. Mä ajoin pois mun luota ku halusin liikaa. Toivoin meistä samaa perhettä.Ajoin pois! Hänen katse viesti jo minua kohtaan halveksuntaa ja arvostuksen puutetta. En ihmettele.
Nyt hän haukkuu mua ystävilleen ja äidilleen, koska olin hänelle niin huono. Samallalailla nyt minä, kuin aiemmin hänen exänsä.
Samoin sanoin puhutaan nyt minusta: pahaihminen, joka ei osannut olla hänelle oikein. Vääristeli totuutta eikä koskaan tyytyväinen. Ainainen riidanhaluinen ja väärä hänelle. Ja se on tottakin. En osannut olla hyvä. Vaadin häneltä liikaa ja olin liian vähän tyytyväinen.
Rakastin niitä hetkiä kun olimme yhdessä ja hän eli osana meidän perheessä. Kaipasin silloinkin, että voisimme olla kaikki yhdessä, myös hänen lastensa kanssa. Se oli hänelle liian pian kai. Vaikka hän sanoikin ettei asia ollut näin vaan keksin kaiken.
Emme olleet virallisesti seurustelleet kuin 5kk. Vaikka tunsimmekin jo vuosien takaa ja olin jo vuosi aiemmin häneen rakastunut ja häntä rukoillut itselleni, sen jälkeen kun olimme suudelleet ensimmäisen kerran. Hän ilmoitti minulle vastahakoisesti, myöhemmin kun soitin ja kysyin, että hänellä on vielä ex:änsä kanssa selvitettävää, vaikka ei tätä ihmistä haluakaan enää osaksi elämäänsä tosissaan. Myöhemmin hän kertoi, että olivat pitäneet seksisuhdetta, jonka tarkoitus oli vain eheyttää riitaisa ero, mutta ei palata yhteen. Nyt hän ehdotti minulle eroa, jossa voisi tulla tunneiksi luokseni ja pitää kiinni ja halata tunteja. En pystynyt siihenkään.
En ansaitse suhdetta
26
138
Vastaukset
Ymmärsin asiat usein kuulemma väärin. Halusin kuulla ne väärin ja unelmoin liikaa ja liian nopeasti asioita. Uskoin hänen sanansa, mutta olisi pitänyt ymmärtää milloin uskoa aikamuoto ja milloin toinen.
Loukkaannuin kun en saanut kutsua heidän perheen iloisiin tapahtumiin enkä viettämään joulupyhien juhlaa hänen luo lastensa sukulaistensa kanssa. Hän huusi kuinka en voisi tulla eikä koskaan näyttänyt niistä valokuvia kun pyysin. Kuulin kuitenkin hänen lapsiltaan, että juhlat olivat kivat ja saivat paljon lahjoja. Kuulosti ihanalta kaikki.
Valitin siitäkin hänelle, koska hän oli sanonut minulle aiemmin, että ei ne ole mitkään juhlat. Vaikka kaikki toki pukeutuivat hienosti, oli hyvää ruokaa tarjolla ja lahjoja jaettiin. Näin narulla kuivumassa hänen kauniin mustan mekon ja sukkahousut. Ehkä hän käytti niitä siellä. Meillä hän oli pukeutunut arjen villapaitaansa. Kritisoin häntä kun mut ja lapseni jätettiin ulkopuolelle. Käytin sanaa "taas". Valitin, että hän vietti meillä joulua kutsuttuna (sanoi, että olisi meetoin kotonaan yksin, koska lapsensa tulevat vasta joulupäivänä) minun perheen kanssa, mutta emme saaneet osallistua hänen. Luulin aattona, että olisin maailman onnellisin.ö. Tahdoin sitä samaa hänen luonaan kun hänen vanhemmat ja veljensä perhe tulivat hänen luokseen. En vaan voinut antaa olla, vaikka olisi taas pitänyt. Miksen vaan voinut olla hiljaa silloinkin?
En ymmärtänyt kun hän puhu mulle siitä, että haluaa mun kanssa naimisiin ja yhteisen elämän ja kodin ja koko loppuelämän ja haaveilee jatkuvasti, että oisin hänen vaimo ja haluaa nukkua joka yö mun vieressä, että hän ei oikeasti tarkoittanut sitä nykyhetkessä. Mun sydän hajos kun kysyin häneltä, omien näiden toiveidensa kertomisen perään, että no mentäisiinkö oikeesti sitten naimisiin. Tunsin miten rintaan kuin iskettiin ja painettiin jollain kun hän vastasi ei, koska hänen mukaansa minä en olisi siihen valmis, koska olin muutama päivä aiemmin sanonut, että harkitsen eroa, koska en ollut kokenut hänen sitoutuneen minuun samoin kuin minä häneen. Se tunne erilaisesta sitoutuneisuudesta kalvoi mua kokoajan. Pyörsin silloinkin eroa harkitessani päätökseni, kun hän vakuutti mulle, että olisi sitoutunut vahvasti ja loppuelämäksi. Mun ei olisi pitänyt kuitenkaan kosia. Mä mokasin. Se pilasi kaiken. Mokaan aina kaiken lopulta.
Oon haukkunut häntä pahoilla ja loukkaavilla sanoilla; vähänantavaksi, itsekkääksi, oman etunsa tavoittelijaksi, tekopyhäksi, hyväksikäyttäjäksi, peluriksi, ihmiseksi johon ei voi luottaa (koska hän monesti valehteli läsnäollessani muille ihmisille, että olisi ollut muualla kuin kanssani. Eikä aluksi halunnut jakaa yhteisiä meistä mihinkään tai päivityksiä, mistä myös riitelimme. Tunsin, että hän oli myös pettänyt puolivuotta entistä aviopuolisoaan ja sitten eronnut), epärehelliseksi, valehtelijaksi. Tiedän, että hänkin on haukkunut mua monilla loukkaavilla sanoilla ja syytöksillä, mutta ei se oikeuttanut mua käyttämään sellaista kieltä.
Annoin hänen kaikki vihassa sanotut sanansa Anteeksi. Pyysin usein Anteeksi omia hirveitä sanojani. Hänen oli vaikeaa unohtaa niitä. Hän palasi niihin aina kun oli vihainen.
Niin paljon toiveita, niin paljon surua ja niin paljosta unelmasta luopumista. Olisinpa osannut vain olla oikein ja tyytyä vähempään.- Anonyymi
Sori vaan mutta pitkästä sepustuksistasi tulee mieleen että olit vain edellisen suhteen laastari ja todistelit muuta halusit ”samat edut” kuin exällä. Ikävää sun puolesta!!!! Tsemppii!!!
- Anonyymi
Rikki raastava suhde. Tämä nainen ei selvästikään rakastanut sua, muuten ei olisi käyttäytynyt noin. Todella huonoa kohtelua ketään kohtaan ylipäätään.
- Anonyymi
Ajattelin samaa, en lähtisi noin huonotapaisen ja välinpitämättömän ihmisen kanssa edes R-kioskille, suhteesta puhumattakaan.
Hän sanoo rakastavansa. Haluaisin uskoa häntä, mutta muhun sattuu ja joku sisällä toivoo todella syviä muutoksia. Minusta tuntuu, että en merkitse hänelle tarpeeksi. Tai ehkä vain näytämme sen eri tavoin. Joku sisälläni kuitenkin on todella surullinen ja epätoivoinen.
- Anonyymi
Fructus83 kirjoitti:
Hän sanoo rakastavansa. Haluaisin uskoa häntä, mutta muhun sattuu ja joku sisällä toivoo todella syviä muutoksia. Minusta tuntuu, että en merkitse hänelle tarpeeksi. Tai ehkä vain näytämme sen eri tavoin. Joku sisälläni kuitenkin on todella surullinen ja epätoivoinen.
Jos tuo kaikki on totta mitä kirjoitit, et valitettavasti merkitse hänelle juuri mitään.
- Anonyymi
Fructus83 kirjoitti:
Mitä pitäisi muuttua?
- Anonyymi
Fructus83 kirjoitti:
"Tai ehkä vain näytämme sen eri tavoin." Millä tavoin kumppanisi näyttää sen? Teksteissäsi ei ole mitään viitettä siihen suuntaan että tunteita olisi.
Anonyymi kirjoitti:
"Tai ehkä vain näytämme sen eri tavoin." Millä tavoin kumppanisi näyttää sen? Teksteissäsi ei ole mitään viitettä siihen suuntaan että tunteita olisi.
Kyllä hän ajaa luokseni jokatoinen viikko useana päivänä töidensä jälkeen. Kuluttaa siihen paljon rahaa ja aikaa. On monesti sanonut, että laittaa kaiken vapaa-aikansa minun kanssa oloon. Hän puhuu välillä hyvin kehuvasti ja kauniisti. Kyllä hän on välillä päästänyt meidät viettämään heidän kanssaan viikonloppua kun oon kysynyt. Hän kertoo, että rakastaa mua. Ja nyt hän itki kun olimme puhumassa erosta. Hän sanoi, että hänelle jäisi kova ikävä ja tulisi muistamaan pitkään. En kestänyt katsoa hänen suruaan vaan suutelin ne kyyneleet pois. En tahdo, että aiheuttaisin hänelle surua. Tein niin 😔 Osaisinpa oikeasti olla paremmin. Yritän oppia. Ja opinkin vielä.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä pitäisi muuttua?
Minä muutun. Minun pitäisi ja muutunkin vielä 😊 Lopetan tämän valittamisen ja alan olemaan enemmän helpompi kumppani.
- Anonyymi
Fructus83 kirjoitti:
Kyllä hän ajaa luokseni jokatoinen viikko useana päivänä töidensä jälkeen. Kuluttaa siihen paljon rahaa ja aikaa. On monesti sanonut, että laittaa kaiken vapaa-aikansa minun kanssa oloon. Hän puhuu välillä hyvin kehuvasti ja kauniisti. Kyllä hän on välillä päästänyt meidät viettämään heidän kanssaan viikonloppua kun oon kysynyt. Hän kertoo, että rakastaa mua. Ja nyt hän itki kun olimme puhumassa erosta. Hän sanoi, että hänelle jäisi kova ikävä ja tulisi muistamaan pitkään. En kestänyt katsoa hänen suruaan vaan suutelin ne kyyneleet pois. En tahdo, että aiheuttaisin hänelle surua. Tein niin 😔 Osaisinpa oikeasti olla paremmin. Yritän oppia. Ja opinkin vielä.
Se nainen pompottaa sua. Tottakai naisystävää tavataan ja siihen otetaan aikaa, mennään mihin pitää mennä. Puheet on puheita, kehumiset sun muut ei ole mitään, jos samaan aikaan tulee enemmän kuraa niskaan. Vähättelet itseäsi kuin joku orja. Pidä puolesi tai katkaise suhde.
Mistä löydätte noin surkean huonoja suhteita...
- Anonyymi
Jopa on tarina. En katselisi viikkoakaan tuota naista. Ole yksin jos et parempaa seuraa saa tai sotket elämäsi.
- Anonyymi
Samaa mieltä, olipa setti, en katselis päivääkään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä, olipa setti, en katselis päivääkään!
Jokainen voi tehdä omat johtopäätökset. Totuus on kuitenkin se, että kukaan meistä ulkopuolisista ei tiedä tämän suhteen kaikkia siinä esillä, tai tiedostamattomissa olevia asioita. AP purki tuntojaan ja sellaiseen tämä palsta on oiva paikka, jos haluaa jonkinlaista peiliä tuntemuksilleen. Me anonyymit olemme kuitenkin melko värikäs porukka omine kokemuksineen ja neuvoineen. Toivon, ettei kukaan tuomitse sinua tai toista osapuolta edes ajatuksissaan. Tässä elämässä meillä jokaisella on omat surut ja kivut kohdattavana, siltä ei välty kukaan joten sellaisista avautumisesta ei tarvitse tuntea häpeää (jos se edes oli nolostumista syy).
Toivon AP sinulle ja toiselle osapuolelle kaikkea hyvää, varsinkin nyt pääsiäisen pyhinä, yhdessä tai erikseen. Luulen, että vain te kumpainenkin tahoillanne ja yhdessä itse pystytte sen selvittämään ja tiedätte lopulta parhaiten ollakko vaiko eikö olla.
Rauhaisaa kevättä! ☀️ Anonyymi kirjoitti:
Jokainen voi tehdä omat johtopäätökset. Totuus on kuitenkin se, että kukaan meistä ulkopuolisista ei tiedä tämän suhteen kaikkia siinä esillä, tai tiedostamattomissa olevia asioita. AP purki tuntojaan ja sellaiseen tämä palsta on oiva paikka, jos haluaa jonkinlaista peiliä tuntemuksilleen. Me anonyymit olemme kuitenkin melko värikäs porukka omine kokemuksineen ja neuvoineen. Toivon, ettei kukaan tuomitse sinua tai toista osapuolta edes ajatuksissaan. Tässä elämässä meillä jokaisella on omat surut ja kivut kohdattavana, siltä ei välty kukaan joten sellaisista avautumisesta ei tarvitse tuntea häpeää (jos se edes oli nolostumista syy).
Toivon AP sinulle ja toiselle osapuolelle kaikkea hyvää, varsinkin nyt pääsiäisen pyhinä, yhdessä tai erikseen. Luulen, että vain te kumpainenkin tahoillanne ja yhdessä itse pystytte sen selvittämään ja tiedätte lopulta parhaiten ollakko vaiko eikö olla.
Rauhaisaa kevättä! ☀️Kiitos ja hyvää pääsiäistä myös sinulle 💛
Anonyymi kirjoitti:
Rauhaisaa kevättä! ☀️Siis rauhaisaa kevättä ja hyvää pääsiäistä 😊
- Anonyymi
Mitä ap arvelee saamistaan vastauksista?
Mietinhän niitä kyllä. Lähinnä senkin kannalta, että näyttäytyyhän tämä kirjoitus aika kurjalta ehkä teistä, kun tuosta nyt puuttuu kaikenlaista hyvää mitä en nyt käsitellyt ja toki hänen tarinansa olisi toinen. Siinä te varmasti tuomitsisitte minut ja ehkä vaikuttaisinkin minä ihmiseltä joka ei rakasta. Tämä oli vain yksipuolinen tarina. En oikeastaan tiedä miksi sen edes tänne vuodatin. Oli paha olla. En oikein tehnyt siinäkään nyt oikein ja miltei hävettää.
Päätimme jatkaa yhdessä oloa. Olen kuitenkin päättänyt itse vähän vetäytyä henkisesti. En aio enää toivoa ja odottaa liikoja häneltä. Kuoletan odotukseni ja unelmani. Olen jo aloittanut sen prosessin. Tällä hetkellä en oikeastaan odota häneltä mitään. En enää vaadi häneltä aikaa enkä yritä nähdä lapsiaan ja luulen, että pidän omankin perhe-elämäni tästä suhteesta jatkossa hiukan etäällä. Parasta näin. Ymmärrän sen nyt ja nämä teidän kommentit auttoi mua tekemään sen päätöksen. Kiitos teille myötätunnosta. Vaikka tosiasia on oikeasti, että olisinpa odottanut hänestä aina vähemmän ja ollut enemmän hiljaa toiveiden, vaikka niitä usein kysyikin. Minun olisi pitänyt vain itse keskittyä enemmän omiin juttuihini ja arkeeni. Parasta näin.- Anonyymi
Fructus83 kirjoitti:
Mietinhän niitä kyllä. Lähinnä senkin kannalta, että näyttäytyyhän tämä kirjoitus aika kurjalta ehkä teistä, kun tuosta nyt puuttuu kaikenlaista hyvää mitä en nyt käsitellyt ja toki hänen tarinansa olisi toinen. Siinä te varmasti tuomitsisitte minut ja ehkä vaikuttaisinkin minä ihmiseltä joka ei rakasta. Tämä oli vain yksipuolinen tarina. En oikeastaan tiedä miksi sen edes tänne vuodatin. Oli paha olla. En oikein tehnyt siinäkään nyt oikein ja miltei hävettää.
Päätimme jatkaa yhdessä oloa. Olen kuitenkin päättänyt itse vähän vetäytyä henkisesti. En aio enää toivoa ja odottaa liikoja häneltä. Kuoletan odotukseni ja unelmani. Olen jo aloittanut sen prosessin. Tällä hetkellä en oikeastaan odota häneltä mitään. En enää vaadi häneltä aikaa enkä yritä nähdä lapsiaan ja luulen, että pidän omankin perhe-elämäni tästä suhteesta jatkossa hiukan etäällä. Parasta näin. Ymmärrän sen nyt ja nämä teidän kommentit auttoi mua tekemään sen päätöksen. Kiitos teille myötätunnosta. Vaikka tosiasia on oikeasti, että olisinpa odottanut hänestä aina vähemmän ja ollut enemmän hiljaa toiveiden, vaikka niitä usein kysyikin. Minun olisi pitänyt vain itse keskittyä enemmän omiin juttuihini ja arkeeni. Parasta näin.Oletko muuten tietoinen, että kuulostat vähän passiivis-aggressiiviselta? Tarkoitan että tavallaan pintapuolisesti myötäilet, mutta toisaalta vastustat. Olet päättänyt vetäytyä henkisesti ja lakata toimimasta ja odottamasta, mutta kuitenkin jatkaa suhdetta. Miten olet ajatellut sen parantavan tilannetta?
- Anonyymi
Fructus83 kirjoitti:
Päätimme jatkaa yhdessä oloa. Olen kuitenkin päättänyt itse vähän vetäytyä henkisesti. En aio enää toivoa ja odottaa liikoja häneltä. Kuoletan odotukseni ja unelmani. Olen jo aloittanut sen prosessin. Tällä hetkellä en oikeastaan odota häneltä mitään. En enää vaadi häneltä aikaa enkä yritä nähdä lapsiaan ja luulen, että pidän omankin perhe-elämäni tästä suhteesta jatkossa hiukan etäällä. Parasta näin. Ymmärrän sen nyt ja nämä teidän kommentit auttoi mua tekemään sen päätöksen. Kiitos teille myötätunnosta. Vaikka tosiasia on oikeasti, että olisinpa odottanut hänestä aina vähemmän ja ollut enemmän hiljaa toiveiden, vaikka niitä usein kysyikin. Minun olisi pitänyt vain itse keskittyä enemmän omiin juttuihini ja arkeeni. Parasta näin.Ystävä hyvä, mainitset usein että sinun pitäisi olla parempi ja helpompi kumppani, muuttua. Sinua tuntematta rohkenen silti sanoa että kumppanisi pitäisi hyväksyä sinut juuri sellaisena kuin olet. Ja sinun itsesi myös.
Toinen seikka joka kertomuksessasi tuntui ikävältä on se että kumppanisi vaikuttaa olevan jotenkin sinua ylempänä, hallitsevampi, asiat tapahtuvat hänen ehdoillaan? Kaipa suhde voi toimia niinkin, mutta toivon että sinullakin on omanarvontunne ja pidät puolesi siinä mitä toivot ja haluat suhteeltanne. Rakkaudessa ei ”uhrata” aikaa tai rahaa.
Hyvä että purit tuntojasi ja ajatuksiasi. Annoit ajateltavaa myös oman parisuhteeni kannalta 💛 Anonyymi kirjoitti:
Oletko muuten tietoinen, että kuulostat vähän passiivis-aggressiiviselta? Tarkoitan että tavallaan pintapuolisesti myötäilet, mutta toisaalta vastustat. Olet päättänyt vetäytyä henkisesti ja lakata toimimasta ja odottamasta, mutta kuitenkin jatkaa suhdetta. Miten olet ajatellut sen parantavan tilannetta?
Hei, olen tietoinen taipumuksestani passiivis-aggressiivisuuteen, monesti se kääntyy minua itseäni vastaan lopulta ja lamaannun sitten muussa elämässä. Se on todella kurjaa. En nyt vain enää keksi muutakaan ratkaisua tähän. Toista ei voi väkisin muuttaa, mutta itseään voi kun oikein haluaa. Käytöstään nyt ainakin. Toivon, että tämä nyt parantaisi tilannetta kun omatkaan odotukseni eivät ole enää korkealla. Ymmärrän kyllä, että se ei palvele oikeita tarpeitani jakaa elämä ja arki ihannekumppanini kanssa, mutta ehkä pitkässäjuoksussa voikin olla hyvä. Ymmärrän kyllä, että näin saatan itse irtaantua hänestä kokonaan. Luulen, että tunteidesi laimentaminen onkin jo alkanut. Mietin kyllä kovasti näitä asioita. Voi olla, että hän ei olekaan ihannekumppanini. Ja onhan minulla edelleen se tunne, että hän ei arvosta minua kuin minä häntä. Aika näyttää.
Anonyymi kirjoitti:
Ystävä hyvä, mainitset usein että sinun pitäisi olla parempi ja helpompi kumppani, muuttua. Sinua tuntematta rohkenen silti sanoa että kumppanisi pitäisi hyväksyä sinut juuri sellaisena kuin olet. Ja sinun itsesi myös.
Toinen seikka joka kertomuksessasi tuntui ikävältä on se että kumppanisi vaikuttaa olevan jotenkin sinua ylempänä, hallitsevampi, asiat tapahtuvat hänen ehdoillaan? Kaipa suhde voi toimia niinkin, mutta toivon että sinullakin on omanarvontunne ja pidät puolesi siinä mitä toivot ja haluat suhteeltanne. Rakkaudessa ei ”uhrata” aikaa tai rahaa.
Hyvä että purit tuntojasi ja ajatuksiasi. Annoit ajateltavaa myös oman parisuhteeni kannalta 💛Ja kiitos ja ihanaa, jos tästä oli hyötyä omaankin elämääsi 💛
Anonyymi kirjoitti:
Ystävä hyvä, mainitset usein että sinun pitäisi olla parempi ja helpompi kumppani, muuttua. Sinua tuntematta rohkenen silti sanoa että kumppanisi pitäisi hyväksyä sinut juuri sellaisena kuin olet. Ja sinun itsesi myös.
Hyvä että purit tuntojasi ja ajatuksiasi. Annoit ajateltavaa myös oman parisuhteeni kannalta 💛Tähän oli tarkoitus tulla tuo kiitos 💛 Toivon, että tämä tilanne joskus ehkä muuttuu. Nyt tällähetkellä en vain aio liikkua nopeasti. Hitaasti, mutta varmasti nyt vain hiukan etäännyn ja annan hänelle tilan hengittää. Näen muita ihmisiä ja pidän muihin ihmisiin yhteyttä ha omat lapseni enemmän etäämmällä". Jospa se tästä.
- Anonyymi
Fructus83 kirjoitti:
Hei, olen tietoinen taipumuksestani passiivis-aggressiivisuuteen, monesti se kääntyy minua itseäni vastaan lopulta ja lamaannun sitten muussa elämässä. Se on todella kurjaa. En nyt vain enää keksi muutakaan ratkaisua tähän. Toista ei voi väkisin muuttaa, mutta itseään voi kun oikein haluaa. Käytöstään nyt ainakin. Toivon, että tämä nyt parantaisi tilannetta kun omatkaan odotukseni eivät ole enää korkealla. Ymmärrän kyllä, että se ei palvele oikeita tarpeitani jakaa elämä ja arki ihannekumppanini kanssa, mutta ehkä pitkässäjuoksussa voikin olla hyvä. Ymmärrän kyllä, että näin saatan itse irtaantua hänestä kokonaan. Luulen, että tunteidesi laimentaminen onkin jo alkanut. Mietin kyllä kovasti näitä asioita. Voi olla, että hän ei olekaan ihannekumppanini. Ja onhan minulla edelleen se tunne, että hän ei arvosta minua kuin minä häntä. Aika näyttää.
Mielestäni koko suhde kannattaa lopettaa, jos sen ylläpitäminen vaatii henkistä vetäytymistä eikä suhde palvele omia tarpeita. Parisuhde ei ole itseisarvo, yksin on parempi kuin huonossa suhteessa.
- Anonyymi
Ap:ltä puuttuu omanarvontunto. Ryhdistäydy nainen ja lopeta toi nöyristely!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2833437BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62395Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2542193- 682079
- 721718
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3471367MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/251147- 651079
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231056Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola1691016