VAROKAA! inhottava haukkuva Ifolor

Anonyymi

Sadan euron taulu, joka on ihan eri näköinen kun lähetetty kuva.

Asiakaspalvelu väittää kivenkovaa, että alkuperäinne kuva on tumma, vaikka ei se ole. Jokainen näkee selvän eron paljaalla silmällä.

Ei ollut mitään mainintaa, että kuvaa pitäisi muuttaa vaaleammaksi, että lopputulos sitten vastaisi tilattua kuvaa :D

Puhuvat takuudesta ja laatuvirheen korvaamattomuudesta ristiin rastiin ja haukkuu lähetettyjä kuvia. En tule ikinä tilaamaan enää yhtäkään tuotetta heiltä, ja aion jakaa tätä lähetettyä kuvaa ja siitä teetettyä "taulua"

IFOLOR KUSETTAA JA ARVOTONTA MENETTELYÄ!

12

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ymmärtäkää jo, tilatkaa kuvanne Saksasta.
      Sieltä saa laatua sopuhintaan.

    • Anonyymi

      Laitapa linkkiä kuvaan niin katsotaan onko se kuva edes taulun teon arvoinen ja minkälaatuinen.

    • Anonyymi

      Saattaapi olla, että sinun näyttösi näyttää kuvat vaaleampina, kui n heidän.
      Tilauksissa on aina riskinsä.
      Itse tilasin muualta ylioppilaskuvia, joihin olin tehnyt valkoisen tausta. valmistaja leikkasi koko taustan pois, jolloin kuvista tuli hassunnäköisiä.
      Toisen kerra Kodakchromesta puuttui yksi väri kokonaan. Onneksi oli vain yksi rulla.

      Ikävämpi tapaus oli se, jonka eräs tuttavani kertoi. Oli kuvattu "kassillinen" lapissa ruskaa ja lähetetty jonnekin eurooppalaiseen laboratorioon.
      Takaisin tuli sama määrä valottamatonta filmiä kirjeen kera, jossa pahoiteltiin pilalle mennyttä kehitystä, värit oli ihan "ihmeelliset".
      Hän oli kuvannut ruskaa.

      • Anonyymi

        Kyllä Keski-Euroopassakin on ruska, ja voipa olla Lapin ruskaa komeampikin.


    • Anonyymi

      Jos tehty esim. Canvas niin siinä kuva automaattisestikin hieman tummenee kun sen painaa canvas-kankaalle, kun se imee sitä mustetta siihen. Kännykän näytöllä kuva saattaa olla vaalea mutta onkin sitten tummempi tulostaessa. Tietenkin kuvan valmistajan täytyy käyttää järkeä ja vaalentaa hieman kuvaa jos näyttää siltä että lopputulos ei näytä hyvältä painettuna. Tai mitkä lie robotit niitä kuvia ifoloril tekekään.

    • Anonyymi

      Näytön kalibrointi on sulla pielessä:D

    • Anonyymi

      Ifolorin prosessi on takuuvarmasti kunnossa, mutta onko aloittaja mitannut oman monitorinsa? Jos haluaa kunnollista jälkeä Ifolorista tai ihan mistä tahansa kuvakaupasta, pitää oman prosessin olla kunnossa.

      Eli osta tämän kaltainen mittari:

      https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/2649c/Kalibrointi?gclid=CjwKCAjw3pWDBhB3EiwAV1c5rOr10DDthf31BpII2E-nP-Lztw3wTcQ4pPhRYgNsiKRwpavFmh6RnBoCwnAQAvD_BwE&sort=price

      Sen jälkeen pitää tarkastaa, että käyttää itse samaa väriavaruutta, kuin kuvafirma, ettei tule säätöjen jälkeen vielä yhtä konversiota.

      Itse olen ratkaissut haasteen ostamalla oman A3 tulostimen.

      • Anonyymi

        Näytön voi kalibroida suoraan netin testien avulla. Ei tarvita mitään mittareita..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytön voi kalibroida suoraan netin testien avulla. Ei tarvita mitään mittareita..

        Tuollaisesta en ole kuullutkaan. Selitä vähän tarkemmin ja laita hiukan linkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisesta en ole kuullutkaan. Selitä vähän tarkemmin ja laita hiukan linkkejä.

        Esimerkiksi: http://www.lagom.nl/lcd-test/

        Ja netistä löytyy monesti myös omalle näytölle valmiiksi kalibroitu väriprofiili jonka voi Windowsissa ottaa käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi: http://www.lagom.nl/lcd-test/

        Ja netistä löytyy monesti myös omalle näytölle valmiiksi kalibroitu väriprofiili jonka voi Windowsissa ottaa käyttöön.

        Kiitti! Tuosta on hyötyä niille, jotka eivät katso tarvitsevansa monitorin kalibrointia.


    • Nyt kannattaa miettiä!

      Koska näyttö on kalibroitu, voihan sinun näyttösi antaa ihan oman kirkkauden kuvalle kun katsot sitä kuvaa monitorilta, ellei sitä ole kalibroitu! Myös histogrammi kertoo paljon siitä miten sävykäs kuva on ja paljonko siellä on kirkasta ja tummaa materiaalia!

      Kai sinä nuo tarkastit ennenkuin moittimaan aloit?

      Itse olen teettänyt kolmisenkymmentä kuvakirjaa retkistäni Ifolorilla, yhdessä oli kahdessa kuvassa kymmenistä pieni virhe ja sain uudet kirjat, niitä kun oli trehty 2 identtistä kappaletta. Jos kuvissa siis oikeasti on vikaa he tekevät uudet mutta jos sinä lähetät tummia niin saat tummia vaikka sinun monitorisi mitä näyttäisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3279
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1783
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1315
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1273
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1171
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1168
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1103
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      984
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      916
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      854
    Aihe