Minäkuva tai identiteetti on ihmisen oma näkemys itsestään.
Tämä käsitys voi liittyä niin ominaisuuksiimme kuin rooleihimme ja vastaa kysymykseen ”kuka minä olen”.
Järkyttävät kokemukset koskettavat usein tärkeimpiä ja perustavanlaatuisia minäkuvan osa-alueita, mistä tuloksena voi olla hämmennys.
Elämä voi tuntua sekavalta ja merkityksettömältä.
Oma tarina saattaa hetkeksi pysähtyä, siihen tulee särö, tai sen koetaan katkeavan kokonaan.
Pohdinnan ja etsimisen myötä minäkuva voi kuitenkin uudistua tai lujittua. Toipumisen kautta saa kokemuksen kriisistä selviämisestä ja voi jatkaa omaa elämää.
Vaikea elämäntilanne voi tuoda esille luonteenpiirteitä tai muita ominaisuuksia, joita ei ole aiemmin tunnistanut itsessäsi olevan, ehkä jopa täysin uusia puolia ja voimavaroja.
Internetfeikkely on yksi tapa tuoda julki minäääääääääääÄÄÄÄÄÄÄÄ.?
Kuka minä olen Pattayan Savossa vuodesta 2010 lukien?
Anonyymi
1
60
Vastaukset
Aloittajalle sydämellinen kiitos ja hatunnosto kuten tapana sanoa, ai että mistäkö?
No siitä että aloittaja hallitsee taitolajin.
Voisipa sitä tässä samalla jotain lausahtaa muihinkin keskustelusarjoihin, mutta antanee olla koska kyllä niissä juntti oireilee ilman ruokintaakin.
Jos joku ihan oikeasti on kiinnostunut esimerkiksi mikä on täällä Thaimaassa joidenkin maanviljelijöiden ahdinko, niin lukekaapa Kerosen tuere artikkeli.
Ystävällisin terveisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664