Ku en ottanu valinnaiseks mitään kieliä niin joudunko silti lukemaan joitain kieliä????
oon nyt seiskalla.
_____APUA____
8
928
Vastaukset 8
Ruotsi ja englanti lienevät edelleen pakollisia.
- ...
suomikin taitaa edelleen olla pakollinen kieli koulussa, käsittääkseni...
- ......
A1-kieleksi voi ottaa myös ranskan, venäjän, saksan... TOINEN KOTIMAINEN KIELI on siis ainut pakollinen pitkä kieli.. ei välttämättä englanti..
Ei taida koskaan mennä jakeluun.. Itse luin peruskoulussa A1-ranskaa - Rikkiviisas
...... kirjoitti:
A1-kieleksi voi ottaa myös ranskan, venäjän, saksan... TOINEN KOTIMAINEN KIELI on siis ainut pakollinen pitkä kieli.. ei välttämättä englanti..
Ei taida koskaan mennä jakeluun.. Itse luin peruskoulussa A1-ranskaaMinkäköhän ikänen sä oot...? Englanti kyllä ON pakollinen! A2 kieleks voi ottaa ranskaa, venäjää, saksaa... Mitäs niitä ny oli...? On niit enemmänki, mut ENGLANTI on pakollinen
- ...
Rikkiviisas kirjoitti:
Minkäköhän ikänen sä oot...? Englanti kyllä ON pakollinen! A2 kieleks voi ottaa ranskaa, venäjää, saksaa... Mitäs niitä ny oli...? On niit enemmänki, mut ENGLANTI on pakollinen
Tutustuppas kuule näihin valtakunnallisiin kieliohjelmiin. A1-kielenä eli 3.luokalta alkavana kielenä voi lukea englannin sijasta myös esimerkiksi ranskaa, saksaa tai venäjää.
Suurin osa tietenkin valitsee englannin, mutta etenkin suurimmissa kaupungeissa on paljon myös harvinaisimpien A1-kielien lukijoita.. että, otappa asioista selvää, ennen kuin tulet tänne jauhamaan tyhjänpäiväistä paskaa... Peruskoulussa pakollisia kieliä ovat A1-kieli (englanti/saksa/ranska/venäjä...) ja toinen kotimainen kieli (suomi tai ruotsi)
Opetushallituksen sivuilta löydät lisää...
- x_boy89
Pakollinen Ruotsi loppuu kasiluokan jälkeen. Tai ainakin täällä loppui.
- janika
pakollisia englanti ja ruotsi.jossakin tosiaan loppuu kasilla pakollinen ruotsi mutta meillä ei.
- Rikkiviisas
Suomee, englantii ja ruotsii joudut lukeen. Meillä ainakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1531661
Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?
https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt5441420Martina Aitolehti täräyttää suorat sanat Immu Fight Nightista: "Menen tietysti voittamaan"
Martina Aitolehti on ehtivä. Nyt hän on mukana Immu Fight Nightissa - ja kehässä vastaan tulee Nanna Karalahti. Miten l1581324Sinkut-palstan suurin valhe
Sinkut-palstan suurin valhe on väite siitä, että naisten olisi helpompaa pariutua kuin miesten. Niin kauan kuin sitä va247866Miesten suusta kuultua
Olen tässä samaa nyt muutaman kerran kuullut miesten suusta seuraavaa, toki hieman erilaisin sanavalinnoin kerrottuna: "172852- 58796
- 56708
- 54706
Haluaisin mies tietää pari juttua
Haluisin mies laittaa sulle viestiä ja kysyä paria asiaa sulta. Mun piti kysyä ne tässä joitakin päiviä sitten irl, mutt26700- 52599