_____APUA____

kööööööööp

Ku en ottanu valinnaiseks mitään kieliä niin joudunko silti lukemaan joitain kieliä????

oon nyt seiskalla.

8

928

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruotsi ja englanti lienevät edelleen pakollisia.

• ...

suomikin taitaa edelleen olla pakollinen kieli koulussa, käsittääkseni...

• ......

A1-kieleksi voi ottaa myös ranskan, venäjän, saksan... TOINEN KOTIMAINEN KIELI on siis ainut pakollinen pitkä kieli.. ei välttämättä englanti..

Ei taida koskaan mennä jakeluun.. Itse luin peruskoulussa A1-ranskaa

• Rikkiviisas
        ...... kirjoitti:

A1-kieleksi voi ottaa myös ranskan, venäjän, saksan... TOINEN KOTIMAINEN KIELI on siis ainut pakollinen pitkä kieli.. ei välttämättä englanti..

Ei taida koskaan mennä jakeluun.. Itse luin peruskoulussa A1-ranskaa

Minkäköhän ikänen sä oot...? Englanti kyllä ON pakollinen! A2 kieleks voi ottaa ranskaa, venäjää, saksaa... Mitäs niitä ny oli...? On niit enemmänki, mut ENGLANTI on pakollinen

• ...
        Rikkiviisas kirjoitti:

Minkäköhän ikänen sä oot...? Englanti kyllä ON pakollinen! A2 kieleks voi ottaa ranskaa, venäjää, saksaa... Mitäs niitä ny oli...? On niit enemmänki, mut ENGLANTI on pakollinen

Tutustuppas kuule näihin valtakunnallisiin kieliohjelmiin. A1-kielenä eli 3.luokalta alkavana kielenä voi lukea englannin sijasta myös esimerkiksi ranskaa, saksaa tai venäjää.
        Suurin osa tietenkin valitsee englannin, mutta etenkin suurimmissa kaupungeissa on paljon myös harvinaisimpien A1-kielien lukijoita.. että, otappa asioista selvää, ennen kuin tulet tänne jauhamaan tyhjänpäiväistä paskaa... Peruskoulussa pakollisia kieliä ovat A1-kieli (englanti/saksa/ranska/venäjä...) ja toinen kotimainen kieli (suomi tai ruotsi)
        Opetushallituksen sivuilta löydät lisää...

• x_boy89

Pakollinen Ruotsi loppuu kasiluokan jälkeen. Tai ainakin täällä loppui.

• janika

pakollisia englanti ja ruotsi.jossakin tosiaan loppuu kasilla pakollinen ruotsi mutta meillä ei.

• Rikkiviisas

Suomee, englantii ja ruotsii joudut lukeen. Meillä ainakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, minkä tiedon juuri nyt haluaisit

tietää hänestä, naisesta?
      Ikävä
      153
      1661
    2. Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?

https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt
      Maailman menoa
      544
      1420
    3. Martina Aitolehti täräyttää suorat sanat Immu Fight Nightista: "Menen tietysti voittamaan"

Martina Aitolehti on ehtivä. Nyt hän on mukana Immu Fight Nightissa - ja kehässä vastaan tulee Nanna Karalahti. Miten l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      1324
    4. Sinkut-palstan suurin valhe

Sinkut-palstan suurin valhe on väite siitä, että naisten olisi helpompaa pariutua kuin miesten. Niin kauan kuin sitä va
      Sinkut
      247
      866
    5. Miesten suusta kuultua

Olen tässä samaa nyt muutaman kerran kuullut miesten suusta seuraavaa, toki hieman erilaisin sanavalinnoin kerrottuna: "
      Sinkut
      172
      852
    6. Mitä vikoja

kaivatussasi on?
      Ikävä
      58
      796
    7. Nainen, minkä tiedon juuri nyt haluaisit

tietää hänestä, miehestä?
      Ikävä
      56
      708
    8. Miten usein

Vielä siellä muistelet meitä tai minua?
      Ikävä
      54
      706
    9. Haluaisin mies tietää pari juttua

Haluisin mies laittaa sulle viestiä ja kysyä paria asiaa sulta. Mun piti kysyä ne tässä joitakin päiviä sitten irl, mutt
      Ikävä
      26
      700
    10. Mikä tästä teki

Lopulta niin vaikeaa?
      Ikävä
      52
      599
    Aihe