Ei hallitus voi taluttaa ketään työn ääreen, jos ihminen itse ei tee mitään.
Paras keino torjua työttömyyttä on hakea töitä ja alkaa käymään siellä töissä !
70
134
Vastaukset
- Anonyymi
-66 se oli vielä niin viatontakin.
- Anonyymi
Ihan itse oli ennenkin haettava töitä niin kauan että sai,
oli suhdanteet mitkä hyvänsä. - Anonyymi
Hallituksen pitäisi etsiä persuille lisää hyväpalkkaisia työpaikkoja
kun vain osa persuista on saanut sellaisen syrjäytyneitten äänestäjiensä
innokkaalla avustuksella
ja kuluttaa nyt tyhjänpanttina housunp*rsettä mölisemässä oppositiossa.
Persujen 8000 euron palkkio (sis. kulukorvaukset) eduskunnassa on todiste
tasa-arvosta Suomessa:
Idioottikin voi päästä huippuliksoille. - Anonyymi
Paras tapa on tarjota töitä työttömille. Huonoin tapa millä työttömyys lisääntyy
on poistaa eläkeputki ja siirtää yli 55 vuotiaat työnantajan vastuulle.
Toinen on poistaa ansiosidonnainen, silloin ei ole enää varaa mennä töihin,
kulutus loppuu, ja työttömyys lisääntyy
nj- Anonyymi
Yrityksissä on tarjolla töitä, jos niillä on työvoiman tarve.
Anonyymi kirjoitti:
Yrityksissä on tarjolla töitä, jos niillä on työvoiman tarve.
Mutta on muistettava että sille palkanmaksajllekin pitää olla jotain hyötyä siitä työllistämisestä..Nyt on liikaa tälläisiä töitä jonka maksumiehiksi veronmaksajat ovat joutuneet eikä kukaan huolehdi hyötyykö palkanmaksaja, yhteiskunta etupäässä, mitään..
- Anonyymi
”Työt” on vaan tehty sellaisiksi, ettei niitä kukaan tee! Vaikka työt vanhusten ja lasten hoidoissa.
- Anonyymi
Nuorena ei ikäisillämme ollut vaihtoehtoja, oli hirveä into päästä töihin jo rahankin takia.
- Anonyymi
Niin, senkun kävelit johonkin mestaan, kysyit onks töitä ja pestattiin saman tien. Elettiin aikaa 40 vuotta sitten. Onko sinusta nyt 40 v myöhemmin samanlainen meininki? Ehei, kuule. Kaikista kylistä vietiin kaupat, virastot, tehtaat, sahat, maatalouskin loppui, ei ole yhtään mitään. Kaikki keskitettiin yhdeksi isoksi johonkin. Eihän jumaliste miljoona työtöntä mahdu ehkä 30000:n työpaikkaan. Enimmäkseen avoinna olevat työpaikat on osa-aikaisia ja tuntiliksa pyörii kympin molemmin puolin. Maksaako sillä asumisen, ruoan, vaatteet, mahdolliset lääkäri-hammaslääkärikäynnit, mahdolliset matkakulut ym ym? Ei, ei todellakaan. Ugin autotehdas on vai pitäisikö jo sanoa oli hyvä esimerkki, mihinsakkia työnnettiin pois kortistosta vaan nyt sielläkin puhaltaa ns normi tuulet eli väkrä pihalle "muutama".
- Anonyymi
Mutta kun saan niin hyvin rahaa tukien muodossa eikä tarvitse tehdä mitään.
Tuo on yksi ydindongelmista. Moni on sitä mieltä että ei kannata ottaa vastaan työtä koska palkka on vain vähän tukia suurempi ja sitä joutuu oikeasti tekemään työtä.- Anonyymi
Niin-niin, mutta näitä tarvitaan 1,8 miljoonaa lisää.......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelit sitten kloonautua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin perustuu tuollainen luku?
Syytä myös huomoida että kaikki ei voi perustua jatkuvaan kasvuun. Maailman väkiluku on myös saatava kääntymään laskuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin perustuu tuollainen luku?
Syytä myös huomoida että kaikki ei voi perustua jatkuvaan kasvuun. Maailman väkiluku on myös saatava kääntymään laskuun.Luku perustuu asiantuntijapääministerin lausuntoon medialle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luku perustuu asiantuntijapääministerin lausuntoon medialle
Ja linkki faktatietoon, kiitos. Muuten en usko ellei löydy fakta joka vahvistaa väittämän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja linkki faktatietoon, kiitos. Muuten en usko ellei löydy fakta joka vahvistaa väittämän.
Faktatietoa. Katainen Ykkösaamussa 2008
https://www.youtube.com/watch?v=1H4byTP1q9s - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktatietoa. Katainen Ykkösaamussa 2008
https://www.youtube.com/watch?v=1H4byTP1q9sPaljon on maailma muttunut sitten 2008. Ei kannata uskoa moiseen liikaa. Kokoomusta ja yrityksiä varmasti kiinnostaa suomalaista työvoimaa halvempi ulkomaalainen työvoima.
Tälläkin hetkellä on monta sataa tuhatta työttömänä, joten yhtälö ei oikein täsmää.
"Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2020 heinäkuussa 216 000 (virhemarginaali ±21 000), mikä oli 47 000 enemmän kuin vuotta aiemmin. Työttömiä miehiä oli 113 000 ja naisia 102 000."
Lähde: Tilastokeskus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olisi jo vuoteen 2019 pitänyt saada. Tänäpäivänä se on varmasti 2 miljoonaa. Tämän on sanonut valtiovaran ministeri Jyrki Katainen vuonna 2008.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olisi jo vuoteen 2019 pitänyt saada. Tänäpäivänä se on varmasti 2 miljoonaa. Tämän on sanonut valtiovaran ministeri Jyrki Katainen vuonna 2008.
Ja lisää tulee ”työttömiä”, kun porukka joukolla irtisanoutuu eri hoitoalojen töistä, jotka ns. Apotti tietojärjestelmän myötä tulevat entistä mahdotomimmiksi tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hullunkurista sellainen, että muualta halutaan halvempaa työvoimaa. Jos Suomalainen jää tästä syystä työttömäksi, niin se vaikuttaa verovarojen hupenemiseen, kun työttömälle pitää maksaa etuuksia valtion verovaroista.
Halvempi työvoima maksaa lisäksi palkastaan suhteessa vähemmän veroja ja verovarat hupenevat entisestään. Yrityksillä tiedettävästi ei ole mitään vastuita yhteiskuntaa ja valtiota kohtaan. Ne yrittävät maksimoida voitot ja pitää omistajatahot tyytyväisenä, vaikka tämä tekisi huonoa Suomen valtiolle ja yhteiskunnalle. - Anonyymi
Tiedätkö paljon tuet on?
- Anonyymi
Ei niitä ”töitä” nyt niin vaan ole. Suurimpaan osaan töistä tarvitaan joku ammattitutkinto tai ainakin määrätyt opinto-osat, tunnit ym. suoritetuiksi. Jos nimittäin nuoriakin työnhakijoita ajattelee. Ei ole enää mitään ns. aputöitä, joihin noin vain pääsee.
- Anonyymi
Tuo on kanssa yksi ongelma. Ei taida enää edes päästä siivoojaksi, jos ei ole siivousteknikon ammattitutkintoa. Ennen pysty vaihtamaan alaa ja ihan hyvin oppi asiat niiltä muilta. Liian haasteelliseksi on tehty alan vaihto ja ylipäätään työllistyminen.
- Anonyymi
sekin vielä, mutta yrittäjäksi pääsyä pitäisi helpottaa, kaikki ylimääräinen byrokratia pois, ja
työhön ottoa ja irtisanomista pitäisi helpotta, niin työnantajilta sekä työntekijöiltä.
Jos itse huomaa että työ ei ota onnistuakseen voisi työstä jäädä pois parin viikon varoitusajalla
eikä siitä tuli seuraumuksia, saman voisi tehdä työnantaja. tällälilla saataisiin säpinää työhön otton ja hakuun
nj
- Anonyymi
"Mahdottoman mahdolliseksi tekevä laite" – Näin VTT:n johtaja kuvailee Suomeen tulevaa kvanttitietokonetta"
Esimerkiksi koronavirusrokotteen kehity......"
Eilen oli PUHE-radiossa ohjelma, "mitä maksaa", eikä se koskenutkaan ruokaa!D
Kuka teistä tai lapsistanne hallitsisi kvanntitietokoneen kehitystä, niin siellä olisi töitä tarjolla.
Kun meidän nuoruudessa oli töitä jopa lapsenhoitajina/piikana, kuten myös siivoojina, niin niihinkin vaaditaan nykyisin melkein korkeakoulu opinnot. - Anonyymi
Käärinliinoissa ei ole taskuja laisinkaan ja turha kuluttaminen on syntiä!
- Anonyymi
Aamu-uutisissa uutisena varhaiskasvatuksen henkilökuntapula. Osittain sekin johtuu poliittisista päätöksistä, kun ryhmään tarvitaan kaksi pedagogista lastentarhanopettajaa ja yksi lapsia hoitava lastenhoitaja.
Miten sekin yhtälö onnistuu? Ei oikeasti mitenkään! Sijaistenkin saanti vaikeutuu kyseisessä toimintamallissa. Mitä ihmettä on oikein ajateltu? - Anonyymi
Heh.
Siehän nero olet, outoa, että kukaan ei ole ennen keksinyt noin hienoa ajatusta :D
Kun puhutaan työttömyydestä, puhutaan itseasiassa huutavasta työpaikkapulasta. Tekniikan kehittyminen, automatiikka, robotiikka, atk on vähentänyt suorittavan ihmistyön määrää. Maassa on kyllä pula erikoisosaajista, mutta kun kaikista ei ole kaikkeen, niihin ei piisaa tekijöitä. Toki nyt on myös pula tollasista hoitopuolen jne, sekä vaikkapa siivouspuolen tekijöistä, mutta niissäkin vähän sama asia, paikkoja ois, kun ois sopivia tekijöitä. Noh, kyllä tekniikka tulee muuttamaan niitäkin aloja, joten sieltä osastoilta tulee lisää työttömiä aikanaan.
Perusongelma kuitenkin on maapallon ylikansoitus, jengiä on liikaa koko pallon kestävyyden kannalta. Kaikille ei mitenkään voi riittää duuneja, etenkään kehittyneissä maissa. Jos maapallon väkiluku vaikka edes saataisiin puolitettua, duunipaikkojakin ois paremmin tarjolla.
https://www.worldometers.info/fi/
Nojoo, pitääpi ajatella positiivisesti. Parempihan tuo on, että ihmisiä on joutilaana ja kaikki hommat saadaan jotenkuten kuitenkin tehtyä. Paljon pahempi ois, jos kaikki duunit jäis tekemättä, vaikka kaikki ihmiset raatais kellon ympäri. Jokatapauksessa mitään täystyöllisyyttä on suomeen turha haahuilla, aina täällä tulee olemaan työvoimareserviä. Hoitosuhdehan se huolestuttaa, pakko totutella siihen, yhä pienenpi jengi elättää koko ajan kasvavaa loispummilaumaa. Se voi toi "pohjoismainen hyvinvointivaltio" olla tulevaisuudessa melkoinen vitsi.
=DW=- Anonyymi
Sitä ”pitkää ikää” pidetään jonkinlaisena ”hyvinvoinnin” mittarina. On se sitä tai ei! Oikeasti!
- Anonyymi
Ja varsinkaan kun niitä työpaikkoja ei ole!
- Anonyymi
Onhan työpaikkoja. Ne eivät vain "kelpaa" nirsoille.
- Anonyymi
2/3 tai jopa 3/4 osalla nuoremmista ikäluokista on saanut AMK-tutkinnon. Vanhempia ikäluokkia ei arvosteta. Kyllähän suurin osa työttömistä töitä hakee. Nuorilta puuttuu työkokemus, ja vanhempien ikäluokkien kykyyn oppia uusia asioita ei uskota.
Töihin halutaan tuoreen koulutuksen saanut, dynaaminen ihminen, jolla on vankka työkokemus alalta ja mielellään juuri kyseisestä työtehtävästä. Kun hakijoita on satakunta, niin voittoarpa ei ole jokaisen ulottuvilla. - Anonyymi
Ei hallitus estä ihmisiä kouluttautumista. On ollut tiedossa jo kymmeniä vuosia,
että ammattikoulutus tarvitaan.- Anonyymi
Juu, itsekin hommasin AMK-koulutuksen eri alalta, kuin entinen opistokoulutukseni. Mielestäni täydensi ja laajensi osaamistani, mutta vanhalla koulutuksella sain paremmin hommia. Ikä kai tuli vastaan. kun yli viiskymppinen haluaa uudistua, eikä uudelta alalta ollut kokemusta kuin kesätyö ja työharjoittelu.
Toinen esimerkki on ystäväni joka hankki 25 tekstiilialan työkokemuksen jälkeen uuden koulutuksen. Pärjäsi hyvin. Nuoremmat huonommin arvosanoin valmistuneet saivat koulutusta vastaavia työpaikkoja, tuttavani ei. Ikärasismi on totta. Ikääntyneelle ei anneta samalla tavalla mahdollisuutta yrittää uudessa ammatissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, itsekin hommasin AMK-koulutuksen eri alalta, kuin entinen opistokoulutukseni. Mielestäni täydensi ja laajensi osaamistani, mutta vanhalla koulutuksella sain paremmin hommia. Ikä kai tuli vastaan. kun yli viiskymppinen haluaa uudistua, eikä uudelta alalta ollut kokemusta kuin kesätyö ja työharjoittelu.
Toinen esimerkki on ystäväni joka hankki 25 tekstiilialan työkokemuksen jälkeen uuden koulutuksen. Pärjäsi hyvin. Nuoremmat huonommin arvosanoin valmistuneet saivat koulutusta vastaavia työpaikkoja, tuttavani ei. Ikärasismi on totta. Ikääntyneelle ei anneta samalla tavalla mahdollisuutta yrittää uudessa ammatissa.Olin 62v ikäinen kun minulle tarjottiin ammattiini ja osaamiseeni liittyvää työtä naapurikunnan alueella. Matkaa olisi ollut vain 15km. Moottoritie, auto ja kortti sekä tietenkin hyvä terveys.
Olin vuosikymmenet hankkinut elantoni paljon pitempienkin matkojen päästä joten se ei ollut syy kieltäytymiseeni.
Olin jo vuosia ollut "omalla vapaalla" joten en viitsinyt enää lähteä puuhastelemaan. - Anonyymi
En rupea enää istumaan vuosia koulunpenkilä vain siksi, että haluaisin vaihtaa alaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En rupea enää istumaan vuosia koulunpenkilä vain siksi, että haluaisin vaihtaa alaa.
MInusta oli mielekästä opiskella uutta alaa, kun entisellä ei töitä enää saanut.
itse opiskelu pitää aivot vireinä.
En olisi voinut kuvitella jääväni laakereilla lepäämään pienellä peruspäivärahalla.
Se ei ole ihmisen elämää.
Säästöt olisivat huvenneet ja kohta olisi ollut lirisssä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MInusta oli mielekästä opiskella uutta alaa, kun entisellä ei töitä enää saanut.
itse opiskelu pitää aivot vireinä.
En olisi voinut kuvitella jääväni laakereilla lepäämään pienellä peruspäivärahalla.
Se ei ole ihmisen elämää.
Säästöt olisivat huvenneet ja kohta olisi ollut lirisssä.Käytännössä opiskellen.
Pikku pajaan pomottamaan. Teknisen suunnittelun konttorista rationalisointiin. Siitä työsuojeluun. Edelleen ostajaksi suureen teollisuuslaitokseen. Saman alan teknisen projektin suunnitteluun.
Seuravaksi metallituote yrityksen linjavastuuseen ja edelleen alle 20h pajan toimitusjohtajaksi.
Seuravaksi tuotantopäälliköksi peräkkäin eri paikkaunnilla toimiviin pk-metalliyrityksiin.
Loppuhenkonen konsulttina 10 toimeksiantoa tuottavuuden ja kustannus standardien parissa.
Jouuimme vaihtamaan paikkakuntaa lukuisia kertoja. Kun lapset tulivat kouluikään jäi muu perhe paikalleen ja minä etsin leipämme muruset sieltä mistä niitä oli saatavina.
Kumma juttu, etten ollut työttömänä vaikka kerran työnantajani teki konkurssin ja kerran työsopimukseni purettiin ilman perusteita.
Jo 15v iästä alkaen oli valmis tekemään mitä tahansa työnantaja arvasi minulle osoittaa. 15v opin puikkohitsauksen auttavaan tasoon sekä lukemaan yksinkertaisia rautarakenne piirrustuksia sekä polttamaan niihin osat.
45v iästä alkaen minulle tarjottiin tehtäviä. En hakenut niitä. Tarjonta perustui kirjavan työurani aikana syntyneisiin henkilösuhteisiin ja niiden tuttavien tuntemukseen asenteistani ja osaamisestani.
Ei tuo työllistyminen ole tuon vaikeampaa yritteliäälle ja ennakkoluulottomalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin 62v ikäinen kun minulle tarjottiin ammattiini ja osaamiseeni liittyvää työtä naapurikunnan alueella. Matkaa olisi ollut vain 15km. Moottoritie, auto ja kortti sekä tietenkin hyvä terveys.
Olin vuosikymmenet hankkinut elantoni paljon pitempienkin matkojen päästä joten se ei ollut syy kieltäytymiseeni.
Olin jo vuosia ollut "omalla vapaalla" joten en viitsinyt enää lähteä puuhastelemaan.Juu, ja minä olin töissä määräaikaisessa työsuhteessa 600 km päässä omistusasunnosta itään. Maksoin vuokraa, ja kävin kotona 2 viikon välein. Mies asui länsirannikolla ja kävi kotona milloin pystyi, mutta onneksi työnantaja maksoi sentään hänen vuokransa. Tää on sitä 90-luvun jälkeistä selviytymistä. Taisteltu on, mutta nyt mies on tärvännyt terveytensä, ja on pysyvästi sairauseläkkeellä, ikä 56 v. Minä olen kai sitten työtävieroksuva, kun en lähde enää seikkailemaan minne työ vaatii muuttamaan. Täytyy kai siitä haavoittuneesta taistelijastakin jonkun huolta pitää.
Ei tää aina niin mustavalkoista ole, kuten yksinkertaisimmat ihmiset sen näkevät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja minä olin töissä määräaikaisessa työsuhteessa 600 km päässä omistusasunnosta itään. Maksoin vuokraa, ja kävin kotona 2 viikon välein. Mies asui länsirannikolla ja kävi kotona milloin pystyi, mutta onneksi työnantaja maksoi sentään hänen vuokransa. Tää on sitä 90-luvun jälkeistä selviytymistä. Taisteltu on, mutta nyt mies on tärvännyt terveytensä, ja on pysyvästi sairauseläkkeellä, ikä 56 v. Minä olen kai sitten työtävieroksuva, kun en lähde enää seikkailemaan minne työ vaatii muuttamaan. Täytyy kai siitä haavoittuneesta taistelijastakin jonkun huolta pitää.
Ei tää aina niin mustavalkoista ole, kuten yksinkertaisimmat ihmiset sen näkevät.Minun mustavalkoinen asenteeni on, että mies vastaa perheensä kaikinpuolisesta hyvinvoinnista ja turvallisuudesta.
Lasten kouluun menoon saakka perhe kulki mukana ja vaimo oli tietenkin kotiäiti ilman mitään korvauksia.
Sen jälkeen perhe pysyi pääosoitteessa ja minä liikuin työn perässä.
Tuossa vaiheessa vaimoni meni virkistäytymään töihin pariksi kymmeneksi viikkotunniksi.
Välillä piti 3kk:n korvauksettomia omia lomia.
Vaikka terveydellistä huolenpitotarvetta ei ollutkaan niin kotiuduimme kokonaan ollessani suunnilleen mainitsemasi ikäinen. Vaimo on minua 5 vuotta nuorempi.
Onneksi laiskistuimme ajoissa koska vasta parikymmentä vuotta myöhemmin, puolisen vuotta sitten vaimoni terveys heikkeni vakavasti.
Onhan amazonista piettävä huoli.
Muutenkin, en ymmärrä miten eläkeiän nostaminen parantaisi työttömyystilastoja, hyödyllisesti`? Olen täysin päinvastaista mieltä. Eläkeikää lähestyvät sivuun ja nuoret töihin. Olisi enemmän jatkuvuutta kuin vanhusten muutaman vuoden pakkotyöllistämisellä.
Mielestäni asenteesi on järkevä ja jalo. Tehdään tilaa nuorille.
- Anonyymi
Avoimista työpaikoista on monenlaisia sivuja.
Ikävä jos ei kysyntä ja tarjonta kohtaa jostain syystä.
Tässä eräs sivu, jossa ilmoitetaan noin 35000 työpaikasta,
tällä viikolla tullut 11574 uutta työpaikkaa eri aloilta.
https://duunitori.fi/?gclid=EAIaIQobChMI396GksOK8AIVNUeRBR038wS4EAAYBCAAEgJ6EPD_BwE- Anonyymi
"Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2020 heinäkuussa 216 000 (virhemarginaali ±21 000), mikä oli 47 000 enemmän kuin vuotta aiemmin. Työttömiä miehiä oli 113 000 ja naisia 102 000."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilastot kiintoisia.
Oikeastaan ei pitäis puhua työttömistä, koska työllisten määrä ratkaisee enenpi. Oletettavasti saman tilaston mukaan työllisiä oli 2 539 000, kun työikäisen väestön määrä on yhteensä 4 134 000. Eli aika iso osa porukoista hommailee muuta, kuin tekee duunia.
Pitää muistaa, tilastoja laaditaan siihen määritetyillä kriteereillä. Just työttömien määrä on käytännössä liian pieni, koska kaikenlaiset tukityöt, kurssitukset ja satunnaiset irtoduunit lasketaan sitten muualle, kuin työttömien lukuihin. Muutama irtotunti viikossa, oletkin ollut sen viikon työllistettynä.
Jostain syystä yrittäjiä ei lasketa kuin yrittäjiksi, se ja sama tekevätkö duunia, vaiko eivät. Lisäks yli sata tuhatta, jotka kuuluu ryhmään "piilotyöttömät" ja sitten on ryhmä "Työvoiman ulkopuolella olevat", liki 1,4 miljoonaa. Mitä lienevät, tuskin kaikki sairiksellakaan, tai opiskelijoita. Opiskelijoita nimittäin ei mainita ollenkaan noissa tilastoissa.
Jokatapauksessa, työvoimareserviä kyllä on, jos olisi töitä.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilastot kiintoisia.
Oikeastaan ei pitäis puhua työttömistä, koska työllisten määrä ratkaisee enenpi. Oletettavasti saman tilaston mukaan työllisiä oli 2 539 000, kun työikäisen väestön määrä on yhteensä 4 134 000. Eli aika iso osa porukoista hommailee muuta, kuin tekee duunia.
Pitää muistaa, tilastoja laaditaan siihen määritetyillä kriteereillä. Just työttömien määrä on käytännössä liian pieni, koska kaikenlaiset tukityöt, kurssitukset ja satunnaiset irtoduunit lasketaan sitten muualle, kuin työttömien lukuihin. Muutama irtotunti viikossa, oletkin ollut sen viikon työllistettynä.
Jostain syystä yrittäjiä ei lasketa kuin yrittäjiksi, se ja sama tekevätkö duunia, vaiko eivät. Lisäks yli sata tuhatta, jotka kuuluu ryhmään "piilotyöttömät" ja sitten on ryhmä "Työvoiman ulkopuolella olevat", liki 1,4 miljoonaa. Mitä lienevät, tuskin kaikki sairiksellakaan, tai opiskelijoita. Opiskelijoita nimittäin ei mainita ollenkaan noissa tilastoissa.
Jokatapauksessa, työvoimareserviä kyllä on, jos olisi töitä.
=DW=Toki näin on. Lapset ja nuoret (opiskelijat), kotiäidit, eläkeläiset jne. eivät tee työtä. Aika paljon on sitä porukkaa jotka tekevät "muuta".
Silti on ihmeellistä kun väitetään, että tarvitaan työvoimaa jos kerta työttömiä on omasta takaa noin paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki näin on. Lapset ja nuoret (opiskelijat), kotiäidit, eläkeläiset jne. eivät tee työtä. Aika paljon on sitä porukkaa jotka tekevät "muuta".
Silti on ihmeellistä kun väitetään, että tarvitaan työvoimaa jos kerta työttömiä on omasta takaa noin paljon."...kotiäidit, eläkeläiset jne. eivät tee työtä...." Anteeksi vain, mutta kotiäidit tekevät työtä, eivät vain saa palkkaa. Siitä saisi palkan (siis pelkän lapsenhoidon osalta) päiväkodin "täti", jos oma äiti ei hoitaisi. Sopii kokeilla hänen, joka epäilee ettei se käy työstä.
- Anonyymi
Suuri osa työttömistä asettaa niin paljon ja sellaisia reunaehtoja työlle, että ne supistavat vaihtoehtoja riittävästi työttömän työttömänä pysymiseen.
Riittävän tasoinen kotiin elätys ylläpitää noita työn vastaan ottamisen vaatimuksia!- Anonyymi
V, niinkuin ketuttaa tommonen asenne. Itse olen muuttanut maisemaa työn vuoksi useita kertoja. Olen tehnyt vaativia töitä alempiarvoisella nimikkeellä, jottei tarvitse nauttia tarpeeksi palkkaa. Olen tehnyt määräaikasia työsuhteita enemmän, kuin laki sallii, ja viimeiset kaksi määräaikaista niputettiin työtodistukseeni yhdeksi, ettei mene laittomaksi. Ja lisäksi olen päiväysvanha harppu, mikä kirjoittamattomien lakien mukaan on hyödytön eläin.
- Anonyymi
Juuri niin, näin se on aina ollut ja näin se tulee aina olemaan. Ite lopetin vuosi sitten 68 vuotiaana, tosin viimeiset pari vuotta tein vain keikkaa.
- Anonyymi
Kiinnostaa "asiantuntijuutesi" taustalta llytyvä koylutus ja tottakai syntymävuosi tai vuosikymmen.
Kyl silloin sodan jälkeen.... - Anonyymi
Kyllähän työtä Suomessa riittää, mutta kun kaikki työnantajat eivät ole valmiita maksamaan siitä palkkaa, jolla eläisi. Joillakin seuduilla ei kertakaikkiaan ole tarpeeksi työpaikkoja. Kaikilla ei ole mahdollisuuksia muuttaa työn perässä esim. perhetilanteesta johtuen. Puolisolle ei välttämättä olisi toisella paikkakunnalla työtä.
- Anonyymi
Jotkut yritykset siirtävät lisäksi toimintaa halpatyövoimaa tarjoaviin maihin. Sinne ne työpaikat sitten valuvat. Yrityksillä ei ole velvoitteita valtiota ja yhteiskuntaa kohtaan.
- Anonyymi
Ihmisiä ei kannata hätistellä töihin, siitä ei ole kuin haittaa, hiilinielut romahtaa kun
ihmiset tekevät ja kulkevat saastuttamassa ilmaa. ja se vasta kalliiksi käy.
Siksi ansiosironnaisen määrää ja kestoa pitää nostaa, siitä kertyy verojakin enepi
kun pienipalkkaisesta työstä, ja jää hiilinielun romahtamisesta kuusi miljdia säästöön- Anonyymi
Metsät aiheuttaa niin kalliit ilmastohaitat, että parempi olis kaataa ne kaikki :D
- Anonyymi
Tällä hetkellä näyttää olevan Suomessa hieman yli 31000 avointa työpaikkaa tyomarkkina.fi ilmoittamina
Norjassa noin 43000 ilmoitettua vapaata työpaikkaa nav.no sivuston mukaan
Tanskassa 36400 jobindex.dk mukaan
Ruotsissa 81 225 ilmoitusta joissa 197 479 työpaikkaa arbetsformedlingen.se mukaan. - Anonyymi
Neljä työhakemusta kuukaudessa.
1. autonkuljettajaksi (ei ajokorttia)
2. leipomoon (en oo ikinä leiponut)
3. kunnaninsinööriksi (peruskoulu käyty)
4. automekaanikoksi ( ei koulutusta) - Anonyymi
Koulu- ja opiskeluaikaisia työpaikkoja oli noin 20 kpl. 3:n valtion alueella.
Valmistuttuani ammattiini oli 7 vakituista työpaikkaa usealla paikkakunnalla ja valmistautuessani "eläköitymiseen" tein 10 eri mittaista pätkää eri paikkakunnilla.
Ennen "valmistautumista" oli pisin työttömyysaika 13 päivää.
Työkkäri on ollut minun kannaltani täysin hyödytön.
Pätkimisen aikoina ilmoittauduin aina työkkäriin ja liittooni.
Melko varhain työkkärin mamma sanoi, että voisin hoitaa sen ilmoittautumiseni puhelimitse koska mammat olivat nähneet minun itseni hankkivan työni.
Paikat ja palkat vaihtelivat. Vaihdoin työstä toiseen, paremman tuntuiseen työhön.
Kerran jouduin olosuhteiden vuoksi vaihtamaan työhön jossa palkkani oli noin puoet edellisestä. Vaihtoehtona olisi ollut jäädä makaamaan kotipaikkakunnalle työttömänä.
Olin perheellinen. Yhdessä vaiheessa lasten koulunkäynti aiheutti vaihtamistaukoa mutta se ei kestäny montaa vuotta.
Pienipalkkaisesta eukosta oli se hyvä puoli, ettei sen kotonaolovuodet aiheuttaneet paljoakaan tulojen menetystä vaikka ei saanutkaan mitään tukia.
Eräs asia. Liikkuvuuteni ansiosta minun ei tarvinnut hakea työtä noin 45v iän jälkeen vaan aikaisempiin kontakteihin perustuen minuun otettiin yhteyttä kysellen mielenkiintoani tarjolla olevaan puuhaan.- Anonyymi
Työelämä😂
Lekuri, kun sanoi, että kirjoittaa sairaslomaa, niin työelämä pyyhkiytyi samantien pois ja nykyisin sanonkin, etten ole koskaan töissä ollutkaan.
Kiva oli joskus muinoin töitä tehdä ja nyt on kiva olla eläkkeellä työelämän täysin unohtaneena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työelämä😂
Lekuri, kun sanoi, että kirjoittaa sairaslomaa, niin työelämä pyyhkiytyi samantien pois ja nykyisin sanonkin, etten ole koskaan töissä ollutkaan.
Kiva oli joskus muinoin töitä tehdä ja nyt on kiva olla eläkkeellä työelämän täysin unohtaneena.Oli kiva kun oli runsaasti erilaisia työkavereita mutta yhteydet heihin vähenivät heidän muuttaessaan taivaalliseen hiippakuntaan. Muutama on vielä jalkeilla.
Olen itse 8-kymppinen ja nuo poistuneet ovat kaikki minua nuorempia kuten myös jalkeilla olevat.
En osannut seurustella lekureiden kanssa. Yritin heti 5-kymppisenä päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Vakio syynä selkä. Piru vie kun selästä ei löytynyt mitään vikaa.
Sitten, erään hepun ohjeistamana valitin psyykkisiä häiriöitä. Stressiä, unettomuutta, paniikkikohtauksia. Kävin mielenterveystoimistossa kolmesti. Kolmannen kerran lopuksi kallonporaaja sanoi, että yritähän rentoutua! Tulee kesä ja kaikkea. Autahan itseäsi!
Kun mikään ei onnistunut niin täytyi suunnitella töissä käymisen lopettaminen ja hoitaa valmistelu joka kesti muutaman vuoden.
Myönteiset muistot vaihtelevasta työurasta kuten myös tuosta masentavasta yrityksestä, ovat vielä mielessäni.
- Anonyymi
Ei kukaan voi tehdä töitä kun niitä on ihan mahdottomasti. Vai mitä
- Anonyymi
"Ei hallitus voi taluttaa ketään työn ääreen"
Miksi hallitus toisensa jälkeen kuitenkin yrittää vimmaisesti tehdä noin?
Työn vapaa valinta on kansalaiselle LAKIIN PERUSTUVA OIKEUS, jota hallitus ei voi ohittaa. Hallitus ei valitse sinun eikä minun työpaikkaa eikä varsinkaan tunkeile millään tavoin siihen valintaprosessiin.
Jos huonot työpaikat jää valitsematta, se on voi voi, sitten pitää vain hallituksen tehdä ahkerammin töitä jotta saataisiin parempia työpaikkoja tarjolle. - Anonyymi
Jos täällä joku valittaa jostakin "pakollisista" 4 työpaikan hakemisista per kuukausi, olette ihan itse omalla päätöksellänne menneet asian omassa suunnitelmassanne hyväksymään.
Jos vähänkin luette lakia, ymmärrätte, että mikään pakkohakeminen ei ole lain mukaista toimintaa, ja se on syytä sanoa myös viranomaiselle jos asiasta tulee kiistaa.
Työn valitsemisen vapaus on lakiin perustuva oikeus, eikä sitä voi työkkäri toimillaan, suunnitelmillaan tai viranomaistemppuiluillaan ohittaa, ilman että alkaa samalla toimimaan lainvastaisesti.- Anonyymi
Jos saat työttömyyskorvausta ja olet te-toimistossa kirjoilla, sinun on oltavat työmarkkinoiden käytössä ja jos on velvoite hakea 4 paikkaa, se silloin on. Lakiin voi vedota, mihin lakiin liene mutta karenssi tulee, jos et suorita päivärahan saamisen ehtoja.
Se, mitä hyötyä on pakkohauista, on toinen juttu - ei mitään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos saat työttömyyskorvausta ja olet te-toimistossa kirjoilla, sinun on oltavat työmarkkinoiden käytössä ja jos on velvoite hakea 4 paikkaa, se silloin on. Lakiin voi vedota, mihin lakiin liene mutta karenssi tulee, jos et suorita päivärahan saamisen ehtoja.
Se, mitä hyötyä on pakkohauista, on toinen juttu - ei mitään!Kyse onkin siitä minkä EU-valtion työmarkkinoiden käytettävissä.
Olen useaan kertaan mainostanut Espanjan työmarkkinoita.
Taatusti saa olla rauhassa sen Suomen salliman 3kk ja nostaa siellä meikäläinen ansiosidonnainen.
Uusiminen vaatii Suomessa vähintään yhden kuukauden todistettavan työsuhteen ja siltä ajalta palkkatodistuksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, mitä hyötyä on pakkohauista, on toinen juttu - ei mitään!Jos sitä työtä oikeasti haluaa saada niin sitä etsii aktiivisesti, yrittää päästä opiskelemaan vaikka muuta ammattia, menee vaikka kesätöihin tai muihin väliaikaistöihin, juttelee ystäviensä ja tuttaviensa sekä sukulaistensa kanssa jos heidän työpaikoilla tarvitaan uusia työntekijöitä.
Tietenkin jos on ilmoittautunut työttömäksi ja saa siitä työttömyysetuutta, täytyy olla työmarkkinoiden käytössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sitä työtä oikeasti haluaa saada niin sitä etsii aktiivisesti, yrittää päästä opiskelemaan vaikka muuta ammattia, menee vaikka kesätöihin tai muihin väliaikaistöihin, juttelee ystäviensä ja tuttaviensa sekä sukulaistensa kanssa jos heidän työpaikoilla tarvitaan uusia työntekijöitä.
Tietenkin jos on ilmoittautunut työttömäksi ja saa siitä työttömyysetuutta, täytyy olla työmarkkinoiden käytössä.Toistan. Kun Suomesta lähtiessään hoitaa muodollisuudet työkkärin ja kelan kanssa ja menee johonkin EU-maahan ilmoittauten siellä viikon sisällä Suomesta lähdöstään työttömäksi työnhakijaksi niin sen jälkeen on kyseisen maan työmarkkoiden käytettävissä. EI SUOMEN!
Minulla on kokemusta Espanjasta. Hoidin kotimaan päässä tarvittavat muodollisuudet.
Ajoin vaimoni kanssa Espanjaan. Tukholmasta kaakkoiseen Espanjaan 36 tuntia.
Nukuin ja seuraavana päivänä (arkena) ilmoittauduin asunnostamme noin kilometrin päässä olevaan työvoimatoimistoon. Tarvittiin lähtödokumenttien näyttäminen ja kopio passin kuvasivusta.
Meikäläinen ansiosidonnainen tuli kahden ensimmäisen kuukauden ensimmäisellä täydellä viikolla lähimmän CAM:n konttoriin josta nostin sen käteisenä.
Kolmannen kuukauden korvaus tuli kotoiseen pankkiini tililleni.
Hakureisun uusiminen vaati vähintään kuukauden työrupeaman ja palkan Suomessa.
Työkkäri ei ollut kiinnostunut minusta koska en ollut Suomen työmarkkinoiden käytettävissä mutta toisella kerralla eräs aikaisempi työnantajani soitti minulle suoraan ja ehdotteli puuhastelua pajassaan. Kerroin voivani tulla jos hän kustantaa reittilennot lähimmältä espanjalaiselta kv-lentokentältä Seutulaan ja määräaikaisen projektin hoitamisen jälkeen takaisin. Eipä pitänyt minua riittävän tärkeänä. 3kk:n reisun jälkeen kävin hoitamassa homman.
Noiden 3kk:n aikana ei espanjalaisia kiinnostanut tippaakaan minun olemiseni.
Ovatko nämä "vainotut" työttömät niin avuttomia, että mieluummin ruikuttavat ahdistelusta kuin käyttävät hyväkseen kuvamani kaltaista mahdollisuutta?
- Anonyymi
Kyllä hallitus voi alkaa purkaa kelantuet rankin tavoin ja lopettaa kelatukien maksut. Töihin tai jos työt ei kinosta siltojen alle asuu.Otaa käyttöön vaan Usan käytännöt. Mielterveyspotilat jotka juo Kela eläkkeensä .Pystyvät työntekoon jos pystyvät paarit mennä kelantuki päivinä.
- Anonyymi
Vielä parempi keino työssä käymisen lisäksi on tehdä siellä työpaikka myös töitä
- Anonyymi
Helsingin kaupungille kannattaa olla tekevinään töitä, kun kaupunkikin on maksavinaan palkkaa😂
- Anonyymi
olet ilmaisen toisen duunin tarpeessa kun kirjoitat paskaa vapaalla ajallasi
- Anonyymi
Sitä eivät tunnu ymmärtävän enemmistö kansalaisista, että työttömyys lähree ryhtymällä töihin ja työvoimapula samalla lähtee.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke442604- 1252010
- 871688
- 1621309
Mitä harrastuksia kaivatullasi on?
Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?681260- 511137
- 691092
- 611066
Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi
Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂671004Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?
Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t32977