Kävin tänään parturissa siistiyttämässä tuota

koronamoppia, ja arvatkaa mitä parturin täti sanoi ja teki? 😮

Hän sanoi ohentavansa tukkaa enemmän sivuilta ja takaa kuin päältä, ja sanoi perusteluksi sen että tukkani on ohuempaa päälaella ja paksumpaa sivuilla ja niskassa. Jos olisi ottanut päälaelta enemmän, hän sanoi ettei se näyttäisi tasapainoiselta muuhun tukkaan verrattuna.

Mutta mites nyt tästä eteenpäin? Pitäisikö mun ihan varmuuden vuoksi ryhtyä syömään finasteridi-valmistetta, ettei mitään kunnon sasikaljua pääse kehittymään kun ikääkin tulee tänä vuonna jo pyöreitä vuosia. Itse kyllä karsastan kaikenlaista lääkkeiden "turhaa" käyttöä, jo ihan haittavaikutustenkin takia, joten olen varsin skeptinen kyseisen lääkkeen suhteen. Mitähän yhteisvaikutuksia sillä mahtaisi Lyrican kanssakin olla, kun kumpikaan ei käsittääkseni ainakaan keskimmäisen alaraajan lihaksiston jännittämistä yhtään paranna tai edesauta 🤔

Tosin aiemmin tukkatyylini oli sellainen, että parturissa ajettiin aina tosi lyhyeksi sivuilta ja takaa, ja keskelle jätettiin enemmän tukkaa jonka kampasin takaviistoon. Mutta viime kesänä tosiaan vetäisin koneella ihan millitukan, joten luotan siihen että en silloin kiinnittänyt niin tarkkaan huomiota sivu- ja takatukkaan, tai hinkkasin päälakea koneella liikaakin.
Näin sen on pakko ollut mennä, eikö vain? Muutenhan tässä alkaisi tulla hulluksi kun ei muutenkaan pinnalliset tindernaiset kiinnostu kun en tiedä mikähän vika mussa mahtaa olla, niin että hulluksihan tässä tulisi jos joku sasikalju alkaisi vielä muodostumaan 😱

49

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sano, että mstkit Prodigya ja leikkaa sasi valmiiksi. 😄

https://youtu.be/wmin5WkOuPw

Geelillä sivut pystyyn ja äkänen ilme... uusi look! 😀👌

• Täytyy pitää mielessä tuokin hiustyyli tulevaisuutta ajatellen, mutta olen silti aika luottavainen että tällainen vähän Fernando Alonson tyylinen tukka pysyy päässä ja säilytän nuorekkaan lookkini ilman finaa tai muita vippaskonsteja 😃

Eikä siinä, onhan täälläkin palstalla jotkut kertoneet vetäneensä höylällä ihan rehellisen jyystärikaljun kun on kranssi alkanut muodostumaan. Tosin jyystärikarjua musta ei saisi tekemälläkään, vaikka vetäisin täysin kaljuksi. Enemmänkin sellaisen kynityn rotan näköinen olisin hoikkana miehenä, ilman tatuointeja yms. 😂

• peris234 kirjoitti:

Täytyy pitää mielessä tuokin hiustyyli tulevaisuutta ajatellen, mutta olen silti aika luottavainen että tällainen vähän Fernando Alonson tyylinen tukka pysyy päässä ja säilytän nuorekkaan lookkini ilman finaa tai muita vippaskonsteja 😃

Eikä siinä, onhan täälläkin palstalla jotkut kertoneet vetäneensä höylällä ihan rehellisen jyystärikaljun kun on kranssi alkanut muodostumaan. Tosin jyystärikarjua musta ei saisi tekemälläkään, vaikka vetäisin täysin kaljuksi. Enemmänkin sellaisen kynityn rotan näköinen olisin hoikkana miehenä, ilman tatuointeja yms. 😂

No itseasiassa eräs stand-up koomikko on aika nuori ja sasikalju. Lisäksi hoikka. Kyllä hänelle kalju sopi paremmin.

https://youtu.be/nPMB1LNmsXo

Tässä sasina rehellisesti...

https://youtu.be/224dn7vwORs

Ja tuossa oli ajanut pään kaljuksi... minusta ihan jees...😬

• Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

No itseasiassa eräs stand-up koomikko on aika nuori ja sasikalju. Lisäksi hoikka. Kyllä hänelle kalju sopi paremmin.

https://youtu.be/nPMB1LNmsXo

Tässä sasina rehellisesti...

https://youtu.be/224dn7vwORs

Ja tuossa oli ajanut pään kaljuksi... minusta ihan jees...😬

Hyvä pyöree pään muoto, saa kiittää geenejään.

• Anonyymi

Tukka kasvaa eri kohdista eri vauhtia. Leikkaan neljän henkilön hiukset ja omankin takun tunnen. Sieltä otetaan missä sitä on liikaa. Itsellä kasvaa eniten takaraivolla, sinne kertyy paksu pehko, sivuilta huonommin.
      Terveellisellä ruoalla voi jonkin verran olla vaikutusta tukan kasvuun, mutta eiköhän se vähän ole perinnöllinen juttu.

• Anonyymi

Laita peruukki.

• Anonyymi

Me venäläiset mielikuvitusystäväsi kannatamme sinulle irokeesia ja Venäjän todellista johtajaa Aleksander Navalnyitä.

Psta
      Vladimir Njäätä

• Mulla muuten on joskus 2010-luvun taitteessa ollut periaatteessa jonkinlainen irokeesi, eli sivuilta hyvin lyhyt tukka ja keskeltä geelillä pystyssä. Mutta ei se ole enää ihan tätä päivää se 😅

Tosin mitään mielikuvitusystäviä mulla ei tietääkseni Venäjällä(kään) ole, ja Venäjän yhtenäisen kansan ansioitunut valtionpäämies on kyllä Isä Putin eikä tuo mainitsemasi tyyppi, jonka nimen olen kyllä jossain yhteydessä kuullut. Oliko toi se haimatulehduksen sairastanut, berliinissä hoidossa käynyt isämmaanpetturi? Mitä kyseiseen henkilöön tulee, niin ihan hyvä että on pidätetty ja pistetty vankilaan. Lait on tarkoitettu noudatettaviksi, myös Venäjällä. Tosin tämän haimatulehdustaustaisen potilaan /vangin syömälakko oli aika vaarallista leikkiä omalla terveydellään, kertoo paljon henkilön järjenjuoksusta 🙄

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Mulla muuten on joskus 2010-luvun taitteessa ollut periaatteessa jonkinlainen irokeesi, eli sivuilta hyvin lyhyt tukka ja keskeltä geelillä pystyssä. Mutta ei se ole enää ihan tätä päivää se 😅

Tosin mitään mielikuvitusystäviä mulla ei tietääkseni Venäjällä(kään) ole, ja Venäjän yhtenäisen kansan ansioitunut valtionpäämies on kyllä Isä Putin eikä tuo mainitsemasi tyyppi, jonka nimen olen kyllä jossain yhteydessä kuullut. Oliko toi se haimatulehduksen sairastanut, berliinissä hoidossa käynyt isämmaanpetturi? Mitä kyseiseen henkilöön tulee, niin ihan hyvä että on pidätetty ja pistetty vankilaan. Lait on tarkoitettu noudatettaviksi, myös Venäjällä. Tosin tämän haimatulehdustaustaisen potilaan /vangin syömälakko oli aika vaarallista leikkiä omalla terveydellään, kertoo paljon henkilön järjenjuoksusta 🙄

😂 peris imitoi pikkukäppänä Putler idoliaan jopa siinä ettei sano Navalnyin nimeä 🤣

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Mulla muuten on joskus 2010-luvun taitteessa ollut periaatteessa jonkinlainen irokeesi, eli sivuilta hyvin lyhyt tukka ja keskeltä geelillä pystyssä. Mutta ei se ole enää ihan tätä päivää se 😅

Putin myrkytti Navalnin novitsokilla, mahtoiko aiheuttaa myös haimatulehduksen?

• Anonyymi kirjoitti:

Putin myrkytti Navalnin novitsokilla, mahtoiko aiheuttaa myös haimatulehduksen?

No voihan se haimatulehdus iskeä joskus kuin salama kirkkaalta taivaalta, yleensä johonkin sappijuttuihin liittyen. Mutta minä jos joku tiedän miten sen kaikkein varmimmin saa, joten mulla on omat epäilykseni Berliinin potilaan elämäntavoista. No pääasia että on vankeusaikanakin osaavien lääkärien käsissä, sillä mielestäni jokaisen henkilön henki on tärkeä, myös Venäjällä.

• No sehän on ihan normijuttu, että edessä ja ohimoilla on ohuempaa hiusta kuin takana..

• No juu tottakai, varsinkin kun se oli saanut kasvaa liki vuoden päivät melkoiseksi pehkoksi. Eli ihan sillä parturilla oli pointti, mutta aihepiirihän kuuluu palstan kestopuheenaiheisiin niin pakkohan se oli jakaa tännekin 😄

• Parturilta kauniisti sanottu sasikaljusta, mutta haluaahan hänkin pitää asiakkaansa.

• Anonyymi

Minä vedän aina millitukan koneella. Tai tyttöystäväni vetää koska on käynyt parturi kampaaja kooulun. Säästää rahaa, moisesta saisi maksaa 14 euroa parturissa joten säästän rahaa kun muijani leikka.

• Anonyymi

Philips Von Braun -tyyliin ja partakarat ja viiksiveeikot vaahdolla ja höylällä :D

• Anonyymi

Kyllä se polkkatukka käy sulle parhaiten

• Anonyymi

Ensin katsos aloitat jollain Braunin-jyrjijä-koneella, ja sitten viimeistelet viiksesi Nivea parvavaahdolla ja parhahöyllä :D

Tulee sielätä.

• Anonyymi

Tulee siistimpi olo kun vähän siistii, mutta itse rakastan oikein pyöräilyä koaka on äänenöntä jq tmukafaa rullaqilua, en pidä sähköpylristä koska ne ekevät sitä ääntä...

Hiljainn ja tehokas rullailu on hauskaa, jos jarrut toimivat alamäessä..

• Anonyymi

Sasi kalju tulee jos tulee, geenit sen päättävät. Ei mitään valmisteita kannata napsia.

- Sheena

• Jep, tosin hiustenlähtö on usein yhdistetty korkeaan testosteronitasoon, ja mä luulen että mulla se ei kovin korkea ole. Ihan kliseinen esimerkki on se, että molemmat etusormeni ovat nimettömiä pidemmät, tummahkoa partaa lukuunottamatta ei mulla ole paljoa ihokarvoja, ja luonne on vähän sellainen että uhoaminen jää puheiden tasolle ja siitäkin suuri osa nettiin kirjoitettuna eli en tosiaankaan ole mikään nyrkkisankari enkä esim. liikenteessä täysi mulkku 😄

Enkä mä tosiaan mitään valmisteita alkaisi ikinä edes syömään, tää koko ketju oli alunperinkin vähän kieli poskella kirjoitettu. Välttämättä kaikki hiljattain palstalle eksyneet ei edes tajua mistä puhutaan, kun aiheesta on jauhettu palstalla varmaan vuodesta 2005 aina siihen asti kun Darkkis sai porttikiellon 😂

• Kaikki pois vaan, kaikki pois vaan.

• Mistä lyhenne?

• Olin tässä välissä pitkään kaljuna pitkällä parralla. Nyt koronan takia piti ajaa parta pois, kun maskia ei oikein parran kanssa pysty pitämään. Aloin kasvattamaan hiuksia, ja onpa käynyt huonoksi meikäläisen hiustilanne. Annan sen nyt kuitenkin kasvaa. Tuleepahan sitten joskus kunnon skullet kuin DarkFearilla konsanaan.

• Mä taas en ole koskaan tykännyt pitkästä parrasta, enemmänkin sellaisesta sängestä joka on mielestäni omalla kohdallani parhaimmillaan noin pari viikkoa parranajon jälkeen, ja yleensä noin 3-4vk välein ajan parran hiustenleikkuukoneella pois, jolloin siitä ei kuitenkaan tule ihan sileä vaan jää jonkinlainen parransänki jo ikäänkuin valmiiksi.

Täysin siloposkena saatan näyttää vähän lapselliselta, kun taas liian pitkä parta eritoten silmälasien kanssa vanhentaa mua selkeästi. Makuasioita ja tottumiskysymyksiä nämä, eikä ainakaan tässä keväällä pahemmin ole ollut edes väliä minkälainen jeesus astelee kerran viikossa Lidliin tai kohtaa asiakkaita. Eikä enää kauaa voi käyttää pipoa jos on bad hair day, joten siinäkin mielessä oli ihan otollinen hetki käydä parturissa. 😄

• peris234 kirjoitti:

Mä taas en ole koskaan tykännyt pitkästä parrasta, enemmänkin sellaisesta sängestä joka on mielestäni omalla kohdallani parhaimmillaan noin pari viikkoa parranajon jälkeen, ja yleensä noin 3-4vk välein ajan parran hiustenleikkuukoneella pois, jolloin siitä ei kuitenkaan tule ihan sileä vaan jää jonkinlainen parransänki jo ikäänkuin valmiiksi.

Täysin siloposkena saatan näyttää vähän lapselliselta, kun taas liian pitkä parta eritoten silmälasien kanssa vanhentaa mua selkeästi. Makuasioita ja tottumiskysymyksiä nämä, eikä ainakaan tässä keväällä pahemmin ole ollut edes väliä minkälainen jeesus astelee kerran viikossa Lidliin tai kohtaa asiakkaita. Eikä enää kauaa voi käyttää pipoa jos on bad hair day, joten siinäkin mielessä oli ihan otollinen hetki käydä parturissa. 😄

Joskus olen ajanut partaa hiustenleikkuukoneella, niin että jätän kammalla lyhyen sängen. Sitä on helppo ylläpitää, jos tykkää sänkilookista.

Onko sulla silmälasit? En ole tiennytkään. Olen aina halunnut lasit, mutta optikko vaan sanonut ettei näössä ole mitään vikaa. Pitäisikin hommata ihan vaan nollalinsseillä.

• Palstakamu kirjoitti:

Joskus olen ajanut partaa hiustenleikkuukoneella, niin että jätän kammalla lyhyen sängen. Sitä on helppo ylläpitää, jos tykkää sänkilookista.

Onko sulla silmälasit? En ole tiennytkään. Olen aina halunnut lasit, mutta optikko vaan sanonut ettei näössä ole mitään vikaa. Pitäisikin hommata ihan vaan nollalinsseillä.

Juu on mulla partahöylä ja geeliäkin, mut tykkään enemmän ajaa parturikoneella niin tulee vähemmän ihoärsytystä ja tosiaan jää valmiiksi jonkinlainen sänki.

Onhan mulla juu, ei kylläkään kovin vahvat enkä tarvii niitä esim. kun teen autohommia lähietäisyydeltä työkohteista. Molemmissa silmissä on hajataittoa, ja oikeassa taisi olla näkö 0,5 jolloin linssi on kaiketi -0,5. Aloin huomaamaan sen syksyllä 2019 varsinkin kun ajoin pimeässä, jolloin silmät rasittui ja esim. liikennevalot ikäänkuin pirstaloitui. Käytän niitä normaalisti pitkin päivää, telkkaria katsoessa, auton ratissa jne. Ne on aika neutraalit, ei mitkään Jorma Uotisen lasit 😂 No tietäjät tietää mun varsin minimalistisen fb-profiilin, niin siellä mulla on parissa kuvassa lasit ja itse asiassa profiilikuva on otettu juurikin eilen, tosin ilman laseja.

• Anonyymi

Olisit pyytänyt tekemään sellaiset aivan ohuet kulmakarvat, aivan viivamaiset turkkilaistyyliset :D

• Anonyymi

Melkoinen vinkeys olisi jos kampaaja olisi ajanut vahingossa trimmerillä toisen kulmakarvasi pois kokonaan ja toinen vain jäljellä, olisitko vihainen vaikka kampaaja-parturi kuinka väittäisi että on nykyinen trendi kaikilla tämä?

• Anonyymi

Leikkaan mieluiten itse olen parikin kertaa leikannut, kun investoin tuollaisen Philipsin aika tehokas kone, ei ole hair-trimmer, vaan on hair-cutter, kuin ruohonleikkuri erilaisilla säädöillä suoraan kahvassa.

Braunin partahirviö on myös, tähän en ole aivan tyytyväinen partahöylä ja vaahto on paras aina, mutta jooh. Lataus on Braunin koneessa kyllä todella nopeaa.

Ystävällisin Terveisin,

Philips Von Braun.

• Anonyymi

Olen varmaan käynyt 15 vuotta samalla parturilla. Ihana mukava nainen leikkaa jonka kanssa oli suhdekkin ja sillä oma parturiliike. Leikkautan aina lyhyeksi 5 -7 millin siiliksi, en tykkää pitkästä tukasta ja parturissa käyn 2 kuukauden välein.

• Anonyymi

Tuossa minun philipsissä uudessaq cutterissa on ajonaikainen säädettävä kahvassa pituus, nyt ajattelin ettö 16mm kokonaan laittaisin tuolla viimeksi vetäisin 4mm noin koko pään :D

Hair-Cutter, Ruohonleikkaaja, Lawn-Mower.

• Anonyymi

UUsi hyvä kampaamoyritys ja nimenä voisi olla vaikka... HiusNeito ;:D

• Anonyymi

Hi4man joo ei voi edes kuvailla miten hyvin kuuluu jollain KOSS-kuulokkeilla verrattuna AKG-paskoihin, todellakin voi ei sentään hhhe mahtava ero AKG on niin paskaa ;KD

• Anonyymi

Kotiparturikoneella homma hoituu helposti, ennen parturoin saksilla, mut ei siitä mitään tullu, kun leikkaus meni miten sattu ja oli epätasanen, mut kotiparturikoneella homma hoituu helposti ja jälki on ammattimainen.

• Anonyymi

Käyn välillä urkkimassa sun IG-profiilissa ja kieltämättä joissakin kuvissa näyttää siltä, että sulla on tukka alkanut tosta hiusrajan alueelta ohenemaan.

Kunnon sasikaljuun on kyllä matkaa enkä usko, että sulle ihan sellaista koskaan tulee. Jonkinlainen sipilätukka sulla voi olla joskus 10v päästä, ehkä aiemmin, ehkä myöhemmin.

Mutta etkän sä mikään nuori mies enää olekaan vaan 30v varhaiskeski-ikäinen (luultavasti alkoholin, psyykemömmöjen yms. vaikutuksesta menisit hyvin 35-vuotiaastakin), niin aika monella on tuossa iässä jo tukka lähtenyt ohentumaan/vetäytymään, eli ihan turha ottaa stressiä.

Kohta sulla ei välttämättä edes seiso ja kaljuuntuminen lienee sen rinnalla pieni murhe.

• Juu, olen mä sen itsekin huomannut että tukka on ohuempaa hiusrajan tuntumassa mutta ei sitä välttämättä edes huomaa, riippuen miten hiukset laittaa. Enkä mä tosiaan mitään stressiä asiasta otakaan. Kuten jo ylempänä totesinkin niin koko ketju on ihan puoliksi vitsillä laadittu. Kun parturi sanoi toissapäivänä jotenkin että "sulla on sen verran ohentunut tukka tosta päältä etten ota tän enempää" tms. niin asia alkoi melkeinpä naurattaa kaikkien näiden palstalla vietettyjen vuosien jälkeen 😂

Ja ihan totta, että varsinkin lasien ja pidemmän parran kanssa saatan näyttää ikäistäni vanhemmalta. Mut hei, mieshän vain komistuu iän myötä samaa tahtia kuin naiset rusinoituu, tällaistakin olen palstalta lukenut 😄 Ja näytän mä sitten kaksvitoselta tai kolmevitoselta tai ikäiseltäni, niin ainakaan siihen en usko että ulkonäköni vuoksi olen ollut suurimman osan elämästäni sinkkuna, enkä mitään sen suuntaista vihjailua ole naisilta kuullutkaan. Toki komeus tai kauneus on katsojan silmissä, mut olisi se jo tullut ilmi jos se suurin akilleen kantapääni olisi.

Enkä mä tiedä onko nuoruus/keski-ikäisyys yms. elämänvaiheet automaattisesti täysin sidoksissa ihmisen ikään. Vaikuttaa siihen myös esim. pukeutumistyyli, onko perheellinen mies, tilanne opiskelu/työelämässä jne.

• Anonyymi

Minulla alkoivat hiukset ohentua ja lähteä lääkkeen takia. Aloin syömään apteekista saatavaa hiusravintolisää, ja se sai vähän paremmaksi hiukset. Tosin ruokakin täytyy olla monipuolista, ja syödä hiuksia vahvistavia ruokia.

• Mä söin Roaccutan-kuurin akneen 18-vuotiaana ja silloin hiustenlähtö oli yksi mahdollinen sivuoire, mitä ei kylläkään ilmennyt ainakaan silloin. Mutta voi se varmaan hiuksia ohentaa viiveelläkin, oli se sellasta myrkkyä ja ilmeisen tehokasta kun ei ole aikuisiällä pahemmin ollut finnejä naamassa.

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Mä söin Roaccutan-kuurin akneen 18-vuotiaana ja silloin hiustenlähtö oli yksi mahdollinen sivuoire, mitä ei kylläkään ilmennyt ainakaan silloin. Mutta voi se varmaan hiuksia ohentaa viiveelläkin, oli se sellasta myrkkyä ja ilmeisen tehokasta kun ei ole aikuisiällä pahemmin ollut finnejä naamassa.

Trollaaminen feikkiprofiileilla voi aiheuttaa kaljuuntumista.

Markku Näätä

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Mä söin Roaccutan-kuurin akneen 18-vuotiaana ja silloin hiustenlähtö oli yksi mahdollinen sivuoire, mitä ei kylläkään ilmennyt ainakaan silloin. Mutta voi se varmaan hiuksia ohentaa viiveelläkin, oli se sellasta myrkkyä ja ilmeisen tehokasta kun ei ole aikuisiällä pahemmin ollut finnejä naamassa.

Mä en oikein usko, että se Roaccutan-kuuri loppuiäksi poistaa finnejä keneltäkään, jos siuhen taipumusta. Monella ne finnit poistuu itsestään ilman mitään kuurejakin tossa iässä, luultavasti sullakin on olis käynyt niin, toi roaccutan ainoastaan nopeutti sitä prosessia jonkun verran.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä en oikein usko, että se Roaccutan-kuuri loppuiäksi poistaa finnejä keneltäkään, jos siuhen taipumusta. Monella ne finnit poistuu itsestään ilman mitään kuurejakin tossa iässä, luultavasti sullakin on olis käynyt niin, toi roaccutan ainoastaan nopeutti sitä prosessia jonkun verran.

No sen verran täytyy sanoa, että mulla ei ollut ns. tavallista murrosiän aknea missä puristellaan mustapäitä tai pieniä lumihuippuja, tai niitä hoidetaan Clearasil tai bentsoyyliperoksidi-voiteilla. Mulla oli naama ja selkä täynnä pahimmillaan pikkusormen kynnen kokoisia finnejä, jotka olivat pirun kipeitäkin välillä, ja vaikuttivat itsetuntoon huomattavasti enemmän kuin se vaikka vetäisin tällä sekunnilla itselleni sasikaljun.

Kuivattihan se ihoa silloin todella paljon, paloin auringossa, huulia sai rasvata kerran tunnissa, lihas- ja nivelkipuja esiintyi muutenkin ja karting-kisoissa kaikkien g-voimien ja kanttarien leikkaamisen keskellä aika voimakkainakin. Maksa-arvojakin silloin seurattiin verikokeilla ja alkoholin käyttö oli kielletty, joka silloin onnistui multa ilman ongelmia eikä veriarvoissa ollut mitään ihmeellistä. Kaikesta huolimatta yksi elämäni parhaita päätöksiä syödä se kuuri, ja onneksi itselle riitti kertaluontoisesti.

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

No sen verran täytyy sanoa, että mulla ei ollut ns. tavallista murrosiän aknea missä puristellaan mustapäitä tai pieniä lumihuippuja, tai niitä hoidetaan Clearasil tai bentsoyyliperoksidi-voiteilla. Mulla oli naama ja selkä täynnä pahimmillaan pikkusormen kynnen kokoisia finnejä, jotka olivat pirun kipeitäkin välillä, ja vaikuttivat itsetuntoon huomattavasti enemmän kuin se vaikka vetäisin tällä sekunnilla itselleni sasikaljun.

Kuivattihan se ihoa silloin todella paljon, paloin auringossa, huulia sai rasvata kerran tunnissa, lihas- ja nivelkipuja esiintyi muutenkin ja karting-kisoissa kaikkien g-voimien ja kanttarien leikkaamisen keskellä aika voimakkainakin. Maksa-arvojakin silloin seurattiin verikokeilla ja alkoholin käyttö oli kielletty, joka silloin onnistui multa ilman ongelmia eikä veriarvoissa ollut mitään ihmeellistä. Kaikesta huolimatta yksi elämäni parhaita päätöksiä syödä se kuuri, ja onneksi itselle riitti kertaluontoisesti.

Kyllä melko monellakin on alle parikymppisenä kunnon ns. pizzanaama, mutta vaiva poistuu itsestään siinä varhaisaikuisuuden aikana useimmilta. Pointtina oli vaan se, että ei se Roaccutan mikään elinikäinen rokote finnejä vastaan ole. Jos niistä on taipumus vielä aikuisenakin kärsiä, niin ne kyllä palaa helposti ennenpitkää, kun edellisestä kuurista on kulunut riittävästi aikaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä melko monellakin on alle parikymppisenä kunnon ns. pizzanaama, mutta vaiva poistuu itsestään siinä varhaisaikuisuuden aikana useimmilta. Pointtina oli vaan se, että ei se Roaccutan mikään elinikäinen rokote finnejä vastaan ole. Jos niistä on taipumus vielä aikuisenakin kärsiä, niin ne kyllä palaa helposti ennenpitkää, kun edellisestä kuurista on kulunut riittävästi aikaa.

Vaikea sanoa olisiko vaiva poistunut ajan myötä, mutta jos siitä olisi yhtään pidempään tarvinnut kärsiä, musta olisi todennäköisesti kasvanut vieläkin rikkinäisempi aikuinen.

Akne on mun mielestä vähintään yhtä paljon henkinen, kuin fyysinenkin sairaus. Mullahan alkoi tulla ns. normaaleja finnejä joskus 12-vuotiaana, pahimmillaan tilanne oli juuri kriittisessä iässä eli 15-18 ikäisenä, jolloin oli noita isoja möykkyjä ja märkiviä finnejä. Ruokavalio auttoi siihen jonkin verran, ammattikoulun alkaessa syksyllä 2007 koin aloittavani muutenkin ns. puhtaalta pöydältä, niin noudatin silloin varsin tiukkaa ruokavaliota ettei kiusaaminen jatkuisi aknen takia ja olihan mulla ne pari tyttöystävääkin kesällä 2008 ja 2009. Mutta ei mua kiusattu amiksessa oikeastaan mitenkään, ja joskus 16-17 vuotiaana kun tuli opeteltua juomatavoillekin, niin sekin näkyi naamassa parin päivän viiveellä, aknen pahentumisena siis.

Taisi olla alkuvuodesta 2010, eli melko pian 18-vuotissynttärien jälkeen marssin yksityiselle ihotautilääkärille, näytin tilanteen, valehtelin kokeilleeni antibiootteja ja lopuksi lisäsin vielä että "isoveljelleni" Roa-kuuri auttoi aikoinaan ja kysyin lääkärin mielipidettä esim. sivuvaikutusten yms. suhteen. Puolen vuoden kuuri se oli verrattaen korkealla annostuksella, kun taas jotkut saa 9kk tai vuoden kuurin hieman pienemmällä annostuksella. Riippuu ihan lääkäristä mihin ratkaisuun päätyvät.

• peris234 kirjoitti:

Vaikea sanoa olisiko vaiva poistunut ajan myötä, mutta jos siitä olisi yhtään pidempään tarvinnut kärsiä, musta olisi todennäköisesti kasvanut vieläkin rikkinäisempi aikuinen.

Akne on mun mielestä vähintään yhtä paljon henkinen, kuin fyysinenkin sairaus. Mullahan alkoi tulla ns. normaaleja finnejä joskus 12-vuotiaana, pahimmillaan tilanne oli juuri kriittisessä iässä eli 15-18 ikäisenä, jolloin oli noita isoja möykkyjä ja märkiviä finnejä. Ruokavalio auttoi siihen jonkin verran, ammattikoulun alkaessa syksyllä 2007 koin aloittavani muutenkin ns. puhtaalta pöydältä, niin noudatin silloin varsin tiukkaa ruokavaliota ettei kiusaaminen jatkuisi aknen takia ja olihan mulla ne pari tyttöystävääkin kesällä 2008 ja 2009. Mutta ei mua kiusattu amiksessa oikeastaan mitenkään, ja joskus 16-17 vuotiaana kun tuli opeteltua juomatavoillekin, niin sekin näkyi naamassa parin päivän viiveellä, aknen pahentumisena siis.

Taisi olla alkuvuodesta 2010, eli melko pian 18-vuotissynttärien jälkeen marssin yksityiselle ihotautilääkärille, näytin tilanteen, valehtelin kokeilleeni antibiootteja ja lopuksi lisäsin vielä että "isoveljelleni" Roa-kuuri auttoi aikoinaan ja kysyin lääkärin mielipidettä esim. sivuvaikutusten yms. suhteen. Puolen vuoden kuuri se oli verrattaen korkealla annostuksella, kun taas jotkut saa 9kk tai vuoden kuurin hieman pienemmällä annostuksella. Riippuu ihan lääkäristä mihin ratkaisuun päätyvät.

Niin ja aknen lisäksi hiukseni rasvoittuivat ihan käsittämätöntä tahtia silloin teininä. Ei auttanut vaikka pesi aamuin illoin, niin silti oli ihan likaisen näköinen koulussa ollessa, josta toki sain kuulla kaiken muun oheessa.

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Joo, siis en mä sitä väitäkään, etteikö se olisi ollut hyvä ratkaisu sun ja monen muunkin tapauksessa. Tarkoitin vaan, että jos on vielä aikuisella iällä taipumusta finneihin, niin ei Roaccutan silloin niitä iankaikkiseksi lopeta.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, siis en mä sitä väitäkään, etteikö se olisi ollut hyvä ratkaisu sun ja monen muunkin tapauksessa. Tarkoitin vaan, että jos on vielä aikuisella iällä taipumusta finneihin, niin ei Roaccutan silloin niitä iankaikkiseksi lopeta.

Jep ihan totta, siksi olenkin tyytyväinen että itselle tehosi yksi kuuri kun ei ole 11 vuoteen jotain yksittäisiä näppylöitä lukuunottamatta tarvinnut aknesta kärsiä. Netistä muistan kyllä lukeneeni, että moni on joutunut syömään useamman kuurin eikä silti ole välttämättä vaiva poistunut pysyvästi. Tosin täytyy sanoa että oli se sellaista myrkkyä, että jos mulla vaikka noin 20-vuotiaana akne olisi uusinut, niin todennäköisesti en olisi toista kuuria syönyt vaan antanut asian olla, eritoten kun koulut oli käyty ja alkoi markkina-arvoteoriakin hahmottumaan että voit olla täysi ätmi ja tylsä kamupoika, oli sitten finnejä tai ei 😅

• Anonyymi

Harrikka-harri-ihminen voisdi olla ihmettunyt että jos parasta ja viiksitä olisi viilattukokonan tämä on uusi trendi joo, eli vasemmanpuoleset viiksi ja parta..

• Anonyymi

Oikrin hiienossa hoitolaitoksetta tyttönen on niin joku vanhavanki-linnakundi-tyttö leikaa kokonaan toisen kulmakarvan tyttöseltä voivoi seli timatnttia eli se ihmispaloittelija vapautunut vankilasdta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      283
      3437
    2. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      6
      2395
    3. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      254
      2193
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      68
      2079
    5. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      72
      1718
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      347
      1367
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      25
      1147
    8. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      65
      1079
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      23
      1056
    10. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1016
    Aihe