Selviytymistarinoita

Anonyymi

Hei,

palsta tuntuu olevan täynnä vinkkipyyntöjä anoreksian hankkimiseen, olisiko jollain kuitenkin kertoa miten tästä kamalasta taudista on selviytynyt? Mikä oli se ratkaiseva tekijä, joka sai tajuamaan, et hei, nyt riittää, ei enää?

Tytär 13 v. taistelee parhaillaan sairautta vastaan (ammattiavun kera), tosin, ei tunnu itse ymmärtävän edelleenkään olevansa sairas, ja pohdin, miten saisin hänet ymmärtämään, että nyt on tosi kyseessä.

5

544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      syömishäiriöstä toipuminen on todella pitkä ja kivinen prosessi. terapia ja tuki auttaa mutta siihen menee hurjasti aikaa. itsellä vaan loksahti päässä kuinka sairasta mun touhu on, kun googlailin purkan tai hammastahnan kaloreita. tsemppiä sulle ja sun tyttärelle, nää on kamalia sairauksia joissa pitää vaan pysyä kärsivällisenä ja uskoa parantumiseen.

      • Anonyymi

        Kiitos. Kivinen tie on edessä, sen ymmärrän nyt. Osaatko kertoa vielä et kuinka kauan sul meni ennen kuin ns. sun päässä naksahti ja tajusit ettei nyt oo kaikki hyvin? Minkä ikäinen silloin olit? Tiedän, et yksilöllistä nuo parantumiset, ym. mut jostain syystä tahtoo koittaa saada selville et millasist ajoist puhutaan, kutakuinkin. Vielä, jos jaksat/haluat vastailla, oliko sulla osastojaksoja, koitko että niistä oli hyötyä? Miten perhe osallistui sun auttamiseen?

        Jep, ei tässä ole kuin 2 vaihtoehtoa, hautuumaa tai parantuminen, ja yritetään pysytellä tuossa jälkimmäisessä. Uskoa on niin kauan kun henki pihisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Kivinen tie on edessä, sen ymmärrän nyt. Osaatko kertoa vielä et kuinka kauan sul meni ennen kuin ns. sun päässä naksahti ja tajusit ettei nyt oo kaikki hyvin? Minkä ikäinen silloin olit? Tiedän, et yksilöllistä nuo parantumiset, ym. mut jostain syystä tahtoo koittaa saada selville et millasist ajoist puhutaan, kutakuinkin. Vielä, jos jaksat/haluat vastailla, oliko sulla osastojaksoja, koitko että niistä oli hyötyä? Miten perhe osallistui sun auttamiseen?

        Jep, ei tässä ole kuin 2 vaihtoehtoa, hautuumaa tai parantuminen, ja yritetään pysytellä tuossa jälkimmäisessä. Uskoa on niin kauan kun henki pihisee.

        Parantuminen kestää NOIN 1-8 vuotta. On niitä pidempiäkin...
        Jos on sairastaNUT anoreksiaa niin voi tulla uudelleen sellaisia ”anoreksiakausia”


    • Anonyymi

      En tiedä luetko tätä vielä, mutta kerron miten itse tajusin olevani sairas.
      Olin kaverini kanssa ostoksilla ja hän halusi ostaa shortsit. Ajattelin olevani saman kokoinen tämän kaverin kanssa. No, hän nappaa hyllystä 42 kokoisen vaatteen ja sanoo sovittavansa sitä. Oli kuulemma melko pieni. Itse käytin kokoa 28-32…
      Toinen on se, että vaatteet, kokoa 128-130 menivät päölleni ja istuivat hyvin. Olivat vain todella lyhyitä sillä olin 168cm pitkä.


      Toivotan teille onnea ja jaksamista <3

      • Anonyymi

        Välillä käyn tarkistelemassa näitä viestejä, yllättävän vähän tullut vastauksia.

        Kiitos kommentista, tyttöä kyllä kovastikin kiinnostaa muoti ja vaatetus, vielä uskoisin että terveellä pohjalla hakee tyyliään. Ihan alussa piti olla peittäviä ja mahd. isoja vaatteita, nyt hoidon alettua on alkanut kokeilla muitakin/istuvampia vaatteita. Toivottavasti ei tuu päinvastaista reaktiota/ajatuksia (esim. kokoon liittyen), ja todella toivon, että ollaan vaiheessa jossa hän hakee nyt tyyliään, niin kuin teinit yleensä tekee. Ja toivon, että hänelle tulisi ajatus, että hei vaatteethan näyttääkin joltain kun on terve...tai ainakin terveemmällä suunnalla...

        Kiitokset, on tämä niin monihaarainen sairaus, jota kukaan ei voi ymmärtää ennen kuin iskee omalle kohdalle. Tuntee itsensä vaan niin avuttomaksi, kun ei pysty auttaa toista muuta kuin tukemalla, kun itsestähän tämän sairauden voittaminen lähtee. Siksi täällä tiedustelenkin, että mitkä ovat olleet ne ajatukset ja ratkaisun hetket, että hei, nyt riittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3139
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe