minulla on tuollainen suvi 444 soutu/moottorivene jossa on nyt 5hv honda käsikäynnistyksellä.Meni olkapää sököksi,ettei kestä enää nykäisyä.
suunnittelin tuollaista -9hv sähköstartilla olevaa moottoria.(suositus MAX10hv.)
Onko kellään kokemusta riittääkö suvi444 vene 9hv,voimaiselle moottorille,
ei uppooko perä liian alas.
Suvi 444 soutu/moottorivene
4
5080
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole kokemusta. Mutta passaisko tuollainen sähkömoottori? Joku ihqn kunnollinen kuten torqueedo tms? Kestää ihan tunteja josbhissukseen ajaa.
- Anonyymi
Vanha viesti mutta kommentoidaan silti. Mulla oli sukisukin 9.9hv nelitahtinen siinä ja oikein hyvin toimi. Meni hyvin plaaniin. En ainakaan huomannut, että perä olisi liian alas mennyt. Ei ainakaan vaarallisia ongelmia ollut. Vähän varovainen saa toki olla ainakin alussa, koska se noin 18 solmun nopeus on aika kova vauhti soutuveneellä. Myös peräaalto tuli aika voimakkaasti kaivoon asti, joten ei ehkä ihan äkkijarrutusta kannata tehdä. Painoa keulaan, niin käyttäytyy paremmin. Itse käytin parikymmentä litraa vetävää bensatankkia, josta sitten ajon loputtua lisäsin penkin alla olevaan tankkiin. Trimmin kanssa oltava tarkkana ettei vaan laita sokkaa liian alas, mutta niin se taitaa olla kaikkien veneiden kanssa. Jos nyt ostaisin saman paatin, niin ehkä 8 heppasen valitsisin. Menee varmaan ihan hyvin 5-6, heppasen kanssa, mikäli ei ole kiire minnekään. Kyllä tuo soudariksi on mahtava vene, kun vähän tutustuu, miten se käyttäytyy.
- Anonyymi
Valmistaja varmasti suunnitellut veneen, niin että siinä on turvallista käyttää kymppiheppaista. Nelitahti aikakaudella suunniteltu (painavammat koneet, kuin 2-tahti aikoina).
- Anonyymi
Väkkäröi ne lappalaisten jokiveneiden siivekkeet, niin veneesi perä nousee helposti pintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161638
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361376Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 1201126
- 521115
- 571061
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892