Honda on japanilaisten ykkönen teknologiassa

Anonyymi

Tässä taas yksi esimerkki siitä miten Honda on aivan ylivoimainen ykkönen teknologiassa kun puhutaan japanilaisista autoista.

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/10a-2021/ensimmainen-alumiiniauto-sai-kimmokkeensa-teho-painosuhteen-parantamisesta/

"Vuosi 1989 toi mukanaan monta hienoa uutuutta, tärkeimpänä Honda NSX:n. Se yllätti eurooppalaiset ”oikeat urheiluautovalmistajat” housut kintuissa. Japanilainen keskimoottoriauto tuli puskista, ja vielä suurempi yllätys oli se, miten hyvä NSX oli. Iso osa auton erinomaisuudesta liittyi alumiiniseen itsekantavaan rakenteeseen – maailman ensimmäiseen sellaiseen."

Honda on myös voittanut maailmanmestaruuksia Fi:ssä. Mikään muu japanilainen ei ole päässyt edes lähelle tällaisia saavutuksia.

63

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tulevassa Civicissä on laser-kovajuotettu alumiininen katto.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Honda näyttää muille japanilaisille että kykyä löytyy myös keksiä uutta. Ei pelkästään tehdä halpoja kopioita eurooppalaisista.

    • Anonyymi

      Hyvä honda!
      Täälä vaan toyotaa ja sen bulkkilaatua arvostetaan vaikka huoltoväli lyhyt .

      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa bulkkilaatu? Sitäkö että autot toimii eikä merkittäviä ongelmia ole?

        Aika heikoilla on Hondan myynti Suomessa. Mallivalikoima on surkea.
        Honda tekee päteviä autoja mutta tuo päänaukominen on naurettavaa ja teinien touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa bulkkilaatu? Sitäkö että autot toimii eikä merkittäviä ongelmia ole?

        Aika heikoilla on Hondan myynti Suomessa. Mallivalikoima on surkea.
        Honda tekee päteviä autoja mutta tuo päänaukominen on naurettavaa ja teinien touhua.

        "Sitäkö että autot toimii eikä merkittäviä ongelmia ole?"

        Kaikki autot toimivat eikä merkittäviä ongelmia ole. Vain tosi nössö tyytyy ostamaan markkinoiden surkeimman auton ja on tyytyväinen siihen että auto "toimii".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa bulkkilaatu? Sitäkö että autot toimii eikä merkittäviä ongelmia ole?

        Aika heikoilla on Hondan myynti Suomessa. Mallivalikoima on surkea.
        Honda tekee päteviä autoja mutta tuo päänaukominen on naurettavaa ja teinien touhua.

        Bulkkilaatu tarkoittaa halvalla ja hosumalla tehtyä tuotetta massoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bulkkilaatu tarkoittaa halvalla ja hosumalla tehtyä tuotetta massoille.

        Eli just parasta.

        Massat tarvii toimivan tuotteen joka tehdään halvalla = tavallisen ihmisen on vara ostaa ja ylläpitää sitä.


    • Olen joskus osallistunut näihin Honda-keskusteluihin.
      Minua on ihmetyttänyt se, ettei auto menesty Suomessa, ei pärjää missään vertailutesteissä, vaikka auto usein on teknisesti ylivertainen.
      Maahantuojakin vaihtuu tämän tästä.
      Tietääkö joku, onko tilanne sama muualla, siis Keski-Euroopassa, Ruotsissa j.n.e.?!

      • Anonyymi

        Suomen Honda kauppa kusee malleihin, mitä tänne tuodaan, kiitos kunnianhimoisten ilmasto vouhottajien. Esim USAssa ja Venäjällä Hondaa myydään ihan helvetisti, ja on siinä sekin, että suomalainen ostaa jostain kumman syystä jonkin VAG kikottimen, kun sen saa muutamaa tonnia halvemmalla, mutta unohtaa sen, että ylläpito takuuajan jälkeen on helvetin kallista, näissä kertakäyttö autoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen Honda kauppa kusee malleihin, mitä tänne tuodaan, kiitos kunnianhimoisten ilmasto vouhottajien. Esim USAssa ja Venäjällä Hondaa myydään ihan helvetisti, ja on siinä sekin, että suomalainen ostaa jostain kumman syystä jonkin VAG kikottimen, kun sen saa muutamaa tonnia halvemmalla, mutta unohtaa sen, että ylläpito takuuajan jälkeen on helvetin kallista, näissä kertakäyttö autoissa.

        Mutta eihän se ole kertakäyttöauto, jos se pelaa vielä takuuajankin jälkeen.


      • Anonyymi

        Jazz hybrid voitti juuri TM:n pikkuautotestin. CR-V hybrid oli toinen TM:n SUV vertailussa ja päihitti dieselit. Moottoriltaan ja voimalinjaltaan oli joukon paras. Samoin nykyinen Civic HB oli toinen tuulilasin testissä ja oli ajo-ominaisuuksiltaan joukon paras.

        Honda on pärjännyt Suomessakin hyvin. On myynyt vajaat 4000 autoa parhaina vuosina. Nykyinen tilanne omituinen, sillä tuotteet ovat hyviä. Lisäksi kaikki mallit ovat sähköisiä ensi vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen Honda kauppa kusee malleihin, mitä tänne tuodaan, kiitos kunnianhimoisten ilmasto vouhottajien. Esim USAssa ja Venäjällä Hondaa myydään ihan helvetisti, ja on siinä sekin, että suomalainen ostaa jostain kumman syystä jonkin VAG kikottimen, kun sen saa muutamaa tonnia halvemmalla, mutta unohtaa sen, että ylläpito takuuajan jälkeen on helvetin kallista, näissä kertakäyttö autoissa.

        Suomeen tuodaan juuri ne automallit mitä täällä myydään eniten. Hondalta puuttuu ainoastaan farmari, mutta niin puuttuu monelta muultakin merkiltä. Toyotallakin vain Corolla farmari valikoimissaan, ei muuta. Farmarit tulee jäämään pois pikkuhiljaa, Suomalaiset jostain syystä niitä haluaa vielä ostaa.

        Jos nyt jotain ongelmaa Hondan valikoimissa on, niin se on olemassa olevan tekniikan myymättä jättäminen Euroopassa. Jos kerta HR-V ja CR-V löytyy plug-ininä tai sähköllä, niin miksi niitä ei tuoda tänne. Civicciä lukuunottamatta kaikki mallit ovat hybridejä tai sähköllä tällä hetkellä Euroopassa. Civic hybrid tulee ensivuonna.


    • Anonyymi

      Honda kehitti suihkumoottorin ja lentokoneen, jossa moottori on siiven *yläpuolella*. Koska se pystyi.

      • Anonyymi

        Ai kehitti suihumoottorin, enpä ole kuullutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kehitti suihumoottorin, enpä ole kuullutkaan.

        Olitpa tarkkana: oman suihkumoottorin. Pahoittelut.


    • Anonyymi

      Miksi Hondissa vielä vanhanaikaiset euroopasta kopioidut turbomoottorit? Esim Mazda kehittänyt samantehoisen vaparin (skyactiv-x) joka kuluttaa selkeästi vähemmän. Toyotalla taas huippukehittyneet täyshybridit (ei siis ladattava silloin-tällöin hybridi).

      • Anonyymi

        Minäkin odotin suuria noista Skyactiveista, mutta pieni pettymys on ollut.


      • Anonyymi

        Tojon huippukehittyneen uberlaiskan latauskelvottoman patentit ovat olleet jo vuosia ilmaisjakelussa mutta eipä kelpaa kenellekään. Syynä siihen on se että muilla on paljon parempia moottoreita itsellään ja lisäksi autoja joissa ei ole minkäännäköistä polttista.
        Tojo on juuttunut 90-latauskelvottomiin jotka kulkevat 100% bensalla. Muut nauravat tuollaisille dinosauruksille. Hondakin.


      • Anonyymi

        Otappa selvää, Hondan mallit Civicciä lukuunottamatta tällä hetkellä sähkö tai hybridi. Civic hybridi tulee ensivuonna.


    • Anonyymi

      Se Hondan kehittämä Helmholz-ilmiöön perustuva vanteeseen asennettava rengasäänien vaimennin on varsinkin vinkeä. Ei vaan ole vielä tuotannossa

    • Anonyymi

      Hondan muotoilu kuitenkin ollut aivan karmeaa. Olisko sillä vaikutusta menekkiin?

      • Anonyymi

        Minkä mallin muotoilua tarkoitat? Ainoa hieman massasta poikkeava malli Hondalla on ollut Civic HB. Nykyistäkin on myyty noin 800 000 kpl / vuosi, taisi olla viiden myydyimmän automallin joukossa tämäkin. Eli ei ole ollut vaikutusta menekkiin.

        Honda E on persoonallinen, mutta kovin onnistuneella tavalla. Se on valittu vuoden kaupunkiautoksi maailmassa ja Saksassa jopa vuoden autoksi.


    • Anonyymi

      Honda on hyvä - samoin Mazda. Toyota ei yllä ihan samalle viivalle, mutta silläkin ajaa. Nissanin tavismalleista ei kannata edes keskustella samana päivänä. Jos auto on Japanissa valmistettu, voi laatuun luottaa. Meillä on perheessä juuri Honda ja Mazda, mutta vävy ja poika luottavat Mersuun ja Volvoon. Arvatkaa missä merkissä ne viat ovat olleet? Aivan oikein. Mersussa .

      • Anonyymi

        "Arvatkaa missä merkissä ne viat ovat olleet? "

        Minua kiinnostaa mistä tällainen vikakeskeinen ajatusmalli kumpuaa. Olen omistanut erimerkkisiä auto 80-luvulta saakka. Uusia ja vähän vanhempia.

        Ei niissä ole mitään isompia vikoja ollut. Tärkeämpää on se kuinka hyviä ne ovat ajaa ja mitkä niiden käyttökustannukset ovat.
        Siksi minua kiinnostaa suuresti miksi joku alkaa vertamaan automerkkejä vikojen mukaan. Oma kokemus yli 30-vuoden ajalta on että vikoja ei juurikaan ole. Ja jos joku pikkujuttu vaatisisikin fiksausta viiden vuoden välein niin en silti haluisi ajaa jollain roppsella jossa ei ole mitään mukavuuksia sen takia että parempaan autoon voisi tulla joskus joku vika komponenttiin jota roppsessa ei edes ole.
        Ja kuten sanoin, omalle kohdalle sellaisia ei edes ole sattunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Arvatkaa missä merkissä ne viat ovat olleet? "

        Minua kiinnostaa mistä tällainen vikakeskeinen ajatusmalli kumpuaa. Olen omistanut erimerkkisiä auto 80-luvulta saakka. Uusia ja vähän vanhempia.

        Ei niissä ole mitään isompia vikoja ollut. Tärkeämpää on se kuinka hyviä ne ovat ajaa ja mitkä niiden käyttökustannukset ovat.
        Siksi minua kiinnostaa suuresti miksi joku alkaa vertamaan automerkkejä vikojen mukaan. Oma kokemus yli 30-vuoden ajalta on että vikoja ei juurikaan ole. Ja jos joku pikkujuttu vaatisisikin fiksausta viiden vuoden välein niin en silti haluisi ajaa jollain roppsella jossa ei ole mitään mukavuuksia sen takia että parempaan autoon voisi tulla joskus joku vika komponenttiin jota roppsessa ei edes ole.
        Ja kuten sanoin, omalle kohdalle sellaisia ei edes ole sattunut.

        Nykyajan autoissa on kalliita vikoja. Ei huvittaisi maksella 2000-3000 euroa maksavia vikoja, joka tulee jo turbon vaihdosta uudehkoon autoon. Isoja autoja, kuten e-mersu, A6 audi, isot Volvot yms. saa kymmenen vuotta vanhan 20t€:lla. Silläkin on ajettu jo 200 tkm. Samalla rahalla saa esim. 50 tkm ajetun Civicin. Lähtökohtaisesti voisi ajatella, että tuoreemmalla pääsee pienemmillä kuluilla. Minkälaisen riskin haluaa ottaa ja mikä on tarve.

        Takuunalainen auto, niin sille on sama minkä merkkinen se on. Takuu pelastaa, kun vika tulee ja toki siitä palvelusta on sitten maksettukin melkoisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyajan autoissa on kalliita vikoja. Ei huvittaisi maksella 2000-3000 euroa maksavia vikoja, joka tulee jo turbon vaihdosta uudehkoon autoon. Isoja autoja, kuten e-mersu, A6 audi, isot Volvot yms. saa kymmenen vuotta vanhan 20t€:lla. Silläkin on ajettu jo 200 tkm. Samalla rahalla saa esim. 50 tkm ajetun Civicin. Lähtökohtaisesti voisi ajatella, että tuoreemmalla pääsee pienemmillä kuluilla. Minkälaisen riskin haluaa ottaa ja mikä on tarve.

        Takuunalainen auto, niin sille on sama minkä merkkinen se on. Takuu pelastaa, kun vika tulee ja toki siitä palvelusta on sitten maksettukin melkoisesti.

        Ei turbot hajoa ellei niitä hajota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyajan autoissa on kalliita vikoja. Ei huvittaisi maksella 2000-3000 euroa maksavia vikoja, joka tulee jo turbon vaihdosta uudehkoon autoon. Isoja autoja, kuten e-mersu, A6 audi, isot Volvot yms. saa kymmenen vuotta vanhan 20t€:lla. Silläkin on ajettu jo 200 tkm. Samalla rahalla saa esim. 50 tkm ajetun Civicin. Lähtökohtaisesti voisi ajatella, että tuoreemmalla pääsee pienemmillä kuluilla. Minkälaisen riskin haluaa ottaa ja mikä on tarve.

        Takuunalainen auto, niin sille on sama minkä merkkinen se on. Takuu pelastaa, kun vika tulee ja toki siitä palvelusta on sitten maksettukin melkoisesti.

        "Nykyajan autoissa on kalliita vikoja. Ei huvittaisi maksella 2000-3000 euroa maksavia vikoja, joka tulee jo turbon vaihdosta uudehkoon autoon. "

        Olen ajanut turboautoilla nyt yli 15 vuotta enkä ole maksanut euroakaan niiden korjauksiin.
        Oisko niin että sinä pelkäät mörköjä joita ei oikeasti ole edes olemassa? Niinkuin lapset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nykyajan autoissa on kalliita vikoja. Ei huvittaisi maksella 2000-3000 euroa maksavia vikoja, joka tulee jo turbon vaihdosta uudehkoon autoon. "

        Olen ajanut turboautoilla nyt yli 15 vuotta enkä ole maksanut euroakaan niiden korjauksiin.
        Oisko niin että sinä pelkäät mörköjä joita ei oikeasti ole edes olemassa? Niinkuin lapset.

        Suomessa on oikein yrityksiä, jotka elää pelkällä turbon korjaamisella. Muuttuvasiipisissä siipien jumiminen on hyvin yleinen vaiva. Jos on vähänkään perillä nykyautoista, niin nämä asiat on tiedossa. Puhumattakaan monien laatu merkkien jakoketju ja vaihteisto ongelmista. Jos uudella ajelee, niin eihän näiden kanssa tarvitse painia. Käytetyllä ajavalla riskit on läsnä ja on hyvä olla asioista tietoinen ja ehkäpä varautuakkin rahallisesti.


    • Anonyymi

      Yli kolmen vuosikymmen takaisella keksinnölläkö Honda lentelee vielä nykyäänkin autotekniikan huipulla?

      • Anonyymi

        Tuo on vain yksi esimerkki siitä että Honda ei ole samanlainen kopioija ja bulkkiautojen tekijä kuin esim Toyota.
        Ei tuo ole jäänyt viimeiseksi Hondan innovaatioksi. Hyvä esimerkki on useat F1 maailmanmestaruudet. Toyota kävi kokeilemassa mutta siitä tuli nolo mahalasku.


      • Anonyymi

        olin yllättänyt kun luin että vuonna 2014 heillä oli käytössä vielä moottoreita joista säädettiin manuaalisesti venttiilit rakotulkilla ja ruuvari/jakoavain yhdistelmällä

        semmottista teknologista etumatkaa, mulla oli viimeksi vuonna 1990 sellainen auto mistä piti noin venttiileitä säädellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vain yksi esimerkki siitä että Honda ei ole samanlainen kopioija ja bulkkiautojen tekijä kuin esim Toyota.
        Ei tuo ole jäänyt viimeiseksi Hondan innovaatioksi. Hyvä esimerkki on useat F1 maailmanmestaruudet. Toyota kävi kokeilemassa mutta siitä tuli nolo mahalasku.

        Täytynee sitten pyrkiä F1-kuskiksi. Ottaisivatkohan he vielä +55 vuotiaan 110 kiloisen ukkomiehen vai ajelenko vain näillä Toyotan myyntilastojen ykkösbulkeilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vain yksi esimerkki siitä että Honda ei ole samanlainen kopioija ja bulkkiautojen tekijä kuin esim Toyota.
        Ei tuo ole jäänyt viimeiseksi Hondan innovaatioksi. Hyvä esimerkki on useat F1 maailmanmestaruudet. Toyota kävi kokeilemassa mutta siitä tuli nolo mahalasku.

        Mistä kopioinnista kirjoitat? Onko näyttöä patenttirikkomuksista? Jos ei niin lopetappa perättömien heittely merkistä riippumatta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tojotistit heittelee keksittyjä juttuja.

        Höpö höpö. Olen Opelisti ja heittelen myös keksittyjä juttuja!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olin yllättänyt kun luin että vuonna 2014 heillä oli käytössä vielä moottoreita joista säädettiin manuaalisesti venttiilit rakotulkilla ja ruuvari/jakoavain yhdistelmällä

        semmottista teknologista etumatkaa, mulla oli viimeksi vuonna 1990 sellainen auto mistä piti noin venttiileitä säädellä

        Säätö kerran 240tkm matkalla. Mulla meni saksalaisesta hydraulinen nostin vaihtoon 159tkm kohdalla. Hondan kone käy kuin kello verrattuna saksalaisiin eikä vuoda öljyä vanhanakaan. Uskaltaa pihakiveykselle parkkeerata. Mersun alle saa laittaa pahvin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Olen Opelisti ja heittelen myös keksittyjä juttuja!!!

        opel lepo opel lepo

        😆😆😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        opel lepo opel lepo

        😆😆😂😂

        Tunnut hyvinkin asiantuntevalta autoilijalta.... 5-vuotiaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnut hyvinkin asiantuntevalta autoilijalta.... 5-vuotiaaksi.

        Täytin just 54 wee, oli vähän turhautunut päivä eilen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytin just 54 wee, oli vähän turhautunut päivä eilen

        Honda on hyvä moottoripyörä ja melkein yhtä hyvä perämoottori kuin Yamaha mutta ei se autona Toyotalle kokonaisuutena pärjää. Myyntitilastoista ja suosiosta voi jo jotain päätellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olin yllättänyt kun luin että vuonna 2014 heillä oli käytössä vielä moottoreita joista säädettiin manuaalisesti venttiilit rakotulkilla ja ruuvari/jakoavain yhdistelmällä

        semmottista teknologista etumatkaa, mulla oli viimeksi vuonna 1990 sellainen auto mistä piti noin venttiileitä säädellä

        Eikös tämä ole vähän sama juttu kuin joku Audi, onkohan A7, jossa nousee 'takaspoileri' hienosti esiin jo maantievauhdissa, kun taas Honda kehui erityisesti uuden NSX:n aerodynamiikkaa, joka on saavutettu ilman mitään liikkuvia rakenteita. Yksinkertainen on kaunista, mutta vaatii huolellista työtä ja suunnittelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tämä ole vähän sama juttu kuin joku Audi, onkohan A7, jossa nousee 'takaspoileri' hienosti esiin jo maantievauhdissa, kun taas Honda kehui erityisesti uuden NSX:n aerodynamiikkaa, joka on saavutettu ilman mitään liikkuvia rakenteita. Yksinkertainen on kaunista, mutta vaatii huolellista työtä ja suunnittelua.

        Liikkumaton siipi on aina kompromissi. Liikkuvalla voidaan ptimoida useita tilanteita.
        Siksi liikkuvat ilmaohjaimet on kielletty kilpasarjoissa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda on hyvä moottoripyörä ja melkein yhtä hyvä perämoottori kuin Yamaha mutta ei se autona Toyotalle kokonaisuutena pärjää. Myyntitilastoista ja suosiosta voi jo jotain päätellä.

        Toyota osaa tehdä trukin, muttei autoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota osaa tehdä trukin, muttei autoja.

        Tojolla on myös hyviä ompelukoneita. Autojen puolella tuloso n ollut sellaista pullamössöä. Onko kaikki yli 200hv Toyotat muiden rakentamia? Subarun tai BMW:n.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojolla on myös hyviä ompelukoneita. Autojen puolella tuloso n ollut sellaista pullamössöä. Onko kaikki yli 200hv Toyotat muiden rakentamia? Subarun tai BMW:n.

        Jos autossa on alle 200hv, niin se on pullamössöä, mitä tuo sitten tarkoittaakaan?

        Kommenttisi kertoo enemmän sinusta kuin toyotan osaamisesta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojolla on myös hyviä ompelukoneita. Autojen puolella tuloso n ollut sellaista pullamössöä. Onko kaikki yli 200hv Toyotat muiden rakentamia? Subarun tai BMW:n.

        RAV4 302hp. Tehty Japanissa Tojon tehtaalla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Säätö kerran 240tkm matkalla. Mulla meni saksalaisesta hydraulinen nostin vaihtoon 159tkm kohdalla. Hondan kone käy kuin kello verrattuna saksalaisiin eikä vuoda öljyä vanhanakaan. Uskaltaa pihakiveykselle parkkeerata. Mersun alle saa laittaa pahvin...

        "Säätö kerran 240tkm matkalla. "

        jep jep Eipä pysy ruuvisäätö noin kauaa vireessä...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 302hp. Tehty Japanissa Tojon tehtaalla.

        Hauskaa jos näin on. Mutta kertkaas tojotietäjät miksi Tojo joutuu aina vähnkin pullamössö-alueen ulkopuolelle siirtyessä muiden apuja. Miksi tojo haluaa myydä vähän sporttisempia menopelejä vaikka ei osaa tehdä niitä itse. GT86 ja Supra ovat täysin muiden suunnittelemia ja tekemiä.

        Samoin tojo haluaa myydä sähkautoja muttei osaa itse tehd niitä. Siksi PSA tekee sähköautot Tojolle.

        Aika outoa että haluaa myydä omalla merkillään sellaista mitä ei osaa itse tehdä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Säätö kerran 240tkm matkalla. "

        jep jep Eipä pysy ruuvisäätö noin kauaa vireessä...

        Ei niitä tarvii olla säätämässä, tarkoitan tarkistamassa sen useammin kuin mitä huoltokirjaan on merkitty. Moottorityypistä riippuen tarkistusväli vaihtelee, mutta jos tarkistusväli on 120 tkm, niin kerta riittää kunnes autossa on 240 tkm mittarissa.

        Mieluummin tarkistan ja mahdollisesti säädän venttiilinvälykset kuin vaihdan hydraulisia nostimia ja kuuntelen niiden raksutusta. Vanhemmiten kun ääntävät.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä tarvii olla säätämässä, tarkoitan tarkistamassa sen useammin kuin mitä huoltokirjaan on merkitty. Moottorityypistä riippuen tarkistusväli vaihtelee, mutta jos tarkistusväli on 120 tkm, niin kerta riittää kunnes autossa on 240 tkm mittarissa.

        Mieluummin tarkistan ja mahdollisesti säädän venttiilinvälykset kuin vaihdan hydraulisia nostimia ja kuuntelen niiden raksutusta. Vanhemmiten kun ääntävät.

        "kuin vaihdan hydraulisia nostimia ja kuuntelen niiden raksutusta. Vanhemmiten kun ääntävät."

        Reilut 30 vuotta autoilua takana ja tasan nolla vaihdettua hydraulista nostinta. En ole kuullut että kenelläkään olisi koskaan ollut tarvetta vaihtaa sellaista.
        Raksutusta? Ainoa raksutus mitä minä olen kuullut on kiinteäsäätöisillä venttiileillä kylmänä ennen kuin oikea välys tulee lämpeämisen myötä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä tarvii olla säätämässä, tarkoitan tarkistamassa sen useammin kuin mitä huoltokirjaan on merkitty. Moottorityypistä riippuen tarkistusväli vaihtelee, mutta jos tarkistusväli on 120 tkm, niin kerta riittää kunnes autossa on 240 tkm mittarissa.

        Mieluummin tarkistan ja mahdollisesti säädän venttiilinvälykset kuin vaihdan hydraulisia nostimia ja kuuntelen niiden raksutusta. Vanhemmiten kun ääntävät.

        "Mieluummin tarkistan ja mahdollisesti säädän venttiilinvälykset kuin vaihdan hydraulisia nostimia ja kuuntelen niiden raksutusta. Vanhemmiten kun ääntävät."

        Sama homma.

        Ajan 24 vuotta nuorella autolla jossa on hydrauliset nostimet. Mittarissa on 396 tkm ja ärsyttää oikein että joskus tulevan kymmenen vuoden sisällä ne alkaa raksuttamaan ja joutuu vaihtamaan ensimmäisen kerran.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "kuin vaihdan hydraulisia nostimia ja kuuntelen niiden raksutusta. Vanhemmiten kun ääntävät."

        Reilut 30 vuotta autoilua takana ja tasan nolla vaihdettua hydraulista nostinta. En ole kuullut että kenelläkään olisi koskaan ollut tarvetta vaihtaa sellaista.
        Raksutusta? Ainoa raksutus mitä minä olen kuullut on kiinteäsäätöisillä venttiileillä kylmänä ennen kuin oikea välys tulee lämpeämisen myötä.

        Reilut 30 vuotta autoilua takana, enkä tiedä, onko venttiilinvälyksiä koskaan säädetty tai tarkistettu huollossa. Tosin itse vaihdan Hondat yleensä jossakin vajaassa 200 tkm, joten ehkei se ole ollut ajankohtaistakaan. Mutta minusta Honda on kyllä tehnyt innovaatioita, jotka ovat teknisesti vaativampia kuin hydrauliset nostimet, jos se oli tässä se pointti? Veikkaan, että Hondan syy käyttämälleen venttiilikoneistolle on joku muu kuin insinööritaidon taso.

        Kannattaa muuten lukea tämä, on melkein kuin jännitystarina ja varsinaista insinööripornoa. Kuinka Hondan nuoret kaverit suunnittelivat ilman kompressoria aurinkovoimalla toimivan vetyä vedestä tekevän tankkausaseman:
        https://global.honda/innovation/FuelCell/smart-hydrogen-station-engineer-talk.html


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikkumaton siipi on aina kompromissi. Liikkuvalla voidaan ptimoida useita tilanteita.
        Siksi liikkuvat ilmaohjaimet on kielletty kilpasarjoissa.

        Joo, se oli vähän vitsi. Jokainen tietää, että tuollainen siipi Audissa on vaan koriste. Nissan Micrakin pysyy tiellä pikatievauhdeissa ihan ilman mitään härpäkkeitä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "kuin vaihdan hydraulisia nostimia ja kuuntelen niiden raksutusta. Vanhemmiten kun ääntävät."

        Reilut 30 vuotta autoilua takana ja tasan nolla vaihdettua hydraulista nostinta. En ole kuullut että kenelläkään olisi koskaan ollut tarvetta vaihtaa sellaista.
        Raksutusta? Ainoa raksutus mitä minä olen kuullut on kiinteäsäätöisillä venttiileillä kylmänä ennen kuin oikea välys tulee lämpeämisen myötä.

        Mulla on vaihdettu useampia hydraulisia nostimia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, se oli vähän vitsi. Jokainen tietää, että tuollainen siipi Audissa on vaan koriste. Nissan Micrakin pysyy tiellä pikatievauhdeissa ihan ilman mitään härpäkkeitä.

        Suomessa kyllä mutta kun muualla maailmassa ajetaan joskus vähän suuremmillakin nopeuksilla.

        https://drivetribe.com/p/remember-that-time-audi-recalled-Ox5qolemROy6BeZrfPa1xw?iid=QZe9yrSWSdWPGdWaz-N6UA

        Ja 120km vauhdissakin voi tulla nopeita tilanteita jossa ero elämän ja kuoleman välillä on kiinni pidosta joka riippuu suoraan auton downforcesta. Ja osa spoilereista HB:ssä on vain pitämässä takaikkuna puhtaana.

        After market spoilerit ovat pelkästään typeryyttä mutta autonvalmistajan omat on tarkkaan tutkittu tuulitunnelissa. Ei niitä näön vuoksi autoon laiteta. Tutkipa aihetta vähän tarkempaan niin ymmärrät.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on vaihdettu useampia hydraulisia nostimia.

        Miten vanhaan autoon? On ollut varmaan vuosia jo hyvin pitkälti yli rippikouluiän. Sellaisiin saa vaihtaa jo kaikennäköistä osaa joka tapauksessa kun koko auton parasta ennen päiväys on mennyt umpeen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilut 30 vuotta autoilua takana, enkä tiedä, onko venttiilinvälyksiä koskaan säädetty tai tarkistettu huollossa. Tosin itse vaihdan Hondat yleensä jossakin vajaassa 200 tkm, joten ehkei se ole ollut ajankohtaistakaan. Mutta minusta Honda on kyllä tehnyt innovaatioita, jotka ovat teknisesti vaativampia kuin hydrauliset nostimet, jos se oli tässä se pointti? Veikkaan, että Hondan syy käyttämälleen venttiilikoneistolle on joku muu kuin insinööritaidon taso.

        Kannattaa muuten lukea tämä, on melkein kuin jännitystarina ja varsinaista insinööripornoa. Kuinka Hondan nuoret kaverit suunnittelivat ilman kompressoria aurinkovoimalla toimivan vetyä vedestä tekevän tankkausaseman:
        https://global.honda/innovation/FuelCell/smart-hydrogen-station-engineer-talk.html

        "Veikkaan, että Hondan syy käyttämälleen venttiilikoneistolle on joku muu kuin insinööritaidon taso."

        Kustannussäästö varmaankin. Kun käytetään 1960-luvun tenologiaa niin sen suunnittelemisesta ei tarvitse enää maksaa extraa. Lisäsi tuo venttiiliensäätötarve tuo merkkihuolloille mukavan lisän kassaan.

        Henilökohtaisella tasolla, venttiilien säätäminen tuntuu niin antiikkiselle hommalle, että en sellaiseen enää suostu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on vaihdettu useampia hydraulisia nostimia.

        "Mulla on vaihdettu useampia hydraulisia nostimia."

        Kannattaa vaihtaa ne öljyt ajoissa ja hyvälaatuisiin niin ei tarvi vaihdella nostimia. Moottorin sisäpesu sillöin tällön ei myöskään ole haitaksi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa kyllä mutta kun muualla maailmassa ajetaan joskus vähän suuremmillakin nopeuksilla.

        https://drivetribe.com/p/remember-that-time-audi-recalled-Ox5qolemROy6BeZrfPa1xw?iid=QZe9yrSWSdWPGdWaz-N6UA

        Ja 120km vauhdissakin voi tulla nopeita tilanteita jossa ero elämän ja kuoleman välillä on kiinni pidosta joka riippuu suoraan auton downforcesta. Ja osa spoilereista HB:ssä on vain pitämässä takaikkuna puhtaana.

        After market spoilerit ovat pelkästään typeryyttä mutta autonvalmistajan omat on tarkkaan tutkittu tuulitunnelissa. Ei niitä näön vuoksi autoon laiteta. Tutkipa aihetta vähän tarkempaan niin ymmärrät.

        "muualla maailmassa ajetaan joskus vähän suuremmillakin nopeuksilla."

        Juu, Saksassa jollain moottoritiellä ja sitten öö sitten tuota.... sitten jossain moottoriradalla varmaankin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "muualla maailmassa ajetaan joskus vähän suuremmillakin nopeuksilla."

        Juu, Saksassa jollain moottoritiellä ja sitten öö sitten tuota.... sitten jossain moottoriradalla varmaankin.

        Käypä katsomassa Ranska, Espanja, Italia jne. Siellä moottoriteillä on periaatteessa nopeusrajoitukset mutta ei niistä kukaan piittaa.

        Mut niinkuin sanoin. jo 120kmh aerodynamiikka on isossa roolissa pidon suhteen ja kun siinä vauhdissa tarvitaan nopeita liikkeitä niin kaikki saatavissa oleva pito on tervetullutta.

        Mua nauratti käyttämäsi "Jokainen tietää". Kehoitan käyttämään parempia tietolähteitä kun esson baarin kuulopuheet. Lukeminen ja oikeiden tietolähteiden valitseminen sivistää paljon enemmän kuin juttuporukoiden turinat.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Käypä katsomassa Ranska, Espanja, Italia jne. Siellä moottoriteillä on periaatteessa nopeusrajoitukset mutta ei niistä kukaan piittaa.

        Mut niinkuin sanoin. jo 120kmh aerodynamiikka on isossa roolissa pidon suhteen ja kun siinä vauhdissa tarvitaan nopeita liikkeitä niin kaikki saatavissa oleva pito on tervetullutta.

        Mua nauratti käyttämäsi "Jokainen tietää". Kehoitan käyttämään parempia tietolähteitä kun esson baarin kuulopuheet. Lukeminen ja oikeiden tietolähteiden valitseminen sivistää paljon enemmän kuin juttuporukoiden turinat.

        "Käypä katsomassa Ranska, Espanja, Italia jne. Siellä moottoriteillä on periaatteessa nopeusrajoitukset mutta ei niistä kukaan piittaa."

        Koska kävit viimeksi Ranskassa moottoritiellä? Kommenttisi on meinaan sen verran pielessä että et varmaan ole koskaan käynyt siellä.

        Rajoitus on 130 km/h ja päiväaikaan ei juurikaan tuota pysty rikkomaan, ihan jo liikennemäärien vuoksi. Sen verran mitä viikonloppuöinä Grenoblen kulmilla tuli liikuttua niin ei siellä viikonloppuisinkaan yöllä vedetä 200 km/h.

        Enemmän siellä on ongelmana se, että ihmiset käy baarissa autolla ja sitten ajavat pikkuteitä pitkin kotiin. Mutta ei sielläkään nopeudet sellaisiksi nouse, että autossa pitäisi olla muuttuvakulmainen spoileri.

        Mutta palatakseni tuohon kommenttiisi ja kaivan siitä sen oleellisen:

        "mutta ei niistä kukaan piittaa"

        Kun tuo on noin 5000% liioiteltu, lienee muukin mutuilu samaa tasoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Martina Aitolehti tuo Anne-äitinsä tv:seen: "Ei ole varmasti aina ollut helppoa olla mun äiti"

      Martina Aitolehden lapsuuden perhe on osittain tuttu julkisuudesta, mutta ehkä äiti vähiten. Nyt Anne-äiti nähdään tv:ssä yhdessä Martinan kanssa. Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      7526
    2. Eriksenin hypetys mennyt yli

      Jos huuhkajien pelaaja olisi saanut samanlaisen sairauskohtauksen häntä ei olisi kohdeltu yhtä hyvin. Kun kyse oli jumaloitujen pallosankarien pel
      Maailman menoa
      197
      6223
    3. Sofia haukkuu Martinaa

      Jaaha.. Nyt Sofia haukkuu Martinaa, että M on hänelle niin kamala. Ja jutun mukaan S aloitti kuvauksien aikana myös terapian, johon tietenkin myös kam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      360
      3599
    4. Kauhea kuva Stefun instassa

      Onko itse piru sarvineen? Saa aikaan kylmiä väreitä.....
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      3346
    5. Äänestysaktiivisuus oli vaalien suurin häviäjä - demokratia kärsii

      Äänestys­aktiivisuus oli vaalien suurin häviäjä: ”Alkaa olla demokratian kannalta kriisitasolla”, sanoo tutkija. https://www.hs.fi/politiikka/art-200
      Maailman menoa
      200
      2242
    Aihe