Vanheneminen ja ulkonäkö

Anonyymi

Vanheneminen. Onko teistä helppo hyväksyä iän tuomat rypyt, veltostumiset, mahamakkarat, kaksoisleuat, kalkkunakaulat jne. Katsotteko iloisin mielin peiliin ja ihastelette eletyn elämän jälkiä? Vai kauhistuttaako peilikuva nyt ja toivotte seuraavan kymmenen vuoden aikana moisen turhamaisuuden katoavan? Onko ulkonäöllä enää merkitystä vai mietitkö, "mitähän nuo muut läskeistäni tms. ajattelevat"?

429

15310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei ole kaksoisleukaa, eikä kalkkunakaulaa, tms.
      vaan eihän sitä iho niin siliä kuin "kolmekymppisillä", ikäisteni seurassa ihan ok, mut nuorempien seurassa kyllä huomaa, - olla eri ikäpolvea . . .

      mitä muuta voi !?

    • Anonyymi

      Aika helppo on hyväksyä. Laihaan kiinteään kaulaankin voi tulla heltta leuan alle.
      vuosien myötä. Minkäs sille voi. Samaa saavat kokea perässätulevat.
      En ole koskaan "kilpaillut" ulkonäöllä enkä valinnut ystäviäni sen perusteella.
      iän tuomista ulkonäkömuutoksista viis veisaan. Kunhan ei sairaammaksi tulisi.

      • Anonyymi

        Täytän ensikuussa 69 v painoni on tippunut joulukuusta 88v tähän päivään 17kg ei kaksoisleukaa e vatsamakkaroita. En ole koskaan ollut ryppyotsainen ei pahemmin ryppyjä kasvoiissa.olen tyytyväinen itseeni


      • Anonyymi

        Niin se on, että terveys tulee tärkeämmäksi. Kaikki rypistyvät vanhetessaan. Helpompi kuolla vanhana ja ryppyisenä kuin nuorena ja siloposkisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytän ensikuussa 69 v painoni on tippunut joulukuusta 88v tähän päivään 17kg ei kaksoisleukaa e vatsamakkaroita. En ole koskaan ollut ryppyotsainen ei pahemmin ryppyjä kasvoiissa.olen tyytyväinen itseeni

        Ero surussa lihosin 20kg.Yhden vuoden aikana . 84kg löntiksi 1987.Liikunnan ansiosta ,normaali ruoka ,ruoka rytmi Olinkin 1997 - 64kg. Kunnes sairaudet astu elämään Paino v. 1999-, 2000 oli 48kg. sitten Siitä se sitten nousi 58 kg. Aloin näytää ihmiseltä! Kunnes korona vuosi menetykset kuolemalle ihmiset tärkeät. Lopetin ruuan syömisen tilalle tuli puputus roskaruokaa ja karkia ja vaateet kiristi .Punitsin itseni helmikuu 2021. 70kg / 165 cm. Takas ruokarytmi kaikki makea missä sokeri . Lopetin vaihdoin marjoihin ne. Painan nyt 62 kg.Kun on kulumat nivelrikko.On syyttä mietiä mitä lapaan suuhuni?Muka hyvät ystävät ja sukulaiset sanoo,joilla ylipainot.Olet pareman näköinen lihavana. Karsean näköinen laihana. Syö suklaata vaan kun tykät ja saat läskiä.Koskaan en heidän kilot puutunut,en puutu.Mutta hei kyllä minun jos olen normaali paino ja sitä elämä isoin osa ollut.


    • Anonyymi

      Naisille ulkonäkö lienee tärkeämpi asia kuin miehille?
      Jääköhän siinä skabassa terveys ja toimintakykykin hopealle?

      Miehenä havahduin juuri 6-kympin kynnyksellä heikkenevään terveyteeni ja kuntoni rappeutumiseen. Ulkonäkö oli tuossa luokituksessa täysin toisarvoinen asia.
      Ryhdyin hoitamaan asioita ja uskallan sanoa, että jopa menestyksekkäästi.

      Kasvouurteet ja löystynyt iho ovat luonnollista iän tuomaa patinaa.
      Nyt, vajaa 20 vuotta myöhemmin huoleni aihe on painon kiihtyvä katoaminen.
      Kymmenisen vuotta sitten alkoi vaakanäyttö laskemaan kilon vuosivauhtia mutta nyt viimeisinä neljänä vuotena paino on laskenut 6kg.
      Jostakin käsittämättömästä syystä terveydenhuollon henkilötkään eivät pidä tuota huolestuttavana?!
      Syön muuten asiallisesti ja suunnitelmallisesti mutta viime vuosina makeiden tössyröiden osuus on noussut turhan suuriksi.

      Olemme tehneet kaikki ajateltavissa olevat testamentit ja tahdot jo parikymmentä vuotta sitten. Yksi testamentti pitäisi päivittää.

      • Anonyymi

        Laskeeko paino, kun lihakset "kuihtuvat", vaikka minkä tekisi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskeeko paino, kun lihakset "kuihtuvat", vaikka minkä tekisi ?

        Laskee! Eräs käytännön huomio. Verryttelyhousut pyrkivät valumaan alas.
        Se kuihtuminen on voimakkainta reisissä, selässä ja pakaroissa.
        En ollut ajatellutkaan pakaroiden roolia verryttelyhousujen "kannattimina".

        Epätoivoista rimpuilua. Tänään kyykistelin normitangolla150kg:en saakka ja viimeistelin potkukoneen pitkillä sarjoilla. Huomenna ojentelen ja vatsailen.
        Ilmeisesti olen hankala kotimies koska vaimoni kannustaa minua tässä hidastusrimpuilussa.
        Olenpahan senkin ajan pois kotoa kuutena päivänä viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskeeko paino, kun lihakset "kuihtuvat", vaikka minkä tekisi ?

        Onhan se arvokkaasti vanhentunut nainen,ryppyineen kaikkineen paljon mukavampaa katsottavaa kuin nainen joka ei hyväksy ikääntymistä,ja tekee kaikkea hölmöä,kiristysleikkakuksia ja pukeutuu kuin teinibimbo,sehän se vasta kammottavaa on!!


      • Anonyymi

        Lihakset kutistuvat, siinä paino putoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se arvokkaasti vanhentunut nainen,ryppyineen kaikkineen paljon mukavampaa katsottavaa kuin nainen joka ei hyväksy ikääntymistä,ja tekee kaikkea hölmöä,kiristysleikkakuksia ja pukeutuu kuin teinibimbo,sehän se vasta kammottavaa on!!

        Olen 70v nainen geeniperimänä saanu sileä ihon,naururypyt joista olen iloinen.Pyöreyttäkin rupasta löytyy,muttei ole menoa haitannu.Hirveää katsella ihmistä joka meikkaa ikäihmisenä itsensä kulmat mustiksi ja olemattomat huulet räikeän punaiseksi ja kaiken kruunaa luonnottoman punainen poskipuna.Siihen vielä minimittainen kellohame.Mutta jos tälläinen henkilö tuntee itsensä tälläisena onnelliseksi niin mikä siinä.Ihmettelen myös nuorten ihmisten tekoripsiä jokka aivan luonnottomat ja ankka huulet.Kaikkien kohdalla ei kaunista katsottavaa.Meikki ja ehostaminenei pahasta kunhan se on tehty tyylillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se arvokkaasti vanhentunut nainen,ryppyineen kaikkineen paljon mukavampaa katsottavaa kuin nainen joka ei hyväksy ikääntymistä,ja tekee kaikkea hölmöä,kiristysleikkakuksia ja pukeutuu kuin teinibimbo,sehän se vasta kammottavaa on!!

        Olen 66v. Hiukset on saaneet todella kauniin valkenemisen, vielä mustia raitoja seassa. Miksi ikääntyvät naiset värjää hiuksiaan? Luonnollinen on kaunista, ainakin monilla.


      • Anonyymi

        Hienosti ajattelet. Toivottavasti saat selvän asioihiisi❤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 66v. Hiukset on saaneet todella kauniin valkenemisen, vielä mustia raitoja seassa. Miksi ikääntyvät naiset värjää hiuksiaan? Luonnollinen on kaunista, ainakin monilla.

        Olen 63 ja oma tummanruskea väri vielä hiuksissa. Äitikin harmaantui hiukan vasta 80 vuotiaana. Ei siis tarvitse hiusvärien kanssa pelleillä.
        Raskaat yläluomet on leikattu kerran ja taas repsottaa. Silloin leikkaava lääkäri suositteli myös luomien nostoa kevyesti ohimoilta. Nyt mennään maskien kanssa töissä ja vapaa ajan menoja ei juuri ole kuin mökkeily joten siirrän hommaa.
        Muutama ryppykin on tullut ja tekisi mieleni kiristää pienet hamsterinpussitkin jossain vaiheessa.
        Liikakiloja ei juuri ole mutta reidet roikkuu. Tissit upeat edelleen.
        Pikkusenhan tuo vituttaa kun peiliin katsoo alasti mutta ystävät ovat samassa jamassa kuka mitenkin ja se lohduttaa.
        Kun on ollut aina kaunis nainen niin tähän tavallisuuteen ei helpolla totu. Onneksi on keinoja jos haluaa käyttää.
        Oma lapsi on kolmekymppinen. Voi hyvänen aika kun tuon ikäiset ihmiset ovat kauniita. Silloin sitä ei edes itse tajunnut kun kaikki kaveritkin olivat omalla tavallaan kauniita. Siis silloin joskus ;9.
        Kyllä kai tähän pikkuhiljaa tottuukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskee! Eräs käytännön huomio. Verryttelyhousut pyrkivät valumaan alas.
        Se kuihtuminen on voimakkainta reisissä, selässä ja pakaroissa.
        En ollut ajatellutkaan pakaroiden roolia verryttelyhousujen "kannattimina".

        Epätoivoista rimpuilua. Tänään kyykistelin normitangolla150kg:en saakka ja viimeistelin potkukoneen pitkillä sarjoilla. Huomenna ojentelen ja vatsailen.
        Ilmeisesti olen hankala kotimies koska vaimoni kannustaa minua tässä hidastusrimpuilussa.
        Olenpahan senkin ajan pois kotoa kuutena päivänä viikossa.

        Lihakset kyllä kuihtuvat jos ikänsä on huonosti niuhottanut syödä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 70v nainen geeniperimänä saanu sileä ihon,naururypyt joista olen iloinen.Pyöreyttäkin rupasta löytyy,muttei ole menoa haitannu.Hirveää katsella ihmistä joka meikkaa ikäihmisenä itsensä kulmat mustiksi ja olemattomat huulet räikeän punaiseksi ja kaiken kruunaa luonnottoman punainen poskipuna.Siihen vielä minimittainen kellohame.Mutta jos tälläinen henkilö tuntee itsensä tälläisena onnelliseksi niin mikä siinä.Ihmettelen myös nuorten ihmisten tekoripsiä jokka aivan luonnottomat ja ankka huulet.Kaikkien kohdalla ei kaunista katsottavaa.Meikki ja ehostaminenei pahasta kunhan se on tehty tyylillä.

        Mutta jokainen saa tehdä niinkuin itse haluaa,tyhmää tulla neuvomaan miten pukeutua ja meikata ,ei kaikki halua olla värittömiä tätejä,minä katselen mielellään nuorekkaasti pukeutuva vanhempia ihmisiä..Olkaa vaan sellaisia kuin haluatte se on parasta ja ilo silmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 63 ja oma tummanruskea väri vielä hiuksissa. Äitikin harmaantui hiukan vasta 80 vuotiaana. Ei siis tarvitse hiusvärien kanssa pelleillä.
        Raskaat yläluomet on leikattu kerran ja taas repsottaa. Silloin leikkaava lääkäri suositteli myös luomien nostoa kevyesti ohimoilta. Nyt mennään maskien kanssa töissä ja vapaa ajan menoja ei juuri ole kuin mökkeily joten siirrän hommaa.
        Muutama ryppykin on tullut ja tekisi mieleni kiristää pienet hamsterinpussitkin jossain vaiheessa.
        Liikakiloja ei juuri ole mutta reidet roikkuu. Tissit upeat edelleen.
        Pikkusenhan tuo vituttaa kun peiliin katsoo alasti mutta ystävät ovat samassa jamassa kuka mitenkin ja se lohduttaa.
        Kun on ollut aina kaunis nainen niin tähän tavallisuuteen ei helpolla totu. Onneksi on keinoja jos haluaa käyttää.
        Oma lapsi on kolmekymppinen. Voi hyvänen aika kun tuon ikäiset ihmiset ovat kauniita. Silloin sitä ei edes itse tajunnut kun kaikki kaveritkin olivat omalla tavallaan kauniita. Siis silloin joskus ;9.
        Kyllä kai tähän pikkuhiljaa tottuukin.

        Itse olen nuorempaa sukupolvea (-50), mutta olen saanut sellaiset geenit (tavallista heikompi sidekudoksen rakenne), että iho vanhenee varhain. Itsekin olen alkanut ihailla luonnollista nuoren ihmisen kauneutta (ja sitä kautta mm. katselemaan nuoria miehiä, voi kauhistus).

        Ihmiset eivät itse ymmärrä nuoruuden kauneuden arvoa, ja sehän on katoavaista. Nuori ihminen tuppaa tarttumaan puutteisiinsa, eikä tajua, miten viehättävä on. Pelkkä nuoruus on valtavan suuri valtti ihmisellä. Vaikka olisikin puutteita ja nuoruuden tyhmyyttä, niin asia vain on näin. Eli ei kannattaisi jäädä murehtimaan olemattomia, saati sitten teettää sellaisia kauneusleikkauksia, joiden johdosta sitten oikeasti iäkkäänä onkin lähinnä ihmisen irvikuva. Miksei rinnat saa olla pienet, jos sattuvat sellaiset olemaan? Miksi nenän pitäisi olla jonkin tietyn muotoinen? Miksi kehosta pitää poistaa rasvaa tai lisätä sitä toiseen paikkaan vain siksi, että se on kunkin muotikäsityksen mukaista? Ja niin pois päin. Kauneustoimenpiteet ovat kaiken lisäksi vaarallisia. Niitä pitäisi tehdä vain todelliseen tarpeeseen. Nuori ihminen on valmis kuolemaan rasvaemboliaan brasiliaisen takamuksensa vaatiman rasvan siirron vuoksi.

        Itse olen pieni ja hento, ja reisien muutoksen huomasin jo varhain. Nyt olen liikkunut vähän enemmän, ja saanut taas reisiin ryhtiä. Jos terveys ei ole este, suosittelen liikuntaa. Lihakset antavat muotoa, vaikka iho olisikin veltostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihakset kyllä kuihtuvat jos ikänsä on huonosti niuhottanut syödä.

        Kyse ei ole pelkästään elämäntavoista, tosin huonot elämäntavat nopeuttavat nk. luonnollista vanhenemista. Biologinen ikä ja kronologinen ikä eivät ole edes sama asia. Eri yksilöiden välillä vanhenemismuutoksissa voi olla kymmenien ikävuosien ero.

        Vanhetessa lihaksiin kertyy zombiesoluja siinä kuin muihinkin kudoksiin, ja zombiesolut aiheuttavat haittaa myös terveissä soluissa. Eli seuraa vanhenemista ja sairauksia. Zombiesolu on solu, joka on mennyt lepotilaan DNA:n vikaantumisen ja telomeerien kulumisen vuoksi. Tämä solu ei kuitenkaan kuole, vaan huutaa apua-huutoaan muille soluille. Siinä käsittääkseni merkittävä syy lihasten toiminnan heikkenemiseen iän myötä. Kudoksissa tapahtuu myös muita rakenteellisia vanhenemismuutoksia. Tällaisissa kudoksia jäykistävissä muutoksissa on mukana mm. sokerin ainesosia.

        Eli kun ikää tulee, kudosten rakentuminen vaikeutuu ja kudosten hajoaminen kiihtyy. Vanhenemismuuutoksia pitäisi siis ehkäistä jo nuoresta lähtien. Tulisi liikkua sen verran, että lihaksissa on varakapasiteettia. Tietyssä mielessä niukkuus ravinnossa on parempi asia kuin kohtuuttomuus. Keski-iästä alkaen ylenmääräinen eläinproteiinin saanti nopeuttaa vanhenemista. Sokerin haitat kaikki jo tietävät. Eli ruuan kanssa "niuhottaminen" ei ole pahasta, päin vastoin. Moni hyvin iäkkääksi elänyt on jopa tietoisesti vähentänyt kalorin saantiaan. Eli ihminen tarvitsee runsaasti liikuntaa ja aavistuksen niukan puoleisesti ravintoa. Nk. tervaskannot ovat monesti vireitä, ikäistään nuoremman näköisiä, hyvin liikkuvia ja notkeita. Eivät langanlaihoja. Tervepäisiä ja kohtuullisia.

        Moni lihaskadosta kärsivä on harrastanut kohtuuttomuutta. Tämän näkee esim. alkoholisteilla. He voivat olla langanlaihoja, ja lihakset ovat kuihtuneet huomattavan varhain. Samoin rasvamaksan aiheuttamat aineenvaihdunnan muutokset kuluttavat lihaksia, vaikka keskivartalo on paisunut. Eli elimistö polttaa silloin herkästi ruuakseen kehon omia lihaksia, vaikka olisi käytettävissä rasvaa energiaksi. Onpa rasvamaksa hankittu sitten liialla alkoholilla, sokerilla tai kovilla rasvoilla. Ja rasvamaksahan on hyvin yleinen ongelma nykyaikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 63 ja oma tummanruskea väri vielä hiuksissa. Äitikin harmaantui hiukan vasta 80 vuotiaana. Ei siis tarvitse hiusvärien kanssa pelleillä.
        Raskaat yläluomet on leikattu kerran ja taas repsottaa. Silloin leikkaava lääkäri suositteli myös luomien nostoa kevyesti ohimoilta. Nyt mennään maskien kanssa töissä ja vapaa ajan menoja ei juuri ole kuin mökkeily joten siirrän hommaa.
        Muutama ryppykin on tullut ja tekisi mieleni kiristää pienet hamsterinpussitkin jossain vaiheessa.
        Liikakiloja ei juuri ole mutta reidet roikkuu. Tissit upeat edelleen.
        Pikkusenhan tuo vituttaa kun peiliin katsoo alasti mutta ystävät ovat samassa jamassa kuka mitenkin ja se lohduttaa.
        Kun on ollut aina kaunis nainen niin tähän tavallisuuteen ei helpolla totu. Onneksi on keinoja jos haluaa käyttää.
        Oma lapsi on kolmekymppinen. Voi hyvänen aika kun tuon ikäiset ihmiset ovat kauniita. Silloin sitä ei edes itse tajunnut kun kaikki kaveritkin olivat omalla tavallaan kauniita. Siis silloin joskus ;9.
        Kyllä kai tähän pikkuhiljaa tottuukin.

        Olen myös yli 6-kympin nainen. Ehkä turhamainenkin, kun olen käynyt naamaani leikkauttamassa. Mutta kyllä se kannatti! Nuoruutta en haikaile, mutta kivempi katsoa itseään peilistä. Sehän on vaan plussaa, kun itsetunto nousee. Ja oma mieskin tykkää.

        Omasta tummasta hiusväristä kohti harmaata on suunta. Totuttelen raitojen kera.

        Korvaani särähtää ehostamisen ja pukeutumisen "hyvästä mausta" puhuminen. Tarkoittaako se, että tietyn ikäiset naiset tasapäistetään, vain tietynlainen tyyli on hyväksyttävä? Paheksuttiinhan ennen vanhaan pitkienhousujen käyttöä naisilla. Jos 6-kymppinen "mummo" haluaa käyttää rastoja, tatskoja tai nenäkorua, niin siitä vaan! Sitä voi miettiä itse kohdallaan jokainen, sopiiko minkälainen huulipuna - ehkä se räikeän punainen ei ole paras vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihakset kyllä kuihtuvat jos ikänsä on huonosti niuhottanut syödä.

        Ei kannata juoda ja syödä itseään ihan läskiksi, tästä typeryydestä tulee ilkeitä omasta laiskuudesta johtuvia haittoja liikkumisessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata juoda ja syödä itseään ihan läskiksi, tästä typeryydestä tulee ilkeitä omasta laiskuudesta johtuvia haittoja liikkumisessa

        Joo-o, totta. Terveyshaittoja aiheuttaa kyllä myöskin se, ettei nuku yöllä. - Nm. Uni putsaa aivoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 70v nainen geeniperimänä saanu sileä ihon,naururypyt joista olen iloinen.Pyöreyttäkin rupasta löytyy,muttei ole menoa haitannu.Hirveää katsella ihmistä joka meikkaa ikäihmisenä itsensä kulmat mustiksi ja olemattomat huulet räikeän punaiseksi ja kaiken kruunaa luonnottoman punainen poskipuna.Siihen vielä minimittainen kellohame.Mutta jos tälläinen henkilö tuntee itsensä tälläisena onnelliseksi niin mikä siinä.Ihmettelen myös nuorten ihmisten tekoripsiä jokka aivan luonnottomat ja ankka huulet.Kaikkien kohdalla ei kaunista katsottavaa.Meikki ja ehostaminenei pahasta kunhan se on tehty tyylillä.

        Makuja on monia. Eiköhän jokainen saa valita oman tyylinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se arvokkaasti vanhentunut nainen,ryppyineen kaikkineen paljon mukavampaa katsottavaa kuin nainen joka ei hyväksy ikääntymistä,ja tekee kaikkea hölmöä,kiristysleikkakuksia ja pukeutuu kuin teinibimbo,sehän se vasta kammottavaa on!!

        Makunsa kullakin. Jokaisen oma päätös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 63 ja oma tummanruskea väri vielä hiuksissa. Äitikin harmaantui hiukan vasta 80 vuotiaana. Ei siis tarvitse hiusvärien kanssa pelleillä.
        Raskaat yläluomet on leikattu kerran ja taas repsottaa. Silloin leikkaava lääkäri suositteli myös luomien nostoa kevyesti ohimoilta. Nyt mennään maskien kanssa töissä ja vapaa ajan menoja ei juuri ole kuin mökkeily joten siirrän hommaa.
        Muutama ryppykin on tullut ja tekisi mieleni kiristää pienet hamsterinpussitkin jossain vaiheessa.
        Liikakiloja ei juuri ole mutta reidet roikkuu. Tissit upeat edelleen.
        Pikkusenhan tuo vituttaa kun peiliin katsoo alasti mutta ystävät ovat samassa jamassa kuka mitenkin ja se lohduttaa.
        Kun on ollut aina kaunis nainen niin tähän tavallisuuteen ei helpolla totu. Onneksi on keinoja jos haluaa käyttää.
        Oma lapsi on kolmekymppinen. Voi hyvänen aika kun tuon ikäiset ihmiset ovat kauniita. Silloin sitä ei edes itse tajunnut kun kaikki kaveritkin olivat omalla tavallaan kauniita. Siis silloin joskus ;9.
        Kyllä kai tähän pikkuhiljaa tottuukin.

        Ole hyvä ja muista että mikään leikkaus ei auta. Se on hetki kun räpsähtää muutenkin. Hyvä itsetunto on plussaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskee! Eräs käytännön huomio. Verryttelyhousut pyrkivät valumaan alas.
        Se kuihtuminen on voimakkainta reisissä, selässä ja pakaroissa.
        En ollut ajatellutkaan pakaroiden roolia verryttelyhousujen "kannattimina".

        Epätoivoista rimpuilua. Tänään kyykistelin normitangolla150kg:en saakka ja viimeistelin potkukoneen pitkillä sarjoilla. Huomenna ojentelen ja vatsailen.
        Ilmeisesti olen hankala kotimies koska vaimoni kannustaa minua tässä hidastusrimpuilussa.
        Olenpahan senkin ajan pois kotoa kuutena päivänä viikossa.

        Minulla oli eteisvärinä, paha, syke 150, sain lääkkeet, mutta en jaksanut edes seisoa, olin niin huonona lääkkeistä. Sitten mulle tehtiin sydänlihaksen arpeutus, nyt voin hyvin, ei lääkkeitä muutoin kuin verenohenne... tykkään nyt olostani... muutoin täysin terve, on tutkittu kaikki... jes!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihakset kyllä kuihtuvat jos ikänsä on huonosti niuhottanut syödä.

        Jos on ikänsä niuhottanut syödä niin ei ole lihaksia mitkä kuihtuisivat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jokainen saa tehdä niinkuin itse haluaa,tyhmää tulla neuvomaan miten pukeutua ja meikata ,ei kaikki halua olla värittömiä tätejä,minä katselen mielellään nuorekkaasti pukeutuva vanhempia ihmisiä..Olkaa vaan sellaisia kuin haluatte se on parasta ja ilo silmälle.

        Kun on 70 mittarissa, voi jo vähitellen valmistautua nurkan takana odottavaan kuolemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti ajattelet. Toivottavasti saat selvän asioihiisi❤

        Kureliivit puristavat läskit huomaamattomiksi, kun on hieman löysä harmaa paita peittämässä.

        Voi esiintyä vaikka rinsessana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 66v. Hiukset on saaneet todella kauniin valkenemisen, vielä mustia raitoja seassa. Miksi ikääntyvät naiset värjää hiuksiaan? Luonnollinen on kaunista, ainakin monilla.

        Ole vaan tyytyväinen siihen miten olet, äläkä ihmettele toisten tekemisiä, kun se on jokaisen ihan oma asia miten kukin tekee oman itsensä kanssa .
        Toiset taivastelee muiden elämää, ja toiset elää omaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös yli 6-kympin nainen. Ehkä turhamainenkin, kun olen käynyt naamaani leikkauttamassa. Mutta kyllä se kannatti! Nuoruutta en haikaile, mutta kivempi katsoa itseään peilistä. Sehän on vaan plussaa, kun itsetunto nousee. Ja oma mieskin tykkää.

        Omasta tummasta hiusväristä kohti harmaata on suunta. Totuttelen raitojen kera.

        Korvaani särähtää ehostamisen ja pukeutumisen "hyvästä mausta" puhuminen. Tarkoittaako se, että tietyn ikäiset naiset tasapäistetään, vain tietynlainen tyyli on hyväksyttävä? Paheksuttiinhan ennen vanhaan pitkienhousujen käyttöä naisilla. Jos 6-kymppinen "mummo" haluaa käyttää rastoja, tatskoja tai nenäkorua, niin siitä vaan! Sitä voi miettiä itse kohdallaan jokainen, sopiiko minkälainen huulipuna - ehkä se räikeän punainen ei ole paras vaihtoehto.

        Ei vanhalle naiselle tatskoja ja nenärenkaita. Ne ovat kamalan rumia vanhalla naisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jokainen saa tehdä niinkuin itse haluaa,tyhmää tulla neuvomaan miten pukeutua ja meikata ,ei kaikki halua olla värittömiä tätejä,minä katselen mielellään nuorekkaasti pukeutuva vanhempia ihmisiä..Olkaa vaan sellaisia kuin haluatte se on parasta ja ilo silmälle.

        Itse tykkään olla nuorekas vaatetukselta ,en välitä muiden normeista .68v ja nuorenmat miehet tykkää kun en näytä mummoluukilta.En halua olla kuitenkaan nuorempi mutta kroppaani hoidan kävelyllä enkä liikaa mössö ruokaa syö. Kunpa jokainen saisi olla vaan rauhassa omana itsenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on 70 mittarissa, voi jo vähitellen valmistautua nurkan takana odottavaan kuolemaan.

        Näin on turha ihmeitä odotella ,tomumaja korjaa pian.


    • Anonyymi

      En ihan ihaillen omia vatsamakkaroitani katsele mutten inhotenkaan. Itsehän ne olen siihen kasvattanut. Kaksoisleuka on jonkin sorttinen muttei paha ja pienet allit molemmissa käsivarsissa, jaloissa on muhkuraa ja mutkia sekä kaulassa ryppyjä. Minkäs voit, en missään nimessä menisi kauneusleikkauksiin poistattamaan ikääntymisen merkkejä vaikka ne ehkä joskus vähä risookin; minusta tuollainen leikkely on pahinta itsepetosta vaikka niin usein kuulee sanottavan, sama se mitä itselleen tekee kunhan on tyytyväinen...niinköhän liene?

      ELämä on ja henkinen hyvinvointi on kaiken a ja o, myös ikääntymisen suhteen. Iloinen mieli ja myönteisyys nuorentavat huomattavasti enemmän ja luonnollisesti kuin plastiikkakirurgia.

      • Anonyymi

        Elämä ei ole pelkkää ulkonäköä se on toisarvoinen,kun ajatellaan terveyttä ,koska terveys ikääntymisvaaassa painaa kuitenkin enenpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä ei ole pelkkää ulkonäköä se on toisarvoinen,kun ajatellaan terveyttä ,koska terveys ikääntymisvaaassa painaa kuitenkin enenpi.

        Ulkonäkö on toissijainen asia elämässä, mutta hoidettu habitus kertoo, että ihminen hoitaa ja välittää terveydestään. Terveys on kauneutta ja kauneus on terveyttä, oli ulkonäkö millainen tahansa. - Nm. Vaa'an puntit tasan


    • Anonyymi

      Lihavan akan hakuan pitää vierelläni.
      Luuviulut ovat ruipeloita.

      • Anonyymi

        Kirjoita eräs oikein sanat,jos et muuta osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoita eräs oikein sanat,jos et muuta osaa.

        Ahdistaako ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoita eräs oikein sanat,jos et muuta osaa.

        Kuin myös sinäkin taisi osua omaan nilkkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoita eräs oikein sanat,jos et muuta osaa.

        Hakua=haluan omistaa, haluan pitää

        Pohjanmaan murresana


    • Anonyymi

      Suomalainen vanhus / vanha ihminen on r u m a
      aivan kammottavan rumia on vanhukset vaha ihminen,
      kuin kirvellä veistettyjä,
      ei ne rypytkää niin vaan ne naamassaki ihmeelliset p o i m u t
      jotka roikuu vaikka mihin suuntaan,
      mustat silmänalustat
      piiiiitkä nokka omituiset k o r k e a t etuhampaat joillaki kuin jänilsellä kaksi etuhammasta töröttää,

      kyllähän me ystävällisiä ollaan vaikka se ei naamasta näykkää,

      harmittaa vaan kun tulee vanhaksi ja hirvittävän rumaksi, että ITSEKKI pelkää ja säikähtää jos vahingossa sattuu peiliin katsomaan,

      miten pääsisi tästä rumasta r u h o s t a eroon,
      vaateillakin koitan sitä kaunistaa, mutta vaikeeta on,
      ja naamaa ei saa vaateillakaan piiloon, siinä se naama törsottää ja tojottaa
      asioikkekki mennessä,


      suomalainen vanha ON RUMA ,, ei voi mittää,

      ne vasta rumia ontka pistää potuliina vielä huuliin että ylähuuli törröttää älyttämän paksuna että puhekki vaikeutuu joillaki,
      ja ne kammottavat pskipäät potuliiniä täynnä huh,

      • Anonyymi

        Nythän on "helppoa" kun pistää aurinkolasit päähän ja kasvomaskin naamaan,
        on suojassa helttoineen. Aattelinki pitää maskia lopun ikääni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän on "helppoa" kun pistää aurinkolasit päähän ja kasvomaskin naamaan,
        on suojassa helttoineen. Aattelinki pitää maskia lopun ikääni.

        mikä on maski ?????

        aurinkolasit tiedän ja tunnistan,
        mutta maski ??? aiheuttaa kysymyksiä ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän on "helppoa" kun pistää aurinkolasit päähän ja kasvomaskin naamaan,
        on suojassa helttoineen. Aattelinki pitää maskia lopun ikääni.

        Sama juttu, niin minäkin teen.


      • Anonyymi

        Silloin kun pidät saattohoidossa kädestä kiinni kuolevaa rakastasi,silloin viimeistään huomaat jääväsi kaipaamaan niitä "rumia" ryppyjä ja ruhoa. Ihminen on kaunis kun sydän puhuu.Mieti sanojasi kunnioittavammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikä on maski ?????

        aurinkolasit tiedän ja tunnistan,
        mutta maski ??? aiheuttaa kysymyksiä ???

        Maski on siinä auton etuosassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun pidät saattohoidossa kädestä kiinni kuolevaa rakastasi,silloin viimeistään huomaat jääväsi kaipaamaan niitä "rumia" ryppyjä ja ruhoa. Ihminen on kaunis kun sydän puhuu.Mieti sanojasi kunnioittavammin.

        Ulkoiset huolet haihtuu kun todella monta ihmistä joutuu hyvästelemään vuoden aikana.Ilman hautajaisia ,syy korona rajotukset.Ilman että he koronaan kuoleet. Surua kantaa sydän ja ei jaksa välitää ulkonäkö 68v.yksin elävänä Helsingin lähiössä.. Kuhan on puhtaat vaateet ja sään sopivat kulloinkin. niin kyllä loukaa ystävän arvostelut .joka vakavarinen ,puoliso ymm. Minä käyn kampaaja ymm. Vitaten minuun.Pidät varmaan minua turhamaisena kun käyn kampaaja. Hitto soikoon en pidä.Jos itse en käy on minun asia.Jos nyt en jaksa ostaa uusia värikäitä muodin mukaissssia vaateita.Minun asia.Kelpaa vanhat T-paidat,shorsit ymm.Kun ehjät puhtaat. Ei tarkoita että ihmiset jotka laitautuu, pukeutuu ajatelisin ovat turhamaisia.Se on hienoa on rahaa kaikeen ja apuna puolison eläke.Tässä kun seinät ei vastaa.Ei puolisoa ,ei lesken eläke.Ei virkistys matkoja,ei kesä mökiä,saatika autoa.Vähän pitäisi mietiä omia ajtuksia,luuloja kuvitelmia: Sillä ulkonäköni ei määritä minua. Joudun vaan laskee mihin rahani laitan naisen työ-eläke pienempi kuin miehen.Maksan kaikesta yksin ilman sos.tukia. Ja se että viitsii kun 100% tietää menetykseni suruni..Ilman että tukisi kysyisi kuinka voin.joten en jaksa ajatella rypyjä tai vanhenemiminen ymm. Iki nuorena kukaan ei pysy.Joilaan rahaa täyteaineisiin kasvot ymm.Kampaajat,hiuslisäkeet ja rasvaimut OK. minulla ei.Mitä sitten,mitä väliä?


      • Anonyymi

        Minusta elämänmyönteiset vanhukset ovat erittäin kauniita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikä on maski ?????

        aurinkolasit tiedän ja tunnistan,
        mutta maski ??? aiheuttaa kysymyksiä ???

        Mee muslimi arabiaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maski on siinä auton etuosassa.

        Lentävän maton etuhapsut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu, niin minäkin teen.

        Todellakin kurjaa kun joutuu ottamaan maskin naamalta, heh.


      • Anonyymi

        Onhan se hyvä kun vanhat ja rumat kuolevat ja nuoret ja siloposkiset tulevat vuorostaan tilalle. Itse kun olen ollut kaunis, niin voi sitä kateuden ja suorastaan vihan määrää naisilta mitä olen saanut. Onhan siinä vanhenemisessa sekin hyvä puoli että kadehtiminen loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hyvä kun vanhat ja rumat kuolevat ja nuoret ja siloposkiset tulevat vuorostaan tilalle. Itse kun olen ollut kaunis, niin voi sitä kateuden ja suorastaan vihan määrää naisilta mitä olen saanut. Onhan siinä vanhenemisessa sekin hyvä puoli että kadehtiminen loppuu.

        Kun katsot vanhusta, näet oman tulevaisuutesi,
        jos hyvin käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän on "helppoa" kun pistää aurinkolasit päähän ja kasvomaskin naamaan,
        on suojassa helttoineen. Aattelinki pitää maskia lopun ikääni.

        Lippaluomileikkaus tehty, nyt näkyy silmät.


      • Anonyymi

        OMG!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta elämänmyönteiset vanhukset ovat erittäin kauniita.

        Tuo on totta, jos vielä omaa hyvän ja empaattisen luonteen, se kaunistaa ihmistä. Elämän jäljet näkyvät, toisilla surua, läheisten kuolemaa ja muita tragedioita... ne vanhentaa ja painavat kumaraan. Jos saa elää hyvää ja aktiivista, tervettä elämää ilman vakavia sairauksia ja kovaa stressiä, vanhenee hitaammin .


      • Anonyymi

        Vanha sananlasku kuuluu näin "kun on lusikalla annettu,ei voi kauhalla vaatia " ja se kuvaa tätä kommentoijaa täysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun katsot vanhusta, näet oman tulevaisuutesi,
        jos hyvin käy.

        Kun katsoo peliin, niin näkee otuksen ,jota ei voi samaistaa itseensä.
        Hyvä että näkee, mutta miksi näky järkyttää ja vituttaa!
        Lienee elämän draamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hyvä kun vanhat ja rumat kuolevat ja nuoret ja siloposkiset tulevat vuorostaan tilalle. Itse kun olen ollut kaunis, niin voi sitä kateuden ja suorastaan vihan määrää naisilta mitä olen saanut. Onhan siinä vanhenemisessa sekin hyvä puoli että kadehtiminen loppuu.

        Makeuppia lärviin, 7 sentin räpyttimet kulmakarvoihin ja botoksia ylähuuleen, blondaus hiuksiin

        Alkaa ainakin naamataulu näyttää ihanalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lippaluomileikkaus tehty, nyt näkyy silmät.

        Oletko Esko Aho, se entinen lurppasilmä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun pidät saattohoidossa kädestä kiinni kuolevaa rakastasi,silloin viimeistään huomaat jääväsi kaipaamaan niitä "rumia" ryppyjä ja ruhoa. Ihminen on kaunis kun sydän puhuu.Mieti sanojasi kunnioittavammin.

        Nykyihmiselle on mahdollisuus ymmärtää evoluutiota ja sen kautta hyväksyä kuolemisen pakollisuus, että uudet lajitkin pääsevät "eloon," joksikin aikaa.

        Kun vanheneminen näkyy yksilöstä, on se muille Merkki ,että kyseinen eläin tai ihminen on helposti tapettavissa ja hyödynnettävissä.


    • Anonyymi

      Hyväksyn, kun siippa hyväksyy vatsamakkarani ja ylipainoni, vaikka itse onkin hoikka. Liekö koskaan on ulkonäköä niin paljon ollutkaan, ainakaan viimeiseen 30 vuoteen! Ulkonäkö ei ole koskaan ollut kovin tärkeä meille.

      Kouluaikainen bestis oli tottunut siihen, että päät kääntyivät, kun hän oli liikenteessä. Minä enemmänkin ihmettelin, onko pusero nurin, jos joku mua katsoi. Hän kuoli sitten rintasyöpään 40v ja miehensä kasvatti sitten 4 lasta.

      Joku opiskelutoveri oli sitä mieltä, että ulkonäköä pitää olla. Itse ei ollut mikään kaunotar. Facen mukaan on eronnut.

    • Anonyymi

      Painoa pidän kurissa ruokavalion ja liikunnan avulla enemmän terveyden kuin ulkonäön takia. Sairauksia en millään meinaa hyväksyä, olen sitä mieltä että ne eivät kuulu minulle.
      Ulkonäön rapistumisen hyväksyn paremmin. Kun laittaa vähän paksummasta puuvillasta tehdyn topin, niin se pitää vartaloa kuosissa. Ja muutenkin mallailen peilin edessä virheitä peittäviä vaatteita, mutta niin olen tehnyt 30senäkin. Kaula ja dekoreealue on ryppyistä, voisin pitää huvia mutten pysty kun ahdistaa, joten ne näkyköön.

      • Anonyymi

        Minäkin "mallailen" ja yritän pukeutua vartalolleni sopivin vaattein. Jotenkin ihmettelen ihmisiä, jotka eivät välitä tuon taivaallista tamineistaan. Eivät makkaramekot ja legginsit kaikkien päällä ole kaunista katsottavaa. Ja ihan samaan hintaan olisivat saaneet sopivampiakin. Mutta olemme niin erilaisia, hyväksyttäköön, vaikka pahalta näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin "mallailen" ja yritän pukeutua vartalolleni sopivin vaattein. Jotenkin ihmettelen ihmisiä, jotka eivät välitä tuon taivaallista tamineistaan. Eivät makkaramekot ja legginsit kaikkien päällä ole kaunista katsottavaa. Ja ihan samaan hintaan olisivat saaneet sopivampiakin. Mutta olemme niin erilaisia, hyväksyttäköön, vaikka pahalta näyttää.

        Näin minäkin teen.Hyvällä maulla voi peittää virheitä ja korostaa parhaita puoliaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin "mallailen" ja yritän pukeutua vartalolleni sopivin vaattein. Jotenkin ihmettelen ihmisiä, jotka eivät välitä tuon taivaallista tamineistaan. Eivät makkaramekot ja legginsit kaikkien päällä ole kaunista katsottavaa. Ja ihan samaan hintaan olisivat saaneet sopivampiakin. Mutta olemme niin erilaisia, hyväksyttäköön, vaikka pahalta näyttää.

        Arvon kuolevaiset, on syytä kiittää evoluutiota siitä, että aina päättää elämän kuolemiseen.
        Ei merkitse mitään meikit, eikä tatskat.


    • Anonyymi

      On helppoa hyväksyä vanheneminen. Ja mitäpä se hyödyttäiskään vaikka alvariin valittaisi.
      Minä en missään asiassa tuumaile, että mitä muut minusta ajattelevat. Ajatelkoot kukin mitä ajattelevat, minä ajattelen omiani.

      Annan yhen vinkin teille :) Ihan ilmatteeksi annan.
      Tässä se tulee:

      Sitä mukaan kun ulkokuori rapistuu, rypistyy ja rumenee, niin on lisättävä omaa sisäistä mukavuutta. "Olla mukava muille"-systeemillä siis.
      Jos ja kun on oikein heeeevetin mukava ja kiva, niin muut ei ees huomaa ulkomuodon krupsahtumisia, vaan kiinnittävät siihen mukavuuteen huomioa. :)

      Mitäs sanotte, eikö hyvä neuvo?

      Jokainen on varmasti tavannut vanhoja mummeleita ja paappoja, joita ihaillen katselee, koska ovat niin positiivisen iloisia ja mukavia jne....

      JA semmosiakin ollaan tavattu, jotka ovat aina naama vituralla ja nakkaavat valituksia roppa kaupalla joka asiasta. Mikään ei ole hyvin. Ovat tympeitä tyyppejä tarkoitan.

      Kumman luonnetyypin kanssa mieluummin tahtoo seurustella?

      Kantsii jo hyvissä ajoin ruveta kasaamaan sitä positiivisuutta ajatteluun, niin on sitten helpompaa olla, kun vanhuus päälle laskeutuu.

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Se on totta positiivinen ajattelu vie pitkälle omista terveydellisistä vaivoista. minä olen 71 vuotias ja olen mielestäni elänyt rikkaan elämän. Nyt en sure ryppyjäni enkä ylipainoani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta positiivinen ajattelu vie pitkälle omista terveydellisistä vaivoista. minä olen 71 vuotias ja olen mielestäni elänyt rikkaan elämän. Nyt en sure ryppyjäni enkä ylipainoani.

        Kestääkö kunto matkustaa lomille aurinkoon vielä ryhmä matkoilla . Joillekin vanhoille matkustelu on ihan harrastus että näkee erilaisia paikkoja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestääkö kunto matkustaa lomille aurinkoon vielä ryhmä matkoilla . Joillekin vanhoille matkustelu on ihan harrastus että näkee erilaisia paikkoja .

        Jos mikä niin auringon otto vanhentaa ihon. On näitä nyt 70-kymppisiä, jotka olivat ruskeita kuin papu ja kävivät paljon ulkomailla. Nyt on iho kuin rapistunut rusina..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mikä niin auringon otto vanhentaa ihon. On näitä nyt 70-kymppisiä, jotka olivat ruskeita kuin papu ja kävivät paljon ulkomailla. Nyt on iho kuin rapistunut rusina..

        Merkillinen rinnastus! Ulkomaan matka = auringon ottaminen!?!?

        Omatoimiset kaupunkilomat! Lennä, vuokraa auto, kiertele yksityismajoituksissa!
        Lämpimien merien risteilyt! Jokiristeilyt! Kiertomatkat esimerkiksi Kiinassa, Albaniassa, Irlannissa, Kuubassa yms.
        Oleilu omalla Espanjan asunnollakaan ei tarkoita auringossa makaamista. Tosin, joskus muinoin harrastimme sitäkin mutta jo pitkän aikaa se on rajoittunut uimassa käymiseen. Ulko-ovelta mereen. Uinnin jälkeen sisään ja suihkuun.

        Jos se aurinko on tärkeää ( rusketus ) niin lähin solarium on kätevämpi keino!


    • Anonyymi

      Vähät välitän mitä muut minusta ajattelee, riitän itselleni ja vielä ei lapsenlapset eikä muutkaan lapset ole juosseet kirkuen karkuun enkä ole itse pelästynyt aamulla peiliin katsoessa. Yksin asuessa voin kotona olla miten haluan :)
      Muutaman ylikilon takia en "makkarankuoria" päälleni vedä, tosin en tiukoissa vaatteissa ole ennenkään viihtynyt enkä hametta /mekkoa päälleni vedä kuin harvoin kotona hellemekon. Omasta mielestäni näytän ikäiseltäni 65 enkä koskaaan ole liikoja ulkonäkööni panostanut ja pakkelit naamassa esiintynyt.
      Toki nuorempana jonkinverran meikkiä aina viihteelle lähtiessä mutta nykyään enää meikkipuuteri ja huulikiilto, pitkä tukka on helppo kietaista kiinni jotenkin.
      Yksi hyvä puoli on se kun on jo vuosia ollut pois työelämästä ja muuttanut toiselle puolelle kaupunkia niin ei enää tuttuihin törmää lenkilläkään :)

      • Anonyymi

        Niin juuri. Kun katsot peiliin ja oma kuva alkaa pelottamaan: MUUTA KORPEEN kissasi ja koirasi kanssa ja ala katselemaan aikasi kuluksi vanhoja nuoruuden aikaisia valokuvasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri. Kun katsot peiliin ja oma kuva alkaa pelottamaan: MUUTA KORPEEN kissasi ja koirasi kanssa ja ala katselemaan aikasi kuluksi vanhoja nuoruuden aikaisia valokuvasi.

        Pyh. Ei se korpeen muutto asiaan auta yhtään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juuri. Kun katsot peiliin ja oma kuva alkaa pelottamaan: MUUTA KORPEEN kissasi ja koirasi kanssa ja ala katselemaan aikasi kuluksi vanhoja nuoruuden aikaisia valokuvasi.

        Hahaaaaaaa, kiitos nauruista. Ei ole kissaa eikä koiraa eikä tule olemaan. Ei muuten niitä nuoruuden kuviakaan tarvitse katsella kun en mikään linssilude ole ollut. Korpeenkaan en pystyisi muuttamaan kun en sieltä sitten edes kauppaan pääsisi, johan sitä nälkään kuolisin..............no ehkä sun mielestä joutaisin kuollakin, oli tuo sun kommenttisi sitä luokkaa


    • Anonyymi

      Not.

      Tosiasia on monesti kuuskymppinen on ikälopun, sairaan ja kuolemaa, tekevän näköinen. Sellaisia tympeä katella. Kait mukana pelkoa, että joskus itekkin näyttää samalta.

      Tässä on nämät perussyyt, perimä ja ympäristötekijät, mitkä aiheuttaa asian. Osa on vanhannäköisiä jo rippikouluiässä, se enenpi geeneistä kiinni. Ja osa vanhenee sitten ympäristösyistä, vaikka geenit ehkä oiskin hyvät. Tosiasia kuitenkin jos on paskat geenit ja paskat ympäristötekijät, se kyllä näkyy ulospäin. Geeneilleenhän ei voi mitään, mutta jos onnistuu eleleen suunnalleen terveellisesti ja pitää huolta itestään, voi säilyä siedettävän näköisenä ja jos hyvägeeninen elelee samoin, ei se ole ruma vanhuskaan.

      Komppaan paria ylempänä olevaa kirjoitusta. Vanhemmiten ihmiset tahtoo olla rumia ja maskinkäyttö on hieno asia.

      Noh, onneks itellä on hyvät geenit ja hyvä kondis, pärjään ulkonäön puolesta ilman maskiakin :D

      =DW=

      • Anonyymi

        "Voi säilyä siedettävän näköisenä"

        Valtavan hieno lause ja silmiin pistää vielä sanapari #hyvät geenit#
        Mitä tuohon oikein voisi edes sanoa.
        Sanon silti.

        Mammografiassa rintasyöpä epäily ja kaikkien tutkimusten jälkeen rinnanpoisto, sytostaattihoidot, irtoavat hiukset, uurteiset ja irtoavat kynnet, iho veltto ja vielä kaiken lisäksi lääkkeiden tuomat iho-ongelmat (visvaiset näpyt)

        Kannattaisi miettiä miksi lapset kiusaavat toisiaan, ovat oppineet sen vanhemmiltaan. Selkeästi!
        Miksi pitää arvostella ihoa, hiuksia ym ja sanoa ihmistä rumaksi? Se on loukkaavaa ja menee todella syvälle jo valmiiksi runnottuun sieluun, olkoon syy sitten ne huono geenit, sairaus tms.

        Ja kuka määrittää kauneuden? Mitä on se on kenenkin mielestä?
        Kyllä sairastuessa monet muut asiat ovat tärkeämpiä, kuin se miltä mahtaa näyttää naapurin silmissä.
        Siksi en enää pidä peruukkia, enkä aina edes rintaproteesia, minulla on oikeus näyttää silvotulta itseltäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voi säilyä siedettävän näköisenä"

        Valtavan hieno lause ja silmiin pistää vielä sanapari #hyvät geenit#
        Mitä tuohon oikein voisi edes sanoa.
        Sanon silti.

        Mammografiassa rintasyöpä epäily ja kaikkien tutkimusten jälkeen rinnanpoisto, sytostaattihoidot, irtoavat hiukset, uurteiset ja irtoavat kynnet, iho veltto ja vielä kaiken lisäksi lääkkeiden tuomat iho-ongelmat (visvaiset näpyt)

        Kannattaisi miettiä miksi lapset kiusaavat toisiaan, ovat oppineet sen vanhemmiltaan. Selkeästi!
        Miksi pitää arvostella ihoa, hiuksia ym ja sanoa ihmistä rumaksi? Se on loukkaavaa ja menee todella syvälle jo valmiiksi runnottuun sieluun, olkoon syy sitten ne huono geenit, sairaus tms.

        Ja kuka määrittää kauneuden? Mitä on se on kenenkin mielestä?
        Kyllä sairastuessa monet muut asiat ovat tärkeämpiä, kuin se miltä mahtaa näyttää naapurin silmissä.
        Siksi en enää pidä peruukkia, enkä aina edes rintaproteesia, minulla on oikeus näyttää silvotulta itseltäni.

        Näin on ystäväiseni 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voi säilyä siedettävän näköisenä"

        Valtavan hieno lause ja silmiin pistää vielä sanapari #hyvät geenit#
        Mitä tuohon oikein voisi edes sanoa.
        Sanon silti.

        Mammografiassa rintasyöpä epäily ja kaikkien tutkimusten jälkeen rinnanpoisto, sytostaattihoidot, irtoavat hiukset, uurteiset ja irtoavat kynnet, iho veltto ja vielä kaiken lisäksi lääkkeiden tuomat iho-ongelmat (visvaiset näpyt)

        Kannattaisi miettiä miksi lapset kiusaavat toisiaan, ovat oppineet sen vanhemmiltaan. Selkeästi!
        Miksi pitää arvostella ihoa, hiuksia ym ja sanoa ihmistä rumaksi? Se on loukkaavaa ja menee todella syvälle jo valmiiksi runnottuun sieluun, olkoon syy sitten ne huono geenit, sairaus tms.

        Ja kuka määrittää kauneuden? Mitä on se on kenenkin mielestä?
        Kyllä sairastuessa monet muut asiat ovat tärkeämpiä, kuin se miltä mahtaa näyttää naapurin silmissä.
        Siksi en enää pidä peruukkia, enkä aina edes rintaproteesia, minulla on oikeus näyttää silvotulta itseltäni.

        "Ja kuka määrittää kauneuden? Mitä on se on kenenkin mielestä?
        Kyllä sairastuessa monet muut asiat ovat tärkeämpiä, kuin se miltä mahtaa näyttää naapurin silmissä.
        Siksi en enää pidä peruukkia, enkä aina edes rintaproteesia, minulla on oikeus näyttää silvotulta itseltäni."

        Niin, tuota eivät kaikki voi ymmärtää ennen kuin sattuu se sairaus tai onnettomuus omalle kohdalle.
        Hienoa, että sinä olet päättänyt antaa itsellesi oikeuden olla sellainen kuin olet välittämättä muiden katseista ja mahdollisista mielipiteistä!


      • Anonyymi

        😏🤔!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voi säilyä siedettävän näköisenä"

        Valtavan hieno lause ja silmiin pistää vielä sanapari #hyvät geenit#
        Mitä tuohon oikein voisi edes sanoa.
        Sanon silti.

        Mammografiassa rintasyöpä epäily ja kaikkien tutkimusten jälkeen rinnanpoisto, sytostaattihoidot, irtoavat hiukset, uurteiset ja irtoavat kynnet, iho veltto ja vielä kaiken lisäksi lääkkeiden tuomat iho-ongelmat (visvaiset näpyt)

        Kannattaisi miettiä miksi lapset kiusaavat toisiaan, ovat oppineet sen vanhemmiltaan. Selkeästi!
        Miksi pitää arvostella ihoa, hiuksia ym ja sanoa ihmistä rumaksi? Se on loukkaavaa ja menee todella syvälle jo valmiiksi runnottuun sieluun, olkoon syy sitten ne huono geenit, sairaus tms.

        Ja kuka määrittää kauneuden? Mitä on se on kenenkin mielestä?
        Kyllä sairastuessa monet muut asiat ovat tärkeämpiä, kuin se miltä mahtaa näyttää naapurin silmissä.
        Siksi en enää pidä peruukkia, enkä aina edes rintaproteesia, minulla on oikeus näyttää silvotulta itseltäni.

        Näin juuri kuka määrittää kauneuden! Olen työskennelkyt syöpäs. Ja nähnyt elämän kirjot kun rinta poustetaan ja hiukset lähtee! Tuli aina mieleen nämä ulkonököpaineet ei olla terveenä tyyväisiä! Itselle oli kyllä sellanen kokemus et pisti miettii elämää monelta kantilta! Ja nyt eläkkeelä suht hyvässä vireessä ei tule mielern rypyistä välittää elämä on hyvä näin!. Mutta totta terv.on kaiken tärkein meille kaikille🌹!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja kuka määrittää kauneuden? Mitä on se on kenenkin mielestä?
        Kyllä sairastuessa monet muut asiat ovat tärkeämpiä, kuin se miltä mahtaa näyttää naapurin silmissä.
        Siksi en enää pidä peruukkia, enkä aina edes rintaproteesia, minulla on oikeus näyttää silvotulta itseltäni."

        Niin, tuota eivät kaikki voi ymmärtää ennen kuin sattuu se sairaus tai onnettomuus omalle kohdalle.
        Hienoa, että sinä olet päättänyt antaa itsellesi oikeuden olla sellainen kuin olet välittämättä muiden katseista ja mahdollisista mielipiteistä!

        Ihminen muuttuu yleensä henkisesti jos kokee sairauden josta selviää. Eiköhän silloin viimeistään ajattele muutakin kuin omaa napaansa. Toivottavasti!!


    • Anonyymi

      "tässä naamassa arpikin kaunistus olisi, ja hampaat vois uusiksi laittaa". Tuli elävästi mieleen tuo laulu tästä aloituksesta.

      • Anonyymi

        Ikä se rumankin kaunistaa...


    • Anonyymi

      Ulkonäöllähän ei ole mitään väliä. Komppaan esim. näitä partaisia ja kaljuja sällejä, jotka tekee jotain oikeeta omaa asiaa, vaikka nyt autotallissaan. Tai lihonnutta ja hoitamatonta perheenäitiä joka keskittyy lapsiinsa ja perheeseensä.
      Ulkonäön tärkeys lienee oire jostain epävarmuudesta joka taas vaatii jatkuvaa toisten hyväksymistä. Säälittäviä ressukoita. Mutta yleensä nämäkin haihattelijat viisastuvat ikääntyessään siinä vaiheessa kun saavat kunnon tauti diagnnoosin. Se pistää ajatukset vähän eri raiteille.

      • Anonyymi

        miksi ei ulkonäöstään "saisi" pitää huolta, hoidammehan, ainakin useimmat omaa kotiansa, koristeita, siisteyttä, kukkasia, vähän uutta kotiin, jne.
        ja sitten oman itsen hoitamisnen on "haihattelua" ??


      • Anonyymi

        Ulkonäöllä ei sinänsä ole "mitään väliä", mutta sillä, miten ulkonäkönsä hoitaa, on sangen suuri merkitys ihan terveydellisesti. Lihonut ja hoitamaton äiti on osoitus välinpitämättömyydestä. Jos ei välitä itsestään ja omasta terveydestään, miten voisi / osaisi välittää lastensakaan hyvinvoinnista. Siitä syystä lihavan äidin lapsi on useimmiten myös lihava. - Nm. Itsensä hoitaminen ei ole haihattelua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkonäöllä ei sinänsä ole "mitään väliä", mutta sillä, miten ulkonäkönsä hoitaa, on sangen suuri merkitys ihan terveydellisesti. Lihonut ja hoitamaton äiti on osoitus välinpitämättömyydestä. Jos ei välitä itsestään ja omasta terveydestään, miten voisi / osaisi välittää lastensakaan hyvinvoinnista. Siitä syystä lihavan äidin lapsi on useimmiten myös lihava. - Nm. Itsensä hoitaminen ei ole haihattelua

        Jos on aikaa ja voimia ”itsensä hoitamiseen”. Saa olla lihavana rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on aikaa ja voimia ”itsensä hoitamiseen”. Saa olla lihavana rauhassa.

        Aika on kyllä viimeinen asia, josta itsensä hoitaminen on kiinni. - Nm. Elämäntapavalinnat vaikuttavat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika on kyllä viimeinen asia, josta itsensä hoitaminen on kiinni. - Nm. Elämäntapavalinnat vaikuttavat

        Mitkä ”Elämäntapavalinnat vaikuttavat”?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä ”Elämäntapavalinnat vaikuttavat”?

        Onko sulle epäselvää, mitä ne ovat? Ruoka / ravinto, liikkuminen tai sen puute, riittävä uni, tärkeimmät mainitakseni. - Nm. Kaikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulle epäselvää, mitä ne ovat? Ruoka / ravinto, liikkuminen tai sen puute, riittävä uni, tärkeimmät mainitakseni. - Nm. Kaikki

        Ei ollut aina rahaa ostaa ”oikeaa” ruokaa. Täytyi tyytyä halpaan ja huonoon. Liikkumista tuli työn puolesta liikkumiskyselyn mukaan liiankin riittävästi. Unettomuutta elämäntilanteista johtuen maksimissaan kaksikin vuotta putkeen. ”Tärkeimmät mainitakseni.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut aina rahaa ostaa ”oikeaa” ruokaa. Täytyi tyytyä halpaan ja huonoon. Liikkumista tuli työn puolesta liikkumiskyselyn mukaan liiankin riittävästi. Unettomuutta elämäntilanteista johtuen maksimissaan kaksikin vuotta putkeen. ”Tärkeimmät mainitakseni.”

        Se on kylläkin puppua, ettei rahaa ollut, jos sitä oli kuitenkin sellaisen ravinnottoman syömisen ostamiseen, josta elimistö ei saa tarvitsemiaan rakennusaineita. - Nm. Tiedä, taida, tajua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kylläkin puppua, ettei rahaa ollut, jos sitä oli kuitenkin sellaisen ravinnottoman syömisen ostamiseen, josta elimistö ei saa tarvitsemiaan rakennusaineita. - Nm. Tiedä, taida, tajua

        Niinhän sitä sanotaan, muttei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sitä sanotaan, muttei pidä paikkaansa.

        Miten niiin ei "pidä paikkaansa"? Olen itse aikoinaan pitänyt perheen varsin pienellä budjetilla hyvin ravittuna, mutta lihavia meillä ei oltu. - Nm. Perusjutut ja -ruoka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niiin ei "pidä paikkaansa"? Olen itse aikoinaan pitänyt perheen varsin pienellä budjetilla hyvin ravittuna, mutta lihavia meillä ei oltu. - Nm. Perusjutut ja -ruoka

        Niin, siis rahaa ei ollut. Muita ongelmia sitäkin enemmän. Ei ollut mitään ”Perusjuttuja ja -ruoka”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, siis rahaa ei ollut. Muita ongelmia sitäkin enemmän. Ei ollut mitään ”Perusjuttuja ja -ruoka”.

        Sorry baby, jos on "muita ongelmia sitäkin enemmän", perusjuttujen kannattaa todellakin on hyvässä kunnossa ja järjestyksessä. - Nm. Pelastusrengas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi ei ulkonäöstään "saisi" pitää huolta, hoidammehan, ainakin useimmat omaa kotiansa, koristeita, siisteyttä, kukkasia, vähän uutta kotiin, jne.
        ja sitten oman itsen hoitamisnen on "haihattelua" ??

        Totta puhut!


    • Anonyymi

      Helppo ja ”helppo”!

      Yhtä helppoa on nähdä itsensä vanhana, kun lihavanakin. Peilistä katsoo ikuinen kaksikymmentäviisivuotias. Mutta, mutta kuka kurttuinen sitten onkaan valokuvissa? Kuka on se lihava akka, joka kaupan ikkunoiden ohi vilahtaa? En todellakaan minä! Kuka lie?

    • Anonyymi

      Kunhan ei ole niin luotaantyöntävän vastenmielisen näköinen, että se haittaa sosiaalisia suhteita.
      Vaimoni mielestä ulkonäköni ei välttämättä tehoa tuossa suhteessa mutta yritän korvata sen huolimattomalla pukeutumisella.
      Eipä haittaa minua jos joku saa siitä (kuviteltua) migreeniä.

      En ole vuosikausiin ostanut vaatteita. Aina joskus vaimoni kantaa minulle tarkoitettuja rättejä kotiin. Joskus ei edes keskustella. Joskus minut pakotetaan valitsemaan. Tuos on sängyllä kolmet housut. Yhet niistä jää tänne. Sie valitset mitkä.

      Jos välttämättä pitäisi riidellä niin täytyisi olla tärkeämpi aihe. Olen minä niin lupsakka hauras vanhus!

      • Anonyymi

        Niinkuin vauva!


    • Anonyymi

      Ei

    • Anonyymi

      Täällä Joutenvedellä ui valtava Taimen aivan rannassa kiven vieressä.
      Täällä ei ole ketään muita kuin minä ja lintuja.
      Aivan hiljaista, vesi on 22 astetta.
      Kohta keittelen kahvit.

      • Anonyymi

        Saat nauttia hiljaisuudesta ja ihailla luontoa.


      • Anonyymi

        Voi kun ihanaa. Minäkin ajan aamulla mökille ja olen siellä yksin koko päivän. Alkoi kesäloma. Pulahtelen alasti laiturilta ja siivoan vapa-ajan mökkiäni remontin jäljiltä.
        Sunnuntaina tulee nuorisoa sinne. Kauniita nuoria ihmisiä joilla on sileät posket. Se piristää jo kummasti, vaikken nyt mikää rusina vielä itsekkään ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat nauttia hiljaisuudesta ja ihailla luontoa.

        Kuka sitä nyt aina jaksaa nauttia hiljaisuudesta ja katsella luontoa. Eikö siihenkin kyllästy. Korvat eivät kuule mitään ja silmissä on jo kaihi kun katsoo vain vihreitä puita ja sinistä järveä. Saatikka miettii montako elinvuotta on enää edessäpäin. Eihän sitä nyt jaksa kuin päihteissä.


      • Anonyymi

        Otappa kopperbergiä Tölkki, sopii täydellisesti tilanteeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sitä nyt aina jaksaa nauttia hiljaisuudesta ja katsella luontoa. Eikö siihenkin kyllästy. Korvat eivät kuule mitään ja silmissä on jo kaihi kun katsoo vain vihreitä puita ja sinistä järveä. Saatikka miettii montako elinvuotta on enää edessäpäin. Eihän sitä nyt jaksa kuin päihteissä.

        Immeinen saa olla paskahuussissa yksikseen, ei tarvitse sitä varten lähtee mökille


    • Anonyymi

      Peilikuva ei kauhistuta. Huonot nivelet, leikatut suolet, ja selkä kauhistuttavat.

    • Anonyymi

      Kaikki me vanhetaan, sille ei mitään mahda.
      Että ikäännytään miten kellekkin sopii.

      • Anonyymi

        Ahdasta olis, ellei vanhennuttais ja kuoltais pois tält tellukselt, evoluuttion mukaisest


    • Anonyymi

      Ulkonäkö on ollut aina kuin petolinnun perse, joten se ei heilauta.
      Mutta se että on aina joku paikka kipeä, ja tietyt paikat aina kipeitä, SITÄ on vaikea hyväksyä.

      • Anonyymi

        Naama on kuin petolinnun perse . Nyt voi kävellä rannoilla kiireettömästi nuorena oli kiire .


      • Anonyymi

        Niin, sitten jos puree hammasta menee nekin uusiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naama on kuin petolinnun perse . Nyt voi kävellä rannoilla kiireettömästi nuorena oli kiire .

        Korjaus: nyt on käveltävä hitaasti, kun ei muuhun pysty. 🤣🤗


    • Anonyymi

      Mietin onko kuolemanjälkeistä elämää vai oliko kaikki tässä juuri kun pääsin elämän makuun 90 luvulla nyt se onkin jo illassa.Teitä ihmettelen onko teillä ymmärrystä elämästä ja kuolemasta vai onko elämänne täynnä tyhjyyttä typerine ajatuksineen ja kommentteineen lapsellisista ulkoisista piirteistä lähtien.Elät vain yhden kerran huomenna olet tuleentunutta viljaa syöpäkasvaimineen,sydänoireineen tai aivoinfarktineineen.

      • Anonyymi

        Siinä se on!!

        Juuri kun elämä tuntuu

        Taspainoiselta ja mukavalta.

        Alkaa vaivat ja taudit tappavan työnsä!!


    • Anonyymi

      Aika surullinen aloitus. Ei se elämä ainakaan iän myötä helpota ja joillakin se elämisen jälki näkyy käytöksessä ja kropassa. Tietysti olisi hienoa jos kaikki olisi hoikkia, nuorekkaita ja ennen kaikkea terveitä. Sitä luultavasti suurin osa ihmisistä haluaisi olla. Aika harva kuitenkaan on.

    • Ei kai kukaan vanhenemisesta tykkää, mutta hyväksyttävä se on.
      Olen oppinut välinpitämättömäksi iän tuomien muutosten suhteen.
      On asioita joille ei mitään voi, ne on hyväksyttävä.
      En haluaisi alkaa kirurgien leikeltäväksi. Ei ne jotka siihen ovat ruvenneet näytä yhtään nuoremmilta vaikka se lienee ollut tarkoitus.
      On ärsyttää jos joku kehuu olevansa nuorekas tai ikäistään nuoremman näköinen, ikään kuin se olisi ylpeilyn aihe.
      En myöskään tykkää jos minulle sanotaan että näytän ikääni nuoremmalta, tai olen nuorekas.
      Ovat turhia kohteliaisuuksia kun sanoja tietää ikäni.
      Toisaalta elän nyt elämäni parasta aikaa, ei ole työ, eikä rahahuolia jos elän tulojeni mukaan.
      Toivon että näen vielä monta kesää, rypyistä viis.

      • Anonyymi

        Keväällä jo voi jo varovaisesti tutkii maastua, pipan reunaalt


    • Anonyymi

      Kunnon sairaus kun iskee päälle, niin turhamaisuus katoaa.

      • Siinä olet oikeassa.
        Mitä hyötyä on rypyttömästä naamasta vaikkapa Dementia iskiessä.
        Kyllä iän myötä terveys on aina ensimmäisellä sijalla, jos terveys menee ei muuta toivo kuin helpotusta oloonsa.


      • Anonyymi
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa.
        Mitä hyötyä on rypyttömästä naamasta vaikkapa Dementia iskiessä.
        Kyllä iän myötä terveys on aina ensimmäisellä sijalla, jos terveys menee ei muuta toivo kuin helpotusta oloonsa.

        Dementia viivästyy kun lukee ja katselee valokuvia ja muistaa missä ne on otettu . Sitten kun käyttää pöydällä almanakkaa mikä päivä on mitä tekee. Jääkaappi pitää sulattaa pestä imuroida takaa sitten hyvät ruuat eikä mitään vanhaa. Almanakkaa kirjoittaa mitä ruokaa osti että tietää käyttää ne ja sitten käsivarsien heilutteli ylös alas ja ravistelu sama juttu jaloille. Verenkierto . Antibioottikuuri auttaa ikenien tulehduksiin ja muihin . Etsi siis hyvä lääkäri .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dementia viivästyy kun lukee ja katselee valokuvia ja muistaa missä ne on otettu . Sitten kun käyttää pöydällä almanakkaa mikä päivä on mitä tekee. Jääkaappi pitää sulattaa pestä imuroida takaa sitten hyvät ruuat eikä mitään vanhaa. Almanakkaa kirjoittaa mitä ruokaa osti että tietää käyttää ne ja sitten käsivarsien heilutteli ylös alas ja ravistelu sama juttu jaloille. Verenkierto . Antibioottikuuri auttaa ikenien tulehduksiin ja muihin . Etsi siis hyvä lääkäri .

        Kyllä tuossa vaiheessa on jo dementia pitkällä.


      • Anonyymi
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa.
        Mitä hyötyä on rypyttömästä naamasta vaikkapa Dementia iskiessä.
        Kyllä iän myötä terveys on aina ensimmäisellä sijalla, jos terveys menee ei muuta toivo kuin helpotusta oloonsa.

        Jos dementia tulee silloin luulee että peilistä katsoo se ilkeä anoppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuossa vaiheessa on jo dementia pitkällä.

        Ei ole. Hän huolehtii ja muistuttelee itseään asioista, sitä dementoitunut ei tee. - Nm. Tiedä paremmin


    • Anonyymi

      On se vähän vaikeaa tässä ulkonäkö keskeisessä maailmassa.

      • Anonyymi

        Kun katsoo hämärässä peiliin kaikki rypyt ovat kadonneet. Nuorentaa 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun katsoo hämärässä peiliin kaikki rypyt ovat kadonneet. Nuorentaa 20 vuotta.

        Paskojoen kuvajaiseesta kaahtoo, siitä näkee mikä tarpeen o


    • Anonyymi

      Vielä kadehtivat kun 77 vuotias on solakka ja vielä naiset hakee tanssimaankin mutta en ole koskaan polttanut ,viinaa juonharvoin ja käyn vesijumpassa 2 kertaa viikossa
      ihanne painoindeksi

      • Anonyymi

        Kyllä varmaan samanikäiset naiset hakevat tanssimaan mutta ei nelikymppiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä varmaan samanikäiset naiset hakevat tanssimaan mutta ei nelikymppiset.

        😂😂😂


    • Oikeastaan olen ihan tyytyväinen runsaaseen olemukseeni, olenhan jo 60v harmaaparta ukko. On ylipainoa vaikka liikun ja työstän vahenevaa kroppaani siksi että sukurasite on viuhunut juuri siinä missä olen nyt, eli olen jatkoajalla. Kaipaan rakkautta ja nuorta ystävyyttä jota voisin "nuuhkia"

    • Anonyymi

      olen iki nuori

      • Anonyymi

        Yeap, ikinuori ja iätön. - Nm. Minäkin


    • Anonyymi

      Onpa joillakin murskaavia mielipiteitä ulkonäön hoitamisesta. Raamatussa on vertaus leiviskän hoitamisesta. Se joka sen kulutti tai laittoi sen maahan talteen, ei tehnyt oikein. Vaan se joka sita vaali.
      Kovasti hämmästelen suhtautumista annettuun kroppaan siten että ihassama.
      Ja vielä niin että kun syöpä tulee niin sitä ennen hoidettu ulkoinen olemus menettää merkityksen. Luulisi ettei sitä syöpää ainakaan helpompi ole kestää, kun hoitamattomasta vartalosta vielä tukkakin lähtee ja korpuksi laihtuu. Eikö silloinkin olisi parempi kun saisi edes sanoa, olin minä ennen hyvinhoidettu.

      • Anonyymi

        Olet kyllä oikeassa, sillä ruumishan on sielun temppeli. Kuka järkipäinen tahtoisi tahallaan tuhota sen, Luojan luoman luomuksen, jonka sisällä oleva anatomia on hiemompi ja ihmeellisempi kuin yksikään ihmisen keksimä tekninen toosa ja härpäke. - Nm. Terveys on kauneutta ja kauneus on terveyttä


      • Anonyymi

        Pakoputkeani lyhennettiin 30cm. Ensin oli lyhennysleikkaus joka edellytti aukon repimistä alavatsaan ja toisen aukon tekemistä avannepussia varten hieman toiseen paikkaan.
        3kk myöhemmin suljettiin avanneaukko.
        Ensimmäiset 2 viikkoa olivat penteleen turhauttavia mutta sen jälkeen alkoi nopea kuntoutuminen.
        Muun lihaksiston ohella oli vatsani hyvässä kunnossa ja se palkitsi nyt itsensä nopean kuntoutumisen, jopa voimistumisen muodossa.
        Muutaman kuukauden kuluttua tein pitkää lankkua = päkiöillä, ei kyynärpäillä paino ilman polvi- tai kyynärpääavustusta kämmenien ja päkiöiden varaan.
        Rockia ( dragon flag ) 10:n sarjoina. Suorin jaloin varpaat rekkiin ilman alkuretkua 10:n sarjoina jne.
        Myös muu lihaskunto palautui nopeasti.
        Tuo pitkä litania pyrkii kuvaamaan 68 vuotisen ukon toipumista peräsuolen syöpäleikkauksesta.
        Saatoin hieman kiirehtiä kuntoilussa koska jonkin ajan kuluttua tuli ohutsuoli läpi avannearvesta ja kävin teetättämässä korjausleikkauksen Virossa. Se oli aikaisempaan nähden läpihuutojuttu.

        Treenaan edelleenkin 6 kertaa viikossa mutta nyt 8-kympin lähestyessä on annettava hieman periksi rautojen määrissä. Kimmoisuus on vain kadonnut muisto!


      • Anonyymi

        Uusi testamentti ja Jeesus niinkö ?? Vitamiinit saa hedelmistä ja raitista ilmaa kun tuulettaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa, sillä ruumishan on sielun temppeli. Kuka järkipäinen tahtoisi tahallaan tuhota sen, Luojan luoman luomuksen, jonka sisällä oleva anatomia on hiemompi ja ihmeellisempi kuin yksikään ihmisen keksimä tekninen toosa ja härpäke. - Nm. Terveys on kauneutta ja kauneus on terveyttä

        Ikävä kertoa mutta raiskaajat pilaa koko temppelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kertoa mutta raiskaajat pilaa koko temppelin.

        Älä siis raiskaa. - Nm. Millään tavoin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa, sillä ruumishan on sielun temppeli. Kuka järkipäinen tahtoisi tahallaan tuhota sen, Luojan luoman luomuksen, jonka sisällä oleva anatomia on hiemompi ja ihmeellisempi kuin yksikään ihmisen keksimä tekninen toosa ja härpäke. - Nm. Terveys on kauneutta ja kauneus on terveyttä

        Jos ruumis on sielun temppeli, ei ole ihme jos kellot päässä soivat..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ruumis on sielun temppeli, ei ole ihme jos kellot päässä soivat..

        Sulla selvästi onttous kumajaa. - Nm. Hah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kertoa mutta raiskaajat pilaa koko temppelin.

        Vanhan testamentin sana on läheisempiä Ku uuren

        Luukk. 6


      • Anonyymi

        Vielä parempi, jos Suomessa saisi sanoa, että nyt riittää.

        Saisiko armomurhan? Et saa!!

        Suomessa ei asiasta edes keskustella


    • Anonyymi

      Keljuttaa!
      Kaikki veltostuu.

      • Anonyymi

        Sanonta on: Vanhetessa vain oksa kovenee


    • Anonyymi

      Ole ihan rauhassa. Kehoasi on oma ja hyväksy se. Ikä tuo ja vie meiltä kaikilta
      Se on normaalia, ei täällä kukaan haluasi elää ikuisuutta.
      Ehkä jonain päivänä ymmärrät tämän.

    • Anonyymi

      Persoona on se millä voi täydentää rumaa ulko näköä. Manifestoin aina itseni sharmikkaaksi mafia pomoksi jolle ei vittuilla

      • Anonyymi

        Rahalla rumakin saa.


    • Anonyymi

      Olen vielä reilusti alle 60v.

      Mikään ei ole oksettavampaa kuin lihavuus.
      Se riippuu 99% omasta tahdosta!

      Lopettakaa syiden etsimisen.
      Se mitä suuhun työnnät etkä kuluta on oma vika.
      PISTE!

      Rypyt tukanlähtö yms kuuluu elämään.
      Lihavuus EI!!

      • Anonyymi

        Eikös kautta maailman sivun ole ihmisissä ollu laihoja ja lihavampia iästä riippumatta.

        Itse olen aatellut, että kuolen mieluusti pulleana elämästä ja herkuista eläkepäivinä nauttien, vaikka pari elinvuotta lyhyemmin. Ei oikein kiinnosta elää hoikkana kitkuttaen 100 vuotiaaksi vihannekseksi hoivakotiin, jossa äly ämpärissä nitkuttaa muistamattomana.


      • Anonyymi

        No jokainen saa inhota mitä haluaa mielinpiteitä riittää.Liian laihakin on ruma samoin kalju eikä harm aat hapsetkaan niin innosta.Sisin on se juttu mikä monesti merkkaa enempi kun ulkonäkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös kautta maailman sivun ole ihmisissä ollu laihoja ja lihavampia iästä riippumatta.

        Itse olen aatellut, että kuolen mieluusti pulleana elämästä ja herkuista eläkepäivinä nauttien, vaikka pari elinvuotta lyhyemmin. Ei oikein kiinnosta elää hoikkana kitkuttaen 100 vuotiaaksi vihannekseksi hoivakotiin, jossa äly ämpärissä nitkuttaa muistamattomana.

        Olkaa mitä ootte ollaan kaikki erinlaisia ja kaikilla eri onkelmat.


      • Anonyymi

        Onkohan se 1% sitä lääkärin määräämää?
        Vaimoni piti itsensä napakassa kunnossa 52v ikään saakka. Sitten, erään geneettisen sairauden ilmettyä lääkäri määräsi rouvaa nostamaan painoa ( = hankkimaan läskiä ).
        6kg:n lisäys riitti.
        Lekuri sanoi yleisellä tasolla olevan tarpeellista, että ikääntyvillä on kohtuullisesti ylipainoa yleisen terveyden ja yllättävien tilanteiden varalta.

        Miten sinä määrität lihavuuden? Jotain täsmällisesti ilmaistavaa, pyydän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan se 1% sitä lääkärin määräämää?
        Vaimoni piti itsensä napakassa kunnossa 52v ikään saakka. Sitten, erään geneettisen sairauden ilmettyä lääkäri määräsi rouvaa nostamaan painoa ( = hankkimaan läskiä ).
        6kg:n lisäys riitti.
        Lekuri sanoi yleisellä tasolla olevan tarpeellista, että ikääntyvillä on kohtuullisesti ylipainoa yleisen terveyden ja yllättävien tilanteiden varalta.

        Miten sinä määrität lihavuuden? Jotain täsmällisesti ilmaistavaa, pyydän?

        Lekuri sanoi minulle, kun dösän äkkijarrutuksessa perseeni kunnolla kumautin, että läskistä oli hyötyä. Ei mennyt lonkka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös kautta maailman sivun ole ihmisissä ollu laihoja ja lihavampia iästä riippumatta.

        Itse olen aatellut, että kuolen mieluusti pulleana elämästä ja herkuista eläkepäivinä nauttien, vaikka pari elinvuotta lyhyemmin. Ei oikein kiinnosta elää hoikkana kitkuttaen 100 vuotiaaksi vihannekseksi hoivakotiin, jossa äly ämpärissä nitkuttaa muistamattomana.

        Rakas ihminen. Mistä tietää jos saisit lisää terveitä elinvuosia itsellesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan se 1% sitä lääkärin määräämää?
        Vaimoni piti itsensä napakassa kunnossa 52v ikään saakka. Sitten, erään geneettisen sairauden ilmettyä lääkäri määräsi rouvaa nostamaan painoa ( = hankkimaan läskiä ).
        6kg:n lisäys riitti.
        Lekuri sanoi yleisellä tasolla olevan tarpeellista, että ikääntyvillä on kohtuullisesti ylipainoa yleisen terveyden ja yllättävien tilanteiden varalta.

        Miten sinä määrität lihavuuden? Jotain täsmällisesti ilmaistavaa, pyydän?

        Älytön lääkäri . Naisilla on vaihdevuodet 45-55 ja siihen jotkut tarvii hormohoitoa .


      • Anonyymi

        Höm... Sain kipulaastarit. Niiden käyttö kesti pari vuotta, ja ajattelin että syön kai liikaa, olin turvonnut palloksi.

        Tulin laastareille allergiseksi. Puolen vuoden päästä olin 17 kg laihempi ilman ruokavalion muutosta.

        Eli muitakin syitä on, kuin ruoka ja liikunta.


      • Anonyymi

        Kyllä pulla ja jäätelö on hyvää kahvin kera. Olen kyllä tullut niistä riippuvaiseksi. Tämähän johtuu rakkaudettomuudesta joilla saa hetkeksi edes suuhunsa hyvän maun ja mielihyvähormoonit iloitsevat ja jenkkakahvat tulevat kuin hulahulavanteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös kautta maailman sivun ole ihmisissä ollu laihoja ja lihavampia iästä riippumatta.

        Itse olen aatellut, että kuolen mieluusti pulleana elämästä ja herkuista eläkepäivinä nauttien, vaikka pari elinvuotta lyhyemmin. Ei oikein kiinnosta elää hoikkana kitkuttaen 100 vuotiaaksi vihannekseksi hoivakotiin, jossa äly ämpärissä nitkuttaa muistamattomana.

        Ennen lihavuus oli vaurauden merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen lihavuus oli vaurauden merkki.

        "Ennen" oli ennen eikä ennen tiedetty paljon mistään muustakaan mitään. - Nm. Aika entinen ei koskaan enää palaa


      • Anonyymi

        Laihat pitää lihavia ja lihavat laihoja rumina. Lihava haisee helpommin kuin laiha.
        Laihalla törröttää luut ja näkyy rypyt enemmän ja he ovat kuivettuneen näköisiä.
        Normaali paino, tai vain vähän ylipainoa on ihmisellä paras. Jos sairastuu on mistä vähän laihtua kun on vararavintoa valmiina kehossa. Rypyt ei ole mukavia kenestäkään mutta niitä vääjäämättä tulee sitä enemmän mitä vanhemmiksi tulemme. Rypyt näkyy parhaiten käsissä ja silmien ymärillä, siellä missä iho on ohuin.
        Nuorten on turha halveksua vanhuutta koska heistä itsestäänkin tulee joskus vanhoja ja ryppyisiä, he elää ainoastaan eri aikaa kuin vanhemmat. Vanha on jo elänyt nuoruutensa ja nuorella ei ole edessä enää muuta kuin vanhuus myöhemmin.
        Annetaan ihmisten olla mitä he ovat. Juuri sellaisia kuin ovat, annetaan arvo jokaiselle, lihaville, laihoille, nuorille, vanhoille. Sisimmän kauneus on parasta kaunetta, se ei rapistu kun ei katkeroidu elämään ja ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös kautta maailman sivun ole ihmisissä ollu laihoja ja lihavampia iästä riippumatta.

        Itse olen aatellut, että kuolen mieluusti pulleana elämästä ja herkuista eläkepäivinä nauttien, vaikka pari elinvuotta lyhyemmin. Ei oikein kiinnosta elää hoikkana kitkuttaen 100 vuotiaaksi vihannekseksi hoivakotiin, jossa äly ämpärissä nitkuttaa muistamattomana.

        Tykkäät tietysti myös rollaattorista ja kepistä ja istumisesta, kun syömäsi liikaruuan vuoksi et voi normaalisti liikkua


      • Anonyymi

        Kyllä geeneillä on suuri vaikutus lihooko vai ei, ruokavalion ohella. Toinen voi mättää ruokaa kuin ruokaa suuhunsa, eikä liho. Toinen puolestaan varoo mitä syö ja kuinka paljon, ja silti paino tuppaa nousta. Ei tasan käy onnen lahjat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen lihavuus oli vaurauden merkki.

        Kyllä. Mitä pyöreäposkisempi lapsi sitä terveemmän näköinen lääkärin mielestä.
        Siilivain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jokainen saa inhota mitä haluaa mielinpiteitä riittää.Liian laihakin on ruma samoin kalju eikä harm aat hapsetkaan niin innosta.Sisin on se juttu mikä monesti merkkaa enempi kun ulkonäkö.

        Vegetaristi saattaa elää ainakin 65 vuotta. Naapurin Ämmä on elävä esimerkki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jokainen saa inhota mitä haluaa mielinpiteitä riittää.Liian laihakin on ruma samoin kalju eikä harm aat hapsetkaan niin innosta.Sisin on se juttu mikä monesti merkkaa enempi kun ulkonäkö.

        Lihavana lienee mukava istuskella ja katsoa kun hoikka ihminen kävelee normaalisti ohitse.

        Onko kysymys ulkonäköpaineesta? Ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakas ihminen. Mistä tietää jos saisit lisää terveitä elinvuosia itsellesi?

        Elämällä vuosien määrä ja niiden laatu, selkiytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen lihavuus oli vaurauden merkki.

        Nyt lihavuus on merkki henkisten ominaisuuksien köyhyydestä.


    • Anonyymi

      On sittemmin piereskellyt sekalähetyksiä.

    • Anonyymi

      Aurinkolasit ja maski nuorentaa kummasti. On tosi helppo hyväksyä vanheneminen, kun se elomme luontojaan etenee kohti hautaa. Nauti nuoruudestasi eläkä pilaa sitä turhuudella.

    • Anonyymi

      hyvä kunto ja itsestään huolehtiminen ovat hyvästä mutta itsensä jatkuva peilistä ihailu on narsismia

      • Anonyymi

        Ei ole. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


    • Anonyymi

      Vanhenemisen realiteet alkavat konkretisoitumaan. Kuudenkympin raja lähestyy ja se todellakin alkaa näkyä ja tuntua. Ulkoisten merkkien lisäksi koen voimien vähenevän sekä fyysisellä, että henkisellä puolella. Näitä muutoksia en ilolla tervehdi. Koen jonkinlaista luopumisen tuskaa.
      Omilla valinnoilla pystyy kuitenkin vanhenemisen vaikutuksia hidastamaan. Säännöllinen liikunta 5-6 kertaa viikossa sisältäen sekä lihaskuntoa, että aerobista harjoitetta. Kunhan on itselleen armollinen eikä enää tavoittele nuoruuden tulostasoa. Tämän lisäksi on hyvä kiinnittää huomiota ravinnon laatuun ja määrään. Viinakset kannattaa jättää kaupan hyllylle. Ainoastaan pari saunakaljaa kerran viikossa saa luvan olla paheiden listalla. Ja ehkäpä viinilasi joskus ruuan kera.
      Stressi myös vanhentaa ja sairastuttaa. Sitä kannattaa välttää mahdollisuuksien mukaan. Lisäksi olisi hyvä jos ympärillä olisi hyviä ihmisiä. Nalkuttava akka/ukko vie aikaiseen hautaan. Seksuaalisuudessa olen huomannut painopisteen muuttuvan fyysisestä "suorittamisesta" enemmän henkiselle puolelle ja läheisyyden korostumiselle. Olisi hyvä jos vierellä on kumppani, jonka kanssa voi jakaa jotakuinkin samanlaisen sielunmaiseman. Tällaisia ajatuksia vanhenemisesta.

    • Anonyymi

      Minua nöyryyttää 75 kävellä kepin avustuksella. Hartiat painuvat kumaraan.

      • Anonyymi

        Onko olemassa mitään pidempää keppiä? Ryhti olisi hyvä yrittää pitää kunnossa ihan hengittämisenkin kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko olemassa mitään pidempää keppiä? Ryhti olisi hyvä yrittää pitää kunnossa ihan hengittämisenkin kannalta.

        Minä olen ollut kumara jo monta vuotta. Työterveyslääkäri sanoi että saan olla niin kumara kuin haluan. En toki halua olla kumara, mutta niin vain on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko olemassa mitään pidempää keppiä? Ryhti olisi hyvä yrittää pitää kunnossa ihan hengittämisenkin kannalta.

        Kävelysauvat pitävät ryhdissä, vaikka tyyli olisi melkein sauvojen ulkoiluttamista.
        Ihmiset ovat usein likinäköisiä: näkevät itsensä paremmannäköisenä kuin ovat, on sitten kurttulehti tai outokumpuinen.
        Nuorena kaikki ovat/olivat jos ei nyt kauniita niin sieviä.
        Jokaisella on akilleensa ja kantapäänsä.
        Heitin vaa'an huitsinkuukkeliin, kun se söi niin paljon pattereita.
        Aiemmin ostetut vaatteet sopivat, joten mitään dramaattista ei 10 vuoden aikana siinä suhteessa ole tapahtunut.
        Joskus vaatehuoneessa kutistuu jokin vaate. Ne kuidut, ne kuidut.
        Sitten on muutama vaate, joista en erityisemmin pidä, niin päälle vaan ja aatos, että ongelma on katsojan silmässä!🙈
        Pidän itseäni ikäisenäni. En pingota. Joskus on paremmannäköinen ja joskus ei.
        Siisteys on puoli ruokaa, sanoi äitini.
        Sitten: jos on hyvällä tuulella, muutenkin suht. tyytyväinen on paree ja jos on huonolla, niin kireys paistaa naamasta.
        Ja tosiaan teinibimbo-staili kyllä saa katseita, mutta miksi?

        Beng
        Niin muualta maailmaakin näytetyt vanhukset ovat eri painoisia, tyylisiä, näköisiä.
        Liikkuvuudesta kannattaa jossain määrin huolehtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut kumara jo monta vuotta. Työterveyslääkäri sanoi että saan olla niin kumara kuin haluan. En toki halua olla kumara, mutta niin vain on.

        Toiset uskonnot etsii Jumalaa maan sisältä siinä kumartuu selkä toiset etsii Jumalaa manalasta asti . Onneksi on Jeesus ei tarvi etsiä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko olemassa mitään pidempää keppiä? Ryhti olisi hyvä yrittää pitää kunnossa ihan hengittämisenkin kannalta.

        Kai kirjoittaja ymmärtää että ihminen, joka joutuu käyttämään keppiä silti hengittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai kirjoittaja ymmärtää että ihminen, joka joutuu käyttämään keppiä silti hengittää.

        Monet kävelykeppiä käyttävät kulkevat kumarassa, jolloin keuhkot painuvat kasaan. So. hengitys vaikeutuu. Ylipäätään; niiin luonnollinen juttu kuin hengittäminen onkin, kaikki eivät hengitä oikein. Huonossa asennossa vielä huonommin. - Nm. Hengitystekniikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai kirjoittaja ymmärtää että ihminen, joka joutuu käyttämään keppiä silti hengittää.

        Isoeno lattoi kaademummaa Koskisen korvalääkkeeseen sekaan, ja alkoi näyttää huuhkajalta, sen se viina teetti


    • Anonyymi

      Olen täysin tyytyväinen naamaani ja kroppaani 58 vuotiaana , 3 lasta synnyttäneenä.
      Johtuu tietysti paljon myös siitä , että komea mieheni arvostaa , kunnioittaa ja rakastaa mua just tällaisena , luonnollisesti ikääntyvänä upeana naisena .

      • Anonyymi

        Ei kai itsetunto ole muiden kehumisesta kiinni,kyllä jokaisen pitäisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen osaa arvostaa myös muita.Henkiset arvot on paljon tärkeämpiä kuin ulkonäkö.Mainosmiehet yrittää kyllä tyrkyttää toisenlaista arvomaailmaa ja ikävä kyllä perille näyttää menevän.


      • Anonyymi

        Voi olla että näytät upealta, mutta et ole, itsensä kehuminen on rumaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että näytät upealta, mutta et ole, itsensä kehuminen on rumaa

        Kyllä asia täytyy osata ja pystyä sanomaan ja kertomaan juuri niiin kuin se on. Silloinkin, kun se on hyvää ja positiivista, se ei välttämättä ole sellaista kehua retostelemista, joka on ehkä "rumaa". - Nm. Asiain erot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai itsetunto ole muiden kehumisesta kiinni,kyllä jokaisen pitäisi hyväksyä itsensä sellaisena kuin on.Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen osaa arvostaa myös muita.Henkiset arvot on paljon tärkeämpiä kuin ulkonäkö.Mainosmiehet yrittää kyllä tyrkyttää toisenlaista arvomaailmaa ja ikävä kyllä perille näyttää menevän.

        Nimenomaan henkiseen hyvinvointiin vaikuttaa puolison osoittama rakkaus sanoin ja teoin vanhenemisesta huolimatta! Jos vaistoaa, ettei viehätä enää puolisoa, alkaa itsetunto rapista.
        Kuinka monessa liitossa pettämisen syynä on, ettei seksi enää kiinnosta puolison kanssa!


    • Anonyymi

      Mitä vähemmän positiivista sisältöä elämässä, sen tärkeämmäksi tulee pinnalliset asiat. Esim. nykyajan tissivakopersesomettajat. Niiden elämä on lähes yksinomaan pinnan ja siihen liittyvien asioiden parissa vouhottaminen, huomiohuoraus yms. Kun mennään pintaa syvemmälle, tullaan usein ammottavaan tyhjyyteen. Kun pinnallinen nuori vanhenee ja huomaa sen ulkoisessa olemuksessaan, silloin voidaan kokea hyvinkin raskasta menetystä. Tervehenkinen ihminen, jolla on sisältöä elämässä, kokee rypyt yms. huomattavasti vähäpätöisempänä, joillekin se ei merkitse mitään.

      • Anonyymi

        Niin just! Olen läski ja lekurikin kysyi, missä vaiheessa lihominen on alkanut. En osannut sanoa siihen mitään. Ei ole vaakaa. En ole koskaan vaatteista niin välittänyt ja itseäni peilaillut, että miltä vaatteet päälläni näyttävät. En katsele toisten vaatteita tai ruumiin muotoja. En ole koskaan ajatellut koko asiaa.

        Tietysti olisi kiva olla laihempi ja pitää kivoja vaatteita, jos tuntee tarvetta. Ne ovat vain sellaisia ohimeneviä ajatuksia.

        Elämä itsessään on mielenkiintoista ja kaikki tapahtumat ja ilmiöt. Siinä se elämä menee kaikenlaisen kivan merkeissä, enkä itseäni huomaakaan.


    • Anonyymi

      Ei ole ja tekis mieli hajottaa kaikki peilit. Toisaalta silloin ei tiedä mille taas ilkutaan ulkona, kun siellä viettää aikaansa...

      Yhtä tuskaa ollut ja tästä vaan pahenee ulkonäöllisesti vaan koko ajan lisää.

      • Anonyymi

        Oho olikin 60 , mutta musta tuntuu, että oon jo sillä tasolla muutenkin.


    • Anonyymi

      Minusta on luonnollista, että ulkonäkö muuttuu kun vanhenee. Hyväksyn sen täysin. Vanhat naiset, jotka laittaa kaikki täyteaineita naamaansa ovat hirveän näköisiä, etenkin silloin kun ne alkavat roikkua ja naama muuttuu ilmeettömäksi gorillan naamaksi.

      • Anonyymi

        Niin Juuri, kuvottava nämä vanhemmat ja nuoret bhotox-kumiankkanaamat. Entäs sitten kun on lopullisesti pilalle mennyt ja on naama kuin työrukkanen, josta nenä sojottaa kuin rukkasen peukalo nolona.


    • Anonyymi

      Silloin kun suhtautuu vanhemiseen että se on taidetta on vanheniminen helpompaa elämää

    • Anonyymi

      Joo, ikähän sen tekee. Mutta kerronpa verikokeisiin odottelustani, sellainen noin 50-55 ikäinen nainen siihen tuli myös, aiheutti lieviä hymynpoikasia muiden kasvoille, oli pukeutunut sellaiseen 15-17 vuotiaan "asuun", johon kuului punaiset lenkkarit, tukka nostettu kai geelillä pystyyn ja VAHVA meikki,,ja naamassa "koristeina" joitakin metallitappeja yms..ja tietenkin purukumi, jota jauhoi!

      Olisiko sitten ollut aikaansa jämähtänyt Dingo-fani?

      Teinipukeutuminen ja käytös tuon ikäiselle ehkä "hieman" erikoista?

      • Anonyymi

        Sekin tulee huomattua vanhetessa ettei kukaan huomaa onko meikit vai ei . Nuoret menee menojaan . Toisaalta se vapauttaa ettei väliä muille kuin itselle miltä näyttää . Mitä mahtaa maksaa implantti kalusto .


      • Anonyymi

        Hei, hieman suvaitsevaisuutta! Ei kannata olla liian tiukkapipoinen. Kukin taaplaa tyylillään.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Luku lasit on hankalia suurennuslasi auttaa.


      • Anonyymi

        Oletko maajussi kuullut piilolinsseistä? Onhan siinä tietysti etsimistä jos linssi putoaa vaikka navetan lattialle.


    • Anonyymi

      Onhan se nyt helpompi mennä hautaan ryppyisessä ulkokuoressa, mihinkäs sitä muualle sellaista laittaisikaan.

      • Anonyymi

        Rypyt ovat tulossa muotiin!!


    • Anonyymi

      Ryppyäkään en vaihtaisi pois. Mennään sillä mitä on annettu. Vaikka ikä näkyykin kasvoilta, pidän silti partaa, jonka sanotaan vanhentavan :) Itse voi tehdä aika paljon sille miltä näyttää, itse en ole ikinä ollut lihava vaan olen aika pienellä vaivalla säilynyt hyvässä kunnossa.

      Tottakai ulkonäöllä on merkitystä, ei ikä vie sellaista ajattelua pois. Ei ainakaan minulta ole vienyt.

      • Anonyymi

        Silloin kun joku kysyy sinulta että onko sinulla vielä omat hampaat voit jo ajatella näyttävästi vanhalle.


    • Anonyymi

      Toivottavasti tyhmyys hellittää vanhemmiten.
      Jokainen päivä on lahja, senkin oppii vanhemmiten tietämään.

      • Anonyymi

        Kyllä tyhmiä ja ilkeitä löytyy niin nuorissa kuin vanhemmissa ihmisissä. Ikävä kyllä jotkut ihmiset vanhetessaan ovat erittäin ilkeitä ja vielä rahanahneita!!


      • Anonyymi

        Ei tyhmyys hellitä
        Lisääntyy kyllä , kun on kiinni päössyt


    • Anonyymi

      eihän vanheneminen kerralla tapahdu. Aikaa kuluu vuosikymmeniä. Vähä vähältä ulkonäkö menee ryppyisemmäksi ja luusto vääntyy mutkalle, Tukka lähtee ja hampaat mätänevät suuhun. Siihen tottuu. On eri asia jos lahoaisi humauksessa parissa päivässä. Jotkut ovat 90 vuotiainakin varsin ryhdikkäitä. Ulkonäkö yleensä heijastaa myös omia elämäntapoja. Jos jatkuvasti dokaa , röökää, syö väärin, eikä kuntoile niin 40 vuotiaana on ihan ryytynyt olemus. Toki jos hauskaa on ollut niin sitten asiat on kuten pitääkin.

      • Anonyymi

        Hampaat kärsii eniten karkin siirapin sokerin kofeiinin takia . Kofeiinin voi jättää pois karkkeja ei .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hampaat kärsii eniten karkin siirapin sokerin kofeiinin takia . Kofeiinin voi jättää pois karkkeja ei .

        kahvi tummentaa hampaat. Karkit pudottaa hampaat. Mustaa kahvia juon paljon, Karkkeja syön todella harvoin.


      • Anonyymi

        Tuo on totta. On niin virkeitä ja iloisia yli 70-kymppisiä eivätkä he kerkiä suremaan ryppyjään. Kasvimaata ja kukkia hoitavat sekä lapsenlapsiaan. Kyllä nämä ryppyvaikeudet ovat jonkinlaista nuoruuden kaipausta ja kuin hävettäisi vanheta vaikka näinhän me kaikki tehdään kuka hitaammin kuka jo 50-vuotiaana näyttää vanhalle. Kaikki loppuu jokaisen kohdalla joskus jokatapauksessa. Pahinta on kun ihminen rikkoo toisen elämän loppuelämäksi, niin suuri voi kateuden ja rahanahneuden voima olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kahvi tummentaa hampaat. Karkit pudottaa hampaat. Mustaa kahvia juon paljon, Karkkeja syön todella harvoin.

        Mustana juotu kahvi liiallisesta noin 8kuppia päivässä ei ole vatsalle hyväksi voi aiheuttaa jopa vatsasyövän.


    • Anonyymi

      En katso peiliin.

      • Anonyymi

        Venäläisit arabit judet on varastellut lähiöissä kodeista niin huonekaluja peilejä koriste esineitä kenkiä kasseja älytöntä nykyaikana mutta niinhän ne teki viime sodissakin. Ryösteli. .


      • Anonyymi

        Voit pelästyä lärviäsi näyteikkunassa kadulla


    • Anonyymi

      Hirveys iski . Ingman jäätelön sisältö palmuöljy ...eihän siellä ole mitään terveellistä . Kookosöljy . Puujauhe . Sitä olettaa että jäätelö on kermavaahtoa .

      • Anonyymi

        Mitäs luulette valkosuklaan olevan, maitojauhetta ja vehnäjauhoja.


    • Anonyymi

      Mehän kaikki vanhenemme on aivan luonnollista vähän rypistyä😉! Terveys on kaiken A,Ja O. Itse en ole koskaan tykänny hirveästi meikata!!. Ja juurikin kulmat vedetään mustiksi ei ja huulipuna sama räikeää!!. Minulta kysytään mitä voiteita käytän kun iho hyvä !sanon kylmällä vedellä pesen joka aaamu 😂!. Olen 70v. Tykkään kyllä pukeutumisesta mutta en minihameeseen enää! Löytyy nättejä vaatteita ikäihmisille! Nuoruutta ei meikillä eikä minihameella saa! Kyllä ikä saa näkyä ! Tänäpäivänä on likaa ulkonäköpaineita myös nuorilla sit laitetaan lisäjuttuja seksikkyys on valttia harmittaa nuoret nätit tytöt kokee et täytyy näyttää märätynlaiselta olla hyväksytty❤!

      • Anonyymi

        En ole huomannut milloin vaimoni on meikannut tai vieläkö meikkaa.
        Luonnostaan tumma ihminen ei tarvitse paljoakaan ehostusta.
        Joskus nuorena on saattanut käyttää jopa huulipunaa mutta en ole siitäkään varma.
        Sen olen huomannut, että jotain rasvaa se hieroo kasvoihinsa jokainen ilta.
        Jos se rauhoittaa 72v naista niin vähälläpä pääsee.

        Omat elämäntapani ovat kääntyneet terveelliselle puolelle jo aikoja sitten ja aktiivinen lihasvoimaharjoittelu on pitänyt vanhuksen liikkuvassa kunnossa.
        Labran tippaiitan lausuma "hillitön kuntoilija" on kuitenkin liioittelua.
        Kun salilla menee viikoittain noin 10 tuntia niin enemmän aikaa käytän kotitöihin kun mukaan lasketaan myös ruokahuolto ja vaimoni kuljetuspalvelut.
        Siis "hillitön kotiapulainen" olisi perustellumpi ilmaisu.


      • Anonyymi

        Minä taas olen ajatellut repäistä, mikäli hoikistun.
        En eläissäni (lapsuutta lukuunottamatta) ole käyttänyt minihametta. Joten ehkä ensi kesänä, jos hyvin käy, käytän polven yläpuolelle ulottuvaa hametta ja shortseja. Samoin tyköistuvia yläosia, myös vatsan seudun paljastavia. Pelkkä ajatuskin on jo kutkuttava. Nyt tai ei koskaan on aika rikkoa rajojaan ja saada siitä mielihyvää. Elämästä on lupa nauttia.
        Irtoripset ovat ihan jees, varsinkin kun omat ovat harventuneet. Niitäkin on saatavilla myös luonnollisemman näköisiä. Piristävät kummasti, ei tarvitse välttämättä muuta meikkiä. Hiuslisäkkeet eivät ole ehkä kuitenkaan minun juttuni, paitsi juhlakampauksen yhteydessä kenties. Surkuhan se on, kun entiset omat paksut hiukset ovat ohentuneet sairastamisen ja iän myötä.


    • Anonyymi

      Aivan turhaa ajanhukkaa. Ihmisenä kasvamiseen kuuluu luopuminen. Miksi taistella tuulimyllyjä vastaan? Mitä se auttaa? Se meidän joksisen on kohdattava.Se että otat vastaan sen,mikä väistämätöntä on,ja teet sen nöyrästi jopa iloiten,jokahetkestä nauttien,olet silloin onnellinen,iästä, ihosta ja rypyistä viis. Jokaisessa iässä on oma salaisuus. Elämä opettaa nöyrtymään.Kun sen ymmärrät ja vastaan otat,olet jotain tässä elämässä oppinut. Ei turhaan täällä vanhennuta.kaikella on tarkoitus.

      • Anonyymi

        🤗👍🧡juuri näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤗👍🧡juuri näin!

        Paakkari Salminen leipoi 82 vuotta paakelseja, ja hyppi ,23 vuotta 12 metristä.

        Vääns muut senkin pitkon


    • Anonyymi

      No jopas monilla on huolensa!!!
      Uskallatteko mennä kotiinnekaan kun vaimonne ovat kotona vai menettekö piiloon?
      "Sisäinen kauneus" on ihmisyyden mitta eikä mitkään ulkoiset tekijät. Tietysti siisteys ja puhtauskin on terveydenkin kannalta tärkeät mutta ulkoiset tarpeettomat koristelut ovat sisäisesti/sielullisesti rumien murheita.

    • Anonyymi

      13vuotta nuorempi mies ystäväni pitää vartalostani.

      • Anonyymi

        Pitääkö hän muustakin?


    • Anonyymi

      Kun 79 vuotias äitini oli sairaalan sängyssä syöpäsairaana, katsoin häntä ja ajattelin, että hän oli silloinkin kaunis.
      Naisten ei pitäisi vihata omaa kehoaan, jokainen on aina jonkun mielestä kaunis.
      Jos olen joskus saanut arvostelua ulkonäöstäni, olen mennyt peilin eteen, enkä ole nähnyt rumuutta, vaan ikäisekseni ihan kivan näköisen naisen. Peilistä täytyy katsoa kokonaisuutta, eikä yksityiskohtia.
      On kaksi asiaa, jotka varmasti pysyvät kauniina koko elämän ajan: miehillä se on hartiaseutu ja naisilla se on lantion kaari.
      Parasta vanhenemisessa on, että viisaus lisääntyy ja siitä tulisi iloita.

      • Anonyymi

        Hartianseutu miehillä, ellei hartiat käänny voimakkaasti eteenpäin. Naisilla lantionkaari, jos vyötärön ja lantion suhde pysyy entisellään (kapea vyötärö korostaa lantionkaaren kauneutta).


    • Anonyymi

      Ihan sama mitä toiset ajattelee, kunhan itse on tyytyväinen ja yrittää pitää terveydestään huolta. Enää ei ulkonäköpaineet vaivaa, kun ei tarvi kelvata, kuin itselleen. Juuri nämä asiat on vanhenemisessa jees!

      • Anonyymi

        Onnittelut lottovoitosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnittelut lottovoitosta!

        Kiitos, kun joku muisti. Olisinpa nyt nuori, mutta sitä kun ei saa edes rahalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kun joku muisti. Olisinpa nyt nuori, mutta sitä kun ei saa edes rahalla.

        Rahalla saa prameat hautajaiset
        Pappikin pukkeutuu smokkiin ja lipereihin


    • Anonyymi

      Kun pysyy kotona niin ei haittaa

      • Anonyymi

        Varsinkin jos viel piilottaa peilit.
        T Jesse Otava


      • Anonyymi

        Samoin


    • Anonyymi

      Onneksi näkö heikkenee iän myötä. Viihdyn peilin edessä ja olen oikein tyytyväinen itseeni.
      Mies 58v

      • Anonyymi

        Toivottavasti peili pysyy ehjänä myös peili täytyy pitää puhtaana, muuten kuva on epäselvä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Se on vaan niin, että toisille se ulkoinen näkö ja olemus on tärkeä ja toisille ei.

      Aikoinaan, silloin nuorena, likat ottivat aurinkoa pikiineissä ja, että minäkin olisin ottanut, niin pitihän ne pikiinit ostaa. Menimme likkojen kanssa kauppaan ja he valitsivat minulle turkoosit pikiinit ja ne päälle puettuani kehuivat, kuinka hyvin sopivat. Itse olin lähinnä järkyttynyt ja pidin niitä kauheina. Mutta, kun kerran sitä aurinkoa.

      Menimme kalliolle. Minäkin pikiineissäni. Viisitoista minuuttia jaksoin auringossa pyöriskellä. Siihen loppui kohdaltani sekä aurinko, että pikiinit. Lähdin vaihtamaan päälleni uimapuvun ja sitten juoksimme kundien kanssa uimaan. Likat jäivät kalliolle sitä aurinkoa ottamaan.

      Sen koommin en ole aurinkoa vartavasten ottanut, enkä pikiineitä päälleni pukenut.

      Ei vaan ole minun juttuni tuoda esille itseäni tai muutenkaan jotenkin ”ruumiskulttuuria” ihannoida.

      • Anonyymi

        Aikoinaan aurinkorannoilla kun puolisoni kanssa lomailimme,
        usein nähtiin vanhuksia uimarannoilla pikinit päällä,
        meistä yhdeksänkymppinenki oli kaunis ryppyineen,

        ja nyt kun kitse olen lähes yhdeksänkymppinen ja läski, menen uimarannalle pikinit päällä
        makoilen jotain 1-3 tuntiin auringossa,
        mielestäni vanhallkin on oikus nauttia auringosta
        sitäpaitsi aikoinaan syd dääläri sanoikin että kannataa mennä aurinkoon saa D-vitamiinia
        muuten kuulemma D-vitamiini purkista otettuna ei oikein imeydy,

        menen rannoille nuorempien ja kuniimpien ihmisten joukkoon
        niin kauan kuin henkipihisee
        ja kun olen vielä senverran elossa että osaan sinne suunistaa,

        aurinkoista kesää kaikille ikään ja ulkonäköön katsomatta,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan aurinkorannoilla kun puolisoni kanssa lomailimme,
        usein nähtiin vanhuksia uimarannoilla pikinit päällä,
        meistä yhdeksänkymppinenki oli kaunis ryppyineen,

        ja nyt kun kitse olen lähes yhdeksänkymppinen ja läski, menen uimarannalle pikinit päällä
        makoilen jotain 1-3 tuntiin auringossa,
        mielestäni vanhallkin on oikus nauttia auringosta
        sitäpaitsi aikoinaan syd dääläri sanoikin että kannataa mennä aurinkoon saa D-vitamiinia
        muuten kuulemma D-vitamiini purkista otettuna ei oikein imeydy,

        menen rannoille nuorempien ja kuniimpien ihmisten joukkoon
        niin kauan kuin henkipihisee
        ja kun olen vielä senverran elossa että osaan sinne suunistaa,

        aurinkoista kesää kaikille ikään ja ulkonäköön katsomatta,,,

        Niin, toiset ovat valon ja toiset varjon lapsia (tai vanhuksia)! Toiset kulkevat kadun aurinkoista puolta ja toiset varjon.

        Toiset paljastaen ja toiset peittäen.

        On tää elämä vaan jännää! Kaikkinensa😂👍🏻


      • Anonyymi

        Uinti on ruumiinkilttuuria jos uit järvessä kesällä voit samalla jopa ruskettua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uinti on ruumiinkilttuuria jos uit järvessä kesällä voit samalla jopa ruskettua

        Ai vedessä vai? - Nm. Hah


      • Anonyymi

        Sää oot sitte Ku ransu, se ajokoira ei sitte alasti ui


    • Anonyymi

      Katastrofihan ikääntyminen on vaikka se on pitkäaikainen tapahtuma siihen ei totu

      • Anonyymi

        JOOO ei totu,
        mutta kun pakookaa ei pääse

        ellei sitten kuole nuorena ja kauniina heh !

        liian moni työkaveri ja muutenkin mukavia ihmisiä on kuollu aivan liian nuorena,
        minut ovat jättäneet tänne maailmaan vanheneen ja kitumaan käsimään, rypistymään, rumenemaan
        mutta rannalle meen pikku-pikku pikineissä vai kohta ysikymppinen olenki,,
        kestäkää se ja tehkää samoin,
        sillä lioja on elämän antanu, meidän pitää elää elämä loppuun asti niin hyvin kuin se on mahdollista.


    • Anonyymi

      No vaikka olen vasta neljänkymmenen, niin minulla on 60 vuotiaan kokemus.

      En kovin mielellään katso veltostum7sta mutta pakkohan se on hyväksyä.

      Ei kaikki siitä välitä tai pahalla katso mutta kyllähän se vähän itteäni kiusoo kun toiset ovat nättejä.

    • Anonyymi

      En jaksa ymmärtää, miksi ei hyväksytä vanhenemista, koska kaikki vanhenee. Se on luonnon laki ja ihan turhia murheita vaan. Aurinkoista oloa!

      • Anonyymi

        Näinpä! Se on jopa aika surullista kun ihminen ei hyväksy vanhenemista.
        Maailmassa on niin paljon aisoita jotka voi aiheuttaa vääristyneen ajatuksen vanhenemisesta, ihan liikaa mainostetaan nuoruuden kauneutta ja ei ole erityisen harvinaista että joku muu huomauttaa sulle sun naaman rypystä ilman että olet itse edes huomannut sitä ja ilmoitetaan myös muutamasta lisäkilostakin eli ite kyllä ymmärrän miksi ei ole helppo hyväksyä mutta toivon että moni lopettais itteensä vertaamisen muihin ja ymmärtäis sen että jos joku huomauttaa sun vioistas sulle niin huomauttajalla on todennäköisesti omia ongelmia hyväksyä itseensä.
        Samoin sulle aurinkoista oloa!
        T: Jesse Otava


    • Anonyymi

      Ne jotka arvostelevat muiden ulkonäköä pelkäävät itseensä kohsistuvaa kritiikkiä juurikin ulkonäön suhteen.
      Parempi kiinittää huomio pois itsestä niillä höpinöillä etti vaan kukas tölväise samoja juttuja heikolle itsetulle ja hpele jkaiken takana.

      Olisi hyvä osata hyväksyä oma keho täysin {nm on vaikeulsia asian kanssa koska vaikka olen vasta 35 niin sairauksieni takia kehoni on kun pystyynkuoleva ja raihnainen... Ei semmonen ihana ja parasta ikääns elvän keho... Ryppyj ei viel oo mut muuten sanoisin että ei kaikilla nuorillakasn oo kehonsa hyvksynnn kanssa helppoa... Varsinkin kun sairastaa )
      ja ikävaiheihe mitä elää eikä haikailla eilistä...
      Kaikkein naurettavimpia ovat juuri ne vahiukset joktka tekevät kaikkensa leikkiäkseen nuorta...
      Pukeutuvat kun teinit ja nuoret ja vielä pahempaa on jos se käytöskin on jämähtänyt sinne nuoruuteen...

      Sitte taas on tyylikästä ikääntyä arvokkaasti ja positiivisin meittein
      Ja toivottavasti mahdolisimman terveennä
      Ollisi hienoa olla semmonen elämänkokenyt ja viisas konkari jota kunioitetaan ja josta halutaan ottaa neuvoa ja oppia... Josta tulee heti semmonen olen mestarin seurassa haluan olla kuin hän olo.. Haluan oppia lisää Siinä ei rypyt ja pari lisäkiloa merkise..
      Elämän asenne ennenminkin...

      (en tosin näe semmoisia päiviä irse koska kuolen ennen aikojani.. Sairaudet vie ... Tyytyväinen saa olla jos näen seuraavan vuosikymmenen edes)


      On valitettavaa että moni ikääntyjä ei saa kyseistä kunioitusta ja arvostustusta suomessa..
      Suomessa tuntuu olevan käsitys että ikä ja ikääntyvät on hyödytön taakka koko kansaöle...
      Se iän ja kokemuksen arvostus puuttuu...
      Se saa juoksemaan peloissaan kohti nuoruutta ja pinnallisuuden kuviteltua täydellisyyttä...
      Vanhat konkarit tarvitsisivat enenmän arvostusta suomessakin japanin ja muun aasian tyyliin.
      Sitten ikä ryppyineen olisi helpompi hyväksyä jos sillä olisi arvoa enenpi ...

    • Anonyymi

      Myöhäisherännäisyyttä.
      Nuorena vuosia harrastettu, runsas tupakointi, painon jojoilu ja reipas, vaikka hallittukin alkoholin käyttö jättää jälkensä joiden havaittavuus korostuu ikääntyneempänä.
      Vaikka vanhempana havahtuu hoitamaan terveyttään ja kuntoaan niin nuoruuden "ansiot" ovat näkyvissä loppuun saakka.

      • Anonyymi

        Höpö-höpö, ei pidä paikkaansa. Milloinkaan ei ole myöhäistä tehdä elämäntapamuutosta ja kaikki muutokset vaikuttavat jotenkin parempaan suuntaan. Terveytensä ja kuntonsa hoitaminen ei ole koskaan turhaa eikä myöhäistä. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


    • Anonyymi

      Viimeisen virkkeesi loppu on tarpeetonta toisten aivoilla ajattelemista.
      Mitä minä luulen toisen olevan mieltä minusta tai jostakin minun tekemisestäni?
      Tule ja purista! Onko enää typerämpää tapaa stressata itseään jos pysyy rikoslain ja yleisten sosiaalisten normien puitteissa (melkein)?

    • Anonyymi

      yksi huoli minun kohdalla on kun hiuskuontalo ohenee..haluis vielä näyttää nuorelta
      kun mieli on kuin teinillä ,kunto on nuoruuden urheilun ansiosta hyvä,,kroppa hyvä
      aina muistan sen kun olin 35v..tyttö kassalla kysyi henkkareita kun ostin muutaman sauna bissen.....tuntu hyvältä

      • Anonyymi

        Hyvä kroppa? Linkitä viimeinen kehon koostumusanalyysi mieluimmin InBody720 tulosteena!


    • Anonyymi

      Kyllä botoxista on apua, koska vielä 75v täytettyäni alkon kassalla aina kysytään henkkaria, ostettuani vaikkapa pari keppanaa!

      • Anonyymi

        Hyi🤦‍♀️😄


    • Anonyymi

      Omassa naamassa&kehossa ei. Muiden naamassa&kehossa on

    • Anonyymi

      Perseeltä tää naama näyttää, hyvä fiilis silti

    • Anonyymi

      Ihmisen kauneuden tajuu siinä vaiheessa kun se makaa ruumishuoneella siinä pöydällä

      • Anonyymi

        Kylmällä tiskillä kaljakin säilyy jollei juo


    • Anonyymi

      Ei se helppoa ole ollut mutta pitää oppia ymmärtämään että on yksilö ja hyväksyä itsensä sellaisenaan kuin on. Monesti myös on itelle kriittisin ulkonäköä kohtaan ja suosittelen ettei mainosta niitä omia vikoja koska sen jälkeen muutkin huomaavat kyseisen ¨vian¨ ja keskittymällä siihen asiaan mistä et pidä niin teet siitä itelles viel isomman mörön.
      Kannattaa myös muistaa että mediassa näkyvät, niin videoissa kuin kuvissa on todella usein muokattuja filttereillä yms. niin ei ainakaan kannata itteensä verrata somessa oleviin.
      Ja myös se että jos näet kadulla jonku hottiksen niin silläkin voi olla yhtä paljon ongelmia hyväksyä ulkonäköönsä kuin sinullakin ja jos näet omasta mielestäsi sua rumemman niin se voi taas olla täysin tyytyväinen miltä näyttää.
      Tärkeintä on kasvaa pois siitä ulkonäköpaineisesta toiminnasta mitä harrastat,
      T: Jesse Otava

    • Anonyymi

      Joopase joo. Kaikilla on ruokoo ja rahhoo, vaa ei tämmöstä röllykkä mahhoo. Miksi pitäs murehtia ulukonäkyvään, luomu on parasta.

    • Anonyymi

      Kun ei ole enää ryppyjä rakkaudessa, niin on ryppyjä naamassa! Helpompaa ja rauhaisampaa elämä nyt on, ryppyineen kaikkineen!

      • Anonyymi

        Oikea asenne! :)
        T: Jesse Otava


      • Anonyymi

        Ryyppyineen on elämä mukavampoo


    • Anonyymi

      Olen vastannut tähän aloitukseen jo aikaisemmin. Pilvin pimein on sen jälkeen tullut uusia kommentteja. Vastaan nyt uudemman kerran. Jatkumona edelliseen viestiini.

      Me kaikki ihmiset elämme jokaisen iän ajallamme. Olemme "sen ja sen ikäisiä silloin ja silloin". Jokaisella on omia muistojaan "siinä iässä", ja siinäkin ja siinä jne.

      Itse olen mielestäni osannut nauttia jokaisesta iästä satasella. Monesti aikanaan silloin ja silloin on tullut mieleen, kun on kuunnellut monien muiden jutusteluita elämästään,

      että mikseivät osaa nauttia niistä hyvistä asioista joita heillä on. He valittavat epäoleellisista asioista ja unohtavat täysin sen, miten oikeastaan (jos vähän ajattelisi) heillä on asiat hyvin.

      Kuinka monesti itse olen suorastaan itkua tihuuttanut onnesta jonkun sellaisen asian takia, joita monet eivät edes ole huomanneet että semmosestakin voisi olla kiitollinen ja ylipäätään huomata sitä.

      Olen sitä mieltä, että jos on positiivisesti osannut olla onnellinen onnen hetkistä silloin, kun ne ovat Olleet, niin silloin on hyvä taas siirtyä seuraavaan onnen hetkeen.

      Minä nautin tästä iästäni siksi, koska se ON minun ikäni.
      Olen nauttinut kaikista eri iäistäni. Helevetin mukavaa.

      Tarkoitan: Jokaisen pitäisi olla tyytyväinen ikäänsä ja huomata elämän hyvät puolet.

      Hyväksyn ja ilakoinkin nykynuorista jotka osaavat olla omia itsejään.
      Muotikin muuttuu alvariin. Jotkut iäkkäät valittavat siitäkin, että nuret ovat sen ja sen näköisiä. Aikanaan minäkin olin "sellainen" vanhojen kauhistus :)

      Ulkonäkö ei vanhemmalla ihmisellä ole enää niin tärkeä.
      Nuoremmilla on. Ja hyvä niin.

      Jotkut vanhemmat ihmiset, ne jotka eivät ole osanneet suhtautua elämäänsä oikein ja ovat valittaneet aina ja aina kaikesta, ovat ehkä katkeria nuoruuudesta. He jatkavat negatiivista ajattelua.
      Onneksi me kaikki emme ole sellaisia.

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Minulla on ollut huono itsetunto. Nuorena tunsin, etten voi pukeutua kuten toiset ikäiseni, koska häpesin ylipainoani. Aina piti miettiä vaatetuksessa miten peittää takapuolta ja muuta. Vasta nyt olen pääsemässä sen yli. Haluan vaihtaa tyylin nuorekkaaseen ja rohkeaan. Eikä muilla ole siihen nokan koputtamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut huono itsetunto. Nuorena tunsin, etten voi pukeutua kuten toiset ikäiseni, koska häpesin ylipainoani. Aina piti miettiä vaatetuksessa miten peittää takapuolta ja muuta. Vasta nyt olen pääsemässä sen yli. Haluan vaihtaa tyylin nuorekkaaseen ja rohkeaan. Eikä muilla ole siihen nokan koputtamista.

        Leivin paperissa kärräytetty jutun juusto antoi voimmoo ärrektitioihin!


    • Anonyymi

      Jokainen vanhenee, mutta paljon voi ja kannattaa keholleen tehdä. Valitettavasti moni päästää itsensä tilanteeseen, missä havahdutaan pömppövatsaan ja kaksoisleukaan. Mitä enemmän ikää tulee, sitä tärkeämpää terveelliset elintavat ovat. Urheilua ei saa laiminlyödä ja sen pitää olla ns. hikiliikuntaa, eikä sunnuntaikävelyjä. Ravinnon tulee olla laadukasta, ei mitään pizzaa ja burgeria. Alkoholia ei kannata käyttää viikottain, vaan jättää ne oikeasti ns. juhlahetkiin. Tupakoida ei myöskään kannata.

      Kun itsestään pitää huolta, niin 60-vuotiaanakin voit olla oikein hyvässä vedossa ja hyvännäköinen. Ei ole siis pakko antaa itsensä rupsahtaa. Laiskuudesta ja viitsimisestä se on hyvin pitkälti kiinni.

      • Anonyymi

        Uusi muoti on "KEHOPOSITIIVISUUS". Eli kun olet antanut itsesi lihoa ja rupsahtaa ennen aikojaan, voit armahtaa itsesi liittymällä tuohon itsensä laiminlyönneiden iloiseen, positiiviseen ja melko äänekkääseen joukkoon. Vai olisiko se laiskojen ja saamattomien joukko? Ihana, lihava elämä!


    • Anonyymi

      On helppo hyväksyä rypyt ja luonteen hypyt, varsinkin jos vuosia on jo takana.
      Keksi minulle 80-vuotias ihminen, jota ei voisi rakastaa?
      Itse olen kohta kuusikymppinen, mutta vielä vetreä ja ainakin 6000 leukaa menee vielä sekunnissa...vai miten se ny oli...

    • Anonyymi

      En minä enää 45 v:nä niin mieti kaikkea ulkonäössä. Mietin välillä, että olenpa hyväkuntoisen ja hoikkana ikääni nähden pysynyt, kun osa 30-vuotiaista on pullukoita ja huonossa kunnossa. Ymmärrän, että olen ikäisekseni hyvin säilynyt, hoikka, joten ei minullla niin mikään roiku. Ryppyjä on jonkin verran silmän ulkoreunoilla, mutta ihan tyytyväinen olen. Ei enää tytötellä ja töissä otetaan vakavammin. olen fyysisesti paremmassa kunnossa kuin nuorena, jaksan hyvin ja pää toimii skarpisti. Joskus mietin, että sääli, kun 25-vuotiaana jokin ulkonäössä oleva asia saisin niin paljon ajatusta. Nyt koen ne varsin epäolennaisena ja tajuan että ajatukseni silloin olivat aidosti epäolennaisia. jos ei kovin liho, ei helttoja ja roikkuvaa niin tule. Tärkeintä on kuitenkin terveys. Sen arvon ymmärtää nyt parhaiten. Jos olisin näillä aivoilla ja nuorempi, käyttäisin nuoruuteni fiksummin hyväkseni enkä hukkaisi sitä turhiin vuosiin.

    • Anonyymi

      Se jysähtää aikanaan -- se elämän kilometrien pylväs surutta sielusi syvyyden uumeniin.
      Sitä ei koskaan osannut kuvitella, milloin se se päivä tulisi, eilen huomenna, mutta aina se tulee, sitä ei voi estää - se jysähtää kuin tonni rautaa jonnekin tajunnan rantaan ilman tietoa pelastuksesta...
      Itse kuolin kirjaimellisesti vuonna 1994 mutta heräsin siitä.
      Hyvin eletty elämä antaa käsittämättömän lohdun silloin kun aika on.

    • Anonyymi

      Ulkonäkö ja kunto ristiriidassa keskenään.
      Parempi niin, että ulkonäkö viestii huonommasta kunnosta kuin päin vastoin.
      Terveydenhuoolon henkilöstö lienee tottunut päättelemään kohteen kunnon ulkonäön, jopa kasvojen uurteiden perusteella.
      Olin lähimenneisyydessä sairaalassa "laverikuvauksessa". Siis selinmakuulla koneen tähyiltävänä.
      Kun operatio oli ohi sanoi yksi hoitsuista, että nyt voidaan lähteä. Lähellä odotti rullajalkainen laveri jolla minut oli tarkoitus rullata eteen päin.
      Tietenkin nousin normaalisti istuman mutta samalla hoitsu syöksyi sivulta "auttamaan" mutta myöhästyi. Hän kyllä ilmaisu auttamishalunsa mutta myöhästyi!
      AUTTAMAAN istumaan nousussa selin makuulta?
      Heittäydyin uudelleen selälleni lausuen, että otetaan uusiksi. Ei tullut enää.
      Arvelin, että 77v hauraan vanhuksen uurteiset kasvot antoivat turhan herkästi hälytyssignaalin avun tarpeesta.
      Miten hiivatin kehno on ihmisen, varsinkaan miehen oltava, tarvitakseen apua selinmakuulta nousussa istumaan?

    • Anonyymi

      Se on ihanaa ja eläväiset loistaa kuin aurinko hymyillen toisilleen, kuinka paljon elämä on maksanut.
      repent

    • Anonyymi

      Ompahan huolenaiheet! Tosi narsistista!

      • Anonyymi

        Vanhuus ja viisaus😂


      • Anonyymi

        Kirjoita oikein, hyvä ihminen.


    • Anonyymi

      Kuka on huolisssaan tästä hetkestä kun tulevaisuutta pitää olla huoilissaan, monet jopa usean sukupolvea eteenpäin miten suomalaisten käy saati maapallon ihmisille tuhansien vuosien päästä?...

      Täällä suomessa osataan pitää yllä loputonta huolenaihetta ihan kaikesta, menneestä, nyky hetkestä ja varsinkin siitä tulevasta on valtava huoli ja murhe.

      Juicen sanoja lainaten, "En ole huolissani huomisesta, sen olen jo tehnyt kauan sitten".

    • Anonyymi

      Miehen silmin naista katsoen.
      Yksityiskohdat eivät ole tärkeitä.
      Oleellista on kokonaishahmo. Miten liikkuu ja tyytyväisyyttä heijastava, positiivinen perusilme.
      Vivahdus omahyväisyyttäkään ei ole pahitteeksi kunhan se ei ulotu puheissa toisten väheksymiseen saakka.
      Tosin kulttuuriimme ei kuulu olla tyytyväinen itseensä mutta minusta se on vahinko!
      Mieluummin näen ympärilläni myönteisiä asioita ml. tyytyväiset ihmiset!

    • Anonyymi

      Kyllä tässä on pitelemistä muutenkin, 60 v. 16 päivän päässä.

    • Anonyymi

      Pakko mikä pakko hyväksyä, jopa Michael Jackson mikäli olisi elossa joutuisi hyväksymään vanhentumisen. Ihminen vanhentuu myös sisäisesti ja ulkoisesti sitä vain tulee rusina naamaksi.

    • Anonyymi

      "Onko teistä helppo hyväksyä iän tuomat rypyt, veltostumiset, mahamakkarat, kaksoisleuat, kalkkunakaulat jne."
      Eihän noita tarvitse hyväksyä. Niille ei vain tavallinen tallaaja voi mitään. Ehkä joskus tulevaisuudessa vanheneminen voidaan pysäyttää tai sitä hidastaa niin, että mainittuja ulkonäkömuutoksia ei huomaisi. Mutta vielä ei olla siinä, joten rypyt, veltostumiset ym. tulevat.
      Itse olen juuri siinä iässä, jossa koko ajan muuttuu kamalamman näköiseksi. En katso enää peiliin lainkaan, kun sieltä katsoo takaisin hahmo, joka on pelkkä irvikuva entisestään. Mutta mitään ei voi, voi vain yrittää olla ajattelematta asiaa ja taapertaa päivän kerrallaan, kunnes tuoni lopulta kutsuu.

      • Anonyymi

        " Veltostumiset, mahamakkarat, kaksoisleuat, kalkkunakaulat jne " ovat no. niitä asioita, joille mahtaa, jos haluaa mahtaa. - Nm. Tarkista elämäntapavalintasi


    • Anonyymi

      nuorena ihailin vanhoja miehiä, nyt vanhana en enää, kiva elellä ilman miestä

    • Anonyymi

      Kun ei ole ollut nuorempanakaan kauneudestaan tunnettu, ei vanheneminkaan haittaa, päinvastoin.

      • Anonyymi

        ompa teillä vaikiaa, otan osaa

        m-75


      • Anonyymi

        Kyllä minä eilen mieleni pahoitin. Nimittäin anoppi sanoi, että vatsani on kuin raskaana olevalla. Heitin, että kaksosiahan minä tässä... Mutta koska olen jo yli 60vee, niin pahaltahan se tuntui.
        Korona-aikana painoa on tullut lisää 5 kg ja kaikki ilmeisesti mahan seudulle. Tai siltä se vanhan monisynnyttäjän pömppö näyttää. Olen aika pienikokoinen 158cm/58kg.
        Tuon viisi kiloa koitan saada kesän mittaan pois lenkkeilyä ja kasviksia lisäämällä.
        Sitä ennen en suostu anoppia tapaamaan.
        Vaikka kyllä se keksii sitten taas uuden kohdan mistä olen rupsahtanut.
        Mies sanoo että älä välitä, kyllä sie kelpaat.
        Joten valoisin mielin eteenpäin vaan.
        Hyvää kesää kaikille! 🍓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä eilen mieleni pahoitin. Nimittäin anoppi sanoi, että vatsani on kuin raskaana olevalla. Heitin, että kaksosiahan minä tässä... Mutta koska olen jo yli 60vee, niin pahaltahan se tuntui.
        Korona-aikana painoa on tullut lisää 5 kg ja kaikki ilmeisesti mahan seudulle. Tai siltä se vanhan monisynnyttäjän pömppö näyttää. Olen aika pienikokoinen 158cm/58kg.
        Tuon viisi kiloa koitan saada kesän mittaan pois lenkkeilyä ja kasviksia lisäämällä.
        Sitä ennen en suostu anoppia tapaamaan.
        Vaikka kyllä se keksii sitten taas uuden kohdan mistä olen rupsahtanut.
        Mies sanoo että älä välitä, kyllä sie kelpaat.
        Joten valoisin mielin eteenpäin vaan.
        Hyvää kesää kaikille! 🍓

        Käväisepä lääkärissä ennen laihduttamistasi.
        Vaimoni on sinun pituisesi ja painoi 52kg kun lääkäri, muun syyn yhteydessä sanoi, että rouvan on saatava painoa lisää aivan terveydellisistä syistä. Nyt ei ole yhtään pelivaraa millekään vakavammalle häiriölle.
        Rouva alkoi täydentämään ruokavaliotaan aikaisemmin niukoissa olleilla herkuilla.
        Kun paino oli noussut tuohon 58kg:oon, aivan oikeasti, niin lekuri oli tyytyväinen.
        Tosin vaimoni oli silloin 52v ikäinen enkä tiedä onko sillä merkitystä.

        Yleisenä mielipiteenään kyseinen, suomalainen naislääkäri sanoi, että ikääntyessä on hyvä olla painossa hieman pelivaraa.
        Tällä tavalla on elelty viimeiset 20 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käväisepä lääkärissä ennen laihduttamistasi.
        Vaimoni on sinun pituisesi ja painoi 52kg kun lääkäri, muun syyn yhteydessä sanoi, että rouvan on saatava painoa lisää aivan terveydellisistä syistä. Nyt ei ole yhtään pelivaraa millekään vakavammalle häiriölle.
        Rouva alkoi täydentämään ruokavaliotaan aikaisemmin niukoissa olleilla herkuilla.
        Kun paino oli noussut tuohon 58kg:oon, aivan oikeasti, niin lekuri oli tyytyväinen.
        Tosin vaimoni oli silloin 52v ikäinen enkä tiedä onko sillä merkitystä.

        Yleisenä mielipiteenään kyseinen, suomalainen naislääkäri sanoi, että ikääntyessä on hyvä olla painossa hieman pelivaraa.
        Tällä tavalla on elelty viimeiset 20 vuotta.

        Lisäys. Painon pysäyttäminen tuohon 57 - 58 kiloon vaati lievää säätöä makean nauttimisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käväisepä lääkärissä ennen laihduttamistasi.
        Vaimoni on sinun pituisesi ja painoi 52kg kun lääkäri, muun syyn yhteydessä sanoi, että rouvan on saatava painoa lisää aivan terveydellisistä syistä. Nyt ei ole yhtään pelivaraa millekään vakavammalle häiriölle.
        Rouva alkoi täydentämään ruokavaliotaan aikaisemmin niukoissa olleilla herkuilla.
        Kun paino oli noussut tuohon 58kg:oon, aivan oikeasti, niin lekuri oli tyytyväinen.
        Tosin vaimoni oli silloin 52v ikäinen enkä tiedä onko sillä merkitystä.

        Yleisenä mielipiteenään kyseinen, suomalainen naislääkäri sanoi, että ikääntyessä on hyvä olla painossa hieman pelivaraa.
        Tällä tavalla on elelty viimeiset 20 vuotta.

        Kiitos vinkistä! Olen kyllä itsekin ajatellut etten varsinaisesti ole lihava. Nyt kuitenkin aloitin vähän keventää olemustani. Ehkä -3kg olisi hyvä. Kalakeittoa tänään, nam. Onneksi makeat ei maistu. Sauvakävelyä ja käsipainojen nostelua. Kyllä tämä tästä. Anopin tölväisyt on viisainta kuitata huumorilla. Olen vähintäänkin jo aikuinen nainen. 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä eilen mieleni pahoitin. Nimittäin anoppi sanoi, että vatsani on kuin raskaana olevalla. Heitin, että kaksosiahan minä tässä... Mutta koska olen jo yli 60vee, niin pahaltahan se tuntui.
        Korona-aikana painoa on tullut lisää 5 kg ja kaikki ilmeisesti mahan seudulle. Tai siltä se vanhan monisynnyttäjän pömppö näyttää. Olen aika pienikokoinen 158cm/58kg.
        Tuon viisi kiloa koitan saada kesän mittaan pois lenkkeilyä ja kasviksia lisäämällä.
        Sitä ennen en suostu anoppia tapaamaan.
        Vaikka kyllä se keksii sitten taas uuden kohdan mistä olen rupsahtanut.
        Mies sanoo että älä välitä, kyllä sie kelpaat.
        Joten valoisin mielin eteenpäin vaan.
        Hyvää kesää kaikille! 🍓

        Minulla on päinvastainen tilanne. Laihdun ja lihakset kuihtuvat, vaikka minkä tekisin.
        Olen 170 cm ja painan 57.


    • Anonyymi

      Naisilla rypyt ylähuulten yllä.

      Miehillä, lähes kaikilla lippaluomet, eli leikkaukseen mars.

      Naisilla myös "potkukelkan jalakset" , hoikilla 60 vuotiailla.

      • Anonyymi

        Jaaa että mitkä? - Nm. Kerro, selitä


    • Vanhenemisilmiöt ei haittaa mutta mahamakkaroita olen pienentämässä. Haluaisin että minulla olisi vyötärö.

      • Anonyymi

        Kadonnutta vyötäröä etsimässä myös minä, mutta miten? Ennen koronaa kävin kolmesti viikossa erilaisissa voima- ym. ryhmäliikunnoissa, mutta vyötärö ei löytynyt. Sulkujen aikana olen lähes joka toinen päivä käynyt n. tunnin sauvakävelyillä. Ei löydy vyötäröä. Ruokavalio pitäisi muuttaa "rehuisammaksi", vaikka en mitään purilaisia tms. syökään. Mutta kun viisaammat sanovat, että hoikentumisen paikkaa laihduttamalla ei pysty määrittämään, vaan läskit lähtevät tasaisesti. Haluan maharöllykät pois, mutta en ripakinttuja. Miten sinä meinasit mahamakkarasi madaltaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kadonnutta vyötäröä etsimässä myös minä, mutta miten? Ennen koronaa kävin kolmesti viikossa erilaisissa voima- ym. ryhmäliikunnoissa, mutta vyötärö ei löytynyt. Sulkujen aikana olen lähes joka toinen päivä käynyt n. tunnin sauvakävelyillä. Ei löydy vyötäröä. Ruokavalio pitäisi muuttaa "rehuisammaksi", vaikka en mitään purilaisia tms. syökään. Mutta kun viisaammat sanovat, että hoikentumisen paikkaa laihduttamalla ei pysty määrittämään, vaan läskit lähtevät tasaisesti. Haluan maharöllykät pois, mutta en ripakinttuja. Miten sinä meinasit mahamakkarasi madaltaa?

        Helpoin konsti on aloittaa tupakointi. Ruokahalut häviävät aikalailla.
        Ja laihtuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kadonnutta vyötäröä etsimässä myös minä, mutta miten? Ennen koronaa kävin kolmesti viikossa erilaisissa voima- ym. ryhmäliikunnoissa, mutta vyötärö ei löytynyt. Sulkujen aikana olen lähes joka toinen päivä käynyt n. tunnin sauvakävelyillä. Ei löydy vyötäröä. Ruokavalio pitäisi muuttaa "rehuisammaksi", vaikka en mitään purilaisia tms. syökään. Mutta kun viisaammat sanovat, että hoikentumisen paikkaa laihduttamalla ei pysty määrittämään, vaan läskit lähtevät tasaisesti. Haluan maharöllykät pois, mutta en ripakinttuja. Miten sinä meinasit mahamakkarasi madaltaa?

        Pidin alkuun päiväkirjaa syömisistä. Lisäsin kasviksia. Säännöllistin ruoka-aikoja ja pienensin annoksia. Nuo ovat auttaneet kohti tavoitetta. Illalla kahdeksan jälkeen ei mitään muuta kuin vettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helpoin konsti on aloittaa tupakointi. Ruokahalut häviävät aikalailla.
        Ja laihtuu.

        Joo ja haisee pahalle ja saa keuhkoahtaumataudin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helpoin konsti on aloittaa tupakointi. Ruokahalut häviävät aikalailla.
        Ja laihtuu.

        Hiilarit nollaan ja mummot laihtuu tik

        uisi ja vaskitsoo konneessee


    • Anonyymi

      Minut on koulutettu hyväksymään kaikki kehon tapahtumat muuttamatta mitään.

      • Anonyymi

        Mitä kouluja kävit?


    • Anonyymi

      En ole koskaan ollut ulkonäkökeskeinen. Mietin nyt vanhana, että aika aikaansa kutakin. On ollut aika korkokengille,mustille hameille ja korseteille.
      Nyt on hienoa uusi aamu, kesä ja kotikissa. Aamulla kyllä kampaan tukan, mutta jos pyöräillessäni osun uimarantan ja on uikkarit mukana, sukeltelen ihan reippaasti:-) Ja tukkakin on ihan harmaa ja säkkyräinen.

      Onpa tässä vielä muutakin elämää kuin se rapistuva pinta.
      Tallella ikä elettynä, olis mun mummo sanonut.

    • Anonyymi

      Ei kiinnosta vanheneminen. Ihan sama se on miltä näyttää.

      • Anonyymi

        Vanhenet kuitenkin, koskee tasapuolisesti kaikkia rahjuksia ja nuorisoakin!


    • Anonyymi

      Ylipainon syitä on monia, mutta hirveän usein siitä tunnutaan syyttävän makean syömistä. Mutta siis syökö porukka oikeasti jumalauta päivittäin säkin karkkia ja pönikän ben&jerrysin jäätelöä? Ja kun laiduttamaan aletaan, ensimmäisenä kielletään kaikki herkut ja sitten mukamas kärvistellään kun ei saa syödä levyllistä suklaata. Mutta söisikö sitä muutenkaan? Siis en tiedä, siksi kysyn. Tuntuu että syyllistä etsitään väärästä paikasta. Ja eihän se paino edes makeat lopettamalla laske… niin mitä jos se syy ei nyt alun alkaenkaan ole siinä.

      Mä uskon ja luulen että syy on huonossa ravinnossa ja täydessä liikkumattomuudessa. Että kerran viikossa tilataan pizza ja kerran viikossa vedetään pullo viiniä. Työmatkalla haetaan vaalea sämpylä tottumuksesta ja kaupasta kannetaan pakastepizzoja, lihapiirakoita ja valmista kermapastaa. Liikunnan ainoa muoto on se fakin sauvakävely hitto sunnuntaina korttelin ympäri.

      Jos siis ihan vain laittaisi nuo kuntoon. Vaikka periaatepäätös että kaikki leipä mitä ostaa on tummaa. Pasta tehdään ilman kermakastiketta ja täysjyväpastaan. Joka viikonloppu ei nautita alkoholia ja valmisruokia ei tilata tai osteta.

      Jotenkin tuntuu oudolta, että joku saa itsensä lihoamaan syömällä kotitekoista janssoninkiusausta. Ei sitä vain varmaankaan vedä niin paljoa.

      • Anonyymi

        Pitää paikkansa! Olen syyllistynyt kaikkeen edellä kirjoittamassa suurinpiirtein. Ja paino on jojoillut. Sitten kun vanhemmiten onnistuu pudottamaan reilusti painoa, saa vaivakseen sulaneen läskin tilalle tyhjää ryppyistä nahkaa!


    • Anonyymi

      En mieti sitä mitä muut ajattelevat minusta. Pidän itsestäni sellaisena kuin olen.

    • Anonyymi

      Pieni, tumma, hoikka nainen saa minun pikkutaaviini liikettä. Luoja anna minulle mahdollisuus tutustua häneen. Ikä on toisarvoinen asia.

    • Täällä kun on sellainen kiertokulku , itsekäs ihminen vaan hankaa vastaan sitä mikä on

    • Anonyymi

      Hohoijaaa,

      tiedoksi, jos alottaja ja muut ei vielä ole tienneet,

      vanhenemista EI kukaan pääse pakoon,

      jos ei kuole nuorena,

      koittakaa kestää

      kuuskymppiset ovat jo hyvin hyvin hyvin kypsässä ijässä,

      turha on potkia tutkainta vastaan,,,,

      • Anonyymi

        Kyllä se aika epätoivoiselta vaikuttaa, kun 55v selittää vaivojaan milloin mistäkin johtuvaksi. Ei kuitenkaan pikkuhiljaa vanhenevasta kehosta, kun kaikki ei enää ihan sujuvasti suju. Epätoivoisesti selittää olevansa vielä ”niin nuori” ja popsii kaikenlaisia ihmeitä tekeviä pillereitä roppakaupalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se aika epätoivoiselta vaikuttaa, kun 55v selittää vaivojaan milloin mistäkin johtuvaksi. Ei kuitenkaan pikkuhiljaa vanhenevasta kehosta, kun kaikki ei enää ihan sujuvasti suju. Epätoivoisesti selittää olevansa vielä ”niin nuori” ja popsii kaikenlaisia ihmeitä tekeviä pillereitä roppakaupalla.

        joooo saahan sitä yrittää,
        mutta
        joka ikinen päivä ihminen on taas vanhempi kuin eilen oli,,,

        siihen on pakko tottua,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se aika epätoivoiselta vaikuttaa, kun 55v selittää vaivojaan milloin mistäkin johtuvaksi. Ei kuitenkaan pikkuhiljaa vanhenevasta kehosta, kun kaikki ei enää ihan sujuvasti suju. Epätoivoisesti selittää olevansa vielä ”niin nuori” ja popsii kaikenlaisia ihmeitä tekeviä pillereitä roppakaupalla.

        Mitä hlvt:n vaivoja? Mulla on kymppi tuon päälle, ei mulla ole vaivoja, mitä nyt polveen pistää joskus perhanasti, joskus vähän vähemmän ja yleensä ei ollenkaan. Lääkärin määräämää särkylääkettä en ole siihen 'vaivaan' ikinä ottanut. - Nm. Mulla on se ihmepilleri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hlvt:n vaivoja? Mulla on kymppi tuon päälle, ei mulla ole vaivoja, mitä nyt polveen pistää joskus perhanasti, joskus vähän vähemmän ja yleensä ei ollenkaan. Lääkärin määräämää särkylääkettä en ole siihen 'vaivaan' ikinä ottanut. - Nm. Mulla on se ihmepilleri

        Kokemus siitä, ettei tästä enää nuorruta! Siinä niitä vaivoja riittää ihan tarpeeksi😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemus siitä, ettei tästä enää nuorruta! Siinä niitä vaivoja riittää ihan tarpeeksi😂

        Jos tähän ikään päässeen "kokemus" ei muuhun riitä kuin nuoruuden ihannointiin ja kaipaamiseen, niiin mihin elämä tuli käytettyä. Ei ainakaan kokemuksen ja näkemyksen kasvattamiseen. - Nm. Nuoruus on tauti, josta paranee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joooo saahan sitä yrittää,
        mutta
        joka ikinen päivä ihminen on taas vanhempi kuin eilen oli,,,

        siihen on pakko tottua,

        Gustafsonni lopettaa eduskunnassa istumisen vaikka on vasta 75


        Mihinkäs se menee vapisee. 😂😂😂😂😁


    • Anonyymi

      Kyllä on, koska ikääntyminen on ihan normaali prosessi mikä aiheutuu siitä että solut ei enään uusiudu samaan malliin. (Y) Ja toisten ihmisten mielipiteet ei ole teini-ikäisenäkään kiinnostaneet minua niin ei ne kiinnosta kyllä nytkään, kun mittarissa on 30 vuotta ja kehossa arpia takana olevista kilometreistä. ^_^ Suosittelen samaa asennetta toisillekkin, koska itsesi kanssa sinä olet naimisissa koko loppuelämän ajan, toiset sen sijaan on siinä rinnalla hetken aikaa vaan eikä niiden mielipiteillä ole lopun viimein mitään todellista merkitystä. Rakastakaa ihmiset itseänne.

    • Anonyymi

      Mitäpä sitä ulkonäöstä, kun terveyttä vain riittäisi.

    • Anonyymi

      Olen perussuomalainen, pahasti vanhentunut 61v mies. Elintapani olivat mitä olivat. Nyt kuitenkin olen löytänyt helluntalaisen seurakunnan ja arvoni ovat muuttuneet. Ulkonäkö ei merkitse enää mitään. Voisin seurustella kuinka ruman naisen kanssa, mikäli hän on vakaumuksellinen helluntalais-perussuomalainen.

      Matti

      • Anonyymi

        06:06

        Hyvä sinä,,, hieno mies olet,,,


    • Anonyymi

      Ulkonäöllä ei ole merkitystä ihmissuhteissa,ei kai kukaan halua olla kaveri jonkun kanssa vain sen vuoksi,kun tämä on kaunis.Ihmisen persoonahan on se minkä vuoksi jostain henkilöstä pitää. Ulkonäöllä on merkitystä vain niille jotka hakevat seksiseuraa,eli yhden yön seuralaista,niin tai näyttelyesinettä.

      • Anonyymi

        Mutta ensin pitää herätä kiinnostus ja ulkonäköönhän sitä ensin törmää. Sitten alkaa tutustuminen itse ihmiseen. Ehkä tapaat sikaruman läskin, mutta kävelet onnesi ohi.


      • Anonyymi

        Seksiseuralaisen kriteerit ei välttämättä riipu ulkonäöstä vaan halukkuudesta.
        Ja kyllä sillä ulkonäöllä saattaa olla merkitystä parisuhteessakin.


    • Anonyymi

      Kaksoisleukaa ei ole, mutta kaikki alkaa roikkua, vaikkei ylipainoaja käsissä "allit". Yritän jumpata, mutta eipä nuo mihinkään muutu. Lyhentynyt niin paljon iän kanssa, että siitäkö roikkuminen. Harmittaa, vaikka muuten nuorekkaalta olo tuntuu. Ei tahdo uskoa ikäänsä, ylihuomenna 66.

      • Anonyymi

        Vanhemmat herrat, kuten Ilkka Lipsanen, ostaa mieluummin nuoren naisen palveluita kuin vanhan.

        Mistä Tämä sitten kertoo?


    • Anonyymi

      Kuten varmasti tiedämme,,,,

      kauneus on katoavaista,,,,,

      vanheneva ihminen on kuitenkin omalla tavallaan kaunis ,

      • Anonyymi

        Kaikkihan tiedämme myös, että kauneus on katsojan silmissä. Ts. ne, jotka näkevät rumia ihmisiä, on joku oma ongelma ja / tai probleema, jonka pistävät muitten kontolle, kun eivät itse näe kauniisti. - Nm. Kun sen oikein oivaltaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkihan tiedämme myös, että kauneus on katsojan silmissä. Ts. ne, jotka näkevät rumia ihmisiä, on joku oma ongelma ja / tai probleema, jonka pistävät muitten kontolle, kun eivät itse näe kauniisti. - Nm. Kun sen oikein oivaltaa

        Onko ihmisillä itsetunto-ongelmia, kun kokevat oikeudekseen arvostella toisten ulkonäköä!? Onko se kateutta vai mitä, että jokin toisen pärstässä, kehossa tai asenteessa ärsyttää?
        Kilvan sanotaan jokaisen saavan olla semmoinen kuin on, mutta samaan hengenvetoon jo tuomitaan kaikenlainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihmisillä itsetunto-ongelmia, kun kokevat oikeudekseen arvostella toisten ulkonäköä!? Onko se kateutta vai mitä, että jokin toisen pärstässä, kehossa tai asenteessa ärsyttää?
        Kilvan sanotaan jokaisen saavan olla semmoinen kuin on, mutta samaan hengenvetoon jo tuomitaan kaikenlainen

        ... itseensä panostaminen (kauneuden- ja terveydenhoito).


    • Anonyymi

      Etenkin julkkikset joutuvat kovan arvostelun kohteeksi. Ivailua naaman rupsahtamisesta tai plastiikkakirurgin luona käynnistä. Kuitenkaan heitä tavallisia kaduntallaajia ei saa arvostella, sillä vanheneminenhan on kaunista! Ei se oma itsetunto taidakaan olla kohdillaan, kun pitää omaa huonoa oloaan toisiin purkaa.

    • Anonyymi

      Minusta ulkonäön rapistuminen on yksinomaan kurjaa. Olen kohentanut ulkonäköäni kaikin mahdollisin keinoin siksi koska haluan, en siksi, että pitäisi toisia miellyttää. Lupaa en ole kysellyt, sillä kaikki toimenpiteet olen maksanut omasta pussistani. En yhtään ymmärrä, miksi pitäisi niin kovasti salata, jos on käynyt kirurgilla korjattavana. En käytä siihen veronmaksajien varoja. Aion jatkaa työelämässä mahdollisimman pitkään ja haluan näyttää freesiltä.

      • Anonyymi

        Näin on. Turhaa ulkopuolisten panettelua. Jokainen tehköön niin kuin parhaakseen näkee.


    • Anonyymi

      On luonnollista
      vanhetessa ihmisen ulkonäkö rapistuu,

      kannattaa hyväksyä ittensä semosena kun on,

      vanha ihminen on vähemmän kaunis ulkoisesti
      mutta muuten ihan muka on elämän kokemusta
      se on henkistä kauneutta.

    • Anonyymi

      Jep, vanhana ei aatttele ulkonäköä. Hengelliset asia kiinnostaa enemmän.

      • Anonyymi

        "Hengelliset" eli uskonnolliset asiat eivät ihan kaikkia jaksa napata. Henkiset hieman useampia. - Nm. Asiain erot


    • Anonyymi

      Ulkonäöstä viis, toivon et pysyn terveenä.

      • Anonyymi

        Siihen asiaan voi vaikuttaa ihan itse. - Nm. Tarkista elämäntapavalintasi


    • Anonyymi

      Ikääntyminen vai vanheneminen? Tässä itse 63 v ikäisenä puhun ikäluokastani termeillä ikääntyminen, työikäinen ja työiän ohittaneesta ehkä iäkäs. Työikäähän pyritään nodtamaan 67v:een.

      Vanhenemisesta ja vanhuksista puhun vasta 8kymppisten kohdalla, riippuen tietenkin olemuksesta. Eräs ystäväni täyttää 80 ens vuonna. En pidä häntä vanhuksena, vaan ikääntyneenä, jolla on iän tuomia vaivoja, jotka eivät kuitenkaan määritä häntä ihmisenä. .

    • Anonyymi

      Yksityiskohdilla ei ole merkitystä Kokonaishahmo ratkaisee.
      Liikkuminen, ryhti, positivinen asenne, yms.
      Painollakaan ei ole merkitystä kiloina vaan se ratkaisee miten kilonsa kantaa,
      Tämä on miehen mielipide!

      • Anonyymi

        Liiallisella painolla / ylipainolla / liikalihavuudella on kyllä ratkaiseva merkitys terveydelle eikä niiden kantaminenkaan ole helppoa - saati kaunista - kuin ehkä nuorena, kun vielä jaksaa itsensä kantaa. Iäkäs ylipainoinen ei enää jaksa. - Nm. Erimielinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liiallisella painolla / ylipainolla / liikalihavuudella on kyllä ratkaiseva merkitys terveydelle eikä niiden kantaminenkaan ole helppoa - saati kaunista - kuin ehkä nuorena, kun vielä jaksaa itsensä kantaa. Iäkäs ylipainoinen ei enää jaksa. - Nm. Erimielinen

        Luitkohan kokonaan? Se ratkaisee miten kilonsa kantaa!
        Selvyyden vuoksi. Olkoon kiloja minkä verran tahansa mutta jos niistä ei ole terveyden kannalta haittaa eivätkä ne rajoita liikkumista ja harrastuksia niin hitonko väliä silloin on?
        Tosin yhdistelmä ei ole kovin yleinen.

        Lihavuus? Mitä se on? Kehon koostumus ratkaisee. On turha tuijottaa vaakalukeman koska sillä on helppo pettää itseään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitkohan kokonaan? Se ratkaisee miten kilonsa kantaa!
        Selvyyden vuoksi. Olkoon kiloja minkä verran tahansa mutta jos niistä ei ole terveyden kannalta haittaa eivätkä ne rajoita liikkumista ja harrastuksia niin hitonko väliä silloin on?
        Tosin yhdistelmä ei ole kovin yleinen.

        Lihavuus? Mitä se on? Kehon koostumus ratkaisee. On turha tuijottaa vaakalukeman koska sillä on helppo pettää itseään!

        Ymmärsitkö "kokonaan"? Jokaisesta ylikilosta on terveydelle haittaa ja sitä isommin ja kohtalokkaammin, mitä enemmän ikäkerrointa kiloille tulee. Jos kilot eivät vielä nuorena rajoita, niin iän myötä ne rajoittavat tavalla tai toisella. - Nm. Metabolinen oireyhtymä / keskivartalolihavuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsitkö "kokonaan"? Jokaisesta ylikilosta on terveydelle haittaa ja sitä isommin ja kohtalokkaammin, mitä enemmän ikäkerrointa kiloille tulee. Jos kilot eivät vielä nuorena rajoita, niin iän myötä ne rajoittavat tavalla tai toisella. - Nm. Metabolinen oireyhtymä / keskivartalolihavuus

        Mikä on "ylikilo"? Huom!Kehon koostumus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on "ylikilo"? Huom!Kehon koostumus!

        Ylikiloja.

        Mies. 70v, 176cm, paino 90,7kg.
        BMI 29,3 / 25. Viitearvon maksimi.
        Rasva 16% / 20%. Viitearvon maksimi.
        Vatsaontelo 106,1. Tavoite 100 tai alle. Ikäluokan viitearvon yläraja noin 150.
        Tavoitepaino 89,6kg. Ylikiloja 1,1kg.

        Mies. 75v, 172cm, paino 82,2kg.
        Rasva 16% / 20%
        Vatsaontelo 67,8. Yleinen tavoite 100 tai alle. Ikäluokan viitemaksimi yli 150.
        Ylikiloja?
        Tässäkin tapauksessa rasvat, sekä %, että vatsaontelo, ovat ristiriidassa jos tuijottaa yksisilmäisesti painoindeksiin.

        Katsokaa hyvät ihmiset jotain muutakin kuin vaakanäytön ja pituuden suhdetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylikiloja.

        Mies. 70v, 176cm, paino 90,7kg.
        BMI 29,3 / 25. Viitearvon maksimi.
        Rasva 16% / 20%. Viitearvon maksimi.
        Vatsaontelo 106,1. Tavoite 100 tai alle. Ikäluokan viitearvon yläraja noin 150.
        Tavoitepaino 89,6kg. Ylikiloja 1,1kg.

        Mies. 75v, 172cm, paino 82,2kg.
        Rasva 16% / 20%
        Vatsaontelo 67,8. Yleinen tavoite 100 tai alle. Ikäluokan viitemaksimi yli 150.
        Ylikiloja?
        Tässäkin tapauksessa rasvat, sekä %, että vatsaontelo, ovat ristiriidassa jos tuijottaa yksisilmäisesti painoindeksiin.

        Katsokaa hyvät ihmiset jotain muutakin kuin vaakanäytön ja pituuden suhdetta!

        Juuu, peili on aika hyvä 'peli', jos silmät ja aivot pelaavat normisti. - Nm. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat numeroa


    • Anonyymi

      Yhdistät kauhun ja turhamaisuuden, mielenkiintoista. Mikä on maailmankuvasi muuten?

    • Anonyymi

      Ota rauhallisesti, ikää vaan tulee, ei olla enään nuoria ja vahvoja .arvosta
      itseäsi. Vinkki: liikunta, ravinto kulutuksen mukaan. Vinkki :ruokapäiväkirja.
      Ja sitten hymyä huuleen, ei tää maailma meidän iäkkäinen murehtisimalla parane.Toivotukset hyvälle elämälle.

    • Anonyymi

      Hyvällä itsetunnolla varustetut osaavat hyväksyä myös vanhenemisen mukanaan tuomat uurteet ja piirteet. Tässä Kari Kuuvan laulu, "rupsahda rauhassa rakkaani mun" piristämään syysaamuanne. https://www.youtube.com/watch?v=Z_fe2wWYEMI

    • Anonyymi

      Olin viikolla eläkeläisjumpassa. Yksi kertoi kun 90-vuotias myös jumpassa käyvä isänsä oli ollut kaihileikkauksessa. Seuraavan jumppakerran jälkeen kertonut, Kyllä ne naiset näytti vanhoilta.

      • Anonyymi

        Että mitä? - Nm. Samma suomeksi


    • Anonyymi

      Ulkonäöllä ei sinänsä ole merkitystä kunhan se ei ole huomiota herättävän siivoton.
      Oleellista on terveys, henkinen vireys ja fyysinen kunto. Nuo ovat ainakin jossakin määrin sidoksissa toisiinsa.
      Nuo perusominaisuudet näkyvät henkilön kokonaisolemuksessa joka on tärkein jos haluaa luokitella.
      Yksityiskohdat ovat mitä ovat. Olkoot!

      • Anonyymi

        No, kyllä se vanhan ukon vieno virtsanhaju vaan vastenmieliseltä ”tuoksuu”. Sanoo ihan mitä hyvänsä, niin häviää virtsan hajulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kyllä se vanhan ukon vieno virtsanhaju vaan vastenmieliseltä ”tuoksuu”. Sanoo ihan mitä hyvänsä, niin häviää virtsan hajulle.

        Mainitsemani "huomiota herättävän siivoton" kuuluu esiin ottamaasi asiaan vanhan ukon virtsan hajusta!
        Keksi lisää! Hoitamattomat hampaat! Löyhkäävä hengitys! Paskaiset vaatteet! Yms.

        Terveydestään ja kunnostaan huolehtiva ikäri lienee myös siedettävän siisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitsemani "huomiota herättävän siivoton" kuuluu esiin ottamaasi asiaan vanhan ukon virtsan hajusta!
        Keksi lisää! Hoitamattomat hampaat! Löyhkäävä hengitys! Paskaiset vaatteet! Yms.

        Terveydestään ja kunnostaan huolehtiva ikäri lienee myös siedettävän siisti?

        Tämä papparainen pitää kyllä ”huolta” itsestään; harrastaa juoksemista aktiivisesti, ”pesee” pyykkinsä, hampaansa ym., mutta silti ”tuoksuu” virtsalle. Enkä tiedä, pitäisikö siitä sanoa. En istu julkisessa liikennevälineessä viereensä, kun pissa haisee niin voimakkaasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä papparainen pitää kyllä ”huolta” itsestään; harrastaa juoksemista aktiivisesti, ”pesee” pyykkinsä, hampaansa ym., mutta silti ”tuoksuu” virtsalle. Enkä tiedä, pitäisikö siitä sanoa. En istu julkisessa liikennevälineessä viereensä, kun pissa haisee niin voimakkaasti.

        Jos hällä on virtsatieunfektio tai joku lääkitys joka pukkaa läpi virtsateirse,l siis haju. Tai suurentynut eturauhanen jinka vuokai virtsarakko ei tyhjene kunnolla vaan tirahtelee ylivuotona pöksyihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä papparainen pitää kyllä ”huolta” itsestään; harrastaa juoksemista aktiivisesti, ”pesee” pyykkinsä, hampaansa ym., mutta silti ”tuoksuu” virtsalle. Enkä tiedä, pitäisikö siitä sanoa. En istu julkisessa liikennevälineessä viereensä, kun pissa haisee niin voimakkaasti.

        Eli tekee, mutta ei osaa. Ne ovat eri asiat. - Nm. Vähän sinnepäin ei riitä


    • Anonyymi

      Otin ittestäni selfien tonttulakki päässä , kuvaa ku kattelin nii : Ompas pukki vanhentunut :(

      Gubbe 72

      • Anonyymi

        Minä olen ihan ystävällisen mummon näköinen. Se on ihan kivaa. Sellainen haluankin olla.

        Kerran nuori ja nuoren näköinen. Nyt vanha ja vanhan näköinen. Niin ne vuodet menee👶🏼👵🏻😂


    • Anonyymi

      Ennen hyväksyin itseni ja mieheni ikääntymisen. En edes pahemmin ajatellut koko asiaa. Kunnes mieheni pettämiset tulivat julki... Sen jälkeen vanheneminen on tuntunut pahalta.

      • Anonyymi

        Miten ko. aiheet liittyvät toisiinsa? Luulisi, että kun on jo ikää, näkemystä ja kokemusta, osaa panna pettämiset sille asteikolle, mille ne kuuluvat. - Nm. Tärkeysjärjestys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ko. aiheet liittyvät toisiinsa? Luulisi, että kun on jo ikää, näkemystä ja kokemusta, osaa panna pettämiset sille asteikolle, mille ne kuuluvat. - Nm. Tärkeysjärjestys

        Itsetunto sai semmoisen kolauksen, ettei mitään rajaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ko. aiheet liittyvät toisiinsa? Luulisi, että kun on jo ikää, näkemystä ja kokemusta, osaa panna pettämiset sille asteikolle, mille ne kuuluvat. - Nm. Tärkeysjärjestys

        Sehän on selvää! Vanhenevan naisen ulkoinen habitus ei innosta enää miestä, joka käy vieraissa pönkittämässä egoaan. Seurauksena nainen alkaa inhota vanhenemistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ko. aiheet liittyvät toisiinsa? Luulisi, että kun on jo ikää, näkemystä ja kokemusta, osaa panna pettämiset sille asteikolle, mille ne kuuluvat. - Nm. Tärkeysjärjestys

        Tunneihminen ei pysty ajattelemaan yhtä kylmäkiskoisesti kuin sinä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on selvää! Vanhenevan naisen ulkoinen habitus ei innosta enää miestä, joka käy vieraissa pönkittämässä egoaan. Seurauksena nainen alkaa inhota vanhenemistaan.

        Parisuhdetta ihannoidaan, mutta sitten kun kolahtaa, niin se tuntuu. On kiva olla kiltin mummon näköinen mummo ihan rauhassa. Ei ole riippuvainen kenenkään ikävistä puuhista. Elämä on helppoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on selvää! Vanhenevan naisen ulkoinen habitus ei innosta enää miestä, joka käy vieraissa pönkittämässä egoaan. Seurauksena nainen alkaa inhota vanhenemistaan.

        Olet selvästi mieäs. Vanheneva nainen tietää aiheesta enemmän eikä häntä hetkauta "egoaan" pönkittävä pashkahousu puolen palaneen puusentin vertaa. - Nm. Viitsisitkö tutkia vanhenevien mieästen habituksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunneihminen ei pysty ajattelemaan yhtä kylmäkiskoisesti kuin sinä!

        Ja mistä hlvt:stä sinä minun tunteeni tiedät? - Nm. Selvästi pösilö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsetunto sai semmoisen kolauksen, ettei mitään rajaa!

        Sun kantsii tutkia itsetuntoasi perin juurin ja Pohojanmaan kautta. - Nm. Terveeseen ei kolahda


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on selvää! Vanhenevan naisen ulkoinen habitus ei innosta enää miestä, joka käy vieraissa pönkittämässä egoaan. Seurauksena nainen alkaa inhota vanhenemistaan.

        Kypsä vanheneva nainen suo miehelleen nämä ns "salakeikat". Jos tarpeet on erit on vain hyvä et molemmat on tyytyväisiä. Nainen saa olla rauhassa ja touhuta omiaan. Miespoloinen saa hurmosta luullessaan touhuavansa salassa ja vielä salaa vaimoltaan🤭. Otaksuu naisen kärsivän kun ei kelpaa.
        Siilivain


    • Anonyymi

      Pitkässä parisuhteessa tasapäisesti rapistuminen olisi optimaalista.
      Kumppanin tarpeiden ymmärtäminen ja halu mielihyvän tuottamiseen korvaa osan.

    • Anonyymi

      60 rehevä riippurintainen nainen on NAM❗

      • Anonyymi

        omaa naamaansa, ei ihmisten ilmoilla voi tuijottaa, niin huomaan vaan toiset näkötuttu ihmiset, ja huokaan, - onpas tuokin vanhentunu, hih.


    • Anonyymi

      Itsekriittisyys on kasvanut, toisten vanheneminen ei haittaa.

    • Anonyymi

      Olen 69 v eikä ryppyjä kummemmin, iho on hyvä ja heleä, ei maksaläiskiä... kropan iho sileä, vartalo solakka, uuma löytyy.. miesystäväni sanoo minua kauniiksi, hän on reilut 20 v mua nuorempi... tumma irakilainen, kiltti, kauniit silmät ja mikä vartalo... hän haluaa olla kanssani... niin minäkin hänen kanssaan... en ole ollut koskaan kaunotar... en meikkaa, käytän kyllä kestohuulipunaa ja hiukseni on vaalennettu... olen jousimies joten hiukseni ovat ohuet mut se saa sojottaa miten tahtoo... rakastan itseäni, rinnat vielä pulleat... vatsa litteä, peppu ei näyttökelpoinen mut en halua sen näkyvänkään kuten nykyään kankku-uikkarit paljastaa...

    • Anonyymi

      Minä olen jees peilikuvani kanssa, vartalo sileä ja hoikka, ei vatsamakkaroita, ei leukahelttaa, rinnat pulleat ja ryhdikkäät, ikää melkein 70 v... eihän tässä elämää enää paljon jäljellä ole... seksi on hyvää... mennään näillä

    • Anonyymi

      Voin vakuuttaa, että ulkonäkömurheet vähenevät sitä mukaa kun iän tuomia
      sairauksia alkaa tulla.

    • Anonyymi

      Kaikki vanhenee, myös miehet. Katsoin aiemmin Kai Lindiä tv ja olipa erinäköinen kuin nuorena, mutta kiva luonne ja huumoriakin, vaikka nuorena näytti ylpeeltä, kertokin et oli ujo :)

    • Anonyymi

      Ulkonäkö muutokset ei stressaa pätkääkään. Eron jälkeen sain mahtavan psyykkisen kunnon. Ainoa mikä mietityttää on keskivartalolihavuus. Sekin terveyden kannalta.

      • Anonyymi

        Tuo keskivartalolihavuus on outo juttu.
        Olen vuosittain seurannut kehon koostumuksen muutoksia ja siinä mm. vatsaontelon viskeraalirasvaa.
        2010 oli viskeraali 135,2. Yleinen tavoite on 100 tai alle.
        Olen mies. Painoin 93,5kg. Kokonaisrasva oli 18,1%
        2012 oli viskeraali 146,5 mutta kokonaisrasva oli 19,6%
        Painoin 91,9kg.
        Paino laski mutta laardit lisääntyivät!?
        2017 oli viskeraali 74,9 ja kokonaisrasva 16,7.
        Painoin 87,1kg.
        Kehon paino on mitattu analyysitilanteessa analyysyvärkillä.

        Ehkä joku pystyisi rakentamaan jonkin sortin johdonmukaisen kaavan em. asioiden keskinäisestä riippuvuudesta.


    • Anonyymi

      Läskisyys johtuu veltosta asenteesta, muut rappeutumat menee vanhenemisen piikkiin.

      • Anonyymi

        Läskinä saa olla rauhassa!


      • Anonyymi

        Kuntoilen joka päivä 45 minuuttia. Ylipainoa on siksi että syön liikaa.


    • Anonyymi

      Siskot, älkää olko huolissanne. Ne on munat, jotka vanhenee, ei kanat !

    • Anonyymi

      Miksi en hyväksyisi vanhenemista, sehän on luonnossa normaalia, hassulta näyttäisin jos botoksilla poskiani pyöristäisin 😂

    • Anonyymi

      Kyllä se kuollut on kuollut! Ei siinä mitään erityistä ”arviointia” tarvitse.

    • Anonyymi

      Vanha voi aina ottaa pois tekarit kun ottaa suikkiin :-D

      Lemmenkäinen

    • Minusta on helpottavaa kun saa olla vain. Ei huolestuta kelpaako jollekin, olenko nuoremman näköinen kun ikätoverini?
      Kamalaa se olisi jos näyttäisi mummoiässä parikymppiseltä.
      Katsoin elokuvan jossa kaksi naista sai ainetta joka antoi heille ikuisen nuoruuden, siitä koitui vain harmia.
      Olen onnekas että on ollut kauan luottokaveri, hän tykkää minusta sellaisena kun olen.

      • Anonyymi

        Olet maanläheinen ihminen liekko. Pidän sinun rauhallisesta kerronnastasi. Olen samaa mieltä vanhenemisesta. Jokainen vanhenee, jos saa elää tarpeeksi kauan. Kaikki vanhenevat vähän niinkuin omaan tahtiinsa.
        Olet todella onnekas, että sinulla on hyvä miesystävä, joka on järkevä ja ajattelevainen. Olen joskus saanut aiemmistakin kommenteistasi tämän käsityksen.

        Hyvää jatkoa teille!


    • Anonyymi

      Mua tympii tämä v a n h a naama,

      meikkaaminen on ihan kauheeta,
      yksistään kulmien värjääminen tuottaa suurta tuskaa,
      tekee mieli heittää kulmakynät nurkkaan täysin,

      kulmien kestovärjääminenkää EI onnistu jostain syystä saamaksaa maltaita ja tulos on surkee, vielä surkeempi kuin itse kynällä meikatut kulmat,

      kohta heitänki ne nurkaan, alan mennä kaupungille ihan naama puhtaana, ilman minkäänlaista meikkiä,
      tapahtui sitten mitä tahansa,

      naama näyttää entätä pahemmalta
      kun koittaa meikata ja väriä saada naamaansa,

      • Anonyymi

        Ikääntyvän ihon meikkaaminen on taitolaji. Varsinkin jos se aloittaa vasta vanhemmalla iällä. Itse en juurikaan käytä meikkiä. Ensinnäkään en osaa meikata ja toisekseen en viihdy pakkelissa.
        Siilivain


    • Anonyymi

      En niin kiinnitä huomiota iän mukanaan tuomiin muutoksiin. On mieluusti sen ikäisen näköinen kun vuodet mittarissa osoittaa. Toki makkarat keskivartalolla vähän häiritsee mutta se ei ole ikäänliittyvää. Kiinnitän enemmänkin huomiota siihen että elämässäni säiliyisi tyytyväisyyttä ja ilonaiheita, myös vakautta eläkepäivinä.
      Siilivain

    • Anonyymi

      Mieluummin rypyt naamassa kuin rakkaudessa.

      • Anonyymi

        Tuttu alkoi kiivaan ”laihduttamisen”, kun sokerit oli vähän koholla. Viimeksi, kun näimme oli niin kuihtuneen näköinen. Kannattaako se vajaa seitsemänkymppisenä lauhduttaminen, kun ei ainakaan paremman näköiseksi muutu? Tyyppi ei ollut enää energisen näköinen vaan todellakin kuihtuneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttu alkoi kiivaan ”laihduttamisen”, kun sokerit oli vähän koholla. Viimeksi, kun näimme oli niin kuihtuneen näköinen. Kannattaako se vajaa seitsemänkymppisenä lauhduttaminen, kun ei ainakaan paremman näköiseksi muutu? Tyyppi ei ollut enää energisen näköinen vaan todellakin kuihtuneen.

        Tärkein pointti on kuitenkin, miten hänen verensokeritasonsa kävi / muuttuiko eli paraniko se? Eikä laihtuminen sinänsä ketään kuihduta, vaan se, ettei saa riitävästi ravinteita siitä ravinnosta, mitä syö. Laihtuakseen ei tarvitse alkaa syömään epäterveellisesti. - Nm. Kaksi eri asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkein pointti on kuitenkin, miten hänen verensokeritasonsa kävi / muuttuiko eli paraniko se? Eikä laihtuminen sinänsä ketään kuihduta, vaan se, ettei saa riitävästi ravinteita siitä ravinnosta, mitä syö. Laihtuakseen ei tarvitse alkaa syömään epäterveellisesti. - Nm. Kaksi eri asiaa

        Ei parantuneet sokeriarvot laihduttamalla ja nyt syö pillereitä sokeriinsa. Laihduttaminen ”jäi päälle” ja on nyt entistä surkeamman näköinen.


    • Anonyymi

      miksi vanhana lihoo vaikka ei söis paljoa ja liikkuu

      • Anonyymi

        Aineenvaihdunta hidastuu hormonitoiminta etenki naisilla muuttuu ja ihminen syö samoin kuin ennen vaikka tarve olisi pienempi.
        Siilivain


    • Anonyymi

      hyvä tietää, eli ruoka-annos kokoa pienemmäksi 👍

    • Anonyymi

      Aineenvaihdunta hidastuu tulosten mukaan vasta 60 ikävuodesta alkaen.
      Hiipuminen on kuitenkin hyvin vähittäistä, 0,7 prosenttia vuodessa. Yhdeksänkymppinen tarvitsee 26 prosenttia vähemmän kaloreita kuin keski-ikäinen. Osa hidastumisesta johtunee lihasmassan pienenemisestä.

      • Anonyymi

        Naisten vaihevuosissa estrogeenipitoisuus vähenee ja saattaa aiheuttaa lihomista.
        Siilivain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten vaihevuosissa estrogeenipitoisuus vähenee ja saattaa aiheuttaa lihomista.
        Siilivain

        Ja kun iän myötä fyysinen aktiivisuus vähenee, lihasmassa vähenee, aineenvaihdunta hidastuu sen myötä eli siis liittyy ikääntymiseen. Jos silloin syö yhtä paljon kuin ennen, lihoo.
        Siilivain


    • Anonyymi

      Otin selfien just itsestäni. Pääsen hyvin syynäämään miltä näytän. Huulet ovat kaventuneet niin, että vain viivalta näyttää suu kiinni. Hiukset ohentuneet ja hiusraja siirtynyt kauemmaksi. Suun ympärillä juonteita. Kaulassa ryppyjä. Vanhentunut.

      • Anonyymi

        Niin se vastaus jäi. Pakko on hyväksyä vaikken niin kovin pidäkkään näkemästäni. Hassua vaikka vanhentuminen on tapahtunut vuosien saatossa. Muistiin jäänyt kuva niiltä ajoilta kun enempi peilin ääressä viihtyi. Totuus näkyy kännykän ruudussa 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se vastaus jäi. Pakko on hyväksyä vaikken niin kovin pidäkkään näkemästäni. Hassua vaikka vanhentuminen on tapahtunut vuosien saatossa. Muistiin jäänyt kuva niiltä ajoilta kun enempi peilin ääressä viihtyi. Totuus näkyy kännykän ruudussa 😊

        Kun olo on nuorekas, kovasti yllättyy oman naamansa nähdessään. Ei mikään positiivinen yllätys. Kammoan valokuvattavana oloa ja välttelenkin kameramiehiä/naisia viimeiseen asti. Mutta joskus onnistuu joku nappaamaan kuvan; ihan kammottava otos, mutta tietysti itseni näköinen. Kaikki ikkuna-, peili- ym. kuvajaiset masentavat mielen ja kiva shoppailufiilis on tipotiessään. Yritän, yritän ja yritän totuttautua vanhaan kuoreeni ja ehkä vielä joskus onnistun, viimeistään kun kuolo kolkuttaa ovelle.


    • Anonyymi

      Ai turhamaista?

    • Anonyymi

      miksihän vanhan ihmisen pitää tulla niiiiiin r u m a k s i että,

      aivan kauheeta,

      kun katsoo entisiä kaunottaria ja nyt vanhana seiten ja kahdeksan kymppisinä ovat kammottavan näkösiä ei tuntisi smoiksi kaunottariksi joita he olivat nuorena ja terveenä,

      • Anonyymi

        Se on muuten kumma, että vuodet muuttavat myös miehiä. On hamsteripussit poskien alla, ryppyjä, kaksoisleukaa, hiukset katoaa, lihakset katoaa, tulee mahaa 🤔
        Ei ole helppoo kellään, ei edes muunsukupuoleisilla.


      • Anonyymi

        Jos on aina ollu, jollei ruma, niin tavallisen näköinen, ei niin suuri pudotus.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jätkäsakissa oli taas puhe naisista. Jätkät kerskuivat ihmeellisillä naisseikkailuillaan. Nättikin muisteli ja sanoi kaupunkilaisten naisten suhteen saattavan erehtyäkin. Niin taitavia ovat itsensä laittamaan puoleensa vetäviksi.
      Nätti kertoi: - Valitsin tansseista kauneimman tytön ja lähin saatolle. Sitten alkoi sänkyynmenon valmistelu.
      No, minä menin ensimmäisenä sänkyyn ja valmistauduin ihailemaan tytön muotoja hänen riisuutuessaan. Mutta mitä pidemmälle tyttö ehti, sitä huonommalle tuulelle tulin.
      Se tyttö muuttui kynityn kanan näköiseksi. Ensin se otti korean läningin päältään. Sitten pani tekohampaat vesilasiin ja lasisilmän pöydälle, otti irtotukan päästään ja nakkasi tekotissit tuolinkarmille.
      Silloin minä poltin päreet ja sanoin:
      - Kun tullee sen vitun vuoro, nakkaa se tänne sänkyyn. Muusta ei niin väliä.

    • Anonyymi

      jooooo, kenekää ei pitäisi elää vanhaksi,
      vanhana ihmisestä tulee aina ruma,
      en kestä nähdä vanhaa ihmistä,
      joka aamu kammottava näky peilissä,
      joka kerta säikähän aamulla ku peilin ohi suuntaan kylppäriin,
      kuka kumma noin kauheen näkönen meillä asuu,
      en ikinä toivu aamu säikähdyksestä, hei on koko päivä taas piklalla,
      ku en edes tunnista joka meille on tullu asumaan,
      ku enne meillä asui kaunotar, nyt joku ryppynen hirviö,
      mutta kuka ja miksi,,
      muistiki meni,

      • Anonyymi

        vanhakin on kohtuullisen hyvän näköinen, kunhan muistaa vähän huolitella itseään, kuten hiukset, pukeutuminen ja vähän katsoa mitä päälleen laittaa "ihmisten ilmoille", ja hyvä mieli näkyy kasvoista : D


    • Anonyymi

      09.06.2021. 18;31. Vauhdikas kuihtuja huolestui.
      Vastaan pyristelystä huolimatta tapahtuvaan painon putoamiseen liittyi satunnaisia nielemisvaikeuksia ja kakottelua.
      Eräs tuttavamme menehtyi 6 viikkoa ruokatorven syövän leikkauksen jälkeen kärsittyään samoja oireita mutta lyhyemmän ajan.

      Kävin torven tähystyksessä. Torven alapään ympärillä havaittiin kasvain mutta koepaloissa ei havaittu etäpesäkkeitä.
      Pähkäilivät leikkausta mutta 78v ikäni saattoi vaikuttaa niiden järkiintymiseen.

      Laskusuunta jatkuu. Nyt 172cm ukko painaa 78kg - 79kg.
      Rasvat ovat normaalin alapuoliskossa. Varsinkin vatsaontelon epäterveellinen on erinomainen. 57,1, yleinen tavoite 100 tai alle. Kokonaislaardi 12,9. Miesten viitealue 10 - 20.
      Vielä on jotain mistä menettää mutta vaatteet, varsinkin pukujen takit ovat käyneet väljiksi. Onneksi tarvitsen niitä harvoin enkä osta uusia.

      • Anonyymi

        Jospa se ruokatorven kasvain onkin hyvänlaatuinen. Syöpä tarkoittaa aina pahanlaatuista kasvainta ja se jossain vaiheessa leviää ilman leikkaushoitoa, jotkut sytostaatit ilmeisesti voivat hidastaa tätä. Kurjaa, kun ikääntyneitä, hyväkuntoisiakaan, ei nykyisin hoideta yhtä hyvin kuin työikäisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa se ruokatorven kasvain onkin hyvänlaatuinen. Syöpä tarkoittaa aina pahanlaatuista kasvainta ja se jossain vaiheessa leviää ilman leikkaushoitoa, jotkut sytostaatit ilmeisesti voivat hidastaa tätä. Kurjaa, kun ikääntyneitä, hyväkuntoisiakaan, ei nykyisin hoideta yhtä hyvin kuin työikäisiä.

        Edesmenneelle tuttavallemme ehdottivat leikkauksen vaihtoehtona torven alapäähän asennettavaa putkea. Mamma valitsi leikkauksen ja loppu tuli 6:n viikon kuluttua.
        Tuohon torveni alapäätä ympäröivään kasvaimeen sain reseptin jonka mukaisia kapseleita popsin yhden kappaleen jokainen päivä.
        Lekuri mainitsi myös leikkauksen ja holkituksen vaihtoehtoina mutta päädyimme nykyiseen ratkaisuun.
        En tiedä vaikuttiko todellakin hyvä kuntoni lekurin valintaan. Epäilen sen vaikuttavan epäedulliseen suuntaan. Lisäkasvusto riemuitsee päästessään mellastamaan aktiivisesti toimivassa ympäristössä.

        Omaa pakoputkeani lyhennettiin 11 vuotta sitten 30cm ja olen vieläkin seurannassa.
        Näin ollen kaikki ylimääräinen kasvusto on käsitteistössäni syöpää. Ko. paikkaan kuulumatonta


    • Anonyymi

      Muulla ei väliä, mutta kulli näyttää pienemmältä, kuin 15 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        no voi vittu,,

        haitaneeko tuo enään


    • Anonyymi

      Eivät nuo miettimällä muutu.

    • Anonyymi

      Kurttuinen naamatauluni ei ole minun murheeni. Jos joku ulkopuolinen ottaa siitä migreeniä niin sehän on vain hänen asiansa!
      Makkaroita ja leukoja ei ole monin kappalein.

    • Anonyymi

      Asiat on hienosti jos ei ole kummempaa murehtimista kuin aloituksessa luetellut.

      • Anonyymi

        Ei kaise se tuota tarkoita, jos murehtii vanhenemista, etteikö olisi muutakin murehdittavaa. Kummallinen johtopäätös?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaise se tuota tarkoita, jos murehtii vanhenemista, etteikö olisi muutakin murehdittavaa. Kummallinen johtopäätös?!

        Mutku jos on tarpeeksi huolia ja murheita, eivät ulkonäköasiat juurikaan kovin helposti putkahda päällimmäisiksi. Joskus eivät alimmaisiksikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutku jos on tarpeeksi huolia ja murheita, eivät ulkonäköasiat juurikaan kovin helposti putkahda päällimmäisiksi. Joskus eivät alimmaisiksikaan.

        Enkä enää hae missikisoihinkaan😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä enää hae missikisoihinkaan😂

        Miten missikisat liittyvät kommenttiini? Vai etkö osaa valita oikeaa vastauspaikkaa(kaan).


    • Anonyymi

      On paras sopeutua nopeasti vanhenemisen ulkoisiin merkkeihin,
      ne pahenevat vain.
      Kun katsot viiden vuoden kuluttua nykyistä kuvaasi todennäköisesti
      ajattelet, että olinpa vielä nuoren näköinen !

    • Anonyymi

      Lienee naisille tärkeämpää kuin miehille.
      Olen 80v mies. Minulle olon keveys, liikkuvuus, koordinatio yms. ovat tärkeimpiä.
      Vielä nykyäänkin, ja varsinkin näinä aikoina vaimoni väittää minun oleva takaa katsoen nuoremman näköinen kuin edestä. Viitannee ilkeämielisesti uurteiseen julkisivuuni.
      Painoni on noin 5kg alhaisempi kuin 60 vuotta sitten.
      Taas vaimon ilkeyttä: "Paino pysyy. Mitat muuttuu".
      Valitettavasti tuosta painon laskusta on inhottavan suuri osa lihasta.
      80kg painostani on rasvatonta massaa 70kg.

    • Anonyymi

      Siittä mukava tuo vanheneminen, koska se muokkaa ulkonäöstä suojelevan. Saa olla oma itsensä, voi jutella hymyillen leppoisasti, kuunnella mitä toisella on sanottavaa, välillä vaikka kehaista kampausta tai asua. Tarjota pullakahveet yms. Ja saa olla omassa rauhassa

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe