Miksi vanhoillislestadiolaiset äänestävä pervoja

Anonyymi

Miksi vanhoillislestadiolaiset äänestävät porvarillisia puolueita kuten keskustapuoluetta ja kokoomus? Eikö paljon luonnollisempaa olisi äänestää sosiaalidemokraatteja tai vasemmistoliittoa?

Lestadiolaisilla ei useimmiten ole omaisuutta johtuen suurista perheistä ja koska eivät perivät juuri mitään vanhemmista, kun perintö pitää jakaa niin monen kanssa.

Ei ole järkevä äänestää porvaripuoluetta jos ei ole varallisuutta.

Porvarillinen yhteiskunta perustuu siihen että kansalaiset maksavat itse esimerkiksi terveydenhuollon ja koulunkäynnin.

5

<50

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Porvarillisessa yhteiskunnassa verot ovat pienet verrattuna demokraattiseen yhteiskuntaa, jossa huomioidaan tarkemmin heikko ja huonotasoinen ihminen.
      Molempi parempi, mutta jos otetaan esimerkkinä kommunismi, siellä verot ovat inhimillisimmät, mutta hoidon taso ala- arvoista. Neuvostoliitossa, jossa olen asunut traktorin kuljettaja tienasi enemmän kun lääkäri.

• Anonyymi

On semmoinenkin asia kuin vaalisalaisuus !! Mistäpä tiedätte ketä kukin äänestää !?

• Anonyymi

Lopputuloksesta.

• Anonyymi

Kannattaa katsoa youtub.; One way tv. Päivi Räsäsen haastattelu.
      Jospa antaisi aihetta ajatuksille, "kristityn osasta" ?!

• Anonyymi

Kommarit tappoivat kristittyjä miljoonittain siellä, mihin saivat onnelansa pystyyn, osan ihan puhtaasti vakaumuksen perusteella. Kristityn ei ollut järkevää kannattaa aatetta, joka vei uskomisen vapauden ja jopa hengen. Kansa ei uskonut onnelan olevan yhtä hyvä kuin vakuuteltiin, ja useimmat onnelat romahtivat.

Länsimainen vasemmisto ei tapa vastustajiksi koettuja, mutta eivätpä he toisaalta ole vallassakaan yksipuoluejärjestelmän turvin. Kiinassa ja Pohjois-Koreassa kommunistipuolueen vastustajia teloitetaan poliittisin perustein.

Sinällään on totta, että isostakaan omaisuudesta ei tule hirveän suurta perintöä, jos jakajia on kahden sijasta 15. Mutta se on vain maallista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      387
      945
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      875
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      215
      756
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      696
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      70
      670
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      70
      659
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      645
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      36
      630
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      581
    Aihe