Pesukone

Utelias

Onko se totta että, Lesttadiolaisilla ei saa lla sivustatäytettävää pesukonetta, että naisten alusvaatteet eivät sieltä näkyisi?
Vai onko se vaan huhu?

21

3924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihne

      Varmaan se on totta, kun se legenda elää sukupolvelta toiselle {;-)

    • EI totta

      Ei ehottomasti oo totta. Joku vaan laittanu tommosen huhun kiertään. Joku kateellinen?

      • vl-pellemies

        Varmaan joku, jolla oli itsellä päältätäytettävä?


    • Miksiköhän tämä kysymys nousee aina uudelleen esille? Onko kyseessä uteliaisuus vai hauskutamisen halu?

      • tämä

        Tiedätkö sinä miten tämän asian laita on?


      • vl-pellemies
        tämä kirjoitti:

        Tiedätkö sinä miten tämän asian laita on?

        Eikö vastaus kelpaa?


      • tämä kirjoitti:

        Tiedätkö sinä miten tämän asian laita on?

        en tarkaan tiedä, mutta sen tiedän, että juttu on tuulesta temmattu. Varmaan keklsijänsä mielestä hauska pila.


    • ...Joka on täysin tuntematon suurimmalle osalle vl:iä.

      Kuvittelin itsekin että kyseessä on pelkkä legenda, mutta joku olisikohan vuosi-pari sitten joku kommentoi että 70-luvulla jollain paikkakunnalla oli yksittäinen vl-saarnaaja tehnyt juuri tämän mainitun ylilyönnin ja julistanut ikkunallisen pesukoneen synniksi. Seura-lehdessä oli ollut tästä juttua.

      Eli kyseessä on todennäköisesti yksittäisen vl-saarnaajan paikallinen ylilyönti, josta varmastikin 99% kaikista lestadiolaisista on ollut tuiki tiätämättömiä. Tuo yksittäistapaus on sitten saanut valtavat mittasuhteet ja päätynyt kiertäväksi lestadiolaislegendaksi.

      • löytyy

        Luotettava lähde. Seura-lehti.


      • jollain

        johtaja lessulla ollut kodinkone liike joka myi enimmäkseen päältäladattavia


      • vl2003

        En halua kiistää tätä tietoa, koska se voi hyvinkin olla tosi, eikä ole edes kovin oleellista tietää. Kuitenkin: oletko siis itse nähnyt kyseisen Seura-lehden jutun, vai toistatko palstalta lukemaasi? Olen huomannut, että palstalla moni spekulaatio muuttuu todeksi.


      • vl2003 kirjoitti:

        En halua kiistää tätä tietoa, koska se voi hyvinkin olla tosi, eikä ole edes kovin oleellista tietää. Kuitenkin: oletko siis itse nähnyt kyseisen Seura-lehden jutun, vai toistatko palstalta lukemaasi? Olen huomannut, että palstalla moni spekulaatio muuttuu todeksi.

        Hei vl2003:)

        >>
        Kuitenkin: oletko siis itse nähnyt kyseisen Seura-lehden jutun, vai toistatko palstalta lukemaasi? Olen huomannut, että palstalla moni spekulaatio muuttuu todeksi.
        >>

        Toistan aivan puhtaasti lukemaani. Omakohtaista kokemusta tai edes lehdistä lukemaa minulla ei tästä tapauksesta ole. Siksi olenkin usein aiemmin kommentoinut että kyseinen juttu on puhdasta legendaa.

        Olen kuitenkin törmännyt aika vakuuttaviin kirjoituksiin, joihin osa vl-kirjoittelijoiksi itseään tituleeraavia on kommentoinut että toimittaja on käsittänyt väärin joko erehdyksessä tai tahallaan. Kirjoituksia on myös spekuloitu mustamaalaamiseksi, joten varmasti joissain lehdissä joitain kirjoituksia on ollut...

        Olen myös kuullut että pesukone juttu olisi päätynyt jopa jollekin opetusrompulle, jolta se on toki oikaisusta poistettu. Todella sitkeä legenda on, joten jostainhan sen on täytynyt lähteä. Vaikea uskoa että puhdas mustamaalaaminen eläisi noin sitkeästi.

        Olen kuullut legendan niin siviilissä kuin lukenut näiltä palstoiltakin. Kyseessä olisi kuulemma ollut kainuulainen paikallinen rauhanyhdistys.

        Olipa juttu totta tai ei, niin oleellisinta lienee se että tarina on vl-liikkeen kannalta kokonaisuudessaan legendaa. Vaikka jokin yksittäistapaus olisikin ollut, niin juttu on täysin tuntematon ja naurettava suurimmalle osalle vl:iä. Kyllähän jokaisessa liikkeessä joku yksittäinen saarnaaja erehtyy julistamaan synnillisyyttä naurettavuuksiin asti. Mielestäni edes tämä pesukone-juttu ei vedä vertoja sille kuinka tänäkin päivänä joissain herätysjuhlissa julistetaan mm. masennus tai joogan harrastaminen synniksi. Meitä on aina moneen junaan...


      • asia
        admata kirjoitti:

        Hei vl2003:)

        >>
        Kuitenkin: oletko siis itse nähnyt kyseisen Seura-lehden jutun, vai toistatko palstalta lukemaasi? Olen huomannut, että palstalla moni spekulaatio muuttuu todeksi.
        >>

        Toistan aivan puhtaasti lukemaani. Omakohtaista kokemusta tai edes lehdistä lukemaa minulla ei tästä tapauksesta ole. Siksi olenkin usein aiemmin kommentoinut että kyseinen juttu on puhdasta legendaa.

        Olen kuitenkin törmännyt aika vakuuttaviin kirjoituksiin, joihin osa vl-kirjoittelijoiksi itseään tituleeraavia on kommentoinut että toimittaja on käsittänyt väärin joko erehdyksessä tai tahallaan. Kirjoituksia on myös spekuloitu mustamaalaamiseksi, joten varmasti joissain lehdissä joitain kirjoituksia on ollut...

        Olen myös kuullut että pesukone juttu olisi päätynyt jopa jollekin opetusrompulle, jolta se on toki oikaisusta poistettu. Todella sitkeä legenda on, joten jostainhan sen on täytynyt lähteä. Vaikea uskoa että puhdas mustamaalaaminen eläisi noin sitkeästi.

        Olen kuullut legendan niin siviilissä kuin lukenut näiltä palstoiltakin. Kyseessä olisi kuulemma ollut kainuulainen paikallinen rauhanyhdistys.

        Olipa juttu totta tai ei, niin oleellisinta lienee se että tarina on vl-liikkeen kannalta kokonaisuudessaan legendaa. Vaikka jokin yksittäistapaus olisikin ollut, niin juttu on täysin tuntematon ja naurettava suurimmalle osalle vl:iä. Kyllähän jokaisessa liikkeessä joku yksittäinen saarnaaja erehtyy julistamaan synnillisyyttä naurettavuuksiin asti. Mielestäni edes tämä pesukone-juttu ei vedä vertoja sille kuinka tänäkin päivänä joissain herätysjuhlissa julistetaan mm. masennus tai joogan harrastaminen synniksi. Meitä on aina moneen junaan...

        on saattanut lähteä alkuun. Joku on vaan sanonut että: Varmaa sivusta täytettävä pesukonekin on syntiä. Kun siitä näkee kuin tv.stä. Muuta legendaan ei sitten tarvitakaan. Kun ihmiset sen jo ottaa todesta.


    • Meri

      Mihin on hävinnyt se mainio "Mulkosilmän" viesti, johon olisin halunnut vastata ja jonka satuin illan suussa lukemaan?
      Kyllä on tosikkomainen tämän palstan sheriffi!
      Koko pesukonejuttu on pelkkä vitsi.
      Jauhakaa nyt sivuluukullisesta pesukoneesta tuskastuttavan tosikkomaisesti - sheriffiä myöten.

      • Meri

        "Mulkosilmän" juttu oli tosi hauska. Olin hyvällä tuulella pitkän aikaa sen jälkeen. Ajattelin vastata siihen nyt illalla kotikoneeltani.
        Mutta mikä pettymys: kaikki poistettu.


    • EDESTÄTÄYTETTÄVIÄ?

      Ei taida saada. Eikä oikein muutakaan synniksi luettavaa. Mikäkö on synnillistä kauppatavaraa, no käykääpä Oulunsalon eri liikkeissä, vaikka shellillä, ja verratkaa tuotevalikoimaa NORMAALIN liikkeen valikoimaan.

      • kaljakorit

        Nykyään monissa huoltoasemilla on suuret kaljakori laatikot näkyvimmillä paikoilla ja peliautomaatit.


    • kuivaus

      ja tarviihan ne vaatteet myös kuivata. Missä niitä kuivataan ettei näy.

      • kuivausrummussa tietysti!

        Siinä ei ole läpinäkyvää ikkunaa.


      • hei haloo!
        kuivausrummussa tietysti! kirjoitti:

        Siinä ei ole läpinäkyvää ikkunaa.

        Ei niitä rintaliivejä voi kuivausrumpuun laittaa! Menee ihan pilalle...


      • sitten kun
        hei haloo! kirjoitti:

        Ei niitä rintaliivejä voi kuivausrumpuun laittaa! Menee ihan pilalle...

        pyykit on kuivunu?pitääkö ne äkkiä viiä kaappiin ettei kukaan nää?


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      172
      2477
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      59
      1685
    3. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      110
      1485
    4. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      50
      1329
    5. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      155
      1061
    6. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      373
      1030
    7. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      76
      1001
    8. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      56
      897
    9. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      19
      822
    10. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      68
      813
    Aihe