Ruotsin hyökkääjälle tuli uhkausviestejä roppakaupalla.
https://www.is.fi/em-futis/art-2000008056814.html
Minä en enää tajua yleensäkin näitä öyhöttäjiä, trollaajia ja muita perseilijöitä netissä. Tietenkään en hyväksykään heidän käytöstään, mutta toisaalta en enää vähääkään ymmärräkään. Jos uhkaillaan ja meuhkataan jossain netin päässä, siihen pitäisi tulla jo jotain sanktiota ja kunnolla.
Minun mielestä pitäisi jo Suomessakin ottaa käyttöön kunnon rangaistukset netissä tapahtuvan perseilyn kohdalle. Jos jää kiinni jostain uhkailusta, voisi tulla vaikka suoraan joku 2000€ sakko. Vaikka tähänkin aloitukseen kun tulee jotain minua, tai minun hahmoa kohtaan tulevaa uhkailua, niin ilmoittaisin ylläpidolle, tämä poliisille ja poliisi toimittaisi sakon kyseiselle henkilölle. Lisäksi ylläpitäjä ilmoittaisi aina jossain etusivullaan, että mistä ja milloin on laitettu sakkoja uhkailusta ja epäasiallisesta käytöksestä.
Veikkaisin, että siistiytyisi äkkiä nettijututkin inhimillisemmälle tasolle...😁
Nyt vaan ihmiset pitää suurinpiirtein perusoikeuksinaan uhkailua ja kiusaamista, ynnämuuta perseilyä netissä. Joku sanoo, että parempi täällä mölytä, kuin kadulla käydä kimppuun, mutta miten paljon täällä netissä mölyäminen provosoi vaikka kännissä käydä sitten kadullakin kimppuun? Öyhöttelijät kun eivät järjen jättiläisiä ole...
Parempi olisi lopettaa kaikki nettiperseilykin heti...
Osataan sitä öyhöttää Ruotsissakin
75
62
Vastaukset
Niin ja alkuun varmaan joutuisi tutkimaan useamman tapauksen ja mätkäisemään sakkoja, mutta toisaalta tietäispä mistä rahat siihen. 😄
- Anonyymi
Uhkaamisesta ei tule juuri mitään rankkua. Tuollainen saa jatkua loputtomiin.
Niin ja yksi mikä on myös merkittävää, niin noista rangaistuksista ei juuri puhuta. Siksi perseily netissä on ihan arkipäivää.
Joskus taisi olla esimerkiksi Youtubessa se yksi kaveri pistänyt oikeusjutun pystyyn... se kyllä oli ihan omalla nimellään siellä... 🤔 Mikäs hän olikaan?
Pasi Viheraho...
Hänhän teki itse ainakin youtubeen jutun, missä luetteli mitä kiusaajat ja häiriköijät sai tuomioita. Jos noista tuomioista tulisi enemmän tietoa ulospäin ja tapauksia tulisi ilmi, ettei mitä tahaansa edes netissä voi kirjoittaa ja sanoa, voisi kulttuurikin muuttua..
Pelkällä vetoamisella ihmisiin tämä ei todellakaan muutu. Siitä olen varma...kaikki ei yksinkertaisesti ymmärrä, ennenkuin siitä tehdään selkeämpi asia ja niin kaikki asiat on tässä maassa mennyt aikanaan läpi... sakottamalla.
- Anonyymi
Kannatetaan suunnattomasti. Kirjoitussaaste kitkettävä suomalaisesta netistä.
Minustakin sellaiselle löytyy helposti perustelut. Tahtotila vaan puuttuu...
Hirmu pelko on, että jos netistä vie identifioitumisen pois, ei sisältöä enää tule tms. Pah, sanon minä.
Jos tännekin sivustolle kirjoitteluun lsitettaisiin rekisteröitymispakko vaikka pankkitunnuksilla, tipahtaisi osallistuminen hetkeksi nykyisestä, mutta nopeasti se palautuisi... ja kokonaisuutena paranisi taso kirjoituksissa.
Kyllä jotkut asialleen vihkiytyneet m.lkut keksisivät porsaanreiät, mutta se määrä olisi marginaalinen.
Nostona vaikka tulee mieleen tuo aloitus, missä suoraan ilmaistaan, että ”miten käyttäisit naista?”
Siinä ei hyökätä ketään yksittäistä kohtaan, mutta halverataan nais-sukupuolta tarkoituksellisesti.
Tuonkin aloituksen tarkoituksena ei ole mitään muuta kuin ilkeyden teko. Jossain julkisemmassa paikassa, torilla tai kauppakeskuksessa tuollaista kyselyä tekevä joutuisi varmasti vastuuseen...täällä se on hyväksytty.
Tuskimpa kukaan pitäisi täysijärkisenä tuollaista julkisella paikalla, edes aloittaja itse, mutta täällä hän voi sen kirjoittaa saamatta muuta kuin minunkaltaisten paheksunnan.
Miksi tälläistä edes pitäisi ymmärtää? 🤔 Tai miksi tälle ei oikeasti voi tehdä mitään? Ja oikeasti uskon, että tälle voisikin jotain oikeasti tehdä. Varmasti pystyy rakentamaan järjestelmiä, millä jälki jää kirjoituksista...
JVälillä ihmettelen miksi joskus ihan viattomiakin viestejä poistetaan ja sitten välillä jopa suoranaista haukkumistakin saa jäädä palstoille. Minunltakin on joskus poistettu kaksi tai kolme kommenttia, vaikka niissä ei mielestäni ollut mitään sääntöjen vastaista, mutta sitten jonkun halventava kommentti vaikka jonkun ulkonäöstä tai mistä nyt vaan saa jäädä tänne bittiavaruuteen roikkumaan ikuisiksi ajoiksi.
Norppa83 kirjoitti:
Välillä ihmettelen miksi joskus ihan viattomiakin viestejä poistetaan ja sitten välillä jopa suoranaista haukkumistakin saa jäädä palstoille. Minunltakin on joskus poistettu kaksi tai kolme kommenttia, vaikka niissä ei mielestäni ollut mitään sääntöjen vastaista, mutta sitten jonkun halventava kommentti vaikka jonkun ulkonäöstä tai mistä nyt vaan saa jäädä tänne bittiavaruuteen roikkumaan ikuisiksi ajoiksi.
Varmasti olisi helppo rakentaa myös tänne systeemi, mikä ilmoittaisi syyn, miksi viesti poistetaan. Oli poistajans botti, tai ihminen. Sitä voisi kysellä sitten, jos mielestään syy ei ole pätevä...
Mielivaltaisesti ja omaa agendaansa ajava mode paljastuisi, jos palauteviestejä tulisi poistojen epäoikeudenmukaisuudesta paljon. Sitten ylläpitäjät voisivat yhdessä katsoa mistä on kyse. 🤔interlocutrice kirjoitti:
Varmasti olisi helppo rakentaa myös tänne systeemi, mikä ilmoittaisi syyn, miksi viesti poistetaan. Oli poistajans botti, tai ihminen. Sitä voisi kysellä sitten, jos mielestään syy ei ole pätevä...
Mielivaltaisesti ja omaa agendaansa ajava mode paljastuisi, jos palauteviestejä tulisi poistojen epäoikeudenmukaisuudesta paljon. Sitten ylläpitäjät voisivat yhdessä katsoa mistä on kyse. 🤔Turhat poistosyistä spämmäävät voisi sitten bannata, mutta ei vaan yhden moden perusteella...
Ompas kumma, kun ei tämä aloitus saa tuulta alleen? 😄
Olen joskus lukenut täällä 24:ssa sellaistakin tekstiä, että en viitsi kaikkea tässä mainita. Sanon vaan, että niiden tekstien kirjoittajilla ei ollut ihan kaikki kohillaan, ajatukset heitteli miten sattuu. Yhdessä tekstissä ei ollut kerta kaikkiaan mitään tolkkua ja alkoi jo hieman pelottaakin.
Se miten jotkut ihmiset täällä netissä, tälläkin kyseisellä palstalla puhuvat toisista on välillä kauheaa, esim. se miten jotkut ketjut on otsikoitu. Mikä tällaisten kommenttien tarkoitus on? Mihin on kadonnut ystävällisyys, kohteliaisuus ja toisten kunnioittaminen? Surullista.No suurin syy on se, että kaikki tälläinen vaan hiljaa hyväksytään.
Sama se on vähän joka osa-alueella maailmassa...
Vaikka tuo liikenteessä alkoholin vaikutuksen alaisena ajaminen. Tai vesillä...
Ihan selkeintä olisi nolla-raja. Ei promillen promillea.
Monessa työpaikassa on se absoluuttinen nollaraja. Miksi ei tieliikenteessä ja vesillä?
Kyllä ihmiset osaa elää toisetkin huomioonottaen, vaikka vedettäis kuinka selkeät rajat. Itseäni ei ainakaan haittaisi.interlocutrice kirjoitti:
No suurin syy on se, että kaikki tälläinen vaan hiljaa hyväksytään.
Sama se on vähän joka osa-alueella maailmassa...
Vaikka tuo liikenteessä alkoholin vaikutuksen alaisena ajaminen. Tai vesillä...
Ihan selkeintä olisi nolla-raja. Ei promillen promillea.
Monessa työpaikassa on se absoluuttinen nollaraja. Miksi ei tieliikenteessä ja vesillä?
Kyllä ihmiset osaa elää toisetkin huomioonottaen, vaikka vedettäis kuinka selkeät rajat. Itseäni ei ainakaan haittaisi.Joka maassa on öyhöttäjänsä.
"No suurin syy on se, että kaikki tälläinen vaan hiljaa hyväksytään."
Siksi on tärkeää, ettei tuollaiset öyhöt pääse valtaan.Wwuwuw kirjoitti:
Joka maassa on öyhöttäjänsä.
"No suurin syy on se, että kaikki tälläinen vaan hiljaa hyväksytään."
Siksi on tärkeää, ettei tuollaiset öyhöt pääse valtaan.Mikä on valtaa?
Wwuwuw kirjoitti:
Poliittinen, uskonnollinen ja taloudellinen..
Kaksi ensimmäistä nykyään sirkusta, mitenkäs tuon viimeisen voisi saavuttaa?
Se paska ikään kuin nyt vaan kuuluu nettimaailmaan. Se on sellaista turhaa taustakohinaa, jonka on jo oppinut suodattamaan. Ihan viihdyttävääkin jopa välillä.
Viihdyttäväähän se varmasti osaa ollakin. Tuskin kukaan jossain perinteisessä kiusaaja-ringissä syleskelisiään, jos se ei tuota jotain mitä tarvitsee.
Mutta voisiko itselleen kuka tahaansa jeksiä viihtymistä jostain muusta, kuin toisien ihmisien kunnioituksesta? Tai kunnioittamuudesta?
Nämä tosi-tv sarjat ja muut on täynnä sitä... netti täynnä haukkumista ja mollaamista...
Ja selityskö on, että viihtyy?
Kuullostaako omaan korvaan hyvältä?interlocutrice kirjoitti:
Viihdyttäväähän se varmasti osaa ollakin. Tuskin kukaan jossain perinteisessä kiusaaja-ringissä syleskelisiään, jos se ei tuota jotain mitä tarvitsee.
Mutta voisiko itselleen kuka tahaansa jeksiä viihtymistä jostain muusta, kuin toisien ihmisien kunnioituksesta? Tai kunnioittamuudesta?
Nämä tosi-tv sarjat ja muut on täynnä sitä... netti täynnä haukkumista ja mollaamista...
Ja selityskö on, että viihtyy?
Kuullostaako omaan korvaan hyvältä?No ei se kyllä mitenkään asiallista ole hyökätä toisen persoonaa kohtaan tai muutenkaan ketään jahdata joukolla. Se on sellaista oman pahan olon kohdentamista muihin, vaikka kiusaajasta se voi enempää ajattelematta viattomalta tuntuakin. Tuskin kukaan tuolla oikeassa elämässäkään moista harrastaa. Netissä käytöstavat tuntuvat jotenkin maagisesti katoavan. Olisi mielenkiintoista kuulla mitä jollain psykologilla olisi aiheesta sanottavaa.
PS. Lähinnä ite tarkoitin tuossa ylempänä sellaista paskan jauhantaa, mitä joka foorumilla on.Palstakamu kirjoitti:
No ei se kyllä mitenkään asiallista ole hyökätä toisen persoonaa kohtaan tai muutenkaan ketään jahdata joukolla. Se on sellaista oman pahan olon kohdentamista muihin, vaikka kiusaajasta se voi enempää ajattelematta viattomalta tuntuakin. Tuskin kukaan tuolla oikeassa elämässäkään moista harrastaa. Netissä käytöstavat tuntuvat jotenkin maagisesti katoavan. Olisi mielenkiintoista kuulla mitä jollain psykologilla olisi aiheesta sanottavaa.
PS. Lähinnä ite tarkoitin tuossa ylempänä sellaista paskan jauhantaa, mitä joka foorumilla on.No nettihän on toisaalta aika tuore mesta... ja ihmiset ei ole vielä sitä ymmärtäneet. Varmaan se tuleekin muuttumaan sikojen saatossa. Onhan esimerkiksi autoliikenne muuttunut 60-luvusta tarkemmaksi, ei ollut niin tarkkaa silloin...
Nettiinkin tarvittaisiin tarkempia sääntöjä ja identifioitumista. Tänne se olisi teknisesti jopa helppoa.interlocutrice kirjoitti:
No nettihän on toisaalta aika tuore mesta... ja ihmiset ei ole vielä sitä ymmärtäneet. Varmaan se tuleekin muuttumaan sikojen saatossa. Onhan esimerkiksi autoliikenne muuttunut 60-luvusta tarkemmaksi, ei ollut niin tarkkaa silloin...
Nettiinkin tarvittaisiin tarkempia sääntöjä ja identifioitumista. Tänne se olisi teknisesti jopa helppoa.Se on sitten eri asia, haluaako ihmiset moista muutosta. Ja jos tunnistautuminen tulisi, porukka valuisi sujuvasti anonyymeille alustoille. Haluaako palveluntarjoaja sitten moista.
Palstakamu kirjoitti:
Se on sitten eri asia, haluaako ihmiset moista muutosta. Ja jos tunnistautuminen tulisi, porukka valuisi sujuvasti anonyymeille alustoille. Haluaako palveluntarjoaja sitten moista.
Se olisikin laki, mikä koskisi kaikkia foorumeja.
Ja autotkin rekisteröidään... identifioidaan jollekin. Ja ei ole vaikuttanut negatiivisesti automääriin.
Eli kyllä nämä palstat pyöris yhä, mutta valvotummin.interlocutrice kirjoitti:
Se olisikin laki, mikä koskisi kaikkia foorumeja.
Ja autotkin rekisteröidään... identifioidaan jollekin. Ja ei ole vaikuttanut negatiivisesti automääriin.
Eli kyllä nämä palstat pyöris yhä, mutta valvotummin.On kyllä harvinaisen paska idea. No, ei muuta kun alat viemään sitä eteenpäin.
Palstakamu kirjoitti:
On kyllä harvinaisen paska idea. No, ei muuta kun alat viemään sitä eteenpäin.
Ei minun tarvitse. Uskon, että siihen mennäänkin.
Nyt jo taitaa joku iltalehti jo pakottaa rekisteröitymään, jos mielii kirjoittaa kommenttia. Ja hyvä niin... oikea suuntaus. 😊👌interlocutrice kirjoitti:
Ei minun tarvitse. Uskon, että siihen mennäänkin.
Nyt jo taitaa joku iltalehti jo pakottaa rekisteröitymään, jos mielii kirjoittaa kommenttia. Ja hyvä niin... oikea suuntaus. 😊👌Ja sinne voi rekkautua vaikka Hentun Liisana. Pitkä matka on vielä totalitääriseen yhteiskuntaan.
Palstakamu kirjoitti:
Ja sinne voi rekkautua vaikka Hentun Liisana. Pitkä matka on vielä totalitääriseen yhteiskuntaan.
No voi olla, mutta luulen, että käy vähän sama homma kun kaikessa mikä yleistyy ja aiheuttaa harmia. Autot on rekisteröity, isommat vesikulkuneuvot, lentokoneet, kohta dronetkin...
Tuo iltalehtien kommentoinnin rekisteröitymispakko on vain alkusoittoa. Mutta nämä ”konstit” on oikeastaan yhdentekeviä...
Minä en enää ymmärrä mitään hyvää, enkä edes huonoa syytä perseilyyn. Minusta siihen joutaa tulla stoppi. Keinolla millä hyväänsä.
Se sinun taannoinen h.orittelusikin joutaisi saada tuntuvat sanktiot tulevaisuudessa. Sellainen jankutus joutaisi aikaan saada selkeät sanktiot jatkossa. Bannia, sakkoa ja poistaa täältä ja muualta sellaiset töryt. Ei mitään selittelyjä.interlocutrice kirjoitti:
No nettihän on toisaalta aika tuore mesta... ja ihmiset ei ole vielä sitä ymmärtäneet. Varmaan se tuleekin muuttumaan sikojen saatossa. Onhan esimerkiksi autoliikenne muuttunut 60-luvusta tarkemmaksi, ei ollut niin tarkkaa silloin...
Nettiinkin tarvittaisiin tarkempia sääntöjä ja identifioitumista. Tänne se olisi teknisesti jopa helppoa.Sikojen saatto..
Hihihii.Wwuwuw kirjoitti:
Sikojen saatto..
Hihihii.Mietin jo , että mitä ja videoo, mutta perinteinen aahan ylettämättömyys iski jälleen. 😆
interlocutrice kirjoitti:
No voi olla, mutta luulen, että käy vähän sama homma kun kaikessa mikä yleistyy ja aiheuttaa harmia. Autot on rekisteröity, isommat vesikulkuneuvot, lentokoneet, kohta dronetkin...
Tuo iltalehtien kommentoinnin rekisteröitymispakko on vain alkusoittoa. Mutta nämä ”konstit” on oikeastaan yhdentekeviä...
Minä en enää ymmärrä mitään hyvää, enkä edes huonoa syytä perseilyyn. Minusta siihen joutaa tulla stoppi. Keinolla millä hyväänsä.
Se sinun taannoinen h.orittelusikin joutaisi saada tuntuvat sanktiot tulevaisuudessa. Sellainen jankutus joutaisi aikaan saada selkeät sanktiot jatkossa. Bannia, sakkoa ja poistaa täältä ja muualta sellaiset töryt. Ei mitään selittelyjä.Jatka unelmoimista.
Mietin jo , että mitä ja videoo, mutta perinteinen aahan ylettämättömyys iski jälleen. 😆
Klassikko jo. Oi sikoja, oi tapoja..
Wwuwuw kirjoitti:
Klassikko jo. Oi sikoja, oi tapoja..
Tää on jo klassikompi kuin puikkarin tuplat. 😁👌
Ja sä trollailuasi. 😬
Kuten myös. Kerkesithän jo Harmikselle kehua kuinka trollailet ;)
Palstakamu kirjoitti:
Kuten myös. Kerkesithän jo Harmikselle kehua kuinka trollailet ;)
Kerkesin vai? Missä? En tietääkseni?
Sanoin, että kyllästyin sen trollailuihin joskus ja pistin lekkeriksi.
Harmishan perustaa provoilunsa hyväntekemiseen. Hänestä on oikeaa haukkua jotain naista horoksi ja huoraksi, kuten sinustakin. Ihan vaan opetustarkoituksessa.
No nyt kun sinä olet saanut stabiilin tilan, eikä persuilu ja naisviha enää ole sun agendasi, varmaan lausut nöyrimmän anteeksipyynnön tässä ketjussa Wuppikselle, että huorittelit häntä?interlocutrice kirjoitti:
Kerkesin vai? Missä? En tietääkseni?
Sanoin, että kyllästyin sen trollailuihin joskus ja pistin lekkeriksi.
Harmishan perustaa provoilunsa hyväntekemiseen. Hänestä on oikeaa haukkua jotain naista horoksi ja huoraksi, kuten sinustakin. Ihan vaan opetustarkoituksessa.
No nyt kun sinä olet saanut stabiilin tilan, eikä persuilu ja naisviha enää ole sun agendasi, varmaan lausut nöyrimmän anteeksipyynnön tässä ketjussa Wuppikselle, että huorittelit häntä?Pfft. Wuppis ansaitsee kaiken minkä saakin. Kaikkea hyvää hällekin.
Palstakamu kirjoitti:
Pfft. Wuppis ansaitsee kaiken minkä saakin. Kaikkea hyvää hällekin.
Se siitä ”uudesta tulemisesta”. Eli tyypillistä trollaustasi taas..
Se siitä ”uudesta tulemisesta”. Eli tyypillistä trollaustasi taas..
En ole kokenut mitään "uutta tulemista". Minulla on vielä munat tallella, vaikka katsonkin elämää vähän eri kantilta.
Palstakamu kirjoitti:
En ole kokenut mitään "uutta tulemista". Minulla on vielä munat tallella, vaikka katsonkin elämää vähän eri kantilta.
No munat voi olla muullakin tavoin, kuin uhomalla... mutta se on sinun käsityksesi siitä..
No munat voi olla muullakin tavoin, kuin uhomalla... mutta se on sinun käsityksesi siitä..
En ymmärrä mistä puhut. Minä en ole uhonnut kellekään. Tuo on sinun oma käsityksesi asiasta.
- Anonyymi
Se sinun taannoinen h.orittelusikin joutaisi saada tuntuvat sanktiot tulevaisuudessa. Sellainen jankutus joutaisi aikaan saada selkeät sanktiot jatkossa. Bannia, sakkoa ja poistaa täältä ja muualta sellaiset töryt. Ei mitään selittelyjä.Ihan hyvä idea, mutt huonosti toteuttavissa, kun tosiaan eräät ovat keksineet miten astua rajan yli ihan laillisesti. Ns. mielipiteenään ja rekautuneena.
Menes hänen solvaustaan jotenkin arvostelemaan, tai kohdetta jotenkin puolustamaan, joudut itse solvausten kohteeksi, vaikka mistä asiasta.
Mä nyt osaan puolustaa itseäni sekä iskeä takaisin samalla mitalla, kuitenkin laillisuuden rajoissa myös "mielipiteenä"!
Viimeinen kiista oli tapaus; Markus Kuotesaho suomalainen romukauppias, joka valittiin Siikjoen kunnanvaltuustoon.
Eräs naispuolinen rekattu palstalainen teki kyseenalaisen aloituksen... mielestäni mitätöidäkseen kyseisen henkilön valtuusto kelpoisuuden.
Pitkä sanasota siitä tuli, siinä tuli mitätöidyksi puolin sun toisin toisiamme, myös perhe sekä mukulat. Mulla tosin ainoastaan yks, joten siinäkin suhteessa olin häntä huonommassa asemassa... kun mulla ei ollut sympatiaa ja arvostusta häntä kohtaan.
Siis ihan älytön ketju, johon sinäkin muistaakseni otit osaa...
Ei mun ole tarvis täällä roikkua; joten hommatkaa pois se pakko rekkaantuminen.
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä idea, mutt huonosti toteuttavissa, kun tosiaan eräät ovat keksineet miten astua rajan yli ihan laillisesti. Ns. mielipiteenään ja rekautuneena.
Menes hänen solvaustaan jotenkin arvostelemaan, tai kohdetta jotenkin puolustamaan, joudut itse solvausten kohteeksi, vaikka mistä asiasta.
Mä nyt osaan puolustaa itseäni sekä iskeä takaisin samalla mitalla, kuitenkin laillisuuden rajoissa myös "mielipiteenä"!
Viimeinen kiista oli tapaus; Markus Kuotesaho suomalainen romukauppias, joka valittiin Siikjoen kunnanvaltuustoon.
Eräs naispuolinen rekattu palstalainen teki kyseenalaisen aloituksen... mielestäni mitätöidäkseen kyseisen henkilön valtuusto kelpoisuuden.
Pitkä sanasota siitä tuli, siinä tuli mitätöidyksi puolin sun toisin toisiamme, myös perhe sekä mukulat. Mulla tosin ainoastaan yks, joten siinäkin suhteessa olin häntä huonommassa asemassa... kun mulla ei ollut sympatiaa ja arvostusta häntä kohtaan.
Siis ihan älytön ketju, johon sinäkin muistaakseni otit osaa...
Ei mun ole tarvis täällä roikkua; joten hommatkaa pois se pakko rekkaantuminen.
trollikkaNiin, eihän pakkorekisteröiminen kaikkia vastarannan kiiskejä poista.
Mutta tiedätpähän itsekin, että jotkut näkee vain oman kannan ja ei luovu siitä, toisaalta ei näe, että toisinkin voi elää. Mutta mihinkään ei taida olla pelkästään yhtä vaihtoehtoa...
Tänään laitoin veneeseen ison moottorin ja hurautin kyläkauppa/ravintolaan pitsalle. Moikkasin meidän suvun Metusalemia, 89-vuotiasta mummukkaa. Sielläse oli mökillään touhuillut taas vaikka mitä. 😄
Nyt lämpee sauna. Täällä mökillä on maailman paras sauna... ja kai se talviturkkinin lähtee. 😬interlocutrice kirjoitti:
Niin, eihän pakkorekisteröiminen kaikkia vastarannan kiiskejä poista.
Mutta tiedätpähän itsekin, että jotkut näkee vain oman kannan ja ei luovu siitä, toisaalta ei näe, että toisinkin voi elää. Mutta mihinkään ei taida olla pelkästään yhtä vaihtoehtoa...
Tänään laitoin veneeseen ison moottorin ja hurautin kyläkauppa/ravintolaan pitsalle. Moikkasin meidän suvun Metusalemia, 89-vuotiasta mummukkaa. Sielläse oli mökillään touhuillut taas vaikka mitä. 😄
Nyt lämpee sauna. Täällä mökillä on maailman paras sauna... ja kai se talviturkkinin lähtee. 😬Tässä mökiltä kuva...
https://aijaa.com/YuOEby
Kohta pääsee saunomaan. 😊👌
- Anonyymi
Itsehän tuossa nyt öyhötät ja vaadit sananvapauden rajoituksia, ongelma on vain siinä että tietenkään et puuttuisi wuppiksen & co öyhötyksiin ja loukkauksiin vaan vain niiden jotka ei sinua satu miellyttämään.
-harmiseikirj-Se riippuu siitä, miten asian esittää.
Wuppiskin on minulle myöntänyt, että osittain sitä kiinnostaa juuri ärsyttää vaikka sua ja myllätä, kuten sinäkin teet.
Sanottakoot tässä, että suurimmaksi osaksi sinä osaat kyllä tuoda asioita esiin loukkaamatta, mutta enemmän loukkaat kuin vaikka Wuppis.
Ainoa mitä olen nytten huomannut Wuppiksen käyttävän joistain nimitystä ”persuätmi”, on turhaa...
Mutta uskoisin, että jos vaikka minä laatisin tänne säännöt minkä mukaan mentäis, Wuppiskin niihin tyytyisi. Sitä en tiedä näkyiskö häntä täällä? Varmaan opettelisi hiihtämään ja laturaivoaisi. 🤣- Anonyymi
Se riippuu siitä, miten asian esittää.
Wuppiskin on minulle myöntänyt, että osittain sitä kiinnostaa juuri ärsyttää vaikka sua ja myllätä, kuten sinäkin teet.
Sanottakoot tässä, että suurimmaksi osaksi sinä osaat kyllä tuoda asioita esiin loukkaamatta, mutta enemmän loukkaat kuin vaikka Wuppis.
Ainoa mitä olen nytten huomannut Wuppiksen käyttävän joistain nimitystä ”persuätmi”, on turhaa...
Mutta uskoisin, että jos vaikka minä laatisin tänne säännöt minkä mukaan mentäis, Wuppiskin niihin tyytyisi. Sitä en tiedä näkyiskö häntä täällä? Varmaan opettelisi hiihtämään ja laturaivoaisi. 🤣Sulla näkyy tuo takki aina kääntyvän, nyt taas valkoritaroit vaikka aiemmin kiusaaminen oli sinusta hauskaa, varsinkin heikkoitsetuntoisten:
"Mitä anna olla? Tämä on hauskaa, kun aikuiset ihmiset leikkii netissä... Jotkut on tehnyt tätä vuosia jo, mutta olen pääsemässä vasta jyvälle...
Provoilla kaikkea, sitten koittaa saada muutamat mukaan ja naureskella sitten miten kiva on saada vaikka täällä palstalla jotkut itsetunnon menettäneet kipuilemaan ja kirjoittamaan vaikka mitä itsestään... Vähän jotain pikkukivaa pönkitystä puskista ja saa aikaiseksi jotain mielenkiintoista... Onhan täällä kuitenkin anonyymi suojaus, joten voi aika pitkälle mennä tässäkin... "
Tuossa se ketju:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16330844/geniolle-ja-harmikselle-pisteet
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Sulla näkyy tuo takki aina kääntyvän, nyt taas valkoritaroit vaikka aiemmin kiusaaminen oli sinusta hauskaa, varsinkin heikkoitsetuntoisten:
"Mitä anna olla? Tämä on hauskaa, kun aikuiset ihmiset leikkii netissä... Jotkut on tehnyt tätä vuosia jo, mutta olen pääsemässä vasta jyvälle...
Provoilla kaikkea, sitten koittaa saada muutamat mukaan ja naureskella sitten miten kiva on saada vaikka täällä palstalla jotkut itsetunnon menettäneet kipuilemaan ja kirjoittamaan vaikka mitä itsestään... Vähän jotain pikkukivaa pönkitystä puskista ja saa aikaiseksi jotain mielenkiintoista... Onhan täällä kuitenkin anonyymi suojaus, joten voi aika pitkälle mennä tässäkin... "
Tuossa se ketju:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16330844/geniolle-ja-harmikselle-pisteet
-harmiseikirj-Joo. Muistan jotenkin tuon. Minusta yllytit valtakuntaa...
Ja olin jo niin kyllästynyt tähän provopa.kaan.
Mutta nyt kun mietin, ei sellaistakaan tarvitsisi sietää... jos vaan oikeasti puututtaisiin.
Ja mitä tulee sananvapauteen. En olisi rajoittamassa sitä. Asiasta saa sanoa, olla erimieltä, mutta ei mennä henkilökohtaisuuksiin.
Mikäs se yksi Temppari-pettäjänainen olikaan? Voi ihan hyvin sanoa, että hänen miehensä pettäminen on iljettävää ja vaikka mitä, mutta tarvitseeko häntä uhkailla ja nimittää h.oraksi? Saa sen sanansa ja mielipiteensä muutenkin ilmaistua.- Anonyymi
Joo. Muistan jotenkin tuon. Minusta yllytit valtakuntaa...
Ja olin jo niin kyllästynyt tähän provopa.kaan.
Mutta nyt kun mietin, ei sellaistakaan tarvitsisi sietää... jos vaan oikeasti puututtaisiin.
Ja mitä tulee sananvapauteen. En olisi rajoittamassa sitä. Asiasta saa sanoa, olla erimieltä, mutta ei mennä henkilökohtaisuuksiin.
Mikäs se yksi Temppari-pettäjänainen olikaan? Voi ihan hyvin sanoa, että hänen miehensä pettäminen on iljettävää ja vaikka mitä, mutta tarvitseeko häntä uhkailla ja nimittää h.oraksi? Saa sen sanansa ja mielipiteensä muutenkin ilmaistua.Enpä ole temppareita seurannut mutta jos nainen horoilee miksei sitä voi sitten sanoa horoksi? tai miestäkin jos se mieshoroilee? typerää kieltää tosiasiat ja esittää niitä muina kuin ovat, kaikkinainen uhkailu tietenkin on tarpeetonta.
Enpä ole temppareita seurannut mutta jos nainen horoilee miksei sitä voi sitten sanoa horoksi? tai miestäkin jos se mieshoroilee? typerää kieltää tosiasiat ja esittää niitä muina kuin ovat, kaikkinainen uhkailu tietenkin on tarpeetonta.
-harmiseikirj-No varmaan otsikoita siitä olet seurannut.
Ja kysymykseesi miksi ei voisi sanoa miksi tahaansa, että ei tarvitse. Ei ole sitä sananvapautta, mitä penäsit alkuun.- Anonyymi
No varmaan otsikoita siitä olet seurannut.
Ja kysymykseesi miksi ei voisi sanoa miksi tahaansa, että ei tarvitse. Ei ole sitä sananvapautta, mitä penäsit alkuun.Joo ei tarvitse aina mutta joskus se on sen omaksi parhaaksi. Kautta aikojen on yhteisöt tuominneet ylettömän säädyttömän käytöksen, se on ihan normaalia ja hyväksi koska vähän suitsii sitä että kaikki eläisi kuin pellossa, joku vastuuhan se pitää olla tekijälläkin ja jos ei itse tajua ympäristö muistuttaa.
Joo ei tarvitse aina mutta joskus se on sen omaksi parhaaksi. Kautta aikojen on yhteisöt tuominneet ylettömän säädyttömän käytöksen, se on ihan normaalia ja hyväksi koska vähän suitsii sitä että kaikki eläisi kuin pellossa, joku vastuuhan se pitää olla tekijälläkin ja jos ei itse tajua ympäristö muistuttaa.
-harmiseikirj-No nyttenhän nuo epäasiallisesti käyttäytyvät keskittyy vain siihen huuteluun, ei siihen mitä se itse asia koskee.
Muistan yhden junnuturnauksen, kun katsoin erään vastustajajoukkueiden peliä. Junnu antoi oman puolustusalueen kulmasta hätäisen purkupallon suoraan oman maalin eteen. Vastustaja tuikkasi maalin.
Valkku toimi oikein. Meni kaverin luo ja taputti olalle. Varmaan huomasit mitä tapahtui? (Myöntävä nyökkäys ja pelaaja oli murheellinen) valkku kannusti. ”Okei, noita sattuu joskus, ensikerran lyöt laitaa pitkin suoraan ylöspäin, jooko? (Kaveri nosti päätä ja nyökkäsi iloisemmin)
Eikä koko pelissä tehnyt yhtään virhettä..
Jos tuo valkku olisi sinun tavallasi haukkunut sen pelaajan pystyyn, sen pelit olisi ollut siinä. Se olisi vältellyt virheitä, mutta ei uskaltaisi edes pelata...ja voipa olla, että ois ollut junnun viimeinen turnaus...- Anonyymi
No nyttenhän nuo epäasiallisesti käyttäytyvät keskittyy vain siihen huuteluun, ei siihen mitä se itse asia koskee.
Muistan yhden junnuturnauksen, kun katsoin erään vastustajajoukkueiden peliä. Junnu antoi oman puolustusalueen kulmasta hätäisen purkupallon suoraan oman maalin eteen. Vastustaja tuikkasi maalin.
Valkku toimi oikein. Meni kaverin luo ja taputti olalle. Varmaan huomasit mitä tapahtui? (Myöntävä nyökkäys ja pelaaja oli murheellinen) valkku kannusti. ”Okei, noita sattuu joskus, ensikerran lyöt laitaa pitkin suoraan ylöspäin, jooko? (Kaveri nosti päätä ja nyökkäsi iloisemmin)
Eikä koko pelissä tehnyt yhtään virhettä..
Jos tuo valkku olisi sinun tavallasi haukkunut sen pelaajan pystyyn, sen pelit olisi ollut siinä. Se olisi vältellyt virheitä, mutta ei uskaltaisi edes pelata...ja voipa olla, että ois ollut junnun viimeinen turnaus...Miten niin minun tavallani? minä olisin varmaan sanonut että p..kat siitä, se on vain peliä. Sensijaan kun tunnen yhden junnuvalmentajan, olen sitä arvostellut siitä että se tuntuu olevan noilla valmentajilla juurikin niin että jo ihan lapsia pisteyttävät ja valkkaavat kuka pääsee pelaamaan kun kaikkien pitäisi päästä.
Miten niin minun tavallani? minä olisin varmaan sanonut että p..kat siitä, se on vain peliä. Sensijaan kun tunnen yhden junnuvalmentajan, olen sitä arvostellut siitä että se tuntuu olevan noilla valmentajilla juurikin niin että jo ihan lapsia pisteyttävät ja valkkaavat kuka pääsee pelaamaan kun kaikkien pitäisi päästä.
-harmiseikirj-Joskus onkin hyvä kuoria jyvät akanoista... perustaa vaikka kilpa ja harrastejoukkueet...
Sinun tapa, että haukut pystyyn, että oppisi, juurihan niin tuossa yllä kirjoitit.- Anonyymi
Joskus onkin hyvä kuoria jyvät akanoista... perustaa vaikka kilpa ja harrastejoukkueet...
Sinun tapa, että haukut pystyyn, että oppisi, juurihan niin tuossa yllä kirjoitit.On vähän eri asia epäonnistua jossain harmittomassa pelissä kuin tuhota elämiä paneskelemalla ympäriinsä.
Minun tapa on se että osaan tehdä eron harmittomien ja tärkeiden asioiden välillä, sinun tapa että yrität taas vängätä asioita oman näkemyksesi muottiin.
Niin, ehkäpä noinkin mutta miksi pitää lasten kilpailla kupla otsassa? sitä ehtii aikuisenakin.
On vähän eri asia epäonnistua jossain harmittomassa pelissä kuin tuhota elämiä paneskelemalla ympäriinsä.
Minun tapa on se että osaan tehdä eron harmittomien ja tärkeiden asioiden välillä, sinun tapa että yrität taas vängätä asioita oman näkemyksesi muottiin.
Niin, ehkäpä noinkin mutta miksi pitää lasten kilpailla kupla otsassa? sitä ehtii aikuisenakin.
-harmiseikirj-Dinä osaatkin todella hyvin luoda ihan oman säntillisen säännöstön, jota osaa noudattaa vain yksi ihminen. Sinä.
Ja voit muuttaa myös sitä säännöstöä tarpeen mukaan. 😄
Eikä kenenkään lapsen toivottavasti tarvitse harrastaa kilpaurheilua väkisin.... uskon, että nyt tuoltakin huuhkajista ei kukaan ole väkisin viety jalkapalloa pelaamaan pienenä... mutta yksikään ei varmasti ole sitä mieltä, että heiltä on vadittu liikaa pienenä. 😊interlocutrice kirjoitti:
Se riippuu siitä, miten asian esittää.
Mutta uskoisin, että jos vaikka minä laatisin tänne säännöt minkä mukaan mentäis, Wuppiskin niihin tyytyisi. Sitä en tiedä näkyiskö häntä täällä? Varmaan opettelisi hiihtämään ja laturaivoaisi. 🤣Ai olen vai? 🤨
Wwuwuw kirjoitti:
Ai olen vai? 🤨
Niin mitä olet? Kertonut, että persujen huudattaminen on viihdyttävää? Olet...
Oletko käyttänyt nimitystä persuätmi? Olet.interlocutrice kirjoitti:
Niin mitä olet? Kertonut, että persujen huudattaminen on viihdyttävää? Olet...
Oletko käyttänyt nimitystä persuätmi? Olet.Niin, sanoin että onhan näissä persuissa oma viihdearvonsa..kin.
Persuätmi, niin? Jos kerran on persu ja ätmi..Wwuwuw kirjoitti:
Niin, sanoin että onhan näissä persuissa oma viihdearvonsa..kin.
Persuätmi, niin? Jos kerran on persu ja ätmi..Niin, siis noihin vastasin oikein, mitä muuta? 😊
Niin, siis noihin vastasin oikein, mitä muuta? 😊
Ei muuta kuin..
Nokka kohti höyhensaaria..Wwuwuw kirjoitti:
Ei muuta kuin..
Nokka kohti höyhensaaria..No räppäsen osan sullekin... mutta kylläpä sä tiedät mitä ajan takaa, etkä voi kieltää.
En väitä pulmuseks itseänikään, mutta tietyssä vaiheessa sitä vaan räjähtää jotain... oot itsekin hermostunut mulle. Mutta etpähän ole haukkunut ikinä. Johonkin se taipunen loppuu...
Mutta öitä. 😴
"kun tulee jotain minua, tai minun hahmoa kohtaan tulevaa uhkailua," Pidätkö parempana tällaisen seurausta jossa monet alkavat luomaan hahmoja ja tekemään entistä provosoivempia aloituksia odotaen milloin joku astuu miinaan?
Ajatus netin kielimailman siivoamisesta toki kannatan mutta on rehellisesti tunnustettava että ei mulla siihen mitään valmista sapluunaa ole.
Yksi keino varmaan on vastata asiallisesti provosoiviinkiin viesteihin tai jättää ne huomiotta. Esimerkiksi mainittu "miten käyttäisit naista"; ensireaktio tuohon on negatiivinen mutta kun oikein mietin niin varmasti itse käyttäisin naisnäkökulmaa värimailman valinnassa kun aloitan tänne sisäremppaa.Jokaisella olisi vain yksi hahmo. Tännekin voisi tehdä vain yhden hahmon vaikka pankkitunnuksilla. Niitten takana on vain yksi ihminen. Sama jokapuolella nettiä...
Käytätkö sinä muka tuolloin naista? Minusta et... saat vaan näkökulmaa ja mielipidettä.interlocutrice kirjoitti:
Jokaisella olisi vain yksi hahmo. Tännekin voisi tehdä vain yhden hahmon vaikka pankkitunnuksilla. Niitten takana on vain yksi ihminen. Sama jokapuolella nettiä...
Käytätkö sinä muka tuolloin naista? Minusta et... saat vaan näkökulmaa ja mielipidettä.Joissain kiinalaisissa nettipeleissä on pitänyt pelihahmon sukupuoli todistaa omalla henkilökortilla. Haluaisitko samanlaista valvontaa meidän yhteiskuntaan, jossa joku taho ulottaa lonkeronsa henkilökohtaiseen elämääsi?
Palstakamu kirjoitti:
Joissain kiinalaisissa nettipeleissä on pitänyt pelihahmon sukupuoli todistaa omalla henkilökortilla. Haluaisitko samanlaista valvontaa meidän yhteiskuntaan, jossa joku taho ulottaa lonkeronsa henkilökohtaiseen elämääsi?
Oikeastaan kyllä. Ei minua haittaa. Jos tietojsni urkitaan jossain, vaikka omassa kannassa ja käytetään vääriin käsiin, se on tietoturvarikos.
Ja jos pelkää sellaista, ei tarvitsisi tulla nettiin tuottamaan mitään sisältöä ja piste.interlocutrice kirjoitti:
Oikeastaan kyllä. Ei minua haittaa. Jos tietojsni urkitaan jossain, vaikka omassa kannassa ja käytetään vääriin käsiin, se on tietoturvarikos.
Ja jos pelkää sellaista, ei tarvitsisi tulla nettiin tuottamaan mitään sisältöä ja piste.Onneksi ei olla siinä pisteessä vielä :D. Piste.
- Anonyymi
Ja jos pelkää sellaista, ei tarvitsisi tulla nettiin tuottamaan mitään sisältöä ja piste.Ei helvetti mikä karmiva ajatus. Jäisi kyllä netin käyttäminen siihen paikkaan. Arvostan itseäni sen verran että arvostan yksityisyyttäni.
Nuo tietoturvarikokset kiinnosta ketään vittujakaan oikeassa elämässä. Voit viedä poliisille sellaiset. Naureskeltavaksi. Anonyymi kirjoitti:
Ei helvetti mikä karmiva ajatus. Jäisi kyllä netin käyttäminen siihen paikkaan. Arvostan itseäni sen verran että arvostan yksityisyyttäni.
Nuo tietoturvarikokset kiinnosta ketään vittujakaan oikeassa elämässä. Voit viedä poliisille sellaiset. Naureskeltavaksi.No luultavasti niin joskus tulee käymään. Ethän nyttenkään saa edes omia tietojasi, jos et identifioidu jotenkin. Kaikki tiukkenee ja menee nettiin. Tämä on vain ajan kysymys...
No luultavasti niin joskus tulee käymään. Ethän nyttenkään saa edes omia tietojasi, jos et identifioidu jotenkin. Kaikki tiukkenee ja menee nettiin. Tämä on vain ajan kysymys...
Ja toisaalta, ei minua harmittaisi jos et tänne enää kirjoita. Vaikka oletkin asiallisen kuuloinen. Se olisi silti sopiva hinta.
- Anonyymi
Montako asiallista kommenttia ketjussa?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17004317/kayttaisitko-naista - Anonyymi
Ehdottomasti sankitioita. Paras on banni, ainakin muutama kuukausi. Sakkokin olisi periaatteessa hyvä rangaistus typeryydestä. Silti uskon poliittisista syistä, ettei hyvätuloiset ja varakkaat täällä öyhötä, nimittele ja solvaa, vaan muutama ihminen sieltä tulotason alemmasta päästä. Sakot jäisi maksamatta. Niiden perintään menisi turhaa yhteiskunnan rahaa.
- SheenaNo sitten ei enää kirjoittele, ennenkuin on maksanut sakkonsa. Ja sehän voisi koskea kaikkia palstoja. Helppo homma nykyään.
Mäkin olen ehdottanut samaa, että poliiseille oikeus sakottaa näissä tapauksissa samaan tapaan kuin ylinopeuksissakin.
Mä uskoinkin, että sulle kävis hyvin. Lineri vois ämpyillä, mutta siinäpähän ämpyilis. 🤣
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1825067Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813636SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt502661SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun162378SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412296Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1012222Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?292097Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan732084Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja912045Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet211566