VL näytti todelliset nahkansa, polkemalla Jeesuksen Herruutta.

Uuden Testamentin mukaan Jeesus on Herra ja kaikkivaltias. Hänen valta koskee kaikkea ihmiskuntaa, sekä tapahtumia.
SRK ei ole kristillinen kirkko, vaan Jehovan todistajien tavoin heillä ei ole Jeesusta, vaan Jumala, siksi nyt alkavat "suviseurat" ovat ottaneet tunnusteeksi VT;n Israelille osoitetusta Psalmeista (31,2) jolloin Jumala (Adonai, El) oli kaikkivaltias Jumala, niin kauna kunnes Hän luovutti vallan Pojalleen n. vuosi ennen Hänen kuolemaansa. Matt 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
UT;n vahvistus; Matt 11;27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
VT;n vahvistus; Dan 7;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

Onko nämä tuttuja Velluille, jollei ole, kannattaa opiskella, sillä lahko on mennyt pakanallisuuteen niin syvälle, että jopa maaliko puhujatkin jakelevat syntejä anteeksi pelkällä vilkuttelulla ja nostavat itsensä Jesuksen yli, jopa muka pidättävät Jeesuksen jo sovittamat synnitkin ristillä.

Kannattaako heidän puhua olevansa kristittyjä? - Ei, - suksen veressä.

Kauas on SRK ajautunut pelastavasta uskosta, jossa Kristus on Herra.

35

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

sinä pilkkaat taas Pyhää Henkeä vääristelemällä synninpäästön sanoja, jotka lausutaan Pyhän Hengen voimasta.

• Minkä Pyhän Hengen voimassa, koska se ei esiinny Raamatussa eikä edes yksikään ihminen Raamatussa mennyt Jeesuksen yli jakamalla ja pidättämällä syntejä lähimmäiseltä, ei edes opetuslapset.
        Elät pakanallisessa opissa, vailla pelastusta.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Minkä Pyhän Hengen voimassa, koska se ei esiinny Raamatussa eikä edes yksikään ihminen Raamatussa mennyt Jeesuksen yli jakamalla ja pidättämällä syntejä lähimmäiseltä, ei edes opetuslapset.
        Elät pakanallisessa opissa, vailla pelastusta.

Voi voi poika poloista kun on pimentynyt.

• Anonyymi

Kertauksena aiemmista keskusteluista: Sinä itse irtaannut apostolisesta uskontunnustuksesta, jossa Isää Jumalaa pidetään kaikkivaltiaana ja Jeesusta Jumalan ainoana Poikana. Nostat Kaikkivaltiaan Isän valtuuttaman Pojan kaikkivaltiaaksi sekoittaen kaikkivaltaan ja valtuutetun Herran ja kuninkaan. Sitoutuminen apostoliseen uskontunnustukseen on 100-luvulta j. Kr. alkaen ollut yksi kristityn tunnusmerkki ja olet siksi vahvasti harmaalla alueella sanoessasi Jeesusta kaikkivaltiaaksi. Yhdessäkään raamatunkohdassa Jeesusta ei sanota kaikkivaltiaaksi, vaan jokaisessa esiin nostamassasi kohdassa puhutaan Isän Pojalleen antamasta valtuutuksesta. Jeesus Kristus on kolmiyhteisen Jumalan ainoa Poika, tosi ihminen, tosi Jumala, yksi yhden Jumalan kolmesta persoonasta, joilla jokaisella on oma tehtävänsä. Hän istuu Jumalan, Isän, Kaikivaltiaan oikealla puolella, ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, Isän hänelle antaman tehtävän ja valtuutuksen mukaisesti. Jeesus ei omien sanojensa mukaan tiedä viimeisen päivän tarkkaa ajankohtaa, vaan sen tietää Jeesuksen mukaan yksin Isä Jumala. Isä on luonut, Poika lunastanut, Pyhä Henki pyhittää. Kristuksen työ maan päällä jatkuu Pyhän Hengen kautta Hänen seurakunnassaan.

• Minä elän todella kaukana kaikesta ihmisopista.
        Jeesus sanoi selloin, kun Hänellä ei vielä ollut kaikkea valtaa, Isänsä antamana, että Hän vain sen tietää.
        Nyt Jeesus on kaikkivaltias ja asia on Hänen päätettävissä.
        Isä on kyllä luonut, mutta Jeesuksen kautta.
        Johannes 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

Huomioi se, että pimeys ei sitä käsitä.

Yhtä pimeydessä matkaat myös Rooleissa.

Isä lunasti,
        Poika sovitti,
        Pyhä Henki kirkastaa Kristusta.

Se on totta, että Jeesuksen työ jatkuu, kuten Hän itse sanoo; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        - Se seurakunta joka on Kristitty seurakunta ja kulmakivi on Jeesus, sekä tyhjä risti katolla, on kristitty, eikä se, kun Suviseurojen Herra onkin Jumala, Israelin, Jaakobin Jumala, eli vanha liitto, vaan uuden liiton Jumala on myös Jeesus; Joh 10;30 Minä ja Isä olemme yhtä." (alkukielellä).
        Henki jakaa armolahjoja, jopa kuolleista herättämisen lahjoja jota kristityt seurakunnat ovat pullollaan, ja myös SRK vielä -60 luvulla puhuttiin kielillä, mutta Henki ja Jeesus lähti pois, kun hoiturit tekivät yhteistyötä saatana kanssa.

Me elämme tässä ohjelmassa, Matt 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Te ette.

Kirjoitat, ettei yhdessäkään kohdassa Raamattu sano Jeesusta kaikkivaltiaaksi? Käsittämätöntä pimeyttä, asiassa joka on esillä koko Raamatussa, laitan joitain kohtia, miten suhtaudut siihen; Matt 28;19, Matt 11,27 ja vahvistus VT;ssä Dan. 7:14.

On pakko sanoa, olen pitänyt teologina satoja saarnoja sekä Raamattu- tunteja, vain kaksi ei ole myöntänyt asiaa, vaikka lukivat näitä muutamia jakeita kymmeniä minuutena muiden katsellessa, pimeys on niin syvällä, että Jumala on pikeyttäneet heidät, ja molemmat olivat Velluja.

• Anonyymi

SIis ettekö tiedä Jeesusta, Tuomaan Evankeliumi ja Jeesus:"Minä Olen kaikkien HENKIEN Isä". Hän oli ihminen, monessa samanlainen kuin me, eli Ihminen on omalla planeetallammekin Henkien Isä, koska Ihminen kuten jotkut muutkin olennot taivaan avaruudessa, etsivät henkistä informaatiota, jossa muutoin kaoottinen ja satunnainen henkikin löytää kuolevaisessa ruumiissa olevan olennon kuten ihmisen avulla tietoa itsestään... Jos Jeesus oli Henkien Isä, mutta veljensä olivat samanlaisia, olivatko he silti Isiä jollekin ERI ominaisuudelle, kuin sanoille henkineen? "Kirjain kuolettaa, mutta HENKI tekee eläväksi". Ihminen voidaan pistää suorittamaan niin hyvää kuin pahaakin, valinnanvapaus on usein melko turha illuusio, koska Jumala voi kenet hyvänsä Hän haluaa panna - pakosta tai vapaaehtoisesti - suorittamaan hyvää, kuin pahaakin. Se kaikki riippuu silti siitä, missä asiassa olemme korkeasti koulutettuja ammattilaisia => HYVIÄ, ja missä emme halua suoritua muihinkaan verrattuna edes siedettävästi => PAHOJA! Kreationistien tiede on ollut vasta pahaa, ja esim. evoluutionistien ateistisiipi on puolestaan uskontona kelvoton.

• Anonyymi

Älkäiä panetelko veljiänne, veljet! "Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi." Ei ole kuin valhetta sekin, jos luulottele, että uskostaan Jeesukseen todistava "veli", on "pelastuksen ulkopuolella"! Ei nämä nykyiset uskonlahkojen opit ole kuin juupas/eipäs jollekin oudolle opinkohdalle, josta kukaan IHMINEN ei tiedä edes että kumminpäin se oli oikein/väärin tai hyvää/pahaa... Molemmilla asioilla oli paikkansa, eikä ihminen ole itsessään vaikuttavan hengen herra,iIlman Jeesustaan... Jos olet huono ja paha kaikessa, Herra voi käyttää sitäkin, tai jos loistava ja hyvä kaikessa, niin silloin Herruus käyttää sitäkin, vaikka oikea enkeli on aina lähellä langeta poies oikeudestaan, jos hän ei kaiken tehtyään sano Jumalalle:"Olen vain arvoton palvelijaksi, tee minulle jatkossa kuten parhaaksi näet".
        Isaac Newtonkin tiedätte, ette voi jättää yliopistossa fysikkan tunnilla hänen oppejaan opettelemattaa, ilman että annatte hänelle kunniaa laskentoon liittyvillä oivalluksillaan, samoin ette voi olla Jeesukselle mieleen, jos kiellätte häneltä herruuden asioissa, joissa Hän todella oli/on Herra... Ette te siinä tapaukessa löydä itsekään sitäkään tietoa ja taitoa, missä itsekin olette "HERRA".
        Tai jos panettelette, niin jopa jehovalaiset tietävät, että syyttäjä on panettelija ja siis kyse Saatanan hengestä... Nuhteet on oikein, mutta panettelija haluaa kohteensa lisäksi joutumaan häpäisyyn ja nauettavaksi...
        Mutta koska tiedän, että silti panettelette jatkossakin, niin älkää silti joutuko heti helvettiin, syyttämällä pelkkää kirjainsoopaa suomi24:ssa kunnian loukkaukseksi oikeusistuimissa tms...

• Anonyymi kirjoitti:

SIis ettekö tiedä Jeesusta, Tuomaan Evankeliumi ja Jeesus:"Minä Olen kaikkien HENKIEN Isä". Hän oli ihminen, monessa samanlainen kuin me, eli Ihminen on omalla planeetallammekin Henkien Isä, koska Ihminen kuten jotkut muutkin olennot taivaan avaruudessa, etsivät henkistä informaatiota, jossa muutoin kaoottinen ja satunnainen henkikin löytää kuolevaisessa ruumiissa olevan olennon kuten ihmisen avulla tietoa itsestään... Jos Jeesus oli Henkien Isä, mutta veljensä olivat samanlaisia, olivatko he silti Isiä jollekin ERI ominaisuudelle, kuin sanoille henkineen? "Kirjain kuolettaa, mutta HENKI tekee eläväksi". Ihminen voidaan pistää suorittamaan niin hyvää kuin pahaakin, valinnanvapaus on usein melko turha illuusio, koska Jumala voi kenet hyvänsä Hän haluaa panna - pakosta tai vapaaehtoisesti - suorittamaan hyvää, kuin pahaakin. Se kaikki riippuu silti siitä, missä asiassa olemme korkeasti koulutettuja ammattilaisia => HYVIÄ, ja missä emme halua suoritua muihinkaan verrattuna edes siedettävästi => PAHOJA! Kreationistien tiede on ollut vasta pahaa, ja esim. evoluutionistien ateistisiipi on puolestaan uskontona kelvoton.

Joko pitää etsiä Jeesusta Raamatun ulkoisista tappajien Kirjasta.
        Kaukana Jeesus on teistä

• Anonyymi kirjoitti:

Älkäiä panetelko veljiänne, veljet! "Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi." Ei ole kuin valhetta sekin, jos luulottele, että uskostaan Jeesukseen todistava "veli", on "pelastuksen ulkopuolella"! Ei nämä nykyiset uskonlahkojen opit ole kuin juupas/eipäs jollekin oudolle opinkohdalle, josta kukaan IHMINEN ei tiedä edes että kumminpäin se oli oikein/väärin tai hyvää/pahaa... Molemmilla asioilla oli paikkansa, eikä ihminen ole itsessään vaikuttavan hengen herra,iIlman Jeesustaan... Jos olet huono ja paha kaikessa, Herra voi käyttää sitäkin, tai jos loistava ja hyvä kaikessa, niin silloin Herruus käyttää sitäkin, vaikka oikea enkeli on aina lähellä langeta poies oikeudestaan, jos hän ei kaiken tehtyään sano Jumalalle:"Olen vain arvoton palvelijaksi, tee minulle jatkossa kuten parhaaksi näet".
        Isaac Newtonkin tiedätte, ette voi jättää yliopistossa fysikkan tunnilla hänen oppejaan opettelemattaa, ilman että annatte hänelle kunniaa laskentoon liittyvillä oivalluksillaan, samoin ette voi olla Jeesukselle mieleen, jos kiellätte häneltä herruuden asioissa, joissa Hän todella oli/on Herra... Ette te siinä tapaukessa löydä itsekään sitäkään tietoa ja taitoa, missä itsekin olette "HERRA".
        Tai jos panettelette, niin jopa jehovalaiset tietävät, että syyttäjä on panettelija ja siis kyse Saatanan hengestä... Nuhteet on oikein, mutta panettelija haluaa kohteensa lisäksi joutumaan häpäisyyn ja nauettavaksi...
        Mutta koska tiedän, että silti panettelette jatkossakin, niin älkää silti joutuko heti helvettiin, syyttämällä pelkkää kirjainsoopaa suomi24:ssa kunnian loukkaukseksi oikeusistuimissa tms...

Oletkohan Sinä nyt oikealla palstalla?
        Miksi olet katkera kaikkivaltiaalle Jeesukselle.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Minä elän todella kaukana kaikesta ihmisopista.
        Jeesus sanoi selloin, kun Hänellä ei vielä ollut kaikkea valtaa, Isänsä antamana, että Hän vain sen tietää.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

Isä lunasti,
        Poika sovitti,

Se on totta, että Jeesuksen työ jatkuu, kuten Hän itse sanoo; Matt 28;18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        - Se seurakunta joka on Kristitty seurakunta ja kulmakivi on Jeesus, sekä tyhjä risti katolla, on kristitty, eikä se, kun Suviseurojen Herra onkin Jumala, Israelin, Jaakobin Jumala, eli vanha liitto, vaan uuden liiton Jumala on myös Jeesus; Joh 10;30 Minä ja Isä olemme yhtä." (alkukielellä).
        Henki jakaa armolahjoja, jopa kuolleista herättämisen lahjoja jota kristityt seurakunnat ovat pullollaan, ja myös SRK vielä -60 luvulla puhuttiin kielillä, mutta Henki ja Jeesus lähti pois, kun hoiturit tekivät yhteistyötä saatana kanssa.

Me elämme tässä ohjelmassa, Matt 28;19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Te ette.

Kirjoitat, ettei yhdessäkään kohdassa Raamattu sano Jeesusta kaikkivaltiaaksi? Käsittämätöntä pimeyttä, asiassa joka on esillä koko Raamatussa, laitan joitain kohtia, miten suhtaudut siihen; Matt 28;19, Matt 11,27 ja vahvistus VT;ssä Dan. 7:14.

On pakko sanoa, olen pitänyt teologina satoja saarnoja sekä Raamattu- tunteja, vain kaksi ei ole myöntänyt asiaa, vaikka lukivat näitä muutamia jakeita kymmeniä minuutena muiden katsellessa, pimeys on niin syvällä, että Jumala on pikeyttäneet heidät, ja molemmat olivat Velluja.

#On pakko sanoa, olen pitänyt teologina satoja saarnoja sekä Raamattu- tunteja#
        Noilla pitämiläsi saarnoilla ja r-tunneilla olet levittänyt subjektiivistä harhaista tulkintaasi Raamatusta,

• Anonyymi kirjoitti:

#On pakko sanoa, olen pitänyt teologina satoja saarnoja sekä Raamattu- tunteja#
        Noilla pitämiläsi saarnoilla ja r-tunneilla olet levittänyt subjektiivistä harhaista tulkintaasi Raamatusta,

Laita kohde, missä olen subjektiivinen?
        Oletko katkera, sillä ihmisiä on tullut upotuskasteille hyvin suuri määrä, enemmän mitä koko Vellujen kastettuaja on yhteensä.
        Jeesushan käskee kastaa uskoon tulleet, Matt 28;9 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
        Kuulin kerran eräältä teikäiseltä, ettei sellaista ole teidän Raamatussa, oli Ranualta.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Laita kohde, missä olen subjektiivinen?
        Oletko katkera, sillä ihmisiä on tullut upotuskasteille hyvin suuri määrä, enemmän mitä koko Vellujen kastettuaja on yhteensä.
        Jeesushan käskee kastaa uskoon tulleet, Matt 28;9 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
        Kuulin kerran eräältä teikäiseltä, ettei sellaista ole teidän Raamatussa, oli Ranualta.

En ole vl. Luterilaisenakin ihmetyttää sinun näkemyksesi uskosta ja Raamatusta.
        Olethan ammentanut oppisi vapaitten suuntien koulutuksessa ja parissa. Koeta nyt viihtyä omiesi parissa oppeinesi. Vaikutat itse asiassa tyhmältä ja hakkaat päätäsi oppiesi kanssa kantoon. Kuka luterilainen nyt olisi kiinnostunut sinun höpötyksistäsi.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole vl. Luterilaisenakin ihmetyttää sinun näkemyksesi uskosta ja Raamatusta.
        Olethan ammentanut oppisi vapaitten suuntien koulutuksessa ja parissa. Koeta nyt viihtyä omiesi parissa oppeinesi. Vaikutat itse asiassa tyhmältä ja hakkaat päätäsi oppiesi kanssa kantoon. Kuka luterilainen nyt olisi kiinnostunut sinun höpötyksistäsi.

Koska olet noin älykäs, että pystyt miestä tuntemattomana ihmettelemään uskoani.
        Kerro hieman omastasi ja keneen, katostaan sitten voitko vastata huutoosi.
        Minä kylläkin Israelin heimoon ja huoneeseen kuuluvana ihmettelen sitä, että joku luottaa ihmisiin kuten Lutheriin, joka oli tappaja, sekä Hitlerin oppi- isä.
        Lue mitä Gen 1;12 sanoo niistä Jumalan suulla, jotka vihaavat ja vahingoittavat Jumala omaisuuskansaa, mitä tuo juoppo teki, käskemällä mennä tappamaan meikäläiset ja tummat, jotka ovat puoleksi juutalaisia.
        Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Siksi ettei totuus unohtuisi.

Palataan siihen uskoon, kunhan kerrot jotain itsestäsi?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Koska olet noin älykäs, että pystyt miestä tuntemattomana ihmettelemään uskoani.
        Minä kylläkin Israelin heimoon ja huoneeseen kuuluvana ihmettelen sitä, että joku luottaa ihmisiin kuten Lutheriin, joka oli tappaja, sekä Hitlerin oppi- isä.
        Lue mitä Gen 1;12 sanoo niistä Jumalan suulla, jotka vihaavat ja vahingoittavat Jumala omaisuuskansaa, mitä tuo juoppo teki, käskemällä mennä tappamaan meikäläiset ja tummat, jotka ovat puoleksi juutalaisia.
        Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Höpöjuttujas kirjoittelet. Ei ole eroa juutalaisella ja kreikkalaisella. Tuo Luther korttisi on vain sinulla, joka näet vain huonot puolet. Jos Luther noin on lausunut ja se olisi toteutunut, niin tämäkin palsta olisi asiallisempi ilman vapaitten suuntien puolijuutalaista.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Minä elän todella kaukana kaikesta ihmisopista.

Isä lunasti,
        Poika sovitti,

Te ette.

Tuosta ei saada kiistaa, että Isä on luonut maailman Kristuksen kautta. Johanneksen evankeliumin ohella myös Paavali tuo asian selvästi esille: "Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan, hänen, joka on meidän lunastuksemme, syntiemme anteeksianto. Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt. Hänen välityksellään luotiin kaikki, kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten. (Kol. 1:13-16.)

Sen sijaan havaitsen uuden kiistanaiheen viestistäsi: väität Isän lunastaneen? Voitko avata ajatuskulkuasi vähän? Minusta Raamattu puhuu Jeesuksen lunastuksesta, esim. Kol. 1:14 yllä ja Ef. 1:7: "Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto." Pojasta sovittajana olen samaa mieltä, mutta eikö ihmiskunta juuri lunastettu Jeesuksen sovitustyön voimalla?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Tuot usein aktiivisesti esiin geneettistä juutalaisuuttasi. Montako prosenttia juutalaisuusaste on, jos polveutuu 1700-luvulla eläneestä juutalaisesta, mutta muut haarat ovat suomalaisia? :)

• Anonyymi kirjoitti:

Tuot usein aktiivisesti esiin geneettistä juutalaisuuttasi. Montako prosenttia juutalaisuusaste on, jos polveutuu 1700-luvulla eläneestä juutalaisesta, mutta muut haarat ovat suomalaisia? :)

Minun osaltani se ei mene niin, sillä äitini on juutalaista heimoa ja Isäni Israelilaista kansaa, Isaskarin jälkeläinen.
        Pakanatkin polveutuu jostain pakanasta, jotka elivät joskus.
        Juutalaisuutta geneettisyyttä leimaa omalimaisuus, jolla me lähes aina tunnistamme kansamme, niin Suomessa kun minut tunnistetaan Pyhässä maassa.
        Miksi tuon, siksi että osaisitte arvostaa Israelia, sillä Abrahamin siunaus kattaa kaikki ne ihmiset, jotka Israelia ja Hänen kansaansa kunnioittavat. Toinen vaihtoehto on Jumalan kirous ihmisen päälle, muuten ainut asia, missä Jumala kiroaa ihmisiä.
        1 Moos 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        Siunausta minä Teille haen ja parannusta.
        Gal 3;1 8 Pyhät kirjoitukset tiesivät jo edeltäpäin, että Jumala tekee vanhurskaiksi kansat, kun ne uskovat. Jumala näet ilmoitti edeltäpäin Abrahamille hyvän sanoman: sinun kanssasi saavat kaikki kansat siunauksen.
        Abrahamista alkoi koko usko Jumalaan ja Jeesukseen, sekä syntiinlankeemuksen jälkeiseen Pyhään tiehen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuosta ei saada kiistaa, että Isä on luonut maailman Kristuksen kautta. Johanneksen evankeliumin ohella myös Paavali tuo asian selvästi esille: "Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan, hänen, joka on meidän lunastuksemme, syntiemme anteeksianto. Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt. Hänen välityksellään luotiin kaikki, kaikki mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten. (Kol. 1:13-16.)

Sen sijaan havaitsen uuden kiistanaiheen viestistäsi: väität Isän lunastaneen? Voitko avata ajatuskulkuasi vähän? Minusta Raamattu puhuu Jeesuksen lunastuksesta, esim. Kol. 1:14 yllä ja Ef. 1:7: "Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto." Pojasta sovittajana olen samaa mieltä, mutta eikö ihmiskunta juuri lunastettu Jeesuksen sovitustyön voimalla?

Hyvä kirjoitus, mutta olen saanut kasvatuksen, sekä koulutuksen siitä, että Isä lunasti ihmiskunnan Poikansa verellä, joka sovitti lain rikkomuksemme niin, että Isä kokee meidät jälleen lapseksemme.

• Anonyymi kirjoitti:

Höpöjuttujas kirjoittelet. Ei ole eroa juutalaisella ja kreikkalaisella. Tuo Luther korttisi on vain sinulla, joka näet vain huonot puolet. Jos Luther noin on lausunut ja se olisi toteutunut, niin tämäkin palsta olisi asiallisempi ilman vapaitten suuntien puolijuutalaista.

Avaatko ensin sen, kuka ja millainen on puolijuutalainen?
        Onko se millainen geneettisestä?
        Jumalalla on vain yksi kansa, ja se on Israel, johon kuuluu myös Juuda ja ne yhtenä kansana ovat myös tulevan Uuden Jerusalemin Hallituksessa nimellä Israelin 24 pyhää, mukana on myös siinä Jeesuksen seurakunta, 144 tuhatta yms.
        Myös Israel on ainut kansa, joka päältä Jumala vetää peitteen pois, josta Room. 11:26
        Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
        Vahvistus asiasta Jes 59;20 Mutta Siioniin Herra tulee vapauttajana, Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana, kun he luopuvat rikkomuksistaan, sanoo Herra.

Joten erojakin on.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Minun osaltani se ei mene niin, sillä äitini on juutalaista heimoa ja Isäni Israelilaista kansaa, Isaskarin jälkeläinen.
        Pakanatkin polveutuu jostain pakanasta, jotka elivät joskus.
        Juutalaisuutta geneettisyyttä leimaa omalimaisuus, jolla me lähes aina tunnistamme kansamme, niin Suomessa kun minut tunnistetaan Pyhässä maassa.
        Miksi tuon, siksi että osaisitte arvostaa Israelia, sillä Abrahamin siunaus kattaa kaikki ne ihmiset, jotka Israelia ja Hänen kansaansa kunnioittavat. Toinen vaihtoehto on Jumalan kirous ihmisen päälle, muuten ainut asia, missä Jumala kiroaa ihmisiä.
        1 Moos 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        Siunausta minä Teille haen ja parannusta.
        Gal 3;1 8 Pyhät kirjoitukset tiesivät jo edeltäpäin, että Jumala tekee vanhurskaiksi kansat, kun ne uskovat. Jumala näet ilmoitti edeltäpäin Abrahamille hyvän sanoman: sinun kanssasi saavat kaikki kansat siunauksen.
        Abrahamista alkoi koko usko Jumalaan ja Jeesukseen, sekä syntiinlankeemuksen jälkeiseen Pyhään tiehen.

Kiitos vastauksestasi. Pohdin tuota Abrahamin kohtaa. Se on VT:sta ja arvostelet usein lainauksia VT:sta. Tässä kuitenkin lainaat itse VT:ia. Osaatko avata, miten erottelet ne VT:n kohdat, jotka ovat voimassa niistä, jotka ovat jo mennyttä aikaa?

Tarkoittaako 1. Moos. 12:1-3 Aabrahamin jälkeläisten valtion, Israelin, sotatoimien tukemista kaikissa tilanteissa? Vai voiko se tarkoittaa jotain muuta?

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Pohdin tuota Abrahamin kohtaa. Se on VT:sta ja arvostelet usein lainauksia VT:sta. Tässä kuitenkin lainaat itse VT:ia. Osaatko avata, miten erottelet ne VT:n kohdat, jotka ovat voimassa niistä, jotka ovat jo mennyttä aikaa?

Tarkoittaako 1. Moos. 12:1-3 Aabrahamin jälkeläisten valtion, Israelin, sotatoimien tukemista kaikissa tilanteissa? Vai voiko se tarkoittaa jotain muuta?

Laissa arvostelen sen liittämistä kristityn elämään, mutta en Jumalan sanomisia, jotka ovat hermeneuttisia vahvistuksia Uuteen liittoon, josta otan muutaman.
        Tässä niitä. Ap. t. 7:3; Hepr. 11:8, Ap. t. 3:25; Gal. 3;8,
        Abrahamin ja Jumalan liitto ihmiskunnalle, on ehkä minkään muun ihmisen eniten antavavia myös pakanoille.
        Olen pitänyt aiheesta (tilattuna) ja se uutena version 2 vuotta, 3 h viikossa ja Hänen liitto Jumalan kanssa on laajin, sitten Jeesuksen liiton, joka on kaikkivaltias.
        Me hebrealaiset puhumme Jumalasta, lisäten siihen, että Abrahamin, Jaakobin ja Israelin Jumala, jolloin erehtymisen sijaa ei ole, se on Hebreaksi, Adonai, tai El.
        Sinä voit itse tutustua noihin filistealaisten hyökkäyksiin, johon Israel oikeutetusti vastaa.
        Israel ei ole kertaakaan aloittanut kahinaa, mutta antaa kyllä ymmärtää, että - Sitä saa mitä tilaa.
        Oletko viettänyt aikaasi siellä, minä olen ja muutaman kymmenen metrin päähän tuli yksi 122 millinen raketti, joka aktivoituu juoksu, tai voimakkaasta kävelystä, tyhmyyttäni ja Tykistön miehenä kaivoin sen verran näkyviin, että löytyi teksti USSR. Kuvan saat minulta.

Voitas ajatella niin, kuten filistealaiset tekevät, että Ruotsi heittelisi eritasoisia pommeja meidän kansamme päälle, keksimäärin pari tuhatta kappaletta päivässä, reagoitaisiinko? Uskon että vastattaisiin ja samalla mitalla.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Hyvä kirjoitus, mutta olen saanut kasvatuksen, sekä koulutuksen siitä, että Isä lunasti ihmiskunnan Poikansa verellä, joka sovitti lain rikkomuksemme niin, että Isä kokee meidät jälleen lapseksemme.

"Lunastaja – Jeesuksen katsotaan kuolemallaan lunastaneen kristityt synnistä, kuolemasta ja pahan vallasta (ja maailmalta)."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Jumala_(kristinusko)

Mitä ajatuksia tämä herättää. Jumala antoi Jeesuksen uhriksi, mutta eikö juuri Jeesus ollut se, joka elämällään, kärsimisellään ja kuolemallaan lunasti?

• Anonyymi

Raamatussa ei ole sanoja JEESUS KAIKKIVALTIAS.
      Luuk. 22:69
      Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Kaikkivaltiaan oikealla puolella." [Ps. 110:1; Mark. 13:26 ; Ap. t. 7:56; Room. 8:34; Hepr. 1:3]
      Jussi näytti sarvensa, isänsä sarvet.

• Voi pimeyttä; Lue Matt 28;19, Matt 11,27 ja Dan 7;14
        Jussista en tiedä muuta kun on Pyhä, mutta Sinä et osaa edes lukea.

• Anonyymi

Höh, "Kaikki valta Taivaassa ja Maan päällä on annettu minulle!" Kaikki valta => Kaikkivaltias, älä eksy. Helvetin Herra ei ole silti Jeesus, Peto ja väärä proveetta nykyään, ei vielä Saatana, koska Saatana Ilmestyskirjan mukaan syöstään Helvettiin, vasta 3. maailmansodan jälkeen, joka tulee noin 800-1000 vuoden päästä. EI HELVETIN HERRA OLE JEESUS - vaikka tiedetään Hänen etsivän niistä unituoleloista, maailman viettelyksiin eksyneitä palvelijoitaan ja jopa Jumalan lapsia... EI sillä ole väliä Jeesukselle, silloin, onko henkilöllä kuollut jo liharuumis vai ei...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höh, "Kaikki valta Taivaassa ja Maan päällä on annettu minulle!" Kaikki valta => Kaikkivaltias, älä eksy. Helvetin Herra ei ole silti Jeesus, Peto ja väärä proveetta nykyään, ei vielä Saatana, koska Saatana Ilmestyskirjan mukaan syöstään Helvettiin, vasta 3. maailmansodan jälkeen, joka tulee noin 800-1000 vuoden päästä. EI HELVETIN HERRA OLE JEESUS - vaikka tiedetään Hänen etsivän niistä unituoleloista, maailman viettelyksiin eksyneitä palvelijoitaan ja jopa Jumalan lapsia... EI sillä ole väliä Jeesukselle, silloin, onko henkilöllä kuollut jo liharuumis vai ei...

Herruus onkin tuntematon käsite niin ateisteille, kuin paholaiselle. JOS EI OLISI, olisi Paholaisellakin Herra, ei sillä ole Herraa, se vaistonvarainen otus, samoin kuin ei ateistitkaan usko IHMISTEN suhteen yhteenkään itse itensä Jumalaksi koroittaneeseen ihmiseen, ja uskotteko, Jeesuskin nauraa, tyhmissä ihmimsissä sitä, että he eivät YMMÄRRÄ, Mooseksen lain lausetta":MINÄ olen Herra, sinun Juimalasi", vertailu muihin herroihin paljastaa heidänkin "nokkimisjärjestyksensä", kun tulevat muiden herrojen valta-alueille, ja vain siksi Jeesus on minulle Herra, että Hänelle ei riittänut tavallinen "evoluutiotieto" siitä, että "Saatana on esikoisten, kuten seemiläisten suuresti "jumaloima" hahmo, vaan koska Israeli oli siti itse NUORIN seemiläisistä kansoista, Hän ymmärsi paremmin kuin muut seemiläiset gurut ja opettajat sen, mitä tiesi KUOPUS eli mm. kreikkalaiset filosofioissan ja tieteessään... Toki Einsteinkin ymmärsi, jotakin fysiikasta, mutta Hän kielsi täysin aiemman juutalaisen perimänsä siksi, että uskoi laskennallisen tieteen olevan nykyaikana kaikille tärkeämpi, kuin vanhat juutalaiset lastenlorut, jonka kaltaisia suomalaiset oppivat jo ala-asteella äikän tunnilla tekemään, yhtä hyviä, kuin Raamattumme jutut.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Voi pimeyttä; Lue Matt 28;19, Matt 11,27 ja Dan 7;14

Etkö sinä saatana tajua, että Raamatussa ei ole sanoja JEESUS KAIKKIVALTIAS.

• Anonyymi

"Ihmisen Poika" ei tarkoita tottapuhuen Jeesusta Ihmisenä, vaan IHMISEN kuten Jeesuksenkin luomistyötä. Kun Jeesus puhui sokeudesta parantuneelle, että "tässähän tämä Ihmisen Poika on, ja keskustelee kanssasi", hän tarkoitti "Ihmisen sanoja", joka on "ihmisen poika" ja myös Raamattua joka sekin on kirja ja luomistöittemme takia "Ihmisen Poika".
        Samanlaisen syntymisestä samanlaiselle lapseksi, emme saisi käyttää uskovina aikuisena paljoakaan ISÄKÄSITETTÄ toisistamme ,kyse on Pyhästä Hengestä välilään lopulta, ja koska Isä on suurempi kuin Poikansa, mutta eihän Ihminen ole aikuisena pienempi enää, paitsi sen hetkiseltä fyysiseltä iältään, ja kokemusmäärissä, kuin biologinen "isänsä". Vauvoille on oikein vielä ja lapsille, puhua biologisesta isästään Isänäkin, koska hän oli vielä silloin melkein kaikessa SUUREMPI kuin siittämänsä "poika"... Aikuisena ihminen on jo isänsä arvoinen, vaikka laahaakin iässä hetken perässään, kuin isänsä, mutta tavallista on silti, etä niin siittäjä- isä kuin poikakin elää ruumiisaan yhtä kauan... Kuolema katkaisee jokaisen tavallisen isänkin pyrittelyt olla kaikessa lastaan suurempi, tämäkin on teille nyt ilosanomana julistettu.
        Ja vaikka joku poika oli siinä isäänsä suurempi, ettei turhaan jäänyt loisimaan muiden vaivana ja yhteiskunnan rahoittamana aina edes kauempaa kuin isänsä...

• Anonyymi kirjoitti:

Et todella tiedä mistä paasaat.
        Missä kaikkivaltias Jeesus on eksynyt.

Missä Helvetti on? Miksi et vastaa siihen? Laittaisi vaikka sen, mitä Raamattu ilmoittaa, mutta kun et tiedä-Valitan.
        Hevettiä ei vielä edes ole, ja siitä Jeesus istu sanoo sen jälkeen kun Hän sanoo teille; - Menkää pois, en tunne teitä.
        Sanoma on seuraava siinä jonossa, jota te "jeesuksettomat" edustatte.; Matt. 25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.

Todella, helvetillä on vasta varaus, ei konkretiaa.

Jumalahan itse antoi saatanalle vallan toimia maan päällä, mutta kielsi tappamasta ihmisiä. Job 1;6 Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.
        7 Niin Herra kysyi saatanalta: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Maata kiertämästä ja siellä kuljeksimasta".
        8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
        9 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
        10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
        11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        12 Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä". Ja saatana meni pois Herran edestä.

Eli täyttä valtaa ei Jumalakaan Hänelle antanut, eikä myöskään Jeesus, kun saatana koetteli Häntä, Luuk 4;12 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."

Saatana on vain paha, joka ei saa enemmän valtaa koskaan, mitä IHMINEN Hänelle antaa.
        Nyt se on saanut Vallan useissa saarnoissakin,,,
        Mutta Jeesuksen tuleminen ja tempaus, ei siihen mene enään kun muutamia vuosikymmeniä Raamatun mukaan, Tuo kolmas maailman sota? Häpeä profeetta. Merkit ovat täynnä ja Jeesus sanoi, että kun Israel itsenäistyy, niin sen jälkeen ei kaikki kerkiä kuomalla kuoleman ja minä olen 3 kk vanhempi, mitä Israel. Lue Matteus 24, jos on Raamattu saatavilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Herruus onkin tuntematon käsite niin ateisteille, kuin paholaiselle. JOS EI OLISI, olisi Paholaisellakin Herra, ei sillä ole Herraa, se vaistonvarainen otus, samoin kuin ei ateistitkaan usko IHMISTEN suhteen yhteenkään itse itensä Jumalaksi koroittaneeseen ihmiseen, ja uskotteko, Jeesuskin nauraa, tyhmissä ihmimsissä sitä, että he eivät YMMÄRRÄ, Mooseksen lain lausetta":MINÄ olen Herra, sinun Juimalasi", vertailu muihin herroihin paljastaa heidänkin "nokkimisjärjestyksensä", kun tulevat muiden herrojen valta-alueille, ja vain siksi Jeesus on minulle Herra, että Hänelle ei riittänut tavallinen "evoluutiotieto" siitä, että "Saatana on esikoisten, kuten seemiläisten suuresti "jumaloima" hahmo, vaan koska Israeli oli siti itse NUORIN seemiläisistä kansoista, Hän ymmärsi paremmin kuin muut seemiläiset gurut ja opettajat sen, mitä tiesi KUOPUS eli mm. kreikkalaiset filosofioissan ja tieteessään... Toki Einsteinkin ymmärsi, jotakin fysiikasta, mutta Hän kielsi täysin aiemman juutalaisen perimänsä siksi, että uskoi laskennallisen tieteen olevan nykyaikana kaikille tärkeämpi, kuin vanhat juutalaiset lastenlorut, jonka kaltaisia suomalaiset oppivat jo ala-asteella äikän tunnilla tekemään, yhtä hyviä, kuin Raamattumme jutut.

Jeesuksen herruus ja kaikkivaltiaisuus on teille outo, joten älä kommentoi kumpaakaan, filosofi.

• Anonyymi kirjoitti:

"Ihmisen Poika" ei tarkoita tottapuhuen Jeesusta Ihmisenä, vaan IHMISEN kuten Jeesuksenkin luomistyötä. Kun Jeesus puhui sokeudesta parantuneelle, että "tässähän tämä Ihmisen Poika on, ja keskustelee kanssasi", hän tarkoitti "Ihmisen sanoja", joka on "ihmisen poika" ja myös Raamattua joka sekin on kirja ja luomistöittemme takia "Ihmisen Poika".
        Samanlaisen syntymisestä samanlaiselle lapseksi, emme saisi käyttää uskovina aikuisena paljoakaan ISÄKÄSITETTÄ toisistamme ,kyse on Pyhästä Hengestä välilään lopulta, ja koska Isä on suurempi kuin Poikansa, mutta eihän Ihminen ole aikuisena pienempi enää, paitsi sen hetkiseltä fyysiseltä iältään, ja kokemusmäärissä, kuin biologinen "isänsä". Vauvoille on oikein vielä ja lapsille, puhua biologisesta isästään Isänäkin, koska hän oli vielä silloin melkein kaikessa SUUREMPI kuin siittämänsä "poika"... Aikuisena ihminen on jo isänsä arvoinen, vaikka laahaakin iässä hetken perässään, kuin isänsä, mutta tavallista on silti, etä niin siittäjä- isä kuin poikakin elää ruumiisaan yhtä kauan... Kuolema katkaisee jokaisen tavallisen isänkin pyrittelyt olla kaikessa lastaan suurempi, tämäkin on teille nyt ilosanomana julistettu.
        Ja vaikka joku poika oli siinä isäänsä suurempi, ettei turhaan jäänyt loisimaan muiden vaivana ja yhteiskunnan rahoittamana aina edes kauempaa kuin isänsä...

Et tunne Raamattua, Jeesushan käytti ITSE Itsestään nimeä Ihmisen Poika.
        Uudessa testamentissa Jeesus puhui itsestään usein kolmannessa persoonassa käyttäen ilmausta "Ihmisen Poika" (kreikankielisessä alkutekstissä ho hyios tū antrōpū). Näin Jeesus julisti olevansa juutalaisten odottama Pelastaja, Messias. Jeesus sanoi muun muassa että Ihmisen Pojalla on valta antaa syntejä anteeksi (Mark 2:10), Ihmisen Poika on sapatinkin herra (Mark 2:28) ja että Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan kadonneita (Luuk 19:10), sekä ettei Ihmisen Pojalla ole mihin päänsä kallistaisi. (Luuk 9:58). Jeesus sanoo myös Ihmisen Pojasta lopun aikoihin viitaten, että "silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut (Matteus 24:30–34).

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Voi pimeyttä; Lue Matt 28;19, Matt 11,27 ja Dan 7;14

En ole edellinen, mutta minäkään en ole löytänyt Raamatusta yhtään kohtaa, jossa Jeesusta sanottaisiin kaikkivaltiaaksi. Sinä tulkitset lauseen "minulle on annettu kaikki valta" niin, että kyse olisi kaikkivaltiudesta. Vakuuttavampaa olisi, kun etsisit Raamatusta kohdan, jossa Jeesusta puhutellaan "arvonimellä" kaikkivaltias.

Arvostan Jeesusta syntieni sovittajana, koko ihmiskunnan lunastajana. En kuitenkaan voi vastoin Raamattua kutsua Jeesusta kaikkivaltiaaksi, vaikka sinä siitä pahoitatkin mielesi.

Tämä opinkohta Isän kaikkivaltiudesta ei nähdäkseni liity siihen, millä tavalla Isä Jumala antaa synnit anteeksi Poikansa Jeesuksen Kristuksen sovitustyön tähden.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole edellinen, mutta minäkään en ole löytänyt Raamatusta yhtään kohtaa, jossa Jeesusta sanottaisiin kaikkivaltiaaksi. Sinä tulkitset lauseen "minulle on annettu kaikki valta" niin, että kyse olisi kaikkivaltiudesta. Vakuuttavampaa olisi, kun etsisit Raamatusta kohdan, jossa Jeesusta puhutellaan "arvonimellä" kaikkivaltias.

Arvostan Jeesusta syntieni sovittajana, koko ihmiskunnan lunastajana. En kuitenkaan voi vastoin Raamattua kutsua Jeesusta kaikkivaltiaaksi, vaikka sinä siitä pahoitatkin mielesi.

Tämä opinkohta Isän kaikkivaltiudesta ei nähdäkseni liity siihen, millä tavalla Isä Jumala antaa synnit anteeksi Poikansa Jeesuksen Kristuksen sovitustyön tähden.

Olet parantumaton Jeesuksen vihaaja ja johdat jutuillasi muutkin ihmiset suoraa päätä helvettiin.
        En näe mitään syytä tehdä dialogia kanssasi, sillä Jeesus varoittaa juuri sinusta, heitä pois Hänet, joka pahentaa.
        Näkemiin.

• Anonyymi

Joo, mutta sinunkin olisi YKSI asia ymmärrettävä "Jeesuksen Herruudesta". Hän sanoi: "En minä ole kiinnostunut ihmisten kunnioituksesta, koska Minä saan kunniani ainoastaan Isältäni" Ja:" Te tuomitsette kuten ihmiset ainakin, mutta Minä en tuomitse ketään, ja JOS tuomitsenkin, Minun tuomioni on OIKEA, koska tuomitsen Isäni - teidänkin Jumalanne -avulla"...
      Ja."Sen minkä olette jättäneet tekemästä yhdelle näistä vähimmistä veljistäni(mm. homoseksuaalit ja naiset) - sen te olette jättäneet tekemättä minullekin"...Älkää elvistelkö sillä, kuka teistä "rakastaa Jeesusta eniten", vaan sillä, kuka rakastaa tavallista veljeään eniten, vaikka se ei ole rakkautta, jos heteroveljeään kiusaa homoudella, tai edes sitä, että pakottaa homoveljeä "eheytymään biseksusaaliseksi", koska hän sai elämänsä maailmassa valitsemalla eri ekolokeron yhteiskunnassa, kuin heterohihhuliveljensä. Vaikka nyt sitten ei sitten panisikaan eheytymällä molempia. EI homoseksuaalilla ole paluuta heterouteen, mutta hänestä voisi tulla silti biseksuaali, kuten tiedettiin "Markku Koivistostakin"...
      Ei meidän syntimme katoa suorastaan, aivoihin jää paljon muistoja synneistämme, mutta kun Jeesus on syntimme sovittanut, Isä kestää meidät, jos kuitenkin ymmärrämme, ettei Isä sinänsä välitä parannuksistamme, jos olisi kyse siitä, että pitäisi tulla samanlaiseksi kaikessa kuin muut, niin Jumalahan olisi surmannut meidät jo heti silloin, kun teimme syntiä. Enää emme silti tee, vaikka muistot pakottavat toisinaan toistamaan joitakin syntisen lihamme suoritteita... Senkin Isä ymmärtää, jos otamme vastaan Jeesuksen sovitustyön... Tekin suorastaan NÄKISITTE Jeesuksen päivittäin jos haluaisitte, mutta minulle ei ole suotu silti armoa kuulla ääntään, koska epäilen vahvasti vieläkin ettei suomenkieli ole paras tai tunnetuin kielensä...
      Äitinikin kuoli, ja kuulen häntä silti päivittäin ajatuksieni seassa, eli hänen ektoplasmaenergiansa, jäi jotenkin omiin aivoihini, eikä vähiten sen vuoksi, että äitini oli minulle tarpeeksi tuttu persoona, vaikka sieluaan(fiilistään) en tottapuhuen kai koskaan tuntenut... Ja ei tarvikaan:"Suojele kuin silmäterääsi - sielusi sydäntä"...

• Joopa joo.

Miksi puhut vähättelevästi Jeesuksen herruudesta, jättämällä tietoisesti pois Isän Hänelle luovutetun kaiken vallan Taivaassa ja maan päällä (Matt 28;18 mm).
        Oletko jotenkin katkera asialle, mutta niin se vaan on.
        Esittelet Jeesuksen sanomia, laittamalla tartuntapohjaa Raamatusta? Elät pelkkien pakanoiden kuulopuheiden varassa, tajuamatta edes kontekstia.

Raamattu ei tunne ko tekstiä. Mutta se on totta, -Minä saan kunniani ainoastaan Isältäni?
        Se on totta teidän osaltanne, mutta ei kristittyjen ja Isän osalta, meille Hän on Kaikkivaltias Jumala.
        Tehän pidätte Jeesusta jonkinmoisen jalka rättinä, kiivetessänne hänen yläpuolelle, tuntematta Isää ja Poikaa.

Mistä tuon sekavan tuskasi olet saanut?

Sitten tuo juttu vähimmistä, josta olet ottanut jakeen Matt 25:45 ja tulkinnut sen mielivaltaisesti.
        Mutta lue Matt 25;
        40 Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.
        41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. 
        Te todella ette anna Jeesukselle mitään, mutta suurimpaan syntiinne pedofiliaan Hän kauhistuessaan puhuu
        Matt. 18:6 
        Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. 
        Myllynkivet eivät Suomessa riitä, näiden vähäisten nainnin sovittamisiin. Se on kerhon tunnusmerkki, sekä Tupakka.
        Etsi joku muu jae homoille, niitä on ja yleensä se kuuluukin tiukasti; Toora, Mooseksen laki, kieltää homoseksuaalisuuden selvästi: ”Älä makaa miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.” (3. Moos. 18:22). ”Jos mies makaa miehen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet 3 Moos 20;13 kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava.”
        Jokainen kristitty rakastaa satavarmasti enemmän Jeesusta, ja seuraa Häntä, kun mitään muuta yhteensä.
        Kaukana on Pelastus Jeesuksessa Sinussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2651
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      148
      1198
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1105
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      125
      979
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      205
      921
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      296
      833
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      825
    9. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      825
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      812
    Aihe