naisten arvot

Anonyymi

luulin tän asian olevan ihan itsestään selvyys, mut haluaisin nyt kuulla muidenkin kantaa tästä asiasta.
eli pari kuukautta sitten koulussa kuulin kavereideni puhuvan raiskauksesta tähän tapaan ”jotkut naiset käyttää semmosii paljastavii vaattei ja sit ihmettelee ku tulee raiskatuks”
huomaatko jo mikä asiassa on vikana? vastasin siihen sitte näin ”eihän sen pukeutumisen pitäis vaikuttaa mitenkää siihe et tuleeks se raiskatuks”
no ne meni sit hiljakseks kunnes yks niistä jatkoi näin: ”mut ne käyttää semmosii huoravaatteita ni tottakai miehet alkaa lääppimää ja ahistelee niitä.”
siinä vaiheessa ajattelin, että mitä v!ttua oikeesti?! naisen pukeutuminen ei vaikuta mitenkään siihen, ansaitseeko hän tulla raiskatuksi tai muutenkin seksuaalisen ahdistelun kohteeksi!
toivoisin, että kertoisitte mitä mieltä olette tästä asiasta, sillä naiset tarvitsevat enemmän arvoja. kiitos.

49

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      toivottavasti vedit tota sun kaveria lättyyn :D

    • Anonyymi

      Niin? Uskotko siis femakkojen väitteeseen, että naiset pukeutuvat itselleen? 😉

      Vakavasti ottaen länsimaissa nuorten naisten ja jopa tyttöjen pukeutuminen on mennyt liian paljastavaksi. Esim. joga- pöksyt ovat kuin sukkahousuja. Ne paljastavat kaiken.

      Toisaalta islamistien vaatima burkha ei paljasta neliösenttiäkään naisen ihosta. Eikä se tietysti säkkinä ole lainkaan paljastava.

      Pitäis löytää jonkinlainen keskitie naisten pukeutumisessa. Varsinkin kun Suomeen on tullut väkeä kulttuureista, joissa ei sallita mitää paljastavaa pukeutumista naisille.

      Jos suomalainen nainen lähtee illalla ulos puolialastomana, voi hän syyttää pitkälti itseään ahdistelusta. Monet mamumiehet menevät suorastaan sekaisin, kun näkevät yksinäisen puolialastoman naisen kaduilla.

      • Anonyymi

        Ihminen voi pukeutua monesta eri syystä. Ei tarvitse olla yhtä ainoaa syytä. Kyllä monet pukeutuvat itselleen koska on mukavampi olla omissa nahoissaan sen näköisissä kuteissa joissa tuntee olevansa oma itsensä. Sitten voi pukeutua myös juhlatilaisuuksiin etiketin mukaan. Voi myös pukeutua sään mukaan. Ihminen voi pukeutua myös ollakseen seksuaalisesti viehättävä, Mutta ei välttämättä juuri sinulle vaan jollekin tietylle.

        Mutta minkäänlainen vaatetus ei aiheuta seksuaalista väkivaltaa. Seksuaalista väkivaltaa aiheuttaa vain ja ainoastaan seksuaalista väkivaltaa harrastava henkilö itse. Seksuaalinen väkivalta on väkivallantekijän oma valinta. Mies ei ole tahdoton luonnonilmiö joka reagoi naisen vaatetukseen ja ulkoiseen olemukseen. Mieskin on ihminen joka tekee itsenäisiä valintoja.

        Olen samaa mieltä että liian paljastava pukeutuminen on ongelmallista. Mutta vain siinä että se voi olla häiritsevää ympäristölle. Miksi naisille pitäisi sallia itsensäpaljastelu kun ei miehillekään sallita? Mutta se ei liity millään tavoin siihen saako paljastavasti pukeutuvaan ihmiseen kajota. Ei saa vaikka kulkisi alasti kadulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen voi pukeutua monesta eri syystä. Ei tarvitse olla yhtä ainoaa syytä. Kyllä monet pukeutuvat itselleen koska on mukavampi olla omissa nahoissaan sen näköisissä kuteissa joissa tuntee olevansa oma itsensä. Sitten voi pukeutua myös juhlatilaisuuksiin etiketin mukaan. Voi myös pukeutua sään mukaan. Ihminen voi pukeutua myös ollakseen seksuaalisesti viehättävä, Mutta ei välttämättä juuri sinulle vaan jollekin tietylle.

        Mutta minkäänlainen vaatetus ei aiheuta seksuaalista väkivaltaa. Seksuaalista väkivaltaa aiheuttaa vain ja ainoastaan seksuaalista väkivaltaa harrastava henkilö itse. Seksuaalinen väkivalta on väkivallantekijän oma valinta. Mies ei ole tahdoton luonnonilmiö joka reagoi naisen vaatetukseen ja ulkoiseen olemukseen. Mieskin on ihminen joka tekee itsenäisiä valintoja.

        Olen samaa mieltä että liian paljastava pukeutuminen on ongelmallista. Mutta vain siinä että se voi olla häiritsevää ympäristölle. Miksi naisille pitäisi sallia itsensäpaljastelu kun ei miehillekään sallita? Mutta se ei liity millään tavoin siihen saako paljastavasti pukeutuvaan ihmiseen kajota. Ei saa vaikka kulkisi alasti kadulla.

        Naisen vaatetuksen ja ulkoisen olemuksen tarkoitus ei ole ohjailla ja kontrolloida miehen käytöstä, oli se vaatetus ja olemus sitten minkälainen tahansa. Mies osaa ohjailla itse omaa käytöstään. Mieskin on ihan itse vastuussa omasta käytöksestään. Mies ei ole villieläin joka heittelehtii primitiivisten viettiensä ja alkukantaisten impulssiensa armoilla vain reagoiden ympäristön ärsykkeisiin. Eläimet toimivat niin. Ihmiset eivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisen vaatetuksen ja ulkoisen olemuksen tarkoitus ei ole ohjailla ja kontrolloida miehen käytöstä, oli se vaatetus ja olemus sitten minkälainen tahansa. Mies osaa ohjailla itse omaa käytöstään. Mieskin on ihan itse vastuussa omasta käytöksestään. Mies ei ole villieläin joka heittelehtii primitiivisten viettiensä ja alkukantaisten impulssiensa armoilla vain reagoiden ympäristön ärsykkeisiin. Eläimet toimivat niin. Ihmiset eivät.

        Huhhuh!? Nyt kuule puhut naurettavia.

        Kyllä se nyt AINA on ollut niin, että naiset ovat tehneet itsensä mahdollisimman vetovoimaiseksi miehille( jos lesbot ja nunnat jätetään pois laskusta). Ja päinvastoin eli miehet naisille!

        Pääkeinot naisille miesten huomion saamiseksi ovat olleet ehostus ja vaatetus. Tai oikeastaan juuri vaatetuksen paljastavuus. Se on historiallinen fakta.

        Ei miljoonan vuoden aikaista evoluutiota voida poistaa muutamassa vuosikymmenessä, vaikka kuinka julistettaisiin feminismiä ja naisen ” itsenäistymistä ja vapautumista”. Eikä minun mielestä edes pidä poistaa!

        Miehen ja naisen luonnollinen vetovoima kuuluu ihmisluontoon. Nykyään näkee yhä hirvittävimpiä ja luonnottomampia seksuaaliperversioita, kun tuota luonnonmukaisuutta yritetään väkisin vääntää kieroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhhuh!? Nyt kuule puhut naurettavia.

        Kyllä se nyt AINA on ollut niin, että naiset ovat tehneet itsensä mahdollisimman vetovoimaiseksi miehille( jos lesbot ja nunnat jätetään pois laskusta). Ja päinvastoin eli miehet naisille!

        Pääkeinot naisille miesten huomion saamiseksi ovat olleet ehostus ja vaatetus. Tai oikeastaan juuri vaatetuksen paljastavuus. Se on historiallinen fakta.

        Ei miljoonan vuoden aikaista evoluutiota voida poistaa muutamassa vuosikymmenessä, vaikka kuinka julistettaisiin feminismiä ja naisen ” itsenäistymistä ja vapautumista”. Eikä minun mielestä edes pidä poistaa!

        Miehen ja naisen luonnollinen vetovoima kuuluu ihmisluontoon. Nykyään näkee yhä hirvittävimpiä ja luonnottomampia seksuaaliperversioita, kun tuota luonnonmukaisuutta yritetään väkisin vääntää kieroon.

        Et sinä kuule mene sanelemaan muille ihmisille miksi he pukeutuvat kuten pukeutuvat. Jokainen yksilö määrittelee itse miksi pukeutuu ja ehostautuu tai on ehostautumatta kuten tahtoo. Ihmisten ulkoista olemusta voidaan yhteiskunnassa rajoittaa vain sillä perusteella paljonko siitä on haittaa ympäristölle. Mutta siitäkin huolimatta jos joku vaikkapa alentaa itse itseään paljastelemalla eikä kunnioita omaa intimiteettiään, siitäkään ei seuraa että muilla on oikeus mennä sellaiseen henkilöön kajoamaan.

        Myös sinä puhut vain omasta puolestasi. Jos sinä itse ehostaudut ja pukeudut vain ollaksesi seksuaalisesti viehättävä AIVAN KAIKILLE vastakkaisen sukupuolen edustajille riippumatta siitä miten seksuaalisesti kiinnostavia ne kaikki muut sinun itsesi mielestä ovat, omapa on asiasi. Mutta et sinä tule määräämään että sama pätee kaikkiin muihinkin. Hyvin harva edes heistä joka ehostautuvat ja pukeutuvat nimenomaan ollakseen seksuaalisesti vetovoimaisia, haluavat viehättää AIVAN KAIKKIA vastakkaisen sukupuolen edustajia. Siis myös niitä limaisia rumia likaisia ällötyksiä joihin kukaan ei haluaisi koskea edes pitkällä tikulla. Uskoisin että olet siinä mielessä itse sitten poikkeus.

        Tässä ei kuitenkaan puhuta sinun tai minun henkilökohtaisista motiiveista pukeutumisen ja ehostautumisen taustalla. Tässähän puhutaan yleispätevästi siitä millaisia oletuksia ihmisten ulkoisesta olemuksesta ja pukeutumisesta sekä ehostautumisesta pitäisi vetää. Yleispätevästi ei voida olettaa että kaikilla ihmisillä on koko ajan jonkinlainen soidinmeno käynnissä. Kenenkään naama ja keho ei ole juuri sinua varten olemassa. Aika widun omahyväistä ja ylimielistä elätellä sellaisia kuvitelmia.

        Terveen ihmisen ja yhteiskunnan elämä muodostuu monista muistakin asioista kuin vain seksuaalisuudesta.


      • Anonyymi

        Täällä tulisi elää paikallisten lakien mukaan, eikä seota puolialastomista naisista. Jos niitä ei kestä, niin tulee pysytellä visusti kaapumaissa.


    • Anonyymi

      Niin?

      Tietysti jokainen haluaa itselleen mahdollisimman viehättävän puolison tai seuralaisen. En mitenkään kieltänyt tuota faktaa. Parhaimman mahdollisen seuralaisen haluaminen ja etsiminen kuuluu myös ihmisluontoon.

      • Anonyymi

        Luetun ymmärrys vähän hukassa?


    • Anonyymi

      Näin miehenä on pakko sanoa että jos nuoret miehet kulkisivat yleisesti pelkkä kalukukkaro päällä niin en ihmettelisi jos naiset olisivat "paikoissa" kiinni ja tekisivät vääriä johtopäätöksiä moisesta vaatetuksesta.

      • Anonyymi

        "Näin miehenä on pakko sanoa että jos"

        Jos ja jos, jos jos jos. 🙂 Konditionaalia ja kuviteltuja uhkia mitä kamalaa naiset voikaan tehdä. Jos.

        Kyllä minäkin katselen spandex-pullotuksia ja heiluvia munia yleisurheilukentällä mutta ei ole tullut mieleen käydä ihmisiin käsiksi. Normaali ihminen noudattaa käytöstapoja ja kunnioittaa toisen rajoja. Opetelkaa tekin.


    • Anonyymi

      Minua on haukuttu joskus sovinistiksi....
      olen kieltämättä vastaan neo-feminismiä jonka koen olevan lähinnä misandriaa ja fasismia vaatteissa.
      Jokainen saa pukeutua miten haluaa.
      ja jos meitsi diggailee 40 luvun hugoboss lookkia niin miks mua tullaan vetää turpiin?
      niin.. mikäpä siinä.
      Se on jännä homma tuo provoaminen.
      Ja jotkut eivät edes tiedosta tekevänsä sitä.
      Agitaattoreista lähteepi moni vallan mahtava valtio jyvälle.......
      Ja kaiken tuonkin jälkeen... Jokainen saa olla ihan itsensä ja se joka muiden itseyteen kajoaa kuuluu mielestäni vankilaan.
      Ja joo en sporttaa 40-luvun huugoa.

      Tuossa on parempaa glamour pukeutumista mikä toimii varmaan teidänkin ajatus maailmaan:

      http://www.youtube.com/watch?v=7s96aw1vcXk

      • Anonyymi

        "Se on jännä homma tuo provoaminen.
        Ja jotkut eivät edes tiedosta tekevänsä sitä."

        Kysymys kuuluu miksi kuka mistäkin provosoituu ja miksi. Miksi kenenkään velvollisuus on miettiä moisia mitä joku ajattelee, se on ihan oma ongelma jos provosoituu jostain. Joku voi provosoitua vaikka kumisaappaista eihän sitä kukaan voi ymmärtää sekopäinen psykojen aivotoimintaa. Pitääkö ihmisten lopettaa kumpparien käyttö siksi koska joku psyko voi provosoitua?? 😆


    • Anonyymi

      Minäkin olin eilen rannalla tissit paljaana tarkoituksenani kiihottaa naisia ja provosoida heitä raiskaamaan...Kukaan nainen ei reagoinut 😢

      Terv ylipainoinen setämies with manboobs.

    • Anonyymi

      Tämä on vanha juttu käänteisenä. Kävele katua pitkin ja sylkäise jokaisen vastaantulijan kasvoille. Ennen pitkään vastaan tulee tyyppi joka pieksää sinut letkuihin. Pistä ilta illan jälkeen kapakoihin menon yhteydessä mahdollisimman seksikkäät vaatteet ylle joissa liikut kännisten uroitten seurassa. Joku kerta jollain uroolla pimahtaa ja se raiskaa sut. MOT

      • Anonyymi

        Laittoipa kauppias kultasepänliikkeen ikkunaan näytille koruja ilta illan jälkeen ja kun kauppias ryöstetään se on vaan oma vika. Mitäs kiihotti varkaita....

        Pikkutytöt käveli joka päivä kouluun samaa tietä ja viimein pedofiilisetä meni ja raiskasi ja tappoi...Mitäs kävelivät keskellä päivää kouluun. Jonain päivänä joku ei vaan voi kestää moista "naamaan sylkemistä".

        Samalla oikeutuksella hakkaan jonkun naapurin kun se vaan ärsyttää rumalla lärvillään. Mitäs näyttäytyy. Sitä ei vaan kestä loputtomiin eihän.

        Jännä juttu miten täällä arvostellaan muslimeja niin täällä ollaan samaa mieltä kuitenkin ja kovin samanlaisilta kuulostaa muutki naisvihaa tursuavat teesit. Kaikkien naisten pitäis pukeutua kaapuihin kun joku ei saa seksiä eikä naista paskan luonteensa ja ulkonäkönsä takia???

        Sitä on vaikea tietää mistä joku pakkomielteensä saa... Koettakaa parantaa itsenne mielenvikaiset.


      • Anonyymi

        Toisten naamalle sylkeminen ei korreloi paljastavan pukeutumisen kanssa. Sylkeminen on toiseen ihmiseen kajoamista. Paljastava pukeutuminen ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittoipa kauppias kultasepänliikkeen ikkunaan näytille koruja ilta illan jälkeen ja kun kauppias ryöstetään se on vaan oma vika. Mitäs kiihotti varkaita....

        Pikkutytöt käveli joka päivä kouluun samaa tietä ja viimein pedofiilisetä meni ja raiskasi ja tappoi...Mitäs kävelivät keskellä päivää kouluun. Jonain päivänä joku ei vaan voi kestää moista "naamaan sylkemistä".

        Samalla oikeutuksella hakkaan jonkun naapurin kun se vaan ärsyttää rumalla lärvillään. Mitäs näyttäytyy. Sitä ei vaan kestä loputtomiin eihän.

        Jännä juttu miten täällä arvostellaan muslimeja niin täällä ollaan samaa mieltä kuitenkin ja kovin samanlaisilta kuulostaa muutki naisvihaa tursuavat teesit. Kaikkien naisten pitäis pukeutua kaapuihin kun joku ei saa seksiä eikä naista paskan luonteensa ja ulkonäkönsä takia???

        Sitä on vaikea tietää mistä joku pakkomielteensä saa... Koettakaa parantaa itsenne mielenvikaiset.

        Kysymys pitää asetella niin päin, että saako tyhmälle ihmiselle tehdä pahaa?

        Kukaan ei kannusta ketään kulkemaan paljastavissa kuteissa öisin hämärillä kujilla. Se on itsensä vaaraan asettamista. Mutta jos joku niin tekee, siitä ei seuraa että häneen on lupa kajota. Siitä ei myöskään seuraa, että typerästi käyttäytyvään ihmiseen kohdistettu rikos on lievempi kuin sellaiseen joka ei ole käyttäytynyt typerästi.

        Ei kukaan kannata jättämään avaimia autoon ja auton ovea auki. Mutta jos joku niin tekee ja auto varastetaan, on se silti autovarkaus.

        On olemassa tyhmiä ihmisiä. Ei kaikilla ole yhtä paljon järkeä päässä. Ei tyhmä voi sille mitään jos älli ei riitä. Jos alkaisimme elämään näiden asenteiden mukaan, ei tyhmällä ihmisellä olisi minkäänlaista lainsuojaa.

        Minä puolustan tyhmien ihmisten lainsuojaa ja tasa- arvoista kohtelua älykkäiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisten naamalle sylkeminen ei korreloi paljastavan pukeutumisen kanssa. Sylkeminen on toiseen ihmiseen kajoamista. Paljastava pukeutuminen ei ole.

        Ompas jos provosoivalla pukeutumisella on tarkoitus kiihottaa oletettua seksuaalisen mielenkiinnon kohdetta. Siinä mennään syvälle toisen hormonitasapainoihin sun muihin psyykkisiin juttuihin. Se jos mikä on kajoamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompas jos provosoivalla pukeutumisella on tarkoitus kiihottaa oletettua seksuaalisen mielenkiinnon kohdetta. Siinä mennään syvälle toisen hormonitasapainoihin sun muihin psyykkisiin juttuihin. Se jos mikä on kajoamista.

        1.8.2021 klo 16:14 kommentin kirjoittanut esitti hyviä kysymyksiä. Jospa yrittäisit vastata niihin ensin.

        Sylkeminen on toiseen ihmiseen kohdistuva fyysinen teko. Aivan eri asia kuin se mitä ihminen tekee itselleen kun pukeutuu jollakin tavalla.

        Yltiöpäisen paljastava ja seksikäs pukeutuminen ja käytös on toki ympäristöä häiritsevää toimintaa myöskin. Mutta se ei oikeuta kajoamaan toiseen ihmiseen. Jos joku käyttäytyy ympäristöä häiritsevästi siitä voi tehdä ilmoituksen poliisille.

        Mikään muu kuin itsepuolustustilanne ei oikeuta kajoamaan toiseen ihmiseen. Koita nyt pistää jakeluusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.8.2021 klo 16:14 kommentin kirjoittanut esitti hyviä kysymyksiä. Jospa yrittäisit vastata niihin ensin.

        Sylkeminen on toiseen ihmiseen kohdistuva fyysinen teko. Aivan eri asia kuin se mitä ihminen tekee itselleen kun pukeutuu jollakin tavalla.

        Yltiöpäisen paljastava ja seksikäs pukeutuminen ja käytös on toki ympäristöä häiritsevää toimintaa myöskin. Mutta se ei oikeuta kajoamaan toiseen ihmiseen. Jos joku käyttäytyy ympäristöä häiritsevästi siitä voi tehdä ilmoituksen poliisille.

        Mikään muu kuin itsepuolustustilanne ei oikeuta kajoamaan toiseen ihmiseen. Koita nyt pistää jakeluusi.

        Ei tarvitse mennä jakeluun koska olen oikeassa. Jos nainen tahallaan kiihottaa miehiä seksikkäällä asullaan niin hän varmasti tulee aikaa myöten ahdistelluksi ja ehkäpä jopa raiskatuksi. Siinä ei ole paskankaan vertaa kysymys siitä mikä on oikein tai mitkä ovat yhteiskunnassa vallitsevat moraalisäännöt. Tuo on suurinta kaksinaamaisuutta väittää että seksikkäästi pukeutuminen olisi vain "itselleen tekemistä". Siihen reagoi koko ympäristö ja se on myös tarkoitus sano mitä sanot. Maailma toimii niin kuin toimii vaikka 8 miljardi ihmistä huutaisi kurkku suorana mikä on oikein ja sallittua ja mikä on väärin ja kiellettyä. Elämän perusoppeja jotka on vain hyväksyttävä. Jos haluat pukeutua todella provosoivan seksikkäästi niin pidä huolta missä liikut, missä seurassa liikut, kuinka paljon käytät päihteitä, kuinka paljon paikassa jossa käyt yleensä käytetään päihteitä ja onko paikka yleensäkin hyvämaineinen. Jos nuo täyttyvät niin sitten poliisin puheille jos jotain sattuu. Koita nyt pistää jakeluusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse mennä jakeluun koska olen oikeassa. Jos nainen tahallaan kiihottaa miehiä seksikkäällä asullaan niin hän varmasti tulee aikaa myöten ahdistelluksi ja ehkäpä jopa raiskatuksi. Siinä ei ole paskankaan vertaa kysymys siitä mikä on oikein tai mitkä ovat yhteiskunnassa vallitsevat moraalisäännöt. Tuo on suurinta kaksinaamaisuutta väittää että seksikkäästi pukeutuminen olisi vain "itselleen tekemistä". Siihen reagoi koko ympäristö ja se on myös tarkoitus sano mitä sanot. Maailma toimii niin kuin toimii vaikka 8 miljardi ihmistä huutaisi kurkku suorana mikä on oikein ja sallittua ja mikä on väärin ja kiellettyä. Elämän perusoppeja jotka on vain hyväksyttävä. Jos haluat pukeutua todella provosoivan seksikkäästi niin pidä huolta missä liikut, missä seurassa liikut, kuinka paljon käytät päihteitä, kuinka paljon paikassa jossa käyt yleensä käytetään päihteitä ja onko paikka yleensäkin hyvämaineinen. Jos nuo täyttyvät niin sitten poliisin puheille jos jotain sattuu. Koita nyt pistää jakeluusi.

        Edelleenkään sinä et sanele miksi joku toinen pukeutuu kuten pukeutuu. Jokainen määrittelee itse oman pukeutumisensa syyn.

        "Tuo on suurinta kaksinaamaisuutta väittää että seksikkäästi pukeutuminen olisi vain "itselleen tekemistä". Siihen reagoi koko ympäristö ja se on myös tarkoitus sano mitä sanot"

        Pukeudutko itse joskus seksikkäästi tai laitatko muuten itsesi hyvännäköiseksi? Kun niin teet, pukeudut siis aivan kaikkia vastaantulevia ihmisiä varten, heitä kiihottaaksesi seksuaalisesti? Siis niitä kaikista vastenmielisimpiäkin varten? Ihanko totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse mennä jakeluun koska olen oikeassa. Jos nainen tahallaan kiihottaa miehiä seksikkäällä asullaan niin hän varmasti tulee aikaa myöten ahdistelluksi ja ehkäpä jopa raiskatuksi. Siinä ei ole paskankaan vertaa kysymys siitä mikä on oikein tai mitkä ovat yhteiskunnassa vallitsevat moraalisäännöt. Tuo on suurinta kaksinaamaisuutta väittää että seksikkäästi pukeutuminen olisi vain "itselleen tekemistä". Siihen reagoi koko ympäristö ja se on myös tarkoitus sano mitä sanot. Maailma toimii niin kuin toimii vaikka 8 miljardi ihmistä huutaisi kurkku suorana mikä on oikein ja sallittua ja mikä on väärin ja kiellettyä. Elämän perusoppeja jotka on vain hyväksyttävä. Jos haluat pukeutua todella provosoivan seksikkäästi niin pidä huolta missä liikut, missä seurassa liikut, kuinka paljon käytät päihteitä, kuinka paljon paikassa jossa käyt yleensä käytetään päihteitä ja onko paikka yleensäkin hyvämaineinen. Jos nuo täyttyvät niin sitten poliisin puheille jos jotain sattuu. Koita nyt pistää jakeluusi.

        "Jos haluat pukeutua todella provosoivan seksikkäästi niin pidä huolta missä liikut, missä seurassa liikut, kuinka paljon käytät päihteitä, kuinka paljon paikassa jossa käyt yleensä käytetään päihteitä ja onko paikka yleensäkin hyvämaineinen. Jos nuo täyttyvät niin sitten poliisin puheille jos jotain sattuu. Koita nyt pistää jakeluusi."

        Ihan hyviä neuvoja toki. Mutta tämähän ei ole keskustelu siitä mitä kannattaa tehdä ja miten kannattaa käyttäytyä. Kysymys oli että jos nainen pukeutuu provokatiivisen seksikkäästi saako hänet raiskata.

        Ei saa. Syy on aina 100% raiskaajan. Poikkeustilanteita ei ole.

        Pahamaineinen paikka ei pakota ketään tekemään pahaa toisille. Paikka on maantieteellinen sijainti. Paikka vain on olemassa. Paikka ei pakota ketään mihinkään. Ihmiset ne ovat jotka tekevät aivan itsenäisiä valintoja myös niissä "pahamaineisissa paikoissa". Ei ihminen voi sanoa että tää pahamainen paikka pakotti vetämään kaveria turpiin. Ihan itse ihminen tekee omat päätöksensä miten käyttäytyy oli paikka mikä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos haluat pukeutua todella provosoivan seksikkäästi niin pidä huolta missä liikut, missä seurassa liikut, kuinka paljon käytät päihteitä, kuinka paljon paikassa jossa käyt yleensä käytetään päihteitä ja onko paikka yleensäkin hyvämaineinen. Jos nuo täyttyvät niin sitten poliisin puheille jos jotain sattuu. Koita nyt pistää jakeluusi."

        Ihan hyviä neuvoja toki. Mutta tämähän ei ole keskustelu siitä mitä kannattaa tehdä ja miten kannattaa käyttäytyä. Kysymys oli että jos nainen pukeutuu provokatiivisen seksikkäästi saako hänet raiskata.

        Ei saa. Syy on aina 100% raiskaajan. Poikkeustilanteita ei ole.

        Pahamaineinen paikka ei pakota ketään tekemään pahaa toisille. Paikka on maantieteellinen sijainti. Paikka vain on olemassa. Paikka ei pakota ketään mihinkään. Ihmiset ne ovat jotka tekevät aivan itsenäisiä valintoja myös niissä "pahamaineisissa paikoissa". Ei ihminen voi sanoa että tää pahamainen paikka pakotti vetämään kaveria turpiin. Ihan itse ihminen tekee omat päätöksensä miten käyttäytyy oli paikka mikä tahansa.

        Yrität jatkuvasti ujuttaa ajatusta siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Toki omassa kuplassaan voi noitakin asioita pohtia. Sitten on toinen tapa katsoa asioita, eli katsoa totuutta silmiin. Kaikki hyväksyvät ajatuksen että murha on väärin (paitsi terroristit) mutta silti niitä tehdään jatkuvasti tasaiseen tahtiin vuodesta toiseen. Siihen ei vaikuta rangaistusten kovuus, uskonnollisuus, kulttuuritausta, sosiaaliluokka tai juuri mikään. Sama pätee seksuaaliseen häirintään tai raiskaukseen. Kun jotkut miehet näkevät seksikkään naisen joka murtaa kyseisen miehen kontrollikyvyn sillä lähtee sellaiset hormonimyrskyt ja patoutuneet tunteet liikkeelle että jotain ikävää tapahtuu. Kysymys ei ole siitä mikä on oikein tai väärin. Eli tuo murhiin liittäni lista pätee myös raiskauksiin. Niitä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Tulevaisuudessa ihmiseltä saatetaan poistaa seksuaaliset tunteet haitallisena ihmiskunnan kehitykselle. Silloin ei miehillä ole tarve raiskata eikä naisilla tarve pukeutua seksikkäästi. Hyvin todennäköinen tulevaisuuden kuva. Yksi asia vielä, myös naiset raiskaavat ( usein lapsia tai lapsiaan) ja kourivat miesten perseitä joten sekin on hyvä pitää keskustelussa mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrität jatkuvasti ujuttaa ajatusta siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Toki omassa kuplassaan voi noitakin asioita pohtia. Sitten on toinen tapa katsoa asioita, eli katsoa totuutta silmiin. Kaikki hyväksyvät ajatuksen että murha on väärin (paitsi terroristit) mutta silti niitä tehdään jatkuvasti tasaiseen tahtiin vuodesta toiseen. Siihen ei vaikuta rangaistusten kovuus, uskonnollisuus, kulttuuritausta, sosiaaliluokka tai juuri mikään. Sama pätee seksuaaliseen häirintään tai raiskaukseen. Kun jotkut miehet näkevät seksikkään naisen joka murtaa kyseisen miehen kontrollikyvyn sillä lähtee sellaiset hormonimyrskyt ja patoutuneet tunteet liikkeelle että jotain ikävää tapahtuu. Kysymys ei ole siitä mikä on oikein tai väärin. Eli tuo murhiin liittäni lista pätee myös raiskauksiin. Niitä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Tulevaisuudessa ihmiseltä saatetaan poistaa seksuaaliset tunteet haitallisena ihmiskunnan kehitykselle. Silloin ei miehillä ole tarve raiskata eikä naisilla tarve pukeutua seksikkäästi. Hyvin todennäköinen tulevaisuuden kuva. Yksi asia vielä, myös naiset raiskaavat ( usein lapsia tai lapsiaan) ja kourivat miesten perseitä joten sekin on hyvä pitää keskustelussa mukana.

        Sinä itse puhut asian vierestä. Aloituksessa nimenomaan puhutaan siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Kysytään ansaitseeko nainen joutua raiskatuksi jos hän pukeutuu tietyllä tavalla:

        "naisen pukeutuminen ei vaikuta mitenkään siihen, ansaitseeko hän tulla raiskatuksi tai muutenkin seksuaalisen ahdistelun kohteeksi!
        toivoisin, että kertoisitte mitä mieltä olette tästä asiasta,"

        Voi elämä sentään mitä paskaa jauhat.:

        "Kun jotkut miehet näkevät seksikkään naisen joka murtaa kyseisen miehen kontrollikyvyn sillä lähtee sellaiset hormonimyrskyt ja patoutuneet tunteet liikkeelle että jotain ikävää tapahtuu. Kysymys ei ole siitä mikä on oikein tai väärin."

        Raiskausta ei koskaan tapahdu. Se on tietoinen teko, raiskaajan oma itsenäinen valinta. Mieskin pystyy kyllä ihan itse kontrolloimaan seksuaalikäyttäytymistään. Jos ei pysty, niin sitten pitää kiireen vilkkaa hakea kemiallinen kastraatiolääkitys rokotusluontoisena toimenpiteenä ehkäisemään kansanterveyttä uhkaavia seurauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrität jatkuvasti ujuttaa ajatusta siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Toki omassa kuplassaan voi noitakin asioita pohtia. Sitten on toinen tapa katsoa asioita, eli katsoa totuutta silmiin. Kaikki hyväksyvät ajatuksen että murha on väärin (paitsi terroristit) mutta silti niitä tehdään jatkuvasti tasaiseen tahtiin vuodesta toiseen. Siihen ei vaikuta rangaistusten kovuus, uskonnollisuus, kulttuuritausta, sosiaaliluokka tai juuri mikään. Sama pätee seksuaaliseen häirintään tai raiskaukseen. Kun jotkut miehet näkevät seksikkään naisen joka murtaa kyseisen miehen kontrollikyvyn sillä lähtee sellaiset hormonimyrskyt ja patoutuneet tunteet liikkeelle että jotain ikävää tapahtuu. Kysymys ei ole siitä mikä on oikein tai väärin. Eli tuo murhiin liittäni lista pätee myös raiskauksiin. Niitä on aina ollut ja tulee aina olemaan. Tulevaisuudessa ihmiseltä saatetaan poistaa seksuaaliset tunteet haitallisena ihmiskunnan kehitykselle. Silloin ei miehillä ole tarve raiskata eikä naisilla tarve pukeutua seksikkäästi. Hyvin todennäköinen tulevaisuuden kuva. Yksi asia vielä, myös naiset raiskaavat ( usein lapsia tai lapsiaan) ja kourivat miesten perseitä joten sekin on hyvä pitää keskustelussa mukana.

        "Niitä on aina ollut ja tulee aina olemaan."

        Aivan taatusti tulee olemaan jos asenne on se ettei niistä halutakaan eroon. Tavoitteen pitää olla - ei enempää eikä vähempää kuin - nollatoleranssi vaikka se tuntuisi kuinka epärealistiselta tahansa. Seksuaalirikoksia kuten muitakaan rikoksia ei tarvitse olla olemassa lainkaan. Ei ole olemassa mitään perusteltua syytä miksi seksuaalirikoksia pitäisi tehdä.

        Eri maiden rikosmäärät vaihtelevat todella paljon. Islannissa on maailman pienimmät henkirikostilastot. Eniten henkirikoksia tapahtuu muistaakseni Etelä- Afrikassa. Jo se että erot rikosten määrissä ovat noin suuria, todistaa että ihminen voi itse vaikuttaa rikosten määrään. Koska näin on, ei ole mitään syytä miksi tavoitetta ei vaikkapa sitten seksuaalirikoksissa voisi laittaa nollaan. Mitä korkeammalla tavoite on, mitä tuomitsevampi yleinen asenneilmapiiri yhteiskunnassa on, sitä korkeampi kynnys myös ihmisillä on tehdä rikoksia. Näin se menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse puhut asian vierestä. Aloituksessa nimenomaan puhutaan siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Kysytään ansaitseeko nainen joutua raiskatuksi jos hän pukeutuu tietyllä tavalla:

        "naisen pukeutuminen ei vaikuta mitenkään siihen, ansaitseeko hän tulla raiskatuksi tai muutenkin seksuaalisen ahdistelun kohteeksi!
        toivoisin, että kertoisitte mitä mieltä olette tästä asiasta,"

        Voi elämä sentään mitä paskaa jauhat.:

        "Kun jotkut miehet näkevät seksikkään naisen joka murtaa kyseisen miehen kontrollikyvyn sillä lähtee sellaiset hormonimyrskyt ja patoutuneet tunteet liikkeelle että jotain ikävää tapahtuu. Kysymys ei ole siitä mikä on oikein tai väärin."

        Raiskausta ei koskaan tapahdu. Se on tietoinen teko, raiskaajan oma itsenäinen valinta. Mieskin pystyy kyllä ihan itse kontrolloimaan seksuaalikäyttäytymistään. Jos ei pysty, niin sitten pitää kiireen vilkkaa hakea kemiallinen kastraatiolääkitys rokotusluontoisena toimenpiteenä ehkäisemään kansanterveyttä uhkaavia seurauksia.

        Oletko todella niin naivi että uskot ihmisen pystyvän 100% hallitsemaan omia tunteitaan ja tekemisiään. Ihminen on suorastaan naurettavan helppo manipuloida tekemään ihan mitä tahansa koska meille iskostettu usko omaan tahtoon on niin vahva. Jokainen...siis...JOKAINEN äiti saadaan tappamaan lapsensa kahden viikon aivopesulla. Siinä on sinulle omaa tahtoa.

        Ihminen on eläin joka toimii vaistojensa varassa. Tuo suorastaan järkyttävä itseriittoisuus ihmisen kyvyistä täytyy juontua kristinuskosta joka väittää jumalan luoneen ihmisen omaksi kuvakseen. Tästä on seurannut että ihmisellä on täysin sekopäinen kuva itsestään. Ihminen on vain eläin jota vaistot ohjaavat. Tämän tajuaa jokainen mainosmies, poliitikko, taikuri, huijari jne.

        Ei ihminen valitse raiskausta tai tappoa vaan siihen ajaa ihan muut syyt. On tyypillistä että odotat mieheltä kylmän viileää harkintakykyä mutta naisen osuuden sivuutat kokonaan. Otetaan esimerkiksi äidit jotka tappavat oman lapsensa, 70 prosentiahan lapsen murhista on äidin tekemiä plus abortit päälle 8nehän ovat myös murhia) ja tähän kun lisätään äitien tekemä lasten seksuaalinen hyväksikäyttö (joka toistaiseksi on tabu, mutta ei kauan). Jpten mitäs naisille pitäisi tehdä jos miehille ehdotat kastraatiota. Samoin on naisten tekemä väkivalta miehiä kohtaan johon toistaiseksi suhtaudutaan naureskellen "että otatko muijalta pataan". Tähänkin suhtautuminen tulee muuttumaan. Tähän kun lisätään että suurin osa psykopaateista on naisia niin emmeköhän tule siihen lopputulokseen että miehen kastraation sijaan naiset kannattaisi panna tiukempaan kuriin.

        ps. Odotan innolla vastaustasi koska pikkuhiljaa tää alkaa kiinnostaa sillä näköjään vain miehiä syyllistäviä ja uhriutuvia femakkoparkoja edelleen riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko todella niin naivi että uskot ihmisen pystyvän 100% hallitsemaan omia tunteitaan ja tekemisiään. Ihminen on suorastaan naurettavan helppo manipuloida tekemään ihan mitä tahansa koska meille iskostettu usko omaan tahtoon on niin vahva. Jokainen...siis...JOKAINEN äiti saadaan tappamaan lapsensa kahden viikon aivopesulla. Siinä on sinulle omaa tahtoa.

        Ihminen on eläin joka toimii vaistojensa varassa. Tuo suorastaan järkyttävä itseriittoisuus ihmisen kyvyistä täytyy juontua kristinuskosta joka väittää jumalan luoneen ihmisen omaksi kuvakseen. Tästä on seurannut että ihmisellä on täysin sekopäinen kuva itsestään. Ihminen on vain eläin jota vaistot ohjaavat. Tämän tajuaa jokainen mainosmies, poliitikko, taikuri, huijari jne.

        Ei ihminen valitse raiskausta tai tappoa vaan siihen ajaa ihan muut syyt. On tyypillistä että odotat mieheltä kylmän viileää harkintakykyä mutta naisen osuuden sivuutat kokonaan. Otetaan esimerkiksi äidit jotka tappavat oman lapsensa, 70 prosentiahan lapsen murhista on äidin tekemiä plus abortit päälle 8nehän ovat myös murhia) ja tähän kun lisätään äitien tekemä lasten seksuaalinen hyväksikäyttö (joka toistaiseksi on tabu, mutta ei kauan). Jpten mitäs naisille pitäisi tehdä jos miehille ehdotat kastraatiota. Samoin on naisten tekemä väkivalta miehiä kohtaan johon toistaiseksi suhtaudutaan naureskellen "että otatko muijalta pataan". Tähänkin suhtautuminen tulee muuttumaan. Tähän kun lisätään että suurin osa psykopaateista on naisia niin emmeköhän tule siihen lopputulokseen että miehen kastraation sijaan naiset kannattaisi panna tiukempaan kuriin.

        ps. Odotan innolla vastaustasi koska pikkuhiljaa tää alkaa kiinnostaa sillä näköjään vain miehiä syyllistäviä ja uhriutuvia femakkoparkoja edelleen riittää.

        " Ihminen on vain eläin jota vaistot ohjaavat. Tämän tajuaa jokainen mainosmies, poliitikko, taikuri, huijari jne." Tärkein jäi pois eli autokauppias ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkään sinä et sanele miksi joku toinen pukeutuu kuten pukeutuu. Jokainen määrittelee itse oman pukeutumisensa syyn.

        "Tuo on suurinta kaksinaamaisuutta väittää että seksikkäästi pukeutuminen olisi vain "itselleen tekemistä". Siihen reagoi koko ympäristö ja se on myös tarkoitus sano mitä sanot"

        Pukeudutko itse joskus seksikkäästi tai laitatko muuten itsesi hyvännäköiseksi? Kun niin teet, pukeudut siis aivan kaikkia vastaantulevia ihmisiä varten, heitä kiihottaaksesi seksuaalisesti? Siis niitä kaikista vastenmielisimpiäkin varten? Ihanko totta?

        "Edelleenkään sinä et sanele miksi joku toinen pukeutuu kuten pukeutuu. Jokainen määrittelee itse oman pukeutumisensa syyn."

        Mutta jos peruskoulun opettajatar pukeutuu seksikkäästi, saa tämä takuulla noottia pukeutumisestaan ja tätä paheksuttaisiin siitä, että esiintyy alaikäisten edessä tuolla tavalla pukeutuneena. Etkö itse ihmettelisi, miksi aikuinen nainen haluaa esitellä itseään luokan edessä pennuille lookissa, joka altistaisi kiimaisessa iässä olevat murrosikäiset seksuaalisille haluille? Enpä oikein usko, että läpi menisi selitys, jossa opettajatar selventää pukeutuvansa vain itseään varten.

        Mitä tulee aloittajan ”eihän sen pukeutumisen pitäis vaikuttaa mitenkää siihe et tuleeks se raiskatuks”, niin se nyt vain menee niin, että naisellisuuden korostaminen pynttäytymällä lisää miehen seksuaalista mielenkiintoa kyseistä henkilöä kohtaan, koska miestä kiinnostaa naisessa nimenomaan se naisellisuus. Mies ei biologisista syistä tarvitse yhtä paljon ärsykkeitä kiihottuakseen kuin nainen, ja tätä naiset eivät ikinä tunnu tajuavan, kun vertaavat miesten haluja omiinsa.

        On yhdentekevää pohtia saako naisen raiskata pukeutumisen takia, koska sillä ei ole mitään merkitystä rikoksen suhteen. Tosiasia kun on se, että tuollaisia rikoksia tapahtuu, koska on ihmisiä, jotka provosoituvat ärsykkeistä. Tuollaisille on aivan turha mennä selventämään, ettei rikoksia saa tehdä, vaikka nainen kuinka "tyrkyttäisi" itseään vaatteillaan. Voit toki ottaa riskin ja pukeutua "itsesi vuoksi", taikka yrittää minimoida riskejä käyttämällä järkeä. Fakta on kumminkin se, että rikoksia tapahtuu, vaikka kuinka pitäisit mielenosoituksia asian tiimoilta, taikka tuomitsisit jyrkästi moiset teot.

        Mitäs mieltä itse olisit henkilöstä, joka on hakattu teholle siksi, että meni Harlemin kujille esittämään mielipiteensä mustasta väestöstä? Mitään laillista oikeuttahan mielipiteen vastaanottajilla ei olisi ollut pieksemiseen, mutta uskoisin, että ihmiset eivät pahemmin paheksuisi kyseistä tekoa, vaan syyllistäisivät mielipiteen ilmaisijaa typeryydestään, kun meni kaivamaan verta nenästään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Edelleenkään sinä et sanele miksi joku toinen pukeutuu kuten pukeutuu. Jokainen määrittelee itse oman pukeutumisensa syyn."

        Mutta jos peruskoulun opettajatar pukeutuu seksikkäästi, saa tämä takuulla noottia pukeutumisestaan ja tätä paheksuttaisiin siitä, että esiintyy alaikäisten edessä tuolla tavalla pukeutuneena. Etkö itse ihmettelisi, miksi aikuinen nainen haluaa esitellä itseään luokan edessä pennuille lookissa, joka altistaisi kiimaisessa iässä olevat murrosikäiset seksuaalisille haluille? Enpä oikein usko, että läpi menisi selitys, jossa opettajatar selventää pukeutuvansa vain itseään varten.

        Mitä tulee aloittajan ”eihän sen pukeutumisen pitäis vaikuttaa mitenkää siihe et tuleeks se raiskatuks”, niin se nyt vain menee niin, että naisellisuuden korostaminen pynttäytymällä lisää miehen seksuaalista mielenkiintoa kyseistä henkilöä kohtaan, koska miestä kiinnostaa naisessa nimenomaan se naisellisuus. Mies ei biologisista syistä tarvitse yhtä paljon ärsykkeitä kiihottuakseen kuin nainen, ja tätä naiset eivät ikinä tunnu tajuavan, kun vertaavat miesten haluja omiinsa.

        On yhdentekevää pohtia saako naisen raiskata pukeutumisen takia, koska sillä ei ole mitään merkitystä rikoksen suhteen. Tosiasia kun on se, että tuollaisia rikoksia tapahtuu, koska on ihmisiä, jotka provosoituvat ärsykkeistä. Tuollaisille on aivan turha mennä selventämään, ettei rikoksia saa tehdä, vaikka nainen kuinka "tyrkyttäisi" itseään vaatteillaan. Voit toki ottaa riskin ja pukeutua "itsesi vuoksi", taikka yrittää minimoida riskejä käyttämällä järkeä. Fakta on kumminkin se, että rikoksia tapahtuu, vaikka kuinka pitäisit mielenosoituksia asian tiimoilta, taikka tuomitsisit jyrkästi moiset teot.

        Mitäs mieltä itse olisit henkilöstä, joka on hakattu teholle siksi, että meni Harlemin kujille esittämään mielipiteensä mustasta väestöstä? Mitään laillista oikeuttahan mielipiteen vastaanottajilla ei olisi ollut pieksemiseen, mutta uskoisin, että ihmiset eivät pahemmin paheksuisi kyseistä tekoa, vaan syyllistäisivät mielipiteen ilmaisijaa typeryydestään, kun meni kaivamaan verta nenästään.

        Olet sinä ihme jankuttaja. Joka ikiseen argumenttiisi on jo useaan otteeseen tyhjentävästi vastattu tässäkin ketjussa. Mutta yön pimeinä tunteina vain jaksat vieläkin pyörittää samaa ikiliikkujaa ja toistaa samoja juttuja. Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sinä ihme jankuttaja. Joka ikiseen argumenttiisi on jo useaan otteeseen tyhjentävästi vastattu tässäkin ketjussa. Mutta yön pimeinä tunteina vain jaksat vieläkin pyörittää samaa ikiliikkujaa ja toistaa samoja juttuja. Miksi?

        Ensinnäkään en jankuta, koska tämä oli ensimmmäinen viestini tähän ketjuun. Toisekseen, en ole saanut vastauksia esittämiini asioihin. Mitä siis olet mieltä opettajattaresta, joka esiintyy seksikkäissä hepenissä alaikäisten lasten edessä, taikka tuosta Harlem esimerkistä? Äläkä rupea kitisemään, että et jaksa vastata samoihin asioihin, koska et ole vastannutkaan niihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkään en jankuta, koska tämä oli ensimmmäinen viestini tähän ketjuun. Toisekseen, en ole saanut vastauksia esittämiini asioihin. Mitä siis olet mieltä opettajattaresta, joka esiintyy seksikkäissä hepenissä alaikäisten lasten edessä, taikka tuosta Harlem esimerkistä? Äläkä rupea kitisemään, että et jaksa vastata samoihin asioihin, koska et ole vastannutkaan niihin.

        Jankuttamista on myös se ettet viitsi vaivautua perehtymään jo käytyyn keskusteluun etkä lukemaan jo kirjoitettuja viestejä. Toistat jonkun toisen kirjoittamia argumentteja joihin on jo useaan otteeseen tyhjentävästi vastattu. Se on jankuti jankuttamista.

        Se onko argumentti muutettu harlem- esimerkiksi vaiko vastaantulijoiden naamalle sylkemisesimerkiksi ei vaikuta argumentin pointtiin. Se on sama kysymys eri kontekstissa. Itse asian kannalta kontekstin vaihto ei muuta argumenttia mitenkään. Tai se esitätkö argumentin opettajasta joka esiintyy seksikkäissä vaatteissa "kiimaisessa iässä olevien" edessä vaiko provokatiivisesti pukeutuvasta naisesta jossain muussa paikassa, ei niin ikään muuta argumentin pointtia miksikään.

        Fyysinen ja seksuaalinen kajoaminen ei ole missään tilanteessa sallittua.

        mm. 15.7.2021 klo: 22:50 argumenttiisi on vastattu näin:

        "Olen samaa mieltä että liian paljastava pukeutuminen on ongelmallista. Mutta vain siinä että se voi olla häiritsevää ympäristölle. Miksi naisille pitäisi sallia itsensäpaljastelu kun ei miehillekään sallita? Mutta se ei liity millään tavoin siihen saako paljastavasti pukeutuvaan ihmiseen kajota. Ei saa vaikka kulkisi alasti kadulla."

        Opettajaesimerkissäsi on siis kysymys opettajan itsensä harjoittamasta seksuaalisesta häirinnästä joka kohdistuu alaikäisiin oppilaisin. Asiaan on myös vastattu siten, että kyseisenlaisessa tilanteessa tietenkään ei ole oikeutta kajota opettajaan. Häiritsevästä pukeutumisesta ja käyttäytymisestä pitää tehdä ilmoitus esim. koulun rehtorille tai jos se ei auta niin poliisille aivan kuten mistä tahansa muustakin häirintätilanteesta. Olettaen siis että kysymyksessä olisi oikeasti provokatiivinen käytös ja pukeutuminen, eikä se että jollakin on fetissi farkuista ja neulepuseroista. Tai jos opettajalla on ilman omaa syytään huomiota herättävän suuri rintavarustus tai jokin muu huomiota herättävä kehon muoto, ei voi vaatia että opettajan pitäisi vaihtaa alaa tai mennä pienennyttämään rintansa. U get da point?

        Pukeutumisen seksikkyys ja provokatiivisuus on aihe josta voi alkaa spekuloimaan loputtomasti.


    • Anonyymi

      Minäkin miettimään ketjun otsikkoa. Naisia on maailmassa miljardeja ja kaikilla on yhteiset arvot??

      Lievää yleistämistä 😏

    • Anonyymi

      Huoraksi pukeutuminen ei anna kenellekään oikeutta raiskata.

      Mutta jokaisen naisen pitäisi ymmärtää, että pukeutumisella on vaikutusta raiskatuksi tulemisen todennäköisyyden kanssa. Vaikuttaa olevan menossa jokin kampanja, jossa oikein paljon somessa meuhkaamalla kenties ajatellaan että tilanne voi muuttua. Jospa oikein paljon kirjoittamalla someen ja twiittaamalla miesten kamaluudesta ja raiskauksen rikollisuudesta, saataisiinkin raiskaukset loppumaan?

      Ei ne lopu. Nyt, ja tästä hetkestä ikuisuuteen, miesten joukossa on yksilöitä jotka raiskaavat. Uhrinsa he valitsevat mm pukeutumisen perusteella. Se on väärin, mutta niin se on.

      Get over it.

      • Anonyymi

        Hetki sitten lehdessä oli juttu siitä millaisiin vaatteisiin raiskauksen uhriksi joutuneet naiset olivat tyypillisesti pukeutuneet. Toimittaja oli ottanut selvää poliisin tutkintamateriaaleista. Useimmiten uhri oli pukeutunut kulahtaneeseen vanhaan pyjamaan. Jos haluat siis välttyä raiskaukselta älä pukeudu vanhaan pyjamaan.

        Aloittaja ei kysynyt ehdotuksia ja neuvoja miten suojella itseään rikoksilta. Tämä ei ole keskustelu siitä mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä suojellaksesi itseäsi. Tässä ei olla kehottamassa nuoria naisia toimimaan tai olemaan toimimatta yhtään millään tavoin.

        Tämän keskustelun aiheen saat selville lukemalla aloituksen. Keskustelun aihe on edelleenkin kysymys: Saako provokatiivisesti pukeutuvan naisen raiskata? Ei saa. Lieventäviä asianhaaroja ei ole.

        Get over it.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetki sitten lehdessä oli juttu siitä millaisiin vaatteisiin raiskauksen uhriksi joutuneet naiset olivat tyypillisesti pukeutuneet. Toimittaja oli ottanut selvää poliisin tutkintamateriaaleista. Useimmiten uhri oli pukeutunut kulahtaneeseen vanhaan pyjamaan. Jos haluat siis välttyä raiskaukselta älä pukeudu vanhaan pyjamaan.

        Aloittaja ei kysynyt ehdotuksia ja neuvoja miten suojella itseään rikoksilta. Tämä ei ole keskustelu siitä mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä suojellaksesi itseäsi. Tässä ei olla kehottamassa nuoria naisia toimimaan tai olemaan toimimatta yhtään millään tavoin.

        Tämän keskustelun aiheen saat selville lukemalla aloituksen. Keskustelun aihe on edelleenkin kysymys: Saako provokatiivisesti pukeutuvan naisen raiskata? Ei saa. Lieventäviä asianhaaroja ei ole.

        Get over it.

        Ei,mutta nainen itse antaa silloin siihen luvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei,mutta nainen itse antaa silloin siihen luvan.

        Raiskaus tarkoittaa että lupaa ei ole annettu. Paljastava pukeutuminen ei ole luvan anto.

        Asia ei siitä miksikään muutu vaikka juupas eipäs jankkaisit maailman tappiin ja tuomiopäivään asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raiskaus tarkoittaa että lupaa ei ole annettu. Paljastava pukeutuminen ei ole luvan anto.

        Asia ei siitä miksikään muutu vaikka juupas eipäs jankkaisit maailman tappiin ja tuomiopäivään asti.

        No,kuule jankkaa vaan vaikka maailman tappiin. Jos nainen on ylpeä itsestään ja haluaa näyttää sen,niin ei se ole keltään pois. On paljon naisia ja paljon miehiä joille seksi maistuu ja he haluavat sitä kaiken aikaa ja eikö kapakasta lähdetä juuri seksiä hakemaan? Jos ei halua seksiä,niin miksi ei voi silloin pukeutua vähemmän paljastavasti? Ettei lamppu syty sen "väärän"miehen =sen jolta ei todellakaan halua seksiä,päässä. Eli sillä hikisellä ja humaltuneella 45v toimitusjohtajalla ei ole oikeutta seksin vonkaamiseen,vaikka hän on ensin niin päässään olettanut. Eikö paljastavasti pukeutuva nainen tyrkytä itseään ja jos ei halua tulla raiskatuksi, niin silloin ei pukeudu kuin ...Eikö sen hikisen äklömiehen pidä laittaa kapakkaan mennessä sian pää päähään,että kaikki itseään tyrkyttävät ....ymmärtävät pysyä kaukana äklömiehestä. Juju onkin siinä että naisella on oikeus päättää kenen kanssa seksiä haluaa,mutta äklömiehellä ei ole oikeutta alkaa vonkaamaan. Totuus on kuitenkin se että raiskatuksia voi joutua vaikka nunnakaavussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetki sitten lehdessä oli juttu siitä millaisiin vaatteisiin raiskauksen uhriksi joutuneet naiset olivat tyypillisesti pukeutuneet. Toimittaja oli ottanut selvää poliisin tutkintamateriaaleista. Useimmiten uhri oli pukeutunut kulahtaneeseen vanhaan pyjamaan. Jos haluat siis välttyä raiskaukselta älä pukeudu vanhaan pyjamaan.

        Aloittaja ei kysynyt ehdotuksia ja neuvoja miten suojella itseään rikoksilta. Tämä ei ole keskustelu siitä mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä suojellaksesi itseäsi. Tässä ei olla kehottamassa nuoria naisia toimimaan tai olemaan toimimatta yhtään millään tavoin.

        Tämän keskustelun aiheen saat selville lukemalla aloituksen. Keskustelun aihe on edelleenkin kysymys: Saako provokatiivisesti pukeutuvan naisen raiskata? Ei saa. Lieventäviä asianhaaroja ei ole.

        Get over it.

        Homma menee näin:
        - Saako naisen raiskata : EI.
        - Saako naisen raiskata joka pukeutuu huoraksi : EI.
        - Onko olemassa rikollisia jotka noudattavat tätä sääntöä : ON. (Maailma on osittain p*sk* paikka)

        Voihan tätä tietenkin yrittää muuttaa toiseksi, vaikkapa paheksumalla raiskaajia tai tekemällä lakialotteita.

        Jatkakaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No,kuule jankkaa vaan vaikka maailman tappiin. Jos nainen on ylpeä itsestään ja haluaa näyttää sen,niin ei se ole keltään pois. On paljon naisia ja paljon miehiä joille seksi maistuu ja he haluavat sitä kaiken aikaa ja eikö kapakasta lähdetä juuri seksiä hakemaan? Jos ei halua seksiä,niin miksi ei voi silloin pukeutua vähemmän paljastavasti? Ettei lamppu syty sen "väärän"miehen =sen jolta ei todellakaan halua seksiä,päässä. Eli sillä hikisellä ja humaltuneella 45v toimitusjohtajalla ei ole oikeutta seksin vonkaamiseen,vaikka hän on ensin niin päässään olettanut. Eikö paljastavasti pukeutuva nainen tyrkytä itseään ja jos ei halua tulla raiskatuksi, niin silloin ei pukeudu kuin ...Eikö sen hikisen äklömiehen pidä laittaa kapakkaan mennessä sian pää päähään,että kaikki itseään tyrkyttävät ....ymmärtävät pysyä kaukana äklömiehestä. Juju onkin siinä että naisella on oikeus päättää kenen kanssa seksiä haluaa,mutta äklömiehellä ei ole oikeutta alkaa vonkaamaan. Totuus on kuitenkin se että raiskatuksia voi joutua vaikka nunnakaavussa.

        Sovitaanko että järjestät ensin omat ajatukset itsesi kanssa siten että tiedät miten ajattelet ja tulet sitten vasta kommentoimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No,kuule jankkaa vaan vaikka maailman tappiin. Jos nainen on ylpeä itsestään ja haluaa näyttää sen,niin ei se ole keltään pois. On paljon naisia ja paljon miehiä joille seksi maistuu ja he haluavat sitä kaiken aikaa ja eikö kapakasta lähdetä juuri seksiä hakemaan? Jos ei halua seksiä,niin miksi ei voi silloin pukeutua vähemmän paljastavasti? Ettei lamppu syty sen "väärän"miehen =sen jolta ei todellakaan halua seksiä,päässä. Eli sillä hikisellä ja humaltuneella 45v toimitusjohtajalla ei ole oikeutta seksin vonkaamiseen,vaikka hän on ensin niin päässään olettanut. Eikö paljastavasti pukeutuva nainen tyrkytä itseään ja jos ei halua tulla raiskatuksi, niin silloin ei pukeudu kuin ...Eikö sen hikisen äklömiehen pidä laittaa kapakkaan mennessä sian pää päähään,että kaikki itseään tyrkyttävät ....ymmärtävät pysyä kaukana äklömiehestä. Juju onkin siinä että naisella on oikeus päättää kenen kanssa seksiä haluaa,mutta äklömiehellä ei ole oikeutta alkaa vonkaamaan. Totuus on kuitenkin se että raiskatuksia voi joutua vaikka nunnakaavussa.

        Ja huom! Heinäveden nunnan kohtalo on vielä avoin,saattoihan joku haluta kokeilla millaista on ..nunnaa.


    • Anonyymi

      Eikö "huoravaatteet" ole selvä osoitus naiselta.että haluaa hän haluaa silloin seksiä ja ilmaisee asian kulkemalla tissit paljaana ja vesiraja hameessa ja sitten kun tulee raiskatuksia=saa sitä seksiä mitä alunperin lähtenytkin hakemaan.niin siten ollaan yhyy mut raiskattu! Kyllä se on naisen oma vika silloin jos pukeutuu kuin huora kun tulee raiskatuksi.

      • Anonyymi

        Mistä näitä luolamiehiä riittää???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä näitä luolamiehiä riittää???

        Luolamies? Mistä tiedät,etä kirjoittaja on mies? Eikö yhtä hyvin lintu tai vaikka kala?
        Eikö naisella tosiaan voi olla tuollaisia ajatuksia? Raiskauksiahan on periaatteessa
        kahdenlaisia: ns puskaraiskauksia ja deittiraiskauksia,joita Suomessa on suurin osa raiskauksista,eli uhri ja tekijä tunsivat jollain tasolla,jos nainen lähtee kapakkaan pikkuhepenissä ja flirttailee miehen kanssa,niin miehelläkö ei saa olla minkäänlaisia oletuksia tai edes toiveita seksistä? Ja jos nainen ei haluakkaan ja mies raiskaa,niin eikö se vähän ole niinkuin naisen vika? Koska antoi ensin ymmärtää ja sitten ei ymmärtänytkään antaa. Raiskaus on väärin,eikä siihe ole mitään teko syitä. Ei koska mies on ajatuksineen,toiveineen ja olettamuksineen aina vain sika.
        Mistä näitä em kirjoittajan kaltaisia luolaihmisiä oikein riittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä näitä luolamiehiä riittää???

        Suurin osa provoja joiden tarkoitus ilmeisesti on todistaa jotakin jostakin. Suurella todennäköisyydellä feministiksi itsensä määrittelevien, miehinä esiintyvien naisten käsialaa. Valitettavasti. Ei tosin varmaankaan kaikki mutta osan uskoisin olevan. Toinen puoli varmasti keskenkasvuisten naiivien nuorten tuotantoa. Sellaisen mututuntuman tämänkin ketjun kommenteista saa.

        Mutta se ETTÄ tämä aihe aiheuttaa ihmisissä noin intohimoista tarvetta provosointiin ja aivan tietoiseen uhrin syyllistämisellä mässäilyyn, paljastaa ettei seksuaalisen väkivallan vakavuutta todella ymmärretä. Siihen ei kertakaikkiaan osata suhtautua vakavasti. Ja asiallisten kommenttien vähyys on oire samasta ongelmasta. Itseni lisäksi tässä keskustelussa on ollut korkeintaan pari seksuaalisen väkivallan yksiselitteisesti tuomitsevaa kommentoijaa.

        Ja myöskin se että raiskaajaa kuvaillaan humoristisesti "luolamieheksi" paljastaa saman asian. Seksuaalirikollisten ja heidän tekojensa puolustelijoiden kuvaileminen luolamiehiksi luo seksuaalirikollisuudesta mielikuvan jonkinlaisena hilpeänä seksileikkinä. Jos seksuaalirikollinen on "luolamies" se tekee hänestä koomisen hahmon jonka tekoihin ei voi suhtautua kuin huumorilla. Tarkoitus ilmeisesti ruokkia joidenkin omia seksifantasioita?

        Seksuaalisen väkivallan uhrin kannalta, joka on oikeasti kokemuksensa takia traumatisoitunut, tällaiset keskustelut ovat itsessään uudelleen traumatisoivia. Kun ihminen on vakavasti traumatisoitunut seksuaalisen väkivallan seurauksena tällaiset provot, oli niiden tarkoitus mikä tahansa, ovat sadismia. Vaikkei itse seuraisi näitä keskusteluja, tällaisessa asenneilmapiirissä eläminen on elämistä sellaisessa yhteiskunnassa joka ei tunnusta uhrin kokemaa vääryyttä eikä tuomitse tekijää.

        Seksuaalinen väkivalta tuntuu olevan aivan helevetin vaikea yhteiskunnallisen keskustelun aihe. Mikään muu aihepiiri ei tuota näin suuria vaikeuksia aikaansaada edes jollakin tasolla asiapitoista keskustelua. Tunteita herättäviä keskustelun aiheita on muitakin. Työttömyys, verorahaloiseus, maahanmuutto, uskonto.... kaikki tunteita herättäviä keskustelun aiheita. Mutta niistäkin on kyetty keskustelemaan kaiken perseilyn ohessa myös asiallisesti. Tästä aiheesta ei tunnu saatavan aikaan muuta kuin uhria syyllistävää sontaa tai sitten jotakin sääliin kutsuvaa pinnallista diibadaabaa. Yleensä tämä keskustelu ujuttautuu sitten mielenterveyspalvelukeskusteluksi.

        Se että tästä aiheesta tuntuu olevan ylivoimaisen vaikea saada aikaan asiallista keskustelua paljastaa kuinka ytimiään myöten mätäinen asenneilmasto meillä on seksuaalista väkivaltaa kohtaan. Sillä ei ole merkitystä vaikka kyseessä olisivat provot joiden tarkoitus on saada aikaan päinvastainen vastareaktio. Provosoijat leikkivät äärimmäisen traumatisoivalla asialla. Se on erittäin epäsensitiivistä traumatisoituneita uhreja kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luolamies? Mistä tiedät,etä kirjoittaja on mies? Eikö yhtä hyvin lintu tai vaikka kala?
        Eikö naisella tosiaan voi olla tuollaisia ajatuksia? Raiskauksiahan on periaatteessa
        kahdenlaisia: ns puskaraiskauksia ja deittiraiskauksia,joita Suomessa on suurin osa raiskauksista,eli uhri ja tekijä tunsivat jollain tasolla,jos nainen lähtee kapakkaan pikkuhepenissä ja flirttailee miehen kanssa,niin miehelläkö ei saa olla minkäänlaisia oletuksia tai edes toiveita seksistä? Ja jos nainen ei haluakkaan ja mies raiskaa,niin eikö se vähän ole niinkuin naisen vika? Koska antoi ensin ymmärtää ja sitten ei ymmärtänytkään antaa. Raiskaus on väärin,eikä siihe ole mitään teko syitä. Ei koska mies on ajatuksineen,toiveineen ja olettamuksineen aina vain sika.
        Mistä näitä em kirjoittajan kaltaisia luolaihmisiä oikein riittää?

        Ja luuletko,ettei naispoliiseilla ole samanlaisia ajatuksia? Poliisikin voi joutua raiskatuksia ja sitten kollega (ja vielä naispuolinen kollega)kysyy ne samat tympeät kysymykset ja suhtautuu aivan yhtä tympeästi ja alentuvasti kuin raiskattu naispoliisi oli ennen omalle kohdalle sattunutta raiskaustaan raiskauksen uhreihin suhtautunut.


    • Anonyymi

      Yksi ongelmahan on perinteinen, eli nainen sanoo ei mutta tarkoittaa kyllä. Jos kunnon mies perääntyy, nainen loukkaantuu ja haukkuu miehen munattomaksi impotentiksi.

    • Anonyymi

      Olen opiskellut jo jokunen vuosikymmen sitten. Silloin Helsingin yliopistolla oli joku kehitysyhteistyökuvio ja samaa ainetta opiskeli Helsingissä joukko marokkolaisia - miehiä, kuten oli arvattavaa. Tutustuimme ja kävimme baarissakin (eivät olleet mitään tiukan linjan islaminuskoisia).

      Eksyimme vähän parempaan yökerhoon ja siellä marokkolainen kysyi, että miten siellä on niin paljon prostituoituja. Sanoin, että ei nämä naiset prostituoituja ole vaan he ovat tavallisia suomalaisia naisia, jotka ovat tulleet viettämään iltaa.
      Miksi he pukeutuvat sitten kuin huorat? Kysyi marokklainen.
      Yritin taas selittää, että naiset nyt voivat pukeutua vähän rohkeammin ihan vaan näyhttääkseen viehättäviltä.
      Lopuksi marokkolainen kysyi kysymyksen johon en osannut vastata: Miten te sitten osaatte erottaa huorat muista naisista, jos kaikki pukeutuvat kuin huorat.

      Kertoo ehkö jotain myöhemminkin tulleiden kotouttamisongelmista.

      • Anonyymi

        "Lopuksi marokkolainen kysyi kysymyksen johon en osannut vastata: Miten te sitten osaatte erottaa huorat muista naisista, jos kaikki pukeutuvat kuin huorat?"

        Tämä tarina kertoo jotakin kotouttamisongelmista. Mutta kaikista eniten se kertoo jotakin hälyttävää yliopisto- opiskelijoiden älykkyysosamäärästä. Oli opiskelija sitten suomalainen tai marokkolainen.

        Mihin kohtaan tuossa kysymyksessä oli vaikea vastata? Eikö tuossa kohtaa olisi ollut aihetta loukkaantua ja osoittaa pöyristystä, paheksuntaa ja suuttumusta marokkolaismiehen asennetta kohtaan? Ei tullut mieleen valistaa kyseisiä debiilejä että oletusarvoisesti yökerhon naisista kukaan ei ole prostituution harjoittaja. Ja toisaalta, mikäli vajaaälyistä marokkolaissovinistia asia vilpittömästi kiinnostaisi, ei tullut mieleen ehdottaa että voisi käyttää sitä puhe- elintään ja tiedustella asiaa suoraan?

        Toisaalta olisit voinut tietysti vastata kysymyksellä ja tiedustella millä tavoin se olisi olennaista vaikka joku yökerhon naisista olisi prostituoitu? Mitä se marokkolaisen "miehen" käsityksen mukaan muuttaisi verraten muiden naisten kohteluun? Ei kai vain marokkolainen aivokääpiö luullut että mikäli joku nainen sattuisikin olemaan prostituoitu hänelle voi tehdä mitä vain lupaa kysymättä?

        Jos kunniakulttuurin edustaja vaatii kunnioitusta se vaatii että pitää olla kunnioituksen arvoinen ja käyttäytyä kunnioitusta herättävällä tavalla. Kunnioitusta saa vain kunnioittamalla muita. Puhumattakaan että röyhkimykset olivat vieläpä vieraalla maalla, toisten tontilla. Kehitysyhteistyöhankkeesta en jaksa edes sanoa mitään....


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe