Ympäristötuki

ria

Hei, mikä on ympäristötuen eläinyksiköiden yläräja per hehtaari? Etsinyt olen, mutta löytänyt en.:))

17

1855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AVUSTAJA

      YMPÄRISTÖTUKI EHDOISSA EI OLE ELÄINTIHYSRAJOITETTA V 2005 HAKUOPAS S 105

      • ria

        kultaseni, ei minun kuulossa mitään vikaa, vaikka kysymys tyhmä olisikin.:)))


    • rajoitusta, MUTTA ole tarkana, eräissä muissa tukiloissa on jos niitä haet.

      • ria

        ja päivitetty tietokone ohjelma ei näköjään ole ajantasalla...pistää tarkastamaan näköjään kaiken. Ooppusta olen tavannut hartaasti...voiko sen selkeämmin enään asioita ilmaista.:)))


      • ria kirjoitti:

        ja päivitetty tietokone ohjelma ei näköjään ole ajantasalla...pistää tarkastamaan näköjään kaiken. Ooppusta olen tavannut hartaasti...voiko sen selkeämmin enään asioita ilmaista.:)))

        se olisi jo liian helppoa ymmärtää.
        Siitä tietokoneesta ja ohjelmista,
        tiesitkö muuten mistä lyhynnys ATK tulee?
        Vastaus alempana.











        Akka Tekee Käsin.

        Siitä huolimatta HYVÄÄ KEVÄÄNJATKOA!


      • EU-Tukien Mestari
        ria kirjoitti:

        ja päivitetty tietokone ohjelma ei näköjään ole ajantasalla...pistää tarkastamaan näköjään kaiken. Ooppusta olen tavannut hartaasti...voiko sen selkeämmin enään asioita ilmaista.:)))

        ...Ihan turhaa kuluttaa euroja kalliisiin viljelysuunnitteluohjelmien lisäosiin, joiden tukioptimointi ei ole välttämättä ajantasalla. Eräällä Pohjois-Karjalan tuotteella selviää mainiosti ViSu:n teosta (ei mainos).

        Muuten...
        Yleisen ympäristönehdon eläintiheys 2,3 ey/ha ei ole enää voimassa! Löytyy hakuoppaan lopusta.


      • ria
        EU-Tukien Mestari kirjoitti:

        ...Ihan turhaa kuluttaa euroja kalliisiin viljelysuunnitteluohjelmien lisäosiin, joiden tukioptimointi ei ole välttämättä ajantasalla. Eräällä Pohjois-Karjalan tuotteella selviää mainiosti ViSu:n teosta (ei mainos).

        Muuten...
        Yleisen ympäristönehdon eläintiheys 2,3 ey/ha ei ole enää voimassa! Löytyy hakuoppaan lopusta.

        selostaisitko minulle vielä lfa ja ympäristötuki kelpoisen peruslohkon, kun se on vuokrattu tai ostettu lfa sitoutumattomalta viljelijältä vuonna 2003, 2004 ja 2005, kaikki eri lohkoja, milloin näitä on mahdollista saada tuen piiriin? En ole löytänyt järkeen käypää selitystä asialle. Voisitko hieman minulle valaista asiaa suomeksi?

        Tämä nyt on vallan upeaa, mutta en millään muista minä vuonna olen lfa ja ympän sitoutumukset tehnyt.


      • msev
        ria kirjoitti:

        selostaisitko minulle vielä lfa ja ympäristötuki kelpoisen peruslohkon, kun se on vuokrattu tai ostettu lfa sitoutumattomalta viljelijältä vuonna 2003, 2004 ja 2005, kaikki eri lohkoja, milloin näitä on mahdollista saada tuen piiriin? En ole löytänyt järkeen käypää selitystä asialle. Voisitko hieman minulle valaista asiaa suomeksi?

        Tämä nyt on vallan upeaa, mutta en millään muista minä vuonna olen lfa ja ympän sitoutumukset tehnyt.

        Tänä vuonna ei saa uusia, tukikelvottomia (siis ei ole olleet viime v uonna lfa ja/tai ymp sitoumuksissa) kumpaankaan sitoumukseen. Viime syksynä ilmoitettiin kuntaan 175-lomakkeella lohkot jotka haluttiin ns. jonotuslistalle noiden tukien osalta. Kukaan ei osaa sanoa miten ja milloin sitä jonotuslistaa käytetään ja onko siinä eriarvoisessa asemassa raivio, vanhat pellot tms.
        Eli lyhyesti, jos lohkolla ei ole tänä vuonna rastia peruslohkolomakkeella lohdassa LFA ja YMP niin ei niille niitä tukia myöskään makseta.
        Tänä vuonna tehdään uusi LFA sitomus ja periaatteessa (vanhaan aikaan) parina eka vuonna siihen sai lisätä lohkoja (jos valtiolla oli rahaa) mutta nyt se näyttää toivottomalta. Mutta tilanne varmaan selviää sitten kun tiedetään kuinka paljon peltoa poistuu näiden tukien piiristä cap-uudistuksen myötä.


      • EU-avustaja
        ria kirjoitti:

        selostaisitko minulle vielä lfa ja ympäristötuki kelpoisen peruslohkon, kun se on vuokrattu tai ostettu lfa sitoutumattomalta viljelijältä vuonna 2003, 2004 ja 2005, kaikki eri lohkoja, milloin näitä on mahdollista saada tuen piiriin? En ole löytänyt järkeen käypää selitystä asialle. Voisitko hieman minulle valaista asiaa suomeksi?

        Tämä nyt on vallan upeaa, mutta en millään muista minä vuonna olen lfa ja ympän sitoutumukset tehnyt.

        Muista tämä niissä "tukikelvottomissa lohkoissa"!!!
        Vuonna 2004 raivatut ja syksyllä 2004 lomakkeella 175 ilmoitetut raiviot ja vastaavat tukikelvottomat lohkot ovat esitäytettynä peruslohkolomakkeella. Niiden digitoitu
        pinta-ala on 0, sillä kyseisten lohkojen kevään
        tukihaun yhteydessä toimitettavat liitekartat digitoidaan vasta myöhemmin. Nämä lohkot tulee ilmoittaa peruslohkolomakkeella 102A, kasvulohkolomakkeella 102B ja peruslohkon muutoslomakkeella 102C vaikka ne eivät
        olekaan tukikelpoisia ympäristötuessa ja luonnonhaittakorvauksessa vuonna 2005."
        Tukiopas sivu 25.

        Noille lohkoille taidetaan maksaa joitain kansallisia tukia, Ja jos ne täyttävät v 2003. viljelyvaatimuksen, niin myös CAPpia.

        Melko varmaan v 2000?? Suurin osa ainakin...


      • ria
        EU-avustaja kirjoitti:

        Muista tämä niissä "tukikelvottomissa lohkoissa"!!!
        Vuonna 2004 raivatut ja syksyllä 2004 lomakkeella 175 ilmoitetut raiviot ja vastaavat tukikelvottomat lohkot ovat esitäytettynä peruslohkolomakkeella. Niiden digitoitu
        pinta-ala on 0, sillä kyseisten lohkojen kevään
        tukihaun yhteydessä toimitettavat liitekartat digitoidaan vasta myöhemmin. Nämä lohkot tulee ilmoittaa peruslohkolomakkeella 102A, kasvulohkolomakkeella 102B ja peruslohkon muutoslomakkeella 102C vaikka ne eivät
        olekaan tukikelpoisia ympäristötuessa ja luonnonhaittakorvauksessa vuonna 2005."
        Tukiopas sivu 25.

        Noille lohkoille taidetaan maksaa joitain kansallisia tukia, Ja jos ne täyttävät v 2003. viljelyvaatimuksen, niin myös CAPpia.

        Melko varmaan v 2000?? Suurin osa ainakin...

        teille molemmille, kirjoitatte hyvää ja sujuvaa suomen kieltä, minäkin ymmärsin asian:)))

        Pullon kaulaksi osoittautui lfa pinta-ala, jota ei osannut sanoa edes papereita vastaanottanut virkailija. En pystynyt laskemaaan eläintiheyttä kun en tiennyt lfa alaa, mutta ei siihen pystynyt virkailijakaan, numerot on tavallaan vedetty hatusta. Saas nähdä miten tässä vielä käy.


      • EU-avustaja
        ria kirjoitti:

        teille molemmille, kirjoitatte hyvää ja sujuvaa suomen kieltä, minäkin ymmärsin asian:)))

        Pullon kaulaksi osoittautui lfa pinta-ala, jota ei osannut sanoa edes papereita vastaanottanut virkailija. En pystynyt laskemaaan eläintiheyttä kun en tiennyt lfa alaa, mutta ei siihen pystynyt virkailijakaan, numerot on tavallaan vedetty hatusta. Saas nähdä miten tässä vielä käy.

        Nehän löytyvät esitäytetyn peruslohkolomakkeen 102A kohdasta G! Laske yhteen G-kohdan ensimmäisten ruksien lohkojen alat! Jos ei ruksia, niin ei lasketa mukaan!
        Lisää siihen mahdollisesti tänä vuonna vuokrattujen alueiden ne alat, jotka ovat oikeutettuja LFA-han!
        Tämä ala yhteensä on siihen LFA-korvauksen kansallisen lisäosan kotieläntiheyden määrittämiseen käytetty ala.
        Vielä on pari päivää aikaa täydentää hakemusta.
        Jos on reilusti yli 0,4:n se eläintiheys, niin asia lienee kunnossa. Jos on lähellä 0.4, niin tarkastele tarkasti niitä LFA-aloja, jos on tänä vuonna viljelyyn tulleita peltoja. Lisätietoja lohkojen entisiltä viljelijöiltäö tai maaseututoimistosta. Voi olla myös virheitä siinä esitäytetyssä 102A:ssa?

        Minkälainen virkailija siellä oikein oli??? Perusjuttuja tuommoiset?!?!?


      • ria
        EU-avustaja kirjoitti:

        Nehän löytyvät esitäytetyn peruslohkolomakkeen 102A kohdasta G! Laske yhteen G-kohdan ensimmäisten ruksien lohkojen alat! Jos ei ruksia, niin ei lasketa mukaan!
        Lisää siihen mahdollisesti tänä vuonna vuokrattujen alueiden ne alat, jotka ovat oikeutettuja LFA-han!
        Tämä ala yhteensä on siihen LFA-korvauksen kansallisen lisäosan kotieläntiheyden määrittämiseen käytetty ala.
        Vielä on pari päivää aikaa täydentää hakemusta.
        Jos on reilusti yli 0,4:n se eläintiheys, niin asia lienee kunnossa. Jos on lähellä 0.4, niin tarkastele tarkasti niitä LFA-aloja, jos on tänä vuonna viljelyyn tulleita peltoja. Lisätietoja lohkojen entisiltä viljelijöiltäö tai maaseututoimistosta. Voi olla myös virheitä siinä esitäytetyssä 102A:ssa?

        Minkälainen virkailija siellä oikein oli??? Perusjuttuja tuommoiset?!?!?

        viljelemättömyys sopimuksesta vapautuvia peltoja ei lueta pinta-alan kasvamisiin eli näin ollen saisi lfa tuen, mutta kun se pelto ei ollut rastitettujen sakissa vuonna 2004? Yksi kohta kun antaa, niin toinen kumoaa hihhih... kukas tämän sitten tietää, luultavasti eivät nerot edes itse.:)


      • EU-avustaja
        ria kirjoitti:

        viljelemättömyys sopimuksesta vapautuvia peltoja ei lueta pinta-alan kasvamisiin eli näin ollen saisi lfa tuen, mutta kun se pelto ei ollut rastitettujen sakissa vuonna 2004? Yksi kohta kun antaa, niin toinen kumoaa hihhih... kukas tämän sitten tietää, luultavasti eivät nerot edes itse.:)

        Enpä sano enää mitään..... !!
        Tommoiset epäselvät tilanteet on aina kenkkuja!


      • ria
        EU-avustaja kirjoitti:

        Enpä sano enää mitään..... !!
        Tommoiset epäselvät tilanteet on aina kenkkuja!

        viisas ihminen olet ja selkeästi sanasi asettava, mukava saada tukea. Ooppusta tavatessa iskee aika usein uskon puute, on hyvä kun voi kysyä ja saada asiallisia vastauksia. Tarkastajien tuloa odotellen ja kaunista kesää toivoen: ria.


      • ria kirjoitti:

        viisas ihminen olet ja selkeästi sanasi asettava, mukava saada tukea. Ooppusta tavatessa iskee aika usein uskon puute, on hyvä kun voi kysyä ja saada asiallisia vastauksia. Tarkastajien tuloa odotellen ja kaunista kesää toivoen: ria.

        sinnekin päin.
        Mutta voisikohan joku keksiä vieläkin monimutkaisemman systeemin, missä nyt jo ollaan,
        pahoin pelkään, täytyyhän tarkastajille duunia jostakin keksiä, bongataan vaikka niitä perhosia kesällä.
        Onnea tulevalle! Toivottaa :
        Vuoristoalueen lypsylehmien laajaperäisyyslisää
        vuodelta 2004 vieläkin odotteleva.


      • ria
        kawasaki250 kirjoitti:

        sinnekin päin.
        Mutta voisikohan joku keksiä vieläkin monimutkaisemman systeemin, missä nyt jo ollaan,
        pahoin pelkään, täytyyhän tarkastajille duunia jostakin keksiä, bongataan vaikka niitä perhosia kesällä.
        Onnea tulevalle! Toivottaa :
        Vuoristoalueen lypsylehmien laajaperäisyyslisää
        vuodelta 2004 vieläkin odotteleva.

        tulossahan on captuki uudistus...tahtoo nämä suomalaiset maataloustuottajat olla niin sitkeää sorttia, että aina pitää keksiä uusia jippoja, entistä vaikeampia ja monimutkaisempia, lopettamis tahti on ilmeisesti liian hidas.:))

        Kuinkahan kireälle köysi täytyy vielä virittää, että loppujen tahto saadaan tapettua.:))) Kyllä siinä neroille vielä töitä piisaa.:))


      • supi suomalaisia
        ria kirjoitti:

        tulossahan on captuki uudistus...tahtoo nämä suomalaiset maataloustuottajat olla niin sitkeää sorttia, että aina pitää keksiä uusia jippoja, entistä vaikeampia ja monimutkaisempia, lopettamis tahti on ilmeisesti liian hidas.:))

        Kuinkahan kireälle köysi täytyy vielä virittää, että loppujen tahto saadaan tapettua.:))) Kyllä siinä neroille vielä töitä piisaa.:))

        keksintöjä suurin osa näistä jipoista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe